Peter
skrev om
Reinholds Elservice
En riktig klumpskomakare - så kan man beskriva Håkan på Reinholds.
Hade tappat en fas på huset två dagar i rad p g a att han lagt mer eller mindre allt på denna enda fas tidigare, som trots allt var på 25A. Bad honom komma för att koppla om och avlasta den fasen, vilket han gjorde. Stod och tittade på proppskåpet i en evighet, ville titta på elelementen i garaget och öppnade kylskåpet (!). Sedan kopplade han om. På en fråga om det kunde hända igen svarade han att "det kan man ju aldrig veta"... När fakturan kom på jobbet (att rätta till det tidigare klantjobbet) så var den på 1645 kr (minus ROT) för 1,5h arbete (30 min arbete, 1h stå och titta på proppskåpet samt restid). När jag ifrågasatte summan var svaret "det är egentligen alldeles för billigt". Yeah, right. Ocker snarare.
Läs mer
2016-05-26
Håkan L
svarar Peter
Hej Peter!
Jag har varit hos dej för att rätta till vad andra utfört, personer som inte var det minsta elkunniga.
Vid insallationen var tillträde till garaget inte möjligt och jag kunde omöjligen veta vilken fas som elementet var ansluten på det var inte möjligt att mäta heller.
Att jag tittar i kylskåpet har sin förklaring jag vill naturligtvis veta om dessa ligger på samma fas eller inte för att utesluta felkällan.
Självfallet kan en huvudsäkring lösa ut igen jag kan aldrig svara att nu kan det inte bli fel igen tyvär.
Vänlig hälsning Håkan Lundberg Reinholdsel AB
gillar detta