Mälarbil

Oxholmsgränd 4, 127 48 Skärholmen — Visa karta

1.5 i betyg av av 26 omdömen
Mälarbil erbjuder ett stort utbud av bilar till bra priser!

Läs vad 26 kunder tycker om Mälarbil

• CAROLINA K

2019-06-12

CAROLINA K skrev om Mälarbil
    Köp er bil nån annanstans! Dom här killarna lurar er. Köpte en bmw i nov. 2018. Redan efter nån vecka kom första felet. Har ägt bilen nu i ca 7 månader och har redan fått byta generator, stötdämpare, bakljus, sensorer och snart motor! Dom drar ut på tiden när man vill boka tid eller få tag på dom. Bemötandet är allt annat än proffessionellt. Säger att dom ska höra av sig men det blir att man själv ringer dom hela tiden.
    Inte en enda gång har dom återkopplat till mig.

Dom försöker verkligen trötta ut folk.

Kan säga såhär att vi ses nog i tingsrätten snart, era kioskmongon. Läs mer
  • 2019-05-06

DIMITRI N skrev om Mälarbil
    Riktigt bra kundbemötande och supernöjd med min bilaffär! Läs mer
  • 2019-03-28

HAURE O skrev om Mälarbil
    VARNING! UNDVIK BILAFFÄR MED DENNA BILFIRMA
    Jag läste en annons om en bil på blocket och var intresserat, bilen var bra beskrivet. I beskrivningen stod inga alls fel eller defekter, repor osv. Jag ringde och pratade med bilfirman (Mälarbil), frågade om beskrivningen på bilen stämmer, han svarade att allting stämmer, jag frågade om bilen var fri från skador och repor och andra fel han svarade absolut inget fel på bilen, jag sa kan du behålla bilen till mig, de sa mot handpenning 5000 kr. Jag sade till honom jag lämnar handpenning men om allting ni har sagt inte stämmer så vill jag ha mina pengar tillbaka, han sa absolut jag får pengarna tillbaka om jag hittar något fel på bilen.

Allt detta har vi sagt 2019-03-25 ca kl:18:15, och jag Swishade 5000 kr till honom ca kl: 18:30. Redan den 2019-03-26 kl: 10:00 då de öppnar bilfirman var jag på plats, alltså efter samma kväll/natt, jag provkörde bilen och kollade runt bilen då upptäckte jag följande fel: ett oljud som kommer in under körning (något slirar konstant), en skada spricka på bak stötfångaren om 10-15 cm, en repa om ca 10 cm på framstötfångaren och en buckla också på framstötfångaren.

Vi körde en sväng tillsammans, och han märkte själv oljudet (vilket han viste. Om innan) och han sa direkt att det är bromsbeläggen fram som var slut!! Han sa att de byter bromsbelägg, jag själv misstänkte motorn då det lät lite konstigt knakning från motorn konstant helt oberoende av bromsar , angående reporna sa han att det är en begagnad bil så det finns repor (men varför sa du inget innan du fick pengarna) , angående skadan på backstötfångaren sade han att han har inte sett den och ’’missat'' den, han kan polera/laga den. (kan man verkligen missa en 15 cm spricka som var sytt ihop med 4 skruvar??!)

*han vägrar nu att betala pengarna tillbaka, han har get mig två alternativ, att köpa bilen för 80000 kr eller förlora mina 5000 kr!
    Det blir ARN plus polisanmälan

* Det känns som att jag har blivit rånat på gatan, jag kan bara inte sluta att tänka på det! Nu när jag har läst alla andras affärsupplevelse med denna bilfirma så tycker jag att det inte är bilfirmans fel utan de svenska myndigheternas fel att låta en sådan oseriös bilfirma upprepade gång råna vanliga folk på pengar genom att använda ’’BILFIRMAS TRYGGHETEN’’ som paraply för sina gärningar. Läs mer
  • 2019-03-27

MARCOS T skrev om Mälarbil
    Detta var det värsta företaget och kundbemötande jag har sett i hela mitt liv. Totalt lurad på alla sätt...
    Dom lovar att åtgärda bilens fel när man ska köpa men gör absolut ingenting där efter. Man bokar en tid flera gånger och när man kommer tillbaka för att hämta bilen har dom inte en försökt eller gjort någonting. Både säljaren och sin kompanjon hade sagt att bromsljus lampan skulle jag få ersättning för. Dom beställde lampan framför mig och sa att dom skulle ringa tillbaka när den kommitt. 3 veckor efter det ringer jag och och får höra att det blir ingen lampa och lägger på luren. Försäljaren sa att jag skulle få fina sommardäck med bilen men när man kommer och hämtar så får man fel dimmentioner och är inte ens godkända. Dom tröttnar ut folk och svarar inte på telefon. Dom bollar vidare till någon annan hela tiden. Kan inte beskriva med ord hur dom "jobbar"
    Det är som om dom snor pengar rakt framför ansiktet på en och man kan inte göra någonting för att begära det som lovats. Det finns ingen bilgaranti på det här företaget. Dom åtgärdar absolut ingenting. Riktiga bedragare!!!
    Fattar inte att dom får öppna företaget och ingenting händer. Sorgligt.
    Akta er verkligen :(

Måste tillägga att dom erbjöd en annan bil efter flera veckors klagande men det va för att dom hade en annan köpare på min bil som tydligen inte skulle begära dom felen som man sagt att dom ska laga.
    Helt plötsligt så kommer en ut och säger att han är orolig för min bilresa och att han inte vill att det händer mig något. Det visade sig att han inte va ett dugg orolig. En annan köpare ville ha min bil.
    Det är 3 - 4 st. Som jobbar där. Den som lovar någonting gömmer sig i verkstaden och skickar fram sin kommpangjon för att prata. Dom turas om och tröttnar ut köparna genom att turas om. Det är hemskt att hamna i deras bilfirma. Köp inte!!!!! Läs mer
  • 2018-12-08

Ebru skrev om Mälarbil
    Otrevlig personal som vägrar att återgärda ett fel (sprucken spegel) eller sänka priset på bilen ytterligare med hänsyn till detta. Påstår att det finns ett högre bud på bilen men är villig att sälja bilen för en lägre summa? Alltså innebär detta att ett bud inte existerar. Läs mer
  • 2018-11-29

Cata L skrev om Mälarbil
    Varning! Riktiga skojjare och oseriös verksamhet. Man tror man är i trygga händer då det är en bilfirma. Läs mer
  • 2018-11-14

David D skrev om Mälarbil
    Hej Mälarbil, Jag har ARN "domen" här men vet inte hur jag bifogar den i detta forum, men den har ni också tagit del av, där det står att jag skulle ha lämnat tillbaka bilen till er med bärgares hjälp då den ej gick att köra, och att ni skulle ha betalat tillbaka mina 259.000 kr + bärgarkostnad från mig till er vid återlämning av bilen. Men då ni vägrade svara , höra av er, och lyssna på ARN, så fick jag då sälja bilen för ca 100 000 kr till en bilaffär här uppe i landet, dvs blev en förlust med alla utlägg osv över 150 000 kr på ca en månad !! på bilen som ni lurade mig på! Som skulle vara i toppskick osv, och jag ville köpa av bilhandlare för att känna mig trygg!

Jag önskar då att ni gör som ni svarar andra här nere i tråden, går efter ARNs beslut och återbetalar mig då det jag fick lägga ut på bilen, som annars garantin skulle täckt. Klistrar in ARN beslutet här nedanför.
    Ni säger ju att ni går efter ARN som bilhandlare ska göra,så gör det också, så vore jag tacksam om ni kunde sätta in beloppet som är enligt alternativ två, verkstadskostnader samt bärgare totalt belopp: 61 495 kr
    Se ARN beslutet här* Återkom till mig då ni tagit del av detta och tänker göra rätt för er.
    ___________________
    MOTPART
    Mälarbil Södra AB
    Oxholmsgränd 4
    127 48 Skärholmen
    Nämndens beslut
    Nämnden rekommenderar Mälarbil Södra AB att betala 259 000 kr till David .......... mot att
    han lämnar eller skickar tillbaka bilen. Mälarbil Södra AB ska bekosta återlämnandet av bilen.
    Anmälarens krav
    David........ begär, i första hand, hävning av bilköpet och, i andra hand, ersättning med
    61 495 kr, varav 59 995 avser reparationskostnader och 1 500 kr kostnad för bärgning.
    Den 9 september 2017 köpte han en begagnad bil av märket BMW X6, årsmodell 2011, från
    Mälarbil Södra AB till ett pris av 259 000 kr. På väg hem med bilen började den rycka och ett
    ljud hördes under bilen. När han stannade bilen märkte han att den läckte olja. Han beställde
    därför bärgning av bilen till en BMW-verkstad, som upptäckte att kardanaxeln brustit samt att
    oljetråget och diverse slangar var trasiga. Han lät bilen repareras av verkstaden och betalade
    24 995 kr för reparationen och 1 500 kr för bärgningen. I samband med denna reparation
    upptäcktes det också att bilens fördelningslåda var på väg att gå sönder, vilket gjorde att bilen
    ryckte/hackade vid växling och gaspådrag. Kostnaden att byta fördelningslådan uppgår enligt
    uppgift från verkstaden till cirka 35 000 kr.
    _____________________________________________

Be "Alex" höra av sig, han har mina kontakt uppgifter osv
    //David Läs mer
  • 2018-11-04

Raysros C skrev om Mälarbil
    Kasta inte pengar bort köp inte bil den här bilfirma jag köpt en bil efter en vecka motorn trasig dem vill inte svara via mobil och mail tänk på nu jag har inge bil inge pengar warnig warnig warnig köp inte deras skrut. Läs mer
  • Ville S

2018-11-03

Ville S skrev om Mälarbil
    WARNING WARNING WARNING

I bought car this week thusday from there. Car dealer said they have read faulty codes and checked the condition of car. On my way to harbour i noticed that both of my car keys Dont work so i sent email to this guy who was selling this car. I’m still waiting for that reply from there. And next day i arrived back to Finland and car starts have this ” level control failure ”. I sent email about this too but havent have any answers yet again. If you go there, be careful and if you have take your own fault reader with you. Double check everything before you go there. Läs mer
  • 2018-07-12

Helena B skrev om Mälarbil
    Går ej att ta bort, endast att ändra. Tidigare inlägg utrett med firman och åtgärdat Läs mer
  • Musta B

2018-05-30

Musta B skrev om Mälarbil
    Man kommer överens med priset sen när man går ditt då blir det helt annan pris fast man har bevis på hotmail . Jag byt min bil mot en annan bil som har massor fel koder plus på växellåda som kostar över 165 000kr att laga den . De kör min bil på mitt namn sa de betyder inte ägere tills de säljer bilen de fick parkeringsböter och vill ej betala jag fick betala själv!. Jag köpte exstra bilgaranti i 1 år och betalt men de har inte tecknat nån garantti men de tog betalt och har kvitto på de. Man ringer och säger de läger på man ringer flera gånger sen ger de bort nummer till andra för att ringa och hota att man ska inte anmäla. När de svarar säger de tyvärr de är en sport bil . Sport bil måste man ej laga den eller? Rekomderar ingen att köpa bilar i från de. Är du en sexig tjej sa hjälper de dig med små fel.. såna folk skämmer ut oss invandrare. Jag har anmält och en advkot ska kolla på den i fall de ej svarar till ARN anmäla nu börjar de kommentera här för sig själva sa alla som ger 5 **** de dem själva rekomderar ingen Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Musta B
    Hej Mustafa, som vi tidigare diskuterat via ARN så var bilen du köpte ett försäljningsuppdrag då fick du provköra bilen själv och var väldigt förtjust i bilen och ville köpa den. Vi följer gärna ARN's beslut.
    2018-10-16 Musta B svarar Sabah E
    Att ha bilfirma och att ljuga och lura folk bättre att inte ha nåt.. japp vi låter de ta beslut .
    Läs mer genom att expandera tråden +
    jayE j gillar detta
  • 2018-05-29

Julia N skrev om Mälarbil
    Blev totallurad och hotad.De hotade sig till för att köpa vår bil, betalade en struntsumma för en bil som är värd dubbelt så mycket. Kom med hot mot vår familj om vi inte genomförde affären. Överenskommelsen som de bröt mot totalt var att vi skulle byta in en bil mot en annan som de hade på lagret men den s k ”Janne” existerar inte ens. AKTA ER för dessa! De har genomfört ägarbyte mot min vilja och utan min underskrift. Krävde att få nycklarna och hotade oss om de inte fick det.
    Fruktansvärd kriminell liga som lurar folk hela tiden! Polisanmälan är gjord och utredning påbörjad. Ska anmäla till transportstyrelsen om att bilen är stulen ( vi var ju rånade på bilen) och de ljuger om utrustningen på den bilen i annonsen. FY FAN AKTA Er!! Gör aldrig affärer med dessa tjuvar och bilskojare! Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Julia N
    Hej Julia, tråkigt att du fick uppleva det så, vi upplev det hela såhär. Du ville sälja din volvo v70 samt chevrolet camaro som var äldre än års 2000, som det står på vår hemsida så står det att vi inte köper in bilar äldre än 2000, då bestämde vi att komma ut och tita på din volvo v70, när vi kommer fram då ser vi att bilen behövde en rejäl rekond samt service för det var massa hundhår i bilen samt att service-lampan lös, då kom vi överens om att vi skulle hjälpa dig ta emot din camaro men vi värderade inte den utan bad dig komma in med den så vi fick undersöka bilen bättre för att du tyckte att det var en veteran bil samt speciell bil, då gjorde vi upp köpekontraktet till volvon som vi båda skrev på med både datum reg nummer och underskrifter samt vi skrev på ägarbytet som du skulle skicka in den, eftersom du ville känna dig säker, efter ett par timmar kommer du in till vår bilhall med camaron då värderar en av våra personal bilen till dig, när du får höra att du inte fick vad du förväntade dig för camaron blev du upprörd åkte hem och skrev detta rekomendation. Nu har du ju skrivit att du har polisanmält men vi har kontaktat polisen och frågat med det finns inget ärende så som du förklarat, eller hos transportstyrelsen.
    jayE j gillar detta
  • Hany G

2018-05-09

Hany G skrev om Mälarbil
    They are thieves they stool Clint DON'T BAY FROM THEM
    هذه الشركه غير أمينه انهم لصوص

JAG KÖPET EN BIL AFTER 2 DAGER FÖNGERRARinte , DIN MOTORER SKROTen , VÄXLlöda , BATARi ,gear cable not linkage
    Nu jag gjörde anmäla på polisen och arn. se Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Hany G
    Hej hany, tråkigt det du upplevt men, vi försöker hjälpa dig men inte fått något svar!
  • 2018-03-27

David D skrev om Mälarbil
    Hej ALEX! Du bad mig inte skriva här innan ARN beslutet kom ( där jag vann ). Jag har nu fått det, där du även fått en kopia. En advokat kollar just nu på detta ärende, undrar om ni har lust att göra rätt för er nu direkt, eller om jag ska ta det den rättsliga vägen? Jag har enligt advokaten stor chans om att gå vinnande ur denna tråkiga och kostsamma händelse. Återkom till mig, du ha min epost . Tycker bara att ni borde stå för ert misstag och inte lura enskilda konsumenter. Tråkigt och väldigt dyrt blev det för mig. Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar David D
    Hej David, vi väntade för ARNS beslut som kom fram till slut och när vi skulle följa det så var det du som inte följde det, vi ber om ursäkt för att det dröjde men det brukar ta en tid innan ARN kommer fram till ett beslut och när de gjorde det så ville vi på att följa det som är våran plikt som bilhandlare.
  • 2017-10-25

kaj n skrev om Mälarbil
    HAR IMPORTERAT NEST 500 BILAR FRÅN TYSKLAND,ÄR YRKESMAN PÅ TEKNIK OCH AFFÄRER.EN KUND VILLE HA EN
    XC90 SOM FANNS HOS MÄLARBIL.DOM GARANETRADE ATT DET VAR EN PERFEKT BIL.KOMMER DIT SER ETT RÅTTBO TILL SÄTE MEN KUNDEN TYCKTE VI KAN FIXA DET.ÅKER IVÄG OCH MÄRKER ATT VÄXELLÅDAN ÄR HELT
    KASS,KRAFTÖVERFÖRINGEN RAM KASS.ÅTERVÄNDER,SLISKIGA FÖRSÄJAREN SOM HETER BÅDE ARTUR OCH ALEX
    HAR FÖRSVUNNIT.SVARAR INTE I TELEFON,TAR TELEFONEN AV EN ANNAN FÖRSÄJARE OCH FÅR KONTAKT,HAN
    VÄGRAR ALLT ANSVAR,EFTER TRE TIMMAR FÅR JAG EN DEL AV PENGARNA TILLBAKA FÖR SKROTHÖGEN.
    EN SÅN BEDRGARE HAR JAG INTE SETT. HUR KAN POLISEN OCH SKATTEMYNDIGHETERNA I SVERIGE TILLÅTA
    EN SÅN VERKSAMHET. JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD ATT JAG INTE KOMMER ÖVER DET, KAJ NYHOLM FINLAND Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar kaj n
    Hej Kaj, du kom tillbaka med volvon och när vi märkte att det var fel på lådan så gav vi dig två val det ena var att vi lagar bilen som är vårt ansvar men eftersom du bodde så långt och hade åkt från gotland så fick du chansen att plocka någón annan bil av oss för samma peng som du gjorde och åkte hem nöjd med, så i dethär fallet trodde vi hade löst problemet.
  • Mattias E

2017-09-19

Mattias E skrev om Mälarbil
    Går inte ta bort denna kommentars ruta, står bara att det går att ändra i forumet. Nån som vet hur man tar bort / raderar status,kommentar här? Läs mer
  • Rickard T

2017-07-21

Rickard T skrev om Mälarbil
    Bilen läckte från bensintank, olja och kylarvatten. Vägrade häva köpet. Hade redan en massa från arn på sig. Otrevliga. Sämsta bilfirman jag handlat på. STAY AWAY! Läs mer
  • 2017-07-08

Aryan S skrev om Mälarbil
    Världens mest otrevliga personal som lurade på mig en skit bil. De vägrar varken laga bilen eller ta tillbaka den.
    Avråder er starkt från att köpa bil från de Läs mer
  • 2017-03-23

Mordechai2014 K skrev om Mälarbil
    Blev precis lurad och köpte en bil av dessa bedragare. Bilen motsvarar inte skicket som utlovades. Polisanmälan är upprättat Läs mer
  • 2016-06-02

Karl L skrev om Mälarbil
    Köpte en mini cooper. Fin bil. Är nöjd med köpet. Bakluckan krånglade vid köp och de ska lösa det. Är nöjd. Kommer även sälja bilen via dem. Läs mer
    Gunnar A gillar detta
  • 2016-03-23

Thomas J skrev om Mälarbil
    Värsta sortens bilskojare,den utrustning som dom sa på telefon fanns ju inte när man kom dit dom ryckte på axlarna o sa att det är illa fall en fin bil (va nu det hade med saken att göra)och det överenskommande priset som gjordes på telefon höll dom inte för nu hade det ringt fler på bilen så då tog dom tillbaka min prutning,och på vägen hem upptäcktes flera andra fel,kände redan i bilhallen att det var skumma typer ångrar mig att jag inte gick därifrån,hälften av dom kunde inte svenska heller och som det ser ut går ägarbytet direkt från förra ägaren till mig (dom köpte in den 1 dag före till betydligt billigare pris.VARNA ANDRA FRÅN DESSA SKOJARE!!!! Läs mer
  • 2016-02-07

Sam S skrev om Mälarbil
    Osäriost bilhandlare som verkligen kan stava ordet BilSkojare , köper bilar från privatpersoner i blocket och dagen efter lägger på 20000kr pålägg på inköp summan . Verkligen en bolag som Skatteverket borde ha koll nu bortser vi ifrån allt negativ kritik de får från blåsta kunder . Läs mer
    2018-09-26 Sabah E svarar Sam S
    Hej Sam, tråkigt att du tycker så men tyvärr så är det så alla bilhandlare gör affärer köper in en bil till en viss summa lägger på en viss marginal samt lägger ut den på en fin annons!
  • Camilo V

2015-09-29

Camilo V skrev om Mälarbil
    VARNING!!!
    Det är tragiskt hur denna bilfirman väljer att sköta uppköpet, under köpet av min bil så väljer dom att sätta ett högre pris på bilen. Dvs att jag har sålt bilen avsevärt mycket högre än vad den verkliga summan som jag får är. Tveklöst oseriöst bilfirma!! Läs mer
  • Kenneth F

2015-06-04

Kenneth F skrev om Mälarbil
    Köpte en bil som visade sig vara krockad. Min servicemekaniker var chockad. Det värsta han sett på länge. Någon har använt svets och färg för att fixa till bilen.

Mälarbil skyller på förra ägaren. Konstigt bara att förra ägaren visar sig också ha kopplingar till bilfirman.

Konsumentköpslagen känner de inte till. Utan vill att jag ska lägga ytterligare pengar på en bil som jag aldrig hade köpt om de sagt att den var krockad.......

Min rekommendation är att inte ha något med den bilfirman att göra. Läs mer
  • Marian B

2015-05-20

Marian B skrev om Mälarbil
    Grannen köpte en begagnad 4-hjulsdriven bil som snart efter köpt från Mälarbil i Huddinge visade sig sakna bakaxel och begärde att köpet skulle hävas, men icke -
    så det blir att vända sig till ARN...

Svensk handel med bilar hade varit säkrare och bättre!! Läs mer
  • 2014-11-19

Therese F skrev om Mälarbil
    Akta!!! inget bra företag bara luras!!! Läs mer
    kaj n gillar detta

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Stockholm:

Jonas L Jonas L tycker:
“Jag har anlitat Bilförmedlinge...” Läs mer