Rekommenderat företag 2016 - Reinholds Elservice

Reinholds Elservice

Tavelsjövägen 20, 120 59 Årsta — Visa karta

På Reinholds Elservice utför vi allt inom elinstallation, från totala ellösningar i nybyggen och renoveringar till installation i belysningsskyltar, elsaneringar, konsulationer och inspektioner. Dessutom kan vi erbjuda råd om energibesparande lösningar önskas.

För oss är det viktigt att arbetet sker på ett säkert och professionellt sätt med god anda. Vår verksamhet präglas av kvalitet och noggrannhet. På Reinholds Elservice ser vi till att elinstallationerna blir estetiskt utformade in i minsta detalj.

Välkommen till Reinholds Elservice!

Läs vad 12 kunder tycker om Reinholds Elservice

• Anders C
    Anders C skrev om Reinholds Elservice
    Jag blev inte nöjd med arbetet av reinholds elservice. Förutom att arbetet tog längre tid än jag hade räknat med så följde elektrikern inte det som var avtalat utan gjorde en mer omfattande installation. Han hade också mage att klaga över andra elektrikers tidigare installationer, som jag för övrigt är nöjd med. Efter att ha bestridit fakturan ändrade han iochförsig till det material vi önskade så att vi kunde komma ner till en mer rimlig nivå på priset. Jag skulle iallafall inte anlita reinholds elservice igen.
    2016-05-26 Håkan L svarar Anders C
    Hej Anders
    Jag har skyldighet att informera alla kunder om befintlig installationen är felaktigt utförd vilket den var i det här fallet .
    Det är inte ett klagomål på någon annans arbete.

Det är en seriös information som kan var livsavgörande. Om säkerhetsföreskrifter inte uppfylls kan fara för person och egendom brand m.m.finnas.. Jag har två val, att stänga av den delen anläggningen eller åtgärda felet. Det brukar vara glädjande för många att få anläggningen i uppdaterat skick och därför är de flesta också villiga att betala för detta.
    Du behövde inte betala för uppdateringen men väljer att vara missnöjd.
    Jag är uppriktigt ledsen att jag inte lyckats förmedla att anläggningen inte var i godkänt skick.
    Anläggningen var säker när jag lämnade den det känns tryggt för mej.

Vänlig hälsning Håkan Lundberg Reinholdsel AB
  • Ragnar M
    Ragnar M skrev om Reinholds Elservice
    Proffsigt utfört arbete
    Mycket trevligt bemötande
  • Paula N
    Paula N skrev om Reinholds Elservice
    Bra bemötande. Kunnig och intresserad samt delar med sig av idéer som kan komma kunden till del. Snyggt monterat.
  • Karin W
    Karin W skrev om Reinholds Elservice
    Toppen hela vägen från tel samtal till installering och visst jobb med utbyte av dimer lång tid efteråt då dimern gått sönder lite grand.
    Installation av två dimrar plus installering av eluttag på balkongen.
    Allt förstklassigt och väldigt trevligt bemötande och service!
    Stort tack!
  • Birger L
    Birger L skrev om Reinholds Elservice
    Utfört elinstallation i fritidshus till belåtenhet.
    Pålitlig och lyssnar på kunden.
  • Sofi K
    Sofi K skrev om Reinholds Elservice
    Seriöst företag som gör ett bra och snyggt jobb
  • David A
    David A skrev om Reinholds Elservice
    Excellent service. Very professional. High-quality work. Helpful and friendly. Great English. We use Håkan for all our electrical work!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Reinholds Elservice
    Snyggt jobb, kunnig yrkesman, flexibel, trevlig.
  • Dan Ö
    Dan Ö skrev om Reinholds Elservice
    Ett utmärkt företag med hög tillgänglighet och servicegrad.
  • Britt-marie B
    Britt-marie B skrev om Reinholds Elservice
    Fick svar snabbt på min förfrågan, kom som utlovat, perfekt installation, trevlig rejäl kille. Eluttag på balkong med timer.
    Mycket nöjd.
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Reinholds Elservice
    Mycket bra och professionellt bemötande. Upplevde att jag kunde lita på deras service, att de har mycket god kunskap om och handlag med sina tjänster. Förtroendeingivande.
  • Peter
    Peter skrev om Reinholds Elservice
    En riktig klumpskomakare - så kan man beskriva Håkan på Reinholds.
    Hade tappat en fas på huset två dagar i rad p g a att han lagt mer eller mindre allt på denna enda fas tidigare, som trots allt var på 25A. Bad honom komma för att koppla om och avlasta den fasen, vilket han gjorde. Stod och tittade på proppskåpet i en evighet, ville titta på elelementen i garaget och öppnade kylskåpet (!). Sedan kopplade han om. På en fråga om det kunde hända igen svarade han att "det kan man ju aldrig veta"... När fakturan kom på jobbet (att rätta till det tidigare klantjobbet) så var den på 1645 kr (minus ROT) för 1,5h arbete (30 min arbete, 1h stå och titta på proppskåpet samt restid). När jag ifrågasatte summan var svaret "det är egentligen alldeles för billigt". Yeah, right. Ocker snarare.
    2016-05-26 Håkan L svarar Peter
    Hej Peter!
    Jag har varit hos dej för att rätta till vad andra utfört, personer som inte var det minsta elkunniga.
    Vid insallationen var tillträde till garaget inte möjligt och jag kunde omöjligen veta vilken fas som elementet var ansluten på det var inte möjligt att mäta heller.
    Att jag tittar i kylskåpet har sin förklaring jag vill naturligtvis veta om dessa ligger på samma fas eller inte för att utesluta felkällan.

Självfallet kan en huvudsäkring lösa ut igen jag kan aldrig svara att nu kan det inte bli fel igen tyvär.

Vänlig hälsning Håkan Lundberg Reinholdsel AB

Tavelsjövägen 20, 120 59 Årsta