Alla kategorier Resebyrå Stockholms län Stockholm Norrmalm Islandia Resor

Islandia Resor

Holländargatan 21 B, 111 60 Stockholm — Visa karta

Islandia Resor har bistått resenärer sedan 1993 vid resor till Island, Grönland, Färöarna och även till USA. Goda kontakter, lokalkännedom och starka kontaktnät i branschen bidrar till att vi kan erbjuda dig förmånliga priser och intressanta paketresor.

Vi tycker att personlig kontakt och service är av största vikt och vi hjälper till både före, under och efter resan. Eftersom vi varit i branschen länge och har koll på våra destinationer har vi tillgång till många bokningskanaler och kan ge praktiska tips och råd kring din resa.

Börja planera din drömresa idag!
Stora Gatan 38, 72212, VÄSTERÅS
Kenzan Tours
Britt-marie E:
Allt har fungerat utmärkt. Chaufförer kom punktligt, var mycket trevliga och gav intressant information. Boendet i Havana - b & b utmärkt. T...

Resebyråer nära Islandia Resor:

Västmannagatan 15, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Magnus A:
Bra och snabb service gjorde arrangerande smidigt och kul!

Läs vad 245 kunder tycker om Islandia Resor

• Maria J
    Maria J skrev om Islandia Resor
    Oerhört hjälpsamma. Enkelt att boka med dem, för de fixade mina resor, å till ett ok pris också,tyckte jag.
  • Catharina L
    Catharina L skrev om Islandia Resor
    Bokningshjälp transfer Keflavik Blå lagunen sedan hotellet.
    Snabb bra service . Tack !
  • Marie G
    Marie G skrev om Islandia Resor
    Vänliga och tillmötesgående. Lätt att få kontakt via telefon
  • Kersti A
    Kersti A skrev om Islandia Resor
    En välfungerande och väldigt positiv resupplevelse- Vår guide Anders Svensson var en stor del av detta.
    Hotellet kändes väl inte som det riktigt levde upp till de stjärnor de har däremot. Frukostmatsalen kändes som en "bamba"- matsal lagd utan fönster som i underjord...
  • Maria T
    Maria T skrev om Islandia Resor
    Väldigt bra och trevligt bemötande
    Köpte flyg + upplevelser och bokade även bussar.

Mycket bra upplevelse och lever helt upp till vår förväntan.
  • Peter B
    Peter B skrev om Islandia Resor
    Mycket bra. Resan var mycket intressant och med en toppguide.
    Hotellet hyfsat, men särskilt frukostmatsalen kunde hållt en högre standard.
  • Alf Å
    Alf Å skrev om Islandia Resor
    Resa till Island 13-17.9.2015. Svårt för guiden att hitta rätt resenärer för sin grupp på flygplatsen. Flygplatsen är nog underdimensionerad för den stora mängd turister som anlände/avreste samtidigt som vi. Dåligt skyltat.
  • Palle L
    Palle L skrev om Islandia Resor
    Språkresan sept 2015 var en fantastisk upplevelse. Jag "upptäckte" Island på nytt. Beskrivningen av resan som jag fick för avresan infriades till 100%. Reseledaren var perfekt.
  • Margreth V
    Margreth V skrev om Islandia Resor
    Trevligt och snabbt bemötande av Nirina på Islandia Resor vid beställning och frågor.
    Hittade resan "Den stora rundturen" i en katalog jag hämtat på en resebyrå. Ri gde upp f frågor.

Sammanfattning av resan:
    Islandair hade inte manuell incheckning. Lite frustrerande när man är ovan vid tekniken.
    Hur görs det med incheckning för de som inte klarar själva???
    Resan i sig från landning på Island var mycket bra.
    Lagunen före reykjavik är inte värd det beröm den fått. Ojämn botten m vassa sfenar, högt trappsteg ner i vattnet ramt på ojämnt underlag. - vet att ni inter råder ö ef detta men som rese olag har ni möjlighet att på efka med de synpunkter ni får in. Lagunen i norr vid Myvatna hade mkt bättre botten. Trevligt ställe!
    Våra förväntningar infriades !
    Mycket nöjda med resan som helhet. ett litet äventyr..så annorlunda.
    Det hade varit en fördel med en svensktalande guide.
    Guiden talade skandinaviska med stark brytning åt isländska,pratade fort. Men tillsammans med engelskan fick man Ihop vad dét gällde. Några som gått kurs om Island tyckte att guiden kunde ha läst lite isländska sagor o berättqt mer om det gamla eom finns så mkt om.
    Bra passning m toalettbesök och lunch.
  • Karin V
    Karin V skrev om Islandia Resor
    Islandia Resor Språk- och kulturresa till Island 6-11 sept. 2015
    Vi är mycket nöjda. Utmärkt och kunnig reseledare Anders Svensson. Intressanta rundresor och muséer. Konserthuset Harpa borde ingå i reseprogrammet, helst med en konsert el dyl.
    Det enda negativa var besöket på Blue Lagoon alldeles efter det man landat på Island, som första programpunkt. Trångt och halt golv, svårt begripa sig på skåp med nycklar. Stort och svårt att hitta i omklädningsrummen. Hemskt att börja sin vistelse med att behöva klä av sig och trängas med andra turister i för trånga lokaler. Fick dessutom en liktorn på fingret där! Denna programpunkt borde vara i slutet av resan och det bör förklaras mer vad det handlar om. Inte särskilt charmigt.

Företaget Islandia Resor var bra.
  • Anders R
    Anders R skrev om Islandia Resor
    Den s k språkresan var mycket intressant och givande. Visserligen regnade och stormade det mest hela tiden, men detta gjorde inget. Det var en lagom blandning mellan "teoriavsnitt" och sight-seeing. Och de måltider som vi bjöds på var fantastiska - färsk fisk, havskräftor ... Reseledaren var mycket kunnig och lagom "finurlig" - kort sagt mycket bra.

Vi är mycket nöjda
  • Mona E
    Mona E skrev om Islandia Resor
    Jag hade en 5 dagars tur på Island med hotel och guide som var mycket bra.
    Hotellets rum var inte så bra utsikten var mot en bakgård och det var även badkar
    Som man skulle kliva upp i för att duscha.
    Frukosten var bra mycket frukt.
  • Björn H
    Björn H skrev om Islandia Resor
    Kan med gott samvete rekommendera Islandia. Planering o genomförande har fungerat mycket bra och helt friktionsfritt. Bekvämt och tryggt att få alla arrangemang via en enda kontakt som bevisligen sitter inne med stor sakkunskap. Allt i ett paket, flygresa, bilhyra, logi, resetips med sevärdheter, väganvisningar via gps, guidebok etc dvs verkligen ett komplett paket. Mycket bra val av logi, hög kvalité.
  • Mats B
    Mats B skrev om Islandia Resor
    Proffsiga, kunniga, inlyssnande och gör allt för att tillgodose våra önskemål. I somras var det för tredje gången de la upp en Islands-resrutt åt oss. Det har varit kanon alla tre gånger.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Islandia Resor
    allt funkade fin fint åker nästa år med samma bolag
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Islandia Resor
    Allt fungerade bra förutom incheckningen , Bagdrop från Stockholm som tog så lång tid att vi trots att vi var ute 3 timmar för tidigt inte ens hann dricka något kaffe.
  • Eva L
    Eva L skrev om Islandia Resor
    Jag är mycket nöjd med Islandia. Särskilt glad är jag för det trevliga bemötandet.
  • Siv A
    Siv A skrev om Islandia Resor
    Allt var bra förutom frånvaron på flygplatsen.Vi hade inga uppgifter hur vi skulle ta oss till hotellet.Vi saknade även möjlighet att få kontakt med er om vi hade några frågor.Alla utflyckter fungerade utmärkt.
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Islandia Resor
    Snabba svar och bokningar men du måste vara påläst själv för att välja aktiviteter. Deras rekommendationer var inte särskilt bra.
  • Eivor A
    Eivor A skrev om Islandia Resor
    Island, stora rundan. Flickan som mötte oss i Reykjavik borde gjort mer väsen av sig. Vi hade svårt att hitta henne.
    Väl komna till hotellet helt ok. Rakka chaufför, helt fantastisk chaufför. "Gukka" vår guide kunde inte varit bättre. Vi fick uppleva och se så mycket. Gukka berättade sagor, sjöng, höll modet uppe på oss när det regnade (vilket det gör ibland). Jag är jättenöjd med min resa till Island.
  • Ulf-thomas M
    Ulf-thomas M skrev om Islandia Resor
    Kompetensen är stor och jag har bara positiva erfarenheter.
  • Karin P
    Karin P skrev om Islandia Resor
    Vi anlitade Islandiaresor inför vår resa till Island nu i sommar. Vi är jättenöjda med resa, boende och till och med vädret! Allt funkade bra och resan blev ett helt fantastiskt minne för livet!
  • Tommy N
    Tommy N skrev om Islandia Resor
    Alltid lika serviceminded. Ordning och reda - håller vad man lovar. rekommenderas
  • Maria K
    Maria K skrev om Islandia Resor
    Rundresa runt Island med utmärkt guide! Toppenresa,mycket välordnat.
    Island är ett fantastiskt land,och motsvarade alla mina förväntningar!Tur med vädret hade vi också.
  • Anders M
    Anders M skrev om Islandia Resor
    Fantastiskt bemötande! Engagerad personal. Fungerade perfekt med alla bokningar!
  • Gudrun H
    Gudrun H skrev om Islandia Resor
    Jag fick det bästa bemötande jag kan tänka mig. Full service med både förslag och uppfyllda önskemål.
    Jag rekommenderar Islandia till alla:)
  • Anna H
    Anna H skrev om Islandia Resor
    hjälpsamma och trevliga vid bokning av flygbiljett
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Islandia Resor
    Beställt utflykter och hotell genom Islandia och fått utmärkt service, så vi är mycket nöjda.
  • Mari E
    Mari E skrev om Islandia Resor
    Toppenservice, min kontakt berättade till och med att jag beställt hemresan på fel dag, så den bokade hon om!

Alla utflykter vi bokat var bra, upphämtning vid hotellet i rätt tid.
  • Christina H
    Christina H skrev om Islandia Resor
    Lätt att få tag i personalen på Islandia Resor per telefon, ingen väntetid!
    2 utmärkta utflykter på Island med duktiga guider: "Brandon" till Sydkusten/Jökursalon. Möjligen var resan något lång och övriga stopp utöver slutmålet (Jökursalon) inte så givande (2 vattenfall). Dock intressant att få se vulkanen som orsakade askmolnet Eyjafjallajökull. ( Synd att Volvobussen hade så trånga säten båda på bredden och benutrymmet, som i princip "saknades", synd på så lång utfärd.
    Utmärkt lokal guide på Hemöya (Vestmannaöarna). Uflykten var gripande, först med filmupplevelse på muséet från vulkanutbrottet 1973 och sedan med bussfärd runt den vackra och gröna(!) ön. En minnesrik dag!
  • Gunilla Å
    Gunilla Å skrev om Islandia Resor
    Har ingenting at klaga på allt var helt ok
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Islandia Resor
    Vi köpte ett Sommarpaket på Island, måndag-fredag. Vi var sent ute med beställningen men fick ett fint bemötande och hjälp. Hotellet vi fick var mycket centralt beläget och trevligt. De aktiviteter som fanns med i paketet gav en fin bild av Island och informationen i resehandlingarna var lätt att ta till sig.
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Islandia Resor
    Allt fungerade mkt bra och bra bemötande vid bokning/ köp av resa.
  • Eyglo I
    Eyglo I skrev om Islandia Resor
    Toppen bra företag och värdens bästa personal
  • Leif J
    Leif J skrev om Islandia Resor
    Allt fungerade bra, tider, information mm.
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Islandia Resor
    Jag fick ett väldigt bra bemötande vid bokning av min biljett till Island. Vi var ca 10 stycken som skulle åka, och samordningen fungerade väldigt bra. Som kund kan det nog inte bli så mycket bättre.
  • Lena Maria H
    Lena Maria H skrev om Islandia Resor
    Kan varmt rekommendera Islandia Resor.
  • Eva S
    Eva S skrev om Islandia Resor
    Fantastisk service! Vi skulle först åka som en grupp på 35-40 personer, men avbokade sent. Bara jag och min son som kom iväg.
  • Carl Johan J
    Carl Johan J skrev om Islandia Resor
    Dålig erfarenhet med hjälp att få blanketter för inhiberad resa.
    2015-06-12 Islandia Resor svarar Carl Johan J
    Hej, Tråkigt att höra att dessa ej kommit fram trots flera försök. Vi ringer er. Hälsningar Islandia Resor
  • Lina L
    Lina L skrev om Islandia Resor
    Vi fick mkt bra bemötende och en härlig resa.
    Om vi åker tillbaka igen vet vi lite mer vad vi kan hitta på då vi sett med egna ögon
    Vi vet att vi gillar vara ute och fara I de områden som inte är så "turistiga" utan mer det naturliga Island
  • Ewa L
    Ewa L skrev om Islandia Resor
    Trevligt bemötande. Vi deltog i, Blå lagunen, gyllene cirkeln , stadsrundtur och ridning. Allt var bra men stadsrundturen var lite simpel och inte speciellt givande.
  • Rolf C
    Rolf C skrev om Islandia Resor
    Vi är nöjda med resan och särskilt med Fridrik Brekkan - kunnig och humoristisk!
  • Margit G
    Margit G skrev om Islandia Resor
    Seniorresan: Jag bjöds på stora upplevelser som förstärktes och lyftes fram av en mycket engagerad guide, Fridrik, Jag fick uppleva en bit av Islands historia, natur, kultur, byggnader, vädrets makter, känna på bad i den välgörande Blå lagunen. Sist men inte minst av allt, de små alvernas betydelse. Det enda som inte fungerade bra var mottagandet på Keflaviks flygterminal som blev rörigt på grund av ombyggnation av in och utgångar. ,
  • Jan H
    Jan H skrev om Islandia Resor
    Resan varade torsdag till söndag med färdigt program.
    Lagom tempo, vi fick se och uppleva de vi hade önskat.
    Vår guide var Kanooon.
  • Nils S
    Nils S skrev om Islandia Resor
    Fantastisk service! Jag ger företaget mina varmaste rekommendationer!
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Islandia Resor
    Trevlig resa med bra guide.Bra hotell centralt.
  • Ann-sofie H
    Ann-sofie H skrev om Islandia Resor
    Bemötandet var helt ok,och jag bokade transfer och upplevelser av islandia.Upplevelserna var mycket givande,helt underbara.Sammanfattningsvis var allt bra.
  • Sören K
    Sören K skrev om Islandia Resor
    Vi köpte paketet som heter Island på Svenska.
    Allt fungerade utmärkt från det att vi bokade till själva resan till vistelsen på Island
  • Maj W
    Maj W skrev om Islandia Resor
    Resan visade sig vara långt över förväntan. Den var bara 3 nätter, men innehöll så många fina upplevelser man kan få på så kort tid. Supertrevlig svensktalande isländsk guide, god mat. För att inte tala om busschauffören, som stannade överallt och lät oss kliva ur bussen och ta kort. Hotellet var också mycket fint och trevligt med god mat och serviceinriktad personal, som hjälpte till med det mesta man frågade om. Kan verkligen rekommendera denna resa!
  • Johan P
    Johan P skrev om Islandia Resor
    Med stor professionalism, kreativitet och lyhördhet försöker Islandia Resor alltid leverera det jag behöver istället för att försöka få mina behov att passa in i deras standardsortiment

Härigenom blir alltid en kontakt med Islandia Resor både värdeskapande och trevlig för mig som kund och person
    Johan Permert

Holländargatan 21 B, 111 60 Stockholm