Alla kategorier Frisör Stockholms län Solna Lyx by Rebecka
Rekommenderat företag 2016 - Lyx by Rebecka

Lyx by Rebecka

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna — Visa karta

Mitt i nybyggda Arenastaden finner du en härlig, proffsig oas där du kan skämma bort dig själv och ditt hår ordentligt!

Vi erbjuder allt från klipp, färgning och inpackning till styling, hårförlängning och bruduppsättningar. Färgen vi använder är fri från ammoniak och vi strävar alltid efter att hålla hög standard i allt från produkter till service och bemötande.

Vårt professionella, kreativa och erfarna team råder dig kring de senaste trenderna och ser till att du känner dig nöjd och avslappnad när du går från salongen.
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 35 kunder tycker om Lyx by Rebecka

• Sofie W
    Sofie W skrev om Lyx by Rebecka
    Mkt bra service och toppklass på frisörerna. Alltid böjd när jag går därifrån.
  • Zari N
    Zari N skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och sköna tjejer som jobbar där
  • Kristin O
    Kristin O skrev om Lyx by Rebecka
    Jättenöjd med färg och klippning och så hemtrevlig salong med bästa frisören ✨
  • Anette L
    Anette L skrev om Lyx by Rebecka
    Kunnig och trevlig personal soma lltid gör sitt yttersta för att du ska bli nöjd!
    Rbecka själv är otroligt duktig på både klipp och färg.
  • Helene S
    Helene S skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk! Har rekommenderat till flera familjemedlemmar och kompisar
  • Therese F
    Therese F skrev om Lyx by Rebecka
    Superduktiga och trevliga, blir alltid så nöjd! :)
  • Hanna C
    Hanna C skrev om Lyx by Rebecka
    Det var hos hos Rebecka som jag för första gången blev genuint nöjd med min klippning. Och på salongen Lyx så blir jag det varje gång också. Personalen är trevlig, tillmötesgående och lyssnar till sina kunder. Jag är alltid jättenöjd efter ett besök där och planerar att fortsätta klippa mig där. Trots att jag nu mer bor och studerar i Oslo.
  • Linda G
    Linda G skrev om Lyx by Rebecka
    Har alltid varit väldigt nöjd när jag gått därifrån. Fantastiskt duktiga och proffessionella!
  • Marcus D
    Marcus D skrev om Lyx by Rebecka
    Mycket bra bemötande och hög service nivå.
    Gick in för en klippning första gången till Lyx by Rebecka och en fantastiks tjej Nicole hjälpte mig på en gång.
    Riktigt nöjd med klippningen stort TACK Nicole!!
  • Ida-maria F
    Ida-maria F skrev om Lyx by Rebecka
    Bra bemötande och service. Kunnig personal.
  • Nina S
    Nina S skrev om Lyx by Rebecka
    Jag hade bokat tid hos Katarina för en färgbehandling med klippning inför jul och nyår.
    Aldrig varit så nöjd efter ett besök hos frisören, och då har jag besökt många under mina år.

Första kontakten, hon var supertrevlig med ett stort leende. Frågade mig vad jag önskade att göra och jag förklarade att jag ville bli ljusare och askig i färgen.
    Under tiden som hon la färg och slingor så rekommenderade hon samtidigt mig schampo och balsam då jag hela tiden har köpt fel produkter från ICA och Willys osv.
    Blev rekommenderad Kerastase och jag är mer än nöjd med dom produkterna.

Under tiden som jag satt med färg i håret fick jag en riktigt god Kaffe latte :)
    Ett riktigt lyxigt besök, kan rekommendera denna salong riktigt starkt och till er alla som vill få en extremt bra service ska besöka Lyx by Rebecka då alla var supertrevliga och kunninga!

Och kan bara berömma min frisör efter slutresultatet! Topp betyg!
  • P
    P skrev om Lyx by Rebecka
    Har aldrig varit så nöjd med min hårfärg och hårkvalitet som jag är nu när jag går till LyxbyRebecka. Toppentjejer!
  • Sara L
    Sara L skrev om Lyx by Rebecka
    Helt underbar salong med super trevlig personal! Servicen är alltid på topp och bra stämning. Jobbet dom gör är exceptionellt, går alltid därifrån nöjd.
  • Nicole f
    Nicole f skrev om Lyx by Rebecka
    Blir alltid nöjd . Dom är grymma ! Rekommenderar starkt denna salong .
  • J
    J skrev om Lyx by Rebecka
    ...............................
  • Maria K
    Maria K skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk salong! Har aldrig fått så bra service och resultat förut. Gjorde en färg behandling och jag älskar min nya färg. Ett ställe som jag verkligen kan rekommendera till alla!
  • Sophia C
    Sophia C skrev om Lyx by Rebecka
    Är nöjd. Men personalen kan uttala sig lite väl mycket ibland vad de tycker å tänker.
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och alltid fint resultat.
  • Eva W
    Eva W skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är mycket nöjd 😄 Har aldrig varit så fin i håret !
  • Elin L
    Elin L skrev om Lyx by Rebecka
    Jag blev supernöjd med klippningen. :)
  • Lana L
    Lana L skrev om Lyx by Rebecka
    Dålig service. Fick inte mitt hår blev inte klippt spökat ville. Mitt hår är felklippt och tvättningen var dålig!!!!!
  • Mia Å
    Mia Å skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och duktiga. Blev jättenöjd
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Lyx by Rebecka
    Tyvärr så är bemötandet, kunskapen och servicen under all kritik.
    Första gången jag klippte mig hos Lyx by Rebecka så klippte de snett i nacken vilket innebar att jag själv fick ordna till nacken när jag kommit hem. Jag tänkte dock att detta var ett enkelt misstag som lätt kan hända så jag bokade en ny tid ett par veckor senare.
    Tyvärr borde jag ha lyssnat på mitt första intryck av dem då det senaste bemötande jag fick var under all kritik.
    Jag bokade min tid via deras bokningssystem och fick en bekräftelse på tiden. När jag kommer dit så har frisören gått hem för att hon mådde dåligt. Och det är absolut möjligt men då ska man meddela kunden detta och erbjuda dem en ny tid eller liknande. Jag hade inte fått något meddelande om detta och då skyller dem på att routern inte fungerat på flera dagar och att de inte kommer åt sitt bokningssystem. Men om routern inte fungerar så borde man lösa problemet genom att köpa en ny router, logga in via sin telefon eller ordna ett mobilt bredband till datorn. Då erbjöd personen i kassan sig att klippa mig stället för hon jag bokat tiden hos.
    Jag accepterade detta men då ville hon informera mig om att deras kassasystem inte fungerar och det återigen är på grund av deras router. Hon ville då att jag skulle betala kontant eller att jag ska lämna en pant och betala senare. Jag sa då att jag inte kunde betala kontant idag men att jag kunde återkomma imorgon med kontanter. Då menar hon att jag måste lämna en pant och säger att jag kan lämna min legitimation. Det var droppen och jag valde att gå därifrån.

Otroligt oseriöst företag som inte bryr sig ett dugg om kundservice. Gå inte hit.
    2016-12-01 Rebecka G svarar Joakim J
    Hej Joakim,
    Det är tråkigt att du känner att du fick ett dåligt bemötande av oss och att du hade otur just den dagen att routern hade gått sönder. Vi ordnade en ny router samma dag lite senare. Vi försöker alltid se till att kunden går härifrån nöjd och vi vill självklart inte alls göra det besvärligt för våra kunder.
    Tyvärr så blev din frisör sjuk och var tvungen att lämna salongen med kort varsel vilket medföljde att vi inte hade någon möjlighet att meddela dig om detta innan besökstiden. Vi beklagar att du fick felaktig information av personalen som tog emot dig vad gäller betalning och att du skulle lämna pant. Personalen vill inte göra något fel och det måsta ha blivit fel i kommunikation från vår sida.
    Vi vill självklart kompensera dig och du är välkommen in på ett besök.
    Vi hoppas att du är förståndig med att misstag ibland kan ske. Med vänlig hälsningar, Rebecka.
  • Ida M
    Ida M skrev om Lyx by Rebecka
    Riktigt bra och proffesionell klippning, blev super nöjd!
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Lyx by Rebecka
    Har alltid varit nöjd när jag gått därifrån. Kanske att man får känslan av att dom oftast är rätt stressade.
  • Ahmed M
    Ahmed M skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastiskt bemötande och riktigt bra klippning
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Lyx by Rebecka
    Bra service , trevlig personal samt väldigt fräsch salong! Riktigt lyxigt / Alex
  • Anders O
    Anders O skrev om Lyx by Rebecka
    Mycket bra bemötande och service! Alltid nöjd med min klippning och kommer alltid tillbaka. Som stamgäst får jag även 10% på mina besök.
  • Michaela A
    Michaela A skrev om Lyx by Rebecka
    Ögonfransförlängningen är super!! Trevliga och proffsiga!
  • Cecilia  A
    Cecilia A skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk service och man känner att man är i goda händer. Hit kommer jag kontinuerligt för att hålla mitt hår i god shape
  • Per
    Per skrev om Lyx by Rebecka
    Klippt mig här en gång hos en tjej som heter Angelica. Jag var nöjd med resultatet. Bra klippning till konkurrenskraftigt pris. Synd bara att det ligger så bort geografiskt från mig. Annars skulle jag kunna tänka mig att klippa mig där igen.
  • Annika A
    Annika A skrev om Lyx by Rebecka
    Underbar service med fantastiskt kunniga frisörer! Dröm att ha dom i samma hus som mig!
  • Almira A
    Almira A skrev om Lyx by Rebecka
    Jättenöjd. Duktig personal som kan sitt jobb;)
  • Farida A
    Farida A skrev om Lyx by Rebecka
    Kunnig och bra personal! Mer än nöjd med resultatet efter färgning och klippning av Katta. Trivsam och fräsch salong.
  • Maigan W
    Maigan W skrev om Lyx by Rebecka
    Professionellt bemötande och mån om att resultatet ska bli bra.

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna