Mälarbil

Mälarbil

1.4

Mälarbil erbjuder ett stort utbud av bilar till bra priser!

31 omdömen om Mälarbil

KURT B
Skrev om Mälarbil

Sämsta bilaffär ja gjort varning varning dom sa allt funka på bilen men allt va trasigt o gick ej att bes ringde o skrev handlaren skulle prata med pappan för ja ville köra tillbaka skrotbilen men vänta på svar men blev inge svar så sämsta firman i $Sverige varning varning

Maria M gillar detta
Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

KHALIL F
Skrev om Mälarbil

Varning Varning KÖP ALDRIG BIL FRÅN DENNA FIRMA!!!!!!!!!!!

FILIP S
Skrev om Mälarbil

Den va intresserade av min Audi A5 sportback för 130.000kr och ville resa ner till Skåne för att köpa den och jag hade lån på 100.000kr kvar på bilen, jag sa jag vill ha allt betalt på swish så jag kan betala bort lånet men då nämnde han att han kan betala lånet o swisha mig resterande 30000kr.. jag sa ja okej de kan vi lösa på något sätt.. Men sen när jag kollat upp de närmre så skickade jag ett sms att jag ska ha allting på swisha o inte gå på en blåsning att dem köper bilen för 30.000kr o sen skiter i att betala resten.....

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Samuel E
Skrev om Mälarbil

Köp inte bil här. jag va och kollade på en EPA idag säljaren hade inte koll alls. 29 900 för en EPA i dåligt sick. jag kommer aldrig handla här..

Samuel E och 2 andra gillar detta
Tony J
Skrev om Mälarbil

Varning!!!! köp absolut inte av detta företag!! Bluffare!! Köpte en Skoda Octavia 2012 i dec 2018 av dessa. Första månaden fungerade den bra, sen började den läcka glykol. Lämnade in den och killen som kollade på bilen konstaterade att motorn var fryssprängd. Han lagade den provisoriskt och sen dess har ja oxå fått byta hjullager, två fjädrar, länkarm och bussningar. Dessutom var sommardäcken som var med jätteslitna, (kollade ju dom tyvärr inte när ja köpte,men ändå) så det fick ja oxå köpa till. Har ringt dom ett antal...

KHALIL F och 2 andra gillar detta
STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Carolina K
Skrev om Mälarbil

Köp er bil nån annanstans! Dom här killarna lurar er. Köpte en bmw i nov. 2018. Redan efter nån vecka kom första felet. Har ägt bilen nu i ca 7 månader och har redan fått byta generator, stötdämpare, bakljus, sensorer och snart motor! Dom drar ut på tiden när man vill boka tid eller få tag på dom. Bemötandet är allt annat än proffessionellt. Säger att dom ska höra av sig men det blir att man själv ringer dom hela tiden. Inte en enda gång har dom återkopplat till mig. Dom försöker verkligen trötta ut folk. Kan säga såhär att vi ses nog i tingsrätten snart, era kioskmongon.

Samuel E och 2 andra gillar detta
Dimitri N
Skrev om Mälarbil

Riktigt bra kundbemötande och supernöjd med min bilaffär!

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1313 omdömen 4.6 av 1313 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Haure O
Skrev om Mälarbil

VARNING! UNDVIK BILAFFÄR MED DENNA BILFIRMA Jag läste en annons om en bil på blocket och var intresserat, bilen var bra beskrivet. I beskrivningen stod inga alls fel eller defekter, repor osv. Jag ringde och pratade med bilfirman (Mälarbil), frågade om beskrivningen på bilen stämmer, han svarade att allting stämmer, jag frågade om bilen var fri från skador och repor och andra fel han svarade absolut inget fel på bilen, jag sa kan du behålla bilen till mig, de sa mot handpenning 5000 kr. Jag sade till honom jag lämnar...

Marcos T
Skrev om Mälarbil

Detta var det värsta företaget och kundbemötande jag har sett i hela mitt liv. Totalt lurad på alla sätt... Dom lovar att åtgärda bilens fel när man ska köpa men gör absolut ingenting där efter. Man bokar en tid flera gånger och när man kommer tillbaka för att hämta bilen har dom inte en försökt eller gjort någonting. Både säljaren och sin kompanjon hade sagt att bromsljus lampan skulle jag få ersättning för. Dom beställde lampan framför mig och sa att dom skulle ringa tillbaka när den kommitt. 3 veckor efter det ringer...

Tony J och Samuel E gillar detta
Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 751 omdömen 4.6 av 751 omdömen

Ebru
Skrev om Mälarbil

Otrevlig personal som vägrar att återgärda ett fel (sprucken spegel) eller sänka priset på bilen ytterligare med hänsyn till detta. Påstår att det finns ett högre bud på bilen men är villig att sälja bilen för en lägre summa? Alltså innebär detta att ett bud inte existerar.

Cata L
Skrev om Mälarbil

Varning! Riktiga skojjare och oseriös verksamhet. Man tror man är i trygga händer då det är en bilfirma.

David D
Skrev om Mälarbil

Hej Mälarbil, Jag har ARN "domen" här men vet inte hur jag bifogar den i detta forum, men den har ni också tagit del av, där det står att jag skulle ha lämnat tillbaka bilen till er med bärgares hjälp då den ej gick att köra, och att ni skulle ha betalat tillbaka mina 259.000 kr + bärgarkostnad från mig till er vid återlämning av bilen. Men då ni vägrade svara , höra av er, och lyssna på ARN, så fick jag då sälja bilen för ca 100 000 kr till en bilaffär här uppe i landet, dvs blev en förlust med alla utlägg osv över 150...

Raysros  C
Skrev om Mälarbil

Kasta inte pengar bort köp inte bil den här bilfirma jag köpt en bil efter en vecka motorn trasig dem vill inte svara via mobil och mail tänk på nu jag har inge bil inge pengar warnig warnig warnig köp inte deras skrut.

Ville S
Skrev om Mälarbil

WARNING WARNING WARNING I bought car this week thusday from there. Car dealer said they have read faulty codes and checked the condition of car. On my way to harbour i noticed that both of my car keys Dont work so i sent email to this guy who was selling this car. I’m still waiting for that reply from there. And next day i arrived back to Finland and car starts have this ” level control failure ”. I sent email about this too but havent have any answers yet again. If you go there, be careful and if you have take your own fault reader with you. Double check everything before you go there.

Helena B
Skrev om Mälarbil

Går ej att ta bort, endast att ändra. Tidigare inlägg utrett med firman och åtgärdat

Musta B
Skrev om Mälarbil

Man kommer överens med priset sen när man går ditt då blir det helt annan pris fast man har bevis på hotmail . Jag byt min bil mot en annan bil som har massor fel koder plus på växellåda som kostar över 165 000kr att laga den . De kör min bil på mitt namn sa de betyder inte ägere tills de säljer bilen de fick parkeringsböter och vill ej betala jag fick betala själv!. Jag köpte exstra bilgaranti i 1 år och betalt men de har inte tecknat nån garantti men de tog betalt och har kvitto på de. Man ringer och säger de läger på...

Svar från Mälarbil

Hej Mustafa, som vi tidigare diskuterat via ARN så var bilen du köpte ett försäljningsuppdrag då fick du provköra bilen själv och var väldigt förtjust i bilen och ville köpa den. Vi följer gärna ARN's beslut.

Julia N
Skrev om Mälarbil

Blev totallurad och hotad.De hotade sig till för att köpa vår bil, betalade en struntsumma för en bil som är värd dubbelt så mycket. Kom med hot mot vår familj om vi inte genomförde affären. Överenskommelsen som de bröt mot totalt var att vi skulle byta in en bil mot en annan som de hade på lagret men den s k ”Janne” existerar inte ens. AKTA ER för dessa! De har genomfört ägarbyte mot min vilja och utan min underskrift. Krävde att få nycklarna och hotade oss om de inte fick det. Fruktansvärd kriminell liga som lurar folk...

Svar från Mälarbil

Hej Julia, tråkigt att du fick uppleva det så, vi upplev det hela såhär. Du ville sälja din volvo v70 samt chevrolet camaro som var äldre än års 2000, som det står på vår hemsida så står det att vi inte köper in bilar äldre än 2000, då bestämde vi att komma ut och tita på din volvo v70, när vi kommer fram då ser vi att bilen behövde en rejäl rekond samt service för det var massa hundhår i bilen samt att service-lampan lös, då kom vi överens om att vi skulle hjälpa dig ta emot din camaro men vi värderade inte den utan bad...

Hany G
Skrev om Mälarbil

They are thieves they stool Clint DON'T BAY FROM THEM هذه الشركه غير أمينه انهم لصوص JAG KÖPET EN BIL AFTER 2 DAGER FÖNGERRARinte , DIN MOTORER SKROTen , VÄXLlöda , BATARi ,gear cable not linkage Nu jag gjörde anmäla på polisen och arn. se

Svar från Mälarbil

Hej hany, tråkigt det du upplevt men, vi försöker hjälpa dig men inte fått något svar!

David D
Skrev om Mälarbil

Hej ALEX! Du bad mig inte skriva här innan ARN beslutet kom ( där jag vann ). Jag har nu fått det, där du även fått en kopia. En advokat kollar just nu på detta ärende, undrar om ni har lust att göra rätt för er nu direkt, eller om jag ska ta det den rättsliga vägen? Jag har enligt advokaten stor chans om att gå vinnande ur denna tråkiga och kostsamma händelse. Återkom till mig, du ha min epost . Tycker bara att ni borde stå för ert misstag och inte lura enskilda konsumenter. Tråkigt och väldigt dyrt blev det för mig.

Svar från Mälarbil

Hej David, vi väntade för ARNS beslut som kom fram till slut och när vi skulle följa det så var det du som inte följde det, vi ber om ursäkt för att det dröjde men det brukar ta en tid innan ARN kommer fram till ett beslut och när de gjorde det så ville vi på att följa det som är våran plikt som bilhandlare.

kaj n
Skrev om Mälarbil

HAR IMPORTERAT NEST 500 BILAR FRÅN TYSKLAND,ÄR YRKESMAN PÅ TEKNIK OCH AFFÄRER.EN KUND VILLE HA EN XC90 SOM FANNS HOS MÄLARBIL.DOM GARANETRADE ATT DET VAR EN PERFEKT BIL.KOMMER DIT SER ETT RÅTTBO TILL SÄTE MEN KUNDEN TYCKTE VI KAN FIXA DET.ÅKER IVÄG OCH MÄRKER ATT VÄXELLÅDAN ÄR HELT KASS,KRAFTÖVERFÖRINGEN RAM KASS.ÅTERVÄNDER,SLISKIGA FÖRSÄJAREN SOM HETER BÅDE ARTUR OCH ALEX HAR FÖRSVUNNIT.SVARAR INTE I TELEFON,TAR TELEFONEN AV EN ANNAN FÖRSÄJARE OCH FÅR KONTAKT,HAN VÄGRAR ALLT ANSVAR,EFTER TRE TIMMAR FÅR JAG EN DEL AV...

Svar från Mälarbil

Hej Kaj, du kom tillbaka med volvon och när vi märkte att det var fel på lådan så gav vi dig två val det ena var att vi lagar bilen som är vårt ansvar men eftersom du bodde så långt och hade åkt från gotland så fick du chansen att plocka någón annan bil av oss för samma peng som du gjorde och åkte hem nöjd med, så i dethär fallet trodde vi hade löst problemet.

Mattias E
Skrev om Mälarbil

Går inte ta bort denna kommentars ruta, står bara att det går att ändra i forumet. Nån som vet hur man tar bort / raderar status,kommentar här?

Rickard T
Skrev om Mälarbil

Bilen läckte från bensintank, olja och kylarvatten. Vägrade häva köpet. Hade redan en massa från arn på sig. Otrevliga. Sämsta bilfirman jag handlat på. STAY AWAY!

Necati K
Skrev om Mälarbil

Världens mest otrevliga personal som lurade på mig en skit bil. De vägrar varken laga bilen eller ta tillbaka den. Avråder er starkt från att köpa bil från de

Katerina K
Skrev om Mälarbil

Blev precis lurad och köpte en bil av dessa bedragare. Bilen motsvarar inte skicket som utlovades. Polisanmälan är upprättat

Karl L
Skrev om Mälarbil

Köpte en mini cooper. Fin bil. Är nöjd med köpet. Bakluckan krånglade vid köp och de ska lösa det. Är nöjd. Kommer även sälja bilen via dem.

Gunnar A gillar detta
Thomas  J
Skrev om Mälarbil

Värsta sortens bilskojare,den utrustning som dom sa på telefon fanns ju inte när man kom dit dom ryckte på axlarna o sa att det är illa fall en fin bil (va nu det hade med saken att göra)och det överenskommande priset som gjordes på telefon höll dom inte för nu hade det ringt fler på bilen så då tog dom tillbaka min prutning,och på vägen hem upptäcktes flera andra fel,kände redan i bilhallen att det var skumma typer ångrar mig att jag inte gick därifrån,hälften av dom kunde inte svenska heller och som det ser ut går ägarbytet...

ALI P
Skrev om Mälarbil

Osäriost bilhandlare som verkligen kan stava ordet BilSkojare , köper bilar från privatpersoner i blocket och dagen efter lägger på 20000kr pålägg på inköp summan . Verkligen en bolag som Skatteverket borde ha koll nu bortser vi ifrån allt negativ kritik de får från blåsta kunder .

Svar från Mälarbil

Hej Sam, tråkigt att du tycker så men tyvärr så är det så alla bilhandlare gör affärer köper in en bil till en viss summa lägger på en viss marginal samt lägger ut den på en fin annons!

Camilo V
Skrev om Mälarbil

VARNING!!! Det är tragiskt hur denna bilfirman väljer att sköta uppköpet, under köpet av min bil så väljer dom att sätta ett högre pris på bilen. Dvs att jag har sålt bilen avsevärt mycket högre än vad den verkliga summan som jag får är. Tveklöst oseriöst bilfirma!!

Kenneth F
Skrev om Mälarbil

Köpte en bil som visade sig vara krockad. Min servicemekaniker var chockad. Det värsta han sett på länge. Någon har använt svets och färg för att fixa till bilen. Mälarbil skyller på förra ägaren. Konstigt bara att förra ägaren visar sig också ha kopplingar till bilfirman. Konsumentköpslagen känner de inte till. Utan vill att jag ska lägga ytterligare pengar på en bil som jag aldrig hade köpt om de sagt att den var krockad....... Min rekommendation är att inte ha något med den bilfirman att göra.

ELSA B
Skrev om Mälarbil

Grannen köpte en begagnad 4-hjulsdriven bil som snart efter köpt från Mälarbil i Huddinge visade sig sakna bakaxel och begärde att köpet skulle hävas, men icke - så det blir att vända sig till ARN... Svensk handel med bilar hade varit säkrare och bättre!!

Therese  F
Skrev om Mälarbil

Akta!!! inget bra företag bara luras!!!