Alla kategorier Catering Stockholms län Huddinge Herman Ottosson KB

Herman Ottosson KB

Helmerdalsvägen 26, 123 52 Farsta — Visa karta

Hermans serverar varje dag en vegetarisk lunchbuffé uppe på Fjällgatan. På kvällarna står den vegetariska middagsbuffén uppdukad. Sommartid kan du softa i hängmattor efter maten.
Johan Olof Wallins Väg 5, 17164, SOLNA
Bee'S Asian Catering
Camilla S:
Enormt bra service, bra priser, trevlig personal. Anlitade dem till min mammas 6o-års fest och är benägen att säga att om man ska anlita någ...

Cateringfirmor nära Herman Ottosson KB:

Götalandsvägen 230, Älvsjö
Köksälvan är en stor leverantör av event med cateringkök och egna stora lokaler.... Läs mer ›
Lisa T:
Buffé + att vi kunde beställa lite utöver vad buffén innehöll. Snabba svar och väldigt god mat, vi har anlitat dem i flera omgångar och de ...

Läs vad 30 kunder tycker om Herman Ottosson KB

• Marguerite S
    Marguerite S skrev om Herman Ottosson KB
    Miljön är härlig åtminstone sommartid och utsikten fantastisk. Middagspriset har tyvärr börjat överstiga kvaliteten lite för mycket. Jag tycker Hermans är bäst till en långlunch då är priset också mer rimligt för det man får. Senaste besöket var i alla fall bra, god indisk buffé.
  • Robert
    Robert skrev om Herman Ottosson KB
    Maten är generellt bra men kan variera rätt rejält från dag till dag i utseende och kvalitet (=smak). Börjar kanske bli lite dyrt, i alla fall de dagar då maten inte är stans bästa. Miljön och utsikten är bland debästa i stan.
  • ingela s
    ingela s skrev om Herman Ottosson KB
    Vi läste alla positiva omdömen och gick dit med höga förväntningar.
    Men de måste bytt kock! Det enda som var bra var trappen ner som var mysig...
    Vi är en familj med vegetarianer och har ätit vegetarisk mat på många ställen. Hermans var det värsta. Smaklöst, sönderkokt, färglöst, allt smakade lika, inte mycket att välja på för 150 kronor. Jag lämnade varmrätterna och åt mig mätt på sallad. Nej välj inte Hermans!
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Herman Ottosson KB
    Det här är förmodligen Stockholms bästa vegetariska restaurang.
    Om du inte tycker att det säger något (för vegetariskt är naturligtvis sunk?), gå dit och prova buffén - helst på uteserveringen på sommaren.
    Den. Är. Grym.
    Torbjörn J gillar detta
  • Mattias Ö
    Mattias Ö skrev om Herman Ottosson KB
    Buffén är väldigt prisvärd och atmosfären kanon för samtal. Me like!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Herman Ottosson KB
    Prunkande vegobuffé med en av Stockholms bästa utsikter som tilltugg. Här sitter en del hålögda veganer sida vid sida med gladfrossande blandmissbrukare av både korv och morot; men på Hermans tar man bara grönsaken. Köttätare som tror man dör om man inte får i sig animaliska proteiner minst tre gånger om dagen bör göra sig en omväg upp på Fjällgatan och beskåda utsikten och insikten som Herman levererar.
  • Anna J
    Anna J skrev om Herman Ottosson KB
    Om alla köttätare åt en bit av Hermans lasagne skulle de vara konverterade! Vego-mat är bäst när den görs ordentligt!

Jag talar alltså av egen erfarenhet, haha. Lite väl dyrt är väl den enda invändningen, men gå dit lunchtid så är det OK. Bra studentrabatter!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Herman Ottosson KB
    Vilken pärla! Utsikten är oslagbar, över hela stockholms ström. Att sitta här en solig sommarkväll är som balsam för själen och maten är dessutom vällagad och god!
  • Katrin H
    Katrin H skrev om Herman Ottosson KB
    Sjukt god mat och jättetrevligt ställe! Dom har en jättemysig utedel där man sitter och äter och fikar i en stor trädgård med utsikt över hela stockholm. Perfekt om man är vegeterian eller vegan eller om man vill få inspiration till att äta mer vegetarisk mat.
  • Edit T
    Edit T skrev om Herman Ottosson KB
    Stans bästa utsikt utan att överdriva. Dessutom bjuder Hermans på en riktigt bra vegetarisk buffé med vegan-alternativ. Värt ett besök, bäst på sommaren.
  • paul m
    paul m skrev om Herman Ottosson KB
    Bra och billig vegomat med stockholms bästa utsikt. Tokmysigt och gott.
  • Lena W
    Lena W skrev om Herman Ottosson KB
    Härlig vegetarisk och fantasifull mat. Trevlig miljö, hit går man gärna igen
  • Ida V
    Ida V skrev om Herman Ottosson KB
    Underbart god vegetarisk mat och fin utsikt till bra pris.
  • S W
    S W skrev om Herman Ottosson KB
    Alltid god mat. Trevlig personal. Trevlig lokal. Och stans godaste chokladkaka. De snålar inte med bitarna heller :)
  • Olle M
    Olle M skrev om Herman Ottosson KB
    Gillade Hermans för matens och utsiktens skull.
    De borde informera bättre om att de har olika teman för helgbufféerna är verkligen supergoda och prisvärda. Ni som klagar på priset måste antingen vara panka studenter eller snåla som attan för billigare restaurang för det man får för priset går inte att hitta i dyra Stockholm. Hade hoppats på vin till maten.
  • Minna H
    Minna H skrev om Herman Ottosson KB
    Fint utsikt, maten är jättegod men lite dyrt är det ju. Och faktiskt lite ofräscht med buffé men det är det ju överallt. Trevligt bemötande men ibland lite lite personal. Julbordet var jättegott! Och deras efterrättstårtor är jättegoda.
  • Benni i
    Benni i skrev om Herman Ottosson KB
    a bra utsikt men allt annat var sådär,dyrt,ofräsch med buffet!!
  • Diana  Z
    Diana Z skrev om Herman Ottosson KB
    Jätte mysig restaurang med otroligt fin utsikt. Finns både inne och uteplatser på sommaren. Jätte god mat, personalen har alltid koll på vad man kan eller inte kan äta som vegan. relativt billigt för att vara buffé. Absolut värt att besöka.
  • Malin H
    Malin H skrev om Herman Ottosson KB
    God och allsidig vegetarisk buffé med både varma och kalla rätter, god stämning, trevlig personal. Enda nackdelen är att de bara serverar folköl och alkoholfritt.
  • rebecca m
    rebecca m skrev om Herman Ottosson KB
    Hermans är ett guldkorn för vegetarianer, då dom har en jätte god vegetarisk buffé. Här har du också stans finaste utsikt. Du kan sitta utomhus på en enorm uteplats och titta ut över slussen och gröna lund. Personalen är trevliga och priset på maten är lagom.
  • Anna E
    Anna E skrev om Herman Ottosson KB
    Fin vegetarisk buffé!
  • Helena  S
    Helena S skrev om Herman Ottosson KB
    Sthlm bästa vegetariska buffé ever! Var där senast förra helgen och det går inte att tröttna, sååå gott! Ett litet minus för det relativt dyra priset ändå.
  • Maria N
    Maria N skrev om Herman Ottosson KB
    Grym vegetarisk buffé! Vällagat och inte ett övermäktigt pris som middagsmat. Varje gång jag är i Stockholm försöker jag hinna med ett besök på Hermans. Förutom den goda maten så kan man njuta av en den dunderfina utsikten över saltsjön och Djurgården. Minus dock till fåglarna som äter på tallriken så fort du lämnar din plats.
  • kosmopolit g
    kosmopolit g skrev om Herman Ottosson KB
    jag å min tjej gillade inte hermans sådär jättemycket tyvärr.
    rätterna upplevdes som ganska feta och inte så smakrika och brödet var inte gott
    (och jag är ändå vegetarian)
    och priset är väldigt högt så det blir nog inte så många vändor till den restaurangen.
  • Ellinor B
    Ellinor B skrev om Herman Ottosson KB
    En härlig och mysig restaurang/café! Grymt fin utsikt från trädgården, och väldigt mysig källarlokal att krypa in i då det är mörkt och kallt ute. Tända ljus, stenväggar och valv... En rustik känsla. Buffén är alltid väldigt god, tyvärr brukar brödet vara en besvikelse, kanske för att det står framme för länge och blir torrt. Jag upplever att priset ständigt blir dyrare på Hermans, trots studenterbjudanden m.m skulle jag inte kalla det ett budgetställe. Men hur som helst så är det svårt att inte fästa sig vid stället; man kan utan tvivel dra med sina bekanta som ännu inte blivit frälsta i veg-matens underbara värld och få dem förtjusta. Åk dit!
  • Marie B
    Marie B skrev om Herman Ottosson KB
    En helt fantastisk restaurang! Buffén, som för övrigt kan avnjutas till studentpris, är både varierande och alltid en ljuvlig smakupplevelse. Hermans har liksom blivit stället dit man alltid, alltid, alltid kan gå. Att restaurangen har en somrigt mysig uteservering, samt att utsikten kan beskrivas som en av Stockholm absolut bästa, gör att både turister och 08:or bör vallfärda hit.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Herman Ottosson KB
    Underbart god vetegarisk restaurang, ligger vackert beläget på fjällgatan med utsikt över hela stockholm och gröna lund. Man kan antingen sitta inomhus i mysiga lokaler eller utomhus invirad i filtar. Underbar buffé!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Herman Ottosson KB
    Hermans är stället att visa dina vänner när du har dem på besök. Fantastiskt god mat och dessutom en utsikt som gör det uppenbart varför stockholms vatten är illa saknat av utflyttande exilstockholmare.
  • Annika T
    Annika T skrev om Herman Ottosson KB
    Hit åerkommer jag varje vår/sommar för att kunna sitta i deras uteservering bland blommor och buskar, så mysigt och behöver jag nämna att dom finns på Fjällgatan på söder, alltså bästa läget att ha sin restaurang på.. Hermans har Stockholms bästa vegetariska buffé allt är super gott prova deras bakverk också ;-p
    Kanske inte det billigaste men värt varenda krona!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Herman Ottosson KB
    Vill du ha vällagad vegetarisk mat skall du pröva Hermans buffé. Jag lovar att även köttätare kommer att bli nöjda här, en tugga av deras lasagne och även den mest inbitne karnivor glömmer avsaknaden av mald ko. Det är SÅ gott. Lägg sen till mysig lokal, trevlig personal, hembakat bröd och att till och med salladsbuffén varieras från dag till dag och du har en vinnare. Inte jättebilligt men värt varenda slant.

Helmerdalsvägen 26, 123 52 Farsta