Alla kategorier Mäklare Fastighetsbyrån Utlandet Fastighetsbyrån Torrevieja

Fastighetsbyrån Torrevieja

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja — Visa karta

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 200 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja

Inez Maria Therése V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Här köpt en lägenhet, mäklaren var inte så intresserad då han fick ta över från en annan. Köpet gick snabbt och ok. Men efter man köpt finns inget intresse av att hjälpa till eller svara på frågor. Tar heller inget ansvar att alla nycklar finns, hade större förväntningar. Läs mer

Per-Inge G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    köpt lägenhet i Torrevieja
    Väldigt trevligt bemötande och fin service
    Mäklaren uppfyllde de förväntningar vi hade och mer därtill

Sammanfattningsvis rekommenderar jag min mäklare till andra Läs mer
    2019-02-19 Roland W svarar Per-Inge G
    Hej Per-Inge,
    Trevligt att ni är nöjda och att ni rekommenderar oss till andra.
    Varmt tack!

John Lennart K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi träffade aldrig mäklaren
    Hon inte ens Bekvämades att besöka lägenheten

Köparen hittades av en granne
    Ni var trots detta inte villiga arr sänka provisionen Läs mer

SARI Marjatta S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt radhus
    Bemötandet och engagemanget från mäklaren var mycket bra.
    Bättre än förväntningen
    Nöjd med det mesta men har haft en hel del frågetecken efter köpet med servucepaketet. Vilket gjort att vissa delar varit/ är fortfarande ovissa. Läs mer

Charlotta D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag sålde en lägenhet i Torrevieja under 2018. Fastighetsbyrån hjälpte mig med det. Jag är mycket nöjd med deras arbete. Allt gick smidigare och lättare än jag förväntat mig. Personalen var hjälpsamma och svarade snabbt på alla mina frågor. Det kändes tryggt att låta Fastighetsbyrån hjälpa mig med affären. Jag rekommenderar dem verkligen. Läs mer

Anna-lena P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättebra hjälp på både spanska och svenska, lätt att allt blev rätt.Tydligt. Läs mer
  • 2019-02-18

MONICA S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt fastighet. Bra bemötande och en mycket bra kundupplevelse. Läs mer
  • 2019-02-14

GÖTE Roland H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket positivt.
    Proffsigt samt vänligt bemötande.
    Vi hoppas att vi kan lämna våra rekommendationer
    I framtiden. Läs mer
  • 2019-02-13

Peter G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi är super nöjda med vårt hus. Fastighets byrån får högsta betyg , all personal är proffsiga o vänliga. Läs mer
  • 2019-02-12

Per HÅKAN B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt ett radhus och mäklaren som vi fick hjälp av var väldigt trevlig, påläst och hjälpsam från att vi anmälde intresse tills att vi beslöt oss att köpa en bostad. Därefter kopplades vi mot after sales som skulle sköta det sista och där har vi tyvärr allt annat än bra upplevelser ifrån. Hela processen var väldigt otydlig: vi har fått skriva på dokument flera gånger då personen i fråga hade förmedlat fel uppgifter vidare för ex. lagfart, felaktiga namn har förmedlats till bla banken och skatterepresentanter i Spanien, en kopia av lagfarten fick vi aldrig trots att detta utlovades, vår kontaktperson på after sales slutade plötsligt utan att vi meddelades och datum för tillträde ändrades flers gånger trots att detta var överenskommet sedan tidigare för att endast lämna några exempel. Detta gör tyvärr att i det stora hela så är vårt intryck väldigt oseriöst av Fastighetsbyrån trots att vi är väldigt nöjda med det jobb som vår mäklare utförde. Affären ger en känsla av att det enda de ville var att få bostaden sålt eftersom ingenting sedan vi köpte bostaden har fungerat, vilket är drygt 3 månader sedan. Vi hoppas nu att vår nya representant på Fastighetsbyrån kan reda ut de felaktigheter som kvarstår. Läs mer
  • 2019-02-11

Annika E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet i Torre de la Horadada. Mycket bra personal som är spansktalande med bra bemötande och hjälpsamhet.

Det jag kunde sakna lite är regelbundna uppdateringar under det år som det tog innan vi fick tillträde till lägenheten.

Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-10

Per E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpte en bostad som skulle byggas.
    Bemött av en kunnig väl insatt säljare.
    Han lotsade oss fram till ngt som var helt i våran smak.
    Bra ideer om tillval och hur processen skulle gå till väga.

Bra uppföljning och information löpande.

Möjligen skulle behövas ngt mera om det praktiska under och efter inflyttandet , detta går ju dock i efterhand fråga till råds om Läs mer
  • 2019-02-06

Barbro MARIANNE J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ett hus i Spanien. Mycket bra mäklare men det var mycket som inte fungerade mellan olika funktioner inom Fastighetsbyrån. Vi fick inte vad vi blivit lovade av olika anledningar. Läs mer
  • 2019-02-04

Klas Jesper Ivar S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte bostad och fick ett genomgående bra bemötande.
    Upplägget med fullmakt och servicepaket kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-03

Mats Ivar Ossian W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Mäklaren och assistent ok, inte toppen och inte botten. Läs mer
  • 2019-02-02

Hans CHRISTER A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ett radhus. Vi blev mycket trevligt bemötta, utav all personal vi var i kontakt med.
    Förväntningarna var som vi hade hoppats på, och det stämde helt.
    Mäklarna var toppen, serviceinriktade, pålästa om objekten samt övrig information.
    Har personligen haft lite strul med hälsan. Men är nu i närtid på väg att åka ner.

Hälsningar Christer o Cecilia Läs mer
  • 2019-02-02

Per och Anette H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ny bostad i Torre de la Horadada.

Bemött bra med förtroende för honom.

Vi var supernöjda hela processen från att vi skrivit på och ett tag efter. Det vi saknade var ett samtal från mäklaren som kunde följt upp efter en tid. Det hade varit uppskattat.

Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån till andra. Ni tar ansvar för era kunder och hjälper till och tipsar om sådan man behöver göra som fastighetsägare i Spanien. Nöjda kunder 👍👏 Läs mer
  • Ragnar E

2019-02-01

Ragnar E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt nytt radhus i Torre dela Horadada. Läs mer
  • Stefan & Katarina H

2019-02-01

Stefan & Katarina H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en lägenhet i Porto Marina 3. Vi är mycket nöjda med den servicen ni har gett oss. Läs mer
  • 2019-02-01

Ottar T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Solgt leilighet. Mange problemer. Mange forskjellige maglere å forholde seg til. Følte at meglerne prøve å selge til lavest mulig pris. Kjøpers representant. Vanskelig å få tak i den riktige megleren. Ikke fornøyd med dette firmaet. Läs mer
  • 2019-02-01

Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vår upplevelse av Fastighetsbyrån med kontor i Torre d l H. har varit mycket positiv från första kontakt till inflyttning i färdigt projekt. Allt har skötts på ett mycket trevligt, smidigt och proffesionellt vis. Vi rekommenderar mer än gärna vår mäklare/säljare och övrig personal från detta område och kontor.
    Andreas & Linda Läs mer

Anna-Lena K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet nybyggnation i Torre de la Horadada 2017. Vi är jättenöjda med vår mäklare under köpet och även efter vi tagit emot nycklarna. Skulle varmt rekommendera dem vill vänner. Läs mer

Jessica Helena E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Bra, tydlig, kunnig visade oss det vi var intresserade av inte för gåpåig. Hjälpsam Läs mer

Anna Linnea Caroline B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Det fanns felaktigheter i prospektet som vi trodde ingick i lägenheten men när vi köpt lägenheten verkade det som att det inte ingick. Trots att vi kunnat se från bl.a Airbnb att det fanns till lägenheten. Vi kände oss otroligt lurade och dessutom fanns ingen förståelse eller samarbetsvilja från fastighetsbyrån. Synd.
    Själva köpet osv fungerade bra och vi tog deras utökade tjänst som nyetablerade i Spanien. Läs mer
  • ?

2019-01-30

? skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet i Torre de la Horadada, av Fastighetsbyrån.
    Proffsigt genomförande rakt igenom.
    Fantastisk hjälp med juridiska o praktiska frågor. Läs mer

ROBERTH Lars Gunnar Lennarth T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet i början av La mata stranden.
    Mäklaren var mycket kunnig och lyssnade och ställde frågor som gjorde att vi kunde hitta vårt blivande boende.

Mäklaren hade tagit kontakt innan vårt möte och frågat om önskemål samt tagit reda på fakta så som budget mm.

På det stora hela är vi nöjda men det är mycket information och lätt att man missar något. Läs mer

IRENE G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Townhouse i Rosaleda. Köpt och nu sålt. Köpt lgh på la cura beach. Kvlnliga mäklare. Trevliga tillmötesgående kunniga lyssnade. Huset nära havet gångavstånd till affärer restauranger havet o stan. Allt stämde.
    Lägenheten centralt.
    Bra. Läs mer

Jaap Van der R skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Villa i Ciudad quesada som är nästan färdigt. Riktig lång process från maj 2017 till nu men alltid bra bemött av alla på fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-01-19

Maj INGER Elisabeth N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Mycket nöjd med mäklaren. Hon var trevlig, enkel, lyhörd, service minded o alltid tillgänglig! Besvarade frågor snabbt både via tel o e post!
    Våra förväntningar vad gäller mäklare överträffades! Läs mer
  • 2019-01-19

CHRISTEL Annelie S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättebra, kunnig, trevlig och kan området utmärkt! Läs mer
  • Kent M

2018-12-12

Kent M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt stadslägenhet på Calle Valencia i Torrevieja.
    Mäklaren var mycket behjälplig med köpet och de frågor vi hade.
    Vi hade höga förväntningar eftersom vi tittat på lägenheter i flera andra städer i Spanien, men allting med köpet gick bra utan några problem.
    Vi har också haft stor nytta av det servicepaket som Fastighetsbyrån erbjuder. Läs mer
  • 2018-12-06

Sten THOMAS N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Christina levde helt upp till våra förväntningar och förstod snabbt vad vi var ute efter för hus. Skapade kontakt med säljarna och snabbt var vi husägare i Villamartin. Bra arbete och en mycket sympatisk person. Läs mer
  • 2018-11-30

PER-Georg D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Trevlig mäklare med ambitioner. Vi är mycket nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2018-11-25

Ann-Christine Lucia N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lght i Torrevieja.
    Paulina har varit mig till STOR hjälp från början till slut: positiv, kompetent, svarat på mina mail mkt snabbt, alltid haft svar o alltid funnits till hands.
    Jag är otroligt nöjd med hela processen ...lättare att klara allt med Paulinas stöd👍🤗 Läs mer
  • 2018-11-19

Malin F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt nyproduktion mil palmeras, det blev affär tack vare paulinas engagemang då hon visade sin egen favoritby, inte bara bostad utan lika viktigt tog hon sig mkt tid att visa omgivning/restauranger/strand osv, återkopplade snabbt på frågor, en super mäklare Läs mer
  • 2018-10-30

Clemens BENNY J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Ett mycket bra bemötande som passade oss alldeles förträffligt.
    Något som vi kommer att berätta vidare då vi har en del vänner som också letar boende i Spanien. Läs mer
  • 2018-10-18

Eva Johanna ANNELIE V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt en lägenhet i quesada, jag har blivit bra bemött, förväntningarna är höga Läs mer
  • 2018-10-15

Inger MARIA U skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt lägenhet med hjälp av Martin. Han har varit mycket tillmötesgående och svarat bra på alla möjliga frågor vi haft. Vi har även fått hjälp med att titta på nya vitvaror och återkopplingar har skett utan dröjsmål.
    En liten sak kanske men vi uppskattade mycket att han alltid var punktlig och på plats på visningarna. Ett extra plus för oss. Läs mer
  • 2018-10-03

GÖSTA Evert S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har varit bra att tala om vad som händer med huset,innan hon fått fått en köpare. Efter att en köpare betalt handpenningen
    hade det varit intressant att veta vad som händer ,kanske en gång i veckan med Mail eller på annat sätt.
    Affären har varit bra så här långt,vi får se hur det slutar.
    MVH.
    Gösta Sarholm Läs mer
  • 2018-09-23

Ulf S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en fastighet som skall byggas i Los Balcones.
    Martin ställer alltid upp för kunden med stort engagemang.
    Mycket bra service.
    Nu får vi hoppas att resan fortsätter så tills bygget är klart. Läs mer
  • Zonia Esperanza W

2018-09-17

Zonia Esperanza W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpt en lägenhet och blev bemött av mäklare på en väldigt seriös och profetionellt sätt! Han uppfyllde alla förväntningar som vi hade om bemötande, kommunikation samt flexibilitet tålamod och engagemang i uppdraget ! Utmärkt ! Läs mer
  • 2018-09-16

CHRISTER Carl Ragnar E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Bra o effektiv mäklare. Känsla att man kan lita på henne Läs mer
  • 2018-09-16

Eva Birgitta B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet i La Zenia och är väldigt nöjda med mäklaren. Vi blev bra bemötta och fick den information vi behövde. Läs mer
  • Hans Anders S

2018-09-15

Hans Anders S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Paulina var lyhörd och frågade oss vilka bostäder vi var intresserade av att titta på.
    Hon beskrev området runt bostäderna ,som tex affärer och restauranger.
    Vår budgivning pågick en bra stund på kvällen,och hon engagerade sej tills affären var slutförd. Läs mer

Ann-Karin Gunilla B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har köpt hus i Torrevieja och fick mycket bra kontakt redan frän början inför att vi skulle åka ner och titta på hus. Hon plockade fram bra objekt och var lyhörd för våra reaktioner och önskemål. Bra och ärligt bemötande på plats. Läs mer
  • Jenny v

2018-09-14

Jenny v skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Cecilia är så proffsig och trygg att jag valde henne mellan 5 mäklare !!
    Vi valde henne för hennes engagemang och intresse för kunden och att hon kollar varge detalj.
    Vi är så tacksamma och ni ska vara med för att Cecilia är bäst
    Jenny von Porat Läs mer

TOM Bertil M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Den hjälp och engagemang vi fått Cecilia
    Har varit stor hjälp för oss
    Tror inte vi kunnat få någon bättre Läs mer

Marie CHARLOTT H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag är mycket nöjd med Paulina.
    Hon har varit exemplarisk i alla avseenden.
    Köpte en lägenhet i la mata denna sommar Läs mer
  • 2018-09-13

JOACHIM L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    vi var 3 kollegor som Köpte en bostad söder om Torrevieja.
    jag var ej själv med på plats vid visningen, men mina kollegor fick ett väldigt bra bemötande och ett stort engagemang.
    Mäklaren har sedan varit väldigt bra på att hålla oss uppdaterade på de olika faserna i samband med köpet, genom mail. Läs mer
  • 2018-09-12

Kjell HÅKAN Patrik K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket professionellt bemötande under hela processen med fastighetsköpet i torre de la horodada. Läs mer

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja