Alla kategorier Flyttstäd Skåne Helsingborg Flyttstädsbyrån Helsingborgs Flyttstäd

Helsingborgs Flyttstäd

Filbornavägen 37, 252 76 Helsingborg — Visa karta

Tycker du, som många andra, att städningen är det största stressmomentet när det är dags att flytta? Vi vet att flyttstädningen är större än en vardaglig städning och vi är specialister på att städa så att både nuvarande och framtida boende blir nöjd med resultatet.

Vår städgaranti gör att du kan lämna ansvaret i våra händer och vara säker på att få en välgjord och godkänd flyttstädning när vi är klara. Vi har rätt verktyg, medel och kunskap för att åstadkomma ett rent och fräscht hem.

Så fokusera på de roligare delarna i din flytt och låt oss på Helsingborgs Flyttstäd ta hand om städningen!

Läs vad 55 kunder tycker om Helsingborgs Flyttstäd

• Sebastian J
    Sebastian J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Tyvärr kan jag allt annat än rekommendera detta företag. På förhand verkade allt väldigt bra. Trevligt bemötande innan jag hade bokat en tid. Tyvärr stannade det trevliga när jag väl bokat.

För det första tog det en hel dag att städa. När de väl va klara fick ändå gå efter och fixa massor. De hade städat toaletten väldigt slarvigt. Spindelnät på väggar och i tak va kvar. En hel vägg va full med svarta ränder som jag själv fick städa bort. Damm fanns kvar på vissa ställe.

Som om det inte vore nog med att det va slarvigt städat så va det även helt nya stora repor på diskbänk. Gallret på elementen va avplockade och böjda. Ren förstörelse med andra ord.

I hopp om att få själv av företaget kontaktade jag dem utan resultat... de vill helt enkelt inte göra något åt det. Riktigt usel service och förstår inte hur de fortfarande får finnas kvar. Jag tänker ta detta vidare och tänkter inte ge mig mig förrän jag har fått rätt.

Se upp och välj ett annat företag om möjligt!

Edit: Fick svar när jag hotade med att ta det hela vidare. Fick avdrag på 500kr. Dock står min rekommendation kvar, riktigt dåligt skött alltihopa. Läs mer
  • Stina A
    Stina A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Städningspersonal skulle komma tidigt på dagen vid 12:00 men kom inte förrän halv 7 på kvällen och ”städade” till 22:00. När jag flyttade in i lägenheten dagen efter fick jag en chock över hur lite det var städat.. toaletten var inte tvättad alls det var svart smuts på kaklet, samt hår och smuts i hela lägenheten. Karmarna var 1cm dam runt dörrar och på lister. Kökets fönsterkarmar var klibbiga som att något splits där och sen damm i det. När jag skickade bilder till arbetsledaren fick jag inget svar, och när jag senare ringde till kontoret mäts jag av en oerhört otrevlig person som ville gå igenom vad som händer om jag inte betalar fakturan med domstol och inkasso???? Jag är en peson som aldrig missat en betalning och vet hur fakturor fungerar. Jag har städat varje dag sedan flyttfirman var här vilket jag berättade för personen men han sa hela tiden nedlåtande ”att det tror jag absolut inte på”.... är det såhär ni behandlar kunder? Riktigt obehagligt samtal! Jag fick efter många om och men ett skrattretande belopp krediterat på fakturan, med tanke på vad mycket jag lagt ut på att köpa städningsmaterial. Läs mer
  • Madelene G
    Madelene G skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Hej! Jag avbokade tyvärr min flyttstädning eftersom nästa hyresgäst städade själv. Men tror säkert ni hade gjort det bra. Det blev lite komplikationer då jag fick en faktura; fick hjälp av kimmy som makuöerade, men där kom även en påminnelse sen.. även då hjälpte han mig och var jätte trevlig! Läs mer
  • Nicole B
    Nicole B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning av lägenhet, supernöjd. Den gick genom besiktningen utan anmärkning! Läs mer
  • Gustaf S
    Gustaf S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning, allt var väldigt bra tills vi hade besiktningen. Den gick nätt och jämnt igenom...
    Silarna i vasken hade tagits med, listerna har inte avtorkade, golvet var klibbigt och det fanns damm uppe på garderoberna. Läs mer
  • Linn M
    Linn M skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket nöjd med er städning, inga anmärkningar vid besiktningen av lägenheten. TOPPEN! Läs mer
  • Petra A
    Petra A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Inte bästa städningen, men blev godkänd av inflyttande hyresgäst. Med 1 anmärkning på att en ventilation i taket inte städats. Läs mer
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra service, bra återkoppling, bra städat! Läs mer
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag beställde en flyttstäd av vår lägenhet. Snabbt och smidigt löste sig allt via mail. Kontaktades dagen innan för att bestämma tid som avtalat. Allt har funkat utan bekymmer. Nöjd fd hyresvärd och nöjd nästkommande hyresgäst. Kunde inte blivit mer smidigt! Läs mer
  • Linus F
    Linus F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Superbra från början till slut. Perfekt utförd flyttstädning. Supernöjd Läs mer
  • Melissa K
    Melissa K skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Väldigt bra bemötande på mail och telefon, inte så bra bemötande på plats och städningen var helt ok men det var inte godkänt från mitt håll. Inte avtorkat på golv bänkskivan. Hittade hår i toaletten. Läs mer
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket dålig service. Slarvigt städat. Otrevligt bemötande vid kontakt med företaget. Felaktiga prisuppgifter Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt bemötande och jätte trevlig städ personal. Läs mer
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag är mycket nöjd med kontakt och utfört arbete. Läs mer
    2017-11-06 Helsingborgs Flyttstäd svarar Margareta L
    Hej

Tack för dom fina orden =)
  • Carolina T
    Carolina T skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag rekommenderar Helsingborgs Flyttstäd.
    Bra bemötande och noggrann flyttstädning utav vårt stora hus! Köparna var jättenöjda.
    Mvh Carolina Läs mer
    2017-11-06 Helsingborgs Flyttstäd svarar Carolina T

Tack själva ! =)

• Magnus O
    Magnus O skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket trevliga, flexibla och tjänstvilliga. Jobbet var perfekt utfört och jag har inget att klaga på. Läs mer
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag bokade flyttstädning och är väldigt nöjd med offerten och utförandet. Det var lätt att få kontakt inför bokning och under hela processen. Ett extra plus för att fönsterputsning ingick oavsett fönstertyp, förutom uterum men det framgick tydligt. Läs mer
  • Bjorn S
    Bjorn S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Helt ok! , ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Min upplevelse var tyvärr katastrofalt dålig. Flyttstädet blev inte godkänt och de nya hyresgästerna skulle flytta in. Därför valde jag att själv komplettera med det som inte blev godkänt. Jag tänkte att detta underlättar ju betydligt för städfirman också så dom slipper boka ny tid för att komma, och jag slapp ta ledigt från jobbet igen för överlämning av nycklar. Jag ringer och meddelar att det ej blev godkänt och att jag har fixat det själv, men att jag skulle uppskatta att få lite rabatt för besväret. Jag får ett riktigt otrevlig svar att det kunde jag minsann inte och att jag borde ha ringt och sagt att det inte blev godkänt så att de kunde komma och göra om. Jag svarade att okej men om det nu inte blir godkänt efter att jag har kompletterat så ringer jag ju igen så får ni göra om. Men då vände damen och sa att "nej då får vi allt se om vi kommer tillbaka". Jag ifrågasatte vad som var skillnaden på om jag hade ringt direkt utan att komplettera själv eller om jag ringde dem om inte mitt kompletterande blev godkänt. Damen hade såklart inget bra svar på detta utan fortsatte bara att säga att vi fick allt se. Så otrevligt bemötande. Tråkigt att höra hur medarbetare som hatar service jobbar på serviceföretag. Jag fick betala fullt lrisnoxh kommer aldrig att rekommendera städföretage efter denna upplevelse, snarare varna andra.... Läs mer
  • Jesper F
    Jesper F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Slarvig städning där jag själv märkte att dom missat både på väggar och golv. Sedan fick jag klagomål från hon som tog över lägenheten att spis o ugn var dåligt städat. Läs mer
    2017-11-06 Helsingborgs Flyttstäd svarar Jesper F
    Hej

Hoppas ni återkopplat till oss då vi självklart har en Städgaranti!
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jättebra personal! Pålitliga och utför ett väldigt bra arbete. Läs mer
  • Ellinore C
    Ellinore C skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Väldigt missnöjd med flyttstädningen som vi bokade, resultatet var slarvigt och blev ej godkänt. Fick till svar att det var för att dem hade mycket att göra, dock bokade jag in flyttstädningen 3 månader innan så dem har haft gott om tid på sig att planera.
    Skulle inte rekommendera dessa till någon! Läs mer
  • Inger F
    Inger F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt bemötande hela vägen - från första kontakten till avklarad städning! Läs mer
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag använde mig av Helsingborgs flyttstäd vid en flytt från min lägenhet juni 2017, jag är mycket nöjd med bemötandet och utförandet av arbetet, kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Jitka S
    Jitka S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Det var enkelt att anlita Helsingborgs flyttstäd för just städning i samband med flytt. De var enkla att kommunicera med och hjälpsamma så att det blev smidigt. Med bra resultat. Läs mer
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Inget att klaga på! Trevlig personal från bokning till städning! Överkomligt pris! Läs mer
  • Gun O
    Gun O skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Arbetet utfördes till största belåtenhet med stor proffsighet. Jag upplevde otydlighet vid betalningen då det gick till annan adress än vid beställningen. Läs mer
  • Lasse G
    Lasse G skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt, proffsigt bemötande, effektiva o snabba! Super bra / Lasse Göransson Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket nöjd med flyttstädningen som gjordes noggrannt och i tid. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Städningen va under all kritik, fick över 20 punkter på besiktningen som behövdes göras om! Läs mer
  • Jonas Å
    Jonas Å skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra bemötande snabbt svar sen tyvär var inte städningen bra gjort fick göras om Läs mer
  • Gustav A
    Gustav A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra och billig städfirma! Rekommenderas! Läs mer
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bokade flyttstäd från lägenheten jag flyttade från. När jag fick min nya lägenhet så var den i mina ögon inte ren i köksskåp och toalett därför bokade jag städning av dessa två utrymme. När jag sedan skulle sätta in mina saker i köksskåpen kunde jag städa dem själv igen för det var fortfarande svart i skåpen. Badrummet hade de inte rengjort kaklet, skåpen var också svarta mellan hyllplanen. Sen tar vi ventilationen inte rengjord i köket ovanför fläkten och absolut inte rengjord på toaletten. Vad jag tycker om städningen i den lägenhet jag flyttade in i hoppas jag att ni själv förstår vad jag tycker om den. Lägenheten jag flyttade från vet jag inte det vet ni om dom har beklagat sig. Bemötandet jag fick av Linda var jättebra synd bara att man inte kan säga anlita Helsingborgs flyttstäd för där fallerar ni. Mvh Kerstin Läs mer
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Var svårt att få en exakt tid de skulle komma trots att det i mitt fall var viktigt pga tidsbrist. Visste inte förrän samma dag när de skulle komma. Var svårt att få kontakt. Flyttstädningen av två rum och kök gjorde de på två timmar och slarvigt vilket gjorde att nästa hyresgäst fick flytta in i en inte helt färdigstädad lägenhet. De återkom och städade det som de missat men skulle inte rekommendera dem. Läs mer
  • Linda T
    Linda T skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Kunde och fick göra jobbet ändå eftersom
    dom inte utförde avtalat jobb Läs mer
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning.
    Trevligt bemötande. Snabbt och effektivt genomförande. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Kontaktade aldrig mej för att få nycklar innan utsatt datum, som de lovat att glra. Städade väldigt dåligt, omstädning krävdes. Rekommenderas EJ! Läs mer
  • Gunilla D
    Gunilla D skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt bemötande . Allt flöt på bra. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Bobby B
    Bobby B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Det utfördes med bravur till en rimlig kostnad.
    Inga klagomål. Läs mer
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket bra! Bra personal. Läs mer
  • Sven M
    Sven M skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Välgjort arbete på överenskommen tid till ett bra pris. Läs mer
  • Rose-marie A
    Rose-marie A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra städning, har rekommenderat er Läs mer
  • Mandana Z
    Mandana Z skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Det rekommenderas till andra. Jag tycker att det var väl städat. Läs mer
  • Sara J
    Sara J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket bra bemötande och arbetet väl utfört. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt bemötande på kundservice och mejl.
    Städpersonalen däremot var inte serviceminded och verkade stressade.

Städningen blev inte godkänt vare sig av mig,hyresvärden eller nya hyesgästen.
    Det är garanti på tjänäten så de fick komma tillbaka och göra om. Läs mer
    2017-08-24 Helsingborgs Flyttstäd svarar Linda B
    Städgarantin har ju fungerat här och vi hoppas nya ägaren är nöjd. Tråkigt med så lågt betyg om allt löst sig.

• Elin P
    Elin P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Enkelt, smidigt och superbra resultat Läs mer
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Supertrevliga vänligt bemötande Läs mer
  • Monika P
    Monika P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Allt fungerade från början till slut! Läs mer
  • Kristopher A
    Kristopher A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Hur bra som helst! Kunde inte varit nöjdare. Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Beställde flyttstädning av lägenhet. Beställningen gick smidigt och fick en bra utförlig lista med det som ni städade.

Sen ringer ni två dagar innan och ber om att få komma en dag tidigare, på en söndag, när vi hade avtalat måndagen. När jag säger att det inte går blir er personal irriterad och säger att de inte får ihop schemat på grund av sjukdom. Efter en stunds samtal ändrar vi så ni istället kommer och städar på söndagen vid 15-tiden. Det hela skjuts på hela tiden och jag får under söndagen ringa och fråga vart städarna blivit av. Städarna kommer sent på kvällen, vid 19-tiden och det är då mörkt ute och i lägenheten som saknar lampor eftersom den är tom.
    Dagen efter upptäcker jag många missar som görs om någon dag senare. Det mesta var slarv och nog en konsekvens av trötta städare som jobbat för länge den dagen. Så jag är inte så nöjd med resultatet och att ni ändrade dag. Är inte heller nöjd med bemötandet jag fick när jag inte ville ändra dag till en början. Om personal är sjuka så ska inte det bli mitt problem att lösa. Läs mer
    2017-08-24 Helsingborgs Flyttstäd svarar Maja S
    Hej

Ja mänskliga faktorn har nog spelat roll här och vi beklagar det inträffade. Vi tar åt oss av kritiken och tar upp detta dock skönt att allt löste sig med vår Städgaranti.

Filbornavägen 37, 252 76 Helsingborg