Grödingevägen 49A, 147 31 Tumba — Visa karta

Hos oss på Reko Bil hittar du bilen du söker!

Vi är en seriös bilhandlare där du får personlig service, ordentliga garantier och förmånlig finansiering. Eftersom vi är en oberoende bilfirma säljer vi bilar i alla modeller och prisklasser. Vi säljer, köper och byter svensksålda begagnade bilar.

Kom gärna förbi och kika på det stora sortiment vi har i lager, provkör eller prata med oss om ditt nästa bilbyte. Söker du en specifik modell får du gärna höra av dig innan du kommer, så att vi kan vara säkra på att vi har just den inne för dig! På söndagar har vi endast öppet för tidsbokade besök.

Varmt välkommen till Reko Bil!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om Reko Bil

• 2020-03-21

Wanlong L skrev om Reko Bil
    Bro bro bro bro brobra bra bra bra bra Läs mer

Tove Å skrev om Reko Bil
    Mycket trevliga och servicevänliga Läs mer

Anita A skrev om Reko Bil
    Jag köpte min volvo v50 hos reko bil och mycket trevligt bemötande och så nöjd
    Tack Läs mer

Samuel R skrev om Reko Bil
    Supernöjd med köpet av min nya bil. Super service från ax till limpa 👌🏼 Läs mer
  • 2020-02-08

Vjatjeslav T skrev om Reko Bil
    Jag kommer definitivt tillbaka, tack för en trevlig affär! 😀 Läs mer
  • 2020-02-08

Galina R skrev om Reko Bil
    Måste vara en av Sveriges bästa bilfirmor, ärliga och trevliga!! Läs mer
  • 2020-02-01

Johannes H skrev om Reko Bil
    Super trevliga killar, kommer definitivt tillbaka!! Läs mer
  • 2019-12-09

Talal D skrev om Reko Bil
    Köpte en BMW, personalen var super trevliga, utmärkt service samt tillmötesgående när det gällde mina frågor, rekommenderar starkt Reco bil. Läs mer
  • 2019-12-06

Kenneth M skrev om Reko Bil
    Köpte en bil och bytte in min Lexus. Jag är nöjd med bemötande jag fick. Läs mer
  • 2019-12-03

Simon A skrev om Reko Bil
    Otroligt bra service, hjälp med varje steg av bilköpet och inlämningen av gamla.
    Bilen rullar utmärkt. 10/10. Läs mer
  • 2019-11-03

Fredrik B skrev om Reko Bil
    Mycket gott bemötande och några utförd affär Läs mer
  • 2019-11-01

Janika B skrev om Reko Bil
    Trevlig bemötande. Även om vi stötte på lite problem löstes det smidigt. Läs mer
  • 2019-10-06

Svante S skrev om Reko Bil
    Bra service, snabb återkoppling på frågor. Säljarna fick mig att känna mig trygg i affären. Läs mer
  • 2019-10-05

Conny Ä skrev om Reko Bil
    Enkelt, smidigt och seriöst intryck.
    Toppenbil! Läs mer
  • 2019-10-03

Kevin B skrev om Reko Bil
    Köpte en golf r av detta företaget, är väldigt nöjd med bemötandet och bilen. Läs mer
  • 2019-10-03

Debbi Z skrev om Reko Bil
    Utmärkt! Bilen var precis som på bilderna i annonsen. Trevliga människor. Läs mer
  • 2019-09-14

Mia K skrev om Reko Bil
    Proffsigt bemötande både på telefon & på plats. Körde långt för min lilla drömbil & är mycket nöjd med allt! Seriöst, trevligt & kan absolut rekommendera Reko Bil i Tumba! Läs mer
  • 2019-09-08

Linda E skrev om Reko Bil
    Köpte bil.
    Var extremt snabba på att svara på mail.
    Och trevliga. Läs mer
  • 2019-09-07

Karim H skrev om Reko Bil
    Trevliga personal är jätte nöjd med bilen Läs mer
  • 2019-09-07

Lisa G skrev om Reko Bil
    Köpte en Audi Q7. Blev mycket proffesionellt och väl bemött. Kommer köpa bil där fler gånger. Läs mer
  • 2019-09-06

Åsa E skrev om Reko Bil
    Proffsiga säljare som gör sitt yttersta för att jag ska bli nöjd som kund. Läs mer

Mika K skrev om Reko Bil
    Köpte en härlig fin bensinsnål bil med rätta färgen och det lilla extra. Bemötandet från dem var varmt och proffsigt. Förvätningarna var större lokaler men det skötte det bra,var flera förare som fick fram min bil. Jag är supernöjd!! Snabb ock fin affär. 😁 Läs mer

George K skrev om Reko Bil
    Tipsar alla på Reko bil. En av dem bästa bilhandlare som finns i Sverige. Ärliga personal. Snabbt service. Behövde inte ens kontakta dem för min vinterdäck som ska följa med bilen. Dem tog hand om allt själva. ❤️ Läs mer

Henrik B skrev om Reko Bil
    Snabbt och smidigt. Väldigt trevlig och lättsam personal. Gav ett bra intryck och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-08-31

Mia K skrev om Reko Bil
    Supertrevligt & proffsigt bemötande, både på telefon o på plats. Körde ca 60 mil för min lilla drömbil och tacksam att ni höll på bilen tills jag kunde komma upp! Så nöjd med allt. Tack! Läs mer
  • 2019-07-26

Joakim B skrev om Reko Bil
    En bil. Trevligt bemötande. Förväntningar på proffionalitet vilket levererades. Läs mer
  • 2019-07-26

Stefan W skrev om Reko Bil
    Väldigt serviceinriktade och hjälpsamma - riktigt bra!! Läs mer
  • 2019-07-24

Christian A skrev om Reko Bil
    Överlag en mycket bra bilaffär. Blev först lite besviken på att en buckla samt smårepor inte förmedlats över mail/telefon då jag åkte en bit men detta bad dem så mycket om ursäkt för och det kompenserade för på ett bra sätt. Kontakten var i övrigt bra och alla kändes väldigt trevliga och pålästa. Läs mer
  • Saul R

2019-07-06

Saul R skrev om Reko Bil
    Bemötande var super bra, personalen var super trevligta och kunniga när handlar om bilar och finansiering, jag uppskattar verkligen att dom var rymliga med bilens skick, framförallt tillgängliga när jag ringde och hade frågor med den bilen jag köpte... Allting var ök till slut.

Vh saúl Muñoz Läs mer
  • Jessica L

2019-07-01

Jessica L skrev om Reko Bil
    Otroligt trevliga, professionella och kunniga säljare. Jag köpte bilen av Jakob och är så nöjd över hans bemötande. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Patrik F

2019-06-22

Patrik F skrev om Reko Bil
    Skittrevliga grabbar och smidig affär! När bilaffären är klar där så försvinner desvärre medmänskligheten. Man drar ut på svar och kundsupport, hänvisar till deras "superbra" garantier som bara täcker om bilen sprängs utan bakomliggande orsak. Allt blir tidskrävande och krångligt. Bilen kostade mej 28000 kr på ca 150 körda mil i service och rep. (Erbjöd mej att stå för hälften eller mer som ersättning men fick nej) Skickat anmälan till arn, fick avslag då de ville ha in papper som låg i bilen på annan ort, kommer skicka in på nytt igen.
    Summa sumarum, enligt mej ingen trevlig upplevelse. Läs mer
    2019-06-23 Reko Bil svarar Patrik F
    Hej Patrik,

Du har inte kontaktat oss om att du hade problem på din bil, du öppnade upp ett ärende hos ARN och kräver oss på 28.000kr för en påstådd reparation som du säger att du har utfört.
    ARN begär in underlag och kvitton från dig men du kan inte uppvisa något sådant så dem lägger ner hela ärendet och informerar oss att vi inte ska kompensera något till dig.

Vi följer alltid ARNs beslut, i både gott & ont och vi har bland marknadens bästa garantier mot våra kunder, men när du inte kontaktar oss och inte kan visa upp något underlag på den påstådda reparationen så är det tyvärr inte mycket vi kan göra.

Med vänliga hälsningar,
    Emanuel
    2019-06-23 Patrik F svarar Reko Bil
    Jag kan absolut återkomma och redovisa de konversationer vi haft med de olika datum vi haft kontakt, samt kvitto på rep.

Mvh patrik
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-06-08

ferdi B skrev om Reko Bil
    Köpte en Audi A3. Allt gick smidigt och bemötande var bra per mail, telefon och på plats där jag blev upphämtad från tågstationen.

Allt pappersarbete och eventuell prisavdrag m.m gick bra och jag lämnade platsen som en riktigt nöjd kund. Läs mer
  • Saeid V

2019-06-06

Saeid V skrev om Reko Bil
    Jag köpte min drömbil tackvare de kunniga trevliga och glada personalen som lättade mitt beslut att välja bilen utan tvekan. Läs mer
  • 2019-06-06

Hamo J skrev om Reko Bil
    Köpte en bil, otroligt trevlig personal!
    Super nöjd! Läs mer

Kent G skrev om Reko Bil
    Jag körde från Skåne och skulle köpa en bil, när jag kom upp bilen stod ute på gården skitig både in och utvändig, där var ingen diesel på den jag kunde köra 20 km enl färddatorn,när vi skulle göra upp affären så blev vi avbrutna hela tiden av kunder som kom och fråga om allt, mycket störande, när jag fick bilen polerad o städad så är bilen fin jag är nöjd med bilen Läs mer
    2019-05-13 Reko Bil svarar Kent G
    Hej Kent,

Väldigt tråkigt att höra att din upplevelse var dålig hos oss.
    Angående tanken, hade du nämnt det för säljaren så hade vi fyllt upp den med 20L då det är vår policy.

Ibland så kan bilarna stå ute och då kör vi in den på avsköljning medans man skriver kontrakt men det verkar ha löst sig med en polering som en kompensation.

Kul att du är nöjd med bilen iallafall!

Med vänliga hälsningar,
    Emanuel

Muhamer B skrev om Reko Bil
    Jag köpte en passat cc och blev väldigt fint bemöt av företaget. Läs mer

Robin R skrev om Reko Bil
    Fffgvvcffgghhhhjjjcsssdfgeedffgreefffggrffghhtrrfgghyrdffghtrffg Läs mer
  • Dost A

2019-05-11

Dost A skrev om Reko Bil
    De är jätte trevliga med sitt bemötande.
    Själv fick jag en professionell service vid köpet av min VW Passat CC. Läs mer
  • 2019-05-09

Huseyin S skrev om Reko Bil
    Duktiga säljare som inte är för på, ganska tydliga med bilens egenskaper etc. tack för köpet🌟 Läs mer
  • 2019-04-05

Annette S skrev om Reko Bil
    Så nöjd med min bil ! upplevde säljaren som väldigt angagerande och mån om att det skulle kännas som en trygg och bra affär för mig som kund. Läs mer
  • 2019-04-05

Alonso R skrev om Reko Bil
    Superbra service och trevlig personal! Läs mer
  • Anders H

2019-03-05

Anders H skrev om Reko Bil
    Snabb och enkel affär
    Höll vad dom lovat
    Skulle göra affär med dom igen Läs mer
  • 2019-02-23

Milton S skrev om Reko Bil
    I think they are good. They are friendly. Läs mer
  • 2019-02-21

Gabriel K skrev om Reko Bil
    Tack för en riktigt schysst affär! Läs mer
  • 2019-02-20

Ban Badri A skrev om Reko Bil
    Jag köpte en bil. Jag blev bemött på ett jättebra sätt, de var jätte snälla och försökte hjälpa mig så mycket de kunde. Jag hade höga förväntningar och tyckte att företaget levde upp till dem och gjorde mer också. Jag kände att jag kunde lita på dem eftersom de förklarade på ett väldigt bra sätt och försökte göra allt de kunde för att få mig att känna mig säker och trygg, därför skulle jag kunna tänka mig köpa hos denna företag igen. Läs mer
  • 2019-01-19

Can R skrev om Reko Bil
    Bra bemötande sakkunnig personal smidig affär vi kmr att ses igen 100 procent Läs mer
  • 2019-01-17

Björn K skrev om Reko Bil
    Mycket trevligt bemötande. Bra service! Läs mer
  • 2019-01-15

Yunus C skrev om Reko Bil
    Är otroligt nöjd med mitt bilköp. Otroligt duktiga grabbar som jobbar där, väldigt proffsiga och kunniga! Rekommenderas starkt ! //Yunus Läs mer

Grödingevägen 49A, 147 31 Tumba