KlarSynt Kalmar

En del av Klarsyntwww.klarsynt.se

Södra Vägen 5, 392 45 Kalmar — Visa karta

Välkommen till KlarSynt Kalmar!

På Södra vägen 5 i Kalmar hittar du KlarSynt Kalmar, i korsningen Södra vägen och Stensövägen. I butiken möts du av Mikael som i en trygg och lugn miljö hjälper dig på vägen mot en bättre ögonhälsa.

Vi har även ett stort utbud av de flesta kända märkena såsom Hugo BOSS, Tommy Hilfiger, Max Mara, Skaga, Charles Stone, Ray-Ban, Seventh Street, Metro, Kunoqvist, Hackett och många fler.

Med kunskap, service och kvalitet i fokus kan vi hjälpa dig med allt från synundersökningar för kontaktlinser, glasögon, körkort och skyddsglasögon till att hitta rätt solglasögon, förstoringshjälpmedel, läsglasögon och mycket mer. Vi erbjuder även de superpopulära koncepten BrilliantKund (betala dina glasögon för 295:-/månad eller 495:-/månad) samt LinsBoxen (prenumerera på dina linser, undersökningarna ingår). Varmt välkommen in till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 133 kunder tycker om KlarSynt Kalmar

• 2020-11-22

Jonas E skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning. Snabbt och proffsigt. Läs mer
  • 2020-11-14

Jonas E skrev om KlarSynt Kalmar
    Väldigt kompetent optiker!
    Jag har alltid kännt mig varmt och hjärtligt mottagen.
    Det finns en sådan glöd och nörderi hos Mikael som jag sällan skådat, det märks att han älskar sitt yrke.
    Man blir glad av att gå till optikern! 10/10 Läs mer
  • 2020-11-13

Adam G skrev om KlarSynt Kalmar
    Gjorde en synundersökning och köpte glasögon. Jag fick ett otroligt bra bemötande av en duktig kille som kunde sin sak. Läs mer
  • 2020-11-10

Lena S skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag är väldigt nöjd med mina progressiva glasögon som jag har köpt och provat ut hos dom. Man får en grundlig undersökning och ett gott bemötande också. Läs mer
  • 2020-11-09

Tomas S skrev om KlarSynt Kalmar
    Problem med skav med lins Fick omfattande undersökning och omtanke och professionellt bemötande-precis vad jag hoppats på Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-11-03

Carl-philip M skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning. Väldigt bra bemötande och service. Finns inget att klaga på utan jag är väldigt nöjd 😄 Läs mer
  • 2020-10-31

Gisela B skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning. Bra bemötande.
    Fick hjälp med mina besvär. Läs mer
  • 2020-10-27

Monika V skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning som ledde till progressiva glasögon. Kalmar.
    Trevligt och kompetent bemötande. Fick förtroende direkt. Lätt att boka tid online. Läs mer
  • 2020-10-23

Marianne B skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning som resulterade i remiss till ögonläkare. Optikern var mycket noggrann vid synundersökningen. Läs mer
  • 2020-10-20

Gabriella H skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket kompetent optiker med ett mycket trevligt och bra bemötande när jag fick en synundersökning för kontaktlinser och även utprovning av glasögon Läs mer
  • 2020-10-16

Helena K skrev om KlarSynt Kalmar
    Väldigt bra och noggrann undersökning. Läs mer
  • 2020-10-13

Stanislaw R skrev om KlarSynt Kalmar
    Bra profsig hjälp för kontaktlinser Läs mer
  • 2020-10-11

Lotta R skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte nya glasögon. Alltid ett positivt bemötande. Viljan att lösa allt för att få en nöjd kund, engagemang. Läs mer
  • 2020-10-11

Marlene E skrev om KlarSynt Kalmar
    Provade glasögon.Men ej fått svar på om det går och slipa in prisma i glaset.(Kunde ta tid)Fick en noga undersökning.Fick en tid snabbt.Har inget och klaga på Läs mer
  • 2020-09-26

Saif S skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag gjorde synundersökning för att skaffa glasögon och linser. Bästa kund-mottagande och så trevlig Mikael och kunnig i sin kompetens. Mycket bra priser på glasögon och linser och det finns stort urval. Rekommenderar starkt Klarsynt som optiker. Läs mer
  • 2020-09-23

Stefan M skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning, beställa läsglas, kunnig optiker mycket bra service. Läs mer
  • 2020-09-21

Kerstin H skrev om KlarSynt Kalmar
    Glad och tacksam för jättefin hjälp och mycket trevligt bemötande . Läs mer
  • 2020-09-20

Solvig L skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag provade ut ett par progressiva glasögon. Fick mycket proffsig hjälp. Jag kände att optikern tog mycket god tid på sig vid synundersökning och val av glasögon och jag fick svar på mina frågor. Jag hade kollat på nätet innan jag gick dit och sett att han fått höga betyg och jag instämmer till fullo. Mycket trevlig, glad och pratsam optiker.Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Klarsynt i Kalmar. Läs mer
  • 2020-09-19

Daniel A skrev om KlarSynt Kalmar
    Beställt skyddsglasögon via jobbet av Klarsynt Kalmar, Mikaels bemötande är som vanligt top notch.

Allt jag har att säga är utmärkt service. Läs mer
  • 2020-09-11

Alexandra F skrev om KlarSynt Kalmar
    Professionellt och personligt bemötande vid synundersökning och köp av glasögon. Läs mer
  • 2020-09-10

Martin J skrev om KlarSynt Kalmar
    Mikael på klarsynt kan sin sak. Jag får alltid bra service och svar på mina frågor. Jag fick snabbt en tid inbokad efter mitt önskemål och fick hjälp med att hitta nya glasögon. Läs mer
  • 2020-09-09

Eva H skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag köpte progressiva glasögon. Jag blev vänligt och proffsigt bemött av leg optiker Mikael Einarsson.
    Hälsningar Eva Håkansson Läs mer
  • 2020-09-04

Ying T skrev om KlarSynt Kalmar
    Har gjort synundersökning. Har fått mycket trevlig och professionell bemötande. Läs mer
  • 2020-09-03

Erik L skrev om KlarSynt Kalmar
    Behövde ny synundersökning och glasögon. Proffesionellt utförd synundersökning och bra vägledning till att välja bågar.
    Är mkt nöjd och kan rekommendera Klarsynt i Kalmar. Läs mer
  • 2020-09-02

Benny L skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket trevlig och noggrann personal som gjorde min syn undersökning och besvarade mins fråga Läs mer
  • 2020-08-04

Martin P skrev om KlarSynt Kalmar
    Glasögon till mig de första progressiva och min yngstas första glasögon.
    Bemötandet är alldeles utmärkt snabb och bra hjälp med bågar. Hade läst recensioner som vittnade om ett bra bemötande och mina förväntningar infriades.
    Nu är jag ingen van optikerbesökare men jag har svårt att se att någon är särskilt mycket bättre. Har inte fått glasögonen ännu men ser fram mot dem med spänning. Läs mer
  • 2020-08-02

Eva K skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket trevligt bemötande vid utprovning av glasögon och köp av glasögon Läs mer
  • 2020-07-26

Kersti J skrev om KlarSynt Kalmar
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Jag fick en tydlig förklaring på vad som hänt med min syn och att jag behövde nya glasögon. Jag fick hjälp med att prova ut lämpliga bågar till min ansiktsform vilket gjorde det lättare att hitta rätt i utbudet av bågar. Jag är väldigt nöjd med mitt besök på Klarsynt och ser fram mot mina nya glasögon. Läs mer
  • 2020-07-11

Staffan H skrev om KlarSynt Kalmar
    Nya glasögon, de gamla hade passerat bäst före datum för länge sedan.
    Blev rekommenderad optikern av bekanta.
    Ett mycket trevligt och personligt bemötande med god smak och klokt omdöme.
    Förväntade mig en optiker som ville kränga glasögon till varje pris.
    Proffsigt trevligt, personligt ställen som har fått en ny stamkund. Läs mer
  • 2020-07-02

Monika P skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte nya glasögon-progressiva. Bra bemötande. Läs mer
  • 2020-06-27

Jonathan F skrev om KlarSynt Kalmar
    Bästa optiker, har alltid haft problem med glasögonen jag skaffat hos andra optiker firmor med aldrig hos KlarSynt :) Läs mer
  • 2020-06-25

Gudrun S skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag köpte nya glasögon,och är väldigt nöjd med dem.
    Bemötandet var synnerligen bra på alla sätt, fick också veta att mina gamla glasögon stämde inte riktigt i bågarna och därmed hade jag knappt någon yta som läsglas, mycket irriterande för mig i 2 år.
    Nu ser jag helt bra som jag skall.
    Bra kunnig optiker. Läs mer
  • 2020-06-24

Karolina N skrev om KlarSynt Kalmar
    Köp av glasögon och lins- och synundersökning. Mycket bra bemött. Levde upp till mina förväntningar. Inget negativt att säga. Läs mer
  • 2020-06-23

Maria L skrev om KlarSynt Kalmar
    Skärmglasögon
    Trevligt bemötande med kunnig personal
    Jag är jättenöjd med mina glasögon Läs mer
  • 2020-06-22

Marie U skrev om KlarSynt Kalmar
    Alltid lika bra, bra service, trevligt bemötande, goda tips och råd Läs mer
  • 2020-06-19

Cristina J skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte nya glasögon och blev som vanligt toppenbra bemött. Läs mer
  • 2020-06-13

Maria S skrev om KlarSynt Kalmar
    Underbart bemötande! Och en fantastisk kunskap som finner lösningar på mina ögonproblem ;-) Läs mer
  • 2020-06-12

Santari Stefanie W skrev om KlarSynt Kalmar
    Mikael är mycket kompetent, arbetar absolut noggrant och professionellt. Även med svåra problem ger han inte upp och letar efter lösningar. För mig är han den bästa optikern jag hittills har träffat. Absolut rekommendabel! Läs mer
  • 2020-06-12

Jeanette S skrev om KlarSynt Kalmar
    Blev bemött på ett utmärkt sett,blev lyssnad på o hen tog verkligen tid för mig vad det gällde undersökning och att hitta rätt bågar.
    Kan varmt rekomendera klarsynt Läs mer
  • 2020-06-10

Sabina E skrev om KlarSynt Kalmar
    När jag kom in i butiken fick jag ett varmt välkomnande. Han som jobbade där hjälpte mig med synundersökning och var jätte hjälpsam med det jag behövde. Jag hade inga förväntningar men kommer komma tillbaka dit igen om jag behöver något mer. Läs mer
  • 2020-06-10

Diddi L skrev om KlarSynt Kalmar
    Jag beställde tid för att jag upplevde svårigheter med läsning. Jag fick undersökning, och sedan ett svar att synen kunde ej förbättras med nya glasögon. Remiss skickades till ögonkliniken i Kalmar och jag fick en snabb tid. Det gick jätte snabbt! Jag är tacksam. Läs mer
  • 2020-06-04

Ali S skrev om KlarSynt Kalmar
    Riktigt bra service och duktig personal, rekommenderas starkt. Läs mer
    2020-06-04 KlarSynt Kalmar svarar Ali S
    Tack så mycket Ali! Hoppas det går bra med MC:n där sen! =) /Mikael, KlarSynt
  • 2020-05-27

Anna Lena E skrev om KlarSynt Kalmar
    Behövde glasögon för långtseende - TV-tittande och bilkörning. Fick den hjälp jag behövde i lugn och ro. Ingen stress och mycket provande. Fick också hjälp med val av bågar. Plus snabb leverans. Är mycket nöjd med bemötandet också. Läs mer
  • 2020-05-19

Sebastian V skrev om KlarSynt Kalmar
    Synundersökning och lins-utprovning. Bästa optikern med grym serviceanda och tar verkligen hand om sina kunder! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-05-15

Michael N skrev om KlarSynt Kalmar
    Trevligt och proffsigt! Bra produkt! Läs mer
  • 2020-05-12

Thomas E skrev om KlarSynt Kalmar
    Snabb, trevlig och korrekt service. Läs mer
  • 2020-04-30

Björn J skrev om KlarSynt Kalmar
    Mannen har snyggt skägg och är väldigt kompetent Läs mer
    2020-05-19 KlarSynt Kalmar svarar Björn J
    Haha! Tack så mycket för komplimangen Björn! :D
  • 2020-04-25

Peo P skrev om KlarSynt Kalmar
    Köpte glasögon. Undersökning, produkt och bemötande var utmärkt. Mycket nöjd och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • 2020-04-23

Anneli B skrev om KlarSynt Kalmar
    Mikael är mycket proffisionell. noggrann & sakkunnig. Tar väl hand om sina kunder och ger den tid kunden behöver. Jag gjorde en synundersökning, behövde inte byta glasögon men jag provar linser. Bollar ideer med Mikael som försöker verkställa på bästa sätt. Jag rekommenderar Klarsynt Kalmar till glasögon/linsbärande kunder. Vet att Mikael också är mycket bra med äldre kunder som behöver komplettera med förstoringsglas. Läs mer
  • 2020-04-22

Britt-marie J skrev om KlarSynt Kalmar
    Proffsigt och presonligt bemötande. Positiv anda.
    Köpte nya bågar och glas samt progressiva solglasögon.
    Synundersökning också.
    En mycket positiv upplevelse och glasögonen är perfekta 👌🏾
    Mina första riktiga gladögon i livet vid 63 års ålder. Tack Mikael i Kalmar! Läs mer
    2020-04-22 KlarSynt Kalmar svarar Britt-marie J
    Vad roligt att höra att du är nöjd och att det fungerar bra Britt-Marie! Du blev verkligen superfin i glasögonen, och solglasögonen! =) /Mikael, KlarSynt Kalmar
    KlarSynt Kalmar gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte