Furniturebox

Furniturebox

1.7

Furniturebox levererar dyra möbler till marknadens lägsta priser.

99 omdömen om Furniturebox

Deniz T

…………………………………………………………………………….

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Kåre L
Skrev om Furniturebox

Instruktioner stämmer inte med produkten och kvaliteten på delar är förfärlig. Bara att slänga och ingen kontakt från företaget. Undvik!

Hannah Elisabet L
Skrev om Furniturebox

Jag beställde en grupp loungemöbler 6 maj, en del passar inte överhuvudtaget. Vilket jag har reklamerat. 7 juni fick jag återkoppling som inte gav något bra svar, nästa svar fick jag så långt efter som 13 juli. Dem påstår att det inte finns något att göra utan att jag ska behöva skicka tillbaka allt och få pengarna tillbaka. Hur svårt ska det vara att ringa deras leverantör och be dem skicka just den delen som inte passar! Jag tänker inte skruva isär allt och paketera och fixa för retur och återbetalning. Det här ska dem...

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Fredrik L
Skrev om Furniturebox

***** Varning Scam-företag ***** Försöker returnera en lampa som de dubblat priset på. Chatten är stängd, ingen svara på mail och nu senast är även telefonkundsupporten stängd. Har anmält till konsumentverket.

Thomas J
Skrev om Furniturebox

Stod att varan skulle vara solid valnöt men är inte det utan är faner. Omöjligt att få ta i dem på telefon och 2 email under de 3 senaste veckorna är fortfarande obesvarade. Ena emailet var att vi vill göra reklamation pga varan inte är som beskrivs. Jag gissar att dem går i konkurs vilken dag som helst, är den enda förklaringen till detta beteende då de skrämmer bort kunder med sitt bemötande eller frånvaro av bemötande.

Eva Ulrika Catrin M

KATASTROF, VARNING BESTÄLL ALDRIG FRÅN DETTA FÖRETAG!!! Fel varor levererade, la 4 timmar på att komma fram till deras kundtjänst och fick ändå ingen retursedel. Nya samtal och till slut kom retursedeln men då kunde jag inte lämna in hos DHL-ombud (paketet vägde 1,5 kg!!!) utan var tvungen att betala 595 kr för att DHL skulle komma och hämta. SÅ genomusel hantering så vill varna alla från att köpa något från detta företag, helt oseriösa!!!

Helle S
Skrev om Furniturebox

Urkass kundhantering. Försöker reklamera stol jag inte fått men omöjligt att få kontakt oc det går inte att söka på deras hemsida var ärendet är i processen. Finns inget ärende enligt sökmotorn trots att jag har ett mail som bekräftar att det finns. Har suttit i telefonkö i över 4 timmar. 20 min flrsta gången och nu fjärde samtalet är jag uppe i två timmars väntan än så länge inget svar. Är nr 1 i kön? Köpte även två hyllor vilka inte håller måttet. Varken instruktion eller konstruktion var ok. Fick fixa själv med extra...

Mårtens Anders Rickard E

Totalt bedrövliga på att hjälpa till när något gått fel. Köpte en stor pizzaugn som det var fel delar till vid leverans. Har en 4 veckors tid försökt att få kontakt med Furniturebox för att få rätt delar levererade. Har pratat med chattsupport men dom hänvisar till reklamations avdelningen och dom svara inte. Kommer aldrig använde detta företag igen och varnar alla för blir det fel får ni ingen hjälp att lösa det!

Tone Matilda B
Skrev om Furniturebox

Varning för detta företag. Köpte en gästsäng för 5 000 kr i februari, leverans skulle ske inom 10 arbetsdagar. Leverans kom efter två månader, och då enbart ena delen av sängen. Jag har hört av mig otaliga gånger till kundtjänst som vägrar svara på frågor. Nu är det snart juni och har blivit tvungen att köpa en ny säng från ett annat företag samtidigt som jag fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Köp aldrig något från detta företag.

RICHARD S
Skrev om Furniturebox

Lovar hemleverans men levererar ändå till ombud. Fick gå och hämta 20 kg bord trots att jag betalat för leverans. Bolaget vill inte ens erkänna att de gjort fel och kan såklart inget göra. Erbjöd sig inte ens att betala tillbaka kostnaden för frakten. Undvik dessa och andra Bygghemma som pesten (Chili, Trademax etc)

ULF S
Skrev om Furniturebox

Betsällde 2 st uterumsfåtöljer (Thor). Fick dem hemskickade snabbt en fredag, men det saknades ett antal skruvar. Skrev detaljer om detta till deras reklamationsavd. Försökte sedan få kontakt med dem på tfn, där de svarade att jag skulle vänta till jag blev kontaktad. Vi bestämde oss då för att köpa skruvar själva och skruva ihop dem. Då visade det sig dessutom att den ena fåtöljen hade "svetsloppor" i skruvhålen. Lyckades få bort dessa, och satte sedan ihop fåtöljen som dessutom är "sned". Efter en vecka återkommer Furniturebox...

Erik Mikael H
Skrev om Furniturebox

Beställde en hallbyrå som när den väl kom inte stämde överens med den marknadsförda produkten. Monteringsanvisningarna var under all kritik och stämde heller inte överens med den levererade byråvarianten. Dålig kvalitet på materialet som försvårande montage.

EVA J
Skrev om Furniturebox

Beställde en röd sammetsoffa och leverans skulle vara i början på December och fick olika leveransbesked varje gång jag ringde och känsliga personer i kundtjänst som tyckte jag var otrevlig??!!men varför jobbar man i kundtjänst då?så akta er att lita på detta företag som köper möblerna från utlandet och det brister i kommunkiatuonen!väldigt ledsen för nu säger dom efter att först inte hittat min order att soffan kommer i januari så i jul blir det kuddar på mattan!!!under all kritik att ljuga för kunder och dessutom slarva bort ordnar!

FREDRIK O
Skrev om Furniturebox

Bedrägerier företag, företaget kan inte ens betala tillbaka, beställde en tavla och sen avbeställde den, de sa 3-5 dagar en annan sa 3-8 dagar, 8 dagar gått och nu säger en annan person 2-10 dagar helt plötsligt. Lättast blir att anmäla dem.

EVELINA B
Skrev om Furniturebox

Företagen är säkert jättebra om du får en hel och rätt produkt från början och INTE stöter på förseningar eller andra problem. Men om inte så börjar den långa resan med att få urusel service från deras undermåliga kundtjänst. I vårt fall har ni levererat fel vara och ni vägrar ersätta den trots Furniturebox har gjort fel och vi har tydliga bevis. Så här står vi men en säng som inte går att sova i. Efter 3 månader utan återkoppling eller lösing så måste ni förstå att man blir irriterad. Efter 11 dagar har vi fortfarande...

EMIL A
Skrev om Furniturebox

VARNING: Både Chilli och FurnitureBox ingår i ägaren Bygghemma Group. Dom kör med gratis frakt MEN lägger på en dold avgift som kallas för "expeditionsavgift" som helt plötsligt dyker upp när du ska betala. Men det värsta är leveranstiderna som är bedrövliga och support svarar ej när jag vill ha kontakt. Tills dom kör med raka kort och sätter sina kunder först så fötjänar de här företagen att gå under.

Ruth Gudrun Madeleine L

Vi köpte en soffa för att ha i gästrummet. Ena benet släppte och gick inte att skriva fast igen. Soffan är knappt använd så vi reklamerade den. Vi blev ombedda att skicka in bilder vilket vi gjort och så har vi säkert ringt 15 gånger. Den första gången svarade de och lovade återkoppla följande vecka. Nu svarar de varken i telefon eller mejl. Ringde då kundservice som hänvisar till reklamation som inte svarar. Ringde kundservice igen och när jag kom fram efter lång telefonkö, kopplade de bort mig. Ringde då från hemligt...

DAVID N
Skrev om Furniturebox

Produkten jag beställde var trasig. Reklamerade för flera veckor sedan och har försökt nå dem på telefon för att få en återkoppling men gav upp efter 30 min i kö. Har försökt få svar via mail under två veckors tid.

Jens Robin H
Skrev om Furniturebox

Man har ju hört mycket om Furniturebox och dess systerbolag, tyvärr var det den enda sidan som sålde en tv-bänk jag verkligen ville ha. De påstår leverans mellan 2-6 vardagar, idag har det gått 6 dagar och varan är ännu inte skickad trots att den finns i lager, kundtjänst har dessutom inte svarat mig på 2 arbetsdagar. Undermålig service på ett sånt stort företag, sista gången jag handlar här. Order E17072353

GUSTAV E
Skrev om Furniturebox

Mamman till alla förseningar drabbade oss med detta företag. Ett bord beställt 8mars blev bit för bit försenad till 9 JUNI! Allt utan uppdatering från dem. Varje vecka den inte dök upp så fick vi helt enkelt höra av oss till deras kundtjänst där det lovades att veckan därpå skulle det komma, och sen nästa vecka, och sen nästa vecka osv. Ända tills det rackat upp till 1,5 månad då det i ett rask drag blev försenat med hela 8 veckor till! Den förseningen fick vi heller inget veta om förns vi aktivt hört av oss till dem.......

Helen I
Skrev om Furniturebox

Beställde hem flertalet varor varav ena varan var använd, rostig och dessutom avmonterad på fel sätt. Kontaktar reklamationsavdelningen och får till svar att de skickar en ny bit (skruv) och att vi kan diskutera kompensation efteråt. När väl biten kommit (sent) får jag alternativen 600 kr i presentkort eller 400 kr krediterat på en vara som kostade 2995 kr. Så jag valde att skicka tillbaka varan. Varför ska jag betala 2595 kr för en använd vara?! Nu får jag ett mail om att detta ska kosta 395 kr i returkostnad. Jag har inte...

STINA B
Skrev om Furniturebox

Varför finns det inte minusbetyg? För det är vad Furniturebox förtjänar. På deras webbplats står att de vill att deras kunder ska bli 100 procent nöjda. Jag är 100 procent missnöjd. De saknar helt servicekänsla, de levererar inte vad man har beställt och betalat för och de tar inte kontakt för att lösa problemet. Handla aldrig hos dem.

LEIF E
Skrev om Furniturebox

Alltså, det här företaget saknar helt servicevilja! Sämst i alla kategorier någonsin! Jag köpte en möbel från dem, men en skruv hade trasiga gängor så den var obrukbar. Jag reklamerade den och bad dem om en ersättningsskruv. Först krävde de att jag skulle fota felet och vänta på svar. När de sedan hörde av sig så hade jag hört av mig för sent. Det hade gått mer än 7 dagar från det att jag mottagit varan, och då upphörde all form av reklamationsrätt enligt deras köpvillkor. Felet var att jag gjorde köpet via mitt företag,...

GUSTAV E och Patrik S gillar detta
HILLEVI F
Skrev om Furniturebox

Köpte ett vitrinskåp som levererades i fyra paket. Tre paket innehöll vitrinskåp och en del innehöll del av matbord. Dels Var jag tvungen att fota och mecka delar jag fått etc fast det enbart ett paket som uppenbarligen var fel. De var snabba på att ta det felaktiga paketet i retur medan det saknade paketet dröjer. Får olika mail med olika leveransdatum och senaste budet är att kompletteringen kommer 1,5 månad efter första leveransen. Nytt vitrinskåp hade jag fått på 6-8 dagar. Man måste även ringa varannan vecka och be...

Inger Maritha Emelie v

Usel service och dåligt bemötande. Tekniken gick spel vid beställning och trots direkt mailkontakt från mig med korrekta uppgifter i direkt anslutning till beställningen samt telsamtal med 2 olika personer på kundtjänst så kunde detta inte lösas. Jag upplevde inte att era medarbetare hade en vilja att försöka lösa problemet. Jag fick betala returavgift för en vara som jag ville ta emot men som aldrig skickades iväg för att företaget inte kunde ändra att mitt namn skrevs fel. Riktigt dåligt.

Patrik S gillar detta
AYAH S
Skrev om Furniturebox

Hade det funnits -100 så skulle jag har valt det. Oseriöst företag, kan ej kund service svåra att få tag på. Ljuger för sina kunder, håller aldrig det de lovar eller det som står på deras hemsida. Jag orkar inte ens gå igenom alla detaljer men jag kan säga så här en reklamation ska inte ta 1 år och 4 månader att hantera. Köp aldrig där ifrån, jag köpte 2 gånger och båda gångerna gick det åt helvetet.

GUSTAV E och 2 andra gillar detta
DILNARIN D
Skrev om Furniturebox

Det står tydligt att man har öppet köp, står inte lika tydligt att man debiteras nästan 400 kr för returen. Jag ville boka av en vara 2 dagar efter beställning men debiteras trots att varan inte lämnat lager. Hade kunnat förstå om jag fått varan och ville göra en retur men detta är oseriös 👎🏻

GUSTAV E och 2 andra gillar detta
KHODADAD N
Skrev om Furniturebox

Känner mig så lurad, på bilderna ser det ut som utemöbler/loungemöbler men när man fick hem produkten var det bara en mittendel och vill man ha hela soffan som finns på alla bilder måste man köpa till hörndelarna separat. Dessutom vill de ha 395 kr för att man ska ångra sitt köp. Länk till produkten: https://www.furniturebox.se/utomhus/grupper/loungemobler/dusternbrook-mittmodul-vit-p347967 Visst det står mittmodul men bilderna är så himla missvisande, falsk marknadsföring så det ryker om det....

DILNARIN D gillar detta
MARCUS W
Skrev om Furniturebox

Katastrofdålig hantering. Beställde en säng till dottern som enligt status fanns i lager, 5 dagar lev. 26 nov. Efter ngn vecka kollade jag det levstatus, då stod det v 51. Jag kontaktade kundservice som gav svaret att dem skulle kompensera detta, men först skulle varan tas emot. Varan togs emot strax innan jul och jag mailade och efterfrågade denna kompensation. Dem erbjöd 275:- som senare höjdes till 300:- i form av presentkort. Det togs enligt dem hänsyn till antal förseningsdagar och värde på produkt ca 5500:- Riktigt uselt och ett hån.

Daniel O
Skrev om Furniturebox

Hej! Fick detta svaret av deras kundtjänst när jag försökte beställa nya kuddöverdrag till en möbel de fortfarande säljer. Kan ju vara bra att veta innan man köper nåt ifrån detta skojarföretag. De säljer alltså inga reservdelar till några av sina produkter, Sanslöst... ”Hej Daniel! Jag beklagar för att dynorna inte längre är i samma skick som när du köpte dem. Dessvärre så säljer vi inga överdrag eller andra reservdelar till våra produkter längre. Återkom om du har andra frågor eller funderingar. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning, Jennifer”

Jan Fredrik N
Skrev om Furniturebox

Katastrof dålig kundservice! Köpte utemöbler igårkväll varav bordet blev fel så vi lade en ny beställning på rätt vara. Försökte göra en retur på hemsidan vara de inte hittade ordern. Ringde tidig morgon och fick besked av kundtjänst att varan hade hanterats och att jag skulle få betala 590 kr i returavgift trots att den inte lämnat lagret. Fruktansvärt dålig service!

Sara Josefine P
Skrev om Furniturebox

Köpte en säng där för ca 1 År sen. Ur dålig kvalité. Den tunna madrassen gick i sönder redan första veckan i dragkedjan, den stora tjocka madrassen har stora hål i sig där man ligger och ska även tillägga att ingen av oss är speciellt stora av oss. Så man får ont i ryggen, trots att där skulle vara 3 eller om det va 5 års garanti så får vi inte ut något, fast vi har skickat in bild bevis osv, dom frågar bara ut efter fler bilder som redan är tagna, tills man blev irriterad och sa ifrån så har dom ens slutat att svara på Mail, ur uselt företag dålig kvalité på deras skit saker 🤬

Hanna E
Skrev om Furniturebox

☠️VARNING☠️ Sämst kvalité på produkten och tillhörande skruvar, inget på bilden på hemsidan visade att det inte fanns någon baksida på skoskåpet, 4 försök och många samtal för att få hem varan. Riktigt dåligt.

Ann-charlotte J
Skrev om Furniturebox

Det sämsta företag någonsin. Har i tre månader försökt få min leverans fullständig. De skyller allt de kan komma på.

Marie W
Skrev om Furniturebox

Det i särklass värsta bolaget jag haft med att göra. Ljuger för sina kunder, noll kundservice, handla inte här!!!

Roger V
Skrev om Furniturebox

Varning för det här bolaget. Otroligt oseriösa och oprofessionella. Gjorde en beställning och fick meddelande om att ordern var plockad och skulle bestämma en tid för leverans. Valde en tid (där vi var tvungna att vara hemma) men ngt bud dök aldrig upp. Efter mkt om och men kom jag fram till budets support där de meddelade att de inte fått vara till sig. Försöker då kontakta Furniturebox som på sin hemsida säger sig ha en telefontid mellan 9-17. Möts då av ett meddelande där de säger att de öppnar först klockan 13. Lägger...

Vincent W
Skrev om Furniturebox

Fyra månader tog det för mig att få mina soffor.... Två gånger skickade de fel och vägrade acceptera deras misstag. De försökte tillochmed få mig att betala avgifter för att ta tillbaka sakerna. Jag såg hur dåliga omdömen Furniturebox hade på Prisjakt och beställde iaf så jag får skylla mig själv. Kan vara det jobbigaste företaget jag någonsin haft att göra med.

Anna E
Skrev om Furniturebox

Handla ALDRIG av Chilli eller Furniturebox... för ert eget bästa... jag orkar inte ens gå in på detaljer av ALLT som de gjort fel... varning!

Elias A
Skrev om Furniturebox

Beställde två varor. Båda stod att de var i lager när jag beställde, med en leveranstid på 5-7 arbetsdagar. Båda kom för sent. Ena anlände 1 vecka efter angivet datum. Andra produkten levererades aldrig. Efter 1,5 månader så bestämmer sig Furniturebox (efter ha haft kontakt konstant i 1+ månad) att återbetala mig för att de inte kan hitta produkten. Återbetalningen skall ta upp till 17 dagar att motta. Jag har alltså betalat för något jag aldrig fått, i 2 månader. Kan inte annat än avråda från det här företaget.

Jerneja M
Skrev om Furniturebox

DO NOT BUY HERE, it is a waste of time, i ordered a bed, when it came, all the pieces and the mattress was wrapped in a piece of old cartoon with everything loose, the dhl person just threw it out of the wan and left before i managed to even check what i got. when we took away the piece of cartoon, there was no paper inside from furniture box or dhl regarding what was delivered/ordered, how many pieces, etc. no assembly instructions and no screws. it looked like i got a pile of garbage thrown together i wrote email...

Ingemar Å
Skrev om Furniturebox

Köpte en Boole "datormöbel" såg bra ut på bild men. En misslyckad ikea plankning som är hopplös att montera. Tog 2,5 tim. Tangentbordet går att dra ut 23 cm. Obefintligt med plats för ett bekvämt arbete. Bakstycket är placerat så det är i vägen för anslutningarna. Hyllan är dessutom för kort och för bred. Vem har en pc 28 cm bred? Oanvändbart! Köp ej!

Sheri  S
Skrev om Furniturebox

Första och sista gången jag beställer från företaget. De kan inte hålla vad det lovar och kunden får lida för deras misstag. Har fortfarande inte fått mina varor och ingen kan se varför eller när det kommer. Deras kundservice är av det absolut värsta jag varit med om.

Therese D
Skrev om Furniturebox

Jag beställde en byrå för EN månad sedan, har ifrågasatt var den är, och får samma trötta ursäkt varje gång - "vi har försökt nå DHL och bekräfta tiden om leverans, ni bör bli kontaktade av dem idag" Sjukt missnöjd!

Marie T
Skrev om Furniturebox

Har köpt både divansoffa och säng Är jättenöjd

Niousha A
Skrev om Furniturebox

The worst customer experience I ever had with a Swedish company. When I ordered my sofa, I wrote in the comment box that I need to be called 5 min before they deliver it. They sent me a message including a link that I could track the truck the same day. That day I asked my boyfriend to come to my place to help me with carrying the sofa upstairs. He took half a day off to help me with that. It was only 10 min to our delivery but suddenly the tracker link changed the time to 41 min and it showed that they have one more...

Mikael H
Skrev om Furniturebox

Kunde inte låta bli att beställa en soffa. Fick den inom fyra dagar och kvaliteten var bättre än jag väntat. Hade lite funderingar kring ett soffbord och ringde upp kundservice. Hade hört att det kunde ta tid...men till min förvåning tog det bara 5 minuter innan det svarade. Fick uppfattning att bolaget lidit av växtvärk som är på övergång. Här kommer jag handla mina möbler. Prisvärda och levererar i tid!. Tack

ÅSA C
Skrev om Furniturebox

Varnar för detta företag! Kommer inga möbler, nu har de dessutom rea igen, fast på denna rea har dom höjt priserna? På varor som inte ens levererats till kunder som beställt innan 😱🤬 Välj annan möbelfirma.

Sanna G
Skrev om Furniturebox

Försenad leverans, fick inga svar på Mail och kom inte fram på telefon. Tre veckor senare (efter utlovad leverans) får jag ett Mail att de påbörjat en reklamation, frågar då om de har produkten i lager ens eftersom jag ville ha den och de stod på hemsidan att det fanns - får inga svar på mina frågor och inga beklagningar om sent svar eller utebliven leverans. Sämsta kundservicen jag stött på i hela mitt liv. Fick idag äntligen tillbaka mina pengar efter många om och men!

Mikael S
Skrev om Furniturebox

Riktigt uselt företag! Handlade här för andra gången dock pga av att vi fick kompensation för att den första produkten var trasig. 1.Får leveranstid mellan 08-17. För personer som jobbar krävs det då att man får ta ut en semesterdag. 2. När väl leveransen kommer är den ej komplett. 3. Försöker ringa chauffören, men det går ej. 4. 45min telefonkö för att kunna säga vad som hänt. 5. Svaret man får: vad synd... jag ser till så att en handläggare tar hand om detta nästa vecka, Var det inte en handläggare man pratade...

Louise A
Skrev om Furniturebox

Lägger också en varning! Jag beställde en säng som var lagervara. Dvs 2-5 vardagar. I mailet med orderbekräftelse ändrades leveransen till 2-3 veckor. Men efter en vecka blev jag kontaktad av postnord som hade leverans till mig. Gick ifrån jobb för att bli levererad benen enbart till sängen. Kontaktuppgifter är väl dolda å när man till slut hittar telefon nr. Så är det ingen som svarar. Testat 9 ggr. Suttit 1 t och 32 minuter som längst.. .