Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Globen

Mekonomen Bilverkstad Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen!

Letar du efter en bilverkstad med hög kvalitet och trygghet i fokus? Då är du välkommen till oss - våra bilmekaniker gör definitivt ditt BilLiv enklare.

Vi erbjuder service för alla sorters bilmärken och årsmodeller, och hjälper till med allt från att svara på frågor till att byta däck eller utföra en full reparation. Här får du alltid behålla fabriks- eller nybilsgarantin samtidigt som du får en godkänd stämpel i serviceboken.

Kom förbi oss på en kaffe så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 975 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Globen

• Sören L
    Sören L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lämnade in vår bil på efterkontroll då vi fått anm på besiktning. Lagade med åtgärd på bokad tid.
    Är nöjd, Med vänlig hälsning, Sören Läs mer
  • M
    M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Katastrofalt. Har aldrig varit med om en sån usel kundåterkoppling. Man får tjata till sig sin egen bil som hålls som gisslan. Undvik detta ställe!! Läs mer
    2018-06-19 Jonas S svarar M
    Hej!

Det är väldigt tråkigt att du känner så. Var så vänlig att ta kontakt med mig så sätter vi oss ner och pratar om din upplevelse hos oss.
    Är det något bekymmer så löser vi det tillsammans!

Mail: fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se Telnr: 0730670987

• Hannes V
    Hannes V skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra bemötande i receptionen. Får en känsla av att alla engagerar sig på ett personligt plan. Det gick snabbare än väntat. Mycket prisvärt. 5/5 Läs mer
  • Joakim
    Joakim skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra service! Snabba och trevliga är dom också. Läs mer
  • Leif R
    Leif R skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande. Bra sevicetänk. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Skifte till sommardäck
    Bara slumpen att jag inte fick p bot medan jag var inne och väntade på min tur
    Tomas Läs mer
  • Rudenstén Å
    Rudenstén Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väldigt trevligt bemötande! Snabb service! Läs mer
  • Aslög P
    Aslög P skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Alla på "min" Mekonomen vid Globen var enormt fina, på alla sätt. Jag behövde dessutom mycket omsorg och tröst då jag förstod att jag skulle bli tvungen att acceptera skrotning av min älskade gamla kärra .. Tack ni alla för ert inkännande bemötande - långt utöver vad som rent professionellt skulle ha förväntats!
    Aslög Pontara, Enskede Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevligt bemötande. Snabb service och bra pris! Läs mer
  • Ninni T
    Ninni T skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Däckbyte inkl förvaring. Svårt att boka tid, ointresserad personal i telefonen och diskussioner om fakturering- samma sak som gången innan. Läs mer
    2018-06-04 Jonas S svarar Ninni T
    Hej Ninni!

Vänligen kontakta mig så kan vi titta på ditt besök hos oss tillsammans. fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se
    Trevlig dag! Med vänliga hälsningar Fredrik.
  • Sten W
    Sten W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte fjädrar och dämpare bak.
    Bra kundbemötande. Tycker att det blev lite kostsamt, men förmodligen konkurrenskraftigt i Sthlm. Min ordinarie mek på Öland hade gjort jobbet 3000 billigare.. Men fick hjälp snabbt och vad jag förstår funkar allt bra.. Läs mer
  • Olle W
    Olle W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lagning av läckage bensiningång till tank
    Helt ok jobb men dyrt fast det hade jag upplysts om innan Läs mer
  • Annchristine B
    Annchristine B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabbt och smidigt mottagande samt bytet av bakljus. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Intervallservice och extra beställning - blev alldeles utmärkt Läs mer
  • Britta J
    Britta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket bra bemötande, trevlig personal.
    Lite svårt att få tag i någon på telefon. Läs mer
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    bokade en stor service på bilen & fick ett utmärkt utförande! Toppenbemötande vid både bokning & hämtning av bil. Kunnig personal som hjälpte till med frågor & svar. Rekommenderar verkligen mekonomen vid globen! Dem kan sin sak:) Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra verkstad som är duktiga. Men de har dåliga ue som inte leverar reservdelar i tid vilket drar ner helhetsintrycket. Läs mer
  • Eewa Birgitta N
    Eewa Birgitta N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service - Kostnad som uppgavs var knappt hälften av vad servicen sedan kostade Läs mer
    2018-04-25 Jonas S svarar Eewa Birgitta N
    Hej!

Vänligen kontakta mig så kan vi titta på detta tillsammans! Om det är något du känner dig otrygg med så löser vi det.

Trevlig dag.
  • Maria Helena F
    Maria Helena F skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Meconomen höll det dom utlovade när det gällde kostnader och snabbt fick jag en tid för service Läs mer
    Jonas S gillar detta
  • Carina L
    Carina L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket nöjd, trevligt bemötande och bra resultat. Läs mer
  • Björn Mikael W
    Björn Mikael W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Dom fixade ny upphängning sv avgassystemet. Fick tid dagen efter jag ringde å det blev klart snabbt å billigare än jag trott! Utmärkt å snabb service! Läs mer
  • Joakim Å
    Joakim Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lämnade in bilen för felsökning på både airbag och motorsystem, felsökningen va prisvärd och dessutom kunde de åtgärda alla felen med kort varsel! Snabbt gick det också! Trevlig personal från bokning till uthämtning. 5/5 rattar. Läs mer
  • Per Erik Anders C
    Per Erik Anders C skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service av bil som verkar vara helt OK Läs mer
  • Gerda Jeanette Helena L
    Gerda Jeanette Helena L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Väldigt bra bemötande. Felsökning och byte av generator rem till ett helt ok pris och arbetet gjordes snabbt! Läs mer
  • Bright E
    Bright E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Trevliga och tillmötesgående. Bra folk att ha och göra med helt enkelt Läs mer
  • Sara Marie U
    Sara Marie U skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Personalen vid mottagningen - kanon! Läs mer
  • Joel A
    Joel A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mitt genomgående omdöme är att Mekonomen Globen är snabba och proffsiga! Ringde och fick en tid dagen efter. Läs mer
  • Karl Gunnar Alvar J
    Karl Gunnar Alvar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Riktigt trevlig servicetekniker, tillmötesgående och lösningsorienterad. Läs mer
  • Katarina I
    Katarina I skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bytte halvljuslampa. Snabbt att få tid, trevlig kontakt före och under besöket, reception med kaffe. Läs mer
  • Ab Bygg Abcde
    Ab Bygg Abcde skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Alltid bra service och återkoppling! Läs mer
  • Ola M
    Ola M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Fick tid snabbt och godkänd service på min Fiat 500 var hur enkelt som hälst Läs mer
  • Mats Henrik M
    Mats Henrik M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    När jag skulle hämta bilen låg delar kvar på passagerarsätet ( säkringslock etc) dessutom hade dom kört på framförvarande, förvisso utan märken på min bil ( tyder ändå på en stor oförsiktighet). Läs mer
    2018-04-20 Jonas S svarar Mats Henrik M
    Hej Mats!

Tråkigt att du känner dig missnöjd med ditt besök hos oss.
    Vänligen kontakta mig så kan vi titta på ditt ärende hos oss tillsammans.

Trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar
  • Marcus Erik H
    Marcus Erik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Lagade läcka i kylarsystemet. Bra information och utfördes enligt överenskommet pris på kort tid. Överenskommet pris var dock lite högt med tanke på utfört arbete, därav 4/5 i betyg. Läs mer
  • Karl Johan W
    Karl Johan W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Okunniga, dåliga på att lyssna, och kör istället med standardsvar, men den ene som verkade vara ny på stället var vänlig och trevlig i alla fall (även om det inte löser tekniska problem). Läs mer
    2018-04-20 Jonas S svarar Karl Johan W
    Hej Karl!

Tack för din feedback. Vänligen kontakta mig så kan vi tillsammans titta på vad vi kunde gjort bättre i ditt ärende. fredrik.lindstrom@mekonomenbilverkstad.se

• Stefan Richard A
    Stefan Richard A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Service. Trevligt bemötande. Bra kommunikation under dagen eftersom det behövde göras extrajobb. Läs mer
  • Åke Gustav Yngve A
    Åke Gustav Yngve A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bilbatteriet verkade vara slut och Mekonomem tog in bilen för felsökning. Det bekräftades att det var batteriet som felade. Ett nytt batteri fixades snabbt. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Hej!

Väldigt svåra att nå, man kopplas till en central växel/kundtjänst som kan boka tider men i princip inte svara på frågor.

Bra hjälp när man väl nått "sin" verkstad.

Tyvärr har mitt problem återkommit gånger flera (svårlagat? fellagat? inte vet jag´) - men har fått bra bemötande där. Läs mer
    2018-04-20 Jonas S svarar Anna M
    Hej Anna!

Tack för din feedback. Vi är medvetna om att vi på verkstaden ibland är svåra att nå. Dom samtalen vi ej lyckas svara på kopplas då vidare till våra kollegor på bokningscentralen. Kan dom inte svara på dina frågor direkt. Skickas ett mail till oss på verkstaden. Då vi sedan ringer upp vid närmsta lucka.

Vänligen kontakta mig så kan vi titta på ditt besök hos oss tillsammans.

Med vänlig hälsning - Fredrik
  • Fredrik Jorge N
    Fredrik Jorge N skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bästa servicen. Superbra bemötande och ett mycket väl utfört arbete: Läs mer
  • Björn Odd L
    Björn Odd L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Snabb bokning, snabb reparation, snabb återkoppling. Läs mer
  • Jan Michael E
    Jan Michael E skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra kundbemötande, snabbt att få tid och enkelt att få info om reparation. Kan bara rekommendera att lämna in bilen här för service och reparation. Läs mer
  • Nina Christina L
    Nina Christina L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bra snabb service
    Rekommenderas Läs mer
  • Solomon Belachew A
    Solomon Belachew A skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Mycket dåligt. Jag skulle få 10% rabbat på allaköpta nya reserv delar. Fick inget. Dåligt med information. De byte delar utan att fråga mig först. Läs mer
    2018-03-05 Jonas S svarar Solomon Belachew A
    Hej!
    Om du blivit utlovad en rabatt, men inte fått någon, så måste jag få titta på ditt ärende.
    Kontakta mig gärna så löser vi det tillsammans!
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne Verkstadschef
  • Sigrid Gunilla B B
    Sigrid Gunilla B B skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Vi hade fått punktering på två däck och
    bilen bärgades till er.
    Ni skötte er galant .
    Linda på verkstaden var helt fantastisk.
    Mkt trevlig och tillmötesgående.
    Henne skall ni vara rädd om.
    Vi kan verkligen rekommendera er.
    Lite otur med däcken har vi dock.
    Det ena som lagades krånglar igen.
    Kanske pyspunka. Vi får kolla.
    Tack för mkt gott bemötande . Läs mer
  • Marielle Sebana G
    Marielle Sebana G skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Vår bil blev stillastående och genom Mekonomen Assistans blev bilen bärgad till denna verkstad, dvs inget aktivt val av oss.
    Priset visade sig vara mycket högre än andra verkstäder i samma klass (Mekonomen, Meca, Vianor, etc). Dessutom tog dom 1000kr för att konstatera ett självklart fel (trasig koppling).
    Vi hämtade bilen och lät en annan verkstad i närheten göra jobbet för 40% lägre pris. Läs mer
    2018-03-05 Jonas S svarar Marielle Sebana G
    Hej!
    Tack för din feedback. Normalt sett har vi svårt att matcha prislappen mot en del andra allbilsverkstadäder, men mot auktoriserad verkstad har vi alltid prisgaranti.
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne Verkstadschef.
  • Ingrid Joni L
    Ingrid Joni L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Bilen var kaos och bärgades till verkstaden Läs mer
  • Barbro Margareta K
    Barbro Margareta K skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Upplever att jag fick hjälp snabbt!
    Tyvärr räckte inte det första besöket utan felet berodde på flera orsaker.
    Åter igen fick jag snabbt hjälp och hade sedan löpande kontakt med den mekaniker som arbetade med min bils bromsar. Läs mer
  • Lars Torsten Ingemar W
    Lars Torsten Ingemar W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    De gav mig ett mycket gott bemötande och trots att de hade många bilar på kö för reparationer ordnade man så att min bil blev snabbt och effektivt färdigbehandlad. Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Byte av stötdemparlager, Vet inte riktigt vad det hette det de bytte.
    Superservice från det att jag kom in genom dörren till det att jag hämtade bilen. Det de fixade har dessutom hållt. Läs mer
  • Eva Katarina Elisabeth O
    Eva Katarina Elisabeth O skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Initialt trevligt bemötande av en kille, men snart tog en annan mycket otrevlig kille över när den första inte kunde hitta min bokade tid. Han var först otrevlig mot sin kollega och sedan mot mig. Men adr att jag måste sagt fel reg.nr och gick själv ut och kollade. Kom sedan in och sa att jag förmodligen i te bokar ngn tid då den o te fanns inlagd. Jag visar att jag pratat med en kollega till honom men han säger inte en enda gång att mekonomen kan ha gjort em miss eller ber om ursäkt. Får till slut jobbet på min bil gjort och då möts jag av en trevlig kollega som är mycket service minded.
    När jag kommer åter för att ratten inte står rakt efter jobbet kommer återigen den otrevliga killen och beter sig igen. Såå tråkigt!!
    Hade funnits 100 andra bättre sätt att hantera detta än vad han gjorde. Läs mer
    2018-03-07 Jonas S svarar Eva Katarina Elisabeth O
    Hej!
    Tack för din feedback! Jag skulle gärna vilja veta vem av mina kollegor som upplevs som otrevlig. Jag skulle bli väldigt tacksam om du ville höra av dig till mig på Jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se

Fortsatt trevlig dag!

/Jonas Stålne Verkstadschef
  • Leif Torsten W
    Leif Torsten W skrev om Mekonomen Bilverkstad Globen
    Det är häligt att lämna bilen på en seriös verkstad. Jag är jättenöjd med trevliga
    människor i receptionen. Applåder och
    visslingar. Läs mer