Knivsta Optique

Knivsta Optique

Välkommen till Knivsta Optique!

Precis intill Nordea, på Forsbyvägen 2 i Knivsta, hittar du Knivsta Optique. I butiken träffar du Ingrid och Ann-Helen som hjälper dig att hitta rätt bland en rad olika varumärken. Vi har ett stort utbud av kontaktlinser, glasögonbågar och ögonvårdsprodukter och finns alltid tillgängliga för frågor angående din ögonhälsa.

Vi utför även synundersökningar, screenar för ögonsjukdomar, tryckmätning och undersöker hur dina ögon samarbetar. Varmt välkommen in till oss på Knivsta Optique!

Läs vad 105 kunder tycker om Knivsta Optique 2

2021-06-17
    Supernöjd med alla mina nya glasögon! Progressiva, terminal- och läsglasögon. Så väl utprovade och anpassade efter mina behov. Proffsigt! Dessutom väldigt trevligt bemötande.
    2021-06-15
    Helt ok
    Har inte fått beställda varan än, så jag kan inte uttala mig mycket mer
    2021-05-28
    Jag kollade upp ev synfel och blev bemött av personal, rimligt pris och ja, allt gick väldigt snabbt och effektivt. Kan varmt rekommendera butiken:)
    2021-05-26
    Trevligt och proffsigt bemötande. Jag är supernöjd och kommer att bli deras återkommande kund.
    2021-05-19
    Hej jag är kund hos er sedan 2009
    Och jag är mycket nöjd
    Att vara kund hos optgue
    Jag vill hämta fler kompisar till er
    Jag köpte glasögon mycket bra
    2021-05-06
    Glasögon läsglasögon och bra personal
    2021-05-05
    Jag gick på synundersökning och köpte glasögon. Väldigt trevlig och professionell personal som hjälpte att välja glasögon som passar bäst.
    Det tog inte så lång tid att få mina köpta glasögon vilket gick smidigt.
    2021-04-29
    Synundersökning. Bra och snabb service
    2021-04-28
    Det var snabbt bra och effektivt. Bra coronasäkert. Inget krongel. A a a a s a. A. A. A a s s s s s s s s s s s s s s s s s
    2021-04-10
    Mycket trevliga och kunniga och bra service.
    2021-04-09
    Proffsigt och välskött! Man kände sig sedd som kund och fick många goda råd och förslag.
    2021-03-31
    Jag fick min syn mätt. Den konstaterades vara ok med de glasögon jag har. Då bestämde jag mig för ett par läsglasögon.
    De är bra
    Som vanligt fick jag en utmärkt undersökning.
    Jag är mycket nöjd med Knivsta Optik.
    2021-03-31
    Optikern hade dåligt bemötande med fult kroppsspråk mot oss när vi var där senast. Betedde sig som vi var bärare av covid-19 trots att vi håll avstånd och tog på oss munskydd när hon bad oss. Man känner inte att man vill gå tillbaka dit.
    2021-03-30
    Vänligt bemötande och noggrann undersökning följt av professionella och kloka råd.
    2021-03-23
    Gjorde en synundersökning. Bra bemötande, trevligt!
    2021-03-04
    Glasögon hjälp till gott val .Vänligt bemötande.
    2021-02-25
    Mycket till mötesgående och familiär stämning, dock något dyra.
    2021-02-13
    Bemötande, snabbt och smidigt.
    2021-02-03
    Glasögon, snabbt o bra
    Lite missvisande med glasögonrabatten
    2021-01-07
    Jag är mycket nöjd med glasögonen jag har köpt och med all hjälp jag har fått! Tack!
    2021-01-06
    Bra service och trevlig personal!
    2021-01-01
    Mycket trevlig dam som tog hand om mej.10 av 10 poäng men nu fanns det bara5.
    2020-12-31
    Första gången jag var där så skulle vi kolla om jag behövde glasögon. Så vi gjorde alla dem här testerna och fick reda på att jag är närsynt. Själva upplevelsen var utmärkt! När jag valde glasögon så gick det också smidigt. Och Allt det här tog inte mer än 30 minuter! Så när min lilla syster skulle kolla sina ögon så tog själva undersökningen 45 minuter och jag det skulle säkert gå snabbare om de kom till er.

Jag var väldigt nöjd med servicen när jag skulle hämta upp glasögonen! Allt gick jätte bra och smidigt och jag älskar glasögonen som jag köpte!

Över allt så tycker jag att det här var den bästa som jag har sätt. Jag hoppas att andra kommer också tycka samma sak som mig!
  • Elisabet L
    skrev om Knivsta Optique
    2020-12-29
    Köpte glasögon samt solglasögon.
    AnneHelene är väldigt professionell och bemöter en med full fokus på mig som kund. Hon lyssnar och ger goda råd.
    Ställer alltid upp om något behöver justeras tex bågarna. Hon är trevlig och lugn i sitt sätt att bemöta mig och förklarar på ett begripligt sätt. Har gått hos henne sen 2008 då jag insåg att jag behövde glasögon. Hon är guld värd för mig och min make. Vi uppskattar verkligen att hon finns på hemmaplan. Möjligt att hon är lite dyrare som många tycker men vi betalar för kvalitet och trygghet.
    2020-12-25
    Upplevde service och bemötande samt kunnighet till full belåtenhet.
    2020-12-25
    Glasögon. Utmärkt bemötande. Hade stora förväntningar,som företaget levde upp till på 100%. Sammanfattar min upplevelse till full belåtenhet och rekommenderar gärna företaget.
    2020-12-23
    Köpte ett par glasögon och gjorde ett syntest. Hon som jobbade där var väldigt professionell och visste vad hon skulle göra som resulterade till en bra upplevelse och grymma glasögon!
    2020-12-22
    Har gjort synundersökning och provat ut glasögon. Har alltid fått mycket god hjälp och suverän service. Skönt att ha butiken nära när man behöver snabb hjälp.
    2020-12-05
    Trevligt bemötande. Bra resultat. Helnöjd m.a.o. / Britta
    2020-11-27
    Glasögon.
    Mycket bra.
    Behövde nya glasögon o fick professionell hjälp.
    Trevlig o gemytlig.
    2020-11-10
    Som alltid ett trevligt bemötande.
    2020-11-04
    Ögonundersökning/inköp glasögon. Professionellt, vänligt, noggrant renligt och försiktigt i dessa coronatider , ärligt bemötande. Rekommenderar detta företag!
    2020-11-04
    Bra bemött, bra undersökning! Bra glasögon!
    2020-11-01
    Jag köpte glasögon till min son och blev superbra bemött av personalen. Bra service och bra produkter. Väldigt nöjd!
    2020-10-31
    Jag var där för synundersökning och beställde nya glasögon. Trevligt bemötande och kunnig personal. Jag har varit där tidigare, så jag visste att , det var bra.
  • Hanne Henriette A
    skrev om Knivsta Optique
    2020-10-30
    Jag letade nya glasögon på olika ställen, men kunde inte hitta någon som jag blev helt nöjd med. Ann-Helen såg direkt vad jag behövde. Hjälpte mig att prova och gav bra feedback baserad på kunskap om visuellt utryck. Utmärkt kundservice och solid kompetens!
    2020-10-29
    Fint bemötande.
    Tryggt och bra!
    3 par glasögon . All hjälp man kan få.
    2020-10-21
    Glasögon.
    Mycket professionell och trevlig upplevelse. Otroligt tillmötesgående och hjälpsam. Jag kommer att fortsättningsvis använda detta som min optiker-expert.
    2020-10-16
    Synundersökning och köp av glasögon åt barnet. Bra bemötande, snabb service men ändå noggranna.
    2020-10-14
    Köpte 2 par glasögon,kändes som lite gammaldags teknik vid synundersökningen men nöjd med resultaten av glasögonen.Bra bemötande.
    2020-10-13
    Första gången hos optiker. Bra service, tror glasögonen blev rätt men måste vänja mig.
    2020-10-01
    Smärtfritt bemötande av personal, dem kan sitt o inge skitsnack
    2020-10-01
    När jag skulle boka tid för synundersökning så fick jag tid samma dag. En vecka senare hade jag mina nya glas i mina bågar. Vart så glad att jag kunde behålla mina gamla bågar. Jättebra service! Helnöjd.
    2020-09-25
    Jag hade köpt både glasögon och undersökning och blivit nöjd av båda. Kanske skulle det vara bättre om väntetid hade varit kortare än 10 dagar.
    2020-09-25
    Utmärkt synundersökning. Trevligt bemötande. Härlig stämning😍. Glatt. Man är glad när man går ifrån butiken😊
    2020-09-16
    Nya glasögon samt syn undersökning.
    Snabbt o trevlig bemötande.
    Dom levde upp till mina förväntningar.
    2020-09-11
    Mycket bra bemötande men kändes gammaldags med omoderna apparater.
    2020-09-09
    Jag gick dit för att göra en synundersökning. Jag fick ett bra bemötande och fick bra svar på de frågor jag hade.
    2020-07-11
    Är jättenöjd med mina glasögon, bra med kampanjer 😊👍
    2020-07-08
    Köpte progressiva glasögon och dito solglasögon.
    Vänligt och professionellt bemötande. Bra service, glasögonen lämnades ut fast optikern egentligen hade semester.
    Förväntade mig att hitta glasögon som jag trivs med och att få smakråd, vilket jag också fick.
    Är således nöjd med upplevelsen.