KlarSynt Kalmar

KlarSynt Kalmar

Välkommen till KlarSynt Kalmar!

På Södra vägen 5 i Kalmar hittar du KlarSynt Kalmar, i korsningen Södra vägen och Stensövägen. I butiken möts du av Mikael som i en trygg och lugn miljö hjälper dig på vägen mot en bättre ögonhälsa.

Vi har även ett stort utbud av de flesta kända märkena såsom Hugo BOSS, Tommy Hilfiger, Max Mara, Skaga, Charles Stone, Ray-Ban, Seventh Street, Metro, Kunoqvist, Hackett och många fler.

Med kunskap, service och kvalitet i fokus kan vi hjälpa dig med allt från synundersökningar för kontaktlinser, glasögon, körkort och skyddsglasögon till att hitta rätt solglasögon, förstoringshjälpmedel, läsglasögon och mycket mer. Vi erbjuder även de superpopulära koncepten BrilliantKund (betala dina glasögon för 295:-/månad eller 495:-/månad) samt LinsBoxen (prenumerera på dina linser, undersökningarna ingår). Varmt välkommen in till oss!

Läs vad 177 kunder tycker om KlarSynt Kalmar 2

2021-06-04
    Reparation av glasögon samt koll inför körkortstillstånd. Som vanligt hög tillgänglighet och servicegrad.
    2021-05-29
    Trevligt bemötande av MIkael så duktig och noga ger högsta betyg supernöjd Tack 🤗
    2021-05-14
    Väldigt trevligt bemötande och kunnig Är helnöjd Nu väntar vi bara på glasögonen ska komma
    2021-04-29
    Köp av glasögon och synundersökning.
    Var en väldigt noggrann undersökning, fin hjälp med att prova ut glasögon och tog sig tid till detta. Trevlig personal. Alla förväntningar levde de upp till. Rekommenderar denna butik starkt till andra.Mvh Ann-Charlotte
    2021-04-29
    Bäst service och hjälp. Rekommenderas
    2021-04-27
    Nya glasögon och synundersökning.
    Mycket väl bemött på alla sätt.
    Genomtänkta coronaåtgärder.
    2021-04-22
    Hej gjorde en synkop för körkort. Ett mycket trevligt och framförallt roligt besök.😃
    2021-04-13
    Skulle få synundersökning och han i kassan var väldigt trevlig. Synundersökningen gick väldigt snabbt och det var relativt billigt.
    Tack för ditt betyg på körkortsundersökningen Gustav! =) Lycka till med övningskörandet! =) KlarSynt Kalmar
    2021-04-12
    Kunnig på sitt område, bra på att förklara. Kändes som att man fick rätt hjälp.
    2021-04-03
    Jag gjorde en synundersökning och köpte nya glasögon. Fick ett trevligt och professionellt bemötande.
    2021-03-29
    Bra handläggning av reklamation samt bra undersökning. Positivt med initiativ till remiss för undersökning av problem med mycket rinningar.
    2021-03-26
    Köpte nya glasögon och solglasögon med samma styrka.
    Det bästa bemötandet.
    Absolut.
    Mycket trevlig och duktig optiker. Får högsta betyg.
    Undersökning
    Utmärkt
    Vet ej
    Bra upplevelse, proffsig personal (ödmjuk)
    Inget att klaga på.😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
    2021-03-21
    Jättebra bemötande .
    Noggrann kontroll av ögon.
    Bara positivt.
    2021-03-18
    Köpte glasögon, blev bemött jättebra! Trevlig personal.
    2021-03-10
    Glasögon fick utmärkt bemötande
    2021-03-09
    Köpte kompletta glasögon.Mycket väl bemött. Mycket noggrann. Bra tips på vilka bågar som passade mig. Utmärkt och rekommenderas.
    2021-03-08
    Synundersökning för nya glasögon, tog sig verkligen tid och engagerad, upptäckte förändringar i ögonen, remiss till ögonläkare.
    Mycket proffsig, kunnig och trevlig atmosfär, lättsamt, det är så här man ska bli bemött.
    Har varit till många olika optiker genom åren, men det här var i en helt annan klass.
    Tack Ingrid! Kul att höra! =) /Mikael, KlarSynt KlarSynt Kalmar
    2021-03-06
    Jag köpte ett par nya glasögon och fick bra tips och väldigt fin hjälp av Mikael Einarsson. Kan varmt rekommendera KlarSynt! En suverän service och toppbetyg till bpde honom och butiken!
    2021-03-06
    En bra och noggrann optiker med bästa servicen
    2021-03-04
    Progressiva glasögon
    På ett utmärkt sätt.
    Mycket noggrann undersökning.
    Det bästa möjliga bemötande.
    Kul att höra att du är nöjd Björn! =) KlarSynt Kalmar
    2021-03-02
    Synkoll och nya glasögon
    Trevligt och mycket kompetent bemötande
    Kommer att rekommendera klarsynt till vänner och bekants
    2021-02-10
    Bemötötande var perfekt och välkomnande. Jag skulle göra en vanlig synundersökning,. Synen var bra” men” . Det var något som inte stämde. Här så man att hår vuxit in under ögat som stört mig i många år. Att ingen annan sett det?Fick hjälp och det blev bra! Nu kan jag se till höger utan besvär det kunde jag inte tidigare. Tack för du såg och skickade mig vidare😀
    2021-02-07
    Gjorde bara en undersökning
    Väldigt proffsig personal
    2021-02-05
    Mycket proffsigt bemötande. Noggrann och tar sig verkligen tid. Mikael är en väldigt kompetent optiker!
    2021-02-04
    Gjorde en synundersökning eftersom det var dags igen. Bra bemötande och goda råd. Micke lyssnar och rekommenderar på ett ödmjukt sätt vad man bör investera för glasögon och bågar. Kan varmt rekommendera att boka ert besök här!
    2021-01-29
    Gått här några år nu. Supertrevligt, tillmötesgående och närvarande !
    2021-01-28
    Kompetent. Behöver inte justera. Passar direkt
    2021-01-09
    Trevligt bemötande, mycket proffsiga och kunniga.
    2021-01-06
    Upplevde att han är noga kolla ögon
    2021-01-01
    Synundersökning, nöjd med resultatet
    2020-12-29
    Köpte glasögon. Blev väldigt bra bemött. Är väldigt nöjd.
    2020-12-21
    Synundersökning och glasögon/solbrillor
    Supertrevlig optiker!
    2020-12-18
    Jättenöjd med service! Kunnig, duktig, engagerad och vänlig. Bästa optikererfarenheten på 15+ år
  • Jürgen W
    skrev om KlarSynt Kalmar
    2020-12-18
    Super vänlig och kundfokuserad
    2020-12-17
    Mina förväntningar överträffade med hur hjälpsam och villig till att hjälpa det har varit. Samt hur noga undersökningarna har genomförts. Upplevelsen har varit väldigt trevlig och informerade samt hjälpsam. Bemötandet har varit vänligt och entusiasmen för att hjälpa har varit tydlig vilket är extremt trevligt. Jag anser att bemötandet och hjälpen har varit utmärkt och jag skulle hjärna vilja fortsätta att vara kund hos klarsyn Kalmar. Det har garanterat varit de mest hjälpsamma och trevlig synundersökning jag har varit på. Mina förväntningar var sådära inte stora men inte små, jag förväntade mig en simple synundersökning, men företaget överträffade de med sin hjälpsamhet och entusiasm för sitt arbete och vilja att hjälpa kunden. Vi har handlat linsvätskor men var osäker på vilken som var rätt så vi fick med oss tv versioner ifall den ena var fel. Jag har även gått på några synundersökningar som har varit väldigt informerad och noggrant genomförda. Det har varit en 12/10 upplevelse.
    2020-12-16
    1. Glasögon med prismslipning
    2. Utmärkt bemötande
    3. Har bara lovord, mycket duktig optiker.
    Fixade ett problem som bekymrarat mig mycket efter OP i makula.
    2020-12-10
    Hade läst recensioner om Klarsynt i Kalmar och förväntningarna jag hade uppnåddes mer än väl! Och jag är verkligen supernöjd med glasögonen såväl som servicen!
    2020-12-09
    Jag köpte glasögon, o blev väl omhändertagen, hittills är ja nöjd med varan !
    2020-12-07
    Gott bemötande där Optikern verkligen tar sig tid!
    2020-12-05
    Glasögon
    Synundersökning
    Trevligt bemött
    2020-11-28
    Bra bemötande och mycket noggrann undersökning när jag provade ut mina glasögon.
    2020-11-25
    Fantastiskt bemötande långt förbi förväntan och andra optiker jag träffat tidigare. Kommer definitivt återvända den dag det blir aktuellt!
    2020-11-22
    Synundersökning. Snabbt och proffsigt.
    2020-11-14
    Väldigt kompetent optiker!
    Jag har alltid kännt mig varmt och hjärtligt mottagen.
    Det finns en sådan glöd och nörderi hos Mikael som jag sällan skådat, det märks att han älskar sitt yrke.
    Man blir glad av att gå till optikern! 10/10
    2020-11-13
    Gjorde en synundersökning och köpte glasögon. Jag fick ett otroligt bra bemötande av en duktig kille som kunde sin sak.
    2020-11-10
    Jag är väldigt nöjd med mina progressiva glasögon som jag har köpt och provat ut hos dom. Man får en grundlig undersökning och ett gott bemötande också.
    2020-11-09
    Problem med skav med lins Fick omfattande undersökning och omtanke och professionellt bemötande-precis vad jag hoppats på Mycket nöjd!
    2020-11-03
    Synundersökning. Väldigt bra bemötande och service. Finns inget att klaga på utan jag är väldigt nöjd 😄