Alla kategorier Frisör Stockholms län Solna Lyx by Rebecka

Lyx by Rebecka

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna — Visa karta

Mitt i nybyggda Arenastaden finner du en härlig, proffsig oas där du kan skämma bort dig själv och ditt hår ordentligt!

Vi erbjuder allt från klipp, färgning och inpackning till styling, hårförlängning och bruduppsättningar. Färgen vi använder är fri från ammoniak och vi strävar alltid efter att hålla hög standard i allt från produkter till service och bemötande.

Vårt professionella, kreativa och erfarna team råder dig kring de senaste trenderna och ser till att du känner dig nöjd och avslappnad när du går från salongen.
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Lyx by Rebecka

• Dana M
    Dana M skrev om Lyx by Rebecka
    Valde salongen då jag tyckte de hade snygga resultat av balayage när jag sökte på instagram.
    Visade bild för frisyren, mörk tjej med väldigt få slingor i längderna. (Bild fr Google ej deraS insta ) Uttryckte tydligt att jag är mörk och vill uppfattas som mörk endast ett fåtal slingor bak och absolut inget som blrjar i hårfästet.
    Slutade med en helslingning av håret. Jag frågade flera gånger under processen om varför han skulle bleka hela håret varvid han säger att han kommer sätta toning över det. Måste ta bort all färg först. Efter tvätten reagerar jag direkt och säger att hela håret är rött! Han hämtar sin chef som säger att mitt hår blivit försvagat av blekningen och inte klarar mer behandling just nu. Jag skulle komma tillbaka och balayage kräver x antal behandlingar. Kommer blekas i solen. Fortfarande inget svar till varför jag var totalslingad och ej längre mörk utan rödhårig!
    Betalade över 2000 spänn och fick håret totalförstört pga all blekning.
    Rekommenderar ingen att gå dit. Frisören lyssnade inte, chefen lyssnade inte och jag fick betala fullt pris! Uselt,bottenbetyg.
  • Max Ö
    Max Ö skrev om Lyx by Rebecka
    Trevlig personal som är enkla att prata med. Ger ett seriöst men skönt intryck. Blir alltid nöjd med resultatet efter klippningen. Man känner sig välkomnad av bemötandet vilket gör att man vill komma tillbaka.
  • Emma Ö
    Emma Ö skrev om Lyx by Rebecka
    Alla va jättetrevliga, det är därför jag är återkommande kund.
  • Erik L
    Erik L skrev om Lyx by Rebecka
    Jag har varit hos både Katarina och Nicole och gjort en herrklippning. Jag är alltid nöjd när jag går därifrån och de är alla trevliga och lättsamma i salongen. Jag kan verkligen rekommendera Lyx by Rebecka.
  • jessica l
    jessica l skrev om Lyx by Rebecka
    Valde salongen på grund av bra omdömen, så fel man hade, gå inte dit
  • Elin F
    Elin F skrev om Lyx by Rebecka
    Hade bokat för klippning och färgning av ögonfransar.
    Gick för snabbt och håret blev inte jämnt klippt. (Mamma fick klippa det jämnt..) Fanns inte heller tidningar att läsa vilket tyder på att det är löpande band princip. Går hellre till någon som är dubbel så dyr och gör allt någrannt o där man kan få koppla av ett tag för sig själv.
    Färgningen av fransarna hade hon ingen koll på heller så det fick jag påminna henne om.
    Färgen smetades ur runt ögonen så såg ut som en tvättbjörn på vägen hem...
    hon va dock trevlig och ville väl. Men alldeles för snabbt o slarvigt.
    Kommer inte gå tillbaka.
  • Marzia S
    Marzia S skrev om Lyx by Rebecka
    Trevligt bemötande samt trevlig personal. Har endast klippt håret hos er (ej köpt produkter) och jag har varit jättenöjd.
  • Anna P
    Anna P skrev om Lyx by Rebecka
    Har fått hjälp med ögonbryn (form o färg) samt håret (färg o klippning). Trevligt bemötande och jag har varit mycket nöjd med resultatet.
  • Jennifer J
    Jennifer J skrev om Lyx by Rebecka
    Otroligt duktiga frisörer med ett mycket fint bemötande. Servicen är alltid av hög kvalitet. De är verkligen proffs på färgning och jag har alltid gått därifrån mer än nöjd. Lokalen är ljus och fräsch vilket gör besöket till en fin upplevelse. Rekommenderar denna salong starkt.
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Lyx by Rebecka
    Trevligt bemötande av personal, nöjd med min upplevelse! Bra att man kunde få lite tips angående hår och styling. Blir nog inte sista besöket.
  • Catarina S
    Catarina S skrev om Lyx by Rebecka
    Jättetrevlig personal, härlig och ljus lokal, lätt att få tider. Dessutom duktig personal. Jag är väldigt nöjd!
  • Rosimeri G
    Rosimeri G skrev om Lyx by Rebecka
    Proffsigt bemötande, väluppfört arbete av min 3D brynn och jag behövde inte gå tillbaka för att fylla på, utan var/äroerhört nöjd och kan varmt rekommendera! Mvh R.G
  • Di M
    Di M skrev om Lyx by Rebecka
    Grymma frisörer och grymt bemötande. Jag har aldrig känt mig snyggare i håret eller fått så mycket komplimanger. De är speciellt duktiga på att färga.
  • Jie E
    Jie E skrev om Lyx by Rebecka
    Kompetent frisör och utmärkt arbete!
  • Louise W
    Louise W skrev om Lyx by Rebecka
    Bokade med kort varsel tid för klippning samma dag. Fick ett gott bemötande när jag kom och välkomnades in. Jag berättade vad jag ville ha och hon verkade förstå. Klippningen var extremt snabb och ganska hårdhänt om jag ska vara ärlig. Ryckte en del i håret och rätt tuffa tag. Min frisyr (LOB) är inte det mest lättklippta och jag upplevde att det var mest på rutin och inte så mkt fokus på min upplevelse som kund och det resultat jag önskade. Som helhet blev jag hyfsat nöjd men kommer nog inte tillbaka.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Lyx by Rebecka
    Riktigt nöjd!!! Kommer tillbaka i höst igen! 😊
  • Nina P
    Nina P skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är nöjd med bemötandet och atmosfären. Lite väl dyrt och fick inte exakt det resultat jag önskade men är relativt nöjd ändå.
  • Ayda V
    Ayda V skrev om Lyx by Rebecka
    Kunnig och professionell personal. Jättebra bemötande och är jättenöjd med resultatet!
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Lyx by Rebecka
    Enkelt att boka och väldigt trevligt bemötande. Lägre prisnivå vilket också reflekterades i kvalité på utförande. Skulle inte besöka dem igen.
  • Sanna Å
    Sanna Å skrev om Lyx by Rebecka
    Bra och trevlig frisör, bra läge och fräsch lokal!
  • Carolina L
    Carolina L skrev om Lyx by Rebecka
    Trevligt, bra färgning men inte topp på klippning.
  • Triffa A
    Triffa A skrev om Lyx by Rebecka
    Otroligt duktiga och man känner sig så fin när man går därifrån.
  • Helena A
    Helena A skrev om Lyx by Rebecka
    Alltid trevligt bemötande, stor kompetens & man kan alltid känna sig trygg med att gå från salongen & vara toknöjd 😃
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Lyx by Rebecka
    Bra bemötande och proffsig klippning.
  • Barbara B
    Barbara B skrev om Lyx by Rebecka
    Supertrevlig personal! Nöjd med hårtipsen, har verkligen varit till stor hjälp och proffsigt utfört arbete!
  • Ove B
    Ove B skrev om Lyx by Rebecka
    Besöket präglades av hets och stress, var klar på i princip 15 minuter.
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Lyx by Rebecka
    Väl trevliga och vänliga, man känner sig välkommen. Genomför klippningen väl, kan dock slarvas lite så gäller att vara uppmärksam. Det hela utförs prisvärt.
  • Hilda B
    Hilda B skrev om Lyx by Rebecka
    Väldigt nöjd med färgningen! Det var frisören som kom med förslag och resultatet blev mycket bra! Mindre nöjd med klippning.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Lyx by Rebecka
    Lyxig salong med bra frisörer! Supernöjd :D
  • Marie W
    Marie W skrev om Lyx by Rebecka
    Bra service, bra resultat och trevliga kunniga frisörer!!!
  • Sabina K
    Sabina K skrev om Lyx by Rebecka
    Här kan du verkligen träffa professionella frisörer som kan sitt yrke!
    Har äntligen hittat en salong där man blir nöjd när man går ut ifrån dörren!
    Ingen jävla klipp och gå inte, utan riktigt bra service där frisören verkligen lägger ner sin tid och själ i arbetet!

Vill att alla går och prövar salongen och ni kommer själva känna en Lyxig atmosfär och miljö som lever upp till namnet!

Toppenbetyg ska ni ha och stort tack!!

/ Sabina
  • Josefin J
    Josefin J skrev om Lyx by Rebecka
    Grym salong!!!
    Kan starkt rekommendera att gå ditt. Otroligt nöjd med min nya färg!
    Tack Rebecka :D
  • Ronja L
    Ronja L skrev om Lyx by Rebecka
    Jag har alltid haft svårt att hitta en rätt frisör, som förstår mig och försöker fixa mitt hår så gott som möjligt efter mina förslag. Jag kom i kontakt med en frisör som jobbar på lyx bu Rebecka, Nicole heter hon! Grym jävla brud som vet vad hon gör.

Ville få bort mitt gula och missfärgade blonda hår och få mitt hår så askigt som möjligt, vi provade på och det blev magiskt! Aldrig varit så nöjd över ett resultat som jag är efter ett besök hos lyx by Rebecka, underbar personal och bra service! Rekommenderar starkt denna frisörsalong, grymma är de!
  • Julia M
    Julia M skrev om Lyx by Rebecka
    Om det fanns en nolla så skulle jag sätta det som betyg. Jag sökte en salong norr om stan och gick på recos omdömen som var rätt så bra. Men mitt besök hos Lyx by Rebecka visade något helt annat. Jag blev (knappt) omhändertagen av oprofessionell personal och usel frisör. Efter min behandling (som jag har genomgått tidigare utan problem hos annan frisör) berättade jag för frisören att jag inte var helt nöjd. Hon sa till mig Att jag skulle gå hem och "känna på färgen" och höra av mig om jag ej var nöjd. Jag lämnade salongen med ett förskräckligt hår , jag hade även hårfärg på flera ställen i ansiktet och massvis av färg kvar i nacken som jag fick tvätta ur det första jag fick göra när jag kom hem.

Jag hörde av mig efter några veckor och fick tyvärr meddela salongen att jag fortfarande inte var nöjd med färgen och att jag ville göra om behandlingen. Jag hade kämpat med silvershampoo hemma i hopp om att slippa gå tillbaka. För det ville jag verkligen slippa!
    Lyx by Rebecka förklarar för mig att jag inte kommer att få göra om behandlingen. Dom säger att jag skulle ha kommit tillbaka tidigare.
    Frisören som slingade mitt hår sa inte hur lång tid jag hade på mig att reklamera. Jag hade även sagt till frisören innan behandlingen att "kan du inte göra mig ljus så gör mig mörk" , men hon ville göra mig ljus. Då förväntar jag mig att det blir bra och att frisören är professionell nog att fatta rätt beslut.
    Men icke.
    Jag ser ut som en idiot i håret och Lyx by Rebecka känner sig tydligen nöjda med det. Inte jag.
    Uselt är ordet.

Vill du gå från mellanbrun med vissa röda pigment till askblond(inte värst ljus) så gå INTE till denna salong. Som jag skrev tidigare så har jag genomgått exakt samma procedur på en annan salong utan några som helst problem.

Nu fortsätter jakten på en bra salong norr om stan.
    2017-04-10 Rebecka G svarar Julia M
    Hej Julia!

Det känns väldigt tråkigt då vi har erbjudit dig hjälp och återbesök för att nå ett bättre resultat.

Vår duktiga frisör på Lyx By Rebecka förklarade klart och tydligt att hon skulle hjälpa dig så gott det går med den förändringen.
    Att gå från mörkt till ljust krävs ibland fler än en behandling för att nå önskat resultat och önskemål.

Att känna sig "guldig" i håret är fullt normalt efter 1 månad, då ditt hår var mörkt (färgat) när du kom in.

Trots ditt missnöje ville vi gärna hjälpa dig att bli mer än nöjd, vilket du sedan tackade nej till.

LyxbyRebecka
    2017-04-10 Julia M svarar Rebecka G
    Mitt hår var "guldigt" redan direkt efter behandlingen. Det handlar inte om hur lång tid det har gått. Resultatet var inte bra direkt efter och jag påpekade detta på en gång. Det var då frisören som bad mig att gå hem för att sedan återkomma om jag inte kände mig nöjd. Som jag skriver så hoppades jag på att slippa komma tillbaka och försökte fixa till det själv med silvershampoo. På vilket sätt är jag otydlig i min text?

Som kompensation så fick jag ett erbjudande om en mörkare toning. Då ni har gjort min grund väldigt mörk redan så vill jag inte ha en toning som gör mitt hår ännu mörkare.
    Som jag skrev tidigare så har jag gått igenom samma procedur tidigare utan detta problem. Ni kan skylla på vad som, jag var väldigt tydlig från början med hur jag ville ha mitt hår, och sa (som jag också skrivit tidigare , vilket ni inte verkar vilja läsa) att om det inte går att få det någorlunda ljust så som jag vill ha det så kunde hon lagt i en mörk toning från första stund och gjort mig mörkhårig.
    Som sagt, ni behöver inte runtgå det jag skriver. Jag tycker att jag är lika tydlig här som när jag satte mig i en av era stolar.
    Det är bara synd att ni inte klarade av att vara tydliga nog mot mig och säga att ni inte kunde ge mig det jag önskade gällande hårfärg. Varför kan ni inte ens ta på er det? Sluta läxa upp mig om hur man går från mörk till blond. Jag är inte dum.
    För det första var jag inte så mörk och för det andra handlar det inte om det.
    Det handlar om att Ni som påstår er vara professionella skulle ha backat och sagt "nej" till att göra mig ljusare då ni inte skulle klara av det. Eller varit tydliga med att säga att "du behöver göra minst två behandlingar om du ska uppnå den färg du vill ha" .

Men jag förstår att det blir missförstånd när ni har så svårt att förstå hur jag menar och vad jag skriver.

Tack för erbjudandet om att tona mitt hår mörkare som kompensation.Men jag tackar nej till det då jag inte vill bli mörkare och få en ojämn mörk färg i hela håret.

Mvh Julia Melander
    2017-04-10 Rebecka G svarar Julia M
    Som sagt, väldigt tråkigt att detta skett.
    Ledsen om vi missuppfattat varandra.

Vi har försökt hjälpa dig, men du är väldigt bestämd med de du tycker.

Hoppas du hittar de du söker.

Lycka till!

LyxbyRebecka
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Julia M gillar detta
  • Lovisa G
    Lovisa G skrev om Lyx by Rebecka
    Bästa frisören!! Katta är grym :) Blir alltid lika nöjd där. Rekommenderar verkligen alla att gå dit, proffsiga och härliga tjejer.
  • Carolina P
    Carolina P skrev om Lyx by Rebecka
    Har varit hos Katta, och jag är mer än NÖJD!! Jag är otroligt kräsen utav val av frisör, och jag prickade rätt denna gång!!! Proffsig,snabb och så trevlig tjej.
  • Nikos X
    Nikos X skrev om Lyx by Rebecka
    Coming from Central Florida to this amazing barbershop was amazing. Beautiful ladies that even asked me if I wanted a latte before they started cutting my hair. Got my hair cleaned and massaged before they actually started and made beautiful lines and shades. Recommending anyone this if you're willing to pay a little more for better service and better cuts.

Best regards
    Nick
    Sofia X gillar detta
  • Nina
    Nina skrev om Lyx by Rebecka
    Jag har sen 11årsåldern varit "rädd för frisören" efter en hemsk upplevelse som barn men jag fick Katarina/Katta rekommenderad via en gemensam vän. Jag tänkte okej, jag testar. Jag har läääänge velat ha sombre men som sagt, vart rädd.
    Katta förklarade hur hela processen kommer se ut steg för steg så jag var beredd på allt. Jag fick exakt den hårfärgen jag ville ha och jag köpte även de rekommenderade produkterna för mitt hår! Kommer verkligen INTE byta ut dig ❤️❤️!! //Nina
    Sofia X gillar detta
  • Sofia X
    Sofia X skrev om Lyx by Rebecka
    Idag var jag inne hos er för att fixa naglar och mitt hår, jag önskade mig ombre , jag är otroligt nöjd över resultatet av mitt hår👍Den unga frisörskan Katta är så trevlig och så duktig i både bemötande och yrket som frisör👍Hon hor eloge för sitt angagemang och sin gudomliga energi👍.passade även att fixa mina naglar hos henne , hon är inte bara frisör utan även nagelteknolog 👍👍. Det är nog första gången jag är så nöjd och glad över dem fina resultat👍👍jag kommer i fortsättningen komma tillbaka till henne! Har även rekomenderat henne för mina vänner👍😍
  • M k
    M k skrev om Lyx by Rebecka
    Lyxig o fin salong som lever upp till sitt namn.
    Har varit hos Katta o färgat mitt hår,
    Jag blev jätte nöjd med resultatet.
    Kan verkligen rekomendera henne,
    Proffsig o snabb.
  • Veronica  A
    Veronica A skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är otroligt skeptiskt till frisörer då jag haft många dåliga erfarenheter av just frisörer och dåligt bemötande. Men efter 1 års väntan så kände jag att jag va tvungen att ta tag i saken och besökte då Lyx som jag fått rekommendationer om. Är så glad att jag hamnade just där, är så otroligt nöjd med min färg samt klippning. Över förväntan. supergullig ägare och tjejerna som jobbade var vänliga och mysiga. Tack snälla Lyx för så fint bemötande⭐️💗
  • Joska J
    Joska J skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är kund hos dom, och måste säga att dom är BÄSTA, har varit hos många olika fryser med aldrig varit nöjd som hos dom, jag alltid fixar hår, klipper mig hos Katarina och kan rekommendera till alla er, hon älskar sitt jobb och har talmod som är väldig viktig för en frisör, jag är ofta jobbig kund🙈
    Alla som jobbar där är super duktiga, alltid fin servis, godis, kaffe glädja tjejer....... ALLA MÅSTE GÅ DIT! 💞
  • Nora J
    Nora J skrev om Lyx by Rebecka
    vart ska ja börja :) Varje gång jag går hit fylls jag av sååå positiv energi!! Jättesnälla tjejer och alltid nöjd med mitt resultat! 10 av 10 i betyg rakt av!
  • Lill S
    Lill S skrev om Lyx by Rebecka
    Håret blev inte bra, bemötande godkänt.
  • Amy
    Amy skrev om Lyx by Rebecka
    Frisören var bra, men frisören naglar var alltför lång. Torkning mitt hår var fruktansvärt, jag fick även en repa på min hals! Använder GHD för att räta mitt hår är något jag kan göra hemma. Jag förväntar frisörer för att kunna blåsa torrt hår med volym och curl utan GHD.
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Lyx by Rebecka
    Mkt bra service och toppklass på frisörerna. Alltid böjd när jag går därifrån.
  • Zari N
    Zari N skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och sköna tjejer som jobbar där
  • Kristin O
    Kristin O skrev om Lyx by Rebecka
    Jättenöjd med färg och klippning och så hemtrevlig salong med bästa frisören ✨
  • Anette L
    Anette L skrev om Lyx by Rebecka
    Kunnig och trevlig personal soma lltid gör sitt yttersta för att du ska bli nöjd!
    Rbecka själv är otroligt duktig på både klipp och färg.
  • Helene S
    Helene S skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk! Har rekommenderat till flera familjemedlemmar och kompisar

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna