Fastighetsbyrån Torrevieja

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja — Visa karta

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 298 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja

• 2020-07-29

Bengt Fredrik C skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Affären inte avslutat ännu, men hittills har allt funkat perfekt 👍 Läs mer
  • 2020-07-07

Sara Ruth M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Buena inmobiliaria, aun no hemos terminado con los trámites pero por ahora todo correcto. Läs mer
  • 2020-07-05

Inger Elsa Gunilla J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Trevlig och engagerad. Sålde lägenhet i Spanien. Fungerade snabbt och bra. Läs mer
  • 2020-07-03

Håkan Niclas J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Det har funkat bra, fått den service vi velat ha. Läs mer
  • 2020-06-24

Jette J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    We have sold a villa. It was listed a long time ago, but we know that the competition is hard - so much for sale. Suddenly out of the blue- it was sold. We were amazed with the sales agent - she was top professional and an excellent negociater - chapeaux and thanks from us - we are very Happy with Fastighetsbyrån.
    Brian and Jette
    Lets sell our next three properties! Läs mer
  • Berit L

2020-06-19

Berit L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Toppenservice av kunniga och vänliga mäklare Läs mer
  • 2020-06-17

Åsa L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättetrevligt bemötande Det var inga problem Jag kommer verkligen rekommendera Fastighetsbyrån Torrevieja 👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽 Läs mer
  • 2020-06-13

Antoniu Daniel S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    I bought a 2 bedroom apartment and I was shown more properties by Christina. She was very patient with me. It was a nice experience overall and Matt helped too.
    They both are nice people and treat their clients with respect.
    Christina actually showed me the apartment one more time before buying, though she was busy found time for me.

Wish you guys the best!
    Antoniu Läs mer
  • 2020-06-07

Sture Christer P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet i La Zenia området Marco Polo.
    Nöjd med allt har fått den hjälp vi behövt av mäklare och advokat
    PÅ Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-05-22

Nils Fredric N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mäklaren jättebra och allt funkat toppen förutom överlämning vid Corona där jag själv fick ta tag i taktpinnen. I övrigt har allt fungerat och har känt att varit i goda händer. Läs mer
  • 2020-05-08

Ove T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet och lade till service paket där dom hjälpte oss med alla skatter avgifter certifikat samt fullmakt åt oss.
    Det gick smärtfritt och dom var kunniga lyhörda samt väldigt tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-05-08

Karin Pernilla O skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt bostad i Quesada, mycket fint bemötande.
    Har fått all den hjälp vi behövt för att köpa vår bostad Läs mer
  • 2020-05-04

Gun Margaretha S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt bostad , bara pratat med mäklare i telefon, pga Corona. Läs mer
  • 2020-04-06

