Hygienteknikerna i Stockholm AB

Vi är ett flexibelt serviceföretag som gör vårt yttersta för att underlätta i din vardag!

Med många års erfarenhet inom städbranschen utför vi hushållsnära tjänster, såsom hemstädning, fönsterputsning och flyttstädning för privatpersoner. Vi erbjuder även städning av kontor, trapphus och butiker samt mattvätt och trädgårdsskötsel.

Vår personal genomgår kontinuerligt utbildningar för att garantera att ni får arbetet utfört korrekt och som ni vill ha det. Vi använder miljövänliga produkter och redskap för att spara på miljön.

Är det något som inte känns 100% när vi utfört ett arbete hos er kan ni alltid kontakta oss inom 48h och får det åtgärdat, utan extra kostnad.

Kontakta oss för mer information om hur vi kan göra din vardag lite enklare!

Läs vad 367 kunder tycker om Hygienteknikerna i Stockholm AB 2

2022-10-04 Verifierad kund
    Det är mina föräldrar som har städning. Jag hjälper dem med fakturabetalningen. Varför skriver ni att det är ett OCR nummer när det inte är det?
    Går ju inte att använda som OCR i alla fall utan man behöver skriva ett manuellt meddelande.
    Hej
    vet ej om du har hamnat i rätt forum. Här lämnar man omdöme och du verkar inte vara rätt person som ska ha denna enkät. Vad gäller faktura betalningar så går det jättebra att kontakt oss på info@hygienteknikerna,se så kan vi hjälpa dig där.
  • Joseph R
    2022-10-04 Verifierad kund
    Använt mig av Hygienteknikerna i flera år och alltid bra service och bemötande! Snabba på att svara, förmånliga priser och utmärkt arbete med bra resultat! Rekommenderas varmt!
    Hej Joseph
    Tack för den fina recensionen och tack för att du tog din tid att bedöma våra tjänster.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Beställde en storstädning och vart supernöjd med resultatet.
    Hej Ulas
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet. Tack för det fina omdömet.
    Ha en fin dag och tack för förtroendets att vi fick komma och städa hos dig.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Ägaren är otrevlig och oprofessionell.
    Dom hade problem med att öppna ett av mina fönster, och trots att jag var hemma och dom hade kunnat be om hjälp/meddela mig om detta, så lät dom bara bli att tvätta. Då jag senare märkte detta och bad om att dom skulle dra av tvätten av det fönstret på fakturan blev jag otrevligt bemött, och ägaren skickade dessutom fakturan till inkasso trots att vi hade en pågående diskussion.
    Vidare var städningen bristfällig, men största anledningen till det låga betyget är absolut bemötandet. Är otroligt besviken, och rekommenderar ingen annan till att anlita detta företag.
    Hej Hanna
    Det är väldigt beklagligt att du upplever detta att vi inte har kontaktat dig i detta ärende. Vi har flera ggr varit i kontakt med dig gällande detta ärende vilket har resulterat att du inte har varit tillgänglig både vid städdagen och efter städningen.
    Vi erbjöd dig att återkomma och göra den bristen som du påpekade då vi inte kunde öppna fönstret för att kunna putsa det utvändigt. Du skickar istället att du inte vill betal städningen vilket inte är förenligt med fakturan som vi skickade till dig.
    Man kan inte få en gratis storstädning för att vi inte kunde öppna ett litet fönster i köket. .Vi erbjöd dig att komma tillbaka och göra den s.k. bristen men du tackade nej utan ville ha städningen kostnadsfri istället.
    Det är tråkigt att du upplever att vi inte ger dig en gratis städning för att vi inte kunde få upp ett låst fönster för att kunna putsa utvändigt. Om du hade kunnat ha låst upp alla fönster till oss istället för att kräva en fri städning så hade det varit en mycket bra lösning för alla parter.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Bra bemötande. Städ var 14 dag.
    Det har varit skönt att slippa städa själv varje vecka.
    2022-08-17 Verifierad kund
    Vi har använt oss ett flertalet gånger av Hygienteknikerna både när det gäller flytt och städ och supernöjda med dem. Alltid snabb återkoppling, flexibla och utför ett utmärkt jobb. Rekommenderas varmt!
    Hej Laúend
    Tack för att vi får förtroendet att utföra dessa uppdrag hos er.
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Lycka till med visningen och försäljningen.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Vi blev tipsade av några vänner och hörde av oss efter det. Fick snabb återkoppling per telefon och bokade tid för besök i lägenhet för en offert för flytthjälp. Fint bemötande och tydligt avtal. Flyttkillarna som hjälpte oss gjorde ett jättebra jobb, var lätta att kommunicera med och visade glatt intresse till vår lilla ettåring dessutom. Vi är väldigt nöjda med hela processen! Skulle absolut anlita Hygienteknikerna igen!
    Hej Jennifer
    Tack för det fina omdömet och tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Killarna blev jätteglada när de läste om det fina omdömet. Tack även för det fina bemötandet och trevliga mötet hos er innan ni anlitade oss. Lycka till i nya boendet...
    2022-08-05 Verifierad kund
    Snabbt & smidigt fick jag till en hemstäd. Väldigt nöjd
    Hej Jaime
    tack själv för att ni var flexibla med tiden och dagen.
    Tack även för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    2022-07-31 Verifierad kund
    Helt ok, återkopplade snabbt och kom som de skulle. Flyttstädningen var bra bitvis men slarvig bitvis. Jag bad att de skulle komma tillbaks för åtgärd av detta efter att nya köparen kommit för att kolla. Istället åkte de ut och städade det jag anmärkt på innan och när köparen hade ytterligare anmärkning ville de förstås inte komma ut igen. Kändes väldigt tråkigt få jag nu måste vända mig till nya köparen och säga att de inte tänker komma ut, så det lär väl bli jag själv som får åka och städa trots att jag anlitat en firma..
    Hej Anna
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet och tjänster.
    Vad tråkigt att de som tillträder inte var nöjda med städningen fastän vi åkte ut och gjorde bristen som du som säljare påpekade. Det är alltid beställaren och städfirman som ska ha kontakt då köparen inte är beställaren av städuppdraget. Vi har gjort tydligt i våra villkor och offerter om att vi inte tvättar väggar och tak detta kan inte misstolkas eller missas av beställaren och köparen. Det var det som påpekades vid bristen. Hoppas att detta bringar lite mer ljus i missförståndet vad som ingår och inte ingår i en flytt städning.
    Hälsningar
    Hygienteknikerna
    2022-07-20 Verifierad kund
    Hej,
    Blev lite missförstånd, då det inte framgick att städtjejerna hade tillgång till nycklar..men städningen var bra!

Ni städade även på Rålambsv 21 tidigare i sommar (dit jag flyttat in), men där är jag inte lika nöjd. Golven verkade inte avtorkade, fläckar mm. Inga stora saker, men lite slarv här och där. En äldre lght visserligen, som kräver mer noggrannhet än en nyrenoverad.
    /Lena
    Hej Lena,
    tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet. Ibland blir det missförstånd i kommunikationen och det var bra att det löste sig med nycklarna. Vad tråkigt att du upplevde att städ adress nr 2 inte var utförd efter era önskemål. Tidigare ägare hade godkänt städningen. Men vi tar till oss detta och förbättrar våra rutiner för att fortsätta göra ett bra jobb.
    Ha en fortsatt bra sommar.
    2022-06-28 Verifierad kund
    Jag tycker de är vänliga och lyhörda.
    Dock lite slarvig städning sista tiden.
    Ha en fin dag
    Hej Anna
    Tack för feedback
    och tack för att du tog dig tid att bedöma vår städtjänst.
    2022-06-23 Verifierad kund
    Är så himla nöjd, trevlig personal och så himla fint hemma efter besöket. Rekommenderar verkligen 🫶🏼
    Hej Josefin tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Hygienteknikerna
    2022-05-29 Verifierad kund
    Mycket bra städning. Väldigt välgjort.
    Hej Glenn. Tack för att du tog dig tid att bedöma vår städning hos dig. Tack även för att du hade överseende med att vi behövde lite extra tid för att avsluta städningen. Du är välkommen att höra av dig gällande hemstädning. Hygienteknikerna i Stockholm AB
    2022-05-28 Verifierad kund
    Riktigt bra.

Svarar bra på mail och städar bra.
    Alltid varit nöjd.
    Hej Sebastian tack själv för att vi får förtroendet att komma och städa hemma hos er.
    Hälsa Ebru det var trevligt och få träffa henne med och lycka till med ert stora projekt Mr B & Me .
    Vi ser fram emot invigningen och ett trevligt ställe att luncha på i Sundbyberg.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Mycket nöjd med storstädningen, tredje gången vi anlitade företaget och blev lika nöjda nu som då!
    Hej Gunilla och Sten
    Tack själva för att vi får förtroendet att komma och utföra städ uppdragen hos er.
    Vår personal vill även hälsa att ni alltid är så trevliga varje gång de är hos er.
    Tack även för att ni tagit er tid och bedömt vår verksamhet.
    2022-05-23 Verifierad kund
    Har använt dem i flera år och är nöjd
    Hej Lena
    tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Vi vill även pass på och tacka dig för att vi fått förtroendet för få komma till dig under dessa år,
    2022-05-14 Verifierad kund
    Nöjd med städhjälp. Bra och proffsigt bemötande
    Tack Parisa för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Det har varit ett nöje att ha dig som kund under dessa år.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Fönsterputs
    Svarar snabbt i telefon.
    Kontakt är professionell
    Utfört arbete är enligt förväntan
    Hej Viveka,
    tack för det fina omdömet och att du tog dig tid att bedöma vår tjänst fönsterputs.
    2022-05-05 Verifierad kund
    Beställde en flyttstädning härifrån. Blev bättre än förväntat. Speciellt imponerad av hur rena fönstren blev. Trevliga anställda också.
    Hej Siavosh
    Tack själv för ett trevligt samtal och snabba återkopplingen vid beställningen. Det gick väldigt bra hos dig och tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet. lycka till i nya boendet.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Snabb kontakt och mycket bra utfört arbete vid storstädningen!
    God morgon Mikael,
    tack för att v i fick förtroendet att komma och storstäda hos er.
    Tack själva för snabb kommunikation och trevligt bemötande.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Jag har använt Hygienteknikerna i 5 år nu och jag är supernöjd. De är prisvärda och punktliga.
    Hej Monica
    Tack för att du tog dig tid att bedöma våra tjänster.
    Vi hoppas att ni trivs i nya huset det var trevligt att få komma ut och se er nya boende.
  • Aria K
    2022-04-28 Verifierad kund
    Som vanligt väldigt trevligt bemötande samt bra arbete! Använt mig av Hygienteknikerna vid flera tillfällen och lika nöjd varje gång. Stort tack för allt! Vi hörs snart igen.
    Hej Aria,
    Vi uppskattar väldigt mycket att du både privat och via ditt bolag anlitar oss för olika städ och flytt uppdrag. Hälsa Khalid med från oss.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Kommer alltid i tid och utför städning med skinande resultat. Är aldrig några problem när man behöver ändra tid med kort varsel eller har andra önskemål.
    Hej Cleas , vår personal uppskattar att få utföra städuppdragen hos er . De flyter på bra de upplever er väldigt trevliga. Krya på er så ses vi snart igen. Hygienteknikerna i Stockholm AB
    2022-04-27 Verifierad kund
    Duktig personal som kan sin sak
    Hej Sven tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet. Vi vill även tack för att ni är väldigt flexibla med tider hos oss. Hälsa så gott till Eva-Birgitta. Hygienteknikerna i Stockholm AB
    2022-04-27 Verifierad kund
    Bra, pålitligt veckostäd. Bra och samma städpersonal, känns tryggt.
    Hej Elin
    Tack för det fina omdömet. Tack för att du tog dig tid att bedöma vår tjänst.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Bra städning.
    Hej Christina
    Tack själv för att vi fick förtroendet att utföra städningen ho ser.
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår tjänst.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Väldigt vänligt och flexibelt service, har varit kund i flera år nu.
    Hej Stefan
    Tack själv för att vi har fått förtroendet att ha dig som kund under dessa år och ser fram emot flera år.
    Tack även för att du du tagit dig tid att bedöma vår verksamhet
    2022-04-25 Verifierad kund
    Mycket professionella och måna om sina kunder. Både flyttstäd, flyttpackning/flyttning, fönsterputsning och veckostädning utförda till belåtenhet.
    Bra kommunikation och trevlig personal.
    Hej Karl Johan
    Det värmer när vi läser detta. Din städpersonal blev berörd och uppskattar verkligen detta.
    Tack för att du tog dig tid att bedöma våra städ, flytt och hemstädstjänster.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Personliga anpassningar, noga och trevlig personal som alltid gör det lilla extra.
    Hej Therese tack för det fina omdömet. Vi vill alltid våra kunder sak ha anpassade städrutiner och när vi får en tid över så kan städpersonalen ge det lite extra som du nämnde. Det blir mer personligt mellan vår personal och er. Hygienteknikerna i Stockholm AB
    2022-04-25 Verifierad kund
    Köper 5 tim städning var 14:e dag.
    Mkt bra att det är samma person som kommer till mig varje gång. Min städerska är duktig och noggrann. Det enda aber jag har är om jag inte betalar lite mkt per timme.
    Bra bemötande av ftg representanterna när man ringer dem. De försöker lösa ev problem på ett bra, snabbt och ändamåligt sätt.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Städar mkt bra! Pålitliga och servicevänliga!
    2022-04-25 Verifierad kund
    Har varit kund hos Hygienteknikerna i mer en ett år och är alltid lika nöjd med städningen.
    Hej tack själv att vi får förtroendet att städa hos er. Er städpersonal är super nöjd mer er som kund och uppskattar att ni även tog er tid att bedöma vår verksamhet och hennes städningar. Hygienteknikerna i Stockholm AB
    Vår städerska för 10 stjärnor
    Hej Maria,
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet och tack för det fina omdömet för er städpersonal.
    //Hygienteknikerna
  • Ramzi H
    2022-04-25 Verifierad kund
    Jag har fått hjälp av Hygienteknikerna med flytt och flyttstäd. Allting gick smidigt och servicen var klockren! Numera använder jag även Hygienteknikerna för hemstädning en gång i veckan. Rekommenderas varmt!
    Hej Ramzi
    Tack för det fina omdömet privat och tack även för att du skickar kunder även från ditt företag.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Snabb, professionell och prisvärd hjälp både i bemötande och utförande oavsett om det gällt veckovis städning eller enskild flyttstäd.
    Hej Simon.
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet och tjänster.
    Hoppas du trivs på nya adressen.
    trevlig påsk och ledighet.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Bokade byggstädning och frågade specifikt efter städning av balkong och dammsugning av sängen. Inget av det var gjort när vi flyttade in och det var damm kvar överallt annars också. De fick komma tillbaka men då var de 1.5 timmar sena vilket de glömde informera oss om. Sen när de äntligen kom städade de det som var kvar lite snabbt.
    Hej Veera
    Tråkigt att du upplevde denna städning negativt. Vi tar till oss detta och visst ska ni meddelas när vår bil inte startade och vi fick vänta in den andra bilen. Detta glömdes bort i stressen. Vad gäller städningen så fanns det lite damm kvar på lister som vi fick göra om. Inte hela lägenheten som du vill påpeka. Ni hade dessutom väldigt mycket möbler samt saker överallt i lägenheten kvar fastän du skrev till oss om
    att det endast var en soffa och säng i lägenheten och inget annat. Det var inte sjyst mot personalen som inte kunde utföra städningen som de bör göra. TILL OMSTÄDNINGEN HADE NI SESSUTOM TÖMT HELA LÄGENHETEN PÅ SAKER OCH MÖBLER SAMT KARTONGER SOM LÅG ÖVERALLT OCH PÅPEKADE ATT VI INTE HADE STÄDAT OCH ATT DET FORTFARANDE VAR SMUTSIGT EFTER VÅR STÄDNING NÄR DET ISJÄLVA VERKET VAR NI SOM HADE SMUTSAT NER EFTER ATT NI SJÄLVA PACKAT UPP ERA KARTONGER SOCH SLÄNGT DE BRÅTEN SOM LÅG KVAR I LÄGENHETN EFTER VÅR STÄDNING SOM UTFÖRDES 2 DAGAR INNAN.. Det är inte ok att göra på detta vis varken mot oss eller andra städbolag. Men vi utförde denna städning efter städs schemat vi bifogade till er.

Ha en trevlig påsk//
    2022-04-04 Verifierad kund
    Snabba svar, snabb städning och rimliga priser
    Hej Wiktor,
    Alltid lika trevligt att få jobb med dig. Ville även tacka för ett nytt samarbete inom företag/Bygg städning förutom hem städning hos er.
    Väl mött//
    2022-03-18 Verifierad kund
    Utmärkt jobb, rekommenderas varmt!
    Tack föra att du tog dig att bedöma vår verksamhet och tjänst.
    Lycka till med stylingen av lägenheten och försäljningen.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Beställde flyttstäd och blev mycket nöjd, proffsigt bemötande
    Tack för att vi fick komma och ombesörja städningen hos dig,
    Tack för att du även tog dig tid att visa din uppskattning när du bedömde vår vår verksamhet.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Blivit rekommenderad av bekanta. Mycket duktiga som gjorde ett utmärkt jobb.
    Hade best. Badrumsrekond. Fått en bra offert. Trevligt bemötande av ledning o de som kom till mig.
    Hej Elisabeth,
    Det blev väldigt bra med badrumsrekond. Vi rengjorde badrummet med ångmaskin och vilken skillnad det blev.
    Tack för att du även tog dig tid och bedömde vår t städuppdrag hos dig.
    2022-02-24 Verifierad kund
    Bra kommunikation och utmärkt städat.
    Hej Hampus.
    Tack för att vi fick förtroendet att byggstäda hos dig efter renoveringen.,
    och även att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Ha en fortsatt bra dag.
    2022-02-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och väl utförd städning! Köpte storstädningen.
    Hej Charles
    Tack för förtroendet att vi fick komma och utföra städuppdraget hos er.
    Vi vill även tacka er att ni tog er tid och bedömde vår tjänst.
    Hälsningar
    2022-02-21 Verifierad kund
    Städningen var långt över förväntan!
    Hej Petter
    Tack själv och lycka till med visningen samt försäljningen av bostaden.
    Tack för ett bra bemötande att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    2022-02-09 Verifierad kund
    Bra bemött.
    Gjort vad som förväntats

Köpt hemstädning 2 ggr i mån.
    Helt ok.
    Hej Pia
    Det började med en offert på fönsterputsning den 16 april 2019 och sedan kommande hem städningar.
    Vi är ödmjuka inför att ha dig som kund sedan 2019. Ha en fin dag.
    Tack även för att du du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Vänligen
    2022-02-09 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande!
    Flexibla och utmärkt städat!
    Hej Anders, tack själv för ett trevligt bemötande och att både flytthjälpen och städningen flöt på bra.
    Det var även trevligt att träffa din mor när hon hämtade och lämnade lånekartonger hos oss på kontoret.
    Lycka till i nya boendet,
    2022-02-08 Verifierad kund
    FLYTTSTÄDNING: Kvaliteten på flyttstädningen som utfördes var usel. Köket var slarvigt städat och en del köksskåp lämnades med kladdig beläggning på luckorna. Överskåp i hallen var inte torkade utan dammiga och skräpiga. Fläckar på flera väggar fanns kvar vilka med lätthet torkades bort (av mig). När jag anmärkte på städningen kom man snabbt tillbaks för att rätta till detta men då var jag tvungen att peka på varje ställe där det inte var rent. Helt uselt! Jag hade förväntat mig att man skulle städa om hela köket som var kladdigt, för att säkerställa att städningen var korrekt utförd. Nu har jag fått upptäcka ostädade ställen i efterhand, när jag flyttar in i garderober och köksskåp.
    Hej Bo,
    Vi vet att en flytt kan vara stressigt påverka sinnen och handlingar hos våra kunder. Det är jobbigt med flytt och man blir påverkad.
    Vi är uppriktigt ledsna övar att höra att du upplever att vi varit usla!! Vi hade fått i uppdrag av Hugos om var beställaren av dessa flytt städningar på 3 olika adresser samtidigt då det vare en triangel flytt. Vi pratade med Hugo om detta och sa att det inte kan bli en riktig flytt städning pga. det kommer att vara en utflytt samtidigt som inflyttning sker. Vi skulle då göra de ev. brister som ni 3 olika familjerna blev lovade av mig personligen. Du hade synpunkter på städningen i den nya adressen du flyttat till. Vi åkte och gjorde om den bristen du påtalade för oss och som vi lovat efter ök med Hugo beställaren av uppdraget.
    Väl på plats så upplevde vår personal och arbetsledaren att du var stressad och otrevlig gentemot vår personal och huttade med hela handen och lät dem inte arbeta i fred. Vi utför en flytt städning och det är efter mäklarsamfundets riktlinjer. Vi utför inte sanering i ditt nya boende om det är en flytt städning som är beställd. Det är två helt skilda världar mellan dessa nämnda städningar.

Vänligen,
    2022-02-08 Verifierad kund
    Hej!

Ett företag som erbjuder mycket bra och snabb hemstädning. Jag har inget att klaga på. Men samtidigt med hemstädning hade vi bokat strykning något som inte blev av pga fel i kommunikation mellan städpersonalen och sin chef. Alla kan göra misstag och för det har jag totalt förståelse. Jag kontaktade företaget direkt som bokade extra tid för strykning 3 dagar senare. Mycket bra service hittills. Men …. Trots det var det ingen som dykte upp den dagen och ingen informerade oss om att ingen skulle komma. Det är därför vi valde till slut att inte fortsätta med detta företag. Som sagt var hemstädning mycket bra men svårt att lita på att man kommer i tid och att allt bli gjort enligt överenskommelse.
    Hej Iliana
    Vi håller till 100% med dig om att det brustit i kommunikationen. Vår städpersonal blev sjuk men vår arbetsledare hade missat det sms som hade skickats från vår personal. Detta i sin tur föranledde att vi på kontoret inte fick möjlighet att kunna kontakta dig för ny tid. Vi tar lärdom av detta har infört ny rutin gällande sjukdomar och avvikelser. Vi vill även tacka dig för att du dig tid att bedöma vår verksamhet.
    Ha en bra dag //
  • Jessica T
    2022-01-30 Verifierad kund
    Mycket bra! Tack för bra städning och service.
    Hej Jessica
    Tack själv för smidig nyckel hantering och snabb återkopplande kommunikation och trevligt bemötande.
    Vii vill även tacka dig för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
    2022-01-12 Verifierad kund
    Bra service. Oklanderlig städning till ett bra pris.
    Hej Klas
    Bra bemötande och kommunikation från er sida.
    Tack för att du tog dig tid att bedöma vår verksamhet.
  • Viktor Staponas S
    2021-12-14 Spontant omdöme
    Alltid bra bemötande, hjälpt mig med både flytt, flyttstäd och nu städ varannan vecka :)!
    Hej Viktor
    Det har varit trevligt och alltid bra bemötande från din sida. Tack också för att du i dessa tider tagit dig tid att bedöma vår verksamhet. Ha en bra julledighet.