Alla kategorier Frisör Stockholms län Solna Lyx by Rebecka

Lyx by Rebecka

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna — Visa karta

Mitt i nybyggda Arenastaden finner du en härlig, proffsig oas där du kan skämma bort dig själv och ditt hår ordentligt!

Vi erbjuder allt från klipp, färgning och inpackning till styling, hårförlängning och bruduppsättningar. Färgen vi använder är fri från ammoniak och vi strävar alltid efter att hålla hög standard i allt från produkter till service och bemötande.

Vårt professionella, kreativa och erfarna team råder dig kring de senaste trenderna och ser till att du känner dig nöjd och avslappnad när du går från salongen.
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om Lyx by Rebecka

• Kristina G
    Kristina G skrev om Lyx by Rebecka
    Lyxig salong med bra frisörer! Supernöjd :D
  • Marie W
    Marie W skrev om Lyx by Rebecka
    Bra service, bra resultat och trevliga kunniga frisörer!!!
  • Sabina K
    Sabina K skrev om Lyx by Rebecka
    Här kan du verkligen träffa professionella frisörer som kan sitt yrke!
    Har äntligen hittat en salong där man blir nöjd när man går ut ifrån dörren!
    Ingen jävla klipp och gå inte, utan riktigt bra service där frisören verkligen lägger ner sin tid och själ i arbetet!

Vill att alla går och prövar salongen och ni kommer själva känna en Lyxig atmosfär och miljö som lever upp till namnet!

Toppenbetyg ska ni ha och stort tack!!

/ Sabina
  • Josefin J
    Josefin J skrev om Lyx by Rebecka
    Grym salong!!!
    Kan starkt rekommendera att gå ditt. Otroligt nöjd med min nya färg!
    Tack Rebecka :D
  • Erica P
    Erica P skrev om Lyx by Rebecka
    Uselt ställe. Gå inte dit! ..........................
  • Johan R
    Johan R skrev om Lyx by Rebecka
    Fick inget trevligt bemötande på mitt besök i denna salong. Fick gå till en annan frisörsalong.
  • Ronja L
    Ronja L skrev om Lyx by Rebecka
    Jag har alltid haft svårt att hitta en rätt frisör, som förstår mig och försöker fixa mitt hår så gott som möjligt efter mina förslag. Jag kom i kontakt med en frisör som jobbar på lyx bu Rebecka, Nicole heter hon! Grym jävla brud som vet vad hon gör.

Ville få bort mitt gula och missfärgade blonda hår och få mitt hår så askigt som möjligt, vi provade på och det blev magiskt! Aldrig varit så nöjd över ett resultat som jag är efter ett besök hos lyx by Rebecka, underbar personal och bra service! Rekommenderar starkt denna frisörsalong, grymma är de!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Lyx by Rebecka
    ...................................
  • Nicole A
    Nicole A skrev om Lyx by Rebecka
    Rekommenderar inte den här salongen!
  • Julia M
    Julia M skrev om Lyx by Rebecka
    Om det fanns en nolla så skulle jag sätta det som betyg. Jag sökte en salong norr om stan och gick på recos omdömen som var rätt så bra. Men mitt besök hos Lyx by Rebecka visade något helt annat. Jag blev (knappt) omhändertagen av oprofessionell personal och usel frisör. Efter min behandling (som jag har genomgått tidigare utan problem hos annan frisör) berättade jag för frisören att jag inte var helt nöjd. Hon sa till mig Att jag skulle gå hem och "känna på färgen" och höra av mig om jag ej var nöjd. Jag lämnade salongen med ett förskräckligt hår , jag hade även hårfärg på flera ställen i ansiktet och massvis av färg kvar i nacken som jag fick tvätta ur det första jag fick göra när jag kom hem.

Jag hörde av mig efter några veckor och fick tyvärr meddela salongen att jag fortfarande inte var nöjd med färgen och att jag ville göra om behandlingen. Jag hade kämpat med silvershampoo hemma i hopp om att slippa gå tillbaka. För det ville jag verkligen slippa!
    Lyx by Rebecka förklarar för mig att jag inte kommer att få göra om behandlingen. Dom säger att jag skulle ha kommit tillbaka tidigare.
    Frisören som slingade mitt hår sa inte hur lång tid jag hade på mig att reklamera. Jag hade även sagt till frisören innan behandlingen att "kan du inte göra mig ljus så gör mig mörk" , men hon ville göra mig ljus. Då förväntar jag mig att det blir bra och att frisören är professionell nog att fatta rätt beslut.
    Men icke.
    Jag ser ut som en idiot i håret och Lyx by Rebecka känner sig tydligen nöjda med det. Inte jag.
    Uselt är ordet.

Vill du gå från mellanbrun med vissa röda pigment till askblond(inte värst ljus) så gå INTE till denna salong. Som jag skrev tidigare så har jag genomgått exakt samma procedur på en annan salong utan några som helst problem.

Nu fortsätter jakten på en bra salong norr om stan.
    2017-04-10 Rebecka G svarar Julia M
    Hej Julia!

Det känns väldigt tråkigt då vi har erbjudit dig hjälp och återbesök för att nå ett bättre resultat.

Vår duktiga frisör på Lyx By Rebecka förklarade klart och tydligt att hon skulle hjälpa dig så gott det går med den förändringen.
    Att gå från mörkt till ljust krävs ibland fler än en behandling för att nå önskat resultat och önskemål.

Att känna sig "guldig" i håret är fullt normalt efter 1 månad, då ditt hår var mörkt (färgat) när du kom in.

Trots ditt missnöje ville vi gärna hjälpa dig att bli mer än nöjd, vilket du sedan tackade nej till.

LyxbyRebecka
    2017-04-10 Julia M svarar Rebecka G
    Mitt hår var "guldigt" redan direkt efter behandlingen. Det handlar inte om hur lång tid det har gått. Resultatet var inte bra direkt efter och jag påpekade detta på en gång. Det var då frisören som bad mig att gå hem för att sedan återkomma om jag inte kände mig nöjd. Som jag skriver så hoppades jag på att slippa komma tillbaka och försökte fixa till det själv med silvershampoo. På vilket sätt är jag otydlig i min text?

Som kompensation så fick jag ett erbjudande om en mörkare toning. Då ni har gjort min grund väldigt mörk redan så vill jag inte ha en toning som gör mitt hår ännu mörkare.
    Som jag skrev tidigare så har jag gått igenom samma procedur tidigare utan detta problem. Ni kan skylla på vad som, jag var väldigt tydlig från början med hur jag ville ha mitt hår, och sa (som jag också skrivit tidigare , vilket ni inte verkar vilja läsa) att om det inte går att få det någorlunda ljust så som jag vill ha det så kunde hon lagt i en mörk toning från första stund och gjort mig mörkhårig.
    Som sagt, ni behöver inte runtgå det jag skriver. Jag tycker att jag är lika tydlig här som när jag satte mig i en av era stolar.
    Det är bara synd att ni inte klarade av att vara tydliga nog mot mig och säga att ni inte kunde ge mig det jag önskade gällande hårfärg. Varför kan ni inte ens ta på er det? Sluta läxa upp mig om hur man går från mörk till blond. Jag är inte dum.
    För det första var jag inte så mörk och för det andra handlar det inte om det.
    Det handlar om att Ni som påstår er vara professionella skulle ha backat och sagt "nej" till att göra mig ljusare då ni inte skulle klara av det. Eller varit tydliga med att säga att "du behöver göra minst två behandlingar om du ska uppnå den färg du vill ha" .

Men jag förstår att det blir missförstånd när ni har så svårt att förstå hur jag menar och vad jag skriver.

Tack för erbjudandet om att tona mitt hår mörkare som kompensation.Men jag tackar nej till det då jag inte vill bli mörkare och få en ojämn mörk färg i hela håret.

Mvh Julia Melander
    2017-04-10 Rebecka G svarar Julia M
    Som sagt, väldigt tråkigt att detta skett.
    Ledsen om vi missuppfattat varandra.

Vi har försökt hjälpa dig, men du är väldigt bestämd med de du tycker.

Hoppas du hittar de du söker.

Lycka till!

LyxbyRebecka
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Julia M gillar detta
  • Lovisa G
    Lovisa G skrev om Lyx by Rebecka
    Bästa frisören!! Katta är grym :) Blir alltid lika nöjd där. Rekommenderar verkligen alla att gå dit, proffsiga och härliga tjejer.
  • Carolina P
    Carolina P skrev om Lyx by Rebecka
    Har varit hos Katta, och jag är mer än NÖJD!! Jag är otroligt kräsen utav val av frisör, och jag prickade rätt denna gång!!! Proffsig,snabb och så trevlig tjej.
  • Nikos X
    Nikos X skrev om Lyx by Rebecka
    Coming from Central Florida to this amazing barbershop was amazing. Beautiful ladies that even asked me if I wanted a latte before they started cutting my hair. Got my hair cleaned and massaged before they actually started and made beautiful lines and shades. Recommending anyone this if you're willing to pay a little more for better service and better cuts.

Best regards
    Nick
    Sofia X gillar detta
  • Nina
    Nina skrev om Lyx by Rebecka
    Jag har sen 11årsåldern varit "rädd för frisören" efter en hemsk upplevelse som barn men jag fick Katarina/Katta rekommenderad via en gemensam vän. Jag tänkte okej, jag testar. Jag har läääänge velat ha sombre men som sagt, vart rädd.
    Katta förklarade hur hela processen kommer se ut steg för steg så jag var beredd på allt. Jag fick exakt den hårfärgen jag ville ha och jag köpte även de rekommenderade produkterna för mitt hår! Kommer verkligen INTE byta ut dig ❤️❤️!! //Nina
    Sofia X gillar detta
  • Sofia X
    Sofia X skrev om Lyx by Rebecka
    Idag var jag inne hos er för att fixa naglar och mitt hår, jag önskade mig ombre , jag är otroligt nöjd över resultatet av mitt hår👍Den unga frisörskan Katta är så trevlig och så duktig i både bemötande och yrket som frisör👍Hon hor eloge för sitt angagemang och sin gudomliga energi👍.passade även att fixa mina naglar hos henne , hon är inte bara frisör utan även nagelteknolog 👍👍. Det är nog första gången jag är så nöjd och glad över dem fina resultat👍👍jag kommer i fortsättningen komma tillbaka till henne! Har även rekomenderat henne för mina vänner👍😍
  • M k
    M k skrev om Lyx by Rebecka
    Lyxig o fin salong som lever upp till sitt namn.
    Har varit hos Katta o färgat mitt hår,
    Jag blev jätte nöjd med resultatet.
    Kan verkligen rekomendera henne,
    Proffsig o snabb.
  • Veronica  A
    Veronica A skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är otroligt skeptiskt till frisörer då jag haft många dåliga erfarenheter av just frisörer och dåligt bemötande. Men efter 1 års väntan så kände jag att jag va tvungen att ta tag i saken och besökte då Lyx som jag fått rekommendationer om. Är så glad att jag hamnade just där, är så otroligt nöjd med min färg samt klippning. Över förväntan. supergullig ägare och tjejerna som jobbade var vänliga och mysiga. Tack snälla Lyx för så fint bemötande⭐️💗
  • Joska J
    Joska J skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är kund hos dom, och måste säga att dom är BÄSTA, har varit hos många olika fryser med aldrig varit nöjd som hos dom, jag alltid fixar hår, klipper mig hos Katarina och kan rekommendera till alla er, hon älskar sitt jobb och har talmod som är väldig viktig för en frisör, jag är ofta jobbig kund🙈
    Alla som jobbar där är super duktiga, alltid fin servis, godis, kaffe glädja tjejer....... ALLA MÅSTE GÅ DIT! 💞
  • Nora J
    Nora J skrev om Lyx by Rebecka
    vart ska ja börja :) Varje gång jag går hit fylls jag av sååå positiv energi!! Jättesnälla tjejer och alltid nöjd med mitt resultat! 10 av 10 i betyg rakt av!
  • Lill S
    Lill S skrev om Lyx by Rebecka
    Håret blev inte bra, bemötande godkänt.
  • Amy
    Amy skrev om Lyx by Rebecka
    Frisören var bra, men frisören naglar var alltför lång. Torkning mitt hår var fruktansvärt, jag fick även en repa på min hals! Använder GHD för att räta mitt hår är något jag kan göra hemma. Jag förväntar frisörer för att kunna blåsa torrt hår med volym och curl utan GHD.
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Lyx by Rebecka
    Mkt bra service och toppklass på frisörerna. Alltid böjd när jag går därifrån.
  • Zari N
    Zari N skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och sköna tjejer som jobbar där
  • Kristin O
    Kristin O skrev om Lyx by Rebecka
    Jättenöjd med färg och klippning och så hemtrevlig salong med bästa frisören ✨
  • Anette L
    Anette L skrev om Lyx by Rebecka
    Kunnig och trevlig personal soma lltid gör sitt yttersta för att du ska bli nöjd!
    Rbecka själv är otroligt duktig på både klipp och färg.
  • Helene S
    Helene S skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk! Har rekommenderat till flera familjemedlemmar och kompisar
  • Therese F
    Therese F skrev om Lyx by Rebecka
    Superduktiga och trevliga, blir alltid så nöjd! :)
  • Hanna C
    Hanna C skrev om Lyx by Rebecka
    Det var hos hos Rebecka som jag för första gången blev genuint nöjd med min klippning. Och på salongen Lyx så blir jag det varje gång också. Personalen är trevlig, tillmötesgående och lyssnar till sina kunder. Jag är alltid jättenöjd efter ett besök där och planerar att fortsätta klippa mig där. Trots att jag nu mer bor och studerar i Oslo.
  • Linda G
    Linda G skrev om Lyx by Rebecka
    Har alltid varit väldigt nöjd när jag gått därifrån. Fantastiskt duktiga och proffessionella!
  • Marcus D
    Marcus D skrev om Lyx by Rebecka
    Mycket bra bemötande och hög service nivå.
    Gick in för en klippning första gången till Lyx by Rebecka och en fantastiks tjej Nicole hjälpte mig på en gång.
    Riktigt nöjd med klippningen stort TACK Nicole!!
  • Ida-maria F
    Ida-maria F skrev om Lyx by Rebecka
    Bra bemötande och service. Kunnig personal.
  • Nina S
    Nina S skrev om Lyx by Rebecka
    Jag hade bokat tid hos Katarina för en färgbehandling med klippning inför jul och nyår.
    Aldrig varit så nöjd efter ett besök hos frisören, och då har jag besökt många under mina år.

Första kontakten, hon var supertrevlig med ett stort leende. Frågade mig vad jag önskade att göra och jag förklarade att jag ville bli ljusare och askig i färgen.
    Under tiden som hon la färg och slingor så rekommenderade hon samtidigt mig schampo och balsam då jag hela tiden har köpt fel produkter från ICA och Willys osv.
    Blev rekommenderad Kerastase och jag är mer än nöjd med dom produkterna.

Under tiden som jag satt med färg i håret fick jag en riktigt god Kaffe latte :)
    Ett riktigt lyxigt besök, kan rekommendera denna salong riktigt starkt och till er alla som vill få en extremt bra service ska besöka Lyx by Rebecka då alla var supertrevliga och kunninga!

Och kan bara berömma min frisör efter slutresultatet! Topp betyg!
  • P
    P skrev om Lyx by Rebecka
    Har aldrig varit så nöjd med min hårfärg och hårkvalitet som jag är nu när jag går till LyxbyRebecka. Toppentjejer!
  • Sara L
    Sara L skrev om Lyx by Rebecka
    Helt underbar salong med super trevlig personal! Servicen är alltid på topp och bra stämning. Jobbet dom gör är exceptionellt, går alltid därifrån nöjd.
  • Nicole f
    Nicole f skrev om Lyx by Rebecka
    Blir alltid nöjd . Dom är grymma ! Rekommenderar starkt denna salong .
  • Maria K
    Maria K skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk salong! Har aldrig fått så bra service och resultat förut. Gjorde en färg behandling och jag älskar min nya färg. Ett ställe som jag verkligen kan rekommendera till alla!
  • Sophia C
    Sophia C skrev om Lyx by Rebecka
    Är nöjd. Men personalen kan uttala sig lite väl mycket ibland vad de tycker å tänker.
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och alltid fint resultat.
  • Eva W
    Eva W skrev om Lyx by Rebecka
    Jag är mycket nöjd 😄 Har aldrig varit så fin i håret !
  • Elin L
    Elin L skrev om Lyx by Rebecka
    Jag blev supernöjd med klippningen. :)
  • Lana L
    Lana L skrev om Lyx by Rebecka
    Dålig service. Fick inte mitt hår blev inte klippt spökat ville. Mitt hår är felklippt och tvättningen var dålig!!!!!
  • Mia Å
    Mia Å skrev om Lyx by Rebecka
    Trevliga och duktiga. Blev jättenöjd
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Lyx by Rebecka
    Tyvärr så är bemötandet, kunskapen och servicen under all kritik.
    Första gången jag klippte mig hos Lyx by Rebecka så klippte de snett i nacken vilket innebar att jag själv fick ordna till nacken när jag kommit hem. Jag tänkte dock att detta var ett enkelt misstag som lätt kan hända så jag bokade en ny tid ett par veckor senare.
    Tyvärr borde jag ha lyssnat på mitt första intryck av dem då det senaste bemötande jag fick var under all kritik.
    Jag bokade min tid via deras bokningssystem och fick en bekräftelse på tiden. När jag kommer dit så har frisören gått hem för att hon mådde dåligt. Och det är absolut möjligt men då ska man meddela kunden detta och erbjuda dem en ny tid eller liknande. Jag hade inte fått något meddelande om detta och då skyller dem på att routern inte fungerat på flera dagar och att de inte kommer åt sitt bokningssystem. Men om routern inte fungerar så borde man lösa problemet genom att köpa en ny router, logga in via sin telefon eller ordna ett mobilt bredband till datorn. Då erbjöd personen i kassan sig att klippa mig stället för hon jag bokat tiden hos.
    Jag accepterade detta men då ville hon informera mig om att deras kassasystem inte fungerar och det återigen är på grund av deras router. Hon ville då att jag skulle betala kontant eller att jag ska lämna en pant och betala senare. Jag sa då att jag inte kunde betala kontant idag men att jag kunde återkomma imorgon med kontanter. Då menar hon att jag måste lämna en pant och säger att jag kan lämna min legitimation. Det var droppen och jag valde att gå därifrån.

Otroligt oseriöst företag som inte bryr sig ett dugg om kundservice. Gå inte hit.
    2016-12-01 Rebecka G svarar Joakim J
    Hej Joakim,
    Det är tråkigt att du känner att du fick ett dåligt bemötande av oss och att du hade otur just den dagen att routern hade gått sönder. Vi ordnade en ny router samma dag lite senare. Vi försöker alltid se till att kunden går härifrån nöjd och vi vill självklart inte alls göra det besvärligt för våra kunder.
    Tyvärr så blev din frisör sjuk och var tvungen att lämna salongen med kort varsel vilket medföljde att vi inte hade någon möjlighet att meddela dig om detta innan besökstiden. Vi beklagar att du fick felaktig information av personalen som tog emot dig vad gäller betalning och att du skulle lämna pant. Personalen vill inte göra något fel och det måsta ha blivit fel i kommunikation från vår sida.
    Vi vill självklart kompensera dig och du är välkommen in på ett besök.
    Vi hoppas att du är förståndig med att misstag ibland kan ske. Med vänlig hälsningar, Rebecka.
  • Ida M
    Ida M skrev om Lyx by Rebecka
    Riktigt bra och proffesionell klippning, blev super nöjd!
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Lyx by Rebecka
    Har alltid varit nöjd när jag gått därifrån. Kanske att man får känslan av att dom oftast är rätt stressade.
  • Ahmed M
    Ahmed M skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastiskt bemötande och riktigt bra klippning
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Lyx by Rebecka
    Bra service , trevlig personal samt väldigt fräsch salong! Riktigt lyxigt / Alex
  • Anders O
    Anders O skrev om Lyx by Rebecka
    Mycket bra bemötande och service! Alltid nöjd med min klippning och kommer alltid tillbaka. Som stamgäst får jag även 10% på mina besök.
  • Michaela A
    Michaela A skrev om Lyx by Rebecka
    Ögonfransförlängningen är super!! Trevliga och proffsiga!
  • Cecilia  A
    Cecilia A skrev om Lyx by Rebecka
    Fantastisk service och man känner att man är i goda händer. Hit kommer jag kontinuerligt för att hålla mitt hår i god shape

Evenemangsgatan 12B, 169 79 Solna