Polarpumpen AB

Datavägen 14a, 436 32 Askim — Visa karta

Polarpumpen är Nordens största leverantör av värmepumpar på Internet. I vårt rekordbreda sortiment av kvalitetsmärken hittar du enkelt den värmepump som passar dig. Handlar gör du i vår e-butik, där du erbjuds marknadens bästa priser och säkra betalsätt. Vill du ha personlig rådgivning, kan du välja mellan telefon, chat och mail.

Vi har ett rikstäckande nätverk av installatörer och du kan därför även köpa installation och service till din värmepump via oss. Standard-installation är en del av vårt koncept.
Förutom värmepumpar specialiserar vi oss även inom luftkonditionering, varmvattenberedare, ventilation, fuktmätningar, avfuktare, poolvärmepumpar, solfångare och markiser.

Läs vad 534 kunder tycker om Polarpumpen AB

• Robin A
    Robin A skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en Daikin C35-R. Mycket nöjd med all hjälp från säljaren jag pratat med. Samt mycket fint installerat av deras tekniker. Blev jätte bra med markstativet de rekommenderade. Kanon nöjd.
  • Bo G
    Bo G skrev om Polarpumpen AB
    Köpt en Panasonic Flagship med standardinstallation, kunde inte bli sämre.
    Tyvärr fungerade den bara bra i två dagar, Fabriksgarantin gäller ej enligt Daniel på Panasonic då Polarpumpens installatörer gjort installation.
    Har nu gått sju veckor sedan installation​ och Polarpumpens Roger har inte återkommit med besked om begärd reklamation. Reparationen löste ej problemen. Order nr 54165, Reklamation nr R 62867,

Vi kan inte rekommendera Polarpumpen då de ej har en fungerande reklamation och garanti avdelning.
    Man får dessutom ingen kopia av reklamationen när man fyller i denna på deras internetsida. Kopia ska skickas till ARN så de har dessutom försvårat för kunden att göra en anmälan.
    2017-04-27 Polarpumpen svarar Bo G
    Hej Bo.

Det är en tråkig situation som har uppstått, men efter all kommunikation vi haft med er via mail samt genom vår installatör som undersökt pumpen vid tre olika tillfällen, så tyder allt på ett handhavande fel. Vår installatör har efter de tre besöken inte hittat något fel och finns det inget fel på produkten ni köpt av oss, så kan vi inte godkänna en reklamation.

Vänliga hälsningar,
    Alexandra på Polarpumpen
    2017-05-18 Bo G svarar Polarpumpen
    Hej Alexandra, vi har nu tagit bort de två andra recensionerna, denna​ kommer att borttagas så fort ni återbetalt beloppet. Jag kommer tillskriva resto.se eftersom den inte går att ta bort själva på deras hemsida.
    Lisa har inte svarat på min förfrågan om ominstallation av anläggningen med behörig tekniker så jag uppfattar det som ej aktuellt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Martin G
    Martin G skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en LG värmepump och blev lovade 5 års totalgaranti vid köp av installation från polarpumpen, vi har haft problem med pumpen sedan dag ett. Vi har fått fylla pumpen 3 gånger och gjort om installationen. Försökt felanmäla detta ett flertal gånger men nu svarar de inte ens.

Akta er för att beställa från dem!

Martin Gustafsson
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Polarpumpen AB
    Varning! Polarpumpen säljer era kontaktuppgifter till telefonförsäljare. Tycker ni det är roligt med telefonförsäljare så för all del...
  • Erik F
    Erik F skrev om Polarpumpen AB
    Polarpumpen har ett kundbemötande som är en katastrof. Annullerade min order felaktigt två gånger. Två månader istället för 3 veckor varade köp/installationsprocessen. Ingen har hört av sig när det gick galet med installationen. Ingen på kundtjänst vet vem som äger ärendet. Att acceptera kundens perspektiv eller be om ursäkt och ta på sig att man gjort något fel ingår inte i personalens kunnande. Svarar inte ens på min begäran om kompensation.
    Firman som ansvarade för installationen hos oss oss har däremot varit kundorienterade.För att köpa och installera luftvärmepump vill jag varna för Polarpumpen. Bättre att anlita en firma som både tar ansvar för pump och installation.
  • Niklas  E
    Niklas E skrev om Polarpumpen AB
    Beställde en Daikin på grannens rekommendation. 8000kr lägre än vad en lokal säljare ville ha nere i byn. Perfekt. Nu har jag massa pengar över till julklappar :)
    Niklas E gillar detta
  • Dmitry S
    Dmitry S skrev om Polarpumpen AB
    Tyvärr måste jag sätta ett lågt betyg. Beställningen och leveransen av varan gick bra till, har inga anmärkningar. Men all kontakt med företaget därefter var under all kritik. Inkompetent personal i kundtjänst som är allt annat än serviceinriktad och tillmötesgående. Fick jaga dem i över ett halvår för att få min faktura. När de har vaknat till liv och skickat fakturan med 7 månaders försening, så hade jag lite svårt ekonomiskt (just då) efter all stor och omfattande renovering i huset. Bad Polarpumpen att förstå min situation och skjuta förfallodatum en månad fram... dessvärre fick ett blankt nej efter fler diskussioner, även från chefen. Med tanke på förutsättningar (att jag hörde av mig fler gånger och påpekade att fakturan hade inte kommit) var jag säker på att ett sådant stort företag kommer att tillgodose kundens behov. Men det var inte fallet... Det verkar som att Polarpumpen har inte kunden och goda relationer med en i fokus, utan bryr sig endast om beloppen som skall in. Hoppas att värmepumpen som jag köpte ska hålla, annars är jag mycket rädd att fajten kring garantier kommer att gå lika illa till.
  • Omar G
    Omar G skrev om Polarpumpen AB
    Dåliga på kommunikation och svar. Annars är allt bra.
    Nöjd med pumpen.
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Polarpumpen AB
    Jag rekommenderar verkligen Polarpumpen! Rådgivningen jag fick och installationen var över all förväntan. Nu värmer min värmepump mig och min familj gott i vinterrusket.
  • Sanne S
    Sanne S skrev om Polarpumpen AB
    Inkompetenta och arroganta försäljare.Jag har bestridit dem och anmält till ARN.
    2015-12-02 Polarpumpen svarar Sanne S
    Hej Sanne!

Vad tråkigt att du är missnöjd med oss!

Efter lite efterforskningar så är det faktiskt inget fel som har begåtts. Din poolvärmepump blev installerad av en person anlitad av dig och därmed fick denne person ansvaret för installationen av pumpen.

Du kontaktade oss då du tyckte poolvärmepumpen inte fungerade som den skulle, men svarade inte på de kontrollfrågor vår rådgivare frågade dig. Detta för att du ansåg att vi borde komma ut och åtgärda felet på plats. Via mail meddelade en av våra rådgivare dig att vi kan skicka ut en kyltekniker, men om det inte är något fel på poolvärmepumpen får du själv stå för kostnaden. Nu var det inget fel på pumpen utan endast timern som var igång, ett problem som lätt kan åtgärdas genom att följa instruktionerna i manualen och förmodligen hade upptäckts genom våra kontrollfrågor. Vi fakturerar därför dig för kylteknikerns besök, något du blivit informerad om tidigare.

Vi har tidigare varit i kontakt via olika medier och fortsatt kontakt med dig får gärna vara över email eller via telefon!

Önskar dig en fin onsdag!

Med vänliga hälsningar,
    La Villa, Niklas E gillar detta
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Polarpumpen AB
    Allt fungerade bra från beställning via internet till installation.

Enda tråkiga är att jag valde en luftvärmepump som knattrar i plasten vid temperaturskillnader vilket stundtals är riktigt irriterande. Tyvärr verkar just den modellen ha detta problem så det är väl inte Polarpumpens fel. Dock borde man kanske informera det i beskrivningen eftersom man, efter telefonsamtal, känner till problemet. Det är dock en riktigt bra luftvärmepump som fungerar kalasbra. Frånsätt knattret!!
  • Robert V
    Robert V skrev om Polarpumpen AB
    Allt funkade smidigt och bra.Vi är jättenöjda
  • Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Polarpumpen AB
    Jag köpte Panasonics HE9PKE luftvärmepump på nätet och med installation. Leveransen av värmepumpen gick smärtfritt, och installationsfirma infann sej på utsatt tid. En så länge fungerar allt som det ska, och elräkningen har blivit en något lättare börda för plånboken. Jag har inget att klaga på, och kommer snart att investera i en till värmepump hos samma leverantör.
  • Viktor Z
    Viktor Z skrev om Polarpumpen AB
    Bra pris och snabb leverans.
    Tyvärr har jag haft lite problem med min pump och det är svårt att reklamera felet mot Polarpumpen då de hänvisar till en sida som inte fungerar =(
    2015-03-13 Polarpumpen svarar Viktor Z
    Hej Viktor!

Vad bra att du är nöjd med både pris och leverans.

Vad tråkigt att du har haft problem med din pump! Jag har försökt hitta dig i vårt system men utan att lyckas, då jag varken har efternamn eller ordernummer. Du får gärna höra av dig till våra rådgivare på 0770-777 600 så kan de förklara hur du ska reklamera felet.

Önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
  • Björn W
    Björn W skrev om Polarpumpen AB
    Mycket bra service och keverans
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Polarpumpen AB
    Vi hade beställt service på vår värmepump,men fick göra två påminnelser för att någon skulle bry sig om vår beställning. Sedan blev väntan lång på en del (fläktmotor) som skulle bytas.
    2015-03-13 Polarpumpen svarar Ulf L
    Hej Ulf!

Vi kan inte annat än be om ursäkt! Din beställning föll mellan stolarna i samband med att betalsättet ändrades något som vi ber om ursäkt för. När problemet uppdagades tog montören kontakt med dig och ni har nu en ny fläktmotor direkt från Panasonic.

Den tråkiga upplevelsen till trots hoppas jag att ni är nöjda med er värmepump i dagsläget.

Med önskan om en fin fredag!

Vänliga hälsningar,
  • Tony K
    Tony K skrev om Polarpumpen AB
    Inte okej ! Avbokade dem när dom inte kom efter 2 månader
  • Villy H
    Villy H skrev om Polarpumpen AB
    Jag är väldigt nöjd på alla sätt förutom på en punkt och det är att utedelen blev lite snett monterad. För övrigt perfekt på alla sätt, det hade blivit en "femma" om det inte hade varit för monteringen.
    Funktionsmässigt = över alla förväntningar.
  • Urban H
    Urban H skrev om Polarpumpen AB
    Den funkar enl. förväntan. Kanske onödigt att hålla 16 grader. Borde räcka med 10
  • Vera S
    Vera S skrev om Polarpumpen AB
    Jag fick först värmepumpen felaktigt installerad i en trång trappa så att alla slog i huvudet när de skulle passera. Efter mycket om och men, diskussioner fram och tillbaka och några olika bud från olika personer kom äntligen en installatör som hade koll på läget, gjorde om hela installationen och flyttade luftvärmepumpen till vardagsrummet istället. Idag är vi nöjda.
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Polarpumpen AB
    Kanon bemötande, beställde en luft/luft värmepump (Mitsubishi FH35)

Installatören Micke från Vasteras kom till mej och gjorde installationen och det blev kanon, Micke var trevlig och hade ett glatt bemötande och gjorde en bra installation. Mycket Nöjd!
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Polarpumpen AB
    Snabb och Rätt leverat Material.
    Bästa priserna.
    Mycket bra Websida.
    Har rekomenderat Polarpumpen till mina vänner och bekanta
  • Thomas Å
    Thomas Å skrev om Polarpumpen AB
    Panasonics Polarpumpen fungerar fint, Förflyttningen av luften med temperatur inställd på 19 grader har resulterat i medeltemperatur av 14 grader fördelat på 9 utrymmen och tre våningar. Yttertemperaturen har under perioden pendlat mellan +6 och -32 med medel på -11 grader. Tidsspann ca. Oktober t.o.m februari.
    Leveransen skedde smärtfritt och inom utlovad tid. Monteringen klarar jag själv via bra anvisningar.
  • Sven-olof S
    Sven-olof S skrev om Polarpumpen AB
    Lite sen leverans av varan, skickades inte den dag som lovades, fick vänta 2 dagar extra och jag som skulle på semester! Däremot jättebra bemötande via chat.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Polarpumpen AB
    Bra och snabb service vid köp. Helt nöjd med installationen och produkten.
  • Robert W
    Robert W skrev om Polarpumpen AB
    jag köpte en luft luft pump med montering, allt gick väldig bra utan problem
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Polarpumpen AB
    Har aldrig haft en bättre värmekälla har bergvärme men detta är ett snäpp bättre
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Polarpumpen AB
    Jag hade förberett ett hål som jag instruerade montörerna att använda. Blev besviken när dom bestämde sig för att borra ett eget hål utan att diskutera med mig (jag var alldeles i närheten). Förutom dålig kommunikation vid montering är jag helt nöjd.
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Polarpumpen AB
    Värmepump.
    Duktig installatör.
  • Sture L
    Sture L skrev om Polarpumpen AB
    Beställde en värmepump med installation. Snabb enkel beställning till bra pris. Väntetiden på installationen var extremt kort. Mycket nöjd.
  • Sven H
    Sven H skrev om Polarpumpen AB
    Bra info på nätet. Bra rådgivning per telefon. Bra installatör. Pumpen fungerar utmärkt efter vissa inkörningsproblem.
  • Anders A
    Anders A skrev om Polarpumpen AB
    Utmärkt produkt till ett mkt bra pris samt snabb och proffsig leverans
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Polarpumpen AB
    Har varit mycket böjd med det support med min vall avprodukten

Mvh Stefan Lindberg
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Polarpumpen AB
    Kontroll och service av befintlig luftvärmepump.
    Enligt servicemannen lönade det sig inte att laga den jag hade.
    Lager trasigt.

Beställde ny och fick den installerad.
    Var lite strul med vad jag lovats för tillbehör men det löste sig.
  • Roger P
    Roger P skrev om Polarpumpen AB
    Jag är missnöjd med att de inte hör av sig angående den felanmälan jag gjorde för en tid sedan.
  • Roger S
    Roger S skrev om Polarpumpen AB
    Bra och god kundservice. Något för lång tid mellan beställning och leverans av tjänst.
  • Sven-ove L
    Sven-ove L skrev om Polarpumpen AB
    Bra utbud av produkter.Köpte Mitsubishi, värmepump, Air Patrol samt installation. Enkel tydlig internetbutik. Installationen gick galant, trevlig och kunnig tekniker.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Polarpumpen AB
    allt var bra .............................
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Polarpumpen AB
    Funkade bra, pumpen bättre än väntat, installationen dyrare än väntat
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Polarpumpen AB
    Köpte en värmepump med otroligt lång beteckning på. Omöjlig att komma ihåg, ni får väl kola själva vad det var för sort. Installerades av Servic Partner Upplandsväsby. Dom var väldigt trevliga och gjorde ett bra jobb. Enda nackdelen är att pumpen går ner lite brantar I effekt när det blir kallt ute änn jag räknat med. Har dock inte varit manga kalla dagar denna vinter
  • Bosse O
    Bosse O skrev om Polarpumpen AB
    fick en MITSUBISHI ELECTRIC FH35 VEHZ 665 inmonterad i september.
    jag har en enplansvilla med inredd källare och ganska öppen planlösning. jag placerade inomhusdelen ovanför trappan till källaren i hopp om att den skulle blåsa ner lite värme men det blir bara 10 grader därnere.övervåningen håller dock 21 grader trots 20 minusgrader.
  • Saga Anita P
    Saga Anita P skrev om Polarpumpen AB
    Bra och trevligt bemötande snabb leverans och bra montörer !
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Polarpumpen AB
    bra bemötande, köpte en luft/luft värmepump. många alternativ, kunnig personal . känner mig så här långt mycket nöjd. bra priser
  • Rika O
    Rika O skrev om Polarpumpen AB
    Bästa produkterna för priset. Bättre kvalitet än på många dyrare badrumsmöbler och ändå halva priset.
  • Maritha N
    Maritha N skrev om Polarpumpen AB
    Otålig irriterad person som installerade pumpen. Lämnade skräp överallt. Inte nöjd men själv värmepumpen funkar bra!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Polarpumpen AB
    Snabb leverans till lägsta pris, bra support!
  • Rolf H
    Rolf H skrev om Polarpumpen AB
    Snabb respons på ursprunglig förfrågan (direkt via nätet söndag kväll) och leverans/montage
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Polarpumpen AB
    Pump och installation beställdes via web-shoppen.

Istället för att installatören ringde till oss så fick vi ett sms där vi uppmanades att ringa upp.

Pga av att installatören fastnat i ett tidigare jobb så blev han flera timmar försenad till oss. Jag fick sen notis om det och hade inte behövt ta ledigt från jobbet om det hade framförts tidigare.

Väl på plats så var det en mycket trevlig och kompetent installatör
  • Maud J
    Maud J skrev om Polarpumpen AB
    Jag köpte en luftvärmepump av er och jag är jättenöjd med både pumpen och mottagandet jag fick. Installationen var också som förväntat inget att klaga på. Jättetrevlig personal.
    Mycket nöjd.
  • Per F
    Per F skrev om Polarpumpen AB
    Helt ok. Köpte luftvärmepump och installation.

Datavägen 14a, 436 32 Askim