Kina-Terapi

Gullmarsplan 13, plan 3, 121 40 Stockholm — Visa karta

Kina-Terapi vid Gullmarsplan arbetar med traditionell kinesisk terapi t.ex. Akupunktur, Akupressur, Tui Na Massage, Koppning, Fot-Ben Terapi, Fotmassage, Zonterapi och även med modern teknik för hälsoproblematik.

Vi är även specialiserade med terapiformer på områden som smärtlindring , allergibehandling, stresshantering , rökavvänjning och infertilitetsbehandling med goda resultat, inte för att glömma estetisk akupunktur (ansikte ) .

Utöver de traditionella behandlingar utför vi även med traditionell kinesisk medicin fettreducering, dessa i kombination med modern teknik.

Vi är ett kvalitetssäkrat bolag av SFKM (Skandinaviska Förbundet Komplementär Medicin)
Öppet just nu

Duktig massör. Fräsch miljö. Bra service. Läs mer
  • Gia C
    Gia C skrev om Kina-Terapi
    Behandlingar 10 st
    Jag förväntade mig hög professionalism och fick det. På köpet fick jag också lyhördhet, vänlighet och ett väldigt fint omhändertagande. Det finns en tidlös och mycket varm atmosfär i lokalen och trots att det är en alternativ behandling känns det så tryggt och bra. Läs mer
  • Aramik K skrev om Kina-Terapi
    Köpte fotmassage via LetsDeal. Bokade tid sedan via hemsidan. Gick smidigt till. Somnade nästan under massagen. Så bra var den. Läs mer
  • Elin R skrev om Kina-Terapi
    Jag var på smärtlindring med massage och akupunktur. Enkelt att boka via hemsidan. Ett väldigt seriöst företag med kompetent och kunnig personal som tog väldigt bra hand om mig från start och jag kommer att gå tillbaka och jag vill rekommendera Kina-Terapi till andra. Läs mer
  • Andrea S skrev om Kina-Terapi
    TKM massage för huvudvärk och trötta muskler. Väldigt effektivt! Läs mer
  • Anna K skrev om Kina-Terapi
    Ont, ont, ont men bra hjälp o många handfasta råd. Jätteduktig! Läs mer
  • Ayla S skrev om Kina-Terapi
    Det var jättefin min upplevelse! 👌👍❣ Läs mer
  • Alexandra P skrev om Kina-Terapi
    I came in with severe headaches lasting 4 months. I had my treatment with Ren who is very professional and help me a lot. I am very thankful that I found this place and my headaches slowly are going away. I recomend it! Läs mer
  • Victoria K skrev om Kina-Terapi
    Fantastiskt bemötande, professionella och seriösa. Mycket nöjd! Kommer boka im Läs mer
  • Kim D
    Kim D skrev om Kina-Terapi
    Fick bra mottagande av läkare som rekommenderade fotmassage för mitt problem. Tyvärr hjälpte det inte men behandlingen var superskön! Läs mer
  • Maksim E skrev om Kina-Terapi
    Hej,
    jag valde studera akupunkturutbildningen och än så länge funkar det bra att kombinera med mina studier vid sidan om.
    Fick bra låne förslag och ser fram emot att bli klar med utbildningen såsmåningom! Läs mer
  • Natalia O skrev om Kina-Terapi
    Jag köpte en TKM behandling som bestod av 5 gånger. Känner en stor skillnad gentemot innan jag hade fått behandlingen. Var verkligen superbra! Läs mer
  • Carin S skrev om Kina-Terapi
    Jag köpte fotmassage till mig själv och en vän. Vi fick ett vänligt och proffsigt bemötande. Vi är båda helnöjda med besöket, en duktig massör tog hand om oss och gjorde ett riktigt bra jobb. Min vän är själv massör så hon vet! Kinaterapi levde absolut upp till mina förväntningar, och jag kommer tillbaka. Rekommenderas! Läs mer
  • Helena T skrev om Kina-Terapi
    Jag är mycket nöjd med stresshanteringen som jag har testat. Läs mer
  • Susanne A skrev om Kina-Terapi
    Våren 2017 kom jag i kontakt med Kina-terapi genom att jag brukar köpa deals på Let's deal. Jag träffade Magnus.

Jag var inte sjuk, men hade vansinnigt ont främst i nacken o ryggen. Jag sov väldigt dåligt och var grinig. Jag kände mig stressad av livets alla måsten i allmänhet.

Magnus föreslog att jag skulle gå till Dr Ren för han kunde hjälpa mig.
    Dr Ren blandar akupunktur (vissa nålar med el), koppning samt massage.
    Jag som person föredrar denna behandlingsmetod framför tabletter.

I början gjorde allt ont och jag pep, men för varje gång jag gått mådde både jag och min kropp bättre och bättre.
    Jag har nu gått drygt 40 gånget under ett år, dvs nästan en gång i veckan.

Jag hade lite andra krämpor såsom trög och uppblåst mage, ständig värk i en felopererad armbåge, ont i en skadad hälsena samt pollenallergi.

Idag mår jag väldigt bra både psykiskt o fysiskt, men jag går fortfarande hos Dr Ren ca var tredje vecka för att stötta mitt välmående.
    Ja, det kostar pengar, men jag kände att jag var värd det 😀

Jag har fått behandling av de flesta av personalen på Kina-terapi. Vissa av dem föredrar att prata engelska.
    Personalen på Kina-terapi är alltid väldigt trevliga och hjälpsamma.
    Jag rekommenderar Kina-terapi varmt till mina vänner för alla krämpor och mående.
    Har Ni inte vågat prova tidigare, så är det dax nu.
    Stort Tack!
    Susanne Läs mer
  • Sirpa N skrev om Kina-Terapi
    Jätte nöjd med bra mottagande av personalen. Läs mer
  • Gabriella T skrev om Kina-Terapi
    Härligt bemötande av alla som jag mötte där. Fick snabbt en tid. Ren var fantastisk och fick mig att känna mig trygg och verkligen lyssnade på mig. Har redan ny tid inbokad, och kommer fortsätta gå dit! Läs mer
  • Gustav E skrev om Kina-Terapi
    Mycket professionella och fint bemötande. Upplevde att de hade en djupare förståelse för min problematik än vad jag mött någon annan stans. Vill verkligen rekomendera dem. Läs mer
  • Elin G skrev om Kina-Terapi
    Vänligt, lätt att få tid. Prisvärt! Läs mer
  • Vidya S skrev om Kina-Terapi
    Jätte bra behandling. Däremot har jag fortfarande besvär i nacken, så förvänt er ingen mirakel. Det är mest en skön massage för stunden :) Läs mer
  • Daniela skrev om Kina-Terapi
    Bokade tid hos Kina terapi i April 2017, sökte för fertilitetsproblem, hade tidigare drabbats av flera missfall men hade inte givit upp tanken om ett barn. Hade läst att akupunktur etc möjligen kunde hjälpa .
    Fick träffa doktor Ren , som gav ett seriöst och vänligt intryck. Behandlingen kändes väldigt proffsig varje gång.
    Efter ca 10 behandlingar blev jag gravid och denna gång gick det bra, födde en dotter i april 2018.
    Är väldidigt tacksam och helt säker på att behandlingen hjälpte till . Valde även att gå på Gravidmassage hos Magnus i slutet av graviditeten som jag också varmt kan rekommendera.
    Utöver detta även fräscha lokaler och vänligt bemötande i receptionen gör att Kina terapi får 5 av 5 betyg.

Daniela C Läs mer
  • Blessing A skrev om Kina-Terapi
    Personligt, vill inte gå in på vad. Men de vet vad de gör! Läs mer
  • Hanna K skrev om Kina-Terapi
    Hade köpt ”smärtlindringspaket” via lets deal. Mkt bra bemötande, fräscha ljusa lokaler, bra behandling. Ska definitivt gå igen när plånboken tillåter. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Matilda B skrev om Kina-Terapi
    Professioneltt bemötande av kunniga och välutbildade terapeuter inom klassisk kinesisk medicin. Rekommenderas! Läs mer
  • Reem B skrev om Kina-Terapi
    de var jätte bra ... och jag kände mig hemma
    så lugn plats
    trevlig personal Läs mer
  • Irmeli T skrev om Kina-Terapi
    Trevlig personal och bra service, valde fotmassage och fick bra hjälp. Läs mer
  • Johanna V skrev om Kina-Terapi
    Akupunkturmassage. Jag blir väl bemött varje gång i receptionen och är nöjd med behandlingen. Mår böttre efter att ha fått behandling Läs mer
  • Mehran H skrev om Kina-Terapi
    30 minuter akupunktur och sedan att paket består av 4 gånger akupunktur och massage 60 minuter var. Tidsbokningen och mottagandet fungerade mycket bra.
    Behandlingens resultat är lite kännbart nu efter dessa gånger men det tar lite längre tid innan jag skulle kunna bedöma i vilken utsträckning behandlingen har gett resultat. Läs mer
  • Marie B skrev om Kina-Terapi
    Mycket vänligt bemötande och proffsiga terapeuter. Härlig massage! Läs mer
  • Felicia B skrev om Kina-Terapi
    Trevligt och professionellt bemötande. Ser fram emot resultatet av fullföljd akupunkturbehandling! :) Läs mer
  • Åke K skrev om Kina-Terapi
    Smärtlindring
    Bra bemötande det levde upp mot mina föväntingar
    Gör det gärna igen
    Och rekomenderar det gärna till andra. Läs mer
  • Xiomara M skrev om Kina-Terapi
    Massage väldigt bra
    Bra bemötande
    Mycket nöjd över förväntan
    Vill boka igen Läs mer
  • Maria E skrev om Kina-Terapi
    Mycket gott bemötande😊
    Personalen var mycket tillmötesgående. Läs mer
  • Frida J skrev om Kina-Terapi
    Bra upplevelse!
    Fick det i present och var väldigt nöjd. Läs mer
  • Josefina S skrev om Kina-Terapi
    Fantastiskt! Proffsigt bemötande, känner mig respekterad och behandlingen hjälper! Läs mer
  • Dajana B skrev om Kina-Terapi
    Jättetrevliga och tillmötesgående. Jag har gått på akupunktur för hudbesvär och allergier. Känner mig trygg och väl omhändertagen när jag går dit för behandling Läs mer
  • Almante M skrev om Kina-Terapi
    Jätte bra service.Jätte nöjd kund! Rekommenderas! Läs mer
  • Eva M skrev om Kina-Terapi
    Utmärkt, vänligt och proffesionellt bemötande och behandlingarna utförs med stor kompetens. Läs mer
  • Hilda E skrev om Kina-Terapi
    Fick ett vänligt motagande av kvinnan i receptionen. Sen fick jag träffa min behandlare som gav ett proffsigt och kunnigt intryck. Han gick igenom mina problem områden. Och jag behövde knappt berätta då han såg vart problemen satt av att bara titta på mig. Fick en djup massage av mina ömma muskler.Så som vader,rygg axlar. Har problem med min höft så det jobbade vi med. Var mycket nöjd när jag gick därifrån. Läs mer
  • Lisbeth G skrev om Kina-Terapi
    Fick hjälp med min tumme som jag skadade för ca 2 år sedan. Behandlingen var tuff men jag är mkt nöjd med resultatet. Värken i tummen är så gott som borta idag. Läs mer
  • Sandra R skrev om Kina-Terapi
    Det var en kall massage, frös hela tiden, förutom fötterna där värmelampan låg. För övrigt avundsjuk på att min vän fick akupunktur och massage med fötterna. Går man samtidigt med en kompis, hoppas man få likvärdig massage. Läs mer
  • Ylva S skrev om Kina-Terapi
    Fick en fantastisk behandling av det Magnus! Återvänder gärna och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Irene S
    Irene S skrev om Kina-Terapi
    Jag var mycket nöjd med behandlingen ! Läs mer
  • Maria L skrev om Kina-Terapi
    En rejäl massage. Trevligt bemötande. Håller tiderna Läs mer
  • Sofia H skrev om Kina-Terapi
    Genomgående jätte nöjd, trevligt bemötande, trevlig miljö, stort utbud Läs mer
  • Marie K skrev om Kina-Terapi
    Superbra behandlig med massage o stretch. Precis vad jag behövde. Läs mer
  • Gunilla B skrev om Kina-Terapi
    Jag fick tyvärr aldrig någon behandling. Alla behandlingstillfällen var fullbokade. Rekommenderar ingen att köpa o betala i förväg. Risk att pengarna flyger iväg utan behandling. Mycket besviken på en firma, som kanske är väldigt bra om de inte vore fullbokade hela tiden. Läs mer
    2018-03-09 Kina-Terapi S svarar Gunilla B
    Jätteledsen att du känner dig besviken , enligt bokningssystemet ser vi att du var inbokad den 7 februari , men du avbokade ( då vi ringt upp dig för att du inte kom till bokad tid ) och bokade en ny tid till nu kommande måndag den 12.e Mars . Att du är besviken på oss och hänvisar till betalningar , anser vi oskäligt speciellt då du köpt en tjänst via bolaget Lets deal . Vi är ett välrenommerat företag som sköter våra åligganden . Att vi är fullbokade är ju ett tecken på att vi gör ett bra jobb .
  • Maria K skrev om Kina-Terapi
    Jag fick smärtlindring behandling, ät väldigt nöjd. Trevlig personal Läs mer
  • Monica P skrev om Kina-Terapi
    Bra och professionellt bemötande i en varm och ljus miljö. Tydlig, bra och beskrivande information kring behandlingsalternativ. Läs mer
  • Hans-olof S skrev om Kina-Terapi
    Bra bemötande. Bra. Behandling. Kunnig personal Läs mer