Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Globen

Mekonomen Bilverkstad Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1054 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen

• Martela Ab
    Martela Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Hade fel i bilens bromsar.
    Fick jättetrevlig bemötande och proffsig och snabb service Läs mer
  • Emma N
    Emma N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jättefint bemötande!
    Hjulskifte
    Serviceinriktade Läs mer
  • Elizabeth J
    Elizabeth J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det tog fyra arbetsdagar att byta armen som ger vindrutetorkarna rörelse, länkagearm. Fyra arbetsdagar som delades av en helg vilket gjorde att jag inte hade bil på sex dagar. Inte kul under semestern. Som plåster på såren fick jag 120 kronor i rabatt. Inte mycket då hyrbilen kostade över 3 000 kronor för de dagar min bil stod hos Mekonomen. Aldrig mer Mekonomen! Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Elizabeth J
    Hej Elizabeth!
    Jag tror i fallet med din bil att vi väntade på ett torkararms länkage ifrån generalagenten. Då dom tyvärr inte hade delarna hemma.
    Inget som vi tyvärr kan ro för. Beklagar att du fick vänta. Vänligen kontakta mig så kan vi se över ditt besök tillsammans.

Tack för din feedback!
  • Stig B
    Stig B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande o kunnig personal. Slutförde inte jobbet eftersom det blev ett försäkringdärende o därmed flytt till en märkesverkstad Läs mer
  • Unisport Scandinavia
    Unisport Scandinavia skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket trevliga och snabb återkoppling. Rekommenderar absolut denna verkstad. Läs mer
  • Tomas P
    Tomas P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte framhjulslager då upptäcktes dåliga fjädrar.

Fick bra info om vad kostnaden skulle bli.

Lite sämre med uppdatering vad som hände efter att jag godkänt offerten
    de tog 5 arbetsdagar att fixa. Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Tomas P
    Hej Tomas!
    Vänligen kontakta mig så kollar vi tillsammans tillvägagångssättet gällande din bil.

• Karl Å
    Karl Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service, blev bemött på bästa sätt. Sammanfattningen blev att hit kommer jag igen 😁 Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte bromsar Utmärkt bemötande och service Läs mer
  • Filip M
    Filip M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt. Bra. Topppen. Läs mer
  • Catherine G
    Catherine G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Årlig bilservice enligt överenskommen offert. bilen lämnades in kl 07:00, fredag morgon. Utlovad leverans samma dags eftermiddag. Inga åtgärder utöver de i offerten gjorda. Kl 14:30 ringde jag verkstan, då jag inte hört något. Fick då besked att bilen inte skulle bli klar förrän på måndagen. Blev utan bil lörd-sönd - inte OK. Resultatet av jobbet var dock tillfredsställande. Även problem med att få bilen utlämnad då ni inte kunde se att jag betalat fakturan (2 timma före), via länk till Klarna i SMS’et ni skickade om att bilen var klar. Det tog över 1 timme, med flertal samtal till Klarna och med er innan ni till slut lämnade ut bilen (pengarna dragna från mitt konto kl 13). Jag fick bekräftelse från Klarna kl 17! Som kund ska jag inte behöva lida för att ni har en betalningslösning som inte fungerar.

Med vänlig hälsning,
    Catherine gidlund Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Catherine G
    Hej Catherine!
    Vänligen kontakta mig så kan jag förklara vad exakt som hände i fallet med din bil.
    fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se / 0730670987

Tackar så mycket för din feedback!
  • Hans P
    Hans P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Årssercice samt felsök av elsystem. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lämnade Saaben på regelbunden service. Trevligt bemötande. Fick information om åtgärd som behöver vidtas och en offert på kostnaden - bra service. Kändes bra att mekanikern var kunnig på Saab.
    Öppettiden lite kort kvällstid. Hade varit bra att hinna hämta bilen på hemvägen, men kl 17 var för tidigt för oss. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag har vart i kontak med angående ett stillestånds intyg men inte fått något och skulle vara tacksam om ni skickade det till mig
    Mvh per Borssen Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Per B
    Hej Per!
    Vänligen kontakta mig så hjälper jag dig lösa ett stilleståndsintyg till ditt försäkringsbolag.

Trevlig dag!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service på bilen trevligt bemötande både vid inlämning och hämtning av bilen. Läs mer
  • Anna-karin E
    Anna-karin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra service . God kommunikation. Läs mer
  • Munde J
    Munde J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Nya bromsklossar och bytte av däck. Snabba men dyra. Låter när jag bromsar Läs mer
  • Helene Margareta H
    Helene Margareta H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lätta att ha att göra med. Bra kommunikation. Gammal bil, test med en reparation som inte kostade så mycket. Jag var helt med på att göra reparationen som tyvärr bara höll ett tag. Så nöjd ändå. Man lyckades förmedla att det här kan fungera, men även inte. Det är det viktigaste. Ställde även upp med att titta på felet akut, när det återkom. Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    JNZ417 halvljuset slutade fungera.
    Ringer och beställer tid, frågar om verkstaden den är öppen under semestern. Svar ja.
    Lämmar bilen för åtgärd.
    Felsökning: Man konstaterade att inte halv- och heljus fungerade Vilket vi redan viste. Man har inte tid att reparera nu utan kan tänka sig fortsätta med ytterligare felsökning om några dagar.
    Nu får det vara nog!
    Jag hämtar hem bilen.

Kjell Larsson Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Kjell L
    Hej Kjell!

I fallet med din bil så var problemet större än vad som förväntades. Vi gjorde vårat bästa under dom förutsättningarna vi hade.
    Sedan i vissa fall krävs vidarefelsökning, Då är tidsåtgången också självklart längre.

Beklagar om vi gjorde dig besviken.
    Vänligen kontakta mig så kan vi prata om ditt besök hos oss.

• Mats B
    Mats B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    De gjorde det jag bad dem om och snabbt. Utöver det åtgärdade de ytterligare problem. Läs mer
  • Teijo N
    Teijo N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra och tydlig information. Snabb service. Läs mer
  • Sergei S
    Sergei S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevlig och kunnig personal! Skulle serva bilen, fick ett bra pris och ett bra utfört arbete. Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Ett mycket komplicerat lagerbyte löstes snabbt och effektivt, om än mot högre kostnad än beräknat. Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag beställde ett byte av bromsbelägg vilket var lätt att göra. Lätt att få den tiden jag önskade och smidig inlämning av bil på morgonen. Snabbt utförd service och kontakt då bilen var färdig. Läs mer
  • Lars-eric B
    Lars-eric B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevlig personal bra bemötande Läs mer
  • Joanna H
    Joanna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fick bilen bärgad dit en söndag efter att den plötsligt slutat fungera. På mån felsökte dem och på ons var den klar. Kostade precis under tio tusen för felsökning, ny bränslepump och nytt bränslefilter som var orginaldel då det var nån specialvariant. De var snabba med återkoppling och föreföll uppriktiga. Läs mer
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    10000 mila service. Trevligt bemötande när behövde snabb tid mitt i juli. Negativt att inte lyssnade helt på behov. Bytte lampa som inte behövde bytas. I övrigt bra Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Verkstadsbesök med service. Blev mycket bra bemött. Förväntningarna uppfylldes. Läs mer
  • Ilias K
    Ilias K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte av vattenpump. Fin och bemötande personal, utifrån förutsättningarna gjorde de sitt bästa. Bra kommunikation under servicetiden, viktigt idag då kostnaderna lätt rusar iväg. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabb och effektiv hantering av mitt akuta problem. Samt ett vänligt bemötande. Läs mer
  • Eva Charlotta T
    Eva Charlotta T skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Nya brombelägg och bromsok enligt felsökning på bromsar.
    Det blev en dyr historia plus att jag måste boka ny tid eftersom datorn fortfarande visar Bromsass/ service erfodras. Läs mer
  • Maria Helena W
    Maria Helena W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte av bromsar. Bra mottagande. Fick dock ett ”in worst case”- pris när jag lämnade bilen, men som blev mkt högre när jag skulle hämta den... Läs mer
  • Anna Maria Liselott  R
    Anna Maria Liselott R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra service, trevlig och hjälpsam personal Läs mer
  • Clara T
    Clara T skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mkt trevlig och tydlig service! Läs mer
  • Anna-karin Charlott K
    Anna-karin Charlott K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service på bilen. Snabbt enkelt och trevligt bemötande i receptionen Läs mer
  • Lasse E
    Lasse E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabba känner mig trygg med jobbet Läs mer
  • Moritz Vaena U
    Moritz Vaena U skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Helt ok service med bra sätt att delbetala. Läs mer
  • Åsa Martina W
    Åsa Martina W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Själva bilreparationen har jag inga anmärkningar på.
    Däremot tycker jag att det är märkligt att det inte finns något alternativt utlämningssystem av nyckel/bil, med tanke på att de flesta av era kunder (antar jag) jobbar dagtid.
    Nu fick jag be en vän svänga förbi för att hämta nyckeln och leverera den till mig. När hon kommer har hon fått fel nyckel!
    Efter att ha utan framgång försökt få kontakt med verkstaden (före 17) fick jag till sist tag på någon via butiken.
    Denne letade rätt på min nyckel, så stämde vi träff på en parkering där han bor för utväxling av nycklar, eftersom jag inte kunde hämta min bil förrän efter stängningsdags när han slutat för dagen.
    Vänlig nödlösning av honom men i det stora hela är det naturligtvis oacceptabelt att dels lämna ut någon annans nyckel och dels därmed förhindra mig att hämta min bil.
    Vad hade hänt om nyckelmissen upptäckts efter 17, och dessutom med tanke på att det var fredag? Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Åsa Martina W
    Hej Åsa!
    Tack för din feedback!

Vänligen kontakta mig så kan vi titta på din bils besök hos oss tillsammans.
    fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se /0730670987

• Nordenhagen J
    Nordenhagen J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Smidigt att boka service, trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Ahl K
    Ahl K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Gjorde en milservice, trevlig personal... Läs mer
  • Gunnel Marie O
    Gunnel Marie O skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Nöjd över bemötandet. Använder mig alltid av Mekonomen Globen när något trasslar med min bil Läs mer
  • Hall I
    Hall I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag har haft bolen på service och är nöjd med bemötandet och arbetet. Läs mer
  • Lars Arthur S
    Lars Arthur S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service av bilen. Bra bemötande. God kundkontakt under servicen där några fel upptäcktes som behövde åtgärdas. Gick snabbt att få en tid för service. I det stora hela mycket nöjd! Läs mer
  • Schoug B
    Schoug B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Har haft bilen inne för service flera ggr och bytt bromsar m.m. Jättebra service och humana priser! Läs mer
  • Ragnar Per-olov L
    Ragnar Per-olov L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bytte bromsskivor runt om på bilen. Blev glatt överraskad av den vänliga och snabba bemötandet. Det var ju bara positivt.
    Sen det negativa var ju priset då, tyckte att det var ca. 1500-2000:- för dyrt. Kändes lite som om priset sattes efter min situation??
    Med vänlig hälsning,
    Peo Lock Almquist Läs mer
  • Concilium Consulting Ab C
    Concilium Consulting Ab C skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra, tydlig och snabb service. Läs mer
  • Per Emil B
    Per Emil B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väldigt trevligt bemötande
    Och bra service Läs mer
  • Kranz T
    Kranz T skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Efter att ha fått driftstopp på min 28 år gamla välvårdade Volvo 245 gjorde verkstaden omgående en felanalys och reparerade den samma dag (generatorkolen). Bättre kan det inte bli. Dessutom var personalen väldigt professionella och tillmötesgående. Toppen! Läs mer
  • Engström L
    Engström L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bokat tid för byte av bromsbelägg. Väl där såg mekanikern att även bromsoken behövde bytas vilket kunde göras samma dag. Super! Läs mer
  • Bergström I
    Bergström I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag bytte hjullager. De gav mig ett pris som de häll sig till. Jag förväntade mig att det skulle bytas och att det satta priset skulle bestå som vi kom överens om. Vilket det gjorde. Läs mer
  • Gustafsson L
    Gustafsson L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra service. Men skicka INTE sms-meddelande kl 03:24 så man vaknar mitt i natten!!! Hur kan ni göra så??? Läs mer

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm