Mekonomen Bilverkstad Globen

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!

Läs vad 1168 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen 2

2021-02-26
    Byte av skivbromsar o belägg fram o bak.trevligt bemötande och var ngt billigare än upplands motor men hade väl förväntat mig ett ngt lägre pris på tjänsten.
    2021-02-26
    Snabbt, tydligt, och proffsigt.
    2021-02-25
    Snabb tid, kunde vänta på plats, tydlig info om priset i förväg, trevligt bemötande. Uppfyllde alla förväntningar!
    2021-02-25
    Bytet av min baklampa gick bra och helt utan problem.
    2021-02-24
    service
    högsta betyg i bemötande
    företaget levde upp till mina förväntningar med råge- positivt bemötande ,noggranhet, öppenhet för frågor.
    2021-02-24
    1200kr för att rengöra Ett munstycke till spolarvätskan tyckte jag var i överkant.
    2021-02-23
    Skyddsplåtarna under motorn hade lossnat på grund av slarv vid service. De satte ditt den kostnadsfritt vilket var rimligt.
    Misstag sker ibland.
    2021-02-21
    Det var min son som lämnade in bilen eftersom han bor i Enskede, och bilen står i hans garage. Jag tror att han var nöjd men eftersom han arbetar som chefredaktör på en stor tidning och där han hade en lämning så hann han inte gå igenom diverse reparationer hos er. Själv använder jag bilen vid diverse TV inspelningar så jag har ännu inte kollat de reparationer ni har gjort men jag utgår utifrån att det är professionellt utfört. Första reparationen var ACn på bilen och nu senast reparation av lampa och vindrutespolaren. Fint att ni skickar pengar till Barncancerfonden, viktigt och angeläget. Jag kommer under april åka på en arbetaresa med bilen om jag då upptäcker något som inte är till belåtenhet så utgår jag ifrån att ni är tillmötesgående. Hälsningar filmaren Jan Tillberg. PS jag höjde en aning på ögonbrynet på den senaste räkningen DS
    2021-02-20
    Bytte till nya bromsbelägg, snabb tid och bilen klar över dagen, trevligt bemötande både på telefon och på platts👍🏼👍🏼
    2021-02-19
    Snabb hjälp, yrevlig personal
    2021-02-19
    Trevligt bemötande, verkstad skötte sitt jobb utmärkt.
    2021-02-18
    Vänligt och proffesionellt bemötande. Bra information.
    2021-02-18
    Professionellt jobb och trevligt bemötande!
    2021-02-18
    Lämnade bilen på reparation. Dom felsökte och åtgärdade felet. Trevligt bemötande. Hade hoppats på garantin jag hade men enligt dom så täcker den inte felsökning som det i stort sett bara
    blev utfört på bilen. Min upplevelse av företaget
    Var bra trevligt bemötande, utförligt dokumenterat vad man gjort på bilen.
    2021-02-17
    Köpte nytt batteri, som ni monterade.
    Det gick snabbt o. bra service.
    Trevlig mottagande, så jag är mycket nöjd.
    2021-02-16
    Professionellt bemötande från början till slut och snabb och trevlig service.
    2021-02-14
    Strålande service och proffsigt bemötande
    2021-02-14
    Hej! Jag har beställt service och fick sms med information när bilen var klar
    2021-02-14
    Fick snabb och bra hjälp med bilservice, mycket trevlig och serviceinriktad personal.
    2021-02-14
    Bra bemötande och service. Priset var skäligt
    2021-02-12
    Byte av katalysator. Bra och kunnigt bemötande.
    Kamremsbyte,
    Mycket trevlig och kunnig personal.
    2021-02-11
    Mkt bra och snabb service. Trevlig personal
    2021-02-11
    Jag bokade tid för lampbyte. Visste inte riktigt vilka som var trasiga men fick hjälp med det på plats. Fick priset halverat mot vad som angetts vid bokning pga att de hade lamp-kampanj. Hade jag ingen aning om men personalen (Linnea) påpekade detta och sänkte priset enligt kampanjen - superschysst!
    Mycket noga med renlighet (egen penna, ren plastficka, personal med handsprit och nyckel spritades innan den återlämnas osv) vilket jag uppskattade mycket. Upplevelsen av trevliga bemötandet gör att jag gärna kommer tillbaka.
    2021-02-11
    Efter ett initialt missförstånd som föranledde en del frustration så löste verkstan alla problem och visade prov på bra kundservice.
    2021-02-09
    Trevligt bemötande, strul med leverans av reservdelar, vilket tog tid. Vi hölls hela tiden informerade.
    2021-02-09
    Strålande service. Snabba o noggranna.
    2021-02-09
    Blev bärgad till närmsta verkstad då det plötsligt inte gick att lägga i en växel. Vi fick Snabb hjälp trevligt bemötande braupplysning kring kostnader.
  • Per Ragnar R
    skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    2021-02-08
    God service. Bra kommunikation.
    2021-02-07
    Trevlig personal och de hjälpte till med att se på ett eventuellt problem gratis.
    2021-02-07
    Problem med frusen framdörrsmekanism. Gick ej att öppna och ibland gick det ej att stänga.
    Trevligt bemötande och gick snabbt att få tid.
    Ej billigast men du får professionellt utförande som håller i längden. Kommer använda mig av denna verkstad igen.
    2021-02-06
    Jag beställde två felsökningar och fick snabb och bra respons sen reparerades felen och bemötanden jag fått har varit proffsiga och trevliga
    2021-02-06
    En första service på bilen. Känns bra och det gick smidigt och på utsattt tid 👍
    2021-02-06
    Snabbt och proffsigt utförande. Tydlig prisbild. Trevlig personal.
    2021-02-06
    De tog hand om min bil på att bra och relativt snabbt sätt när den bärgades in akut. Det var ett udda problem som de till slut fann en lösning på, även om vi inte kunde fastställa orsaken.
    2021-02-04
    Fick 2 för avgasröret. Mekonomen tog emot bilen dagen efter, lagade felet och fixade ombesiktning. Toppen! Nu kan jag ta bilen till fjällen! Tack för snabb hantering och trevligt bemötande. /Kalle
    2021-02-03
    Ordnade till en besiktningsanmärkning för avgassystem. Genomfördes till utlovat pris och snabbare än förväntat.
  • MOHAMED A
    skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    2020-06-10
    Jag betalade 9000:- för ett jobb som inte ens blev åtgärdat. Fick tillbaka bilen i samma skick som jag lämnade den. En del byttes ut som inte behövde bytas. Kostade mig 2500 hos Volvo i Hammarby Sjöstad och nu är den fixad.
    2020-03-31
    Kunnig pålitlig personal som ger superbra service, kommer alltid anlita denna verkstad.
    2018-12-16
    Trevligt bemötande,men de hade glömt att boka in bilen,men det löste sig ändå på plats.
    Fick åka tillbaks för att få serviceboken ifylld,trots att den låg väl synlig i bilen.
    Hej Helena! Vi ber om ursäkt för serviceboken! Önskar dig en trevlig dag!

2018-12-14
    Ett bra bemötande när jag bokade service. Korta väntetider och snabba jobb.
    2018-11-30
    Jag servade bilen, sen utfördes också en försäkringsskada. Efteråt luktade det avgaser i bilen. Jag var inte nöjd, men Mekonomen Globen har varit tillfullo tillmötes o felsökt. Det hittas inga fel o bilen ”mår bra”. Jag har efter mycket strul fått hjälp på ett mycket bra sätt o är väldigt nöjd
    2018-11-23
    Jag är jätte nöjd med verkstaden och
    Servicen på min bll
    2018-11-23
    Utmärkt service är helnöjd kund
    2018-11-23
    Väldigt skönt att få ett prisförslag innan, trevligt bemötande när jag ringde, snabb reparation och förvånansvärt billigt!
    2018-11-22
    Service och översyn av luftkonditionering utfördes väl och till överenskommet pris. Mycket bra bemötande!
    2018-11-22
    Felsökning av klonkande ljud från framvagnen på min BMW, haft bilen på annan verkstad som inte hittat felet, Mekonomen Globen hittade samt åtgärdade felet snabbt, smidigt och prisvärt. Rekommenderas starkt!
    2018-11-22
    Alltid bra bemötande på Mekonomen globen. Trevliga och seriösa och försöker inte sko sig på att jag inte kan något om bilar, förutom att köra.😊
    2018-11-21
    Alla problem löstes smidigt och snabbt.
    2018-11-21
    Jag gjorde en service och jag blev bemött på ett mycket trevligt sätt. Tiden det tog var över mina förväntningar. Det gick snabbt och smidigt.