KlarSynt Kalmar

En del av Klarsyntwww.klarsynt.se

Södra Vägen 5, 392 45 Kalmar — Visa karta

Välkommen till KlarSynt Kalmar!

På Södra vägen 5 i Kalmar hittar du KlarSynt Kalmar, i korsningen Södra vägen och Stensövägen. I butiken möts du av Mikael som i en trygg och lugn miljö hjälper dig på vägen mot en bättre ögonhälsa.

Vi har även ett stort utbud av de flesta kända märkena såsom Hugo BOSS, Tommy Hilfiger, Max Mara, Skaga, Charles Stone, Ray-Ban, Seventh Street, Metro, Kunoqvist, Hackett och många fler.

Med kunskap, service och kvalitet i fokus kan vi hjälpa dig med allt från synundersökningar för kontaktlinser, glasögon, körkort och skyddsglasögon till att hitta rätt solglasögon, förstoringshjälpmedel, läsglasögon och mycket mer. Vi erbjuder även de superpopulära koncepten BrilliantKund (betala dina glasögon för 295:-/månad eller 495:-/månad) samt LinsBoxen (prenumerera på dina linser, undersökningarna ingår). Varmt välkommen in till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om KlarSynt Kalmar

• 2020-03-28

Kristina K skrev om KlarSynt Kalmar
    Nya glasögon, sökte en ny optiker då min gamla optiker hade ett enligt mig tråkigt utbud på glasögon. Hade sett många bra omdömen om Klarsynt. Sökte egentligen mindre glasögon, men tyvärr är detta inte modet nu. Mikael på Klarsynt gjorde dock ett mycket bra jobb och vi hittade till slut en båge som passade väldigt bra. Mikael verkar mycket kunnig och noggrann, pratar mycket och gärna så se till att ni inte har bråttom när ni går hit! 😉 Läs mer
  • 2020-03-23

Roger K skrev om KlarSynt Kalmar
    Utmärkt och proffsigt hanterat av personalen Läs mer
  • 2020-03-18

Kent H skrev om KlarSynt Kalmar
    Utmärkt professionellt bemött på alla sätt. Läs mer
  • 2020-03-18

Victor R skrev om KlarSynt Kalmar
    Har köpt linser och glasögon hos Klarsynt i många år, och det är i min mening den bästa butiken i stan.

Ofantligt tillmötesgående och trevliga, och aldrig några problem. Magiskt bra. Läs mer
  • 2020-03-17

Ulla Ann-mari U skrev om KlarSynt Kalmar
    Bemötande, hjälpen att välja båge till mina terminalglasögon och synundersökningen var toppen. Läs mer
  • 2020-03-16

Bengt B skrev om KlarSynt Kalmar
    Professionell o trevlig hjälp med att prova ut o välja glasögon. Läs mer
  • 2020-03-15

Emma H skrev om KlarSynt Kalmar
    Var inne på linskontroll. Gick jätte bra och mycket trevligt bemötande!
    Tydlig information och man blev hörd. kändes tryggt att gå till klarsynt i Kalmar! Kommer att fortsätta gå dit! Läs mer
  • 2020-03-08

Elsa F skrev om KlarSynt Kalmar
    Noggrann undersökning. Bra o personlig service. Läs mer
  • 2020-03-05

Ulf Göran W skrev om KlarSynt Kalmar
    Bra bemötande väl omhändertagen och mycket noga med synkontrollen Läs mer
  • 2020-03-04

August R skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag fick hjälp av Mikael på Klarsynt Kalmar att prova ut linser. Jätteduktig optiker som noggrant provade ut rätt linser till mig och såg till att jag kunde plocka ut och in dem korrekt! Läs mer
    2020-03-04 KlarSynt Kalmar svarar August R
    Tack August! Bra kämpat med linserna, och hoppas du fick bra användning av dem på Vasa-loppet! =) /Mikael, KlarSynt Kalmar
  • 2020-03-02

Yvonne A skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte snygga glasögon som jag är så nöjd med.Blev så trevligt bemött.När jag kom in i glasögon affären så såg jag mina glasögon direkt.. Är så nöjd, återkommer så klart när jag behöver nya glasögon..Vi har bytt glasögon många i släkten nu, alla på Klarsynt.Tack. Läs mer
  • 2020-02-27

Laila A skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning och utprovning bågar. Bemötande var noggrant och proffsigt. Läs mer
  • Helmuth P

2020-02-27

Helmuth P skrev om KlarSynt Kalmar
    Bra bemötande med hög kunskap Bra bra Läs mer
  • 2020-02-26

Britt-mari I skrev om KlarSynt Kalmar
    Beställde glasögon efter en noggrann synundersökning. Mycket positivt och engagerat bemötande! Läs mer
  • 2020-02-24

Åke E skrev om KlarSynt Kalmar
    Verkade kunnig, uppskattade att han avrådde till nya glasögonköp innan jag varit på uppföljning hos ögonläkare i Linköping. Läs mer
  • 2020-02-24

Håkan I skrev om KlarSynt Kalmar
    Synkontroll

Perfekt

Efter starroperation skulle synkontroll ske och jag är mycket nöjd över resultatet

Jag har rekommenderat klarsynt
    Till flera bekanta Läs mer
  • Mia P

2020-02-21

Mia P skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag är linsanvändare alla dagar i veckan vilket påverkar mina stackars ögon.
    Så Mikael på klarsynt Kalmar övertygade mej om att jag kanske måste ha ett par glasögon så jag vilar ögonen ibland. Efter mycket hjälp och ett enormt tålamod sitter jag nu här med ett par glasögon på näsan och är supernöjd med mina glasögon.Han hittade verkligen de perfekta bågarna till mej vilket är viktigt för mej, och så ser jag ju dessutom så mkt bättre.
    Har varit väldigt negativ till att ha glasögon men nu kommer jag att växla mellan att ha linser och glasögon Läs mer
  • 2020-02-20

Jonas L skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag köpte terminalglas och vanliga glasögon.
    Min första synundersökning någonsin.
    Otroligt trevligt och informativt bemötande. Man fick stort förtroende för säljaren. Läs mer
  • 2020-02-19

Annelie G skrev om KlarSynt Kalmar
    Progressiva glasögon.
    Noggrann undersökning
    Kunnig och ett mycket trevligt bemötande. Jag återkommer gärna. Läs mer
  • 2020-02-13

Anne G skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon. Bra bemötande o kunnighet. Hjälpsam Läs mer
  • 2020-02-08

Ulf G skrev om KlarSynt Kalmar
    Linser, undersökning ... bra bemötande.... så jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-08

Eva V skrev om KlarSynt Kalmar
    Proffsigt bemötande och första optiker som egentligen inte är rädd att ge råd angående vilka glasögon som passar. Läs mer
  • 2020-02-07

Ing-britt A skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning, fick en mycket noggrann undersökning, 100% nöjd. Läs mer
  • Anders P

2020-02-07

Anders P skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket bra och proffsigt bra bemötande klockren service Läs mer
  • 2020-02-06

Pelle O skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon! Mycket nöjd med service och bemötande. Läs mer
  • 2020-02-05

Camilla E skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon med meshfilter. Mikael har ett litet företag som ser den enskilda kunden. Han gör noggrann undersökning och i mitt fall två då jag har Keratokonus. Hoppas att glasögonen ger mig ett tillfredsställande seende. Läs mer
  • 2020-01-10

Annika J skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon. Mycket trevligt bemötande som alltid.God service Läs mer
  • 2020-01-03

Luiza O skrev om KlarSynt Kalmar
    Optikern var grundlig och förklarande i sin synundersökning! Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-02

Birgitta F skrev om KlarSynt Kalmar
    Vänligt bemötande noggrann i sitt jobb, lugn och trevlig! Den perfekte optikern! Högsta betyg! Kram Birgitta Läs mer
  • 2020-01-01

Annika S skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon, bra bemött, alltid trevligt bemött. Ja. Läs mer
  • 2019-12-28

Helen E skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag köpte ett par progressiva glasögon med fotocromatiska glas.
    Utmärkt service och trevligt bemötande samt en mycket noggrann undersökning. Läs mer
  • 2019-12-26

Karla V skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag var på synundersökning och hade redan stora förväntningar då jag blivit rekommenderad av en vän. Mina förväntningar överträffades och mer! En mycket trevlig, kunnig och noggrann optiker. Jag har fått det bästa bemötandet! Väldigt lyhörd och fått svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2019-12-20

Stephan L skrev om KlarSynt Kalmar
    Allt är bra, Michael är alltid trevlig och noga. Läs mer
  • 2019-12-19

Patrik L skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket bra bemötande och noggrann undersökning Läs mer
  • 2019-12-17

Jimmie J skrev om KlarSynt Kalmar
    Test av synen för körkortsintyg. Gick väldigt fort, pratglad innehavare av butiken! :) Läs mer
  • 2019-12-13

Tomas K skrev om KlarSynt Kalmar
    Synkontroll.
    Trevlig och noggrann optiker.
    Helt okej besök. Läs mer
  • 2019-12-09

Kent M skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon
    Mycket trevligt
    Höga krav. Jag har precis hämtat glasögonen, för tidigt att bedöma om kraven är uppfyllda till fullo. Läs mer
  • 2019-12-08

Maria C skrev om KlarSynt Kalmar
    Kunnig och trevlig optiker som tar sig tid för varje kund. Alltid bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-27

Marie J skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökningen gjordes mycket noggrant av Mikael Einarsson och utmynnade i nya glas och bågar. Upplevde Mikael som väldigt kunnig och trevlig och rekommenderar mina vänner ett besök hos honom. Läs mer
  • 2019-11-25

Anneli O skrev om KlarSynt Kalmar
    En synundersökning . Hört att personalen är duktig. Mkt välbemött av trevlig , noggrann personal som tydligt förklarade vad han gjorde. För första gången kändes det som en genuin undersökning.
    Nästa besök kommer jag utan tvekan välja klarsynt för den proffsiga personalen och det billiga priset.
    Mvh Anneli Läs mer
  • 2019-11-19

Ingegärd O skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag köpte synundersökning samt beställde nya glasögon, fick som alltid bästa service av ett riktigt proffs , Absolut bäst i Kalmar, 100 poäng! Läs mer
  • 2019-11-17

Ingrid B skrev om KlarSynt Kalmar
    Proffsigt bemött noggrann trevlig ingav trygghetskänsla. Lade ner den tid som behövdes Läs mer
  • 2019-11-17

Stefan (per) G skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket bra bemötande, service och kund vänlig. Håller tider och bra kontakt. Jag kan rekommendera Klarsynt utan problem. Läs mer
  • Rita N

2019-11-10

Rita N skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte ett par glasögon som jag blev mycket nöjd med.
    Alltid lika fint bemötande och god service.
    Sammanfattningsvis rekommenderar jag detta företag på det allra varmaste. Läs mer
  • 2019-11-07

Kerstin F skrev om KlarSynt Kalmar
    Ett engagerat bemötande och bra resultat Läs mer
  • Gunilla P

2019-11-07

Gunilla P skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket proffsig , kunnig och förtroende optiker. Köpte progresiva glasögon och är supernöjd med dem. Läs mer
  • 2019-11-06

Margit P skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning o val samt köp av nya glasögon!
    Mycket proffsigt o fint bemötande.
    Jag har trivts jättebra med klarsynt o vänder mig i första hand till deras optiker!
    Känner mig trygg o vet att dom finns,när problem ev.uppstår Läs mer
  • 2019-11-05

Ewa J skrev om KlarSynt Kalmar
    Linser och glasögon! Michael är mycket trevlig och kunnig! Hade det inte varit för honom hade jag aldrig fått hjälp med min fruktansvärda ögoninflammation!!! Han ger aldrig upp! Kunden ska bara ha det bästa i synväg!! Rekommenderar honom till alla som söker en duktig optiker!! Läs mer
  • Christel F

2019-11-05

Christel F skrev om KlarSynt Kalmar
    Blev väldigt bra bemött av en mycket trevlig och kunnig optiker. Skulle prova ut linser men ändrade mig och ska nu köpa glasögon istället. Läs mer
  • Aiste V

2019-11-03

Aiste V skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag gjorde en synundersökning och köpte nya glasögon. Företaget hade ett gott bemötande. Trevlig personal. Jag förväntade mig en trevlig och bra service och noggrannhet. Företaget levde upp till mina förväntningar. Sammanfattningsvis skulle jag säga att det var nästan roligt att köpa glasögon och jag kommer gärna tillbaks igen. Läs mer

Södra Vägen 5, 392 45 Kalmar