Polarpumpen AB

Datavägen 14a, 436 32 Askim — Visa karta

Polarpumpen är Nordens största leverantör av värmepumpar på Internet. I vårt rekordbreda sortiment av kvalitetsmärken hittar du enkelt den värmepump som passar dig. Handlar gör du i vår e-butik, där du erbjuds marknadens bästa priser och säkra betalsätt. Vill du ha personlig rådgivning, kan du välja mellan telefon, chat och mail.

Vi har ett rikstäckande nätverk av installatörer och du kan därför även köpa installation och service till din värmepump via oss. Standard-installation är en del av vårt koncept.
Förutom värmepumpar specialiserar vi oss även inom luftkonditionering, varmvattenberedare, ventilation, fuktmätningar, avfuktare, poolvärmepumpar, solfångare och markiser.

Läs vad 541 kunder tycker om Polarpumpen AB

• Anders O skrev om Polarpumpen AB
    Polarpumpen tar inte ansvar för offererade produkter och skickar ut fakturor som inte uppfyller Skatteverkets krav i samband med installationer med ROT-avdrag.

Polarpumpen försåg anlitad installatör med felaktigt material så att installationen inte gick att slutföra. Tråget gick inte att installera under värmepumpen. Polarpumpen tar inget ansvar utan erbjuder sig att skicka ut ny installatör på kundens bekostnad.

Polarpumpens bemötande gentemot kund är otroligt nonchalant och de vägrar kategoriskt att besvara frågor i e-post. Ansvarig chef tar ej kontakt. De säger att de inte har ansvar för tillbehör trots att de sålt en värmepump och tråg som ett paket.

Vid kontakt med Polarpumpen och Svea ekonomi så vet de inte hur en korrekt faktura ska se ut för att uppfylla Skatteverkets krav vid arbeten som utförs med ROT-avdrag.

Slutsats: Anlita annat företag till dess att Polarpumpen ändrar sin attityd mot kund och tar ansvar för att installationen hos kund överensstämmer med offererad lösning samt rättar till sin fakturahantering. Läs mer
  • Gabriel G
    Gabriel G skrev om Polarpumpen AB
    Kan bara sammanfatta min upplevelse av Polarpumpen - gå inte på "pumpen" att ha med detta oseriösa företag att göra!!

Tyvärr kan man inte lämna minus 5 i omdöme - annars hade jag gjort detta!!

Gjorde ett köp av en luft/luft 31/7 inkl montering. Fortfarande fram tills idag ingen pump monterad. Har givetvis annulerat ordern igår - 3/10 - såklart!.
    Vid beställningen så skrev jag att den skulle monteras på ovanvåningen på ett 1 1/2 plans hus med ute delen ca 8 meter ifrån. Mailar tydliga bilder på hur det ser ut utifrån så att man skall veta hur installationen behöver göras och att det är högre än "normalt". Efter 1,5 månad kommer det en installatör körandes 12 mil, ställer sig och tittar och säger "ojdå - det var ju högt"...ingen stege med sig etc. Det visar sig att han inte fått någon info alls från Polarpumpen!! Kanonbra jobbat. Jag har tagit ledigt från jobbet med förlorad inkomst etc + körning. Ringer Polarpumpen och dom ljuger mig rakt upp i ansiktet ang bekräftade tider, bilderna etc, men allt finns dokumenterat, telefonsamtalen etc. Bokar om tiden med samma leverantör, köper en stege för 3000:- . En vecka innan avtalad tid får jag en ny bokning i min telefon - från en annan installatör!!
    Ringer Polarpumpen igen - tar 40 minuter innan någon behagar att ens svara. Får bara beskedet att man bytat installatör utan att informera mig om att min bokade tid nu är borta!! Lovar att kolla och ringa tillbaks till mig vilket man naturligtvis EJ gör. Istället ber man den "nye" installatören att ringa mig o ta smällen. Denne installatören har givetvis EJ heller fått info av Polarpumpen om att montaget skall ske på ovanvåning.
    Jag ringer då upp Polarpumpen igen för att annulera hela skiten.
    Kontentan av det hela är att anlita en lokal firma o inte detta skitföretaget som inte kan stava till kundvård!! Läs mer
    Dmitry S, Gabriel G gillar detta
  • Olle H skrev om Polarpumpen AB
    Mest oseriösa man kan tänka sig, med marknadsföring av fejkade priser, som de inte inte säljer till.

De skriver t.ex. att de säljer Nibe F370, för 39.000 kr. Men det går inte köpa pumpen, utan då ska man köpa en installation för 18.000 kr (En rörmokare 1 dag - 18.000, HALLÅÅ, vilka värld lever de i).

När jag kontaktade dem fick jag världens mest spydiska mailsvar, som gör en riktigt förbannade på detta oseriösa fejkföretag. När de fejkar det här, så kan man tro de fejkar allt.

När jag läser vidare, så går det inte att besöka dem, för deras varor skickas ut från deras HÖGSÄKERHETSLAGER! Hahaha - kan de inte hitta på bättre lögner. Läs mer
  • Berndt M skrev om Polarpumpen AB
    En riktigt dåligt skött reklamationsavdelning, en frånluftsvärmepump installerad på ett felaktigt sätt. Man skyller ifrån sig på på de mest märkliga sätt. Tätskiktet har gått sönder och det är mitt fel påstår de. Håll er borta från detta skitföretag. Läs mer
  • 2017-12-11

Omdömet har granskats och är verifierat

A skrev om Polarpumpen AB
    Otroligt dåligt kundbemötande. Köpte en pump och blev lovade att de skulle återkomma eftersom det blev problem med installation. De lovade att återkomma vid flertal tillfällen men struntade i oss. Efter 3,5 vecka tröttnade vi och återkallade köpet. Dåligt att inte hålla det man lovar. I alla fall visa intresse för den enskilda kunden. Kan inte rekommendera Polarpumpen! Läs mer
  • Davor G
    Davor G skrev om Polarpumpen AB
    Akta dig för extra kostnader
    Jag köpte en Mitsubishi värmepump med standard installation.
    I instruktionen de skickade står:
    "Framdragning av ny elmatning ingår inte."
    Och på bilden är ritad elkabel mellan inne och ute delen.
    De har också lovat att installatör kommer att göra en hembesök innan installation, men eftersom ingen har kommit ringde jag Jonas som sålde pumpen till mig och frågade vad som behövs göra angående elinstallation. Han svarade det är bra med en framdragen kabel nära kommande innerdelen som ha arbetsomkopplaren. Min elinstallatör dragit fram en ny trefas kabel med sånt dosa. Jag hade en dosa till från den gamla pump som kunde användas till ute delen.
    Nästa dan kom pump installatör och frågade vem kommer att göra elinstallation? Han hävdade att han aldrig sett en sådan värmepump och kan inte installera den. Jag berättade vad Jonas på Polarpumpen har sagt och installatör efter att har ringt några telefonsamtal ändå installerade pumpen och satte den igång och sedan skickade extra faktura till mig fast på Polarpumpens webbsidan står:

"När du köper installation utav oss, så är det vi (Polarpumpen) som bär ansvaret gentemot dig som kund.
    Montören har givetvis ett ansvar gentemot oss, men om något mot förmodan skulle hända vänder du dig alltid direkt till oss på Polarpumpen så hanterar vi ärendet!"

Jag skickade mail till Jonas på Polarpumpen och han svarade:
    " Jag skall ringa installatören idag och så återkommer jag till dig direkt efter detta.
    Sitter inte på Telefonen då jag är på möte men återkommer under dagen
    Med vänliga hälsningar
    Jonas"

Men, han aldrig svarade eller ringde. När jag försöker ringa de svarar inte till mig och på chatt svarar de följande:
    -"Nej tyvärr så har vi inte fått tag på Jonas."
    -"Jag kan tyvärr inte hjälpa er med detta. Min rekommendation är att ringa in på måndag då Jonas är tillbaka"
    -"Finns det möjlighet att chatta med Jonas?
    Tyvärr inte"
    De undviker mig helt enkelt.
    Innan jag köpte värmepump frågade jag om 73 930,00 kronor är slutgiltiga pris?
    Svaret var -ja. Med denna pump ingår allt.
    Men, ändå fick jag en extra faktura. Läs mer
  • Stefan skrev om Polarpumpen AB
    Sämst! De är fullkomligt ointresserade av dig som kund, man är inte värd fem öre för dem trots att jag ville göra en affär på 100 000:-. Jag försökte i tre dagar få offert och uppgifter av dem, de lovade återkomma åtminstone fem ggr innan jag slutligen fick beskedet att - Nej, du får vända dig till någon annan. Jag kom alltså aldrig så långt att jag ens fick lägga någon beställning, och tur är väl det - med den service de gav mig INNAN jag betalat kan jag ju gissa vilken service man fått EFTER att de kramat pengarna ur en. Tvi vale vilket ruttet ställe! Läs mer
  • Sandra T skrev om Polarpumpen AB
    Rekommenderar att köpa värmepump från Polarpumpen. Seriöst företag med snabb och bra service! Mycket trevlig och kompetent installatör som hjälpte oss. Inget krångel! Och pumpen funkar utmärkt, vi är supernöjda! Läs mer
  • Robin A skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en Daikin C35-R. Mycket nöjd med all hjälp från säljaren jag pratat med. Samt mycket fint installerat av deras tekniker. Blev jätte bra med markstativet de rekommenderade. Kanon nöjd. Läs mer
  • Martin G
    Martin G skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en LG värmepump och blev lovade 5 års totalgaranti vid köp av installation från polarpumpen, vi har haft problem med pumpen sedan dag ett. Vi har fått fylla pumpen 3 gånger och gjort om installationen. Försökt felanmäla detta ett flertal gånger men nu svarar de inte ens.

Akta er för att beställa från dem!

Martin Gustafsson Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Polarpumpen AB
    Varning! Polarpumpen säljer era kontaktuppgifter till telefonförsäljare. Tycker ni det är roligt med telefonförsäljare så för all del... Läs mer
  • Erik F
    Erik F skrev om Polarpumpen AB
    Polarpumpen har ett kundbemötande som är en katastrof. Annullerade min order felaktigt två gånger. Två månader istället för 3 veckor varade köp/installationsprocessen. Ingen har hört av sig när det gick galet med installationen. Ingen på kundtjänst vet vem som äger ärendet. Att acceptera kundens perspektiv eller be om ursäkt och ta på sig att man gjort något fel ingår inte i personalens kunnande. Svarar inte ens på min begäran om kompensation.
    Firman som ansvarade för installationen hos oss oss har däremot varit kundorienterade.För att köpa och installera luftvärmepump vill jag varna för Polarpumpen. Bättre att anlita en firma som både tar ansvar för pump och installation. Läs mer
    A gillar detta
  • Niklas E skrev om Polarpumpen AB
    Beställde en Daikin på grannens rekommendation. 8000kr lägre än vad en lokal säljare ville ha nere i byn. Perfekt. Nu har jag massa pengar över till julklappar :) Läs mer
    Niklas E gillar detta
  • Dmitry S skrev om Polarpumpen AB
    Tyvärr måste jag sätta ett lågt betyg. Beställningen och leveransen av varan gick bra till, har inga anmärkningar. Men all kontakt med företaget därefter var under all kritik. Inkompetent personal i kundtjänst som är allt annat än serviceinriktad och tillmötesgående. Fick jaga dem i över ett halvår för att få min faktura. När de har vaknat till liv och skickat fakturan med 7 månaders försening, så hade jag lite svårt ekonomiskt (just då) efter all stor och omfattande renovering i huset. Bad Polarpumpen att förstå min situation och skjuta förfallodatum en månad fram... dessvärre fick ett blankt nej efter fler diskussioner, även från chefen. Med tanke på förutsättningar (att jag hörde av mig fler gånger och påpekade att fakturan hade inte kommit) var jag säker på att ett sådant stort företag kommer att tillgodose kundens behov. Men det var inte fallet... Det verkar som att Polarpumpen har inte kunden och goda relationer med en i fokus, utan bryr sig endast om beloppen som skall in. Hoppas att värmepumpen som jag köpte ska hålla, annars är jag mycket rädd att fajten kring garantier kommer att gå lika illa till. Läs mer
  • Omar G
    Omar G skrev om Polarpumpen AB
    Dåliga på kommunikation och svar. Annars är allt bra.
    Nöjd med pumpen. Läs mer
  • Linnea A skrev om Polarpumpen AB
    Jag rekommenderar verkligen Polarpumpen! Rådgivningen jag fick och installationen var över all förväntan. Nu värmer min värmepump mig och min familj gott i vinterrusket. Läs mer
  • Sanne S
    Sanne S skrev om Polarpumpen AB
    Inkompetenta och arroganta försäljare.Jag har bestridit dem och anmält till ARN. Läs mer
    2015-12-02 Polarpumpen svarar Sanne S
    Hej Sanne!

Vad tråkigt att du är missnöjd med oss!

Efter lite efterforskningar så är det faktiskt inget fel som har begåtts. Din poolvärmepump blev installerad av en person anlitad av dig och därmed fick denne person ansvaret för installationen av pumpen.

Du kontaktade oss då du tyckte poolvärmepumpen inte fungerade som den skulle, men svarade inte på de kontrollfrågor vår rådgivare frågade dig. Detta för att du ansåg att vi borde komma ut och åtgärda felet på plats. Via mail meddelade en av våra rådgivare dig att vi kan skicka ut en kyltekniker, men om det inte är något fel på poolvärmepumpen får du själv stå för kostnaden. Nu var det inget fel på pumpen utan endast timern som var igång, ett problem som lätt kan åtgärdas genom att följa instruktionerna i manualen och förmodligen hade upptäckts genom våra kontrollfrågor. Vi fakturerar därför dig för kylteknikerns besök, något du blivit informerad om tidigare.

Vi har tidigare varit i kontakt via olika medier och fortsatt kontakt med dig får gärna vara över email eller via telefon!

Önskar dig en fin onsdag!

Med vänliga hälsningar,
    Linda
    La Villa, Niklas E gillar detta
  • Henrik A skrev om Polarpumpen AB
    Allt fungerade bra från beställning via internet till installation.

Enda tråkiga är att jag valde en luftvärmepump som knattrar i plasten vid temperaturskillnader vilket stundtals är riktigt irriterande. Tyvärr verkar just den modellen ha detta problem så det är väl inte Polarpumpens fel. Dock borde man kanske informera det i beskrivningen eftersom man, efter telefonsamtal, känner till problemet. Det är dock en riktigt bra luftvärmepump som fungerar kalasbra. Frånsätt knattret!! Läs mer
  • Robert V skrev om Polarpumpen AB
    Allt funkade smidigt och bra.Vi är jättenöjda Läs mer
  • Torbjörn N skrev om Polarpumpen AB
    Jag köpte Panasonics HE9PKE luftvärmepump på nätet och med installation. Leveransen av värmepumpen gick smärtfritt, och installationsfirma infann sej på utsatt tid. En så länge fungerar allt som det ska, och elräkningen har blivit en något lättare börda för plånboken. Jag har inget att klaga på, och kommer snart att investera i en till värmepump hos samma leverantör. Läs mer
  • Viktor Z skrev om Polarpumpen AB
    Bra pris och snabb leverans.
    Tyvärr har jag haft lite problem med min pump och det är svårt att reklamera felet mot Polarpumpen då de hänvisar till en sida som inte fungerar =( Läs mer
  • Björn W skrev om Polarpumpen AB
    Mycket bra service och keverans Läs mer
  • Ulf L skrev om Polarpumpen AB
    Vi hade beställt service på vår värmepump,men fick göra två påminnelser för att någon skulle bry sig om vår beställning. Sedan blev väntan lång på en del (fläktmotor) som skulle bytas. Läs mer
  • Tony K skrev om Polarpumpen AB
    Inte okej ! Avbokade dem när dom inte kom efter 2 månader Läs mer
  • Villy H skrev om Polarpumpen AB
    Jag är väldigt nöjd på alla sätt förutom på en punkt och det är att utedelen blev lite snett monterad. För övrigt perfekt på alla sätt, det hade blivit en "femma" om det inte hade varit för monteringen.
    Funktionsmässigt = över alla förväntningar. Läs mer
  • Urban H skrev om Polarpumpen AB
    Den funkar enl. förväntan. Kanske onödigt att hålla 16 grader. Borde räcka med 10 Läs mer
  • Vera S skrev om Polarpumpen AB
    Jag fick först värmepumpen felaktigt installerad i en trång trappa så att alla slog i huvudet när de skulle passera. Efter mycket om och men, diskussioner fram och tillbaka och några olika bud från olika personer kom äntligen en installatör som hade koll på läget, gjorde om hela installationen och flyttade luftvärmepumpen till vardagsrummet istället. Idag är vi nöjda. Läs mer
  • Thomas K skrev om Polarpumpen AB
    Kanon bemötande, beställde en luft/luft värmepump (Mitsubishi FH35)

Installatören Micke från Vasteras kom till mej och gjorde installationen och det blev kanon, Micke var trevlig och hade ett glatt bemötande och gjorde en bra installation. Mycket Nöjd! Läs mer
  • Stefan K skrev om Polarpumpen AB
    Snabb och Rätt leverat Material.
    Bästa priserna.
    Mycket bra Websida.
    Har rekomenderat Polarpumpen till mina vänner och bekanta Läs mer
  • Thomas Å skrev om Polarpumpen AB
    Panasonics Polarpumpen fungerar fint, Förflyttningen av luften med temperatur inställd på 19 grader har resulterat i medeltemperatur av 14 grader fördelat på 9 utrymmen och tre våningar. Yttertemperaturen har under perioden pendlat mellan +6 och -32 med medel på -11 grader. Tidsspann ca. Oktober t.o.m februari.
    Leveransen skedde smärtfritt och inom utlovad tid. Monteringen klarar jag själv via bra anvisningar. Läs mer
  • Sven-olof S skrev om Polarpumpen AB
    Lite sen leverans av varan, skickades inte den dag som lovades, fick vänta 2 dagar extra och jag som skulle på semester! Däremot jättebra bemötande via chat. Läs mer
  • Marianne A skrev om Polarpumpen AB
    Bra och snabb service vid köp. Helt nöjd med installationen och produkten. Läs mer
  • Robert W skrev om Polarpumpen AB
    jag köpte en luft luft pump med montering, allt gick väldig bra utan problem Läs mer
  • Tomas E skrev om Polarpumpen AB
    Har aldrig haft en bättre värmekälla har bergvärme men detta är ett snäpp bättre Läs mer
  • Andreas J skrev om Polarpumpen AB
    Jag hade förberett ett hål som jag instruerade montörerna att använda. Blev besviken när dom bestämde sig för att borra ett eget hål utan att diskutera med mig (jag var alldeles i närheten). Förutom dålig kommunikation vid montering är jag helt nöjd. Läs mer
  • Staffan B skrev om Polarpumpen AB
    Värmepump.
    Duktig installatör. Läs mer
  • Sture L skrev om Polarpumpen AB
    Beställde en värmepump med installation. Snabb enkel beställning till bra pris. Väntetiden på installationen var extremt kort. Mycket nöjd. Läs mer
  • Sven H skrev om Polarpumpen AB
    Bra info på nätet. Bra rådgivning per telefon. Bra installatör. Pumpen fungerar utmärkt efter vissa inkörningsproblem. Läs mer
  • Anders A skrev om Polarpumpen AB
    Utmärkt produkt till ett mkt bra pris samt snabb och proffsig leverans Läs mer
  • Stefan L skrev om Polarpumpen AB
    Har varit mycket böjd med det support med min vall avprodukten

Mvh Stefan Lindberg Läs mer
  • Stefan N skrev om Polarpumpen AB
    Kontroll och service av befintlig luftvärmepump.
    Enligt servicemannen lönade det sig inte att laga den jag hade.
    Lager trasigt.

Beställde ny och fick den installerad.
    Var lite strul med vad jag lovats för tillbehör men det löste sig. Läs mer
  • Roger P skrev om Polarpumpen AB
    Jag är missnöjd med att de inte hör av sig angående den felanmälan jag gjorde för en tid sedan. Läs mer
  • Roger S skrev om Polarpumpen AB
    Bra och god kundservice. Något för lång tid mellan beställning och leverans av tjänst. Läs mer
  • Sven-ove L skrev om Polarpumpen AB
    Bra utbud av produkter.Köpte Mitsubishi, värmepump, Air Patrol samt installation. Enkel tydlig internetbutik. Installationen gick galant, trevlig och kunnig tekniker. Läs mer
  • Mikael M skrev om Polarpumpen AB
    allt var bra ............................. Läs mer
  • Camilla H skrev om Polarpumpen AB
    Funkade bra, pumpen bättre än väntat, installationen dyrare än väntat Läs mer
  • Thomas B skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en värmepump med otroligt lång beteckning på. Omöjlig att komma ihåg, ni får väl kola själva vad det var för sort. Installerades av Servic Partner Upplandsväsby. Dom var väldigt trevliga och gjorde ett bra jobb. Enda nackdelen är att pumpen går ner lite brantar I effekt när det blir kallt ute änn jag räknat med. Har dock inte varit manga kalla dagar denna vinter Läs mer
  • Bosse O skrev om Polarpumpen AB
    fick en MITSUBISHI ELECTRIC FH35 VEHZ 665 inmonterad i september.
    jag har en enplansvilla med inredd källare och ganska öppen planlösning. jag placerade inomhusdelen ovanför trappan till källaren i hopp om att den skulle blåsa ner lite värme men det blir bara 10 grader därnere.övervåningen håller dock 21 grader trots 20 minusgrader. Läs mer
  • Saga Anita P skrev om Polarpumpen AB
    Bra och trevligt bemötande snabb leverans och bra montörer ! Läs mer
  • Stefan A skrev om Polarpumpen AB
    bra bemötande, köpte en luft/luft värmepump. många alternativ, kunnig personal . känner mig så här långt mycket nöjd. bra priser Läs mer

Bästa företagen inom luftvärmepump i Göteborg:

Ringögatan 8B, 41707, GÖTEBORG