Helsingborgs Flyttstäd

Filbornavägen 37, 252 76 Helsingborg — Visa karta

Tycker du, som många andra, att städningen är det största stressmomentet när det är dags att flytta? Vi vet att flyttstädningen är större än en vardaglig städning och vi är specialister på att städa så att både nuvarande och framtida boende blir nöjd med resultatet.

Vår städgaranti gör att du kan lämna ansvaret i våra händer och vara säker på att få en välgjord och godkänd flyttstädning när vi är klara. Vi har rätt verktyg, medel och kunskap för att åstadkomma ett rent och fräscht hem.

Så fokusera på de roligare delarna i din flytt och låt oss på Helsingborgs Flyttstäd ta hand om städningen!

Läs vad 94 kunder tycker om Helsingborgs Flyttstäd

• 2019-04-24

Marcus Christoffer H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Katastrof! Första städningen blev inte godkänd så blev en ombesiktning som jag fick bekosta. De skickade två unga killar som använde så mycket vatten att parketten lyfte och medförde en kostnad på 7000. När man sedan försöker få tag i ngn ansvarig är det helt omöjligt. De erbjuder sig inte ens att betala för ombesiktningen. Riktigt dåligt bemötande, utförande och uppföljning. Detta företag borde inte få existera. Jag blev totalt grundlurad och de vägrar svara på samtal/mail. Läs mer
  • 2019-03-12

Anneli H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstäd.
    Ödmjukhet och posivitet, lätta att prata med.
    Att det skulle bli riktigt rent och fräscht så som jag hade förväntat mig om jag skulle flyttat in där. Detta uppfylldes mer än väl.
    De fyra som utförde arbetet var mycket trevliga och duktiga 🌟🌟🌟🌟
    Mycket nöjd med både arbete och pris.
    Lämnade goda rekommendationer till mäklaren där jag köpte det nya huset. Läs mer
    2019-03-13 Helsingborgs Flyttstäd svarar Anneli H
    Tack det var roligt att höra. Alltid roligt med nöjda kunder. Mvh Diana
  • 2019-03-10

Zandra J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag var nöjd med flyttstädningen och det var köparen med. Noga och effektiva ! Läs mer
    2019-03-11 Helsingborgs Flyttstäd svarar Zandra J
    Hej! Tack för de fina orden. Mvh Diana
  • 2019-03-03

Anna J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Vi köpte flyttstädning. Önskar dock lite mer professionellt bemötande. I övrigt bra bemötande och bra utförd tjänst. Läs mer
    2019-03-11 Helsingborgs Flyttstäd svarar Anna J
    Hej. Vi tar självklart åt oss av kritiken men roligt att du ändå är nöjd överlag. Mvh Diana
  • 2019-03-03

Sofia B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Anlitade flyttstäd för just föyttstädning. Allt gick över förväntan! Jag kan rekommendera flyttstäd Läs mer

Ulla N skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    köpte tjänsten via internet. Både vi och köparrn var nöjda med städningen. Läs mer

Niklas F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Pålitliga och bra. Någon småmiss i städningen men jag rekommenderar dem /niklas Läs mer

Dejan R skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Enkel kontakt, bra städat. Inget att anmärka på. Läs mer

Cecilia L skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Beställde och bokade flyttstäd men företaget dök inte upp som bokat och gick inte att få tag på. Sedan kom faktura och påminnelsefaktura trots att jag meddelat att tjänsten inte blivit utförd. Läs mer
  • Rebecka L

2019-03-01

Rebecka L skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Väl genomförd städning. Mycket professionellt jobb Läs mer
  • Tuan N

2019-03-01

Tuan N skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstädning. Bemöttes bra och allt gick smidigt till. Kan vara bra med extra tydlighet om, hur och när man tar kontakt inför städningen för att planera in överlämning av nycklar.

Hade ganska stora förväntningar på att det skulle bli en riktig professionell städning. Tyckte att resultatet motsvarade helt okej. Man missade fönsterbrädorna och några små märken på vissa köksluckor.

Sammantaget helt ok. Läs mer

Vassilios P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Halvdant städat i vissa utrymmen och lite bättre i vissa. Förstörelse som städaren inte nämnde för varken mig eller kontoret.
    För många samtal fram och tillbaka för att det skulle lösas Läs mer

Marcus M skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Hej! Jag beställde en byggstädning eftersom jag renoverat hela min bostad. Städningen blev väl utförd och blev bra bemött bra helhetsbetyg. Läs mer

Ingrid S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning av villa 150 m2.
    Bra bemött. Förväntade mig städning o fönster puts enl er information. Blev besviken när jag kom ditt och skulle låsa träffade trevlig personal, men det första som möter mig i vardagsrummet är små skräp på golvet, sådant som blir när man moppat o tvättat golv, jag tog bort det, jag skulle inte vilja att vår köpare möts av små skräp. Fönstren var jag inte nöjd med, men det fick vara. Det var inte putsat i hörnen utvändigt och de var inte särskilt smutsiga, de var putasade i mitten av januari. Sedan tycker jag egentligen det är köparen som skall betygsätta städningen. Det fanns lite andra små saker som ugnen den var ok men det fanns mycket medel kvar i ugnen (vitt) som jag tog bort. Vi har köpt hus och enl säljaren var det samma städbolag. Samma saker här dåligt putade fönster, ugnen var inte ok. Men i stort sett bra, jag tog städbolag pga jobb. Mvh Läs mer

Jonas H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning
    Trevligt bemötande
    Där det var städat var det bra
    Jag fick dock påpeka vissa saker som man missat t ex sopa av garaget och städa pannrummet Läs mer

Elin E skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning som fungerade kanon! Läs mer

Sven P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra utfört arbete. Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-02-26

Maria A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra och snabbt bemötande vid offert och bokning.
    Super bra städning och kontakt under tiden Läs mer
  • 2019-02-26

Emmy O skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Köpte Flyttstäd i Helsingborg. Dem fick städa om lägenheten 2 gånger eftersom det var dåligt städat med smulor i ugnen och dammtussar etc på golvet. Dem spillde även ett medel på stengolvet utanför lägenheten så dem fick kalla dit en slipfirma som fick slipa om golvet. Ångrar att jag inte städare själv. Läs mer

Julia P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning. Det tog för det första dubbelt så många timmar som det skulle göra efter att de kollat min lgh, vilket ledde till att jag fick skjuta fram min besiktning till nästa dag. Mitt i städningen drog personalen och kom inte tillbaka förrän flera timmar efter. Inte nog med detta så var det inte ens städat när dem tyckte dem var klara så de fick komma tillbaka dagen efter. Kompensationen blev jag nöjd med, men den fick jag själv jaga dem i flera veckor innan jag fick. Uruselt företag! Läs mer

Karl-petter P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning av lägenhet (72kvm)
    Bra bemötning och trevlig städ personal.
    Absolut prisvärt!
    *Kan rekommendera* Läs mer

Annelie N skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Såg fint och fräscht ut fönstren var också så fina😃👍👏 Läs mer
  • Mats B

2019-02-25

Mats B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Heleingborgs Flyttstäd höll tiderna och levererade en föredömligt resultat där de nya ägarna berömde städningen, smidigt, tryggt och enkelt. Läs mer
  • 2018-12-07

Jonas B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Detta företag kallar sig för städfirma, men är inget annat än ett riktigt dåligt skämt!
    ”Flyttstädade” lgh på 77 m2 (tog 8h) men ”glömde” samtliga vattenlås, drog aldrig fram spisen, öppnade aldrig ugnsluckan, rengjorde inte spishällen, torkade inte av en enda list och rörde inte garderoberna varken in- eller utvändigt. Bara för att nämna de värsta sakerna.
    Sen kan de lämna vilka garantier de vill. Totalt ointressant när de inte är i närheten att klara av grundåtagandet. Läs mer
  • 2018-05-29

Carina P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Supernöjd förutom att de gamla toaborstarna stod kvar vid flyttstäd och att jag själv fick ta bort spindelsväv o damm i taket. Annars kanonbra arbete! Rekommenderas 😃😃 Läs mer

Annika B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Vi bokade flyttstädning. Städningen överlag var ok. Bortsett från badrummet under badkaret, där det inte var städat ALLS. De glömde lägga visitkort så vi fick ändå ha kontakt med de nya ägarna där vi fick bilder på hur det såg ut under badkaret. Men bortsett från badrummet var det ok-vad vi vet. Läs mer

Björn E skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    + Bra pris
    + Snabba på att åtgärda upptäckta brister

- Dåligt arbete från början med många slarvfel Läs mer

Jonathan B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bokade flyttstädning. Dåligt utfört i skåp och fortfarande damm i taket och runt lampor efter städning gjort.
    I övrigt helt okej trevlig personal som försökte rätta till det som skulle göras, dock fanns inte tiden till det! Läs mer

Fredrik F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Min köpare var inte nöjd efter tredje gången dom kom tillbaka. Försökte lägga skulden på mig. Kan inte rekommendera dessa till någon. Läs mer
  • 2018-04-02

Fredrik F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Tyvärr mest oseriösa företaget jag anlitat som försökte lägga skulden på mig för att dom inte städat ordentligt när köparna inte var nöjda med städningen. Läs mer

Gunilla L skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bemötandet från företaget har varit mycket bra.Pratade med en trevlig kvinna när jag beställde flyttstäd o all logistik funkade väl.På städdagen mötte jag upp två trevliga killar som städade min lägenhet o när jag kom o inspekterade lägenheten var den ren o fin.Om jag ska säg något negativt så var diskbänken inte så blank o fin som jag hade önskat o en hylla i badrumsskåpet var glömd men jag anser att det är petitesser Jag är mycket nöjd o skulle absolut rekomendera er till någon annan
    Tack för ett bra utfört arbete. Läs mer

Fredrik M skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    nya bostadsinnhaveran var icke 100 procent tilfreds Läs mer

Annika Å skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra utförd städning.
    Nöjd.Kontakten var bra med er firma. Läs mer
  • Per-erik P

2018-03-09

Per-erik P skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Väldigt smidigt och bra. Städningen fungerade bra, liksom logistiken kring nycklar osv. Läs mer

Ulf H skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Vi köpte flyttstäd till min mor när hon sålde sin bostadsrätt. Väldigt smidigt eftersom ni tog hand om allt och hade all utrustning med er . Vi är väldigt nöjda med all service. Och killen som köpte lägenheten är säkert också nöjd annars hade han nog hört av sig Läs mer

Jennifer T skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Besiktning gick inte igenom för de hade slarvat med städningen. Hörde av mig till dem om detta för över 1 vecka sedan men har fortfarande inte fått svar. Läs mer

Mikaela R skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra kommunikation, dock dålig utförd städning. Man hoppas lite på att kunden inte ska upptäcka något och tar bara dem stora ytorna och struntar i detaljerna.
    Jag skulle heller städat själv, får bättre resultat, gratis, och snabbare! Läs mer

Ida J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Är nöjd med städningen. Och de kunde rycka ut med kort varsel! :) Läs mer

Kerstin F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Trevligt tillmötesgående och bra utfört arbete. Läs mer
  • Sebastian J

2018-01-05

Sebastian J skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Tyvärr kan jag allt annat än rekommendera detta företag. På förhand verkade allt väldigt bra. Trevligt bemötande innan jag hade bokat en tid. Tyvärr stannade det trevliga när jag väl bokat.

För det första tog det en hel dag att städa. När de väl va klara fick ändå gå efter och fixa massor. De hade städat toaletten väldigt slarvigt. Spindelnät på väggar och i tak va kvar. En hel vägg va full med svarta ränder som jag själv fick städa bort. Damm fanns kvar på vissa ställe.

Som om det inte vore nog med att det va slarvigt städat så va det även helt nya stora repor på diskbänk. Gallret på elementen va avplockade och böjda. Ren förstörelse med andra ord.

I hopp om att få själv av företaget kontaktade jag dem utan resultat... de vill helt enkelt inte göra något åt det. Riktigt usel service och förstår inte hur de fortfarande får finnas kvar. Jag tänker ta detta vidare och tänkter inte ge mig mig förrän jag har fått rätt.

Se upp och välj ett annat företag om möjligt!

Edit: Fick svar när jag hotade med att ta det hela vidare. Fick avdrag på 500kr. Dock står min rekommendation kvar, riktigt dåligt skött alltihopa. Läs mer
  • 2018-01-02

Stina A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Städningspersonal skulle komma tidigt på dagen vid 12:00 men kom inte förrän halv 7 på kvällen och ”städade” till 22:00. När jag flyttade in i lägenheten dagen efter fick jag en chock över hur lite det var städat.. toaletten var inte tvättad alls det var svart smuts på kaklet, samt hår och smuts i hela lägenheten. Karmarna var 1cm dam runt dörrar och på lister. Kökets fönsterkarmar var klibbiga som att något splits där och sen damm i det. När jag skickade bilder till arbetsledaren fick jag inget svar, och när jag senare ringde till kontoret mäts jag av en oerhört otrevlig person som ville gå igenom vad som händer om jag inte betalar fakturan med domstol och inkasso???? Jag är en peson som aldrig missat en betalning och vet hur fakturor fungerar. Jag har städat varje dag sedan flyttfirman var här vilket jag berättade för personen men han sa hela tiden nedlåtande ”att det tror jag absolut inte på”.... är det såhär ni behandlar kunder? Riktigt obehagligt samtal! Jag fick efter många om och men ett skrattretande belopp krediterat på fakturan, med tanke på vad mycket jag lagt ut på att köpa städningsmaterial. Läs mer

Madelene G skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Hej! Jag avbokade tyvärr min flyttstädning eftersom nästa hyresgäst städade själv. Men tror säkert ni hade gjort det bra. Det blev lite komplikationer då jag fick en faktura; fick hjälp av kimmy som makuöerade, men där kom även en påminnelse sen.. även då hjälpte han mig och var jätte trevlig! Läs mer

Nicole B skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Flyttstädning av lägenhet, supernöjd. Den gick genom besiktningen utan anmärkning! Läs mer

Gustaf S skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning, allt var väldigt bra tills vi hade besiktningen. Den gick nätt och jämnt igenom...
    Silarna i vasken hade tagits med, listerna har inte avtorkade, golvet var klibbigt och det fanns damm uppe på garderoberna. Läs mer

Linn M skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Mycket nöjd med er städning, inga anmärkningar vid besiktningen av lägenheten. TOPPEN! Läs mer

Petra A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Inte bästa städningen, men blev godkänd av inflyttande hyresgäst. Med 1 anmärkning på att en ventilation i taket inte städats. Läs mer

Niklas O skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Bra service, bra återkoppling, bra städat! Läs mer
  • Jennie A

2017-12-12

Jennie A skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Jag beställde en flyttstäd av vår lägenhet. Snabbt och smidigt löste sig allt via mail. Kontaktades dagen innan för att bestämma tid som avtalat. Allt har funkat utan bekymmer. Nöjd fd hyresvärd och nöjd nästkommande hyresgäst. Kunde inte blivit mer smidigt! Läs mer
  • 2017-12-11

Linus F skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Superbra från början till slut. Perfekt utförd flyttstädning. Supernöjd Läs mer
  • 2017-12-11

Melissa K skrev om Helsingborgs Flyttstäd
    Väldigt bra bemötande på mail och telefon, inte så bra bemötande på plats och städningen var helt ok men det var inte godkänt från mitt håll. Inte avtorkat på golv bänkskivan. Hittade hår i toaletten. Läs mer

Filbornavägen 37, 252 76 Helsingborg