Eva Birgitta G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vår mäklare var utmärkt och serviceinriktad till en början.
    Vi kom överens om köp av en lägenhet, möbleraad och utrustad. När tillträdesdagen närmade sig hörde säljarna av sig och ville ha extra betalt för en del saker som skulle ingått.
    Mäklaren var ytterligt feg och agerade inte i denna situation.
    När tillträdesdagen närmade sig hade Spanien fått utegångsförbud och vi kunde inte resa till Spanien. Vi litade alltså inte på säljarna och mäklaren vägrade att låta en vän till oss komma till lägenheten i vårt ställe.
    Vår legal advisor sa att det var problem att få lagfart hos notarien och att alla andra mäklare gått med på att flytta fram tillträde/slutbetalning. Alla utom Fastighetsbyrån! Deras Legala avd. framförde att situationen inte var nån Force Majeur. Det gällde enbart vid jordbävning!!
    Vi beslutade oss för att hellre förlora handpenningen än att betala ytterligare en stor summa.
    Trist och DYRT att missa detta köp genom Fastighetsbyrån. Läs mer
    2020-04-09 Roland W svarar Eva Birgitta G
    Hej tack för era synpunkter, jag vill gärna tydliggöra vissa saker rent generellt, för synpunkter och kommentarer i ert enskilda ärende vill jag att ni kontaktar min kollega Mats Laaksonen kontoret i Torrevieja. mats.laaksonen@fastighetsbyran.com eller telefon: +34 667 612 686.
    När det gäller vårt uppdrag som mäklare och som regleras i köpekontraktet mellan oss som mäklare, köpare och säljare där vi är förmedlaren, så förmedlar vi själva bostaden. När det gäller saker som möbler och andra tillbehör till bostaden som ska ingå eller tas med vid försäljningen regleras enbart i överenskommelse mellan köpare och säljare. Fastighetsmäklaren förmedlar bostaden inte tillbehören som möbler, bilar eller andra lösa inventarier. Om köpare eller säljare ger Fastighetsbyrån i uppdrag att framföra en synpunkt gällande tillbehören till bostaden till den andra parten så gör vi självklart det. Men vi har ingen möjlighet att agera i denna fråga då det handlar om saker som vi inte har förmedlat försäljningen/ägarbytet av.
    Fastighetsbyrån äger inte bostaden men oftast har vi som mäklare nycklar till bostaden men detta betyder inte att vi disponerar bostaden hur vi vill, vi har fått ett förtroende och ett uppdrag av säljaren att ha nycklarna men vi använder nycklarna för att öppna bostaden enligt de instruktioner som vi fått från säljaren som fram till tillträdesdagen äger bostaden.
    När det gäller force majeure i samband med COVID-19, så får detta bedömas ifrån fall till fall, men om detta skulle konstateras att force majeure skulle föreligga, vilket det i de flesta fall inte gör, då möjligheter finns för både köpare och säljare har möjlighet att genomföra tillträdet även under de förhållande som nu råder med anledning av COVID-19. Skulle det finnas hinder som skulle bedömas som Force majeure skulle det i så fall kunna skapa en försening av tillträdet men inget brott av kontraktet i sin helhet.
    Jag hoppas att ni vill kontakta Mats för att diskutera och reda detaljerna i ert enskilda ärende.
  • Bengt O

2020-03-29

Bengt O skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag har köpt en lägenhet i La Zenia, Spanien. Fastighetsbyrån visade mej runt på olika alternativ. Jag blev bra bemött, jag har bara positiva erfarenheter av mäklaren. De har tagit tillvara mina intressen på ett utmärkt sätt. Jag har inte några klagomål, på Fastighetsbyrån.
    Mina förväntningar är infriade, och jag hoppas på ett fortsatt bra samarbete. Läs mer
  • 2020-03-29

Andreas L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har köpt en lägenhet i centrala Torrevieja.Ett otroligt trevlig och service inriktat bemötande.
    Super nöjd med alla min kontakt med Fastighetsbyrån Torrevieja. Ska jag vara lite kritisk så känner jag att service avtalet med tanke på kostnad inte riktigt levde upp till mina förväntningar . Jag hade räknat med att få lite olika offert förslag på t.ex försäljning. Fick ett mail med ett pris och inte vad försäkring innehöll. När jag bad om en till offert då fick jag en utförlig offert med ett bra pris . Läs mer
  • 2020-03-27

Kjell Åke Roland A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har köpt ett hus.
    Mycket bra mäklare.
    Alla papper i ordning.
    Bra hjälp med myndigheterna.
    Kan rekommendera Fastighetsbyrån.
    Har även tidigare använt Fastighetsbyrån i Sverige.
    Fungerade utmärkt. Läs mer
  • 2020-03-25

Tina Inger Catharina B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Christina Norwood var vår mäklare mycket Kunming och så otroligt trevlig! Läs mer
  • 2020-03-20

Manuel Angel A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Saludos, el trato que ha tenido sus agente con mi persona ha sido muy profesional y muy agradable y la venta de mi apartamento asta este momento esta siendo positivo estoy contento con el posible resultado final . Buenos dias Läs mer
  • 2020-03-14

Per Anders S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har sålt ett radhus i Lazenia.
    proffsigt bemötande av mäklare. När fastighetsbyrån tog över försäljningen hände det saker snabbt och vi fick avslut direkt. vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-03-13

Jan Martin P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lgh.
    Trevligt och informativt bemött.
    Levde upp till förväntningar.
    Trevligt, bra samtal och information som ledde till köp. Läs mer
  • 2020-03-11

Per Jonas Christersson H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Påläst och avslappnad, slutade med att vi köpte bottenlägenhet med trädgård Läs mer
  • 2020-03-11

Mia B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket trevlig mäklare, har bara positiva
    ord att säga. Mötte upp oss även på ledig dag (helg) för att få en andra titt Läs mer
  • 2020-03-02

Kenneth Roger B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt i Torrevieja. Mkt trevlig mäklare👍 Läs mer
  • 2020-02-29

Voitto Harri Edvard K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Försäljningen av vår bostad är nu på slutrakan. Det är fråga om en 3 rums semesterbostad. På det hela taget är vi nöjda med mäklarbyrån och personalen. Försäljningstiden var relativt kort. Det är ju bra att det blev affär, men vi blev nog tvungna att sänka priset ganska mycket. Vi hade också önskat få lite feedback efter de olika visningarna. Läs mer
    2020-03-11 Roland W svarar Voitto Harri Edvard K
    Tack för din feedback, vi tar med oss detta.
  • 2020-02-18

Larry S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Radhus
    Bra
    Bra info, ja
    Trevlig, bra info, okrånglig! Läs mer
  • 2020-02-16

Mia M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    För många som sköter om samma objekt ! Ingen information om visningar och kunder !!! Kunden får ringa och fråga hur det går ! Trevligt bemötande ! Läs mer
  • 2020-02-15

Bengt Johan Patrik J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi är mycket nöjda med precis allt. Grymt proffsigt bemötande och snabb återkoppling. Er kommer vi rekommendera! :) Läs mer
  • 2020-02-10

Bengt Paul Joacim N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Otroligt bra bemötande och agerrande hela vägen fram tills att affären var genomförd! Bra infomation, bra genomgångar, bra visningar!

Tyvärr så haltar det lite efter att affären är genomförd. Info, offerter på tillägg, info om datum för tillträde.... Läs mer
  • 2020-01-28

Alvaro P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ett radhus i närheten av La Mata stranden.
    Mäklaren, Cecilia Burhagen, var toppen från första gången vi träffades. Hon förklarade allt kring husköp i Spanien och vi satte upp lite kriterier på det jag letade efter. Sedan började hon skicka mig förslag på hus och lägenheter som var till salu och uppfyllde dessa kriterier.
    När jag väl fastnade för ett tog hon sig tiden att snällt ta emot mig och visade mig det en lördag! Vilken service!
    Jag har känt att både hon och hennes kollega från after sales avdelningen, Sissy Hedberg, har stöttat mig under hela köpprocessen.
    Rekommenderar starkt Fastighetsbyrån i Torrevieja och speciellt dessa två underbara personer. Läs mer
  • 2020-01-25

Karl Johan E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt radhus i Spanien men jag har svårt att bedöma mäklarens kvalitet eftersom en kompanjon höll i kontakterna. Det jag snappat upp är att varje delmoment tagit lång tid Läs mer
  • 2020-01-01

Veronika W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Wir haben über Fastighetsbyran Torrevieja ein Haus gekauft. Das Unternehmen hat alles für uns übernommen, vom Notarvertrag bis zur Ummeldung von Wasser und Strom. Wir hatten durchgängig einen kompetenten, freundlichen Ansprechpartner, auf den wir uns verlassen könnten. Wir können dieses Unternehmen wärmstens empfehlen. Läs mer
  • 2019-12-28

Els-britt Karolina M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag har blivit bra bemött av all personal. Affären är på gång och så här långt är jag nöjd med bemötandet Läs mer
  • Nils Thomas A

2019-12-22

Nils Thomas A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt en bostad i Torrevieja, Spanien.
    Mäklaren ingav ett proffesionellt och positivt bemötande, vi fick ett väldigt bra förtroenden för alla vi hade kontakt med på Fastighetsbyrån i Torrevieja. 11 på 10-skalan!
    Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-12-21

Yvonne Elisabeth G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Vi tittade på massor av olika. Mäklaren var hela tiden vänlig, hjälpsam och kunnig. Läs mer
  • 2019-12-20

Gunnel R skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Svår att få kontakt med och följde inte upp!
    Bra hjälp vid visning av lägenheter . Matchade våra önskemål Läs mer
  • 2019-12-20

Malin Camilla Ingela G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättefint bemötande och mycket bra service då vi köpte vår lägenhet i Torrevieja. Kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån i Torrevieja. Läs mer
  • 2019-12-18

Karl Filip W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    I efterhand känns det som mäklaren kunde gett mer info om områden och den tidsförsening som tydligen är väldigt vanlig i Spanien Läs mer
  • 2019-12-13

Jonny Aimo A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi hade en lång process med många hinder på vägen samt lite otur men allt löste till slut.
    Det som fastighetsbyrån kan förbättra är återkoppling även om det inte finns ny info.
    Att köpa fastighet i ett annat land är så annorlunda och skapar många frågor och funderingar samt ev oro. Läs mer
  • 2019-12-08

Ian John D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    We are so pleased with Emma for keeping us in touch with the sale of our house and she said about 3 months and now they have sold it with the time would recommend them to anyone who wants to sell all the staff have been friendly thoughtful and very supportive Läs mer
  • 2019-12-03

Ammi Ann-marie Jeanette D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Snabb och har koll på allt! Professionell och erbjuder alla tjänster som behövs vid försäljning! Läs mer
  • 2019-11-28

Helge H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    * The property sold was a 2 bedroom ground floor apartment in a community with a swimming pool.

* Our experience has been excellent. The price was realistic and the sale was concluded very quickly.

* I recommend the company and the particular sales person, Cecilia, to any seller or buyer - they are very efficient.

* Excellent, we wish that we had used Fastighetsbyrån Torrevieja for the sale of our other properties. Läs mer
  • Leif Göran P

2019-11-28

Leif Göran P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket tillmötesgående. artig och proffsig. Läs mer
  • 2019-11-28

Karl Anders Martin I skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Kanon hur bra smidigt och tryck som det kan bli
    Och den hjälpen vi fått efter köpet
    Toppklass Läs mer
  • ANNA Maria F

2019-11-19

ANNA Maria F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi fick hjälp med att genomföra ett köp, handlingar o hjälp med Notarius publicos o bank Läs mer
  • 2019-11-11

THOMAS Lennart L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte ett radhus Torrevieja
    Vi bra kontakt med vår mäklare på plats och han hjälpte oss
    på ett mycket bra sätt Läs mer
  • Roine N

2019-11-09

Roine N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Bra kommunikation under hela affären. Trevligt bemötande. Utmärkt ”after sale” service. Topp på helheten !! 😄 Läs mer
  • 2019-10-28

Bernt B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Bra bemött och bra förklarat. Samt bra arbete tills betalning var gjord. Läs mer
    2019-11-12 Roland W svarar Bernt B
    Hej Bernt, våran strävan är att alltid bli bättre, jag skulle gärna vilja att du kontaktade oss och utvecklade ditt omdömme, mejla gärna dina synpunkter till oss på torrevieja@fastighetsbyran.se.
  • 2019-10-21

JAN Karl Steven V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    I have bought an apartment and everything has now worked well. Hope to continue in the future. Läs mer
  • 2019-10-15

LARS Bertil B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Proffsigt bemötande och trevlig personal. Alltid snabb återkoppling på frågor Läs mer

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja