Häggviks Trafikskola AB

4.0 i betyg av av 6 omdömen

Läs vad 6 kunder tycker om Häggviks Trafikskola AB

• 2020-08-27

KATERINA G skrev om Häggviks Trafikskola AB
    Jag tog 12 lektioner med Akhtiar och han var en grym lärare!!!! Snäll, förstående, uppmuntrande, rolig och jättepedagogisk. Jag hade på grund av min egen missbedömning kört upp tidigare utan att vara redo, vilket lämnade mig nervös, osäker och livrädd inför att köra upp igen haha. Jag är så tacksam för Häggviks Trafikskola, kommer att rekommendera dem till alla! Jag önskar verkligen att jag hade upptäckt dem genast, det hade gjort min väg till körkortet så mycket lättare och bättre, då jag hade oturen att hamna med mindre trevliga lärare innan.

Jag hade en del förkunskaper redan när jag började på Häggvik Trafikskola i juni 2020, och ett önskemål att ta körkortet innan slutet av sommaren. Akhtiar började genast leta provtider åt mig. Jag blev godkänd på kunskapsprovet i juni, och på körprovet i augusti, på "första" försöket. Uppkörningen gick nästan felfritt.

Det är jättebra att Häggviks Trafikskola ligger nära Trafikverket, då man kör på liknande vägar som man kommer att köra sen på provet. Jag rekommenderar alla som vill ta körkort att köra med båda trafikskola och hemma, och be trafikskolan att boka körprovet, då det är mycket lättare att köra upp med en bil man är van vid än med trafikskolans bil. Lycka till! Läs mer
    Dahlbergs Bilskola
    4.9 / 5 i betyg — 153 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag är toknöjd! Allt var smidigt och enkelt, från ändringar av lektioner till frågor m.m."
    Daniel Erik Johan L
  • 2017-01-20

Pontus B skrev om Häggviks Trafikskola AB
    Jag valde Häggviks Trafikskola på chans för att det var smidigt med närheten till Häggviks pendeltågsstation, det visade sig att det var en bra chansning. Trafiklärare Tommy är väldigt duktig och pedagogisk på att lära ut, med många år i yrket , vilket märks på t.ex. teori kurserna med de gamla filmerna och pärmarna, men vad gör väl det för informationen är aktuell även idag.
    Kändes tryggt att övningsköra med honom, och uppkörningen gick bra. Tror han har en av de högsta ”klarade uppkörningar på första försöket” procenten för sina elever jämfört med andra trafikskolor. Läs mer
  • 2014-07-10

Selam skrev om Häggviks Trafikskola AB
    Jag var en oerfaren förare och har kört på tre olika körskolor i Stockholms området. Som person har ett krav på körskolorna, jag vill känna att de lär mig köra mer än att de bara ska kännas som att de utför deras arbete. Detta lyckades inte de två första skolorna med. Efter 2 års paus och en rekommendation från en vän sökte jag lyckan hos Häggviks Trafikskola. Jag ansåg att det var det logiska valet i och med att jag skulle köra upp i Sollentuna.

Jag bemöttes av Tommy som var oerhört trevlig och engagerad i mitt körande och jag kände att han hade ett genuint intresse av att jag skulle klara uppkörningen. Han sa att han skulle se till att jag skulle ta körkortet. Efter första körlektionen ansåg han att jag var en duktig förare och rekommenderade att jag skulle ta 10 lektioner, Han var dock noga med att poängtera att ifall jag var duktig nog innan jag tagit dessa lektioner skulle jag få pengarna tillbaka för lektionen jag hade kvar. Det fanns inga tvivel i min kropp på att han inte skulle hålla sitt ord. Han ansåg efter cirka 5 lektioner att jag körde tillräckligt bra och sa att jag kunde få pengarna tillbaka men jag kände att jag vill ta det återstående lektionerna vilket han respekterade.

Eftersom jag bokade lektionerna i sista sekunden fick jag även Fares som lärare. Fares är en pedagogisk person med en god erfarenhet av körskolor. Fares ansåg att jag körde väldigt bra men pekade på en brist som ingen annan mig själv inkluderad hade märkt av i mitt körande. Med Fares i bilen kände jag mig trygg, han är lung och social vilket underlättade körningen väsentligt. Han lärde mig även ett par trick vid blandannat fickparkering som kör att man aldrig kommer att misslyckas med att fickparkera.

Jag kan utan tvivel säga att samarbetet med Häggviks Trafiksola var det som gjorde att jag idag kan säga att jag har körkort. Detta är en trafikskola som jag varmt rekommenderar till samtliga individer som vill ta körkort. De kommer göra allt för att spara på dina slantar samt se till att du blir en duktigt förare. Läs mer
    JP´s Trafikskola
    4.9 / 5 i betyg — 350 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Klarade uppkörningen på första försöket med JP's trafikskola! Jag har kört med Anna Johansson och är så nöjd! Jag var rädd både för att köra"
  • 2009-02-13

Martin V skrev om Häggviks Trafikskola AB
    Jag och min bror hade gått på 2 bilskolor och inte varit nöjda men läraren på Häggvik var mycket kunnig och trevlig.Det var både lärorikt och roligt,en bilskola vi gärna rekommenderar Martin .V Läs mer
  • 2009-02-10

Carolina N skrev om Häggviks Trafikskola AB
    Har än så länge bara varit på handledarkursen där, men jag och mina handledare är mer än nöjda med den! Efter att ha hört att kursen bara är onödig och till för att dra in pengar hade vi låga förväntningar. Tommy som ledde kursen var otroligt karismatisk och underhållande i sitt lärande! Han gjorde dessa timmar mycket värdefulla och lärorika för framtiden, även för de som redan har körkort! En del skratt bjöds det på, samt fika och en härlig atmosfär.

Nära avstånd till pendeltåg för de som åker dit kommunalt (Häggvik). Läs mer
    Körkortsspecialisterna AB
    4.9 / 5 i betyg — 44 omdömen
    Badge2020
    "Helt fantastiska! Tog knappa 4 månader för mig att skaffa körkort och då hade jag inte ens möjlighet att köra varje vecka! Teorin & körprove"
  • Niklas B

2008-08-11

Niklas B skrev om Häggviks Trafikskola AB
    hade en riktigt dålig erfarenhet här. hade en trafiklärare som tyktes hata sitt jobb, han var i 50 årsåldern så han kanske har slutat nu. han uppvisade den drygaste av attityder och verkade helt ointreserad av av att lära ut. han sa att jag alldrig behöver 20 lektioner till, jag tröttnade efter 2 och körde upp 2 veckor efter det utan några problem. uselt var namnet! Läs mer

Bästa Trafikskolorna nära Häggviks Trafikskola AB:

Julia M Julia M tycker:
“Jag köpte intensivkurs 1 via t...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte