Kina-Terapi

Gullmarsplan 13, plan 3, 121 40 Stockholm — Visa karta

Kina-Terapi vid Gullmarsplan arbetar med traditionell kinesisk terapi tex Akupunktur, Akupressur, Tui Na Massage, Koppning, Fot-Ben Terapi, Fotmassage , Zonterapi och även med modern teknik för hälsoproblematik.

Vi är även specialiserade med terapiformer på områden som smärtlindring , allergibehandling , stresshantering , rökavvänjning och infertilitets behandling med goda resultat , inte för att glömma estetisk akupunktur (ansikte ) .

Utöver de traditionella behandlingar utför vi även med traditionell kinesisk medicin fettreducering. dessa i kombination med modern teknik.

Vi är ett kvalitetssäkrat bolag av SFKM (Skandinaviska Förbundet Komplementär Medicin)
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 416 kunder tycker om Kina-Terapi

• Suzana M
    Suzana M skrev om Kina-Terapi
    Rekommenderas absolut inte!!! Jag har upplevt att jag ofta inte fått en hel timmes behandling utan det har varit avkortat i såväl start som slut varje gång och på så vis nästan halverats. Dessutom har Dr Ren lämnat mig ensam ett antal gånger under varje behandling - jag upplevde honom som stressad och tänkte att han har två patienter samtidigt.
    2017-07-13 Kina Terapi svarar Suzana M
    Hej igen Suzana ,
    vi förstår att du nu är besviken då vi idag avslagit ett ärende som du önskat ett annat svar på, efter en av dig önskad omprövning.
    Vi är ledsna att du nu går till personangrepp på en duktig TKM läkare med negativ information. Att man lämnar en patient ensam i behandlingsrum är inte onormalt, speciellt när man får akupunktur. Alla patienter/ kunder har ALLTID knapp för att tillkalla personal om man känner sig obekväm eller orolig. Att en TKM läkare skulle behandla två kunder/patienter är något som INTE sker på vår klinik.
  • Paola L
    Paola L skrev om Kina-Terapi
    Smärtlindring..................................
  • Nada K
    Nada K skrev om Kina-Terapi
    Allt var perfekt. Saltet gav riktigt bra efekt
    Underbart Tack.
  • Julia J
    Julia J skrev om Kina-Terapi
    Mycket bra! Mycket kunnig terapeut.
  • Isabella D
    Isabella D skrev om Kina-Terapi
    Jättebra, trevliga workers och mycjet bra hjälpande massage och aktupunktur!
  • Deniz B
    Deniz B skrev om Kina-Terapi
    Bäst och duktigast på alla sätt och vis ⭐⭐⭐⭐⭐
  • Erdem A
    Erdem A skrev om Kina-Terapi
    Är nöjd med Magnus som masserade mig och är trevlig mot mig.
  • Frida S
    Frida S skrev om Kina-Terapi
    Trevligt bemötande. Men "lyxmassage" var missvisade, det var en traditionell kinesisk behandling som absolut inte är avslappnande, vilket ordet "lyx" indikerar. Den var stenhård inklusive koppning, vilket terapeuten inte informerade om skulle ge tennisbollstora ill-lila blåmärken över hela ryggen som satt kvar en vecka! Inte så lyxigt.
    2017-07-07 Kina-Terapi S svarar Frida S
    Frida , självklart skall du inte känna dig besviken och detta är något vi får ta tag i , vi kommer att ta upp det igen med våra terapeuter.
    Kontakta oss på kundtjänsten , så bjuder vi på en lyxig massage till dig , en massage i 60 minuter som skall fylla upp dina önskningar om lyxig massage i ordens verkliga betydelse .
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Kina-Terapi
    trevliga människor med trevligt bemötande och dom förklarar vad som gör osv. Bra
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Kina-Terapi
    Bra bemötande men alldeles för hårdhänt massage för min del. Har fortfarande blåmärken på axlarna. Men absolut professionella.
  • Sobasik U
    Sobasik U skrev om Kina-Terapi
    Väldig proffsig mottagande
    Härlig atmosfär
    Rekommenderar verkligen
  • Lena E
    Lena E skrev om Kina-Terapi
    Kompetent massör som direkt såg mina problem
  • Rebecca F
    Rebecca F skrev om Kina-Terapi
    Jag har fått behandlande massage för andra gången. Första gången fick jag enbart massage - jag var rejält öm ett par dagar efteråt men vilken fantastisk effekt det gav! Det var länge sedan jag kände mig så bra i axlar och rygg!
    Andra gången fick jag en annan läkare som gav mig akupunktur och massage - jag märkte ingen effekt efter behandlingen denna gång.
    Det är en trevlig klinik, bra läge och trevliga behandlare.
  • Mersie M
    Mersie M skrev om Kina-Terapi
    Hej , hade problem med ryggen efter ca 2 veckor mår mkt bättre, och är super nöjd med behandling 🌹🌺👄
  • Sophia N
    Sophia N skrev om Kina-Terapi
    Toppen! Wake-up call och öppnade mina ögon för kinesisk medicin!
  • Gabriel M
    Gabriel M skrev om Kina-Terapi
    Jätte bra, kan rekommendera det till alla! 100% effektivt
  • Mahsha K
    Mahsha K skrev om Kina-Terapi
    Alla var supertrevliga och väldigt proffsiga. Magnus som behandlade mig var otroligt duktig och kunnig. Rekommenderar gärna honom och Kina terapi till andra.
  • Linda D
    Linda D skrev om Kina-Terapi
    Ett mottagande och en behandling som mötte de örväntningar jag hade!
  • Maria V
    Maria V skrev om Kina-Terapi
    Bemöttes väldigt bra. Har fått massage samt akupunktur och har upplevt att det hjälpt mig.
  • Elisabet S
    Elisabet S skrev om Kina-Terapi
    Bra bemötande. Trodde att jag skulle få huvudmassage men fick helkropp. Lite oväntat.
  • Marie K
    Marie K skrev om Kina-Terapi
    Bra bemötande. Avslappnat och välkomnande
  • Andréa F
    Andréa F skrev om Kina-Terapi
    Jag går på en rad behandlingar hos Dr Ren för mina höfter
    och ländrygg bla. Min förhoppning är att jag ska bli helt bra
    på 10 behandlingar och sedan återkomma 1 ggn i månaden till Dr Ren.
    Det är min fjärde behandling den här veckan.
  • David D
    David D skrev om Kina-Terapi
    Under nya regimen så har jag varit hos Magnus som har varit extremt hjälpsam och trevlig.
  • Kristin T
    Kristin T skrev om Kina-Terapi
    Jättebra! Helnöjd efter min massage.
  • Frida N
    Frida N skrev om Kina-Terapi
    Lyxmassage var kortare än 60minuter som var sagt. Blev övertalad till koppning utan att informeras om de stora blåmärken de skulle orsaka över hela ryggen. Tycker att det var bättre där för några år sedan.
    2017-06-13 Kina-Terapi S svarar Frida N
    Hej Frida , ojjj
    Självklart skall du inte känna dig besviken och detta är något vi får ta tag i , vi kommer att ta upp det imorgon redan med våra terapeuter.
    //Kundtjänsten
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Kina-Terapi
    Jag är väldigt nöjd med bemötande och behandling från trevlig och kompetent personal
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Kina-Terapi
    Kompetent och mycket trevlig personal.
  • Gabriella B
    Gabriella B skrev om Kina-Terapi
    Profisionella och väl omhändertagen!
  • Martin M
    Martin M skrev om Kina-Terapi
    Seriöst, Rejält och Bra!
    Rekommenderas verkligen!
  • Annelie A
    Annelie A skrev om Kina-Terapi
    Upplevde lugn i en harmonisk miljö. Fick hjälp med ryggmassage och magproblem av dr Lee, som är en tystlåten man pga språket. Passade mig perfekt och jag fick god hjälp efter en enda behandling. Kommer såklart tillbaka för fler behandlingar.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Kina-Terapi
    Fräscha lokaler, trevlig o kunnig personal
  • Anneli A
    Anneli A skrev om Kina-Terapi
    Hade köpt ett Lets deal erbjudande, hade inga direkta förväntningar.
    Men blev bra bemött och fick jättebra hjälp med de problem jag har.
    Kommer att besöka Kina terapi igen.
  • Tatjana T
    Tatjana T skrev om Kina-Terapi
    Lite för hårdhanta trots begäran. Fick gigantiska blåmärke av kopping och blod fkeckar av akunpunktur.
    2017-06-10 Kina-Terapi S svarar Tatjana T
    Hej Tatjana , ledsen att du känner dig besviken .. kontakta oss på kundtjänsten så ska vi bjuda dig en extra behandling med skön avslappnande massage . Koppningen , som du fick , är en viktig del av traditionell kinesisk behandling . Med hjälp av sugkoppar skapas ett undertryck på akupressurpunkter som påverkar bindväven i muskler och underhud. Energiflödet och blodcirkulationen ökar och bidrar till att transportera bort slaggprodukter i bindväven , men då detta gör ett undertryck så blir det märken i huden efter behandlingen , men dessa försvinner snabbt .
    Akupunkturen , som du även behandlades med , är en viktigt del av traditionell kinesisk medicin, med modern västerländsk forskning har man även kunnat visa att akupunktur har goda effekter i form av smärtlindring samt påverkan på det autonoma nervsystemet, det vill säga det nervsystem som inte styrs med viljan

Kundtjänsten / Kina Terapi
  • cecilia e
    cecilia e skrev om Kina-Terapi
    De har varit fantastiskt hjälpsamma och omtänksamma! Lyssnar och ser till att hjälpa så smärtan försvinner. Väldigt kunniga.
  • Carina S
    Carina S skrev om Kina-Terapi
    Bästa massagen jag fått! Trevligt bemötande.
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Kina-Terapi
    jag har fått bättre här än jag hade hoppats på
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Kina-Terapi
    Fantastisk bemötande av personalen 👍 , å väldigt skickliga doktorer, som har hjälpt mig med mitt problem ( ländryggen å höften ) kände mig redan bättre , efter en behandling.
  • Madeleine M
    Madeleine M skrev om Kina-Terapi
    Väldigt bra och kunnig personal!
  • Monica M
    Monica M skrev om Kina-Terapi
    Underbart! Fick även akupunktur som man kände hjälpte.
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Kina-Terapi
    Super bra mottagande av samtliga personal och även behandlingen i sig!
  • Natali K
    Natali K skrev om Kina-Terapi
    Proffesionell och serviceinriktat personal!
    Hjälper mig att gå ner vikten snabbare.
    Tusen tack !
  • Anna-maria A
    Anna-maria A skrev om Kina-Terapi
    Trevligt bemötande, trevliga tjejer och kille. Toppen
  • Maria F
    Maria F skrev om Kina-Terapi
    Vilka superproffs. Välutbildade, trevliga och omtänksamma. Rekomenedrar dem varmt
  • Natali N
    Natali N skrev om Kina-Terapi
    Professionell!!!
    Trevlig , riktig service, väldig duktig hög utbildat massör /terapeut.
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Kina-Terapi
    Mycket seriöst mottagande av både mottagningen såsom terapeuten som tog sig tid före behandlingen att gå igenom ev smärtor i rygg och nacke och sedan fokuserade på dessa områden. Kände verkligen att behandlingen med ryggmassage var baserad på kunskap och gav stor verkan!
  • Marjana K
    Marjana K skrev om Kina-Terapi
    Blev faktiskt lite besviken !
    Hade förväntat mig massage med olja, in på djupet !
    Nu va det med ett lakan emellan ! Kändes väldigt konstigt mot vad jag förväntade mig.
    Dessutom hade jag ont i ryggkotorna flera dagar efter,
    2017-05-11 Kina-Terapi S svarar Marjana K
    Hej Marjana , jätteledsen att du känner dig besviken .. formen av massage du fick fick var TUINA massage och där måste Dr Lee ( med 25 års erfarenhet ) som utförde din behandling , ha avvägt att för din problematik var det bästa formen för dig.
    Kontakta oss gärna på kundtjänsten 08 50863626 , så kompenserar vi dig med en annan massage .
    Du skall inte känna dig besviken på en behandling hos oss.
  • Anette D
    Anette D skrev om Kina-Terapi
    Bra behandling trevlig bemötande
  • Sara Å
    Sara Å skrev om Kina-Terapi
    Trevligt och professionellt bemötande.
  • Dagmara S
    Dagmara S skrev om Kina-Terapi
    Jag tycker att jag är väldigt bra behandlad på Kina Terapi. All personal är väldigt duktig och kunnig. Jag ska fortsätta med behandlingar hos de.
  • Pegah K
    Pegah K skrev om Kina-Terapi
    Mycket bra massage av proffsig personal med kunskap. Man känner sig i trygga händer.

Gullmarsplan 13, plan 3, 121 40 Stockholm