Kina-Terapi

Kina-Terapi

Kina-Terapi vid Gullmarsplan arbetar med traditionell kinesisk terapi t.ex. Akupunktur, Akupressur, Tui Na Massage, Koppning, Fot-Ben Terapi, Fotmassage, Zonterapi och även med modern teknik för hälsoproblematik.

Vi är även specialiserade med terapiformer på områden som smärtlindring , allergibehandling, stresshantering , rökavvänjning och infertilitetsbehandling med goda resultat, inte för att glömma estetisk akupunktur (ansikte ) .

Utöver de traditionella behandlingar utför vi även med traditionell kinesisk medicin fettreducering, dessa i kombination med modern teknik.

Vi är ett kvalitetssäkrat bolag av SFKM (Skandinaviska Förbundet Komplementär Medicin)

Läs vad 883 kunder tycker om Kina-Terapi 2

• 2021-07-07
    Jag köpte tuina-massage men fick inte det jag beställt, utan massage+akupunktur första gången och andra gången en mycket smärtsam akupunktur på hela framsidan. Mitt mål var att få avslappnade och välgörande massage, men istället fick jag förslag på en behandlingsserie med behandlingar som jag själv inte ansåg att jag behövde. De försökte hävda att smärta och skada i kroppen berodde på psykologiskt trauma, vilket inte alls stämmer (har neurologisk skada och sjukdom). Kändes som att de försökte skapa problem som inte fanns och behandla områden utan bakgrund.
    Hej Robyn. Självklart ska man få det man beställt/köpt. Våra läkare och behandlare kan vid besöket rekommendera en behandling som de tror passar bättre än den man har köpt från början. Vi är ledsna att våra behandlingar har orsakat dig obehag och du är självklart välkommen tillbaka för att få det som du tror skulle passa dig bäst. Våra kunders nöjdhet är vår första prioritet. Kina-Terapi
  • 2021-07-07
    Fick presentkort och beställde lymfmassage och massage+akupunktur

Massagen uteblev varför vet jag inte ! Akupunktur med ström passade inte mig att ligga i 20 min gjorde fruktansvärt ont i min kropp spec. vänster scapula fick uppsöka läkare efter behandlingen då jag hade svårt med djupandning och smärta hematom på vä scapula. Fick även göra en lungröntgen för att utesluta pneumothorax.
    Lymfmassagen var däremot en bra behandling!

Kommer nog inte att besöka Kina Terapi igen!
    Hej Ann-Kristin, Vi är ledsna att du känner dig besviken på vår behandling och självklart vill vi gottgöra dig om någon av våra terapeuter utfört en behandling du inte är nöjd med. Kontakta oss gärna på kundtjänsten 0850863626, för att lösa detta. Kina-Terapi
    Mkt Trevligt bemötande
    Återkommer mer än gärna till hösten.
  • 2021-07-05
    Kändes mycket bra. Fick den hjälp jag behövde. Kunnig och lyhört behandlare. Rekommenderas.
  • 2021-07-05
    Väldigt fint bemötande och fin service!
  • 2021-07-05
    Har varit kund i 4 år, fantastiskt bemötande god och professionell service.
    Har testat allt från olika typer sv massage, koppning, akupunktur, LPG, fettfrysning.
  • 2021-06-26
    I have got a very good treatment for the problem with my muscles, as well as I got to learn about acupuncture, how muscles work, how to understand the problem, and how to take better care of the muscles. There are no miracles, no magic pills, and it takes time to get the muscles back to normal. I have figured out that if I have a problem with muscles, I should not be going to a naprapat to handle the bones. So, for handling the muscles, I find Kina-Terapi to be a very professional place.
  • 2021-06-09
    Jag är nojd av den behandling som jag fått.
  • 2021-06-07
    Underbar personal som tar väl hand om en. Rekommenderar varmt Kina terapi, framförallt Magnus.:)
  • 2021-06-05
    Akupunktur bra bemötande, proffsig terapeut
  • 2021-05-14
    Väldigt smidigt att få betala fakturan via Swish. Toppen. Och är väldigt nöjd med det jag köper. Mvh
  • 2021-05-10
    Kina-terapi och Dr Lee rekommenderar jag varmt till alla som jag känner!
    Bemötande, service, lokalerna och behandlingar är först klassiga!
    Jag mår mycket bättre i min depression och värk i lederna.
  • 2021-05-08
    Trevliga, kunniga och tillmötesgående.
  • 2021-05-07
    Magnus var fantastisk! Lyhörd, hjälpsam och proffsig. Fick en helt ny aha-upplevelse hur bra hjälpt kroppen kan bli med hjälp av deras arbetsmetod. Högsta betyg från mig!
  • 2021-05-06
    Det är bland de bästa upplevelserna som jag har varit med om i hela mitt liv. Dr Lee läkaren som utför terapin är oerhört duktig, kunnig, lugn, professionell och erfaren. Han är så lugn och förklarade varje moment väldigt väl. Han är diamant värd. Aldrig varit med om en sån perfekt och professionell läkare i hela mitt liv. Jag rekommenderar alla att ha terapi på Kina terapi. Alla är so professionella, trevliga och har världens bästa bemötande. Terapin har hjälpt mig oerhört mycket. Jag hade ont över hela kroppen och jag kunde inte sova i flera år fastän jag tog väldigt starka sömntabletter. Nu har jag nästan inte ont i kroppen och sover så gott varje natt på så kort tid. Kina terapi och Doktor Lee måste får utmärkelse och diamant kärnor för terapin han utför. Jag ser fram mot att få gå dit varenda dag jag har tid. Jag är super nöjd med terapin som jag får och kommer att får i framtiden. Jag har inget ord som kan förklara hur nöjd och tillfredsställd jag är för terapin jag fick och fortsätter få. Tusen tack för dr Lee insats och tid som han gav och ger mig. Länge leve Kina terapi.

Med vänliga hälsningar

Hiwot Svensson
  • 2021-05-04
    Jag blir alltid välmött av trevliga personal som läser av min kropp utan att jag behöver säga så mycket! Dom är extrem duktiga på det som gör. Det har gjort att jag har blivit en väldigt nöjd stammkund.

Jordanus
  • 2021-05-04
    Akupunktur med massage. Fick bara massage då jag inte behövde akupunktur men massor pratade mest och masserade lätt axlar och armar på 1 h. Kände inte att jag fick valuta för pengarna.
    Hej Mathilda , ledsen att du känner dig besviken .. Då du är gravid är vi ibland kanske lite överförsiktiga . Ring oss gärna på kundtjänsten 0850863626 för en lösning. Vi vill gärna att du ska känna dig nöjd. Kina-Terapi
  • 2021-05-04
    Jag har gått på akupunktur på grund av ont i ryggen och arm. Genast efter första behandlingen modde jag mycket bättre och den värsta smärtan var helt borta. Hade jag vet hur stor skillnad behandlingen kan göra direkt, skulle jag ha bokat tid på Kina-Terapi mycket tidigare.
  • 2021-03-31
    Jag har gått på akupunktur och är mer än nöjd. Gick för magbesvär men insåg snabbt att akupunkturen hjälper mig på flera plan och har gått regelbundet i några månader nu.

Väldigt fint bemötande och fantastisk personal!
  • 2021-03-31
    masage, akupunktur, besta bemötande besta personal samt den beste Dr Ma
  • 2021-03-30
    Bra insats! Vänligt bemötande
    Återbesök?
  • 2021-03-30
    Jag är mycket nöjd över akupunkturbehandlingarna som jag har fått på Kina-terapi. Personalen där är mycket trevliga. Jag rekommenderar Alexander som har hjälpt mig med mina ryggbesvär. Han är vänlig, professionell och kunnig.
  • 2021-01-27
    I November 2020 Var jagmed om en trafikolycka (påkörd bakifrån) som medförde ambulanstransport pga ömmande nacke och rygg. Värk som inte gav med sig, stel i nacke och dålig sömn och fick tips om Kina-Terapi av en vän. Har aldrig trott på akupunktur och "Kina-medicin" men heller inte provat. Utan större förväntningar 1 månad senare gick jag dit för att ge det en chans.
    Vi första tillfället kände jag mig varmt välkommen i receptionen och annan personal och fick bra information.
    Blev väl omhändertagen av Magnus som "prickade" rätt med stretching, tryck och nålar. Det gjorde ont men kändes bra efteråt och mycket bättre dagen efter.
    Jag är inte helt återställd men känner mig betydligt friskare än innan olyckan. Går nu regelbundet och känner att det blir fortsatt bättre och bättre. Nu tror jag på akupunktur och tänker fortsätta.
    Bra med SMS-påminnelse inför varje bokning.
    Helt klart så får Kina-Terapi mina varmaste Rekommendationer.
    Björn Björklund
  • 2020-12-07
    Har börjat behandling Akupressur/akupunktur. Väldigt trevligt och engagerande mottagande och man blir sedd som människa. Läkaren är väldigt duktig och jag märkte en skillnad redan efter första behandlingen.
  • 2020-12-07
    Vänligt bemötande men tveksam kompetens. Slarvig massage och ingen direkt förklaring av mitt tillstånd eller vad man behövde åtgärda. Ändrade sin information till mig flera gånger. Kändes osäker.
    Hej Catharina, ledsen att det blivit så... Kontakta gärna vår kundtjänst och så bjuder vi på en ny behandling , ev till annan behandlare. Du skall inte vara missnöjd . Kina-Terapi
  • 2020-12-07
    Välbemött och underbara! Första gången på akupunktur och det var som Dr Lee redan kände mig och visste hur han skulle behandla och Monica som tar sig tiden att prata med dig även när du inte har bokat tid. Väldigt mysigt där!
  • 2020-12-03
    Bra bemötande, utmärkt behandling som gav gott resultat.
  • 2020-11-07
    Så glad att jag började gå till Kina-Terapi! Rekommenderar alla med smärta/stressrelaterade besvär att gå hit, det gör underverk :)
  • 2020-11-07
    Jag hade 30min. ansiktsmassage och 30min. ryggmassage och det var super skönt. De bemötande mig fin och snäll och jag fick ett litet present i slutet.
    Mia
    skrev om Kina-Terapi
    2020-11-06
    Det är bra priser och bra utbud av behandlingar har. Tyvärr skiljer sig upplevelsen och kvaliteten beroende på vem som utför behandlingen. De finns de som är proffsiga och vet vad de gör till andra som känns som nybörjare. Men jag rekommenderar att testa detta ställe!
  • 2020-11-05
    Mycket bra bemötande.
    Får behandling för huvudvärk som troligtvis kräver några återbesök.
    Summering får göras efter några gånger.
  • 2020-10-10
    När inte min kiropraktor klarar av mina problem löser kinaterapi det.
    Kundcentrerat och kunnigt bemötande
    Bästa Kina-terapi👍🏼
    Alltid proffsiga och med ett vänligt bemötande.
  • 2020-10-08
    Mycket brs. Håller tider bra. Snabba att messa tider. Rent o snyggt. Bra service.
  • 2020-10-08
    Superbra behandlingar och jättekunnig och trevlig personal
  • 2020-04-03
    Världens bästa bemötande samt service! Framförallt tillfriskna jag redan efter 3 besök. Nu går jag dit bara för att hänga med Magnus :)

Bästa Soumi - hejja Finland
  • 2020-04-03
    Vänliga och så duktiga. Jag har alltid fått hjälp och har alltid blivit bra.
  • 2020-04-03
    Väldigt trevligt bemötande. Dock var behandlingen kortare än den skulle.
    Hej Fereshteh , du skall inte känna dig besviken på behandlingstiden , om vi missat på tiden , självklart skall du få en ny behandling kostnadsfritt . Kontakta oss på kundtjänsten . Kina-Terapi
    Hej,
    Behandlingen som jag fick hus er var jag jätte nöjd med men tyvärr fick inte den info om behandlingen jag behövde p.g.a att tjejen som behandlade mig kunde inte prata svenska eller engelska.
    MVH Suzana Petrovic
  • 2020-03-12
    Fick det i present av min fru som hade varit hos er och hon var väldigt nöjd. Själv tyckte jag att det var en bra behandling
  • 2020-03-08
    Snabba svar, väldigt proffsigt bemötande via mail, längtar att få gå utbildningen jag köpt, est.akup, nästa helg. Förväntansfull är jag, då 1a intrycket var så bra!
  • 2020-03-08
    Jag var på akupunktur. Otroligt trevligt och professionellt bemötande och bra behandling.
  • 2020-02-09
    Gott om tider.
    Trevlig personal.
  • 2020-02-07
    Smärtlindring. Jag missade att det skulle vara akupunktur. Men dom förklarade lungt över att det inte skulle kännas och det gjorde det inte. Hade jag bott närmare stokholm hade jag besökt dom oftare.
  • 2020-02-07
    Hej!
    Jag ticker att på Kina-Terapi jobbar jätteprofisionella personal.
    Mvh.Elena
  • 2020-02-06
    Bra bemötande med mycket tålamod samt bra personligt service.
  • 2020-02-06
    Prisvänligt och väldigt bra behandlingar! Över förväntan och lika nöjd varje gång
  • 2020-02-05
    Jag är verkligen nöjd med Kina terapi.
    Jag har gått på massage och akupunktur hos dr Lee.
    Bemötande var jätte bra, både receptionen och dr Lee.
    Varmt rekomanderar/
    Kanita