Fastighetsbyrån Torrevieja

Fastighetsbyrån Torrevieja

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 400 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja 2

2021-10-16
    Dyrt och misskötte uppdraget. Kommer ej rekommendera dem. ............,,,,,,,
    2021-10-08
    Bra , ärlig mäklare. Lätt att få kontakt med. Svarade direkt på frågor via mail el telefon.
    Bra videovisning, visade både negativa o positiva sidor av olika lägenheter.
    Hade sämre förväntningar , men det blev mycket bra. Trodde inte att det skulle bli så bra, utan att ha fått se lägenheterna i verkligheten.
    Fick svar på allt som man undrade över.
    2021-10-03
    Otroligt bra bemött ! Vi hade inga större förväntningar bara att vi skulle bli bra omhändertagna och det blev vi verkligen och blir fortfarande ! Vi köpte en lägenhet och har ska nu bara slutföra köpet och få tillträde i november . Det har gått snabbt och vi har fått all hjälp vi behövde och mer därtill !
    Kanonbra !
    2021-09-28
    I början av vår fastighetsköp men väldigt nöjd hittills
    • Cabo Roig | Torrevieja
    2021-09-22
    Vänligt och professionellt bemötande.
    2021-09-17
    Mycket trevlig mäklare. Bra visningar
    2021-09-09
    Vi har fått ett utmärkt bemötande med en otroligt bra service och verkligen kunnat känna oss trygga med Fastighetsbyrån.
    2021-08-28
    Falta de información... Muy disgustadx xon la compañía....
    2021-08-13
    Trevligt bemötande av mäklaren och bra digitala visningar. Mycket bra after sales och kunnig hantering av alla frågor som nu behövs för att slutföra köpet
    • Rosaleda | Torrevieja
    2021-08-12
    Jag blev väldigt bra bemött utav Kristina och hon har levt upp till mina förväntningar, , hon körde runt mig på olik visningar, första omgången hade hon tyvärr inte så många nycklar med sej då kollegor inte lämnat tillbaka dessa så vi fick boka in en runda nummer 2. det hela har slutat med att jag har köpt en bostad ganska fort.. / Anette
    2021-08-06
    God service och bra bemötande. Verkligen proffsiga.
    2021-08-04
    Ett helt underbart bemötande.
    Blev upp hämtade av Christina, redan där fick vi ett super bra bemötande. Kom ut presentera sig fråga hur resan gått. Sen var hon väldigt detaljerat på alla platser vi var på, förklara både fördelar och nackdelar i dem olika områden.
    Sättet hon jobba på skapa en skön trygghet. Och där av att vi valde att köpa via henne. En helt fantastisk personlighet😊
    • Torre De La Horadada | Torrevieja
    2021-07-30
    Mäklaren, Annelie Hedlund, skötte sig föredömligt, hon lyckades få igenom affären trots besvärlig säljare samt något jobbig köpare.
    Hon levde upp till alla förväntningar och överträffade dessa.
    Vid visning av vårt slutliga val visade Annelie stor kompetens samt genuint intresse för att vi som kund såg potentialen i objektet.
    Handlar utan tvekan med samma henne igen och kan ge henne mina varmaste rekommendationer.
    TACK
    /ted
    • Torre De La Horadada | Torrevieja
    2021-07-28
    Väldigt mycket tjafs med säljaren och nedprutad av mäklaren, såld till bekanta.
    Började med 199 000 och slutade på 155 000, så något fel var det.

Chefen för byrån helt ok och sympatisk , mäklaren lite hysterisk och forcerad
    2021-07-26
    Supertrevlig mäklare som lyssnade efter våra behov och önskemäl
    2021-07-26
    Mycket gott bemötande av fastighetsmäklaren och av Fastighetsbyråns jurist.

Vi träffade 5 olika mäklarfirmor och Fastighetsbyrån och Castillohome gav ett seriöst intryck. De övriga gav inte alls samma intryck.

Något som var både positivt och negativt var när budgivningen var klar. Vi blev ombedda att komma till Fastighetsbyrån kl 09.30 efterföljande dag för att betala in handpenningen. Efter det så lämnades vi över till juristen som ordnade bankkonton, nie-nummer osv. Därefter blev vi körda till notarie i La Zenia. Givetvis var det bra att få ordnat allting, men att komma hem kl 15.30 utan att ha ätit lunch eller blivit bjudna på dricka de sista fyra timmarna kändes inte ok.
    2021-07-25
    Realtor was very helpful, gave all information. Thank You
    2021-07-24
    Vi sålde vår bostad via Fastighetsbyrån, vi är så nöjda. Engagerade och proffsiga, kan verkligen rekommendera om ni önskar en trygg affär. Tack Annelie.
    2021-07-23
    Mäklaren gjorde ett bra jobb när det väl lossnade i Spanien
    2021-07-22
    Jag och min man har blivet jätte bra bemötta . Fått mycket hjälp då vi inte har kunnat komma till Spanien . Fått fina visningar av Radhuset och dess omgivningar. (Digitalt ) Har än så länge inget att klaga på .
    2021-07-22
    Helt perfekt bemötande, allt har gått så smidigt vi la inte många timmar på plats och sedan har fastighetsbyrån skött resten nere i Spanien när vi åkt hem. Rekommenderar starkt av oss.
    2021-07-08
    Jag är så nöjd! Bästa mäklaren Magnus såg våra önskemål och infriade dem!
    2021-07-06
    All went really well with everything, at least so far.
  • 2021-07-06
    Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån som varit till ovärderlig hjälp och stöd under hela processen vid försäljningen av vårt hus i Ciudad Quesada, ett extra tack till Karin Skjöld som rätat ut många frågetecken.
    • Punta Prima | Torrevieja
    2021-06-19
    Jag var nöjd med hur de tog sig an uppdraget. De gjorde en profsig fotografering vilket senare resulterade i att objektet såldes till köparna på distans dvs. utan att de hade varit på plats för att bilda sig en uppfattning om objektet.
    2021-06-14
    Bästa mäklarna. Hjälpsamma, tar reda på frågor, hjälp i kontakt med byggherren, andra bostaden som köps via fastighetsbyrån
    2021-06-14
    Personlig service som följer upp vad som avtalats
    2021-06-14
    Vi fick all hjälp som vi behövde. Detta är första gången vi köper något i utlandet då kändes det tryggt att ha hjälp utav svensktalande mäklare som kan proceduren kring köp av fastighet i Spanien. Vi är jättenöjda med mäklaren som vi hade och som kom med förslag på flera olika objekt och så glada och nöjda över lägenheten som vi köpt.
    2021-06-14
    bra på lästa om objektet smidiga att ha att göra med kan rekommenderas
    • Aguas Nuevas - Nueva Torrevieja | Torrevieja
    2021-06-12
    Mycket bra bemötande med snabba svar och professionellhandläggning som överträffade mina högt ställda förväntingar.En trygg och säker affär hos Fastighetsbyrån Torrevieja.
    2021-06-12
    Vi hade träffat mäklaren redan för några år sedan så det var lätt att ta samma även denna gång.
    Tycker att allt har gått smidigt. Snabb återkoppling och svar på allt vi undrat.
    Sen bra hjälp på plats när vi kom ned 1a gången.
    Kanonbra service, ett stort tack till Patricio och Sanne
    • El Chaparral | Torreta | Torrevieja
    2021-06-11
    Bra bemötande och energisk försäljning!
    2021-06-11
    Allt har fungerat perfekt, väldigt bra bemötande
    2021-06-10
    Trygg och personlig vägledning. Allt har fungerat fint
    • Cabo Roig | Torrevieja
    2021-06-10
    Very professional and helpful in our decision to buy a propery in Spain.
  • Edina D
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    2021-05-25
    Vi köpte en lägenhet via Fastighetsbyrå i Torrevieja med en pakettjänst, bestående av hjälp med skatter, inskrivningar etc. Köpet gick smidigt. På slutet insåg vi att informationen om vad som ingick i köpeskillingen (möbler) inte stämde. Mäklaren hade lovat oss mer, än vad säljaren vad villig att lämna efter sig.
    För oss kändes det som om lägenheten hade piffats upp inför försäljningen, med löften om att allt skulle ingå i priset, för att sedan plockas bort.
    2021-05-15
    Köpte ett radhus i Torrevieja som jag sett online.
    Kontaktade Joakim Högberg som vi hade en onlinevisning med.
    Affären gick smidigt samt att Patricio Saldes varit väldigt behjälplig på after sales.
    Positivt till att allt gått så smidigt
    • Punta Prima | Torrevieja
    2021-05-07
    Köpt en nyproducerad lägenhet.
    Mycket trevlig mäklare/säljare
    Hämtad o lämnad på flygplats. Erbjuden övernattningsmöjlighet då det inte fanns hotell att tillgå.
    Inga förväntningar - men blev jättenöjd.
    Känner mig väl omhändertagen både av säljaren och eftersälj som även dom har ställt upp och svarat på alla frågor och stöttat i alla konstiga frågor som kommer upp hela tiden.
    2021-04-12
    Kan verkligen rekommendera dessa.
    De är jätte proffsiga
  • Mäklarringen
    sålde sitt hus med hjälp av
    2021-04-08
    Annelie har varit kanon, är den enda mäklaren av dom som har haft försäljningsuppdraget som återkommit och hållit mig uppdaterad. Driven och trevlig person.
    Jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån – Torrevieja/ La Zenia/ Ciudad Quesada
    Säljare av radhus Mil Palmeras.
    • Acequión | Torrevieja
    2021-04-01
    Lägenhet dom var utmärkta mycket trevliga
    2021-03-22
    Trevlig, hjälpsam och framförallt kunnig!
  • Björn  O
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    2021-03-18
    Har sålt fastigheten i Spanien
    Gick relativt snabbt o vi fick ok betalt.
    Fastighetsbyrån funkar bra i allmänhet
    Dock bättre vid intag än slutförsäljning för nu när handpenning är lagd av köpare, får vi känsla att vi som säljare inte är så viktiga längre.
    En nackdel som drar ner betyget är att de inte vill tolka åt oss hos notarien med utan att ha extra betalt. Jag tycker det borde ingå när vi betalar 70000:- i provision. Inget vi fick veta vid intag. Dessutom har det nu 2 månader innan tillträde dykt upp att det kommit en ny lag årsskiftet 2019-2020 för ett intyg som måste tas in som visar att ingen bank ägt fastigheten efter 2005. Detta är vårt ansvar som säljare säger Fastighetsbyrån och det köper jag, men det är ju därför vi anlitar en seriös mäklare och det är lite sent att komma med detta nu..det borde de sagt vid intag som var i november 2020
    Nu har de erbjudit sig att kolla upp detta åt oss, det är ju bra, men det är sent påkommet.
    Hoppas det inte kommer upp några konstigheter.
    Vi har tyvärr inte bra magkänsla just nu och vi får vi se hur resterande 2 månader sköts, innan vårt slutbetyg sätts
    2021-02-12
    Very good service from starting the process of selling my property until the final sale. All staff I dealt with where very friendly and professional.Would certainly recommend to anyone in the future.
    2021-02-09
    Köpt en 3a i La Zenia Spanien & är super nöjd!
    2021-02-07
    Hittade lägenhet 14dec & bestämde oss & betalade handpenning 30okt.
    26Jan var allt klart...

Så bra kontakt med 2 mäklare, de fixade allt!

Enkelt & proffsigt skött av fastighetsbyrån...
    2021-02-07
    Har köpt ett radhus i Torrevieja.Blev jätte bra bemött av mäklaren Joakim .Fick mycket information och video visningen kanon.Även aftersales Patricio har varit kanon.Så min upplevelse har varit jätte bra.Längtar efter att se bostaden live.
  • Sanna T
    köpte sitt hus med hjälp av
    2021-02-07
    Vi köpte radhus i Torrelamata. Från start fick vi superbra service, bemötandet var på topp. Annelie gjorde sitt yttersta för att hitta bra objekt och sista huset köpte vi. Hon körde oss till och med till flygplatsen då vi fick ont om tid. Annelie levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi har även fått otrolig bra och fin hjälp av Mats. Vi ångrar inte att vi köpte från Fastighetsbyrån. Vi är helnöjda med allt.
    • Playa Flamenca | La Florida | Torrevieja
    2021-01-28
    Trevlig, engagerad och villig att hjälpa till med allt