Jeab Bil & Motor AB

Välkommen till Jeab Bil & Motor och Stockholms vänligaste service!

Här får du personlig service av erfarna mekaniker. Vi jobbar med moderna metoder och verktyg och följer alltid tillverkarens rekommendationer för service. Dessutom använder vi originaldelar som standard, men kan även ta hem begagnade bildelar genom Bildelsbasen om så önskas.

Du kan lämna in bilen hos oss för de flesta problem och vi har felkodsläsare för alla bilmärken. Gäller det service, kamremsbyte, oljebyte, slitna däck, läckande avgasrör, - ja oavsett vad det gäller kan du lugnt lämna in bilen hos oss. Förutom en hel bil får du också alltid 2 års garanti på både reservdelar och arbete.

Läs vad 169 kunder tycker om Jeab Bil & Motor AB 2

2021-08-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra! Vänligt bemötande och högklassig service.
    2021-08-21 Insamlad av företaget
    Utmärkt kundfocus rekommenderar
    Tack så mycket för så fin kommentar och omdöme. Glädjer oss att höra att vi utfört vårat jobb på ett sätt som gjort dig så nöjd med bå service Med vänlig hälsning Jeab Bil och Motor Jeab Bil & Motor AB
    2021-08-20 Insamlad av företaget
    Trevlig personal! Beställde stor service. Fick tid dagen efter vilket jag uppskattar.
    Kommer anlita Jeab i fortsättningen.
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Alltid tillgängliga, lyssnande o villiga till lösningar med ett alltid väl bemötande. Efter alla år av tjänster från Jeab har de alltid löst min bils problem. Både DEN 888 o jag själv är evigt tacksamma för den service/reparationer ni utfört. Mitt senaste problem var att jag hade tankat o kört ifrån tanklocket nära Uppsala. Vem fixade ett nytt? Inte Mekonomen men JEAB. Heja er o tack för allt, so far!! /Ulla 👍🙏 :-)
  • 2021-08-19 Insamlad av företaget
    Alltid lika proffsiga. Rep blev klar i tid. Inga överraskningar. Rekommeras!
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Finns alltid till hands! Obetalbart!
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Allt funkade bra! Känner mig nöjd.
    2021-07-22 Insamlad av företaget
    Toppenbra, snabbt och tryggt!
    2021-07-18 Spontant omdöme
    Kan tyvärr inte rekommendera detta som ett seriöst företag. Vi hade vår bil inlämnad för service och reparation och noterar inom ramen för vår försäkringsapp (gps-baserad) att bilen används i ca 30 mil nattetid (mellan ca kl 20 och 05) på platser som absolut inte är rimliga utifrån det arbete som skulle utföras. Utifrån sättet bilen framförts under denna period har vi även fått en förhöjd försäkringspremie. Bilen har vidare stått parkerad på gatan under tiden för arbetet och inte i bolagets garage. Vid konfrontation lovar ägaren att utreda ärendet men återkommer med svaret att han inget vet. Efter detta har vi inte fått någon återkoppling från bolaget vid våra kontaktförsök. Ärendet har polisanmälts.
    utredning pågår och har inte fått klar besked av vad som hänt och varför har mejlat er utan fått något svar tillbaka. Med vänliga hälsningar Jeab Bil & Motor AB Jeab Bil & Motor AB
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra och kunnigt bemötande.
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Som alltid utomordentligt bemötande. Mina förväntningar överträffades med råge jag har sen 10 år haft kontakt med Thomas Liedberg. Han konstaterade att ett spjäll i motorn behövde bytas. En mycket dyrbar och ovanlig reservdel. Han letade runt efter denna del och han fann en reservdelen till utomordentligt bra pris. Dessutom snabbt åtgärdande av problemet. Stort tack, kan ge det bästa betyg, kan varmt rekommenderas. Med vänlig hälsning, Stina V.
  • Christian H
    2021-07-10 Spontant omdöme
    Rekommenderas varmt. Hade min urquattro inne och det tog visserligen lite extra tid men vad bra det blev. JEAB levererar alltid. Suverän, trevlig och personlig service från yrkesmänniskor som bryr sig det där lilla extra. Tack!
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    3000mil service på CitroenC5. Förtroendefullt och vänligt bemötande. Omdömesgillt utfört arbete med dokumentation av utbytta delar. Lättläst faktura.
  • 2021-02-24 Insamlad av företaget
    Pålitliga och serviceinriktade.
    Rekommenderar varmt!
    2021-01-25 Insamlad av företaget
    Proffsiga, snabba och väldigt kundorienterade. Trots att jag var något otydlig, så fångade de upp de saker som behövde åtgärdas och ordnade det snabbt. Mycket bra upplevelse!
    2021-01-18 Insamlad av företaget
    Hjälpsamt och proffsigt bemötande!
    2020-12-30 Insamlad av företaget
    Efter tips från bekanta så kom jag i kontakt med denna verkstad och redan från start kändes att är fanns det mycket erfarenhet från att meka med bilar ,byte av bromsskivor,hjullager samt service plus lite annat så blev bilen trevlig att köra igen och detta till ett för mig ett överkomligt pris ,kan verkligen rekommendera denna verkstad ,finns inte så många liknande kvar i stan
    2020-10-09 Insamlad av företaget
    Old school verkstad. Funkar bra.
    2020-09-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och fick en bra beskrivning av vad som var fel
    med bilen. Felen åtgärdade till rimligt pris.Rekommenderas.
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT SKRIVA OM OSS
    DET ÄR VIKTIGT ATT VETA VAD KUNDERNA TYCKER.
    2020-09-28 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med utfört arbete och dialog.Bra återkoppling om vad som behöver utföras, kostnadsuppskattning samt tidplan för utförandet. Både tidplan och kostnadsbild infriades.
  • 2020-09-26 Insamlad av företaget
    Suverän verkstad, snabb, bra och kunnig hjälp! Vi är helnöjda och kommer fortsätta komma hit.
  • 2020-09-24 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig service. Rekommenderas varmt!
    TACK FÖR OMDÖMMET. ALLTID ROLIGT ATT VETA ATT HAR GJORT ETT BRA ARBETE Jeab Bil & Motor AB
  • Börje A
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    De servade min Citroen C5.
    Det är med stort förtroende jag lämnar min bil här. De KAN verkligen skruva Citroen.
    Oerhört duktiga, kompetenta och trevliga mekaniker.
    Detta är den första bilverkstad där jag verkligen känner mig trygg att lämna in min bil.
    Stort Tack till Er!
    /Börje
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT GE OSS SÅ FIN BEDÖMNING Jeab Bil & Motor AB
    2018-09-22 Insamlad av företaget
    Jag har lämnat in min bil för felsökning och reparation. Jeab är seriösa och kunniga, de har alltid gjort rätt diagnos och utfört relevant arbete. De har en hög servicenivå.
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT DELA MED DIG AV DINA
    ÅSIKTER OM OSS. BETYDER MYCKET.
  • 2018-09-15 Insamlad av företaget
    Större reparation av motorn på min Volvo. Professionellt och trevligt bemötande. Det känns också som att det finns ett stort yrkeskunnande på Jeab Bil.
    TACK FÖR ATT DU VELAT DELA DINA TANKAR OM OSS OCH VÅRAT ARBETE
    BETYDER MYCKET!
    MVH HASSE
    2018-09-01 Insamlad av företaget
    snabb att laga bilen. tänker ekonomiskt för kunden. blir alltid som utlovat.
    TACK FÖR DOM FINA ORDEN OCH ATT DU TOG DIG TID ATT DELA DOM.
    VIKTIGT FÖR OSS
    2018-08-31 Insamlad av företaget
    Mycket bra cervise trevlig personal
    2018-08-29 Insamlad av företaget
    Ok och det som inte vart rent på säten först gången gjordes om utan kostnad
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT SKRIVA OM OSS
    DET ÄR VIKTIGT ATT VETA VAD KUNDERNA TYCKER.
  • Lars C
    2018-08-29 Insamlad av företaget
    Första klass! Alltid gott omhändertagande och väl utförda arbeten. Man känner stor trygghet.
    TACK LARS FÖR DET FANTASTISKA OMDÖMMET.
    DET VÄRMER.
    Utmärkt service rekommenderas
    Bra bilreparatipner
  • 2018-08-27 Insamlad av företaget
    Bilverkstadsbesök
    Alltid trevliga och tillmötesgående och gör ett jättebra jobb 😉
    TACK FÖR DIN BEDÖMNING. NU VET VI ATT VI LYCKATS MED DET VI GÖR Jeab Bil & Motor AB
  • Bengt Arne Å
    2018-08-27 Insamlad av företaget
    Anlitar Jeab för all service på min tioåriga Volvo S60. Har alltid fått godkänt vid Bilprovningen. De är alltid redo att hjälpa mig. Svarar alltid i telefon . Trevliga!
    TACK BENGT FÖR DINA REKOMMENDATIONER.
    DOM BETYDER MYCKET FÖR OSS.
  • 2018-08-27 Insamlad av företaget

HÅLLA SAMMA STANDARD
    2018-08-26 Insamlad av företaget
    1500mil service. Bemötandet var utmärkt
    TACK FÖR DU TOG DIG TID ATT BEDÖMMA OSS
    VIKTIGT ATT VETA VAD NI TYCKER.
  • 2018-08-26 Insamlad av företaget
    Service av en Volvo V70. Hasse gjorde jobbet .
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT GE OSS SÅ FIN BEDÖMNING Jeab Bil & Motor AB
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Service alltid bra bemötande , trevlig personal. Känns alltid bra för man vet att jobbet alltid är bra utfört . Det gör att man vill komma tillbaka .
    TACK FÖR DIN BEDÖMNING. VI UPPSKATTAR ATT DU TOG DIG TID ATT LÅTA OSS VETA VAD DU TYCKKER Jeab Bil & Motor AB
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Trevliga, snabba och prisvärda.
    TACK FÖR FINA BEDÖMNINGEN. VI UPPSKATTAR ATT DU TOG DIG TID ATT SKRIVA OM OSS Jeab Bil & Motor AB
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Har både lämnat in bilen för service och reparation. Alltid trevlig och kunnig personal. Inga överraskningar, de ringer alltid om det blir oväntade kostnader. Jag har varit kund i många år. Rekommenderas
    TACK FÖR FIN BEDDÖMNING. VÅRA KUNDERS BETYG AV OSS BETYDER MYCKET Jeab Bil & Motor AB
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Man blir alltid trevligt och sakkunnigt bemött. Och man har alltid känsla av att bara betala vad tjänsterna faktiskt kostar - ingen uppskörtning! Ett pålitligt företag.
    TACK FÖR DIN BEDÖMNING. VI VILL ATT KUNDERNA SKA KUNNA LITA PÅ OSS.
    DET ÄR SKÖNT ATT HÖRA ATT VI LYCKATS
  • Bengt Göran N
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Snabb effektiv och prisvrd service
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT SKRIVA OM OSS. UPPSKATTAT! Jeab Bil & Motor AB
    Kundorienterade och seriösa. Trevligt bemötande
    TACK FÖR ATT DU LÅTER ANDRA VETA VAD DU TYCKER OM OSS. Jeab Bil & Motor AB
  • 2018-08-24 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig bilverkstad. Lämnat in bilen här flera gånger och varit nöjd, reparationen har också gått väldigt snabbt. Rimliga priser.
    TACK FÖR ATT DU TAGIT DIG TID ATT LÅTA OSS OCH ANDRA VETA VAD DU TYCKER OM OSS. Jeab Bil & Motor AB
  • 2018-08-24 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Jeab i många år alltid nöjd med resultat
    Bernt
    TACK FÖR ATT DU TOG TID FÖR EN BEDÖMNING
    VIKTIGT ATT FÅ VETA VAD KUNDER TYCKER NÄR DOM HÄMTAT SIN BIL.
    2018-08-24 Insamlad av företaget
    Har genomfört service under flertalet år och även diverse incidenter. Hög servicenivå och alltid vänligt mottagande. Tack Hasse och alla andra!
    TACK FÖR ATT DU TAGIT DIG TID ATT GE OSS LITE FEEDBACK. BETYDER MYCKET Jeab Bil & Motor AB
  • Dan Ingvar A
    Ljuddämpare och bromsar
    Bromrör
    Jag bra bemött
    Och en liten jusering fixades snart
    TACK FÖR BEDÖMNING. VI TAR TILL OSS ERA ÅSIKTER
    OCH FÖRBÄTTRAR OSS EFTER DOM
    2018-08-22 Insamlad av företaget
    Bytte bromsskivorna, och bemötande var toppen med väl utfört arbete till bra pris.
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT BEDÖMMA OSS.
    VILL GÄRNA VETA VAD KUNDERNA TYCKER EFTER BESÖKET
    2018-08-22 Insamlad av företaget
    Har blivit bemött av företaget snabbt , vänligt och professionell sätt. Tack,
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT GE OSS EN BEDÖMNING. VIKTIGT FÖR OSS! Jeab Bil & Motor AB
  • 2018-08-22 Insamlad av företaget
    Två mysiga och trevliga ”gubbar” som är mycket duktiga. Proffsigt och till bra pris.
    TACK FÖR ATT DU TOG DIG TID ATT BEDÖMMA OSS. VI VILL GÄRNA VETA VAD KUNDER TYCKER Jeab Bil & Motor AB
  • 2018-08-20 Insamlad av företaget
    Jag har fått bilen servad varje år och olika reparationer. Allt har varit väl gjort och på utsatt tid. Jag är helt nöjd.
    Mvh Fredrik Öberg
  • 2018-08-20 Insamlad av företaget
    Lämnade in bilen på däckbyte. Blev en dyr historia eftersom de drog av en av bultarna. Den kostnaden hamnade på mig...
    Varit kund i över säkert 20 år. Har varit nöjd fram till denna händelse. Blir nog inga fler besök på Jeab tyvärr.
    Tråkigt att du inte blev nöjd när vi gjorde vårt bästa för att reparera bilen när tidigare hjulbytare dragit sönder gängorna.
    Och om du tycker att du inte vill lämna in bilen igen så tackar vi för den här tiden
    Med vänlig hälsning Hasse