Kristall Bygg & VVS AB

Välkommen till Kristall Bygg & VVS AB!

Vi är det självklara valet för dig som ska renovera och utföra diverse VVS relaterade arbeten. Vi förstår att du är trött på företag som har luddiga avtal och som inte kan hålla överenskomna tider. Detta är någon vi på Kristall Bygg & VVS har tagit fasta på och skapat ett så öppet och enkelt arbetsklimat som möjligt för dig som kund.

Tjänster: resning av hus, renovera kök, renovera badrum, bygga altan, VVS montering, elarbeten samt mycket mer.

Vi har lång erfarenhet inom branschen och kan erbjuda dig en helhetslösning inom renovering och VVS. Varmt välkommen att titta på vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 26 kunder tycker om Kristall Bygg & VVS AB 2

2022-12-07 Spontant omdöme
    Nogrann, duktig och vänlig. Har gjort flera jobb för oss och vi har alltid varit nöjda!
    Tack för din feedback Iryna ! Vi är glada över att du uppskattade vårt arbete. Ni är alltid välkommen💗! Mvh Kristall Bygg Kristall Bygg & VVS AB
  • Mikael S
    2022-12-06 Insamlad av företaget
    Hela VVS jobbet gick mycket bra . Det blev fint och de kom igång snabbt.
    Så jag rekommenderar Kristall bygg o vvs ab!
    Tack för din feedback Mikael ! Vi är glada över att du uppskattade vårt arbete. Du är alltid välkommen💗! Mvh Kristall Bygg Kristall Bygg & VVS AB
    2022-10-24 Spontant omdöme
    Jag fick besök av Tim trots att jag avbokat konsultationen då jag var osäker på när leverans av mina badrumsmöbler skulle ske. Badrumsmöblerna hade kommit och som tur var var jag hemma när Tim plingade på. Jag fick ett väldigt bra intryck av Tim som kom med egna bra idéer och jag bestämde mig på stående for för att anlita Kristall Bygg då de kunde komma redan kommande vecka.

Jag behövde hjälp med att planera mått för en tvättmaskinsmöbel men det var tydligt att detta inte riktigt ingick så jag bestämde själv på en höft och det blev riktigt bra i slutändan, även om det verkligen var tur att jag kunde vara på plats när byggarna byggde möbeln så att jag med teckenspråk kunde visa hur jag ville ha det. Annars vet jag inte hur det hade gått faktiskt och det var svårt att kommunicera med byggarna. Andra kommunikationsmissar gjorde att det var extremt nära att spegeln och spegelskåpet hamnade på fel sida av väggen. Efterhand insåg jag att arbetsledaren egentligen inte hade så bra koll (alternativt att det uppstått missförstånd mellan arbetsledare och byggare) och jag var tvungen att själv arbetsleda. Hål i möbeln behövde göras större för att lämna lite marginal till slangar och detta var det tur att jag hann förtydliga innan det var för sent.

Under projektet uppstod flera kommunikationsmissar, exempelvis kom byggarna och gjorde saker som inte skulle göras: de kom för att montera tvättmaskinsmöbeln när den redan var monterad (jag hade mailat att detta redan var fixat). Detta ledde till att tvättmaskinen (som dragits ut) började läcka vatten från slangen som inte blev korrekt tillbakamonterad när tvättmaskinen sedan sköts in. Byggarna kom tillbaka och åtgärdade utan extra kostnad men detta var så onödigt och slösade både min och deras tid. Det enda jag väntade på och anledningen till att jag släppte in dem i badrummet när de kom och knackade på (återigen utan att vi hade ett inbokat möte) var för att jag trodde att de skulle fixa elen till spegeln som jag bett om. Av en slump kollade jag in i badrummet och såg att de höll på att dra ut tvättmaskinen. Röret till kommoden läckte och åtgärdades men det tog två besök och vatten läckte in i kommoden men som tur var började den inte svälla då jag upptäckte det i tid. Ett badrumsskåp tror jag fick en liten skada på ena långsidan under monteringen (eller så var det så från fabrik, det är svårt att veta) och i vardagsrumsväggen råkade byggarna göra ett 1 cm långt jack som jag dock kunde fixa genom att spackla och måla om väggen efteråt. Skåpets gångjärn justerades inte på ett sätt som gjorde att skåpet stängde helt men genom Youtube lärde jag mig hur man justerar detta själv och lyckades fixa det. Det blev också två små repor på tvättmaskinen när den hanterades men inte hela världen heller då jag kunde måla på emaljlack.

Det var svårt att få kontakt och klara besked från säljare och arbetsledare. Kommunikationen mellan kund, säljare, arbetsledare och byggare lämnar en del att önska. Samtidigt är alla väldigt trevliga och enkla att prata med när man väl får kontakt och de gjorde ett bra jobb på det stora hela.

Personligen värderar jag upplevd trygghet i projektet och ett smidigt och effektivt förfarande väldigt högt så jag kommer inte vända mig till Kristall Bygg igen, men en sak som de verkligen inte gjorde var att krydda offerten utan den var helt korrekt och dessutom har Kristall Bygg konkurrenskraftiga priser. Det är säkert ett bra val för någon som är mindre hispig än jag är.
    Tack för din feedback Amanda ! Vi är glada över att du uppskattade vårt arbete. Du är alltid välkommen💗! Mvh Kristall Bygg Kristall Bygg & VVS AB
    2022-08-05 Spontant omdöme
    Vi skulle ta hjälp av Kristall Bygg med att flytta en duschvägg samt blandare och hållare till dusch 10 cm. Tim var hos oss och gav ett bra intryck och vi fick ett första pris som vi tyckte lät ok så vi bokade in jobbet. Rörmokaren var här i endast 3 timmar men ändå så fakturerar företaget för en hel dag och trots att jag frågar varför detta inte korrigeras så får jag inget svar från dom. På mitt företag så fakturerar vi för faktiska timmar så att inte en kund betalar för tid som inte utnyttjats. Så 5200 kr måste vi betala för 3 timmar vilket är helt absurt för mig. Sedan har rörmokaren lämnat fula hål efter förflyttningen så jag rekommenderar inte detta företag....
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Tycker kristall bygg gjorde ett väldigt bra jobb när jag renovera min tvättstuga, trots det blev missuppfattningar om värmeslingor i golvet, så löste dom det utan behöva betala.Nåt som jag uppskatta var bra kommunikation tim var bra alltid ringa tillbaka
    så rekommendera kristall bygg
    Tack Magnus . Det är viktig till oss att se glada och nöjda kunder. Kristall Bygg & VVS AB
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Kristall Bygg hjälpte oss ändra planlösning med flytt av kök/sovrum och rivning av vägg för öppen planlösning. Otroligt bra kundbemötande. Överträffade våra förväntningar. De kom alltid med mycket egna förslag och tankar vilket uppskattas. Noggrant arbete och löpande kommunikation under hela processen så att vi alltid hade kontroll över hur det fortlöpte. Rekommenderas starkt!
    Tack för det jag hoppas ni får det trevligt i er nyrenoverade lägenhet. Kristall Bygg & VVS AB
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Installation av duschdörr och toalettstol. Det gick smidigt och vi är nöjda.
    Tack Peder. Kristall Bygg & VVS AB
    2022-02-06 Insamlad av företaget
    köpte renovering av köket toa och duschrum- Köket fick nytt golv och hela utrustningen nya från inköp till montering mm. Med tanke på Corona och min överkänslighet på infektioner fick jag lita på Tim och allt blev bra. Även byte till el från 1 till 3fas. Kommer att ge bästa betyg och anlita företaget till nästa projekt. Svaren är sent eftersom insjuknade Corona och krafterna vill inte återkomma så fort jag önskar.
    Tack Mirja
    Önskar dig och din man all lycka och krya på er👍
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    dom var mkt duktiga och höll tidsplanen
    2022-01-15 Spontant omdöme
    Kan inte skriva annat än varmt rekommendera Kristall bygg &VVS AB Fantastisk duktiga hantverkare och plattsättare som jobbade med stor precision. Sist men inte minst tusen tack till den fantastiska projektledaren Nazar som fanns vid vår sida under hela resan, gav råd, återkopplade snabbt och fixade allt så att projektet rullade smidigt från början till slut.
    2021-12-19 Spontant omdöme
    Tack för fin arbete. Vi är nöjda med servicen och varmt rekommenderar. Snabba killar och hög kvalitet.
  • Iryna S
    2021-12-18 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med Kristall bygg. Tack igen!
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Generellt så var det gott bemötande och enkel kommunikation med projektledaren. Däremot så kändes det att kommunikationen mellan teamet och projektledaren var inte lika tydlig. Vi förväntade oss att det skulle gå fortare med renoveringen men det dröjde längre än planerat utan bra anledning. Sammanfattningsvis så var vi nöjda med resultatet men det krävdes mycket mer engagemang, uppmärksamhet och tid av oss än det skulle ha behövt.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    de gjorde ett bra jobb
    Jag är nöjd
  • 2021-09-20 Insamlad av företaget
    Vi använde oss av Kristall bygg för att renovera vårt badrum. Seriöst bolag med en bra ägare! Mycket fin arbete ni hade gört! Tackar
    2021-06-16 Spontant omdöme
    Riktigt nöjd med arbetet som utförts! Pålitliga och noggranna!
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Vi använder NazVik som underleverantörer regelbundet. Vi är helt nöjda med servicen som de levererar.
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera Nazar och hans team. NazVik har gjort flera uppdrag för oss både badrum och VVS-arbete. Rekommenderar starkt. Serviceminded och kunnig personal och alltid trevlig.
  • ISLAM Y
    2021-03-14 Spontant omdöme
    Mycket nöjda med Nazvik AB! Rekommenderar och skulle inte tveka att anlita dem igen.
    Alla som vi haft att göra med har varit proffsiga, trevliga och framför allt duktiga.
    Jag är så nöjd med slutfinishen.
  • EDGAR S
    2021-03-12 Spontant omdöme
    Gjorde ett otroligt fint jobb i mitt badrum! Kan verkligen rekommendera NazVik Badrum & VVS! Levererade inom tidsramen samt att dem alltid var tillgängliga när man hade frågor eller funderingar. Mycket flexibla och samarbetsvilliga. Prisvärt!
    2021-02-26 Spontant omdöme
    Jätte bra kommunikation med byggarna och projektansvarige.

