LPT Construction AB

Drottninghusgränd 2, 111 39 Stockholm — Visa karta

Från LPT Construction AB

Att hjälpa bostadsrättsföreningar samt fastighetsägare i Stockholm med stambyten, innergårdsrenoveringar och takomläggningar är LPT Constructions kärnverksamhet sedan starten 2007. Vi är en relativt liten men effektiv organisation som arbetar med ett väl inarbetat nätverk av kompetenta underleverantörer. Det gör att vi har korta beslutsvägar och stor flexibilitet i projekten. Vår målsättning är att utveckla företaget i lagom takt och att rekrytera kompetenta och duktiga medarbetare som vi kan vidareutbilda både externt och internt. Allt för att kunna hålla hög kvalitet på utfört arbete. LPT Construction strävar alltid efter att på bästa möjliga sätt hjälpa er som kund, uppfylla era önskemål och tillgodose era förväntningar.
Öppet just nu

Karl V skrev om LPT Construction AB
    LPT Construction utförde ett stambyte. Bra och tydligt bemötande. Läs mer
    2020-03-09 LPT Construction AB svarar Karl V
    Hej Karl,

Tack för ditt omdöme och det glädjer oss att du tycker kommunikationen fungerade bra.
  • 2020-03-08

Tomas S skrev om LPT Construction AB
    Vi har gjort tillval i samband med ett större stambyte i vår förening. LPT har varit mycket förstående och tillmötesgående för att minimera störning i samband med stambytet som drog över på tiden pga oförutsedda utmaningar i en gammal fastighet. I tillvalsprocessen har LPT varit mycket kundorienterade och proffsiga i att hitta lösningar och presentera alternativ. Överlag mycket proffsiga, trevliga och resonliga. Vi är väldigt nöjda med LPT!!! Läs mer
    2020-03-09 LPT Construction AB svarar Tomas S
    Tjena Thomas,

Härligt att höra att ni tycker det gott bra och är nöjda med slutresultatet.
    Tack för era rekommendationer.
  • 2020-03-06

Joakim W skrev om LPT Construction AB
    Ett mycket smidigt och proffsigt stambyte i vår fastighet. Allt gick väldigt bra och alla anpassade sig och höll tider. Vart med om ett par stambyten och detta var det bästa på alla sätt. Läs mer
    2020-03-06 LPT Construction AB svarar Joakim W
    Hej Joakim,

Mycket kul att höra att ni är nöjda och glada med hur projektet gick och att vi överträffade era tidigare erfarenheter.

Tack för ert omdöme.
  • 2020-03-03

Lotta S skrev om LPT Construction AB
    Det har gått som planerat och de träffar jag har haft med företaget så hoar det varit bra. Läs mer
    2020-03-03 LPT Construction AB svarar Lotta S
    Hej Lotta,

Tack för dina rekommendationer och att du verkar nöjd med det bästa.
  • 2020-03-02

lisa s skrev om LPT Construction AB
    Stambyte mycket bra,pålitligt företag med proffsiga hantverkare. Trodde aldrig att jag skulle bli så nöjd med arbetet o sättet de arbetade. Hantverkarna höll mycket rent dels i lägenheten o i trapphuset.
    Kan verkligen rekommendera LPT Construction. Peter Eriksson, hade vi mest kontakt med. Mycket kunnig o mycket pålitlig. Han är verkligen en klippa. Läs mer
    2020-03-02 LPT Construction AB svarar lisa s
    Hej Lisa,

Tack för din rekommendation och ditt lovordande. Ska berätta dom glädjande orden för alla medverkande.
  • 2020-02-28

Margit L skrev om LPT Construction AB
    Stambyte i badrum o Ws snyggt utfört arbete ! Arbetet utfördes enligt tidsplan . Kostnaderna för det extra materialet och arbetet var dock väl tilltaget och informationen om det var otydlig . Den svenska personalen var mycket hjälpsamma och förstående . Är tveksam om användandet av utländsk arbetskraft i så stor utsträckning ... Med vänlig hälsning, Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Margit L
    Hej Margit,

Tråkigt att du upplever att informationen om kostnaderna för extra material och arbete var bristfällig. Detta är något vi får ta med oss och försöka förbättra.
    Tack för din rekommendation
  • 2020-02-27

Erik L skrev om LPT Construction AB
    Väldigt bra slutupplevelse där vi känner att LPT verkligen levererat kvalitet ut i alla detaljer. Slutresultatet Mkt bra även om stambyte kan vara lite tufft har vi över lag fått bra support ah LPT. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Erik L
    Hej Erik,

Roligt att höra att ni är nöjda med resultatet och hur arbetet bedrevs. Ska ta det vidare med alla berörda.
    LPT Construction AB gillar detta
  • 2020-02-23

Charlotte B skrev om LPT Construction AB
    LTP Construction gjorde ett bra jobb, både yrkes-och tidsmässigt under 5-6 månader de var i vår bostadsrättsförening. Det var ett omfattande stambyte i vår fastighet. De får ett mkt gott betyg av mig o jag är nöjd som kund. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Charlotte B
    Hej Charlotte,

Vad trevligt att höra att du är nöjd och upplever att arbetet har utförts professionellt och tidsmässigt bra.

Tack för dina rekommendationer.
  • 2020-02-23

Sanna V skrev om LPT Construction AB
    Jag köpte inget var endast inneboende. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Sanna V
    Hej Sanna,

Tack för din rekommendation
  • 2020-02-22

Åsa N skrev om LPT Construction AB
    Total renovering och viss ombyggnad av sekelskifteslägenhet i samband med stambyte. Trevligt bemötande och serviceinriktade för att resultatet skulle bli som önskat. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Åsa N
    Hej ÅSA,

Riktigt roligt att höra att du är nöjd med arbetena vi utfört oss dig.Tack för din rekommendation.
  • 2020-02-22

Fima S skrev om LPT Construction AB
    Stambyte helt fantastiska hantverkare som höll tider, höll rent o som verkligen kunde sina saker. Mycket bra med mailkontakt som alla involverade kunde läsa.
    Peter Eriksson , som höll i allt svarade direkt och var mycket proffsig.
    Vi kan verkligen rekommendera. Företaget och deras hantverkare. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Fima S
    Hej,

Verkligen roligt att höra att ni är nöjda med arbetet och våran personal. Tack för er rekommendation.
  • Björn

2020-02-22

Björn skrev om LPT Construction AB
    Proffsiga och effektiva. Det märks att de gjort stambyten tidigare. För oss var det en ny upplevelse och vi förväntade oss kaos, stambyten är ett stort ingrepp. Med LPT kände vi oss trygga..

Arbetslaget höll tidsschemat trots ändringar och anpassningar till fastigheten. Vår lägenhet fick ny eldragning ( huset från 1906 ) två nya badrum ( där stammarna byttes ).

Vi är så nöjda med dialogen att finna bra lösningar, flexibiliteten, kunskapen. LPT är dessutom väldig trevliga i projektledning, stöd vi materialtillval, El dragning, VVS, byggnation och kakelsättning. En liten detalj men så viktig, under arbetsgången, höll de rent och städade i trapp efter varje arbetsdag.

Jag hoppas att jag kan anlita dem igen för något nytt och större arbete. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-03-01 LPT Construction AB svarar Björn
    Hej Björn,

Vad trevligt att ni är nöjda och att ni tycker att ni haft nytta av våra tips och råd. Tack för er rekommendation.
  • Thomas H

2018-12-30

Thomas H skrev om LPT Construction AB
    Vår Brf förening önskade nytt elsystem och nytt värmesystem (vi behöll stammarna till elementen och dom element som fortfarande var ok). Så vi med hjälp av Projektledarhuset upphandlade en total-entreprenad på att bygga ny elcentral plus nya el-stammar och ny värmecentral. Och att avlägsna alla gamla rör och ledningar i källaren plus bygga förråd i källaren.

Vi valde LPT Construction AB av fem offererade bolag.
    LPT gav ett professionellt och sympatiskt intryck på oss.

Vi hoppades på ett bra resultat men förväntade att det skulle bli mycket för dom ansvariga i styrelsen att rodda med.
    Vilket visade sig vara fel.
    Belastningen från entreprenaden på dom i styrelsen som var ansvariga för projektet var minimal (en hel del roddande med medlemmarna dock). När LPT hanterade knepiga medlemmar så uppträdde LPT exemplariskt och mycket diplomatiskt.

Det slutliga resultatet av entreprenaden blev över förväntan.

Upplevelsen under entreprenaden var att det var effektivt.
    Bygg-avfall hanterades snabbt och effektivt så att ingen stördes av det, bygg-städ var imponerande. Under-entreprenörer var trevliga och proffsiga.
    Man fick en känsla av att entreprenören inte försökte skapa extra arbeten för att tjäna extra pengar, utan dom ÄTA som uppstod var försvarliga.

Jag rekommenderar LPT Construction AB!

Vi har dom som första val vid framtida behov av underhåll av våran fastighet.
    Jag måste också framhålla att Projektledarhuset var en viktig aktör i denna entreprenad.

mvh
    Brf Stören 15
    Thomas Häggqvist
    tel. 070 738 87 07 Läs mer
    2019-01-11 LPT Construction AB svarar Thomas H
    Hej

Stort tack för din rekommendation, vi skall framföra detta till våra killar att vi är på rätt väg i vår ambition att utföra våra entreprenader stora som små med kunden i centrum.

Peter LPT
  • 2018-06-10

Knut F skrev om LPT Construction AB
    LPT stod för en stamrenovering i vårt hus. Det kan sammanfattas såhär: berusade arbetare, slarvigt och dåligt skött, många fel. Undvik! Läs mer
    2018-06-12 LPT Construction AB svarar Knut F
    Kan bara svara kortfattat att detta är direkt felaktiga påståenden samt så är alla arbeten utförda i god tid och med minimalt antal besiktningsanmärkningar. Vi har gjort allt i vår makt för att hjälpa er på bästa sätt, tyvärr så har intresset att arbetet hos er skall fortlöpa smidigt inte varit ömsesidigt.

CATARINA V skrev om LPT Construction AB
    Stamrenovering.
    De jobbade på . Har ett bra användarinterface där man kan kommunicera med dem.
    De höll i stort sett tidplanen Läs mer
    2018-05-28 LPT Construction AB svarar CATARINA V

Ingrid H skrev om LPT Construction AB
    LPT valdes av projektledare för vår Brf till stambyte.
    Allt har skötts utmärkt och i rimlig tid för ca 100 lgh.
    Jag önskade även byte av hela köket i samband med stambytet vilket LPT har utfört enl mina önskemål.
    Hade kontinuerlig kontakt med företaget och bodde hela tiden i lägenheten under stambytet, eget val, och rätt jobbigt... men dessa pengar la jag på extrautrustning som inte ingick. Mycket nöjd från start till mål!
    Lyhörda och fixade till ev "fel" direkt.
    Rekommenderas! Tack LPT Läs mer
    2018-05-28 LPT Construction AB svarar Ingrid H
    Stort tack för din feedback, skall framföra detta till killarna!

Leif E skrev om LPT Construction AB
    Allt gick efter utlovade tjänster och lite till
    Rörbytet var perfekt Läs mer
    2018-05-28 LPT Construction AB svarar Leif E

Rolf L skrev om LPT Construction AB
    Utmärkt. Mycket trevlig och kompetent atbetsledning samt hänsynsfull arbetsstyrka . Dessutom hölls tidsplan.Vi i lgh.1801/24 är nöjda och kan rekommendera företaget till andra ev. kunder. Rolf Larsson Läs mer
    2018-05-28 LPT Construction AB svarar Rolf L
    Stort tack för er återkoppling jag skall framföra detta till killarna.
  • 2018-05-11

Jacob B skrev om LPT Construction AB
    Ytterdörr
    Bra bemött
    Bra finish och genomförande.
    Bra handslag Läs mer
    2018-05-16 LPT Construction AB svarar Jacob B

Christoffer
  • 2018-05-09

Anders L skrev om LPT Construction AB
    Stambyte och vissa renoveringar.

Snabb respons vid kommunikation med företaget. Vänligt och trevligt bemötande. Mycket kunniga. Läs mer
    2018-05-16 LPT Construction AB svarar Anders L
    Stort tack skall framföras till killarna!

Christoffer
    Anders L gillar detta
  • 2018-04-14

Evert D skrev om LPT Construction AB
    Vi är i stort sett nöjda. Mycket bra bemötande.från Tommy Latva
    som alltid ställt upp. Läs mer
    2018-04-16 LPT Construction AB svarar Evert D
    Hej Evert

Roligt att höra att ni är nöjda. Ska vidarebefordra detta till Tommy.

• 2018-04-11

Anders B skrev om LPT Construction AB
    Svårt att bli färdiga i tid och återställer inte som det var tyvärr Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Anders B
    Hej Anders

Tidsplanen har vi hållit med god marginal under hela stambytet, gällande återställande så är allt utfört enligt vårat uppdrag. Flytt av möbler osv är inget som ingår i ett stambyte utan detta behöver man ha en dialog om man vill ha utfört som extra arbete.

• 2018-04-11

Anders S skrev om LPT Construction AB
    Allt har fungerat utmärkt.
    Allt som har sagts har gjorts på tid som utlovats. Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Anders S
    Hej Anders

Tack för din possessiva kommentar skall vidarebefordra detta till killarna på plats.

• 2018-04-10

Ylwa L skrev om LPT Construction AB
    De har ansvarat för stambyte i vår fastighet. Har av LPT köpt del av inredning till badrum samt att de har installerat denna + viss del inköpt av mig.
    De har även ansvarat för omtrådning av el i min lägenhet. Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Ylwa L
    Hej Ylwa

Tack för din kommentar.

Patrik S skrev om LPT Construction AB
    Alla människor, när man börjar tala om stambyten i en fastighet, ser problem, stora vedermödor, stora umbäranden, stora förseningar framför sig. Så gjorde även jag när det beslutades om stambyten i föreningens fastighet.
    Men jag är oerhört förvånad över hur smidigt och bra arbetet har gått.
    I skrivande stund är arbetet i sitt slutskede och det är nästan som man kommer sakna alla hantverkare när dom väl lämnar. All personal, entreprenörens egna samt dess mycket hårt arbetande underentreprenörer har gjort ett mycket gott arbete.
    Med tanke på hur en lägenhet ser ut under ett stambyte är det helt otroligt att det efteråt inte syns knappt ett spår vad den genomgått. Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Patrik S
    Hej Patrik

Stort tack för denna possessiva feedback, kommer att vidarebefordra detta till killarna som är på plats och bjuda på en extra fika för väl utfört arbete.

Agneta L skrev om LPT Construction AB
    Mycket nöjd. Det har varit mycket bra fortlöpande info från er sida. Trevliga hantverkare. Ni har varit snabba att svara på frågor. Varit bra på att hålla så snyggt som möjligt runt fastigheten.

Så med andra ord har jag varit mycket nöjd,
    Med vänlig hälsning,
    Agneta Lennerdahl Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Agneta L
    Hej Agneta

Jätte tack för din kommentar

Yvonne S skrev om LPT Construction AB
    Stambyte i fastigheten badrum totalrenovering samt stam i köket.
    Bra och kvalitativt utfört arbete. Positivt bemötande en god dialog för hela perioden.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Yvonne S
    Hej Yvonne

Stort tack för din kommentar

Mona M skrev om LPT Construction AB
    Professionella med vänligt bemötande. Svarat direkt på eventuella frågor.
    Vänliga när vi valde vad vi ville ha, försökte inte att pracka på oss mer tillval än de vi gjorde.
    Då vi tidigare gått igenom ett annat stambyte som blev en mardröm och drog ut på tiden i flera år så har det varit helt fantastiskt att ha LPT som entreprenör.
    Vi har talat om för alla i vår vänkrets hur smidigt det har varit den här gången Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Mona M
    Hej Mona

Stort tack för dina vänliga ord.

• 2018-04-07

Petra H skrev om LPT Construction AB
    Vi är mycket nöjda!
    Från första start när vi fick besök av trevliga Christoffer och gick igenom våra val och önskemål till badrummet och kök inför stambytet. Redan där fick vi ett tryggt intryck.
    Under själva stambytet hade vi den mesta kontakt med Tommy via Taloinfo som var mycket snabb på att svara och väldigt proffsig + trevlig.
    Taloinfo portalen var ett jättebra medel att ha kommunikation med under hela stambytet. Hade vi frågor gällande el/armartur, svarade ansvarig för den delen, jättesmidigt!
    Sist men inte minst, städningen efteråt var helt fantastisk!

LPT har levererat över förväntan! :)

Hälsningar fam Hansson
    Virebergsvägen 22 Solna Läs mer
    2018-04-12 LPT Construction AB svarar Petra H
    Hej Petra

Tack för dina vänliga kommentarer är värt mycket för oss att höra hur nöjda ni är.

• Christer M

2017-09-20

Christer M skrev om LPT Construction AB
    Varning!
    Har tydligen plockat bort mitt tidigare omdöme...
    Anlitades av vår förening för att utföra ett stambyte i två fastigheter.
    Misskötte projektet från första dagen. Drog ut på tiden och var omöjliga att få tag på.

Anlita inte dem, om ni är mån om er fastighet och dem som bor där Läs mer
  • 2016-11-27

Tor F skrev om LPT Construction AB
    Varning! LPT Klarade inte av stambytet på utlovad tid och var försenat på flera månader. Miskötte sig allmänt och var väldigt oproffesionella. Läs mer
  • Henrik T

2014-09-22

Henrik T skrev om LPT Construction AB
    Vi genomförde ett omfattande stambyte och renovering av badrum i hela fastigheten 2013 och var mycket nöjda med pris, genomförande och bemötande. Alla i Föreningen var mycket positiva till arbetet och jag (Föreningens ordförande ) kan varmt rekommendera LPT för liknande arbeten. Henrik T Läs mer

Drottninghusgränd 2, 111 39 Stockholm