Mekonomen Bilverkstad Globen

Mekonomen Bilverkstad Globen

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!

Läs vad 2133 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen 2

2022-10-03 Verifierad kund
    Snabb och engagerad service. Vilja att assistera och tydlig i upplägg och prisbild.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevlig personal. Dom fixade besiktnings anmärkningar och släckte 2 orna.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Alltid trevliga och serviceminded! Tack grabbar :)
    2022-09-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande…………………………….
    2022-09-29 Verifierad kund
    Lämnade in min Ford Ranger Wildtrak på service. Föredömlig service!
    Bra service bra personal
    Olje byte+filter
    2022-09-28 Verifierad kund
    Fick snabbt en tid på verkstan, blev trevligt bemött vid bokningen. Fick meddelande när bilen var klar för hämtning. Trevligt bemötande vid hämtningen! Allt jättebra och smidigt!
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bra bemötande, bra samspel, bra återkoppling, bra utförande av själva jobbet. Felsökning följdes av åtgärd, problemet löst. Bilen är nu klar för återbesiktning. Priset är acceptabelt om än lite väl högt. Vi kommer tillbaka!
    2022-09-27 Verifierad kund
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande när jag lämnade bilen på service.
    Lämnade på morgonen klar till lunch.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Bokade men kort varsel men fick en tid nästa dag. Mycket trevligt mottagande. Då jag är i behov av bilen i jobbet så bad jag att om dom kunde fixa servicen att bli klar så for som möjligt. Verkstaden kontaktade mig bara timmar efter att jag lämnade bilen och servicen var klar. Uppskattade det för det är en bil jag använder i jobbet. Mycket nöjd och kommer i fortsättningen lämna in bilen på Mekonomen Globen
    2022-09-27 Verifierad kund
    Trivsamt och bra bemötande!
    Vet dock inte om arbetet är fullgott än!!
    2022-09-24 Verifierad kund
    Mkt bra, men dyrt. Uppskattar att mekanikern skickade bilder o sms om status o på delarna som behövde bytas. Kändes personligt och pålitligt
    2022-09-23 Verifierad kund
    Klar dialog om tid og kostnadsrammer. Serviceinnstilt personal. Fikset bilen uten problemer.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Bra kontakt före och efter reparation. Bilen blev bogserad till verkstaden och de ringde upp efter ett par dagar och berättade vad som var fel och vad det skulle kosta, bilen sedan ordnad i tid och till avtalat pris.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Snabb, rak och bra service. Trevlig och kunnig personal, lättåtkomlig verkstad.
    2022-09-22 Verifierad kund
    Artigt, professionellt och snabbt
    2022-09-22 Verifierad kund
    Jag tycker att det funkade bra med kontakten mellan mig och Mekonomen fick många sms och mall som påminnelse för tiden som var bokad. Kunde kanske vara bra med en klocka vid inlämningsdisken så man kan kalla på uppmärksamhet när det är obemannat där.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Tid inom en vecka, lätt att lämna och hämta.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Superbra service! Snabbt och effektivt!
    2022-09-21 Verifierad kund
    Fungerade som förväntat. Bra.
    2022-09-20 Verifierad kund
    Toppen!, fungerade svåra och vi är nöjda 😁
    2022-09-20 Verifierad kund
    De var snabba och förde bra kommunikation. Gjorde en felsökning. Nöjd trots dödsdomen på bilen.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Väldigt bra service!
    Bad först om hjälp m ett tanklock som fastnat vilket de gjorde utan att ens tänka på att ta betalt.
    Sen bad jag även om ett oljebyte vilket de hjälpte till m direkt medan jag väntade.
    Alla var supertrevliga!
    Kommer tillbaka nästa gång jag behöver hjälp.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande! Byte av bromsbelägg var min tjänst, bra pris
    2022-09-16 Verifierad kund
    Det som var problem för mig var återkoppling till när jag skulle få en tid på verkstaden😕Annars mycket bra Trevlig personal👍🙋
    2022-09-16 Verifierad kund
    Helt värdelöst att försöka få kontakt med verkstaden via telefon. Men efter att ha ringt butiken som var vänliga att gå till verkstaden med meddelande fick jag mycket bra hjälp av Theo som löste mitt problem.
    Servise
    Antar att den är gedigen enl protokoll
    En av mottagarna toppen trevlig.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta av trevlig och kunnig personal.
    Företaget levde absolut upp till de förväntningar vi hade , dvs att få bra hjälp med en långdragen och jobbig tid med en motorskada i andra verkstäder som till slut åtgärdades av Mekonomen Johanneshov.
    Eva o Jan Vilgeus
    2022-09-15 Verifierad kund
    Proffsigt o vänligt! Fick klar o tydlig hjälp! Toppen!
    2022-09-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och återkoppling. Snabbt utfört arbete
    2022-09-14 Verifierad kund
    Var inne dagen innan och beställde tid för att byta bromsbelägg. Fick tiden dagen efter och det tog knappt 2 timmar från det jag lämnade bilen till de var klara. Mycket serviceminded personal . Mycket nöjd.
    2022-09-13 Verifierad kund
    Bra.Mycket bra. Enkelt snappat och klart… rep av bil och återbesiktning.👍👍
    2022-09-12 Verifierad kund
    Kommer inte att återvända hit. 55 minuters arbete gick på 8000:- varav materialkostnaden var hälften. De tar 1200:-/h enl egen utsago, men jag fick betala 4000:-/h. Bad att få kostnaden förklarad för mig och fick då ett väldigt tråkigt bemötande, och förklaringen att priset var förutbestämt och jag minsann inte skulle tro att jag skulle få rabatt för att verkstadskillen varit extra snabb i sitt arbete.
    2022-09-09 Verifierad kund
    Snabb och trevlig service när bilen hade kokat.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Jag blev trevligt bemött. Ingen diskussion om en reklamation.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Behövde hjälp med ditsättning av halvljus lampor då jag inte klarat det själv.
    Hos Veho Segeltorp hade det kostat 950 kr, Men fick hjälp här till en kostnad av 495kr
    (Bara arbetskostnad då jag hade med lampor)
    2022-09-07 Verifierad kund
    Trevligt 👍, professionellt , fick akut hjälp utan problem, tack!
    2022-09-06 Verifierad kund
    Snabb service och bra kommunikation kring extra fel som hittats. Dessutom plus i kanten när jag fick hämta bilen samma dag, och inte två dagar senare som först sagts.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Bra bemötande och kunnig service.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Lämnade in bilen på verkstad för att byta bromsar.
    Servicen på verkstaden var TIO poäng. Supertrevlig och kunnig.

Men det var extremt svårt att komma i kontakt med verkstaden via telefon. Det tog fyra dagar innan jag fick och kunde godkänna prisförslaget. Sen ytterligare två dagar för att få besked om att bilen var klar.
    De ringde, jag ringde tillbaks, men då kom jag inte fram.
    Tillslut skickade de sms, vilket de kunde gjort från början.
    Mekonomen behöver se över rutinerna för detta gör att jag ska ge fem poäng.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Kan vara bra om man kan betala med swish. Trevliga sociala människor vid disken med engagemang som tar sig tid att förklara vad som behöver fixas.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Snabbt och personligt bemötande
    Snabb service.
    Beställt service med rabatt på internet.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Vilket härligt personal i Globen, från receptionen till verkstad. Här kommer jag stressad och obokat till de och skulle behöva hjälp med nya billjus och montering. Inga problem säger de och tar in bilen efter 2 min. Klass o service!! Rekommenderas starkt
    2022-08-30 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande och bra service
    2022-08-28 Verifierad kund
    Bilen var på verkstaden för länge. Enkelt hjullagerbyte. Helt omöjligt att nå dem på telefon och de ringde inte direkt och berättade vad som skedde.
    Mekonomens generella telefonsupport bekräftade t o m att fler klagat på att Mekonomen globen aldrig svarade i telefon. De tyckte synd om mig att jag skulle behöva bo nära just den verkstaden.
    Ingen rolig upplevelse!! Kommer dra mig från att lämna in bilen där igen. Medan jag stod och väntade på att hämta bilen kom en annan kund in han hade haft bilen på service. Han sa att de glömt fylla i serviceboken. Sedan kom han tillbaka 2 min senare igen och sa att de heller inte släkt service lampan.!!!!
    De räddade upp mitt case någorlunda genom att ge mig en lånebil, men det var inget som hände automatiskt. Saken är den att jag veckan före skulle lämna in bilen för samma fel och den gången glömde de göra min bil!!! Och ingen återkoppling som sagt. Har säkert pekat ut mig själv nu iom detta.
    Detta var ett försäkringsärende som inte betalades av mig. Dock alla gånger jag var där elller fick samtal av dem så hade de INGEN aning om nåt försäkringsärende. Det blir lätt tröttsamt. Tyvärr så kan inte jag rekommendera dem.
    2022-08-27 Verifierad kund
    Bra snabb service, mycket trevlig personal!
  • Jan Mikael K
    skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    2022-08-27 Verifierad kund
    Hittade felet på bilen snabbt och det var mycket enklare/billigare än vad jag trodde!
    2022-08-26 Verifierad kund
    Trots tydlig beskrivning av problemet fanns inte delar hemma trots att behovet var uppenbart. Jag fick alltså komma tillbaka en andra gång. Dessutom är priserna nästan som på märkesverkstad. Jag kommer inte att anlita denna verkstad igen.
    2022-08-25 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra service. Jag är nöjd.
    2022-08-24 Verifierad kund
    Fin service och hjälp när startmotorn gick sönder på shell macken 300m från Mekonomen. Rakt igenom ett trevligt bemötande.