Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Globen

Mekonomen Bilverkstad Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 918 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen

• Karl Jens W
    Karl Jens W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Tack för ett väl genomfört arbete! Läs mer
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Ni är helt värdelösa . Vi bad om en kontroll av framhjul och ni vill byta koppling! Klåpare! Läs mer
    2018-02-12 Jonas S svarar Ingrid J
    Ingrid, att bli kallad värdelös klåpare är inte kul!
    Vänligen kontakta mig på Jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se så kan vi reda ut vad som hänt.
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne Verkstadschef
  • Kerstin Helena I
    Kerstin Helena I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Blixtsnabb och vänlig hjälp då jag var i nöd. Läs mer
  • Pontus Bengt Viktor S
    Pontus Bengt Viktor S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabb och världsbäst service när motorn havererade. Deras professionella kunskaper lyckades laga motorn utan att byta ut den.
    Varför bokar inte alla tid här? Läs mer
  • Mats Gunnar B
    Mats Gunnar B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bilen pajade och fraktades till Globen 29 dec. Vi hörde inget förrän efter nästan en vecka, då man meddelade att det bara var att skrota. Kostade ca 1500:- att få reda på. Inte mycket att säga om det. Den som ringde var trevlig. Läs mer
  • Jan Ivar S
    Jan Ivar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fick berga in bilen och mekonomen gjorde olika tester, men hittade snabbt felet (bilen behövde skrotas) så då slutade dom göra tester och vi behövde inte betala lika mycket! Läs mer
  • Safeteam I Sverige Ab
    Safeteam I Sverige Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det tog 3 dagar att byta däck vid punktering, katastrof. De borde rekommenderat mig att vända mig någonstans där det hade tagit max en timme. Läs mer
    2018-02-01 Jonas S svarar Safeteam I Sverige Ab
    Hej! Till er bil krävdes det nya däck och dessa har vi inte alltid på lager. Därför kan det vara ett par dagars leveranstid.
    Hoppas du förstår oss och välkommen åter!
  • Fredrik Anders Johan B
    Fredrik Anders Johan B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra bemötande. Trevlig personal. Läs mer
  • Judith Rebecca K
    Judith Rebecca K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande och fin service. Läs mer
  • Stina Charlotta D
    Stina Charlotta D skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevlig personal och bra priser. Det gick snabbt att boka och bilen går bra efter:-) Läs mer
  • Per Julian H
    Per Julian H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väldigt trevliga och kunniga, jobbade snabbt och det verkade inte vara någon hast med att hämta bilen.

Det enda dåliga var att det var svårt att få kontakt, svarade sällan när man ringde. Läs mer
  • Kerstin Elise B
    Kerstin Elise B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag hade beställt tid för byte av lampa fram. Jag fick snabbt en tid och väl där fick jag även hjälp med att byta mina torkarblad. Snabbt och lätt och toppenservice! Läs mer
  • Jan Axel H
    Jan Axel H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Montering av backljus som blev jättebra,
    Personalen trevlig och man blev bra bemött Läs mer
  • Leif Allan W
    Leif Allan W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Duktig och trevlig personal med vänligt bemötande. Läs mer
  • Johan Andreas J
    Johan Andreas J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service sv bilen i samband med besiktning. Byte av hel och halvljus lampor Läs mer
  • Leif Gustav E
    Leif Gustav E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande och information. Inga anmärkningar på utfört arbete Läs mer
  • Erik Robin H
    Erik Robin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevlig personal men mkt skit ocv inget funkade. Mkt slarv och sjukdomar. Läs mer
  • Jenny Katarina D
    Jenny Katarina D skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Oklara besked, ingen på plats som kunde förklara varför åtgärd ej utförts, dyr felsökning och fel reservdel beställd/skickad trots ny beställning är ej rätt reservdel på plats ännu tyvärr. Bilen har varit 4 dagar på verkstaden för ett mekaniskt fel på öppningen av motorhuven. Läs mer
    2018-01-22 Jonas S svarar Jenny Katarina D
    Hej!
    Detta låter verkligen inte som ett trevligt besök! Vill du vara snäll och kontakta mig via mail, så kan jag ta en titt på ditt ärende?
    Jag skulle verkligen uppskatta om du ville ta dig den tiden. Svara gärna till jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se
  • Carl Håkan S
    Carl Håkan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fint med oljebyte utan föregående tidbokning Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Van med att få träffa teknikern därför en känsla av att bli utestängd, not so nice. Hade stora förväntningar men besviken. Läs mer
    2018-01-22 Jonas S svarar Jan S
    Hej! Vi har i regel ej kunder i verkstaden pga olycksrisken. Men jag tackar för din feedback och kanske får börja tänka om, då vi har andra som bett om samma sak. Om du vill komma tillbaka till oss som kund, hämtar jag gärna teknikern åt dig.
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef.
  • Carl Robin Olof H
    Carl Robin Olof H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Allt gick som förväntat. Bra service! Läs mer
  • David Magnus L
    David Magnus L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Verkstadsarbete på bil. Trevligt bemötande och serviceinriktad personal. Tyvärr dålig kommunikation vad gäller pris och uppdrag. Stämde dåligt överens med vad som avtalats. Allt löste sig till slut och missförstånd klarades upp. Nöjd och belåten. Kan rekommendera firman. Läs mer
  • Erik Roland K
    Erik Roland K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fick snabb hjälp , fick tillbaka bilen innan utsatt tid😁. Läs mer
  • Elofsson & Co G
    Elofsson & Co G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Gott bemötande i kundtjänst. Kostnadsförslag för felsökning lämnades.Besked om resultat från felsökningen , dröjde. Vid fråga om när besked, skulle lämnas, blev svaret, den var ännu inte utförd. Ringdes under dagen,senare upp av någon verkstadsansvarig.Felet var hittat, topplocket eller packningen på insugssidan. Beräknad kostnad ca. 12000:- Vi tackade nej till åtgärden. Frågan uppstod, hur tar vi oss till Uppsala med bilen? Förslaget blev, har nu tur så kan en packningstätning på burk lösa det hela,vilket fanns att köpa i butiken.Färden mot Uppsala blev rena mardrömmen, trots mängder av vatten i dunkar. Vid framkomsten i Uppsala, var stora delar i motorutrymmet täckt av den packningstätning som föreslagits av verstadsansvarig. Det visade sig vara en slang,vid värmepaketet som var helt av. Sammanfattningsvis kan sägas att någon felsökning aldrig utförts,ifrågasätter om bilen någonsin, togs in på verkstaden .Bilen lämnades ut i ett okörbart skick. Bilen kom att gå upp i värme,under färden till Uppsala, vilket nu kan ha skadat topplockspackningen.Erhållit faktura enligt ök. belopp, för ett arbete som aldrig utförts. Bilen skall nu gås igenom , i samband med att slangen byts. Mvh. Per- Olof Elofsson. Läs mer
    2018-01-11 Jonas S svarar Elofsson & Co G
    Hej! Jag känner inte igen ärendet, kan du vara snäll att återkomma till mig med reg.nr? Maila gärna till
    Jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se
  • Anna Katarina Elisabet K
    Anna Katarina Elisabet K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra service och ett proffsigt bemötande! Läs mer
  • Merituuli Karoliina F
    Merituuli Karoliina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Man får inte träffa mekanikern Läs mer
  • Göran Christer G
    Göran Christer G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra helhetsupplevelse. Reparation av elektronik. Bra bemötande och bra pris. Läs mer
  • Laura Orvokki L
    Laura Orvokki L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Allt fungerade bra. Trevlig personal. Bilen blev fixad snabbt och inga stora ekonomiska överraskningar. Rekommenderas! Läs mer
  • Länsförsäkringar Ab
    Länsförsäkringar Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lätt att få och boka tid, trevligt bemötande vid inlämning, tydlig kommunikation från reparatören och snabb åtgärd inom utsatt tid. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Martina Tracy Elisabeth H
    Martina Tracy Elisabeth H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra och trevligt bemötande i telefonen initialt, tog lite lång tid innan allt vsr köart med skrotningen Läs mer
  • Birgitta Gun Marianne E
    Birgitta Gun Marianne E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Vill bara tacka för ett värdigt bemötande på alla sätt
    Birgitta Eklöf Läs mer
  • Eva Elizabeth R
    Eva Elizabeth R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte till nytt batteri. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Ylva Eva-britta C
    Ylva Eva-britta C skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande och snabb service Läs mer
  • Ricardo St Clair A
    Ricardo St Clair A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Tycker att de var trovärdiga. Fick ett bra bemötande och de var duktiga på att återkoppla. Jag lagade bromsarna medan det var en försäkrings tvist. Läs mer
  • Leif Göran Albert K
    Leif Göran Albert K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det var jättebra, enkelt och effektivt när jag lämnade in. Bra med besked på sms. Också enkelt.
    Onödigt kärvt bemötande när jag skulle hömta bilen. Som om jag störde. Jag betalade ändå ganska hygglig... Läs mer
  • Kurt Håkan E
    Kurt Håkan E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket positiv upplevelse, bra service Läs mer
  • Olof Sven S
    Olof Sven S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fel delar beställdes. Det betydde att jag gick vara utan bil flera dagar och dessutom fick jag betala det tillkommande arbetet. Man undrar varför jag ska betala för deras fel.
    Annars var jobbet bra och billigare än på märkesverkstaden. Läs mer
  • Jennie Maria D
    Jennie Maria D skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande i telefon men sen uppfylls inte det som lovas. Tider flyttas framåt. Intern kommunikation verkar inte förekomma mellan telefonist och verkstad. Läs mer
    2018-01-10 Jonas S svarar Jennie Maria D
    Hej! Jag är medveten om denna problematik vi har just nu, då vi sitter underbemannade för tillfället. Därav har vi blivit tvungna att planera om och flytta runt på en del arbeten. Ber om ursäkt för problemen det skapar för dig som kund.
    /Jonas Stålne Verkstadschef
  • Per Olle Jonas P
    Per Olle Jonas P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Tyvärr i stort sett endast negativ. Upplevde det som att dem återkopplade extremt oregelbundet, inga tydliga kommunikationsvägar, hade även strul med betalning och fakturan som fick betalas två gånger. Nästa gång väljer jag någon annan verkstad. Läs mer
    2018-01-22 Jonas S svarar Per Olle Jonas P
    Hej!
    Tråkigt att höra om din upplevelse, men jag tackar för din feedback.
    Du är alltid välkommen tillbaka.
  • Lars Johan Magnus Ö
    Lars Johan Magnus Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    För dyra. För dyra.För dyra.För dyra.För dyra. Läs mer
  • Wasa Trädfällning Handelsbolag
    Wasa Trädfällning Handelsbolag skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Tar en jävla tid med allt varje gång
    Annars nöjd Läs mer
  • Albin
    Albin skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Efter första felsökning hos annan verkstad konstaterades att ECC (Electronic climat control) var trasig varpå Mekonomen Globen fick bilen för service. Efter att ha tagit ca. 1 200 SEK i felsökningskostnad bekräftade de att ECC var trasig. Vilket vi redan visste.

Offererade reservdel för 7 100 SEK som går köpa för 300 SEK som privatperson på marknaden.

Utöver det har de även lyckats koppla från air-bag under sin felsökning och önskar nu ca. 1 500 SEK för att titta på det igen.

Undermålig kundvård och trist bemötande vilket man kan kosta på sig om man är en så pass stor aktör. Trist. Läs mer
    2017-12-20 Jonas S svarar Albin
    Albin, det här låter inte kul! Kan du kontakta mig så jag får titta på ditt ärende? Maila gärna till
    Jonas.stalne@yehlove.se

2017-12-20 Albin svarar Jonas S
    Hej Jonas och tack för ditt framför allt snabba svar.

Jag måste tyvärr meddela att förtroendet är förbrukat från mitt håll och att bilen istället får service hos min lokala servicefirma nästa gång. Önskar er dock lycka till med verksamheten och en god jul.

Albin
    2017-12-20 Jonas S svarar Albin
    Ok Albin, tråkigt att höra.
    Om du vill prata om ärendet och titta mot en framtida lösning, så vet du var vi finns!
    Önskar dig en god jul!
    /Jonas Stålne
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Erik Thomas B
    Erik Thomas B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väldigt trevligt bemötande från verkstad till mottagningen. Läs mer
  • Katherine Annette A
    Katherine Annette A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabbt och smidigt däckskifte medan man väntar.

Skulle få 5 av 5 om de var lite billigare. Läs mer
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Har alltid varit hur nöjd som helst tidigare gånger jag anlitat mekonomen. Den här gången skulle jag göra ett hjulskife, killen på bokningen ( centralt ) var supertrevlig med att boka tiden då det var svårt att hitta en med mina arbetstider men han lägger mig sist på dagen. Men när jag kommer dit ca 10 min innan min tid så stänger dom verkstaden för hjulskifte på den tid jag fått och enligt killen i kassan var tiden en timme tidigare och jag får en lång utläggning om att killarna i verkstaden jobbar hela dagen och vill gå hem på utsatt tid och att tiderna man får inte är exakta tider utan att dom tar in bilar eftersom man kommer. Han skyllde även felet i tidsbokningen på killen centralt som inte kände till deras arbetstider och rutiner vilket fick mig att undra vilken tid som egentligen var bokad, den han sa eller den jag sa. Han går hursom och pratar med killarna i verkstaden som tar in bilen för hjulskifte och förklarar sen suckandes för mig hur svårt det var att få dom att gå med på det. Men. Det som gjorde mig mest förundrad över hela situationen var när jag frågade om jag skulle ringa mekonomen eller om han skulle ta tillbaka det här centralt till mekonomen så svarade han lite nonchalant att det inte var någon idé. För mig som kund som känner att jag gjort rätt, som är där i tid på den tid jag fått och som väntat över två veckor på att få komma och göra det här hjulskiftet så kände jag att det någonstans var jag som var en besvärlig kund och när jag dessutom vill att det här felet lyfts vidare så verkar det inte spela någon roll och jag känner mig ännu mer besvärlig. Jag tänker att man skulle vilja undvika liknande situationer för framtida kunder genom att lyfta det problem som uppstod för mig om man vill ha nöjda kunder. Jag har som sagt alltid varit nöjd innan och blivit bra bemött men den här gången trotts att dom löste problemet gick jag därifrån med en känsla av att kanske inte vilja anlita mekonomen något mer. Läs mer
  • Holmstedter's M
    Holmstedter's M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Däckbyte och däckskifte.
    Vart av med bilen en hel arbetsdag vilket jag tycker är på tok för lång tid.
    Spelar ingen roll om jag lämnar bilen först, arbetet utförs inte efter ett kösystem vilket också märkligt.

Dock kompenserades detta delvis med ett bra pris för däckhotellet samt däckskiftet. Läs mer
  • Bwt Vattenteknik Ab
    Bwt Vattenteknik Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande och snabb service. Satt och väntade och drack gott kaffe :) Fick en tid efter mitt önskemål. Ringde tre mekonomen verkstäder innan som hade 4 veckors väntetid. Jag blev erbjuden tid efter två dagar. Grymt bra! Läs mer
  • Bäckström B
    Bäckström B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevlig och kunnig personal. Jag har inte lust att skriva 30 tecken. ...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????? Läs mer
  • Lars-göran E
    Lars-göran E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte till vinterdäck. Snabb och trevlig personal Läs mer
  • Johan Hugo S
    Johan Hugo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande men det tar lite lång tid att få hjälp. Läs mer

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm