Kihlströms Transport & Lastbilscenter st

Årsta Skolgränd 22, 117 43 Stockholm — Visa karta

3.0 i betyg av av 2 omdömen

Vi är ackrediterade av SWEDAC att släcka besiktnings 2:or på vår verkstad!

Läs vad 2 kunder tycker om Kihlströms Transport & Lastbilscenter st

• CHRISTIAN G

2020-09-15

CHRISTIAN G skrev om Kihlströms Transport & Lastbilscenter st
    Lämnade in vår ca2,5 år gamla Iveco på service, utan några direkt kända fel från vår sida. När jag hämtar bilen berättar de att de hörde ett missljud från framvagnen när det provkörde bilen. Därav bytte de hjullager på garanti.

Vidare visade det sig att smörjnipplar till bakgavellyften saknades och att baklyktorna hade fukt i sig. Båda dessa felen har de beställt delar till för att åtgärda på garanti.

Snacka om bra service när man vid en service går igenom bilen så omfattande att man finner brister ägaren inte visste fanns. Och dessa reparerar man på garanti.

Aldrig någonsin upplevt sådan service på en bilverkstad tidigare. Det kan inte bli något annat omdöme än 5! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Min Bil Vallentuna
    4.5 / 5 i betyg — 446 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation av spridare i samband med motorstop och en grundlig stor service. Det blev en stor summa men en prisvärd reparation som vi är myc"
    Bror Kristian L
  • 2010-12-16

Martin T skrev om Kihlströms Transport & Lastbilscenter st
    Bokade in en tid för en Renault som inte startade. Bärgade dit den för 1500 spänn, 1km.. hör inget av verkstaden på 3 dagar så jag ringer och kollar och blir då lovad att de ska kolla på bilen. Jag får svaret:
    "Spontant känns det som att du skulle kört den till Bilia". Enligt deras hemsida och den jag bokade tiden med var det inget som helst problem med att det var en Renault.
    Ringer igen dagen efter och då ska dom kolla på den samma kväll. Blir sedan uppringd av mekaniker som säger att det är startspärren på bilen (alltså att man måste "larma" av den genom att trycka på nyckeln) som är felet.
    Jag har provat allt innan jag lämnade in den och är helt säker på att det inte är startspärren som är felet och påpekar detta. Jag ringer själv till Bilia och pratar med servicen och de berättar hur man ska göra med startspärren vid sådana tillfällen. JAG ringer själv tillbaka till Kihlströms och förklarar hur den fungerar och blir uppringd en timme senare då mekanikern säger, "nej det var ju inte startspärren som var felet", mekanikern har bytt något med tändingen men bilen går ändå inte!?! mekanikern säger att han har "kört fast" och inte kan hjälpa mig mer.
    Om jag som amatör visste att startspärren inte var felet hur ska man då kunna lita på att en utbildad fackman klarar att fixa bilen!?
    Kändes inte som att dom lyssnade på mig när jag beskrev felet och nu är jag ca 3000kr fattigare pga bärgning och andra reseutlägg och har en bil som fortfarande inte startar, 4 dagar till vi ska till norrland och fira jul med vår 5 veckors bebis!

Tack för inget Kihlströms!! Läs mer
    Cajsa J, Noel H gillar detta