Grödingevägen 49A, 147 31 Tumba — Visa karta

Hos oss på Reko Bil hittar du bilen du söker!

Vi är en seriös bilhandlare där du får personlig service, ordentliga garantier och förmånlig finansiering. Eftersom vi är en oberoende bilfirma säljer vi bilar i alla modeller och prisklasser. Vi säljer, köper och byter svensksålda begagnade bilar.

Kom gärna förbi och kika på det stora sortiment vi har i lager, provkör eller prata med oss om ditt nästa bilbyte. Söker du en specifik modell får du gärna höra av dig innan du kommer, så att vi kan vara säkra på att vi har just den inne för dig! På söndagar har vi endast öppet för tidsbokade besök.

Varmt välkommen till Reko Bil!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 102 kunder tycker om Reko Bil

• 2019-01-19

Can R skrev om Reko Bil
    Bra bemötande sakkunnig personal smidig affär vi kmr att ses igen 100 procent Läs mer
  • 2019-01-17

Björn K skrev om Reko Bil
    Mycket trevligt bemötande. Bra service! Läs mer
  • 2019-01-15

Yunus C skrev om Reko Bil
    Är otroligt nöjd med mitt bilköp. Otroligt duktiga grabbar som jobbar där, väldigt proffsiga och kunniga! Rekommenderas starkt ! //Yunus Läs mer
  • 2019-01-15

Sandra G skrev om Reko Bil
    Mycket trevliga säljare! Är supernöjd med mitt bilköp! Läs mer
  • Daniel B

2019-01-05

Daniel B skrev om Reko Bil
    Snabb och smidig affär Läs mer
  • 2019-01-04

Gabriel K skrev om Reko Bil
    Härliga och schyssta grabbar, fick ett bra Inbytes pris på min bil. Jätte nöjd! Läs mer
  • 2019-01-04

Alexander L skrev om Reko Bil
    Gjorde ett inbyte mot en större bil. Bra bemötande trots röda dagar och fint bemötande på plats. Smidig affär! Läs mer
  • 2018-12-05

Maria E skrev om Reko Bil
    Bra bemötande. Vi är nöjda med vårt köp. Läs mer
  • David Å

2018-12-04

David Å skrev om Reko Bil
    Jag köpte en fiat freemont av grabbarna. De svarade snabbt och fanns tillgängliga på kort varsel om de var så att jag hade frågor eller ville se på bilen.
    Jag blev väldigt trevligt bemött med leenden och jag kände att trots min "Unga" ålder så tog dom mig seriöst, vilket inte alla bilhandlare har gjort i min erfarenhet.
    Det jag trodde innan jag dök upp var att spela min kort rätt men märkte ganska snabbt att personalen var öppna och ärliga emot mig, de försökte inte spela fult för att bara bli av med bilen/bilarna.
    Min erfarenhet av Reko bil var bättre än förväntat. Läs mer
  • 2018-12-03

Eton M skrev om Reko Bil
    Grym och väldig trevlig personal som gjorde hela bilköpet till en upplevelse. Inte sista bilen man köper därifrån iaf. Läs mer
  • 2018-12-03

Hassan K skrev om Reko Bil
    Grymt företag! Väldigt bra kundbemötande och väldigt proffesionella. Rekomenderas starkt! Läs mer
  • M J

2018-11-01

M J skrev om Reko Bil
    We bought a BMW 320d less than 2 weeks ago , and when we put winter tires today , the car is driving very bad and out of control , mechanic says it needs minimum 5000 kr , and the winter tires that we put just yesterday are useless and can’t be driven with .
    We call them and talk in a nice way like gentlemen, then they start screeming and talk bad and hang the phone .

Such people makes car business is very risky .
    I recommend people never to buy from them as we did . Läs mer
    2018-11-01 Reko B svarar M J
    Hello,

When you bought the car it was out for 159.900kr on blocket, you came out and checked the car and then said the winter tires are bad and that you need to change them so you wanted to go down 5000kr on the price of the car and we made an agreement of that.
    Now when you change the tires you want us to pay for new gummi when we already made a disscount of 5000 because of that problem and that is not something we can do.

Greetings,
    Reko Bil.
  • 2018-10-21

Joakim L skrev om Reko Bil
    Bytte min c220 mot en e61 535. Kom bra överens och jag är nöjd. Läs mer
  • Nikola N

2018-10-19

Nikola N skrev om Reko Bil
    Lycka till grabbar jag är mycke nöjd som kund hälsning Niko Läs mer
  • 2018-09-30

Grzegorz B skrev om Reko Bil
    Trevligt och proffsigt bemötande och arbete! Läs mer
  • 2018-09-20

Nemanja C skrev om Reko Bil
    köpte en Golv R Mk7
    Bemötande på topp, fräsh lokal! Läs mer

Muharem H skrev om Reko Bil
    Tack för en grym affär Reko Bil! Läs mer

Henrik B skrev om Reko Bil
    Vänligt och tydligt bemötande!

Rekommenderas 👍 Läs mer

Nikolaos S skrev om Reko Bil
    Snabbt problemfritt! Bra bemötande! Läs mer
  • 2018-09-08

Malin O skrev om Reko Bil
    Fel på tankmätaren som jag inte blev informerad om av säljaren Läs mer
    2018-09-09 Reko B svarar Malin O
    Hej Malin,

Har inte sett att du har återkopplat oss med detta problem?

Maila gärna oss på info@rekobil.se så hjälper vi mer än gärna till!

• Kostantins P

2018-07-31

Kostantins P skrev om Reko Bil
    mycket trevlig personal. De gjorde en bra rabatt, hjälpte till att ordna försäkringar. Läs mer
  • 2018-07-30

Saman K skrev om Reko Bil
    Köpte en bmw jätte trevlig o kunnig säljare, fick även komma in på söndag sent och allt gick snabbt o smidigt jag rekommenderar dem stark Läs mer
  • Florica P

2018-07-06

Florica P skrev om Reko Bil
    Bästa service 👍👌👌👌
    Kan rekomederas vidare😊 Läs mer
  • Niklas H

2018-07-05

Niklas H skrev om Reko Bil
    Bilen som köptes var helt enligt säljarens utlåtande.👍 Läs mer
  • 2018-07-04

Jesper C skrev om Reko Bil
    Snabb o smidig affär med klara besked. Tack Läs mer
  • 2018-06-04

Jerry L skrev om Reko Bil
    När man kom in så fick man ingen respons av dom som jobbade där så man var tvungen att gå fram o starta samtalet som kund istället för att känna sig riktigt välkommen,

Va intresserad av en bil dom hade, så va där för att provköra men då hade bilen ingen bensin kvar så dom bad mig inte åka så långt vilket jag tyckte va konstigt

Jag ville ändå ha bilen ,men jag hade upptäkt en rostfläck och förmedlade det till säljaren som va snäll att fixa det innan köpet , fick motorhuven och fronten lackad för ett bra pris med på samma gång

Men efter provkörningen va det 20 min kvar innan dom skulle stänga(18) men då skulle säljaren iväg så det blev en stressad handpenning som jag betalade då bilen skulle in på lackering

Provkörde på fredagen och skulle komma tillbaka ungefär ons-tors som senast då bilen skulle vara klar på lackeringen, hade inte hört något från dom så ringde på onsdagen och då visste dom
    Inte när den skulle vara klar, men han ringde tillbaka samma dag och sa att den va klar torsdag och senast fredag, men den blev klar på fredagen och då när jag kom in så fick jag prata med en annan säljare som var mycket trevligare så jag skulle gett 3 stjärnor men ni får 4 då den sista säljaren va så trevlig och ärlig Läs mer
  • 2018-06-02

Linda A skrev om Reko Bil
    Jätte bra servis. Hjälpsamma, kunniga. Rekommenderar dem!! Läs mer
  • 2018-05-23

Svante S skrev om Reko Bil
    Öppet 11-18. Näe det är det inte.

Ringer och talar om att jag vill titta på en bil på eftermiddagen så att dom hinner plocka fram den för provkörning.
    Jag kommer dit vid 14 och det är stängt! Ringer dom och dom talar om att dom är på lunch till 15.
    Jag är tillbaka 15:15 och det är fortfarande stängt. Ger upp.

14-15 är eftermiddag på min klocka.
    Det hade blivit ett köp, men nu blir det en annan försäljare som får mina pengar. Läs mer
    2018-06-08 Reko B svarar Svante S
    Hej Svante,

Jättetråkigt att höra om detta, vi är tyvärr underbemannande för tillfället då vi har kollegor ute på semester.

Ibland måste vi lämna firman för att köra iväg bilar till lackering/besiktning m.m.

Vi kan bara beklaga att detta inträffat och hoppas du kan ge oss en ny chans så ser vi till att du blir nöjd!

_____________________________________________________________________________________________________
    Uppdatering:

Tack Svante att du gav oss en chans till & hoppas din nya bil motsvarar alla dina förväntningar! :)

• 2018-05-07

Patrik N skrev om Reko Bil
    Köpte en freemont av dom och dom hjälpte till med allt. Men två dagar senare så ringde säljaren till oss och meddelade att det va körförbud på bilen. Och senare märkte vi att Acn va trasig och att den läcker olja från fördelingslådan. Har pratat med säljaren flera gånger och han skulle fixa det. Nu svara inte säljaren längre eller ringer upp. Trots att vi har lämnat tre meddelanden till hans kollegor. Så nu får vi stå för allt själva! Läs mer
    2018-05-23 Reko B svarar Patrik N
    Hej Patrik,

Jättetråkigt att detta har inträffat, har pratat med George som säger att du inte har återkopplat till oss med dessa problem.

Hör gärna av dig till honom så hjälper vi gärna till.

2018-05-23 Patrik N svarar Reko B
    Har ringt har skickat sms har lämnat medelande till hans kollega. Det är ni som inte har återkopplat. Mvh
    2018-05-23 Reko B svarar Patrik N
    Maila till Info@rekobil.se så ska du få hans direktnummer.

Reko Bil.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-05-04

Issa C skrev om Reko Bil
    Vi köpte en Porsche och blev väldigt bra bemötta allt gick snbbt och smidigt till dem skötte allt proffisionelt mkt bra kundbemötande här ska vi fortsätta köpa våra bilar hela familjen Läs mer
  • 2018-05-04

Marie-Louise E skrev om Reko Bil
    Emanuel & jacob var trevliga och hjälpsamma..inga problem med något bilen var är toppen.
    Rekomenderar Rekobil för..trevligt bemötande++++ Läs mer
  • 2018-03-10

Dawoud M skrev om Reko Bil
    Mycket proffionella . Allt gick smidigt och enkelt ! Rekommenderas Läs mer
  • 2018-03-08

Patrik K skrev om Reko Bil
    Jag köpte min första bil hos Reko Bil och jag är väldigt nöjd. Mycket trevligt personal som hjälpte mig. Jag kan bara varmt rekomendera dem! Läs mer
  • 2018-03-08

Robert R skrev om Reko Bil
    Bästa bilfirman jag har varit på, serviceminded och otroligt trevliga!
    Är supernöjd med min Volvo!! Läs mer
  • 2018-02-09

Emelie R skrev om Reko Bil
    Mycket vänliga killar som jag köpte min bil av. Hjälpte till med allt som jag behövde även lång tid efter köpet. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-02-04

Richard D skrev om Reko Bil
    Känns som en seriös bilfirma med trevliga säljare Läs mer
  • 2018-02-02

Susan O skrev om Reko Bil
    Trevligt bemötande och super bra service 👍 Läs mer
  • 2018-02-02

Alf G skrev om Reko Bil
    Hej , trevligt bemötande enkel , personal kunde svara på minna frågor, professionell och personlig service jag rekommenderar starkt Reko Bil.
    MVH
    Alf G. Läs mer

Alexis L skrev om Reko Bil
    Jättenöjd med bilköpet. Mycket trevligt kundbemötande och förtroendeingivande säljare. Läs mer

Jonathan M skrev om Reko Bil
    Jag är på det stora hela väldigt nöjd med bemötandet och framförallt med min nya bil. Jag skulle gärna rekommendera dem. Dock tog det lite väl lång tid att få fram nya vinterhjul till den. Läs mer

Mathias O skrev om Reko Bil
    Mycket bra service och bemötande. Läs mer
  • 2018-01-11

Patrik H skrev om Reko Bil
    Verkligen supernöjd och över all förväntan! Säljaren levererade bilen personligen hem till mig i Göteborg! Tack Emanuel för fantastiskt bemötande och snabb krångelfri affär! Läs mer

Dennis E skrev om Reko Bil
    En femma utan utan tvekan tack för god service & hjälp Läs mer

Hannes R skrev om Reko Bil
    Inga konstigheter när jag köpte min bil! Utmärkt service och bemöt med en trevlig attityd Läs mer

Henrik D skrev om Reko Bil
    Mycket trevligt bemötande , köpte min nya bil där och är väldigt nöjd
    Detta företag kan jag absolut rekommendera till alla som vill köpa bil Läs mer
  • Habil N

2018-01-07

Habil N skrev om Reko Bil
    Jag har köpt en BMW320 sportline, den är snygg och bra. Det var väldigt trevlig personal och dem jobbade väldigt snabbt och aktivt. Läs mer
  • 2018-01-05

Tina B skrev om Reko Bil
    Jag är otroligt nöjd med bemötandet
    Killarna som jobbar där vet vad dom gör Läs mer
  • Michel C

2018-01-04

Michel C skrev om Reko Bil
    Är jättenöjd med nya bilen från riktiga Reko grabbar! Frugan älskar bilen vilket blev ett extra stort plus i kanten. Blir en garanterad återträff till nästa bil! Läs mer
  • 2018-01-04

Kristina C skrev om Reko Bil
    Bra och proffsigt!
    Servicen efter bilköpet är utmärkt vilket värderas högt! Läs mer

Grödingevägen 49A, 147 31 Tumba