Mycar Täby

Mycar är till för dig som vill åka välvårdat och snyggt utan jobb och bekymmer. Vi håller din bil ren och fräsch, reparerar dina lackskador, byter och förvarar dina däck.

Bilvård: Med en genomtänkt och proffsig bilvård håller du bilen i nyskick betydligt längre än annars. Vi kan hjälpa dig med allt från handtvätt till en fullständig rekond med marknadens bästa lackskydd. Alla våra bilvårdstekniker är certifierade i att på bästa sätt vårda din bil.

Plåt & Lack: Punktlackering, även kallat Smartrepair, är till för mindre skador och går att utföra på både plast- och plåtdetaljer. En buckla från dörruppslag till exempel, åtgärdar vi ofta utan omlackering. Genom att begränsa området som ska repareras spar du 50-70 procent jämfört med en traditionell lackering. Dessutom går det snabbare när vi inte behöver montera ner dörrar eller paneler och skicka dem på lackering.

Däck & Fälg: Vänd dig också till oss när du ska montera, balansera eller skifta hjul. Behöver du nya däck tillhandahåller vi de flesta välkända märken till bra priser. Vi kan även rikta, laga och lackera dina skadade fälgar.

Paintless Dent Removal: Vår mobila PDR-tekniker korrigerar bucklor på plats utan omlackering. Även stenskott i vindrutan.

Läs vad 772 kunder tycker om Mycar Täby 2

2022-01-18 Verifierad kund
    Bra service och proffsigt bemötande.
    2022-01-16 Verifierad kund
    Fick hjälp med en trasig ventil fredag em. Tack för det.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Lackade om fälgar. Smidig och bra service. Fick lånebil.
    Funkade kanon.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Lätt att boka tid på hemsidan, bytte till vinterdäck inkl.balansering, trevligt bemötande ,klart inom 30 min . Mkt nöjd !
    2021-12-08 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, jag hade en parkeringsskada samt repade fälgar och det gick fort att få en prisuppgift och att boka in en tid, jobbet var väl utfört till det offererade priset
    2021-11-28 Verifierad kund
    En skada tvär över två dörrar. Snabb prisbild. Fint resultat och snabbt löst!
    2021-11-28 Verifierad kund
    Snabb service, vettiga priser, väl utförda reparationer. Väldigt nöjd!
    2021-11-26 Verifierad kund
    Bra bemötande o rätt tid o utförande
    2021-11-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och smidig bokning
    Skälet att det inte blir 5 stjärnor är att man måste vara uppmärksam på alla tilläggskostnader och det är svårt att bedöma slutpriset
    2021-11-22 Verifierad kund
    Däckskifte + däckhotell.
    Mycket bra service. Bra bemötande! Levde upp till mina förväntningar.
    2021-11-20 Verifierad kund
    Väl bemött. Jag är nyinflyttad i Täby och anlitade er tjänst med däckhotell. Behöver nya sommardäck. Fick förslag på olika sommardäck. Köpte nya genom er.
    2021-11-19 Verifierad kund
    Trevligt med lite fika medan man väntar på att bilen ska bli klar.
    2021-11-17 Verifierad kund
    Bra och snabb reparation av parkeringsskada.
    2021-11-08 Verifierad kund
    Alltid ett trevligt bemötande med ett leende på läpparna!
    2021-11-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Byte av däck till vinterdäck. Njöt av kaffe .
  • Marcus Å
    2021-11-05 Verifierad kund
    Bra jobb. Stämde med offert.
    5a om kundbemötandet var onpoint men dom hade mycket att göra.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Det gick enkelt att boka tid på nätet. Bekräftelse kom direkt. Påminnelse i god tid.
    Jag blev väl bemött. Det gick fort att lämna bilen. Jag hade inga större förväntningar eftersom jag anlitat MyCar i många år och varit nöjd.
    Jag bytte till vinterdäck. Jag har mina däck förvarade hos MyCar. Jag fick mina vinterdäck och känner mig nöjd. Tidigare låg alltid en påse med Ahlgrens bilar i sätet, men ack och ve inte nu längre. Tidigare gick det att få bilen tvättad till ett bra pris vid däckbyte, men ack och ve inte nu längre.
    Hej Christina.
    Tack för din fina recension.
    Vi ordnar Ahlgrensbilar till nästa däcksäsong!

Vi har ersatt erbjudandet på tvätt med ett mycket bättre höst erbjudande där det ingår både städning invändigt, enklare polering och ett lackskydd inför vinterns vägsalt.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Positiv och bra bemötande, snabb och enkel hantering
    2021-10-27 Verifierad kund
    Utmärkt! Så trevliga och service-minded! De hjälpte mig och gjorde mer än vad förväntades 🤩
    2021-10-23 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Åtgärdade problemet snabbt med utmärkt resultat.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Snabb ,bra service och bemötande. Rekommenderas
    2021-09-06 Verifierad kund
    Hade förväntat mig lite mer kommunikation om när arbetet skulle vara klart.
    Hej Dan.
    Tack för ditt omdöme.
    Vi ska försöka bli tydligare i fortsättningen.

Hälsningar Victor.
    2021-08-27 Verifierad kund
    Helt ok men väl högt pris för däckbyte och balansering. Betalade nu strax under 2000 för 45 minuters jobb. Senast jag fick motsvarande jobb gjort kostade det ungefär hälften så mycket på en annan gummiberkstad.
    2021-08-07 Verifierad kund
    Snabbt och bra bemött, men lite dyrt
  • 2021-07-20 Spontant omdöme
    Har en klassisk Volvo 240 som måste behandlas. Letade ett bra företag att få hjälp med. Läste om Mycar men vet inte riktigt om resultatet blir som enligt alla bra rekommendationer som de har fått. Nu efterhand kan jag säga att
    Victor på Mycar är helt suverän, trevlig och väldig kunnig. Arbetet är också perfekt gjorda.
    2021-06-09 Verifierad kund
    First time to use Mycar service (punktlackering, lackskyddbehandling, invändig rekonditionering...) good experience. Absolutely consider to come back in future.

Mycar, thanks for fantastic job!
    2021-05-28 Verifierad kund
    Hjulskifte. Gick snabbt och personalen var trevlig.
    2021-05-27 Verifierad kund
    Hade däckhotell hos mycar i täby i 4 år och det fungerade väldigt smidigt
    2021-05-26 Verifierad kund
    Däckbyte och förvaring. Snabb service utan väntetider. Trevlig personal. Bra protokoll på däckens status.
    2021-05-19 Verifierad kund
    Köper däckförvaring till båda våra bilar. Mycar Täby är kompetenta, har bra kundfokus och har trevlig personal.
    2021-05-18 Verifierad kund
    Hjulskifte.
    Upplevde inga som helst problem.
    Har varit kund till företaget över 20 år vilket betyder att jag förmodligen hör till deras nöjda kunder. Kundservicen mycket bra.
    Dock tycker jag att de kunde sänka priserna något för de långvariga kunderna som betalar själva för servicen.
    2021-05-17 Verifierad kund
    Bra service, flexibel och trevlig personal, serviceminded! Ställed upp tidsträngsel, bra gjort!
    2021-05-17 Verifierad kund
    Däckskifte, balansering och förvaring.
    Fungerar utmärkt, snabb och bra service.
    2021-05-15 Verifierad kund
    hjulskifte
    väl bemött och snabb behandling
    2021-05-13 Verifierad kund
    Alltid bra service, trevligt bemötande.
    Både jag o min syster har varit kund hos dom i mer än 10 år.
    2021-05-11 Verifierad kund
    Bra bemötande, bra service och trevlig personal
    2021-05-10 Verifierad kund
    Hjul/däckbyte/däckhotell
    Enkelt att få tid / ingen onödig väntan/
    Trevlig och serviceinriktad personal
    2021-05-10 Verifierad kund
    Lack jobb, blev bra bemött och det blev ett bra resultat, gick snabbt och allt var väldigt smidigt.
    2021-05-08 Verifierad kund
    klara besked
    tider hålls
    rimliga priser
    trevlig personal
    2021-05-08 Verifierad kund
    Förvarade mina däck på däckhotellet och skiftet gick som vanligt snabbt och effektivt
  • Gunnar G
    Vänlig servicemässig personal.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Däckskifte, snabb service, bra kommunikation,
    2021-05-07 Verifierad kund
    Montering och balansering av två nya sommardäck på fälg, samt byte till sommarhjul runt om.
    Personligt möte var positivt och konstruktivt, medan användarvänligheten (brist på instruktioner och återkopplande texter från systemet om att bokningen gått igenom) på deras bokningssite på nätet kunde förbättras!
    Snabbt och effektivt jobb i verkstan!
    2021-05-07 Verifierad kund
    Jag fick punktering sent på en fredag eftermiddag innan jag skulle köra till Göteborg. Jag ringde dem och de hjälpte mig direkt. Fantastiskt bra service och trevlig personal.
  • 2021-05-06 Spontant omdöme
    Jag lämnade in bilen till MyCar för en andra gång, denna gång för foliering av framkant tak.

Foliering skedde på fel del av taket. De erbjöd sig korrigera detta för ytterligare betalning, vilket jag avböjde. Folieringen gick upp i kanten vid första automattvätt.

Bilen var nyrekondad invändigt när jag lämnade in den. Jag fick tillbaka den lerig och smutsig invändigt, precis som den tidigare gången jag anlitat MyCar. Insteget på passagerarsidan fram hade dessutom djupa repor, troligen då de stått på insteget för att komma åt taket.

Så nu står jag utan foliering och måste tvätta insidan av bilen. Pengar och tid i sjön.

Jag kommer tyvärr inte att återvända. Jag hoppades att MyCar skulle bli min go-to verkstad, men de har förbrukat sina två chanser.
    Hej Felix.

Tack för din feedback.

Jag måste helt ha missförstått dig, när du frågade vad kostnaden blev för att komplettera skyddet med flytande folie.

Är du inte nöjd med folien som vi lagt så byter vi självklart ut den. Om du inte är nöjd med folien vi har lagt, så kan vi självklart ta bort den och istället lägga en flytande folie.

Jag måste även helt att missat att informera dig om våra tvättråd angående skyddsfolie. Det viktigt att inte skjuta vatten direkt mot kanterna utan tvätta från kanten i riktning. Vilket blir svårt i en automattvätt. Så det är bäst att tvätta bilen själv eller åka till en professionell tvättfirma som handtvättar bilen. Sen bör man inte tvätta bilen första 24 timmarna.

Tråkigt att höra att bilen var smutsig. Den ska självklart inte vara smutsig när du hämtar bilen. Bara att kontakta mig så kan vi boka in en rekond till dig. Och ser över reporna du syftar på.

Tack för dina synpunkter, dom är viktiga för oss och för att vi ska bli bättre i fortsättningen! Har du några synpunkter så säg gärna till direkt på plats, så gör vi alltid vårt bästa för att se till att du är nöjd innan du lämnar oss.

Hälsningar
    Victor Lindberg Frivold
    Platschef Täby
    2021-05-06 Verifierad kund
    Jag har anlitat Mycar i Täby i många år och de har alltid gjort ett mycket bra jobb. Även en väldigt smutsig bil gör de skinande ren. Man blir alltid trevligt bemött, även i de mest hektiska tiderna för däckskifte.
  • Lars S
    2021-04-29 Verifierad kund
    Snabb och professionell Service !
  • Monica P
    2021-04-27 Verifierad kund
    Blir alltid väl bemött och bilen blir väl omhändertagen.
    2021-04-26 Verifierad kund
    Ett bra bemötande. Förväntade mig däckbyte och fick det
  • G A
    2021-04-24 Verifierad kund
    Bytte till sommardäck.
    Vänligt mottagande och snabbt omhändertagande av bilen.