LPT Construction AB

• Badge2020
4.3
Llama 070-583 69 06 Compartir

About company

Från LPT Construction AB Att hjälpa bostadsrättsföreningar samt fastighetsägare i Stockholm med stambyten, innergårdsrenoveringar och takomläggningar är LPT Constructions kärnverksamhet sedan starten 2007. Vi är en relativt liten men effektiv organisation som arbetar med ett väl inarbetat nätverk av kompetenta underleverantörer....

32 omdömen om LPT Construction AB

Sedan starten hos Reco 2018

Karl V
Escribió sobre LPT Construction AB

LPT Construction utförde ett stambyte. Bra och tydligt bemötande.

Svar från LPT Construction AB

Hej Karl, Tack för ditt omdöme och det glädjer oss att du tycker kommunikationen fungerade bra.

Tomas S
Escribió sobre LPT Construction AB

Vi har gjort tillval i samband med ett större stambyte i vår förening. LPT har varit mycket förstående och tillmötesgående för att minimera störning i samband med stambytet som drog över på tiden pga oförutsedda utmaningar i en gammal fastighet. I tillvalsprocessen har LPT varit mycket kundorienterade och proffsiga i att hitta lösningar och presentera alternativ. Överlag mycket proffsiga, trevliga och resonliga. Vi är väldigt nöjda med LPT!!!

Svar från LPT Construction AB

Tjena Thomas, Härligt att höra att ni tycker det gott bra och är nöjda med slutresultatet. Tack för era rekommendationer.

Joakim W
Escribió sobre LPT Construction AB

Ett mycket smidigt och proffsigt stambyte i vår fastighet. Allt gick väldigt bra och alla anpassade sig och höll tider. Vart med om ett par stambyten och detta var det bästa på alla sätt.

Svar från LPT Construction AB

Hej Joakim, Mycket kul att höra att ni är nöjda och glada med hur projektet gick och att vi överträffade era tidigare erfarenheter. Tack för ert omdöme.

Lotta S
Escribió sobre LPT Construction AB

Det har gått som planerat och de träffar jag har haft med företaget så hoar det varit bra.

Svar från LPT Construction AB

Hej Lotta, Tack för dina rekommendationer och att du verkar nöjd med det bästa.

lisa s
Escribió sobre LPT Construction AB

Stambyte mycket bra,pålitligt företag med proffsiga hantverkare. Trodde aldrig att jag skulle bli så nöjd med arbetet o sättet de arbetade. Hantverkarna höll mycket rent dels i lägenheten o i trapphuset. Kan verkligen rekommendera LPT Construction. Peter Eriksson, hade vi mest kontakt med. Mycket kunnig o mycket pålitlig. Han är verkligen en klippa.

Svar från LPT Construction AB

Hej Lisa, Tack för din rekommendation och ditt lovordande. Ska berätta dom glädjande orden för alla medverkande.

Margit L
Escribió sobre LPT Construction AB

Stambyte i badrum o Ws snyggt utfört arbete ! Arbetet utfördes enligt tidsplan . Kostnaderna för det extra materialet och arbetet var dock väl tilltaget och informationen om det var otydlig . Den svenska personalen var mycket hjälpsamma och förstående . Är tveksam om användandet av utländsk arbetskraft i så stor utsträckning ... Med vänlig hälsning,

Svar från LPT Construction AB

Hej Margit, Tråkigt att du upplever att informationen om kostnaderna för extra material och arbete var bristfällig. Detta är något vi får ta med oss och försöka förbättra. Tack för din rekommendation

Erik L
Escribió sobre LPT Construction AB

Väldigt bra slutupplevelse där vi känner att LPT verkligen levererat kvalitet ut i alla detaljer. Slutresultatet Mkt bra även om stambyte kan vara lite tufft har vi över lag fått bra support ah LPT.

LPT Construction AB gillar detta
Svar från LPT Construction AB

Hej Erik, Roligt att höra att ni är nöjda med resultatet och hur arbetet bedrevs. Ska ta det vidare med alla berörda.

Charlotte B
Escribió sobre LPT Construction AB

LTP Construction gjorde ett bra jobb, både yrkes-och tidsmässigt under 5-6 månader de var i vår bostadsrättsförening. Det var ett omfattande stambyte i vår fastighet. De får ett mkt gott betyg av mig o jag är nöjd som kund.

Svar från LPT Construction AB

Hej Charlotte, Vad trevligt att höra att du är nöjd och upplever att arbetet har utförts professionellt och tidsmässigt bra. Tack för dina rekommendationer.

Sanna V
Escribió sobre LPT Construction AB

Jag köpte inget var endast inneboende.

Hej Sanna, Tack för din rekommendation

Åsa N
Escribió sobre LPT Construction AB

Total renovering och viss ombyggnad av sekelskifteslägenhet i samband med stambyte. Trevligt bemötande och serviceinriktade för att resultatet skulle bli som önskat.

Svar från LPT Construction AB

Hej ÅSA, Riktigt roligt att höra att du är nöjd med arbetena vi utfört oss dig.Tack för din rekommendation.

Fima S
Escribió sobre LPT Construction AB

Stambyte helt fantastiska hantverkare som höll tider, höll rent o som verkligen kunde sina saker. Mycket bra med mailkontakt som alla involverade kunde läsa. Peter Eriksson , som höll i allt svarade direkt och var mycket proffsig. Vi kan verkligen rekommendera. Företaget och deras hantverkare.

Svar från LPT Construction AB

Hej, Verkligen roligt att höra att ni är nöjda med arbetet och våran personal. Tack för er rekommendation.

BJÖRN V
Escribió sobre LPT Construction AB

Proffsiga och effektiva. Det märks att de gjort stambyten tidigare. För oss var det en ny upplevelse och vi förväntade oss kaos, stambyten är ett stort ingrepp. Med LPT kände vi oss trygga.. Arbetslaget höll tidsschemat trots ändringar och anpassningar till fastigheten. Vår lägenhet fick ny eldragning ( huset från 1906 ) två nya badrum ( där stammarna byttes ). Vi är så nöjda med dialogen att finna bra lösningar, flexibiliteten, kunskapen. LPT är dessutom väldig trevliga i projektledning, stöd vi materialtillval,...

Svar från LPT Construction AB

Hej Björn, Vad trevligt att ni är nöjda och att ni tycker att ni haft nytta av våra tips och råd. Tack för er rekommendation.

Thomas H
Escribió sobre LPT Construction AB

Vår Brf förening önskade nytt elsystem och nytt värmesystem (vi behöll stammarna till elementen och dom element som fortfarande var ok). Så vi med hjälp av Projektledarhuset upphandlade en total-entreprenad på att bygga ny elcentral plus nya el-stammar och ny värmecentral. Och att avlägsna alla gamla rör och ledningar i källaren plus bygga förråd i källaren. Vi valde LPT Construction AB av fem offererade bolag. LPT gav ett professionellt och sympatiskt intryck på oss. Vi hoppades på ett bra resultat men förväntade...

Svar från LPT Construction AB

Hej Stort tack för din rekommendation, vi skall framföra detta till våra killar att vi är på rätt väg i vår ambition att utföra våra entreprenader stora som små med kunden i centrum. Mvh Peter LPT

Knut F
Escribió sobre LPT Construction AB

LPT stod för en stamrenovering i vårt hus. Det kan sammanfattas såhär: berusade arbetare, slarvigt och dåligt skött, många fel. Undvik!

Svar från LPT Construction AB

Kan bara svara kortfattat att detta är direkt felaktiga påståenden samt så är alla arbeten utförda i god tid och med minimalt antal besiktningsanmärkningar. Vi har gjort allt i vår makt för att hjälpa er på bästa sätt, tyvärr så har intresset att arbetet hos er skall fortlöpa smidigt inte varit ömsesidigt.

CATARINA V
Escribió sobre LPT Construction AB

Stamrenovering. De jobbade på . Har ett bra användarinterface där man kan kommunicera med dem. De höll i stort sett tidplanen

Svar från LPT Construction AB

Tack för ditt omdöme gällande stambytet som utfördes hos er.

INGRID H
Escribió sobre LPT Construction AB

LPT valdes av projektledare för vår Brf till stambyte. Allt har skötts utmärkt och i rimlig tid för ca 100 lgh. Jag önskade även byte av hela köket i samband med stambytet vilket LPT har utfört enl mina önskemål. Hade kontinuerlig kontakt med företaget och bodde hela tiden i lägenheten under stambytet, eget val, och rätt jobbigt... men dessa pengar la jag på extrautrustning som inte ingick. Mycket nöjd från start till mål! Lyhörda och fixade till ev "fel" direkt. Rekommenderas! Tack LPT

INGRID H gillar detta
Svar från LPT Construction AB

Stort tack för din feedback, skall framföra detta till killarna!

Leif E
Escribió sobre LPT Construction AB

Allt gick efter utlovade tjänster och lite till Rörbytet var perfekt

Svar från LPT Construction AB

Tack för ditt omdöme gällande stambytet som utfördes hos er.

Rolf L
Escribió sobre LPT Construction AB

Utmärkt. Mycket trevlig och kompetent atbetsledning samt hänsynsfull arbetsstyrka . Dessutom hölls tidsplan.Vi i lgh.1801/24 är nöjda och kan rekommendera företaget till andra ev. kunder. Rolf Larsson

Svar från LPT Construction AB

Stort tack för er återkoppling jag skall framföra detta till killarna.

Jacob B

Ytterdörr Bra bemött Bra finish och genomförande. Bra handslag

Svar från LPT Construction AB

Tack för ditt omdöme gällande stambytet som utfördes hos er. Mvh Christoffer

Anders L
Escribió sobre LPT Construction AB

Stambyte och vissa renoveringar. Snabb respons vid kommunikation med företaget. Vänligt och trevligt bemötande. Mycket kunniga.

Anders L gillar detta

Stort tack skall framföras till killarna! Mvh Christoffer

Evert D
Escribió sobre LPT Construction AB

Vi är i stort sett nöjda. Mycket bra bemötande.från Tommy Latva som alltid ställt upp.

Svar från LPT Construction AB

Hej Evert Roligt att höra att ni är nöjda. Ska vidarebefordra detta till Tommy. /LPT Construction

Anders B
Escribió sobre LPT Construction AB

Svårt att bli färdiga i tid och återställer inte som det var tyvärr

Svar från LPT Construction AB

Hej Anders Tidsplanen har vi hållit med god marginal under hela stambytet, gällande återställande så är allt utfört enligt vårat uppdrag. Flytt av möbler osv är inget som ingår i ett stambyte utan detta behöver man ha en dialog om man vill ha utfört som extra arbete. /LPT Construction

Anders S
Escribió sobre LPT Construction AB

Allt har fungerat utmärkt. Allt som har sagts har gjorts på tid som utlovats.

Svar från LPT Construction AB

Hej Anders Tack för din possessiva kommentar skall vidarebefordra detta till killarna på plats. /LPT Construction

Ylwa L
Escribió sobre LPT Construction AB

De har ansvarat för stambyte i vår fastighet. Har av LPT köpt del av inredning till badrum samt att de har installerat denna + viss del inköpt av mig. De har även ansvarat för omtrådning av el i min lägenhet.

Hej Ylwa Tack för din kommentar. /LPT Construction

Patrik S
Escribió sobre LPT Construction AB

Alla människor, när man börjar tala om stambyten i en fastighet, ser problem, stora vedermödor, stora umbäranden, stora förseningar framför sig. Så gjorde även jag när det beslutades om stambyten i föreningens fastighet. Men jag är oerhört förvånad över hur smidigt och bra arbetet har gått. I skrivande stund är arbetet i sitt slutskede och det är nästan som man kommer sakna alla hantverkare när dom väl lämnar. All personal, entreprenörens egna samt dess mycket hårt arbetande underentreprenörer har gjort ett mycket gott...

Svar från LPT Construction AB

Hej Patrik Stort tack för denna possessiva feedback, kommer att vidarebefordra detta till killarna som är på plats och bjuda på en extra fika för väl utfört arbete. /LPT Construction

Agneta L
Escribió sobre LPT Construction AB

Mycket nöjd. Det har varit mycket bra fortlöpande info från er sida. Trevliga hantverkare. Ni har varit snabba att svara på frågor. Varit bra på att hålla så snyggt som möjligt runt fastigheten. Så med andra ord har jag varit mycket nöjd, Med vänlig hälsning, Agneta Lennerdahl

Hej Agneta Jätte tack för din kommentar /LPT Construction

Yvonne S
Escribió sobre LPT Construction AB

Stambyte i fastigheten badrum totalrenovering samt stam i köket. Bra och kvalitativt utfört arbete. Positivt bemötande en god dialog för hela perioden. Kan varmt rekommenderas.

Hej Yvonne Stort tack för din kommentar /LPT Construction

Mona M
Escribió sobre LPT Construction AB

Professionella med vänligt bemötande. Svarat direkt på eventuella frågor. Vänliga när vi valde vad vi ville ha, försökte inte att pracka på oss mer tillval än de vi gjorde. Då vi tidigare gått igenom ett annat stambyte som blev en mardröm och drog ut på tiden i flera år så har det varit helt fantastiskt att ha LPT som entreprenör. Vi har talat om för alla i vår vänkrets hur smidigt det har varit den här gången

Hej Mona Stort tack för dina vänliga ord. /LPT Construction

Petra H
Escribió sobre LPT Construction AB

Vi är mycket nöjda! Från första start när vi fick besök av trevliga Christoffer och gick igenom våra val och önskemål till badrummet och kök inför stambytet. Redan där fick vi ett tryggt intryck. Under själva stambytet hade vi den mesta kontakt med Tommy via Taloinfo som var mycket snabb på att svara och väldigt proffsig + trevlig. Taloinfo portalen var ett jättebra medel att ha kommunikation med under hela stambytet. Hade vi frågor gällande el/armartur, svarade ansvarig för den delen, jättesmidigt! Sist men inte minst,...

Svar från LPT Construction AB

Hej Petra Tack för dina vänliga kommentarer är värt mycket för oss att höra hur nöjda ni är. /LPT Construction

Christer M
Escribió sobre LPT Construction AB

Varning! Har tydligen plockat bort mitt tidigare omdöme... Anlitades av vår förening för att utföra ett stambyte i två fastigheter. Misskötte projektet från första dagen. Drog ut på tiden och var omöjliga att få tag på. Anlita inte dem, om ni är mån om er fastighet och dem som bor där

Tor F
Escribió sobre LPT Construction AB

Varning! LPT Klarade inte av stambytet på utlovad tid och var försenat på flera månader. Miskötte sig allmänt och var väldigt oproffesionella.

Henrik T
Escribió sobre LPT Construction AB

Vi genomförde ett omfattande stambyte och renovering av badrum i hela fastigheten 2013 och var mycket nöjda med pris, genomförande och bemötande. Alla i Föreningen var mycket positiva till arbetet och jag (Föreningens ordförande ) kan varmt rekommendera LPT för liknande arbeten. Henrik T