Karby Däck

Karbygårdsvägen 10, 187 75 Täby — Visa karta

3.3 i betyg av av 12 omdömen
Välkommen till Karby Däck!

Högsta kvalitet på både service och produkt sätter vi fokus på kunden. Karby Däck har funnits ända sedan 1960 och vi har därför lång erfarenhet inom branschen.

Våra tjänster är:
- Bilservice
- Mopedbilar
- Däckförsäljning
- Däckservice personbil, lätt lastbil, mc
- MC/Scooterförsäljning
- Fälgar - Allt från budget till Exklusivt!
- BSR Motortrimning
- MC/Scooterservice

Vi tillhandahåller ett mycket populärt däckhotell för att slippa den smutsiga hanteringen av din bil. Vi på Karby Däck tycker även att det är viktigt att vidareutbilda oss så att vi kan ge dig den bästa möjliga servicen.
Öppet just nu

Läs vad 12 kunder tycker om Karby Däck

• SAVVAS E

2020-10-12

SAVVAS E skrev om Karby Däck
    Jag köpte denna Kluster och meddelade någon vecka efteråt när bilelektrikern satte den på plats att det var fel på den/fungerar inte. Dom i sin tur säger att det är fel på min bil pga att det är en importbil (hitta på saker för att inte behöva ta ansvar) .

Kom hela tiden med bortförklaringar om att det säkerligen är fel på din bil på massa olika sätt, och att vi inte behöver ta ansvar för denna produkt vi sålt till dig enligt lag samt att bara för att det är en bilelektriker med flera års erfarenhet betyder det inte att han kan mopedbilselektronik etc.

Till slut säger dom att dom kan ta tillbaka och testa den för att se om den fungerar eller inte i deras verkstad, någon dag efteråt meddelar dom mig att dom testat den och den fungerar som den skall. Jag betvivlar starkt på att dom ens gjort ett test, och då blev dom upprörda och defensiva och säger : Tror du vi ljuger om att vi testat den eller?

Köpte ytterliggare ett kluster från ett annat företag nu, vi kopplar in den tillsammans med elektrikern och den fungerar klockrent omedelbart.

Så detta är definitivt ett bevis om att dom har sålt en produkt som inte fungerar från första början, (blev lite misstänksam då den såldes som "ny" och den kom utan emballage eller förpackning vilket bör anses vara rätt onormalt för en ny vara). Den bara sträcktes ut till mig över disk helt opackad.

Försökte lämna tillbaka den men dom nekade och har nekat återköp hela tiden.

Om dom säger att deras produkt fungerar så förstår jag itne varför dom isåfall inte skulle vilja ta tillbaka deras vara?!

Skulle vilja veta vad vi har för rättighet som konsument, tycker inte detta känns ok........kan man verkligen som företag luras på ett sånt uppenbart sätt som gjorts i detta fall?

Har skickat in ovanstående till ARN och vill gärna ge er ett tips....

HÅLL ER BORTA från detta företag!! Läs mer
    NP-DÄCK
    4.9 / 5 i betyg — 457 omdömen
    Badge2020
    "Hade blivit rekomenderad NP-Däck av flera bekanta. Beställde byte till vinterdäck och förvaring. Utmärkt bemötande trots att jag kom en halv"
  • 2019-08-05

M3 Installation Ab M skrev om Karby Däck
    Mitt företag har använt Karby Däck i över 20 år bra service och bra jobb Läs mer
  • 2019-07-10

Filip L skrev om Karby Däck
    Väldigt snälla arbetare hjälps åt mycket vid fel. Läs mer
    Mekonomen Bilverkstad Gnista
    4.5 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2020
    "Bytte till vinterdäck. Jättebra service, trevlig och tillmötesgående personal. Under tiden de bytte fanns kaffe, olika sorter. Jag tog dubbe"
    Inger Solveig Birg L

Smedman Peter S skrev om Karby Däck
    Bra service och vänligt bemötande Läs mer

Täby Brandskyddsteknik T skrev om Karby Däck
    Vi förvarar hela vår fordonsparks däck här och grym service och bra pris? Läs mer
    Speedy Bilservice Västerås
    4.6 / 5 i betyg — 378 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Professionella och trevliga. Fått väldigt bra service och dessutom är de väldigt bra på att förklara för den som inte kan så mycket om bilar"
    Samira M A J

Peter D skrev om Karby Däck
    Alltid trevligt bemötande kunnig personal och bra service! Läs mer

Johan H skrev om Karby Däck
    Mycket bra bemötande av servicevänlig personal Läs mer
    Speedy Bilservice Eskilstuna
    4.7 / 5 i betyg — 199 omdömen
    Badge2020
    "Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!"
    AGNETA SOFIA L
  • 2018-05-16

Martin S skrev om Karby Däck
    De tar verkligen betalt. Skulle aldrig lämna in något utan att veta priset. Felsökning 800kr och byte startknapp 1200kr totalt 2000kr. Blåsa 15-åringar på stålar verkar inte bekymra dem. Nej, inte en återvändande kund. Aldrig!!! Läs mer
  • Christopher A

2017-05-15

Christopher A skrev om Karby Däck
    Gör dig själv en stor tjänst och undvik allt samröre med de här skojarna. Lämnade en in Vespa för service och åtgärd av oljeläckage. En och en halv månad senare skär motor då den var helt tom på olja. Jag är medveten om att det åligger mig att se till att oljan är påfylld men förutsatte att detta ej skulle behövas så kort tid efter en service och fix av läckage. Efter MÅNGA samtal fram och tillbaka kom det fram att de aldrig åtgärdat läcka-get då det endast "vätskat" lite!!!!! Fick hela tiden en dryg och otrevlig ton från dem. Tyvärr hade de ej heller dokumenterat vad den lämnades in för. Har även en stark känsla av att de inte riktigt vet vad de sysslar med när de meckar med motorer, möjligt att de är bättre på däck. Läs mer
    Min Bil Bromma
    4.4 / 5 i betyg — 1521 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips"
  • 2015-11-25

Magnus A skrev om Karby Däck
    Varning! De lurade idag på oss sex år gamla Nokian vinterdäck till nypris. De påstod att det var rabatt för åldern, men att den "inte stod på kvittot". Sedan upptäckter vi på nätet att det var normalpris (vilket förklarar att "rabatten" inte stod på kvittot). Mannen ljög oss helt enkelt blå. Läs mer
  • 2015-02-09

S-e skrev om Karby Däck
    De fick byta både fram- och bakdäck till min mc, men efter en tid upptäckte jag att de monterat däcken i fel rotationsriktning - BÅDA däcken, alltså. Känns "så där", men de hade kanske bara en dålig dag.(?) Läs mer
    Min Bil Täby
    4.5 / 5 i betyg — 843 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag fick hjälp att felsöka och reparera min bil, jag är nöjd med precis allt! Tack!"
    Berit Margareta A
  • Henrik J

2010-03-04

Henrik J skrev om Karby Däck
    Jag ångrar verkligen att jag inte lämnade in min bil för komplett däckbyte här istället för att välja en mindre seriös firma. Jag fick min pyspunka lagad snabbt, proffsigt och till ett vettigt pris. Nästa gång det blir dags för däckbyte kommer jag att ringa Karby Däck först! Läs mer

Bästa Bilverkstäderna nära Karby Däck :

Min Bil Täby (3.8km)
Berit Margareta A Berit Margareta A tycker:
“Jag fick hjälp att felsöka och...” Läs mer
Avgassystemet (4.6km)
Risbergs Bil (5.0km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte