Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Södermalm JP Godstransport & Flyttservice
Rekommenderat företag 2016 - JP Godstransport & Flyttservice
Rekommenderat företag 2015 - JP Godstransport & Flyttservice

JP Godstransport & Flyttservice

Blekingegatan 15G, 118 56 Stockholm — Visa karta

Vi är familjeföretaget som hjälper er med er flytt och transport året runt och 7 dagar i veckan. Behöver ni hjälp med flyttstädningen så sköter vi gärna den också.
Vi har transportförsäkring, godstillstånd och F-skatt.
Fakturering efter slutfört arbete.

Vi på JP godstransport och flyttservice drivs av en stark ambition av att ge våra kunder en fulländad kundupplevelse. För oss handlar inte en flytt bara om att fysiskt transportera möbler. Förutom en trygg, säker och smidig flytt och transport söker vi alltid leverera den bästa personliga service genom hela processen, från den första kundkontakten till den sista. Vi bryr oss verkligen om våra kunder och vårt ständiga mål är att göra flyttdagen till en glad och positiv upplevelse.

Läs vad 90 kunder tycker om JP Godstransport & Flyttservice

• Sverker I
    Sverker I skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Anlitade JP Flytt för en flyttning inom Södermalm. 3 rok, 90 m2.
    Trevligt bemötande. Företaget skötte packningen av alla våra prylar professionelt. Allt var helt vid uppackningen. Slutpriset blev exakt vad jag räknat med. Vi behövde lite extra service med att transportera uttjänta möbler till återvinningen.
    Inga problem!
  • Niklas E
    Niklas E skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Duktiga grabbar som var varsamma vid godshanteringen
  • Caroline S
    Caroline S skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Ägaren Per som tog emot beställningen var mycket serviceminded, och bekräftade även uppdraget via mail och säkerställde att allt var på plats när uppdraget skulle starta.

Sebastian och Alex som hjälpte till med själva flytten var fantastiskt effektiva och hjälpsamma med ett mycket bra förhållningssätt. De var även noggranna och försiktiga med möbler, speglar etc och såg till att allt var i tryggt förvar i flyttbilen. Stort tack och rekommenderar er gärna!
  • Sylwia P
    Sylwia P skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Kan inte bli mer nöjd! Bra kontakt och snabba svar. De ordnade både flytt och flyttstädning utan några problem och flyttkillarna var supertrevliga. Rekommenderar varmt JP flytt!
  • Jonatan H
    Jonatan H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vi fick hjälp av två man i samband med vår flytt den 28/9 2016. Vi uppfattade JP flytt som relativt lätta att samarbeta med. De återkopplade snabbt och gav en uppskattning på pris, bokade in en tid som passade oss. Avvägningen mellan att flytta snabbt och tidseffektivt å ena sidan och försiktigt och omsorgsfullt å andra sidan är alltid svår, men vi tycker överlag att de var både snabba och hänsynsfulla. Någon liten skråma på en bordsskiva var allt, betydligt bättre än vi själva hade gjort det, och möbler från 2,5 RoK på bara 4,5 timmar var snabbt jobbat. De satte allt i rätt rum i nya lägenheten också.
  • Jonatan H
    Jonatan H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
  • Patrik E
    Patrik E skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vår flytt i maj 2016 gick oerhört smidigt, med trevligt och proffsigt bemötande från första mejlkontakt till dess att flytten var genomförd.

Vi var tvungna att flytta tidigt på morgonen, men det visade sig inte vara några problem. Fyra killar kom med två lastbilar kl 5, och sedan flöt allt på bra. Vi valde fast pris för enkelhetens skull, vilket gjorde att det blev lite dyrare än om vi valt löpande, men i och med att allt gick så smidigt var det ändå värt varenda krona. Man erbjöd sig dessutom att hjälpa till med annat när själva flytten var avklarad.

Rekommenderas varmt!
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jättebra service från början till slut !
    Jag behövde hjälp med att tömma ett lager i Norrtull med lång ramp och
    flytta in lasset i ny lägenhet & källare.
    Tydlig information & jag valde att vara med på flytten, så
    väldigt trevliga medarbetare med, snabb flytt
    till ett bra pris & inga missförstånd.
  • Pernilla K
    Pernilla K skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Trevligt bemötande, snabbt och smidigt!!
    Min flytt gick såå smidigt! Glad för att starten av mitt nya boende fick en såå bra start !!:))
  • Henrik A
    Henrik A skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Hade läst om företaget här på RECO att många var nöjda så vi tänkte att så många kan ju inte ha fel. Nu när RUT-avdraget går nyttja på flytt så slog vi till.

Det var vår smidigaste och snabbaste flytt någonsin. Enkla kontaktvägar och vi tog det på löpande räkning. Två killar med två lastbilar dök upp kl 10.00 och sedan körde vi på fram till 15 och var sedan helt klara med flytten. Fast pris var 6500:- nu på löpande räkning landade det på ca 3500:-. Så ett bra pris för arbetet.

Jättetrevliga killar som hjälpte till och var varsamma med sakerna vi påpekade. De tog även av sig skorna vid vårt nya hem då det är nybyggt. Väldigt professionellt och bra bemötande.

Skulle absolut rekommendera företaget.
    2016-09-08 JP Godstransport & Flyttservice svarar Henrik A
    Tack Henrik för din Reco!
    Det glädjer mig att ni är nöjda med mina kollegors insats. Allt flöt på väldigt bra och smidigt. Ofta kan det löna sig med löpande debitering när man förberett sig väl inför flyttdagen med bra packning och god struktur.

Vi vill tacka för trevligt flyttuppdrag med er och tveka inte att höra av er om ni eller era kära behöver hjälp i framtiden.

Per på JPflytt.se
  • Jimmy G
    Jimmy G skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Ska väl helt ärligt säga att jag var lite skeptisk i början då kommunikationen mailmässigt inte flöt på helt hundra. Men efter att träffat ägaren Per som gav ett seriöst och bra intryck valde jag att köra på JP.

Flytten gick supersmidigt, säkert och allting hanterades tokproffsigt!
    Det bästa av allt är inte bara hur bra man kommunicerade på plats, utan att man var HELT självgående efter muntliga anvisningar både vid in och utflytt.
    Vid inflytt åkte vi iväg och handlade mat och när vi kom tillbaka hade man enligt ö.k. fått in allting på rätt ställe samt låst efter sig.
    Glädjen som spred tillsammans med artigheten gör att man får 6stjärnor av 5 möjliga!

Kan VARMT rekommendera JP (och nästan dumförklara personen som skulle få för sig att välja någon annan).
    Kommer utan tvekan välja JP vid en nästa flytt och likaså rekommendera till alla i min omgivning.

PS. Försökte spara genom Facebook så att övriga kan se att jag i övrigt inte har någon koppling till bolaget men det fungerar inte "facebook.missing.email.error" så väljer att skriva ut mitt namn - Jimmy Gehrke DS.
    2016-09-08 JP Godstransport & Flyttservice svarar Jimmy G
    Tack Jimmy för din Reco och tack för ett mycket trevligt flyttuppdrag med dig och din familj!

Er goda planering med bra struktur och tydlig information över era önskemål samt ett mycket bra packat bohag underlättade vårt flyttarbete. Vi önskar dig och din familj all lycka i ert nya boende och hör gärna av er om ni eller era kära behöver hjälp i framtiden.

Per på JPflytt.se
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Strålande service och otroligt professionellt och varmt bemötande! Vi kan rekommndera företaget till alla som ska flytta, kan inte önska mer.
    2016-09-06 JP Godstransport & Flyttservice svarar Birgitta B
    Tack Birgitta!
    Mina kollegor Marcus och Sebastian hälsar och tackar för en trevlig packning tillsammans med er. Lycka till i ert nya boende och hör gärna av er om ni behöver hjälp i framtiden!

• Jenny E
    Jenny E skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jag bokade flytthjälp och är supernöjd eftersom jag hörde av mig i sista sekunden innan flyttdatum och mitt i semestertider.
    2016-09-06 JP Godstransport & Flyttservice svarar Jenny E
    Tack Jenny för din reco!
    Vi gör alltid vårt bästa för att hitta tid för flytthjälp. Hoppas att ni trivs i ert nya boende och tveka inte att kontakta oss nästa gång ni eller era nära behöver hjälp med flytten.

• Anders L
    Anders L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jag har blivit utmärkt bra bemött hela tiden.
    2016-09-06 JP Godstransport & Flyttservice svarar Anders L
    Tack Anders för din Reco!
    Kontakta oss gärna om du behöver hjälp i framtiden.

• Carolina L
    Carolina L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Högsta betyg! Trevliga, artiga och starka killar skötte flytten exemplariskt.
    2016-09-06 JP Godstransport & Flyttservice svarar Carolina L
    Tack Carolina! Tack för trevlig flytt tillsammans med er.

Bäst hälsningar
  • Frans V
    Frans V skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Bra och personlig kontakt punktliga och mycket effektiva. Rekommenderas starkt
    2016-09-06 JP Godstransport & Flyttservice svarar Frans V
    Tack Frans för din Reco! Vi hoppas att ni ska trivas i ert nya boende och tveka inte att kontakta oss om ni eller era nära behöver hjälp i framtiden.

Per på jpflytt.se
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Oerhört professionellt bemötande .Uppdraget-att hämta och leverera möbler-utfördes med perfekt tidsprecision och varsamhet.Hela processen gick smidigt,från första kontakten till leverans.Dessutom mycket trevliga "flyttgubbar"!
  • Mattias P
    Mattias P skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Grymt jobb! Ödmjuka och jätte trevliga!
  • Patrik N
    Patrik N skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande och flytten gick snabbt och smidigt. Trevlig personal och bilarna de använde sig av var nya och rena. Vi flyttade även stora tavlor som de packade in och flyttade utan en skråma. Bra pris också.
    2016-04-28 JP Godstransport & Flyttservice svarar Patrik N
    Tack Patrik för trevlig flyttdag tillsammans med er på kontoret! Vi önskar er all lycka till med verksamheten på er nya adress. Hör gärna av er om ni behöver hjälp på nytt.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Det var bästa tjänst jag köpte upp i samband med denna flytt. Trevligt, effektivt och flexibelt. Varmaste rekommendationer
    2016-04-22 JP Godstransport & Flyttservice svarar Magnus W
    Tack Magnus för ett trevligt flyttuppdrag tillsammans med dig!
    Vi önskar dig varmt välkommen till Södermalm! :)
  • Anton L
    Anton L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    JP flytt hjälpte oss att flytta till vår nya lägenhet, smidigt och snabbt. Killarna var mycket trevliga, hjälpsamma och försiktiga med allt som skulle flyttas. Med sms meddelade de sen ankomst på några minuter inna de var sena, känsla för service! Dessutom kanonpris på hela kalaset. Kommer absolut använda dem igen!
    2016-04-22 JP Godstransport & Flyttservice svarar Anton L
    Tack Anton för trevlig samverkan vid er flyttning! Er strukturerade packning och medverkan hjälpte till att göra er flyttning smidig och enkel :). Önskar er en trevlig vår och sommar i er nya lägenhet!
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket bra jobb! JP Flytt är lätta och trevliga att ha att göra med. Jag rekommenderar dem varmt!
    2016-04-22 JP Godstransport & Flyttservice svarar Gunilla O
    Tack Gunilla för ditt omdöme. Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp att flytta fler möbler!
  • sofie M
    sofie M skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Finns bara positiva saker att säga om JP. Det var en komplex flytt vi behövde hjälp med, men det var aldrig några problem med att lösa det. Fantastik servicekänsla och så himla skönt med ett företag som tar hand om allt. Städningen var toppen också - även den fläckiga mässingen sken som en sol :)
    När vi krånglade till det med nycklar och extraarbete var det inga problem med att hitta lösning på det också. Kan verkligen rekommendera JP!
    2016-04-20 JP Godstransport & Flyttservice svarar sofie M
    Tack Sofie för trevliga uppdrag tillsammans med er! Vi ser fram emot att höra av er igen för nya flyttningar och städningar och kanske en liten körning till Jönköping då och då :).
  • Leo F
    Leo F skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Väldigt proffsigt och snabbt till ett riktigt billigt pris! Tusen tack till Per för all hjälp och speciellt det trevliga bemötandet. Jag rekommenderar JP Flytt till alla som har behov av en supderduktig flyttfirma.
    2016-04-20 JP Godstransport & Flyttservice svarar Leo F
    Tack Leo! Det är bara att höra av dig om du behöver hjälp igen. Hoppas det går bra för dig i din nya fina lokal! :)
  • Petter F
    Petter F skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket tillmötesgående och alltigenom trevlig upplevelse. Kändes verkligen tryggt.
    2016-04-20 JP Godstransport & Flyttservice svarar Petter F
    Tack Petter! Trevligt att få hjälpa dig och din fru med era flyttningar från villan. Vi önskar er lycka till med ert nya boende! :)
  • Camilla S
    Camilla S skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jag har flyttat många gånger men har aldrig tidigare blivit så nöjd! Jag anlitade JP Flytt för att flytta bohag från Stockholm till Norrköping och för flyttstädning. Samtliga uppdrag utfördes professionellt och med stor omsorg. Jag fick snabba svar på mina frågor och korrekt information från första stund. JP Flytt höll allt vad de lovat. De var flexibla och hade inga problem med att tillmötesgå mina önskemål. De var försiktiga med mina saker och hjälpte mig att komma på plats på ett bra sätt i nya bostaden. Bemötandet var fantastiskt, det finns inget annat ord för det:-).
    2016-04-20 JP Godstransport & Flyttservice svarar Camilla S
    Tack Camilla för trevlig flyttdag tillsammans med dig från Stockholm till Norrköping! Önskar dig en trevlig sommar i födelsestaden! :)
  • Björn L
    Björn L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Trevliga, smidiga och snabba. Allting fungerade alldeles utmärkt! Väldigt bra pris för tjänsten också.
    2016-04-20 JP Godstransport & Flyttservice svarar Björn L
    Tack Björn för trevlig flyttning! Vi önskar er all lycka i er nya bostad! :)
  • Claes W
    Claes W skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket effektiv och trevlig flyttservice!
    2016-04-07 JP Godstransport & Flyttservice svarar Claes W
    Tack Claes för din Reco! Hör gärna av er om ni behöver hjälp på nytt :)
  • Åsa T
    Åsa T skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    JP Flytt var lätta att boka, fick snabbt svar och ett trevligt bemötande. Själva flytten genomfördes på ett mycket bra sätt, killarna var nogranna och tog ansvar för att inget skulle gå fel. Mycket nöjd!
    2016-04-07 JP Godstransport & Flyttservice svarar Åsa T
    Tack Åsa för din reco! Hoppas att ni trivs i er nya bostad :). Hör gärna av dig om du behöver hjälp i framtiden!
  • Mia Z
    Mia Z skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Trevligt, snabbt och proffsigt
  • Göran K
    Göran K skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vi behövde hjälp med att städa på en tomt som ska säljas. JP Flytt åtog sig uppdraget med få dagars varsel och har gjort ett riktigt bra jobb, med bortforsling av avverkningsavfall och vanligt skräp som det blir efter en blåsig vinter. Fakturan stämmer till fullo med offerten.
    Det kunde inte ha fungerat bättre!
  • William B
    William B skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Bra servicekänsla och proffsigt bemötande. Kan varmt rekommenderas!
  • Linnea H
    Linnea H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Trevliga, snabba och flexibla. Vi skulle hämta upp möbler från flera platser och det var inga problem. Skulle rekommendera dem till alla.
  • Erik L
    Erik L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Seriös och bra service. Försiktiga och noggranna så att ingenting skadades i flytten. Enda minuset var att lånekartongerna i några fall inte riktigt höll måttet och vi blev tvingade att tejpa ihop dem för att de inte skulle falla isär. Detta berodde tydligen på leveransproblem av nya kartonger och är därför troligen löst nu. JP kompenserade bra genom att vara extra försiktiga vid lastning/lossning.
    Jag kan utan problem rekommendera JP Flytt.
  • Eva A
    Eva A skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket bra bemötande, flexibelt och generöst. Fick hjälp med att packa allt i lägenheten och flytten. Jag är mycket nöjd.
  • Coco J
    Coco J skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Trevligt från början till slut, kommer garanterat använda mig av dem igen :-)
  • Anna P
    Anna P skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket bra bemötande och en snabb och säker flytt. Jag rekommenderar JP flytt till 100%!!!!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Bästa flyttfirman i stan. Väldigt trevliga, väldigt smidiga, väldigt lyhörda och noggranna. Och dessutom väldigt prisvärda.
  • Hellsten S
    Hellsten S skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vi anlitade JP för packning, flytt och städ av vår 3a för flytt till villa. Vi fick ett tydligt fast pris utan svårtydda rörliga kostnader. JP var från början till slut proffsiga, trevliga och lyhörda. Det märktes att de är en mindre firma i sammanhanget som är mån om sina kunder. De jobbade snabbt lådorna blev bra uppmärkta och inte en enda sak var trasig vid uppackning. Vi blev rekommenderade JP Flytt av en bekant och kommer garanterat göra det samma.
    2016-04-07 JP Godstransport & Flyttservice svarar Hellsten S
    Tack för ert omdöme och tack för en trevlig dag tillsammans med er!
  • Pegah P
    Pegah P skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Väldigt professionella och trevliga killar som hjälpte mig med flytten! Kommer definitivt att anlita dem igen när det är dags för nästa flytt. Tack!
    2016-04-07 JP Godstransport & Flyttservice svarar Pegah P
    Teck Pegah för ditt omdöme! Vi ser fram emot att hjälpa dig med din flyttning när villan är färdigbyggd :).
  • Peter K
    Peter K skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket bra och trevlig service. Rekommenderas!
    2016-04-07 JP Godstransport & Flyttservice svarar Peter K
    Tack Peter för ditt omdöme! :) Hör gärna av er om ni behöver hjälp i framtiden.
  • Erik  A
    Erik A skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Fick rekommendationer från kollegor på jobbet att JP flytt var duktiga.
    Dom skötte både Flytt och Flyttstäd felfritt och jag är riktigt nöjd med seriöst och trevlig bemötande hela vägen.

Kan verkligen rekommendera JP flytt.
    2016-02-09 JP Godstransport & Flyttservice svarar Erik A
    Tack Erik för en trevlig flyttdag tillsammans med dig! Hoppas det går bra med renoveringen. Vi ser fram emot att hjälpa dig i nästa vända :). Ha det bra tills dess!
  • Zimon Z
    Zimon Z skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Flytten gick jättesmidigt. Trevliga och Duktiga! Rekommenderas varmt!
    2016-01-17 JP Godstransport & Flyttservice svarar Zimon Z
    Tack Zimon! Tack för en trevlig flyttning tillsammans med dig och din familj! God fortsättning och lycka till i ert nya boende!
    MvhPer
  • Anders T
    Anders T skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Vi fick hjälp med två stycken flyttar i olika omgångar. Allt har funkar perfekt. Vi är jättenöjda.
    2016-01-17 JP Godstransport & Flyttservice svarar Anders T
    Tack Anders för två trevliga flyttningar tillsammans med er runt julen! Vi önskar er all lycka i era nya boenden!
    Mvh Per
  • Sofia H
    Sofia H skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jättebra bemötande från första samtalet till utförandet av uppdraget. Jp flytt hjälpte oss med en flytt i två omgångar och var alltid trevliga, proffsiga och tillmötesgående. Dessutom en mycket rimlig prisnivå.
    2016-01-17 JP Godstransport & Flyttservice svarar Sofia H
    Tack Sofia för en ny trevlig flyttning tillsammans med er. Lycka till med renoveringen av er nya fina lägenhet!
    Mvh Per
  • Tommy S
    Tommy S skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Äntligen ett tydligt eksempel på ett transportföretag som har transformerat sig til ett serviceföretag, inte bara på pappret utan som också levererar!

JP Flytt har varit helt fantastiske från början till slut; både i kontakten innan, under och efter vår flytt. Vi har aldrig någonsin varit med om så god och proffsig service som med Per Mellander i spetsen. De var oerhört försiktiga med alla våra möbler och tog sin tid, det var aldrig någon stress. JP Flytt kostar möjligtvis lite mer än andra men med tanke på den service du får är det oerhört prisvärt (billigt!) och det är det garanterat värt att betala lite extra för.

JP Flytt kommer vi att rekommendere till vänner och familj och den dag vi själva flyttar igen finns det inga andra alternativ; vi väljer JP Flytt igen. Flexibla, proffessionella och med helt rätt inställning. Vi är så nöjda!
    2015-12-28 JP Godstransport & Flyttservice svarar Tommy S
    Tack Tommy och Therese för en mycket trevlig flytt tillsammans med er! Tack för er underbara ödmjukhet och gästvänlighet!
    Önskar er ett gott nytt år i er nya bostad!

• Eric D
    Eric D skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Punktliga, trevliga och mycket prisvärda.
    Kommer absolut anlita dem igen.
    2015-12-28 JP Godstransport & Flyttservice svarar Eric D
    Tack Erik för en trevlig flytt!
    Tveka inte att kontakta oss igen om ni behöver hjälp med transport av möbelinköp till er nya lägenhet.
    Önskar er ett gott nytt år i Årstadal!
  • Gunilla  L
    Gunilla L skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Mycket professionellt bemötande från början till slut. Flytten gick galant och flyttkillarna var väldigt måna om att ställa möbler, kartonger etc på rätt plats. Kan varmt rekommendera JP!
    2015-12-28 JP Godstransport & Flyttservice svarar Gunilla L
    Tack Gunilla för en trevlig dag tillsammans med er!
    Vi hoppas att ni kommer trivas bra i er nya bostad och önskar er ett gott nytt år 2016!
  • Elaine I
    Elaine I skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jag sökte offerter för flytthjälp via Offerta.se och Per från JP Flytt ringde först upp och presenterade sig innan han skickade en offert. Mycket trevligt, professionellt och förtroendeingivande. De var även på själva flyttdagen mycket trevliga, ödmjuka och flyttade säkert mitt möblemang. Jag kan varmt rekommendera JP Flytt!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om JP Godstransport & Flyttservice
    Jag tycker allt gick jättebra med flytten! Vi fick kartonger i tid, de var enkla att ha att göra med och svarade på alla frågor och funderingar.

Blekingegatan 15G, 118 56 Stockholm