Alla kategorier Mäklare Espana Fastighetsbyrån Utland Fastighetsbyrån Torrevieja

Fastighetsbyrån Torrevieja

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja — Visa karta

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 241 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja

• 2019-08-23

KAROLINE Mari N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt litet radhus. Otroligt trevlig, kunnig och hjälpsam mäklare. Bra bemött och tydliga besked. Mäklaren levde upp till mer än mina förväntningar.
    Tack Sara och Sissy Läs mer
  • 2019-08-12

Lars CONNY G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt hus och håller på och säljer lägenhet.
    Mycket trevligt bemötande
    Förbättringspotenial: Ordning och reda Läs mer
  • 2019-07-29

KJELL Olof C skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Är stort tacksam för allt stöd, vänlighet, hjälp och det proffsiga arbete som jag fått av mäklaren och övrig personal på Fastighetsbyrån vid försäljningen av lägenheten i Spanien.
    Jag rekommenderar gärna för andra att kontakta Fastighetsbyrån vid framtida lägenhetsköp-/försäljning.
    Tack för allt ! Läs mer
  • 2019-07-28

Ana ESTHER B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    A pesar de cambios de agente . La profesionalid ad en todos ellos es grande. Läs mer
  • 2019-07-27

Liviu L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag köpte ett hus i Torre de la Horadada, och all kontakt med mäklaren har fungerat utmärkt. Jag behövde hjälp med det mesta, eftersom jag inte kan det spanska systemet, och mäklaren har haft förståelse för det. Tack vare servicepaketet vi köpte var hela köpprocessen behaglig. Läs mer
  • 2019-07-20

Sven-Olof S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Fritidsbostad.
    Allt har varit över förväntan.
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-07-19

Jutta Luise S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålde ett radhus med en en väldig fart bra bemötande av alla mäklare jag kom i kontakt med Läs mer
  • 2019-07-14

Knut WALTER Ulfsson H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt radhus. Bemötandet var helt OK. Våra förväntningar blev uppfyllda. Läs mer
  • 2019-07-14

PETER Tobias N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Christina var snabb och lyhörd på våra önskemål av boende. Visade runt oss på flera bra alternativ på kort varsel. Det slutade med att vi köpte den första lägenheten som hon visade. Har även fått bra hjälp under hela processen efter köpet. Sissy hjälpte till bra under aftersales med alla våra frågor.

Blev extra imponerad när Christina erbjöd sig att lämna nyckeln på flygplatsen då jag landade efter kontorets stängning. Grym service. Läs mer
  • 2019-07-08

ROSITA Angelika Sofi J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en lägenhet med takterass.
    Från början till slut av köpprocessen har vi haft jättebra kontakt med mäklaren.
    Dem har varit snabba på att svara på frågor vi haft.
    Vi har i många år trott att det skulle vara så krångligt att köpa något i spanien men var positivt överraskade av hur smidigt det gått , och detta såklart med proffsigt bemötande och hjälp från Mats , Kristina och Patricio på fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-07-04

PAMELA Elizabeth T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Very good upto now very helpful and friendly staff kept informed all the way through the sale Läs mer
  • 2019-06-30

Monika L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket trevligt bemötande. Kunnig i området. Fin presentation och snygga bilder av bostaden. Snabb försäljning. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-28

Gerd Eva CHRISTINA Olofsson A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag har sålt en 60m2 lägenhet på bottenplan med en inglasad veranda med en fantastisk fruktträdgård i Villamartin i södra Torrevieja. Jag och min man blev mycket väl bemött genom ett lång samtal med Mäklaren. Under försäljningens gång hade vi bra kommunikation. Mina förväntningar blev tillgodosedda och jag är nöjd med kontakten som resulterade i försäljning av vår lägenhet. Läs mer
  • 2019-06-24

KJELL P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    affären är inte klar ännu men hittills enbart positiva
    erfarenheter.hoppas avslutningen blir lika bra.
    Förväntningarna har överträffats.
    Vänligen Kjell Petersson Kristianopel. Läs mer
  • 2019-06-13

Erik Thomas G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Ej sålt ännu, pågår ev. köp med en köpare

Bra
    Bra
    Bra Läs mer
  • 2019-06-11

Per Mikael T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt en bungalow i la Florida . Bra bemött. Dock är ni väldigt dyra att göra husköp med när man i efterhand hört med andra. Borde gått igenom alla belopp som skall inbetalas på ett tydligt sätt.
    Dock hittade vi förmodligen ett hus som vi ville ha
    Dyra sammanfattningsvis Läs mer
  • 2019-06-11

SUSAN Patricia G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    We sold our apartment, your staff were pleasant and helpful, Läs mer
  • 2019-06-09

Göran B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpte: Radhus i La Siesta + Servicepaket
    Trevligt & proffsigt bemött av mäklare
    Däremot var vår kontakt gällande servicepaketet inte till belåtenhet. För dålig kommunikation och därmed information samt återkoppling.
    Fick i slutet av processen en ny kontaktperson som fungerade mycket bättre! :) Läs mer
  • 2019-06-02

Sylvia Ingegerd G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    köpt bostad. vi blev bra bemötta Läs mer
  • 2019-05-27

Marie V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    We have bought an apartment in Torrevieja. The realtor was very helpful and experienced and no question was to small.
    They helped us with all the documents that was needed, both legal and more practical details. It was our first time buying real estate in Spain so we had a lot of questions. The realtor was fluent in borth Swedish and English and had answers to all that applied on the way to the access..
    I can highly recommend this Agency. Läs mer
  • 2019-05-20

Lars M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har hus som ska gå till avslut, hittills tycker jag det funkat bra, kanske lite mera hjälp från Aftersales som kan tyckas krångla till lite i onödan, men är trevliga i varje fall:) Läs mer
  • Per F

2019-05-06

Per F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har köpt ett radhus. Mäklaren kontaktade mig på kvällen, var påläst och intresserad av att jag skulle bli nöjd. Fick toppenservice av Daniel, mäklaren. Hade räknat med att ”bara” bli behandlad som en kund, men blev mer som en vän/kompis.
    Jag tycker att alla jag pratade med var trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-05-03

Mats G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Ni får göra en enklare test. Detta tar för lång tid Läs mer
  • 2019-05-03

Ingrid W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    jag har sålt ett litet radhus och jag blev bemött alldeles förträffligt. man höll löften och kom på utlovade tider
    Förväntningarna överträffade verkligheten. hade räknat med att det skulle ta 2 år att sälja, men det ca 3 veckor!. Resten har gått på räls. Affären är inte helt slutförd ännu, men jag hoppas samma goda bemötande i fortsättningen. Läs mer
    Roland W gillar detta
  • 2019-04-23

Rolf A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har sålt vårat radhus,Vi är väldigt nöjda med all hjälp vi fått Läs mer
  • Mats H

2019-04-23

Mats H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Duktiga på att sälja , men när allt ska skrivas o göra klart papper etc, då saknas information, fanns inte ens fullmakt , det skylls på den ena o den andra... Läs mer
    2019-06-04 Roland W svarar Mats H
    Hej Mats, tack för dina synpunkter och jag vet att det var en del strul i samband med ditt tillträde och det beklagar jag verkligen. Kunders upplevelser är viktiga för oss för att bli bättre i processen. Dock är det inte alltid så att det är saker som vi kan råda över. Jag vill gärna förklara vad som hände i processen och vad som gick fel. Så när du är i Spanien nästa gång så är både du och Ulf välkomna in och prata med mig. Om inte annat så kommer ni ju in och hämtar era originalhandlingar när dom kommer om några månader.
    Hör gärna av er på mats.laaksonen@fastighetsbyran.se så att jag finns på kontoret när ni kommer.
  • 2019-04-17

Elisabeth B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt bostaden...dåligt att inte 1 person kunnat vara kontakt..utan 4 olika :( , även när man gick igenom försäljningen så var det bestämt 6 % i arvode, men man "glömde" att säga att det även var 22% skatt på det oxå :( Läs mer
  • 2019-04-17

Bengt K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt lägenhet iTorreviejs.
    Fick inledningsvis intrycket att det var dålig internsamordning på kontoret. Jag bolldes mellan 5 olika handläggare. Det tog över fyra veckor innan annons var klar.
    Slutresultatet blev bea då förste besökaren för visning köpte lägenheten för begärt pris. Läs mer
  • 2019-04-16

Harry P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mkt erfarenhet med att sälja bostäder i Spanien. Snabba svar på frågor och trevliga i sitt bemötande. Läs mer
  • 2019-04-15

Ann P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt radhus, försäljningen är inte helt klar än. När jag fått all dokumentation kan jag ge ett säkrare betyg. Läs mer
  • 2019-04-12

Elena A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Todo genial y super rápido, siempre que he llamado a mi agente he obteneido respuesta rápida. Estoy encantada Läs mer
  • Per-Ove K

2019-04-07

Per-Ove K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Försälningen genomfördes snabbt och bra. Därefter har absolut inget fungerat. Detta har inneburit kostnader som vi drabbats av beroende på en inkompetent hantering från mäklarens sida. Vi har på flera sätt försökt påtala detta för Fastighetsbyrån, dock utan resultat.

Kan detta inlägg medföra att presumtiva kunder till Fastighetsbyrån väljer en annan mäklare kan vi bara lyckönska dem. Läs mer
  • 2019-04-05

Richard A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    ni släppte igenom en affär till mig med min fullmakt innan allt var klart som skulle göras som ni skulle ha koll på och mina papper kom till fel advokat i Spanien som jag inte tror ni rättat till än !
    och nycklar till min lägenhet hade ni lämnat till hantverkare utan ni hade koll på det jag kvittera nycklar sen var det en nyckelknippa till och sen en ytterligare till hos hantverkaren men det var viktigt att jag skulle skriva på ett papper att jag mottaget dom ...

kommer aldrig rekommendera er igen

så jävla besviken på ert sätt så det går inte att beskriva Läs mer
    2019-06-04 Roland W svarar Richard A
    Hej Richard, tack för din feedback. Våra kunders åsikter och upplevelser är självklart väldigt viktiga för oss för att bli bättre. Du anger flera bitar i detta och jag vill självklart reda ut detta tillsammans med dig. Det bästa vore om du hade möjlighet att komma förbi kontoret när du är i Spanien nästa gång eller kontaktar mig på mats.laaksonen@fastighetsbyran.se
    Hälsningar Mats Laaksonen
    Fastighetsbyrån Torrevieja.
  • 2019-03-27

Sten C skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Både köpt radhus och sålt lägenhet med samma mäklare. Allt har fungerat mycket bra. Vi rekommederat mäklaren för bekanta som söker i samma område. Läs mer
  • 2019-03-26

Gunilla W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Stort personligt engagemang, gott humör och gott om tålamod. Lyhörd för önskemål och funderingar. Läs mer
  • Stellan F

2019-03-17

Stellan F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en lägenhet med takterrass i Azul Beach. Köpet var helt oplanerat, men vi träffade vår mäklare, Cecilia Burhagen, som ingav ett väldigt gott förtroende och visade oss runt på några olika objekt. Hon har hela tiden varit mycket hjälpsam och tillmötesgående och vi har i hela processen känt oss väl omhändertagna.
    Margareta o Stellan Fryler Läs mer
  • 2019-03-16

Olga G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Fastighetsbyrån har stor förtroende bland svenska kunder som förklarar varför väljer man en svensk mäklare. Läs mer
  • Dabrowski L

2019-03-09

Dabrowski L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Det vår ganska brå, me vi har väntar lite länge på sfår
    Hällsningar L ,D Läs mer
  • 2019-03-05

ULRIKA Ann Chaya Å skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Helt ok med kontakten till att börja med! Nu är lgh såld och vill bli kontaktad av npgon som har med min försäljning att göra. Visade sig att hon har semester och tillbaka denna vecka. Fortfarande onte fått svar på mina 3 frågor. Inte ens vad jag har för konto nummer. Känns ju oroande då ni inte har kontaktat mig utan jag får jaga med blåslampa Fick tag i en av er som försäkrar att jag inte behöver vara orolig. Men fortfarande inte fått några svar som man vill ha när det handlar om en sådan stor grej.Nu hoppas jag att jag blir kontaktad snart. Detta är anledningen till att jag inte ha velat svara på denna enkät än men gör det ändå. Läs mer
  • 2019-02-24

Gunnar Lennart E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Panorama Sipremo 189, Torrevieja.
    Vi är mycket nöjda med mäklarens och Fastighetsbyråns arbete.
    Vi kommer mer än görna att rekommendera Daniel och Fastighetsbytån till de som undrar vilken mäklare och mäklarbyrå man helst skall anlita i Torrevieja. Läs mer
  • 2019-02-23

Carina P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt ett radhus i Torre de la Horadada i nov 2016. Vi är just nu på plats för första gången. Vi är jättenöjda med hur köpet och processen efter det fungerat. Vi har blivit bra bemötta av alla inblandade både vid köp men även efteråt när vi har haft frågor. Kan rekommenderas Läs mer

Inez Maria Therése V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Här köpt en lägenhet, mäklaren var inte så intresserad då han fick ta över från en annan. Köpet gick snabbt och ok. Men efter man köpt finns inget intresse av att hjälpa till eller svara på frågor. Tar heller inget ansvar att alla nycklar finns, hade större förväntningar. Läs mer

Per-Inge G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    köpt lägenhet i Torrevieja
    Väldigt trevligt bemötande och fin service
    Mäklaren uppfyllde de förväntningar vi hade och mer därtill

Sammanfattningsvis rekommenderar jag min mäklare till andra Läs mer
    2019-02-19 Roland W svarar Per-Inge G
    Hej Per-Inge,
    Trevligt att ni är nöjda och att ni rekommenderar oss till andra.
    Varmt tack!

John Lennart K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi träffade aldrig mäklaren
    Hon inte ens Bekvämades att besöka lägenheten

Köparen hittades av en granne
    Ni var trots detta inte villiga arr sänka provisionen Läs mer

SARI Marjatta S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt radhus
    Bemötandet och engagemanget från mäklaren var mycket bra.
    Bättre än förväntningen
    Nöjd med det mesta men har haft en hel del frågetecken efter köpet med servucepaketet. Vilket gjort att vissa delar varit/ är fortfarande ovissa. Läs mer

Charlotta D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag sålde en lägenhet i Torrevieja under 2018. Fastighetsbyrån hjälpte mig med det. Jag är mycket nöjd med deras arbete. Allt gick smidigare och lättare än jag förväntat mig. Personalen var hjälpsamma och svarade snabbt på alla mina frågor. Det kändes tryggt att låta Fastighetsbyrån hjälpa mig med affären. Jag rekommenderar dem verkligen. Läs mer

Anna-lena P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättebra hjälp på både spanska och svenska, lätt att allt blev rätt.Tydligt. Läs mer
  • 2019-02-18

MONICA S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt fastighet. Bra bemötande och en mycket bra kundupplevelse. Läs mer
  • 2019-02-14

GÖTE Roland H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket positivt.
    Proffsigt samt vänligt bemötande.
    Vi hoppas att vi kan lämna våra rekommendationer
    I framtiden. Läs mer
  • 2019-02-13

Peter G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi är super nöjda med vårt hus. Fastighets byrån får högsta betyg , all personal är proffsiga o vänliga. Läs mer

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja