Mälarbil

Oxholmsgränd 4, 127 48 Skärholmen — Visa karta

Mälarbil erbjuder ett stort utbud av bilar till bra priser!

Läs vad 17 kunder tycker om Mälarbil

• Helena B skrev om Mälarbil
    Går ej att ta bort, endast att ändra. Tidigare inlägg utrett med firman och åtgärdat Läs mer
  • Musta B
    Musta B skrev om Mälarbil
    Man kommer överens med priset sen när man går ditt då blir det helt annan pris fast man har bevis på hotmail . Jag byt min bil mot en annan bil som har massor fel koder plus på växellåda som kostar över 165 000kr att laga den . De kör min bil på mitt namn sa de betyder inte ägere tills de säljer bilen de fick parkeringsböter och vill ej betala jag fick betala själv!. Jag köpte exstra bilgaranti i 1 år och betalt men de har inte tecknat nån garantti men de tog betalt och har kvitto på de. Man ringer och säger de läger på man ringer flera gånger sen ger de bort nummer till andra för att ringa och hota att man ska inte anmäla. När de svarar säger de tyvärr de är en sport bil . Sport bil måste man ej laga den eller? Rekomderar ingen att köpa bilar i från de. Är du en sexig tjej sa hjälper de dig med små fel.. såna folk skämmer ut oss invandrare. Jag har anmält och en advkot ska kolla på den i fall de ej svarar till ARN anmäla nu börjar de kommentera här för sig själva sa alla som ger 5 **** de dem själva rekomderar ingen Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Musta B
    Hej Mustafa, som vi tidigare diskuterat via ARN så var bilen du köpte ett försäljningsuppdrag då fick du provköra bilen själv och var väldigt förtjust i bilen och ville köpa den. Vi följer gärna ARN's beslut.
    2018-10-16 Musta B svarar Sabah E
    Att ha bilfirma och att ljuga och lura folk bättre att inte ha nåt.. japp vi låter de ta beslut .
    Läs mer genom att expandera tråden +
    jayE j gillar detta
  • Julia N skrev om Mälarbil
    Blev totallurad och hotad.De hotade sig till för att köpa vår bil, betalade en struntsumma för en bil som är värd dubbelt så mycket. Kom med hot mot vår familj om vi inte genomförde affären. Överenskommelsen som de bröt mot totalt var att vi skulle byta in en bil mot en annan som de hade på lagret men den s k ”Janne” existerar inte ens. AKTA ER för dessa! De har genomfört ägarbyte mot min vilja och utan min underskrift. Krävde att få nycklarna och hotade oss om de inte fick det.
    Fruktansvärd kriminell liga som lurar folk hela tiden! Polisanmälan är gjord och utredning påbörjad. Ska anmäla till transportstyrelsen om att bilen är stulen ( vi var ju rånade på bilen) och de ljuger om utrustningen på den bilen i annonsen. FY FAN AKTA Er!! Gör aldrig affärer med dessa tjuvar och bilskojare! Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Julia N
    Hej Julia, tråkigt att du fick uppleva det så, vi upplev det hela såhär. Du ville sälja din volvo v70 samt chevrolet camaro som var äldre än års 2000, som det står på vår hemsida så står det att vi inte köper in bilar äldre än 2000, då bestämde vi att komma ut och tita på din volvo v70, när vi kommer fram då ser vi att bilen behövde en rejäl rekond samt service för det var massa hundhår i bilen samt att service-lampan lös, då kom vi överens om att vi skulle hjälpa dig ta emot din camaro men vi värderade inte den utan bad dig komma in med den så vi fick undersöka bilen bättre för att du tyckte att det var en veteran bil samt speciell bil, då gjorde vi upp köpekontraktet till volvon som vi båda skrev på med både datum reg nummer och underskrifter samt vi skrev på ägarbytet som du skulle skicka in den, eftersom du ville känna dig säker, efter ett par timmar kommer du in till vår bilhall med camaron då värderar en av våra personal bilen till dig, när du får höra att du inte fick vad du förväntade dig för camaron blev du upprörd åkte hem och skrev detta rekomendation. Nu har du ju skrivit att du har polisanmält men vi har kontaktat polisen och frågat med det finns inget ärende så som du förklarat, eller hos transportstyrelsen.
    jayE j gillar detta
  • Hany G
    Hany G skrev om Mälarbil
    They are thieves they stool Clint DON'T BAY FROM THEM
    هذه الشركه غير أمينه انهم لصوص

JAG KÖPET EN BIL AFTER 2 DAGER FÖNGERRARinte , DIN MOTORER SKROTen , VÄXLlöda , BATARi ,gear cable not linkage
    Nu jag gjörde anmäla på polisen och arn. se Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Hany G
    Hej hany, tråkigt det du upplevt men, vi försöker hjälpa dig men inte fått något svar!
  • David D skrev om Mälarbil
    Hej ALEX! Du bad mig inte skriva här innan ARN beslutet kom ( där jag vann ). Jag har nu fått det, där du även fått en kopia. En advokat kollar just nu på detta ärende, undrar om ni har lust att göra rätt för er nu direkt, eller om jag ska ta det den rättsliga vägen? Jag har enligt advokaten stor chans om att gå vinnande ur denna tråkiga och kostsamma händelse. Återkom till mig, du ha min epost . Tycker bara att ni borde stå för ert misstag och inte lura enskilda konsumenter. Tråkigt och väldigt dyrt blev det för mig. Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar David D
    Hej David, vi väntade för ARNS beslut som kom fram till slut och när vi skulle följa det så var det du som inte följde det, vi ber om ursäkt för att det dröjde men det brukar ta en tid innan ARN kommer fram till ett beslut och när de gjorde det så ville vi på att följa det som är våran plikt som bilhandlare.
  • kaj n skrev om Mälarbil
    HAR IMPORTERAT NEST 500 BILAR FRÅN TYSKLAND,ÄR YRKESMAN PÅ TEKNIK OCH AFFÄRER.EN KUND VILLE HA EN
    XC90 SOM FANNS HOS MÄLARBIL.DOM GARANETRADE ATT DET VAR EN PERFEKT BIL.KOMMER DIT SER ETT RÅTTBO TILL SÄTE MEN KUNDEN TYCKTE VI KAN FIXA DET.ÅKER IVÄG OCH MÄRKER ATT VÄXELLÅDAN ÄR HELT
    KASS,KRAFTÖVERFÖRINGEN RAM KASS.ÅTERVÄNDER,SLISKIGA FÖRSÄJAREN SOM HETER BÅDE ARTUR OCH ALEX
    HAR FÖRSVUNNIT.SVARAR INTE I TELEFON,TAR TELEFONEN AV EN ANNAN FÖRSÄJARE OCH FÅR KONTAKT,HAN
    VÄGRAR ALLT ANSVAR,EFTER TRE TIMMAR FÅR JAG EN DEL AV PENGARNA TILLBAKA FÖR SKROTHÖGEN.
    EN SÅN BEDRGARE HAR JAG INTE SETT. HUR KAN POLISEN OCH SKATTEMYNDIGHETERNA I SVERIGE TILLÅTA
    EN SÅN VERKSAMHET. JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD ATT JAG INTE KOMMER ÖVER DET, KAJ NYHOLM FINLAND Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar kaj n
    Hej Kaj, du kom tillbaka med volvon och när vi märkte att det var fel på lådan så gav vi dig två val det ena var att vi lagar bilen som är vårt ansvar men eftersom du bodde så långt och hade åkt från gotland så fick du chansen att plocka någón annan bil av oss för samma peng som du gjorde och åkte hem nöjd med, så i dethär fallet trodde vi hade löst problemet.
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Mälarbil
    Går inte ta bort denna kommentars ruta, står bara att det går att ändra i forumet. Nån som vet hur man tar bort / raderar status,kommentar här? Läs mer
  • Rickard T
    Rickard T skrev om Mälarbil
    Bilen läckte från bensintank, olja och kylarvatten. Vägrade häva köpet. Hade redan en massa från arn på sig. Otrevliga. Sämsta bilfirman jag handlat på. STAY AWAY! Läs mer
  • Aryan S skrev om Mälarbil
    Världens mest otrevliga personal som lurade på mig en skit bil. De vägrar varken laga bilen eller ta tillbaka den.
    Avråder er starkt från att köpa bil från de Läs mer
  • Mordechai2014 K skrev om Mälarbil
    Blev precis lurad och köpte en bil av dessa bedragare. Bilen motsvarar inte skicket som utlovades. Polisanmälan är upprättat Läs mer
  • Karl L skrev om Mälarbil
    Köpte en mini cooper. Fin bil. Är nöjd med köpet. Bakluckan krånglade vid köp och de ska lösa det. Är nöjd. Kommer även sälja bilen via dem. Läs mer
    Gunnar A gillar detta
  • Thomas J skrev om Mälarbil
    Värsta sortens bilskojare,den utrustning som dom sa på telefon fanns ju inte när man kom dit dom ryckte på axlarna o sa att det är illa fall en fin bil (va nu det hade med saken att göra)och det överenskommande priset som gjordes på telefon höll dom inte för nu hade det ringt fler på bilen så då tog dom tillbaka min prutning,och på vägen hem upptäcktes flera andra fel,kände redan i bilhallen att det var skumma typer ångrar mig att jag inte gick därifrån,hälften av dom kunde inte svenska heller och som det ser ut går ägarbytet direkt från förra ägaren till mig (dom köpte in den 1 dag före till betydligt billigare pris.VARNA ANDRA FRÅN DESSA SKOJARE!!!! Läs mer
  • Sam S skrev om Mälarbil
    Osäriost bilhandlare som verkligen kan stava ordet BilSkojare , köper bilar från privatpersoner i blocket och dagen efter lägger på 20000kr pålägg på inköp summan . Verkligen en bolag som Skatteverket borde ha koll nu bortser vi ifrån allt negativ kritik de får från blåsta kunder . Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Sam S
    Hej Sam, tråkigt att du tycker så men tyvärr så är det så alla bilhandlare gör affärer köper in en bil till en viss summa lägger på en viss marginal samt lägger ut den på en fin annons!
  • Camilo V
    Camilo V skrev om Mälarbil
    VARNING!!!
    Det är tragiskt hur denna bilfirman väljer att sköta uppköpet, under köpet av min bil så väljer dom att sätta ett högre pris på bilen. Dvs att jag har sålt bilen avsevärt mycket högre än vad den verkliga summan som jag får är. Tveklöst oseriöst bilfirma!! Läs mer
  • Kenneth F
    Kenneth F skrev om Mälarbil
    Köpte en bil som visade sig vara krockad. Min servicemekaniker var chockad. Det värsta han sett på länge. Någon har använt svets och färg för att fixa till bilen.

Mälarbil skyller på förra ägaren. Konstigt bara att förra ägaren visar sig också ha kopplingar till bilfirman.

Konsumentköpslagen känner de inte till. Utan vill att jag ska lägga ytterligare pengar på en bil som jag aldrig hade köpt om de sagt att den var krockad.......

Min rekommendation är att inte ha något med den bilfirman att göra. Läs mer
  • Marian
    Marian skrev om Mälarbil
    Grannen köpte en begagnad 4-hjulsdriven bil som snart efter köpt från Mälarbil i Huddinge visade sig sakna bakaxel och begärde att köpet skulle hävas, men icke -
    så det blir att vända sig till ARN...

Svensk handel med bilar hade varit säkrare och bättre!! Läs mer
  • Therese F skrev om Mälarbil
    Akta!!! inget bra företag bara luras!!! Läs mer
    kaj n gillar detta

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Stockholm:

Rörvägen 28, 13650, Jordbro