Alla kategorier Mäklare Espana Fastighetsbyrån Utland Fastighetsbyrån Torrevieja

Fastighetsbyrån Torrevieja

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja — Visa karta

Välkommen till solen, stränderna och golfbanorna här i Torrevieja!

Varje år hjälper vi på Fastighetsbyrån hundratals nordbor hitta sitt eget lilla paradis här på Spaniens sydöstra kust. Oavsett om det är de många vackra golfbanorna eller milslånga stränder som lockar, hittar du det här i Torrevieja. Här serveras all världens mat i de många restaurangerna och barerna, men de mest populära är de riktigt spanska där serranoskinka, paella och inhemska viner står på menyn. Tack vare det nästan tropiska klimatet är området värt ett besök även på vinterhalvåret och då Torrevieja bara ligger ca 30 minuter från flygplatsen i Alicante är det smidigt att ta sig hit.

Vi på Fastighetsbyrån bor här i trakten och känner området väl. Vi erbjuder en seriös, kompetent och effektiv mäklartjänst. Kontakta oss för att få veta mer om att bo och leva i Torrevieja!

Läs vad 221 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torrevieja

• 2019-05-20

Lars M skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har hus som ska gå till avslut, hittills tycker jag det funkat bra, kanske lite mera hjälp från Aftersales som kan tyckas krångla till lite i onödan, men är trevliga i varje fall:) Läs mer
  • Per F

2019-05-06

Per F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Har köpt ett radhus. Mäklaren kontaktade mig på kvällen, var påläst och intresserad av att jag skulle bli nöjd. Fick toppenservice av Daniel, mäklaren. Hade räknat med att ”bara” bli behandlad som en kund, men blev mer som en vän/kompis.
    Jag tycker att alla jag pratade med var trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-05-03

Mats G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Ni får göra en enklare test. Detta tar för lång tid Läs mer
  • 2019-05-03

INGRID Elisabeth W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    jag har sålt ett litet radhus och jag blev bemött alldeles förträffligt. man höll löften och kom på utlovade tider
    Förväntningarna överträffade verkligheten. hade räknat med att det skulle ta 2 år att sälja, men det ca 3 veckor!. Resten har gått på räls. Affären är inte helt slutförd ännu, men jag hoppas samma goda bemötande i fortsättningen. Läs mer
  • 2019-04-23

ROLF Erik A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har sålt vårat radhus,Vi är väldigt nöjda med all hjälp vi fått Läs mer
  • Mats H

2019-04-23

Mats H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Duktiga på att sälja , men när allt ska skrivas o göra klart papper etc, då saknas information, fanns inte ens fullmakt , det skylls på den ena o den andra... Läs mer
  • 2019-04-17

Elisabeth B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt bostaden...dåligt att inte 1 person kunnat vara kontakt..utan 4 olika :( , även när man gick igenom försäljningen så var det bestämt 6 % i arvode, men man "glömde" att säga att det även var 22% skatt på det oxå :( Läs mer
  • 2019-04-17

Bengt K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt lägenhet iTorreviejs.
    Fick inledningsvis intrycket att det var dålig internsamordning på kontoret. Jag bolldes mellan 5 olika handläggare. Det tog över fyra veckor innan annons var klar.
    Slutresultatet blev bea då förste besökaren för visning köpte lägenheten för begärt pris. Läs mer
  • 2019-04-16

Harry P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mkt erfarenhet med att sälja bostäder i Spanien. Snabba svar på frågor och trevliga i sitt bemötande. Läs mer
  • 2019-04-15

Ann P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt radhus, försäljningen är inte helt klar än. När jag fått all dokumentation kan jag ge ett säkrare betyg. Läs mer
  • 2019-04-12

Elena A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Todo genial y super rápido, siempre que he llamado a mi agente he obteneido respuesta rápida. Estoy encantada Läs mer
  • Per-Ove K

2019-04-07

Per-Ove K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Försälningen genomfördes snabbt och bra. Därefter har absolut inget fungerat. Detta har inneburit kostnader som vi drabbats av beroende på en inkompetent hantering från mäklarens sida. Vi har på flera sätt försökt påtala detta för Fastighetsbyrån, dock utan resultat.

Kan detta inlägg medföra att presumtiva kunder till Fastighetsbyrån väljer en annan mäklare kan vi bara lyckönska dem. Läs mer
  • 2019-04-05

RICHARD Fredrik A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    ni släppte igenom en affär till mig med min fullmakt innan allt var klart som skulle göras som ni skulle ha koll på och mina papper kom till fel advokat i Spanien som jag inte tror ni rättat till än !
    och nycklar till min lägenhet hade ni lämnat till hantverkare utan ni hade koll på det jag kvittera nycklar sen var det en nyckelknippa till och sen en ytterligare till hos hantverkaren men det var viktigt att jag skulle skriva på ett papper att jag mottaget dom ...

kommer aldrig rekommendera er igen

så jävla besviken på ert sätt så det går inte att beskriva Läs mer
  • 2019-03-27

Sten C skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Både köpt radhus och sålt lägenhet med samma mäklare. Allt har fungerat mycket bra. Vi rekommederat mäklaren för bekanta som söker i samma område. Läs mer
  • 2019-03-26

Gunilla W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Stort personligt engagemang, gott humör och gott om tålamod. Lyhörd för önskemål och funderingar. Läs mer
  • Stellan F

2019-03-17

Stellan F skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en lägenhet med takterrass i Azul Beach. Köpet var helt oplanerat, men vi träffade vår mäklare, Cecilia Burhagen, som ingav ett väldigt gott förtroende och visade oss runt på några olika objekt. Hon har hela tiden varit mycket hjälpsam och tillmötesgående och vi har i hela processen känt oss väl omhändertagna.
    Margareta o Stellan Fryler Läs mer
  • 2019-03-16

Olga G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Fastighetsbyrån har stor förtroende bland svenska kunder som förklarar varför väljer man en svensk mäklare. Läs mer
  • Dabrowski L

2019-03-09

Dabrowski L skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Det vår ganska brå, me vi har väntar lite länge på sfår
    Hällsningar L ,D Läs mer
  • 2019-03-05

ULRIKA Ann Chaya Å skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Helt ok med kontakten till att börja med! Nu är lgh såld och vill bli kontaktad av npgon som har med min försäljning att göra. Visade sig att hon har semester och tillbaka denna vecka. Fortfarande onte fått svar på mina 3 frågor. Inte ens vad jag har för konto nummer. Känns ju oroande då ni inte har kontaktat mig utan jag får jaga med blåslampa Fick tag i en av er som försäkrar att jag inte behöver vara orolig. Men fortfarande inte fått några svar som man vill ha när det handlar om en sådan stor grej.Nu hoppas jag att jag blir kontaktad snart. Detta är anledningen till att jag inte ha velat svara på denna enkät än men gör det ändå. Läs mer
  • 2019-02-24

Gunnar E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Panorama Sipremo 189, Torrevieja.
    Vi är mycket nöjda med mäklarens och Fastighetsbyråns arbete.
    Vi kommer mer än görna att rekommendera Daniel och Fastighetsbytån till de som undrar vilken mäklare och mäklarbyrå man helst skall anlita i Torrevieja. Läs mer
  • 2019-02-23

Carina P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt ett radhus i Torre de la Horadada i nov 2016. Vi är just nu på plats för första gången. Vi är jättenöjda med hur köpet och processen efter det fungerat. Vi har blivit bra bemötta av alla inblandade både vid köp men även efteråt när vi har haft frågor. Kan rekommenderas Läs mer

Inez Maria Therése V skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Här köpt en lägenhet, mäklaren var inte så intresserad då han fick ta över från en annan. Köpet gick snabbt och ok. Men efter man köpt finns inget intresse av att hjälpa till eller svara på frågor. Tar heller inget ansvar att alla nycklar finns, hade större förväntningar. Läs mer

Per-Inge G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    köpt lägenhet i Torrevieja
    Väldigt trevligt bemötande och fin service
    Mäklaren uppfyllde de förväntningar vi hade och mer därtill

Sammanfattningsvis rekommenderar jag min mäklare till andra Läs mer
    2019-02-19 Roland W svarar Per-Inge G
    Hej Per-Inge,
    Trevligt att ni är nöjda och att ni rekommenderar oss till andra.
    Varmt tack!

John Lennart K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi träffade aldrig mäklaren
    Hon inte ens Bekvämades att besöka lägenheten

Köparen hittades av en granne
    Ni var trots detta inte villiga arr sänka provisionen Läs mer

SARI Marjatta S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt radhus
    Bemötandet och engagemanget från mäklaren var mycket bra.
    Bättre än förväntningen
    Nöjd med det mesta men har haft en hel del frågetecken efter köpet med servucepaketet. Vilket gjort att vissa delar varit/ är fortfarande ovissa. Läs mer

Charlotta D skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jag sålde en lägenhet i Torrevieja under 2018. Fastighetsbyrån hjälpte mig med det. Jag är mycket nöjd med deras arbete. Allt gick smidigare och lättare än jag förväntat mig. Personalen var hjälpsamma och svarade snabbt på alla mina frågor. Det kändes tryggt att låta Fastighetsbyrån hjälpa mig med affären. Jag rekommenderar dem verkligen. Läs mer

Anna-lena P skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Jättebra hjälp på både spanska och svenska, lätt att allt blev rätt.Tydligt. Läs mer
  • 2019-02-18

MONICA S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Sålt fastighet. Bra bemötande och en mycket bra kundupplevelse. Läs mer
  • 2019-02-14

GÖTE Roland H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Mycket positivt.
    Proffsigt samt vänligt bemötande.
    Vi hoppas att vi kan lämna våra rekommendationer
    I framtiden. Läs mer
  • 2019-02-13

Peter G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi är super nöjda med vårt hus. Fastighets byrån får högsta betyg , all personal är proffsiga o vänliga. Läs mer
  • 2019-02-12

Per HÅKAN B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt ett radhus och mäklaren som vi fick hjälp av var väldigt trevlig, påläst och hjälpsam från att vi anmälde intresse tills att vi beslöt oss att köpa en bostad. Därefter kopplades vi mot after sales som skulle sköta det sista och där har vi tyvärr allt annat än bra upplevelser ifrån. Hela processen var väldigt otydlig: vi har fått skriva på dokument flera gånger då personen i fråga hade förmedlat fel uppgifter vidare för ex. lagfart, felaktiga namn har förmedlats till bla banken och skatterepresentanter i Spanien, en kopia av lagfarten fick vi aldrig trots att detta utlovades, vår kontaktperson på after sales slutade plötsligt utan att vi meddelades och datum för tillträde ändrades flers gånger trots att detta var överenskommet sedan tidigare för att endast lämna några exempel. Detta gör tyvärr att i det stora hela så är vårt intryck väldigt oseriöst av Fastighetsbyrån trots att vi är väldigt nöjda med det jobb som vår mäklare utförde. Affären ger en känsla av att det enda de ville var att få bostaden sålt eftersom ingenting sedan vi köpte bostaden har fungerat, vilket är drygt 3 månader sedan. Vi hoppas nu att vår nya representant på Fastighetsbyrån kan reda ut de felaktigheter som kvarstår. Läs mer
  • 2019-02-11

Annika E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet i Torre de la Horadada. Mycket bra personal som är spansktalande med bra bemötande och hjälpsamhet.

Det jag kunde sakna lite är regelbundna uppdateringar under det år som det tog innan vi fick tillträde till lägenheten.

Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-10

Per E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpte en bostad som skulle byggas.
    Bemött av en kunnig väl insatt säljare.
    Han lotsade oss fram till ngt som var helt i våran smak.
    Bra ideer om tillval och hur processen skulle gå till väga.

Bra uppföljning och information löpande.

Möjligen skulle behövas ngt mera om det praktiska under och efter inflyttandet , detta går ju dock i efterhand fråga till råds om Läs mer
  • 2019-02-06

Barbro MARIANNE J skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ett hus i Spanien. Mycket bra mäklare men det var mycket som inte fungerade mellan olika funktioner inom Fastighetsbyrån. Vi fick inte vad vi blivit lovade av olika anledningar. Läs mer
  • 2019-02-04

Klas Jesper Ivar S skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte bostad och fick ett genomgående bra bemötande.
    Upplägget med fullmakt och servicepaket kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-03

Mats Ivar Ossian W skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Mäklaren och assistent ok, inte toppen och inte botten. Läs mer
  • 2019-02-02

Hans CHRISTER A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ett radhus. Vi blev mycket trevligt bemötta, utav all personal vi var i kontakt med.
    Förväntningarna var som vi hade hoppats på, och det stämde helt.
    Mäklarna var toppen, serviceinriktade, pålästa om objekten samt övrig information.
    Har personligen haft lite strul med hälsan. Men är nu i närtid på väg att åka ner.

Hälsningar Christer o Cecilia Läs mer
  • 2019-02-02

Per och Anette H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt ny bostad i Torre de la Horadada.

Bemött bra med förtroende för honom.

Vi var supernöjda hela processen från att vi skrivit på och ett tag efter. Det vi saknade var ett samtal från mäklaren som kunde följt upp efter en tid. Det hade varit uppskattat.

Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån till andra. Ni tar ansvar för era kunder och hjälper till och tipsar om sådan man behöver göra som fastighetsägare i Spanien. Nöjda kunder 👍👏 Läs mer
  • Ragnar E

2019-02-01

Ragnar E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt nytt radhus i Torre dela Horadada. Läs mer
  • Stefan & Katarina H

2019-02-01

Stefan & Katarina H skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi har köpt en lägenhet i Porto Marina 3. Vi är mycket nöjda med den servicen ni har gett oss. Läs mer
  • 2019-02-01

Ottar T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Solgt leilighet. Mange problemer. Mange forskjellige maglere å forholde seg til. Følte at meglerne prøve å selge til lavest mulig pris. Kjøpers representant. Vanskelig å få tak i den riktige megleren. Ikke fornøyd med dette firmaet. Läs mer
  • 2019-02-01

Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vår upplevelse av Fastighetsbyrån med kontor i Torre d l H. har varit mycket positiv från första kontakt till inflyttning i färdigt projekt. Allt har skötts på ett mycket trevligt, smidigt och proffesionellt vis. Vi rekommenderar mer än gärna vår mäklare/säljare och övrig personal från detta område och kontor.
    Andreas & Linda Läs mer

Anna-Lena K skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet nybyggnation i Torre de la Horadada 2017. Vi är jättenöjda med vår mäklare under köpet och även efter vi tagit emot nycklarna. Skulle varmt rekommendera dem vill vänner. Läs mer

Jessica Helena E skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Bra, tydlig, kunnig visade oss det vi var intresserade av inte för gåpåig. Hjälpsam Läs mer

Anna Linnea Caroline B skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Det fanns felaktigheter i prospektet som vi trodde ingick i lägenheten men när vi köpt lägenheten verkade det som att det inte ingick. Trots att vi kunnat se från bl.a Airbnb att det fanns till lägenheten. Vi kände oss otroligt lurade och dessutom fanns ingen förståelse eller samarbetsvilja från fastighetsbyrån. Synd.
    Själva köpet osv fungerade bra och vi tog deras utökade tjänst som nyetablerade i Spanien. Läs mer
  • ?

2019-01-30

? skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet i Torre de la Horadada, av Fastighetsbyrån.
    Proffsigt genomförande rakt igenom.
    Fantastisk hjälp med juridiska o praktiska frågor. Läs mer

ROBERTH Lars Gunnar Lennarth T skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Vi köpte en lägenhet i början av La mata stranden.
    Mäklaren var mycket kunnig och lyssnade och ställde frågor som gjorde att vi kunde hitta vårt blivande boende.

Mäklaren hade tagit kontakt innan vårt möte och frågat om önskemål samt tagit reda på fakta så som budget mm.

På det stora hela är vi nöjda men det är mycket information och lätt att man missar något. Läs mer

IRENE G skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Townhouse i Rosaleda. Köpt och nu sålt. Köpt lgh på la cura beach. Kvlnliga mäklare. Trevliga tillmötesgående kunniga lyssnade. Huset nära havet gångavstånd till affärer restauranger havet o stan. Allt stämde.
    Lägenheten centralt.
    Bra. Läs mer

Jaap Van der R skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Villa i Ciudad quesada som är nästan färdigt. Riktig lång process från maj 2017 till nu men alltid bra bemött av alla på fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-01-19

Maj INGER Elisabeth N skrev om Fastighetsbyrån Torrevieja
    Köpt lägenhet. Mycket nöjd med mäklaren. Hon var trevlig, enkel, lyhörd, service minded o alltid tillgänglig! Besvarade frågor snabbt både via tel o e post!
    Våra förväntningar vad gäller mäklare överträffades! Läs mer

C/ Diana esq. C/ Tritón, 031 83 Torrevieja