Alla kategorier Mäklare Västernorrland Sundsvall Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sundsvall

Fastighetsbyrån Sundsvall

Storgatan 2, 852 30 Sundsvall — Visa karta

Vi är ett drivet och engagerat gäng som brinner för att genomföra lyckade bostadsaffärer här i Sundsvall! Fastighetsbyrån är Sveriges största mäklarkedja, och vi tror starkt på att den som säljer mest också kan mest. Vi har koll på bostadsmarknaden här omkring och har varit en viktig aktör i många år.

Funderar du på att ändra ditt boende i Sundsvall? Eller kanske vill du flytta hit? Vill du sälja kommer vi gärna ut till dig, träffas och berättar om marknaden och hur försäljningsprocessen kan se ut. För dig som är intresserad av att köpa en bostad finns vårt spekulantregister, och eftersom vi också säljer mycket i området kan vi hjälpa dig hitta rätt nytt boende.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Sundsvall!

Läs vad 528 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sundsvall

• 2019-01-21

Annelie H skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har köpt villa i Söråker. Vår mäklare ingav ett lugnt säkert och kunnigt bemötande. Vilket gjorde att vi som köpare kände oss trygga. Läs mer
  • 2019-01-21

Moa R skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Mäklaren var enkel att få kontakt med och duktig på att ge bra svar om man undrar något. Engagerad och proffsig mäklare. Vi sålde vår 3:a då marknaden nästan stod stilla men hon lugnade oss med att ”ha is i magen” det ordnar sig. Skulle rekommendera er och speciellt Johanna Lidin till alla jag känner och som vill sälja/köpa. Läs mer
  • Lars Kent Bertil O

2019-01-21

Lars Kent Bertil O skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Hej.
    Köpte en villa genom Fastighetsbyrån Sundsvall.
    Är mycket nöjd. Har ingen tidigare erfarenhet av husköp genom mäklare så har inte mycket att jämföra med men Fastighetsbyrån har helt klart motsvarat och överträffat mina förväntningar.
    Engagerade, trevliga, hjälpsamma och tillmötesgående genom hela affären.
    Kan inte komma på något som kunde varit bättre. Läs mer
  • 2018-12-17

Ida L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi sålde ett radhus i en bostadsrättsförening. Vi förde av bra dialog med mäklaren där vi fick utrymme för vad vi förväntade oss i tidsram och utgångspris. Mäklaren gjorde sina rekommendationer och vi upplevde att vi alltid var på samma våglängd. Vi fick alltid raka tydliga svar på frågor och under resan uppdatering om nästa steg i processen.
    Vi är supernöjda! Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Ida L
    Hej Ida,

Vad roligt att du är så nöjd med er mäklare. Tack för det fina ömdömet!
  • Håkan L

2018-12-17

Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har köpt på Bergsgatan 5 A lägenhet 1203
    Har blivit bemött bra på alla sätt,kan lugnt rekommendera till andra som ska sälja sin lägenhet...Skulle jag sälja min lägenhet i framtiden så kontaktar jag henne.
    Charlotta Nitsche
    Mob 070-271 87 72 Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Håkan L
    Tack Håkan för din fina rekommendation! Hoppas du trivs bra i nya lägenheten.
    Hälsningar Charlotta Nitsche
    Fastighetsbyrån Sundsvall . gillar detta
  • 2018-12-06

Arvid H skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag har köpt en bostadsrätt i Sidsjögläntan och sålt en bostadsrätt (radhus) i Granloholm. Jag har träffat tre mäklare Erika, Johanna Eliasson och en tredje som jag glömt namnet på men som inte längre arbetar hos F-byrån utan hos en konkurrent. Alla tre var mycket professionella, personliga och positiva. Sorgligt nog avled min fru under tiden som jag köpte och sålde så det var lite extra jobbigt, men den situationen klarade de också mycket bra. Personligt utan att bli privat. Mina förväntningar har infriats och jag är mycket nöjd och kan rekommendera andra att ha kontakt med Fastighetsbyrån. Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Arvid H
    Tack för dina fina ord Arvid. Vi hoppas att du ska trivas i din nya fina lägenhet!
  • 2018-12-04

Malin L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har köpt villa via Fastighetsbyrån.
    Mycket professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Malin L
    Tack för ditt fina omdöme Malin!
  • 2018-12-04

Britt Wallberg L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Tomas Söderberg var mäklare vid
    både köp och försäljning av samma bostad.Allt sköttes på ett mycket bra sätt. Man känner förtroende för honom. Britt Wallberg Larsson Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Britt Wallberg L
    Tack för dina fina ord Britt. Så roligt att du är nöjd med mäklaren Tomas Söderberg både vid köpet och senare vid försäljningen av bostaden.
  • 2018-12-03

Malin L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Helena har hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt och vi är väldigt nöjda med henne!

Hon har från början gett oss rätt förväntningar på slutpriset i dagens marknad och har varit tydlig med hur försäljningen kommer att gå till. Hon har varit lätt att få tag på och svarat bra på våra funderingar. Vi är jättenöjda med Helena och kan varmt rekommendera henne och Fastighetsbyrån! Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Malin L
    Tack för ditt omdöme Malin. Vad roligt att du är nöjd med din mäklare Helena Bjarnhagen, hon är riktigt duktig!
  • 2018-12-03

Frida K skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag har köpt ett hus, mäklaren var ärlig och tillgänglig. kontaktade oss hela tiden under affärens gång och var mycket hjälpsam. Kändes tryggt! Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Frida K
    Så roligt att du är nöjd med din mäklare Frida!
  • 2018-12-02

Senija D skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Min mäklare Johanna Lidin är bäst Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Senija D
    Tack för det fina omdömet Senija. Ja, Johanna Lidin är en riktigt duktig mäklare!
  • 2018-12-01

Anneth S skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Trevliga, proffsiga, tillmötesgående Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Anneth S
    Tack för ditt fina omdöme Anneth!

Lennart A skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Snabb hantering, trevlig personal Läs mer

Anna G skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Sålt bostad, blev bemött bra och proffisionellt och bra information. Läs mer
    2018-11-30 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Anna G
    Vad roligt att du är nöjd med din mäklare. Tack för ditt omdöme.

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Trevligt bemötande med er kontakt och tillgänglighet Kommer att rekommendera er för andra Läs mer
    2018-11-30 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Maria B
    Hej Maria,

Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt jobb. Fantastiskt vad snällt av dig att bli vår ambassadör för kommande försäljningar :)
  • 2018-11-29

Tore August A skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har sålt vår villa. Vi blev bemött av mäklaren på ett alldeles utmärkt sätt. Vi har kunna föra en dialog med Johanna Lidin om de förutsättningar som fanns för att få villan såld på ett utmärkt sätt. Jag hade högre förväntningar vad gällde priset men förutsättningarna för det har förändrats under det senaste året, priserna har gått ner och det tar längre tid att sälja. Det är inget som någon mäklare kan ändra på anser jag. Dialogen med mäklaren och de råd vi fick från henne tycker vi var mycket värdefulla. Tore och Barbro Andersson. Läs mer
    2019-01-10 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Tore August A
    Tack för ditt omdöme Tore och att ni är nöjda med er mäklare Johanna Lidin.
  • 2018-11-29

Jan åke M skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Köpt bostadsrätt. Mäklaren trevlig o engagerad Läs mer
    2018-11-30 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Jan åke M
    Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd Jan Åke.
  • 2018-11-12

Siv Märith Anita B skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har köpt lägenhet på storgatan 67, bra bemötande av mäklare. Säljaren hade dålig koll på nyckar samt att elen var mycket dålig och var även farlig saknade lock till kopplings dosor och kopplings dosor dolda bakom skåp i köket.

Bra mäklare med stort intresse att uppfylla sitt uppdrag. Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Siv Märith Anita B
    Hej Siv!
    Vad roligt att ni är nöjda med vår fantastiska Mäklare Johanna Eliasson! Men tråkigt att höra att ni upplevde problem med nycklar och elen efter tillträdet. Hoppas det har löst sig för er på ett bra sätt så att ni kommer att trivas i er nya lägenhet.
  • 2018-11-10

Pauli K skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi tycker att Fastighetsbyrån har gjort ett bra arbete vid försäljningen av vår fastighet. Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Pauli K
    Hej Pauli!
    Vad roligt att ni är nöjda med vår hjälp vid försäljningen.
  • 2018-11-07

Anna P skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Sålt min lägenhet.
    Blev mött av en glad och sprudlande mäklare som lyssnade och hjälpte mig.

Hade önskat att lgh sålts fortare, men den var svårsåld. Tyckte att tider på visningar och antal visningar var ganska dåliga. Hade hoppats på fler em/kvällar, då man har mer möjlighet att gå på visningar.

Bra återkoppling, trots det ibland var svårt att få kontakt och blev tvungen att ha visning sjölv. Läs mer
  • 2018-11-04

Jörgen D skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Sålde Krokviksvägen 16 med seriöst, snabbt bemötande där försäljning gick både bättre och snabbare än förväntat. Mäklare överträffade mins förhoppningar!! Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Jörgen D
    Hej Jörgen!
    Vad roligt att du är nöjd med mäklaren Jennie Nåvik - hon är riktigt duktig på sitt arbete! Hör gärna av dig igen om vi kan hjälpa dig på nytt.
  • Per N

2018-11-03

Per N skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Min mäklare uppförde sig mycket bra. Tyvärr så är mäklarföretagets fastighet dåligt anpassad för personer med rörelsehandikapp. Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Per N
    Hej Per!
    Vad roligt att du är nöjd med din mäklare. Tack för dina synpunkter ang. fastighetens utformning.
  • 2018-11-02

Emelie L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag har köpt ett hus.

Hon har ALDRIG svarat i telefon när jag eller min sambo har ringt, inte ens när vi verkligen behövt. Hon har ALDRIG ens ringt upp, någon av oss. Vilket man kunde tycka att hon skulle.

VÄLDIGT SVÅR ATT FÅ TAG PÅ, ALLA MINUSPOÄNG SOM GÅR ATT FÅ DÄR!!!!!!!!!

Jag trodde att man skulle kunna få kontakt och prata med mäklaren, men ville man något fungerade endast sms, vilket är ett stort jävla minus!!!! SÅÅÅÅÅ OTROLIGT DÅLIGT!!!!!!!!

Bra, men mäklaren måste vara engagerad och intresserad hädanefter, det är synd att man behövt uppleveva ett sådant ointresse! Läs mer
  • 2018-11-02

Ida S skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har sålt en bostadsrätt/radhus. Mäklaren uppfyllde alla mina förväntningar och har varit lättillgänglig. Trevlig och duktig!
    5/5 ☀️ Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Ida S
    Vad roligt att du är nöjd Ida!
  • 2018-11-01

Amanda N skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Allt gick smidigt och bra. Trevlig mäklare Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Amanda N
    Tack för dina fina ord Amanda. Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig igen.
  • 2018-10-24

Erik S skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Snabbt och enkelt att köpa lägenhet genom fastighetsbyrån, bra bemötande Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Erik S
    Vad roligt att du är nöjd Erik. Hoppas du kommer att trivas i din nya bostad!
  • 2018-10-23

Mats N skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Helena Bjarnhagen har visat stor närvaro i processen. Hon är kunnig, noggrann och förtroendeingivande.
    Vi kan varmt rekommendera henne vid er nästa fastighetsaffär. Läs mer
  • 2018-10-18

Michael Ö skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Ytterst kompetent, vänlig och hjälpsam; sinnebilden av en idealisk mäklare! Läs mer
    2018-11-16 Fastighetsbyrån Sundsvall . svarar Michael Ö
    Tack så mycket för dina fina ord Michael! Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig igen.
  • 2018-10-11

Niklas L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Köpte en lägenhet (bostadsrätt). Helena var trevlig och svarade på alla frågor. Läs mer
  • 2018-10-08

Tommy L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag köpte en tvårumslägenhet för att renovera och sälja om igen. Jag blev väl bemött av en kunnig och van mäklare som hade både säljare och köpare i fokus, och såg till så att alla parter blev nöjda. Läs mer
    2018-10-08 Johanna L svarar Tommy L
    Tack Tommy för att du rekommenderar! ☺️
  • 2018-10-08

Charina E skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Proffsig, ordning och reda. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Hans S

2018-10-08

Hans S skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi sålde en 2:a på Dalgatan i Sundsvall. Helena gav en mycket vaket, trevligt och seriöst intryck. Hon var verkligen på tå för att få bostaden såld och var anträffbar även på helgen. Kontraktskriving mm skötte hon perfekt med tydlighet, snabbhet och samtidigt i god stämning. Vi var mycket nöjda med henne och rekommederar henne starkt!

Mvh Hans Sahlin Läs mer
  • 2018-10-07

Hans Å skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag har sålt en bostadsrätt. Mycket bra bemött. Hon överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • 2018-10-05

Zandra F skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har köpt bostadsrätt i Sörbege. Väldigt bra bemött av mäklaren. Läs mer
    2018-10-06 Johanna L svarar Zandra F
    Tack för att du rekommenderar och hoppas du trivs i lägenheten! ☺️
  • 2018-10-01

Anna F skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Tomas sålde ett hus till oss. Han såg till att köpet gick rätt till. Läs mer
  • 2018-09-30

Monika H skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Jag sålde vårt hus på Kallön. Mäklaren Tomas Söderberg gjorde ett bra jobb. Han motsvarade mina förväntningar. Var alltid tillgänglig under hela tiden och höll mig underrättad om vad som pågick. Läs mer
  • 2018-09-28

Elin S skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi köpte en tvåa. Vi fick ett gott bemötande från Erika, hon var trevlig, engagerad, gav svar på frågor och var tillgänglig. Det enda som det var lite oklarheter kring var vid kontraktsskrivandet då vår bank, Swedbank, och Erika hade olika åsikter om vad som skulle stå i kontraket. Men det löste sig. Läs mer
    2018-10-04 Erika B svarar Elin S
    Tack Elin för din rekommendation! Jag följde det som er handläggare på banken sa till mig vid kontraktsskrivning. Jag hoppas ni trivs i lägenheten och området :-)! Ha det fint!
  • 2018-09-26

Olivia Y skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Johanna var en mycket bra mäklare vid köp av min lägenhet. Lätt att få kontakt med, trevlig och mycket hjälpsam! Läs mer

Julia K skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Johanna var proffsig och väldigt tydlig när det gällde allt kring både klok och försäljning. Även mycket trevlig 😊 Läs mer

Jesper L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Mäklaren höll en godkänd nivå. Tyvärr brast det i vägledningen av köparen då det snarare kändes som att mäklaren enbart gjorde vad minimikraven för vägledning innefattar. Av en mäklare jag anlitar förväntar jag mig god kundomhändertagande och en genomgående och genuin vilja att serva sina kunder. Speciellt när köpare är en förstagångsköpare, vilket jag kan tycka borde vara väldigt vital information för en mäklare att ta reda på.
    Men i övrigt, en godkänd nivå.
    Jag kommer inte anställa samma mäklare vid kommande försäljningar. Läs mer

Magdalena K skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har köpt ett radhus.
    Hon var inkännande och bemötte oss precis såsom jag önskade. Hon var lugn, saklig, trevlig och det kändes ärligt och förtroendeingivande. Snabb och rak kommunikation. Läs mer

Anita M skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Sålt villa.
    Trevlig förstående utmärkt rak i sin framtoning.
    Proffsig hjälpsam.
    En utmärkt bra mäklare. Läs mer

Gunvor, Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Tomas känns väldigt erfaren och lugn, och skötte förhandlingar och budgivningar väldigt professionellt! Läs mer

Marie F skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi sålde vår bostadsrätt och Johanna mötte oss med vänlighet och respekt. Enkelt att förstå henne och fick snabbt klart för oss hur allt skulle gå till och mina förväntningar av försäljningen gick över förväntan. Läs mer
    2018-09-20 Johanna L svarar Marie F
    Tack så mycket för att du rekommenderar Marie och jag hoppas allt är bra er! :)

Gunilla E skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har köpt en bostadsrätt. Hade mailat några funderingar angående lägenheten till mäklaren innan visning. Fick svar inom 10 min trots att han var på semester. Dessutom var det lördagskväll.
    På visningen fick jag ett respektfull bemötande och information om lägenheten. Av alla visningar jag har varit på så är det här den ende som erbjudit mig att titta på brfs tvättstuga.
    Mäklaren upplevde jag som en varm människa som var mån om att det skulle bli en bra affär både för mig och säljaren. Det blev det. Läs mer

Camilla Elisabet B skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har sålt våran villa. Johanna har ett mycket proffesionellt bemötande . Försäljningen gick fort och smidigt precis som vi önskade. Läs mer

Inger L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Har sålt sommarstugan, jag blev väldigt bra bemött av Tomas. Han levde upp till alla mina förväntningar, och affären gick mycket snabbt så jag är väldigt nöjd. Läs mer

Per N skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Sålt bostadsrätt.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Mäklaren mötte väl upp mot mina förväntningar. Läs mer
  • 2018-09-18

Mariann L skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Vi har sålt ett kjedehus. Fick ett bra bemötande av mäklaren. Vi hade kanse för stora förväntningar ,men till slut blev kjedehuset sålt det blev en kanska orolig
    tid eftersom vi hade köpt en nyproducerad bostadsrätt . Läs mer
  • 2018-09-18

Anette I skrev om Fastighetsbyrån Sundsvall
    Det är andra huset Tomas säljer åt mig. Han är kunnig, saklig och mycket trevlig! vänligen Anette Isaksson Läs mer

Storgatan 2, 852 30 Sundsvall