Professionell företag som renoverade mitt badrum till ett dröm badrum.
    Allt gick så smidigt till.

Kan inte vara mer nöjd !

Rekommenderas starkt!
    Tack att ni litar på oss! Det är viktig till oss att se glada och nöjda kunder. Tack så mycket för eran respons. Kristall Bygg & VVS AB
    2020-12-31 Insamlad av företaget
    NazVik team var hos mig på Salong Bella vita och fixade rör för mina schamponeringar och kök samt toa. De är otrolig duktiga. Jag rekommenderar värmt. Jag kommer definitivt tillbaka för allt rörarbete.
    2020-12-16 Spontant omdöme
    Jag använde mig av Nazvik vvs nyligen för att renovera mitt badrum. Detta företag var super härliga att prata med. Dom gjorde ett bra jobb och blev nöjd med renoveringen och fick ett bra pris också! kan starkt rekommendera dessa till andra :)
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Super bra företag . en seros företag som jag vet
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Rekommenderas stark! Vi är nöjda med NazVik Badrum och VVS AB, seriös samarbetspartner.

//JLD Bygg & Entreprenad AB
    2020-12-14 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med NazVik Badrum och VVS AB. Rekommenderar till dem andra. Snabba killar med hög kvalitet!
    Tack så mycket och tack att ni litar på oss! Kristall Bygg & VVS AB