Fastighetsbyrån Torrevieja

Fastighetsbyrån Torrevieja

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 361 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja 2

• 70.0 m²
    2021-04-12
    Kan verkligen rekommendera dessa.
    De är jätte proffsiga
  • Mäklarringen
    sålde sitt hus med hjälp av
    • 68.0 m²
    • Mil Palmeras | Torrevieja
    2021-04-08
    Annelie har varit kanon, är den enda mäklaren av dom som har haft försäljningsuppdraget som återkommit och hållit mig uppdaterad. Driven och trevlig person.
    Jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån – Torrevieja/ La Zenia/ Ciudad Quesada
    Säljare av radhus Mil Palmeras.
    • 4:a
    • 73.0 m²
    • Acequión | Torrevieja
    2021-04-01
    Lägenhet dom var utmärkta mycket trevliga
    • 33.0 m²
    2021-03-22
    Trevlig, hjälpsam och framförallt kunnig!
  • Björn  O
    • 41.0 m²
    2021-03-18
    Har sålt fastigheten i Spanien
    Gick relativt snabbt o vi fick ok betalt.
    Fastighetsbyrån funkar bra i allmänhet
    Dock bättre vid intag än slutförsäljning för nu när handpenning är lagd av köpare, får vi känsla att vi som säljare inte är så viktiga längre.
    En nackdel som drar ner betyget är att de inte vill tolka åt oss hos notarien med utan att ha extra betalt. Jag tycker det borde ingå när vi betalar 70000:- i provision. Inget vi fick veta vid intag. Dessutom har det nu 2 månader innan tillträde dykt upp att det kommit en ny lag årsskiftet 2019-2020 för ett intyg som måste tas in som visar att ingen bank ägt fastigheten efter 2005. Detta är vårt ansvar som säljare säger Fastighetsbyrån och det köper jag, men det är ju därför vi anlitar en seriös mäklare och det är lite sent att komma med detta nu..det borde de sagt vid intag som var i november 2020
    Nu har de erbjudit sig att kolla upp detta åt oss, det är ju bra, men det är sent påkommet.
    Hoppas det inte kommer upp några konstigheter.
    Vi har tyvärr inte bra magkänsla just nu och vi får vi se hur resterande 2 månader sköts, innan vårt slutbetyg sätts
    • 68.0 m²
    2021-02-12
    Very good service from starting the process of selling my property until the final sale. All staff I dealt with where very friendly and professional.Would certainly recommend to anyone in the future.
    2021-02-09
    Köpt en 3a i La Zenia Spanien & är super nöjd!
    2021-02-07
    Hittade lägenhet 14dec & bestämde oss & betalade handpenning 30okt.
    26Jan var allt klart...

Så bra kontakt med 2 mäklare, de fixade allt!

Enkelt & proffsigt skött av fastighetsbyrån...
    2021-02-07
    Har köpt ett radhus i Torrevieja.Blev jätte bra bemött av mäklaren Joakim .Fick mycket information och video visningen kanon.Även aftersales Patricio har varit kanon.Så min upplevelse har varit jätte bra.Längtar efter att se bostaden live.
  • Sanna T
    • 50.0 m²
    2021-02-07
    Vi köpte radhus i Torrelamata. Från start fick vi superbra service, bemötandet var på topp. Annelie gjorde sitt yttersta för att hitta bra objekt och sista huset köpte vi. Hon körde oss till och med till flygplatsen då vi fick ont om tid. Annelie levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi har även fått otrolig bra och fin hjälp av Mats. Vi ångrar inte att vi köpte från Fastighetsbyrån. Vi är helnöjda med allt.
    • Playa Flamenca | La Florida | Torrevieja
    2021-01-28
    Trevlig, engagerad och villig att hjälpa till med allt
  • Anders K
    • 64.0 m²
    • Villamartin - Los Dolses | Torrevieja
    2021-01-24
    Vi har köpt 👍Dom jobbar väldigt proffsigt 😃🇪🇸 Och vi har fått förtroende för dom 😃det kommer att gagna dom i framtiden då vi har många vänner som vill köpa 😃 Vi kommer att rekommendera dessa goa människor 🇪🇸
    Med vänlig hälsning, Anders Kullgren
    ( Vi kommer bjuda på lunch så snart vi har kommit ner det är dom värda )
    • 64.0 m²
    • Villamartin - Los Dolses | Torrevieja
    2021-01-24
    Vi har köpt en fastighet. Både säljare och ekonomipersoner har varit mycket hjälpsamma och tillmötesgående och haft tålamod med alla våra frågor även efter köpet.
    • 55.0 m²
    2021-01-22
    Very professional. Very pleased with the company and their agents.
  • Mari N
    2021-01-21
    Vi har sålt Vista Azul XXV 9B i Lomas De cabo Roy
    Vi blev bemötta på allra bästa sätt av alla från Fastighetsbyrån
    Snabbheten som dom sålde vår lägenhet översteg våra förväntningar trots coronan
    Vi kommer gärna rekommendera Fastighetsbyråns tjänster till våra vänner
    • 58.0 m²
    2021-01-02
    Köp av nyproduktion. Mäklaren säljer in sig genom att utlova service och uppföljning. De håller inte vad de lovar. Svårt att få återkoppling och uppdatering. Jag är inte nöjd.
    • 91.0 m²
    • Torre De La Horadada | Torrevieja
    2020-12-28
    Har köpt ett nytt hus i Torre de la Horadada och fått det allra bästa bemötandet av Annika Westerlund. Hon är en suverän mäklare och man känner att man har fullt förtroende för henne och hon lotsar en igenom alla steg som behövs, stort tack!

Har en lägenhet vi ska sälja men det är lite trögare pga coronapandemin förstås.
    • 40.0 m²
    • Torrevieja Centrum | Torrevieja
    2020-12-26
    Engagemang och driv och kunnig, bra på återkoppling
    2020-12-23
    Omhändertagandet och även efter köpet. All hjälp
    2020-12-21
    Köpt en friliggande villa i spanien.
    Servicehjälpande säljare
    Jättenöjda
    2020-12-19
    Vänliga och väldigt bra service.
    2020-12-19
    Professionell, pålitlig, lösningsfokuserad och trevligt bemötande. Kändes tryggt att köpa hus via Fastighetsbyrån. Speciellt tack till Magnus och Mats för mycket god service!!
  • Cri S
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    Köpt lägenhet
    Mycket väl bemött och mycket hjälpsamma
    • 66.0 m²
    2020-12-17
    Mycket gott bemötande
    Affären gick snabbt, Allt gick som förväntat.
    Provisionen ganska dyr.
    • 85.0 m²
    2020-12-14
    Olika mäklare under resans gång,underlåtit upplysningsplikt med mera.Vi sitter i Boston US köpt hus inte sett det,skrivit till Fastighetsbyrån om fel o brister ingen åtgärd från deras sida.Kaxig inställning som gör att vi inte kan rek dom.
    Tack för dina kommentarer, vi är inte överens i sak. Vänligen kontakta oss om du vill diskutera detta vidare. Fastighetsbyrån Torrevieja
  • Patrik N
    • 85.0 m²
    2020-12-12
    Synd att mäklaren slutade mitt i processen, men annars ok.
    2020-12-11
    Bra bemötande och service duktig på sin sak
    • 49.0 m²
    2020-12-10
    Har köpt lägenhet för semesterbruk i Torrevieja/Rosaleda. Mäklaren har varit fantastiskt bra hela vägen, från Annelie som sålde till oss till Mats som hjälpt oss med allt praktiskt. Långt över förväntan - oerhört proffsigt, vänligt, trevligt och med superhög servicenivå.
    • 4:a
    • 83.0 m²
    2020-12-10
    Hej,
    Vi har köpt en lägenhet i Playa Flamenca. Vi köpte hemifrån utan att vara på plats. Fastighetsbyrån bemötte oss på ett mycket bra sätt. Vi har fått det vi ville ha och saknar ingenting.

Bra och smidig process vid köp av lägenhet. Speciellt i dessa tider när det är mycket svårare att åka på fysiska visningar. Kändes tryggt att jobba med en stor svensk mäklarfirma.
    • 51.0 m²
    2020-12-09
    Muy bien, Lisa ha cumplido con nuestras expectativas perfectamente. Muy objetiva en la venta y disponible. Ganó nuestra confianza.
    Al final no compramos el piso porque nos rechazaron la oferta pero Lisa lo hizo muy bien
    • 2:a
    • 34.0 m²
    • Los Balcones - Los Altos | Torrevieja
    2020-12-01
    Miles och de andra mäklarna var super.
    Allt gick så.smidigt och bemötandet jättebra.
    Sålt snabbt och smidigt.
    2020-12-01
    Vi har köpt ett radhus i La Florida Urihuela regionen , vi har haft visning med mäklaren via länk samt på plats med vidtalade restriktioner , allt har fungerat perfekt .
    Raka besked om vad vi kan förvänta oss vad gällande kostnader samt ägande av fastigheten , after sales har fungerat perfekt då vi köpte till servicepaketet , Patricio har hjälpt oss med alla de after sales frågor vi kan önska oss och kommer att ta hand om deklarationer osv i framtiden.
    Sammanfattning: en mäklare att lita på som står upp för vad man lovar och ansvarar för!// Med vänlig hälsning Rickard
    2020-11-30
    Dålig kommunikation och bristande förståelse för ett byggprojekt, samt att kundkontakten varit av skiftande kvalitet, inte känt mig som kund i vissa lägen.
    Vi tackar för din feedback och hoppas att du nu fått önskad kontakt med oss på Fastighetsbyrån. Fastighetsbyrån Torrevieja
    2020-11-30
    Köpt ett radhus i Orihuela, som motsvarade våra förväntningar!
    Blev bra bemött av mäklaren som svarade eller tog reda på svaren på våra frågor.

Sammanfattningsvis en mycket bra upplevelse!
    2020-11-29
    Sålt radhus.
    Kändes tryggt att anlita Fastighetsbyrån.
    Snabb process, bra bemötande.
    Kan rekommenderas.
    • 55.0 m²
    • Acequión | Torrevieja
    2020-11-29
    Köpt lägenhet. Själva köpprocessen med mäklaren upplevde jag som smidig och ra tionell. Men saknade konsultation och råd. Exempelvis så var vi två par som köpte lägenheten (4 delägare). Man hade kunnat lyfta frågan om vi endast skulle ha skrivit in 2 delägare (1 från varje par) eftersom vi ändå är gifta.

Blir nu onödigt bök och kostnader med deklarationer. Kan hända att det finns andra aspekter som jag inte ser men man hade kunnat ”vända på fler stenar”.
    • 45.0 m²
    2020-11-27
    Estoy contento con su trato y compresión y amabilidad para solucionar todo
    • 43.0 m²
    2020-11-27
    -Köpt i Torrevieja
    -Mäklaren var utmärkt, ringade snabbt in våra önskemål
    -Jag tycker våra högt ställda förväntningar blev besvarade.
    -Bra och kan varmt rekommendera fastighetsbyrån och mäklaren Annelie
    Hälsningar Björn Stålgren
  • Christin W
    2020-11-26
    Bought a new built. Not any good quality but we have paid a lot for the appartment. Not much help from fastighetsbyran yet.
    Very bad experience so far
    2020-11-26
    Köpt nyproducerad lgh . Förväntningarna var höga då vår dröm skulle bli verklighet. Förstår att pga covid 19 att det har blivit förseningar mm. Men jag har ingen förståelse av den urusla kommunikation som Fastighetsbyrån har haft. Vi har inte kännt oss som kunder utan mer ”ni får ta det som det är” Jag skulle inte rekommendera detta bolag till någon vän. Trots att bygget skulle vara klart för en månad sen. Inga papper är klara hos notarien idag. Vi kan inte teckna vatten, el, försäkringar mm pga att vi äger inte lgh än pga att pappren inte är klara. Helt logiskt. Men enligt Fasighetsbyrån o byggaren är det klart o ingen försening och ingen som står på våran sida. Mycket besviken
    Hej och tack för era synpunkter. Vi hoppas att den nästa dagliga kontakten vi har med er nu skall upplevas tillfredsställande. Fastighetsbyrån Torrevieja
    • 99.0 m²
    2020-11-25
    Köpt ett radhus i torrevieja. Bra bemötande och servicevänlig.
  • Per W
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    • 60.0 m²
    • Torrevieja Centrum | Torrevieja
    2020-11-23
    Vi köpte en nyproducerad lägenhet i centrala Torrevieja. Nu har vi ju fått vänta väldigt länge på denna lägenhet pga situationen som råder just nu i världen. Men hur som helst blev allting klart för någon vecka sedan och jag kan inget annat än att tala gott om både Christina Norwood och Sandra Trybom som företrätt oss i denna affär. Allt är skött på ett mycket proffsigt sätt.. Utan er kunskap och hjälp hade vi inte rott detta iland själva.. Tack!!
    2020-11-23
    Jag har köpt ett radhus. Bemötandet var väldigt trevligt och bra. Dock tycker jag att mäklaren var lite dåligt uppdaterad och informerad gällande fastigheten.
    Men i det stora hela, väldigt positivt.
    • 45.0 m²
    • Torreta - El Chaparral | Torrevieja
    2020-11-20
    The team were really helpful in the purchase of our apartment. The video supplied was very useful and the assistance during the purchase process was excellent
    • 77.0 m²
    2020-11-15
    Köpt radhus genom Fastighetsbyrån, detta mitt under Pandemin och det har så här långt funkat helt strålande
  • Bo B
    • 65.0 m²
    • Torreta - El Chaparral | Torrevieja
    2020-11-14
    Köpt radhus iTorrevieja. Bra och personligt bemötande. Det jag kan sakna är valmöjligheter kring bank, hemförsäkring, el-avtal med mera. Vi köpte tjänsten av Fastighetsbyrån men fick egentligen aldrig veta mot vilka bolag de arbetade mot och med.
  • Maria Helene P
    2020-11-11
    Sålde med Fastighetsyrån (La Zenia).
    Nästa köp/sälj använder vi gärna samma kontor!Mvg , Aarne. P vd Bocenter
    2020-11-07
    Magnífica experiencia, son muy profesionales, trato muy agradable y tremendamente eficaces, han vendido mi casa en plena pandemia en 15 días y al precio pactado.
    He tenido experiencia con otras agencias y sin ninguna duda es la mejor de Torrevieja recomendable al cien por cien.
    2020-11-02
    Bra information bra bemötande sålde ett radhus
    • 72.0 m²
    • Los Balcones - Los Altos | Torrevieja
    2020-10-28
    Vi hade ett parhus med egen Storpool 3 sov.1 vardagsrum.
    Stora uteplatser 3 sidor av huset, citron o.apelsin 50 krukor med blommor.
    Huset såldes inom en månad. Allt fastighetsbyron gjorde var perfekt.