Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Globen

Mekonomen Bilverkstad Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1088 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen

• Berndt W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    10 tusen milaservice. Bra och trevligt mottagande ett stort + till receptionen.
    I övrigt hoppas jag fått de jag betalat för .
    Hälsningar
    Lennart Wiksén Läs mer
  • Rialto Byggservice Ab R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service och bromsbyte bak.
    Trodde att det skulle påven och en halv dag, med lev av reservdelar till bromsarna.
    Men tog 3 ., det skylldes på att alla delar inte lev. tillsammans. Där av en hel dag till utan bil. Lite dåligt när dom har lev. 2-3 gånger om dagen.
    Annars fullt god känt Läs mer
  • Henrik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande och bra utfört arbete! Läs mer
  • Maria R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag hade garanti ändå fick jag betala 700
    Plus ingen åtgärd Läs mer
    2018-10-19 Jonas S svarar Maria R
    Hej Maria!
    Låter inte bra, Kan du vara snäll att kontakta mig så ska vi se över ditt ärende.
    Mail: fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se Tel: 0730670987
    Med vänliga hälsningar, Fredrik Lindström
  • Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Hade ett fel som berodde på tidigare reparation på denna verkstad som utförts felaktigt och orsakade mig återbesiktning av bilen.
    De fixade detta utan problem och utan ifrågasättande på trevligt sätt.
    Det uppskattades! Läs mer
  • Hans K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Har haft olika sorter av fel på bilen och allting har åtgärdats på bästa sätt, med ett bra memötande av all personal som jag har varit i kontakt med.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd.

Mvh Hans Carlson Läs mer
  • Belinda S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service bilen. Fint bemötande. Bilen var klar i tid. Inga konstigheter. Läs mer
  • Lovisa J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Serviceinriktade! Fixade även rekond !! Läs mer
  • Paul G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra pris och service. Lätt att få tid. Läs mer
  • John Allan Rikard G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte av två bixenonlampor på Golf Sportkombi 2015.

Mitt första besök hos Meconomem Globen efter att först ha besökt några av VW:s märkesverstäder för offert.

Blev mycket bra bemött hos Meconomen Globen, fick mycket bra info i förväg om alternativ och prisbilden.

Mycket positivt att Meconomen Globen även monterar kundens medtagna lampor förutom sina egna. (I denna del skiljer sig servicen hos Meconomen Globen från VW:s märkesverstäder som dessutom hade svårt med tider och, framför allt, hade en annan prisbild.)

Positiv erfarenhet. Vänligt bemötande, fräscha lokaler och snabb service till bra pris. Läs mer
  • Marie-louise G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Åtgärder efter nedslag på besiktning.
    En krängningshämmare och ett bromsrör.
    Hade 3 dagar som jag kunde vara utan bilen. Var tydlig med det vid bokningen.
    Lämnade in bilen och 3 dagens em fick jag telesamtal att de inte börjat med bilen ännu men att den då stod på lyft och att man börjat titta på den.
    Jag ifrågasatte då varför den inte var åtgärdad då jag behövde bilen veckan efter. Inget direkt svar

Det gav att jag behövde för egna pengar hyra en bil för att kunna utföra mitt arbete.
    När ville att ni skulle stå för detta blev det tyst från er sida.
    Jag skulle dessutom troligen vara borta från stan i 2-4 veckor. Därav att jag behövde bilen.
    Kostnaden för hyrbil blev ansenlig.
    Detta utöver en cs 300% ökning av kostnaden, jämfört med uppgiften vi inlämnandet, för reparationen som ni gjorde.
    2 veckor efter det att jag behövt bilen fick jag besked om att bilen var klar.
    Jobbet kanske är väl utfört men er behandling av kund är usel.
    Jag kommer avråda alla från att nyttja era tjänster. Läs mer
    2018-10-03 Jonas S svarar Marie-louise G
    Hej Marie Louise!
    Tråkigt att läsa att du inte är nöjd med ditt besök. Så som du beskriver var inte fallet.
    Vänligen kontakta mig så går vi igenom en lösning så du känner dig nöjd!
    Telefon: 0730670987
    Eller via mail: fredrik.lindström@mekonomenbilverkstad.se
    Med vänliga hälsningar, Fredrik Lindström
  • Peter Rasul J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Alltid trevligt bemötande. Kunniga och förtroendeingivande. Läs mer
  • Ulf A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Klar beskrivning av problemet och vad som var rekommenderat att göra för att få en bra reparation👍 Läs mer
  • Hans Anders Gunnar C skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande, proffsig och snabb service, rekommenderas Läs mer
  • Sara Anna M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bytte halvljuslampa.
    Jag blev bemött mycket bra Läs mer
  • Tony Joakim V skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabb och bra service. Fixade spontant småfel utan extra kostnad. Läs mer
  • Bick Ngoc P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väl bemötande av personal samt bra servis Läs mer
  • Thomas William E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra kommunikation och bemötande Läs mer
  • Nerijus A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det var ganska bra genomförd tjänst utan något extra. Det som vi gick överens med Mekonomen, genomfördes men de missade meddela att bromsbelägg var bara 25-30% kvar, vilket påpekades vid besiktning.
    Jag kommer säkert anlita i fortsätt de på mindre betydande service'ar men söka nån annanstans vid stora service'ar eller felsökningsuppdrag.
    /N Läs mer
  • Astrid G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra och snabb service. Dock hög arbetskostnad ca 3000 kr för att byta en generator Läs mer
  • Nils Thomas B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lämnade bil kl 7 på morgonen. Efter att jag blivit uppringd då jag inte kommit fram tidigare hade ingen börjat med bilen kl 15
    Dålig återkoppling.
    Felsökning efter tänd motorlampa börjar ca 15.

Hittat fel efter. Ca 15 min.
    Byte reserv del och allt färdigt på ca 30 min.
    Snabbt åtgärdat men känns ändå dyrt med ca 1500 kr för arbete. Läs mer
  • Yesenia Alessandra O skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    12000 mil service personbil. Läs mer
  • Elena Kristina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Reparation av motorn. Utbytt kretskort.
    Mycket bra bemötande av personalen. Utmärkt service och information. Läs mer
  • Helena I
    Helena I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fick bra hjälp efter bärgning trots efter stängning en fredag Läs mer
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bad om en offert efter ett smärre ingrepp
    Peronalen var otroligt vänliga och trevliga och hjälpsamma. I särklass det bästa bemötande jag någonsin fått på en bilverkstad .
    / Vänligen Stefan Edenbäck Läs mer
  • Sergej Ditlev Victor Manuel S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Beställde diagnostik efter felmeddelande. Inget fel, fick uttömmande info om varför detta kan ske samt instruktion om hur jag skulle göra om det kom nytt felmeddelande. Imponerande! Läs mer
  • Anders B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande och tydlig kommunikation om vad som ingår Läs mer
  • Hans Jerker L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service. Blev mycket bra bemött. Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Andreas Stig Gunnar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra servicebemötande, leverans på utsatt tid och hyggligt bekväma kommunikationer till och fr verkstad. Läs mer
  • Sigrid Inga-lena P
    Sigrid Inga-lena P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag fick fort tid för reparation och blev otroligt vänligt bemött av kundmottagaren, som gav service över mina förväntningar. Är också jättenöjd med reparationen, som inte heller blev alltför dyr! Kommer gärna tillbaka till Mekonomen Globen! Läs mer
  • Karl Anders Joel Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Kunniga. Vänliga. Trevligt bemötande. Läs mer
  • George Sixten Keneht I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Ljusjustering av framljusen på Bmw e 30 efter nedslag besiktning Läs mer
  • Tomas Wilhelm L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bilen rasade och fick bärgas till globens bilverkstad när allt annat var stängt. Fick snabbt hjälp och det visade sig att kylaren var trasig. Bilen lagades fort och jag fick hela tiden information om vad det skulle kosta innan dom gick vidare. Kände mig trygg! Blev även bemött av trevlig personal när jag skulle hämta bilen! Läs mer
  • Ebba Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Drygt och dåligt bemötande vid disken, konstigt och felaktigt mottagande av jobb, men bra mekaniker som ringde och snabbt utfört Läs mer
  • Martela Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Hade fel i bilens bromsar.
    Fick jättetrevlig bemötande och proffsig och snabb service Läs mer
  • Emma N
    Emma N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jättefint bemötande!
    Hjulskifte
    Serviceinriktade Läs mer
  • Elizabeth J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det tog fyra arbetsdagar att byta armen som ger vindrutetorkarna rörelse, länkagearm. Fyra arbetsdagar som delades av en helg vilket gjorde att jag inte hade bil på sex dagar. Inte kul under semestern. Som plåster på såren fick jag 120 kronor i rabatt. Inte mycket då hyrbilen kostade över 3 000 kronor för de dagar min bil stod hos Mekonomen. Aldrig mer Mekonomen! Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Elizabeth J
    Hej Elizabeth!
    Jag tror i fallet med din bil att vi väntade på ett torkararms länkage ifrån generalagenten. Då dom tyvärr inte hade delarna hemma.
    Inget som vi tyvärr kan ro för. Beklagar att du fick vänta. Vänligen kontakta mig så kan vi se över ditt besök tillsammans.

Tack för din feedback!
  • Stig B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra bemötande o kunnig personal. Slutförde inte jobbet eftersom det blev ett försäkringdärende o därmed flytt till en märkesverkstad Läs mer
  • Unisport Scandinavia skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket trevliga och snabb återkoppling. Rekommenderar absolut denna verkstad. Läs mer
  • Tomas P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte framhjulslager då upptäcktes dåliga fjädrar.

Fick bra info om vad kostnaden skulle bli.

Lite sämre med uppdatering vad som hände efter att jag godkänt offerten
    de tog 5 arbetsdagar att fixa. Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Tomas P
    Hej Tomas!
    Vänligen kontakta mig så kollar vi tillsammans tillvägagångssättet gällande din bil.

• Karl Å
    Karl Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service, blev bemött på bästa sätt. Sammanfattningen blev att hit kommer jag igen 😁 Läs mer
  • Mats N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte bromsar Utmärkt bemötande och service Läs mer
  • Filip M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt. Bra. Topppen. Läs mer
  • Catherine G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Årlig bilservice enligt överenskommen offert. bilen lämnades in kl 07:00, fredag morgon. Utlovad leverans samma dags eftermiddag. Inga åtgärder utöver de i offerten gjorda. Kl 14:30 ringde jag verkstan, då jag inte hört något. Fick då besked att bilen inte skulle bli klar förrän på måndagen. Blev utan bil lörd-sönd - inte OK. Resultatet av jobbet var dock tillfredsställande. Även problem med att få bilen utlämnad då ni inte kunde se att jag betalat fakturan (2 timma före), via länk till Klarna i SMS’et ni skickade om att bilen var klar. Det tog över 1 timme, med flertal samtal till Klarna och med er innan ni till slut lämnade ut bilen (pengarna dragna från mitt konto kl 13). Jag fick bekräftelse från Klarna kl 17! Som kund ska jag inte behöva lida för att ni har en betalningslösning som inte fungerar.

Med vänlig hälsning,
    Catherine gidlund Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Catherine G
    Hej Catherine!
    Vänligen kontakta mig så kan jag förklara vad exakt som hände i fallet med din bil.
    fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se / 0730670987

Tackar så mycket för din feedback!
  • Hans P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Årssercice samt felsök av elsystem. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lämnade Saaben på regelbunden service. Trevligt bemötande. Fick information om åtgärd som behöver vidtas och en offert på kostnaden - bra service. Kändes bra att mekanikern var kunnig på Saab.
    Öppettiden lite kort kvällstid. Hade varit bra att hinna hämta bilen på hemvägen, men kl 17 var för tidigt för oss. Läs mer
  • Per B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Jag har vart i kontak med angående ett stillestånds intyg men inte fått något och skulle vara tacksam om ni skickade det till mig
    Mvh per Borssen Läs mer
    2018-08-15 Jonas S svarar Per B
    Hej Per!
    Vänligen kontakta mig så hjälper jag dig lösa ett stilleståndsintyg till ditt försäkringsbolag.

Trevlig dag!
  • Åsa S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service på bilen trevligt bemötande både vid inlämning och hämtning av bilen. Läs mer
  • Anna-karin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra service . God kommunikation. Läs mer
  • Munde J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Nya bromsklossar och bytte av däck. Snabba men dyra. Låter när jag bromsar Läs mer

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm