Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Sollentuna Rattens Trafikskola

Rattens Trafikskola

Aniaraplatsen 2, 191 47 Sollentuna — Visa karta

Rattens Trafikskola har anor från 70-talet och 1993 startades trafikskolan i Sollentuna centrum . Alltsedan dess har Rattens trafikskola arbetat oförtrutet med att nå målsättningen att bli Sveriges bästa trafikskola.

För att lyckas med det ställer vi inte bara alltid mycket höga krav på våra lärare, utan även på våra studielokaler, fordon, säkerhetsaspekter, vårt miljötänkande och inte minst på den pedagogik som du får tillgång till genom oss. En pedagogik utvecklad för snabbare, enklare och även roligare inlärning av teori såväl som praktik.

En annan mycket uppskattad fördel som våra elever får dra nytta av är att Rattens Trafikskola ligger placerad mitt i Trafikverkets uppkörnings område, vilket innebär att din övningskörning sker i samma område som förarprovet (uppkörningen) normalt sker i.
Gamla Värmdövägen 6, 13137, NACKA
N Trafikskola
Viktor R:
Fick väldigt bra bemötande och lärde mig väldigt mycket! Bokade uppkörningen, risk 2an och skrivningen via trafikskolan. Gick supersmidigt....

Trafikskolor nära Rattens Trafikskola:

Sollentunavägen 162 B, Sollentuna
Kullens Trafikskola hjälper dig på ett effektivt sätt till körkort! Läs mer ›
Monica P:
Kursen var bra, gav mig en bra uppdatering. Kursledaren var lugn och pedagogisk. Bra helt enkelt. Kan även rekommendera dem.

Stupvägen 1, Sollentuna
Helenelunds Trafikskola erbjuder samtliga tjänster för behörighet till personbil... Läs mer ›
Linnea O:
Jag rekommenderar varmt Helenelunds Trafikskola och då speciellt deras intensivutbildning! Det hjälpte mig väldigt mycket att få öva varje d...

Köpenhamnsgatan 6, STOCKHOLM
Kista Trafikskola erbjuder körkortsutbildning för personbil med manuell och auto... Läs mer ›
Marie S:
Väldigt duktiga lärare. Bra paketpriser

Vendevägen 90 BV, Danderyd
Vi utbildar miljömedvetna, trafiksäkra och riskmedvetna bilförare. Välkommen til... Läs mer ›
Hadisolsadat T:
Min upplevelse från Djursholms- och Helenelundstrafikskola har varit fantastisk och det är tack vare deras fina personal. Känslan har varit ...

Läs vad 9 kunder tycker om Rattens Trafikskola

• Yasemin B
    Yasemin B skrev om Rattens Trafikskola
    Jag körde på en annan trafikskola innan jag hamnade på rattens, då utgick jag mest utifrån recensioner olika trafikskolor hade fått och valde en som hade 1000+ bra recensioner men av olika anledningar var jag inte alls nöjd. Idag kan jag inte säga mer än att jag är supernöjd och önskar jag att jag hade vänt mig till Rattens redan vid start! Personalen är pedagogisk och lär ut på ett sätt så att inga frågetecken kvarstår, de ger dig stöd och ser till att du faktiskt klarar körkortet! De är aktiva i din utbildning, de höll koll på hur jag låg till med teorin och hjälpte till om något var oklart och gav pepp, tips & råd dagarna innan det var dags.

Receptionen tar hänsyn till dina önskemål och kompromissar för att få till det på bästa möjliga sätt. Det var väldigt tajt med uppkörningstider och även körlektioner men när väl en uppkörning dök upp såg de verkligen till att klämma in körlektioner innan uppkörning och även att jag kunde få låna bilen. Innan jag dessutom hade uppkörningen fick jag stort pepp och blev genast mindre nervös, vi gick igenom vad jag behövde tänka på och väl hos trafikverket parkerade vi bilen strategiskt så att jag skulle få bästa möjliga start!

De ser dessutom till att du kommer undan så ekonomiskt som möjligt. De vill att man ska klara av körkortet och inte endast dra in massa pengar på körlektioner du inte behöver. Lärde mig mer här under en månad än vad jag gjorde under tre månader hos den andra trafikskolan.

Jag körde främst med Naser, men även med Magnus & Minas, alla är jätteduktiga och får dig att känna dig trygg i bilen. Efter att min tidigare körskola fick körkortet att kännas omöjligt fick Rattens det att bli möjligt och idag har även jag körkort! Ett stort tack till all personal på Rattens!!
  • Fatou J
    Fatou J skrev om Rattens Trafikskola
    Så oseriösa! Köpte deras största paket. Och marioteten av alla gånger man körde så tittade de i mobilen och pratade i telefon och allt var i privat syfte som skulle kunnat tagits efter körningen.(detta bad jag lärarna att sluta med gång på gång)
    I receptionen så säger de jämt att det är fullbokat men så fort man säger att man inte vill ha med dem att göra då regnar det fram tider.
    Samtidigt tar de sig rätten att avboka min körning 9 minuter innan jag ska köra och ber mig boka om fast det är fullbokat tills min uppkörning.

Jag fick ingen information om teorilektionerna och när dem var, fast jag sa att jag ville gå på dem. Frågar man i receptionen om dem kan hjälpa en boka in risktvån (då jag vet andra skolor göra de), fick jag en liten postit lapp med numret dit. Har i vissa fall av frågor blivit hänvisad till Google.

Det finns en anledning till varför dem inte är med i Str och även om det självklart inte är omöjligt att ta körkort får du vara beredd på att de kan göra vad de vill för att långsamma processen.

Har äntligen bytt skola som är seriös och jag får ingen återbetalning från rattens för den lektion dem har avbokat.
  • Johan A
    Johan A skrev om Rattens Trafikskola
    Jag tog just körkort tack vare Rattens trafikskola. Magnus och Naser var grymt bra lärare, mycket bättre än de jag hade på min första trafikskola. Mitt enda förbättringsförslag är ett onlinebokningssystem för att göra det lättare att boka lektioner. Stort tack!
  • Ilknur M
    Ilknur M skrev om Rattens Trafikskola
    Jag har kört 10 körlektioner i en annan trafikskola. Jag hade aldrig kört innan. Jag fick bara grunderna där. Var jätte dåligt på påfarter och rondeller. Kunde inte dödavinkeln alls. Gick till rattens trafikskola o sa till dem vad jag ska öva. Bokade två körlektioner. Han som jag körde med var grymt och förklarade grymt. Övade samma dag allt 80+80 min. Bokade uppkörningen dagen efter. Hade aldrig kört innan i sollentuna bara en dag med ratten. Klarade uppkörningen galant med mvg utan fel. Rekommenderar honom stark. Vill ni lära då ska ni boka med honom. Ge inte massa pengar till dem som är ute efter bara på pengar. Kommer inte ihåg namnet. Han är lite äldre och kom från Irak. 😃
  • Nini n
    Nini n skrev om Rattens Trafikskola
    .Absolut ett av de bästa skolor jag haft att göra med någonsin är rattens trafikskola i Sollentuna. Personalen kämpar och ger allt för att man ska lära sig bra och komma undan så billigt som möjligt, precis som en bra körskola ska göra.Ligger bra till och har oerhört pedagogisk och trevlig välkomnande personal!Starkt rekommenderad. Och de hjälper dig inte bara att ta körkortet utan hjälper dig att köra bil! Jag var riktigt nöjd!
  • Johan W
    Johan W skrev om Rattens Trafikskola
    Var i kontakt med de nya ägarna och kan bara starkt rekommendera dem! De kommer från Solna Trafikskola och kan verkligen sin sak. Proffsiga till ett riktigt bra pris!
    Noel H gillar detta
  • reco vän r
    reco vän r skrev om Rattens Trafikskola
    de vill att man ska ta körlektioner, även om man kör bra, dem vill sno folk på deras pengar. otrevliga och oseriösa
  • Vic N
    Vic N skrev om Rattens Trafikskola
    Sur receptsionist och sur körskoleförare som snarare satt och kritiserade snarare än att på ett positivt lära ut hur man ska bete sig i trafiken. En extremt tråkig upplevelse som definitivt inte var värt att betala för.
  • Therese J
    Therese J skrev om Rattens Trafikskola
    Totalt värdelös traffikskola i Solllentuna centrum. Jag tog en massa körlektioner där under 2 sommrar , villket bara resulterade i att jag blev pank, jag är fortfarande körkorts lös. Chefen är otrevlig och de flesta lärarna är opedagogiska. Jag vet, jag provade typ fyra olika, av dem var bara en bra och hon funderade på att byta jobb...Inget att rekommendera helt enkelt. Det ända positiva var väl att receptionisten var trevlig och lokalerna frächa.

Aniaraplatsen 2, 191 47 Sollentuna