Reko Bil

Jonvägen 1, 141 49 Huddinge — Visa karta

Hos oss på Reko Bil hittar du bilen du söker!

Vi är en seriös bilhandlare där du får personlig service, ordentliga garantier och förmånlig finansiering. Eftersom vi är en oberoende bilfirma säljer vi bilar i alla modeller och prisklasser. Vi säljer, köper och byter svensksålda begagnade bilar.

Kom gärna förbi och kika på det stora sortiment vi har i lager, provkör eller prata med oss om ditt nästa bilbyte. Söker du en specifik modell får du gärna höra av dig innan du kommer, så att vi kan vara säkra på att vi har just den inne för dig! På söndagar har vi endast öppet för tidsbokade besök.

Varmt välkommen till Reko Bil!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 60 kunder tycker om Reko Bil

• Patrik H
    Patrik H skrev om Reko Bil
    Verkligen supernöjd och över all förväntan! Säljaren levererade bilen personligen hem till mig i Göteborg! Tack Emanuel för fantastiskt bemötande och snabb krångelfri affär! Läs mer
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Reko Bil
    En femma utan utan tvekan tack för god service & hjälp Läs mer
  • Hannes R
    Hannes R skrev om Reko Bil
    Inga konstigheter när jag köpte min bil! Utmärkt service och bemöt med en trevlig attityd Läs mer
  • Henrik D
    Henrik D skrev om Reko Bil
    Mycket trevligt bemötande , köpte min nya bil där och är väldigt nöjd
    Detta företag kan jag absolut rekommendera till alla som vill köpa bil Läs mer
  • Habil N
    Habil N skrev om Reko Bil
    Jag har köpt en BMW320 sportline, den är snygg och bra. Det var väldigt trevlig personal och dem jobbade väldigt snabbt och aktivt. Läs mer
  • Tina B
    Tina B skrev om Reko Bil
    Jag är otroligt nöjd med bemötandet
    Killarna som jobbar där vet vad dom gör Läs mer
  • Michel C
    Michel C skrev om Reko Bil
    Är jättenöjd med nya bilen från riktiga Reko grabbar! Frugan älskar bilen vilket blev ett extra stort plus i kanten. Blir en garanterad återträff till nästa bil! Läs mer
  • Kristina  C
    Kristina C skrev om Reko Bil
    Bra och proffsigt!
    Servicen efter bilköpet är utmärkt vilket värderas högt! Läs mer
  • Pelle E
    Pelle E skrev om Reko Bil
    Killarna kan verkligen sin grej, bättre service finns inte.

Tack för all hjälp! 😀 Läs mer
  • Patricia C
    Patricia C skrev om Reko Bil
    Har aldrig fått så bra service som jag fick hos reco:) Läs mer
  • Lukas W
    Lukas W skrev om Reko Bil
    Super nöjd! Säljarna är trevliga, hjälpsamma och känns ärliga. Har inte haft några problem alls med bilen.
    Tackar för en bra affär!

Hälsningar,
    Lukas Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Reko Bil
    Kan ju hålla med tidigare recensioner att killarna är trevliga och personliga, hjälpsamma med finansiering och osv.
    Men... Jag köpte en svart bil som visades i kvällsmörker, levererades i snöstorm. Den sades vara servad enligt servicebok.
    Så status efter en veckas ägande:
    Trasigt parkeringsljus, felinställt halvljus, rost på baklucka jag inte blev informerad om.
    Service har gått över med 1000 mil, det behövs bytas tändstift, motorolja, växellådsolja, fyrhjulskopplingsolja, glykolnivån är för hög, för mycket vatten i bromsoljan så den behöver också bytas.
    Jag fick en lånebil innan bilen levererades, en liten SEAT som också behövde akutservice och tjöt högt varannan minut, kändes mindre tryggt.
    Så, summa summarum, jag känner mig grundlurad, gissar att jag får skylla mig själv som inspekterar bilen så dåligt, men det var därför jag valde att köpa av en handlare för att inte få en bil "i befintligt skick".
    Reko har erbjudit sig att göra en fri service, men i vår hetsiga diskussion över den oinformerade rosten så vill dom inte prata mer med mig. Jag känner inte heller något förtroende för firman så jag lämnar hellre bilen till någon jag litar på så jobbet blir ordentligt gjort. Läs mer
    2017-12-11 Reko B svarar Lars G
    Hej Lars,

Verkligen tråkigt att läsa om din upplevelse hos oss, situationen som har uppstått är väldigt olycklig då vi gick igenom bilen noggrant och kom överens om att lacka om 4st delar (som också står i köpekontraktet)

I efterhand så upptäcker du en rostfläck på bagageluckan som både du & jag missade men kommer då överens om att vi kan dela kostnaden på att lackera den delen och även komplettera detta med en service på bilen som en slags av kompensation, men du avfärdar detta & skriver att vi skall betala hela annars så skriver du dåliga omdömen om oss.

Vi beklagar ännu en gång att detta inte kändes bra för din del men dörren står fortfarande öppen att vi delar på kostnaden på bagageluckan samt står för en service kostnadsfritt.
    2017-12-20 Lars G svarar Reko B
    Hej,

vad trevligt att ni beslutade att börja kommunicera med mig igen och med ett bemötande som jag hade förväntat mig av en servicevänlig firma.

Jag fick precis tillbaka bilen från volkswagen som har gjort en grundläggande diagnostik för att verifiera citatet "Det finns inte ett fel på bilen" jag fick av er.
    Nåväl, vi kan ju stryka den där servicen nu, för jag vågade inte köra längre utan en grundläggande service, så vi kan sluta diskutera den frågan. Det här är vad Volkswagen hittade:
    Bakre torkare sprutar snett, hela fästet är tydligen trasigt så motor och allt behöver bytas
    För låg signal från knackningssensor
    Stötdämpning skramlar: Kopplingsstängerna/krängningshämmare fram behöver bytas
    Yttre drivknutsdamask är trasig och behöver bytas
    Bromsskivor och belägg bak är slitna och behöver snart bytas
    Flexrören på avgassystemet är trasiga, medför byte av katalysatorer.
    En ungefärlig kostnad för att lösa ovanstående problem skulle ligga på över 35000kr.

Angående rost på bagagelucka, det framgick aldrig i era svar att ni ville dela kostnaden med mig. Jag är villig att ta det till diskussion om ni har ett vettigt förslag på ovanstående fel.
    Så om alla dörrar är öppna, slå gärna mig en signal
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Eric W
    Eric W skrev om Reko Bil
    Väldigt trevliga och gör alltid det lilla extra för servicen! Snabba, smidiga och hjälpsamma.

Kommer garanterat tillbaka Läs mer
  • Massimo N
    Massimo N skrev om Reko Bil
    2000 täck, bra shop.......................:)) Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Reko Bil
    Hittade en liten bil som intresserade oss via en annons. Eftersom företaget fått mycket bra feedback tänkte jag att det lät bra.
    Killarna var helt fantastiska rent ut sagt.
    De hämtade dessutom upp oss från stationen, då vi åkte kommunalt dit!

Bilen blev en lyckoträff!
    Precis perfekt för familjens ändamål.
    Bemötandet från ägarna till företaget gjorde sitt och vi vill varmt rekommenderar att göra era bilaffärer här!

Linda, Penke o Oskar Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Reko Bil
    Trevligt bemötande och serviceminded. Men som de själva säger: Att vara trevlig och sälja bilar är ingen konst, det är efter köpet servicenivån visar sig. Har haft några smågrejor som de åtgärdat utan problem eller knussel. Rekommenderas. Läs mer
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Reko Bil
    Trevliga, professionella, bra service.
    Vi rekommenderar dom till våra bekanta. Läs mer
  • Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om Reko Bil
    Över all förvänta och kanon bemötande , var skeptisk med handpenning på swish då det är en firma jag inte har haft o göra med innan men det var inga bekymmer och Emanuel skrev upp ett kontrakt på handpenningen , kort o gott en kanon affär och jag är helt nöjd Läs mer
  • Mirjete H
    Mirjete H skrev om Reko Bil
    Jag köpte en bil, Audi a5 slitne quattro (vit) 2014
    Jag är riktigt nöjd med kundtjänsten Emanuel en riktig härlig grabb som man kunde diskutera och inte var som de flest bilförsäljare som är så dryga jag är väldigt nöjd. Hoppas på ett bea köp i framtiden Läs mer
  • Patric K
    Patric K skrev om Reko Bil
    Superbra service, enkel kommunikation och bra service. Läs mer
  • Khaled M
    Khaled M skrev om Reko Bil
    Topp bemötande och superaffär gjordes snabbt och smidigt! Verkligen toppenservice! Läs mer
  • Hana D
    Hana D skrev om Reko Bil
    En av de bilaffärer som vi har besökt tidigare och tyckte att rekobil är bäst som vi har upplevt! Rakt o underlätta oss på teckenspråk! Tydlig! Härlig personal! Vi rekommenderar er STARKSTE att göra ett besök dit! Köpt bil som vi är maximum nöjd! Drömbil alltså! Vi kommer att göra återbesök dit igen! Läs mer
  • Jan Erik G
    Jan Erik G skrev om Reko Bil
    Personalen har varit mycket trevliga och hjälpsamma vid mitt besök
    Dom har hjälpt till med finansiering vid mitt bilbyte så det gick väldigt smidigt
    Jag är väldigt nöjd med allt Läs mer
  • Kemal T
    Kemal T skrev om Reko Bil
    Trevliga killar som kan bilar. Köpte en fin bil (Audi A6) och fick hjälp med ett o annat kring affären. Med andra ord, Nöjd Kund!
    Har köpt ett antal bilar kring söderort här i Stockholm men inte upplevt de som seriösa/ärliga
    Kan rekomendera Reko bil för de som har planer att skaffa, sälja eller helt enkelt byta bil!
    Mvh/
    Kemal Läs mer
  • Adalat T
    Adalat T skrev om Reko Bil
    Reko Bil har bra service . Jag är väldig nöjd med min bil . Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Reko Bil
    Mycket bra service- helgöppet.
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Siddika K
    Siddika K skrev om Reko Bil
    Jätte trevliga personaler med mycket bra hjälp! Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Reko Bil
    “ This dealership was top notch! Emanuel went above and beyond to make sure I purchased the car I was most comfortable with. He gave me suggestions and his advice, but was in no way pushy what-so-ever. After I decided on a car the process was absolutely painless. So quick and professional. I felt like family by the end of the whole process! I would highly recommend Reko Bil (Emanuel in particular) to anyone who is looking for a new or used vehicle. ”looking forward in doing more business in near future. Thanks a lot Läs mer
    2017-05-31 Reko B svarar Martin H
    Thank you so much for the kind words, I hope yoy enjoy your new car and that we will see eachother in the next buy! :)

Kind regards,
    Emanuel
    Reko Bil
  • TIGEST T
    TIGEST T skrev om Reko Bil
    Bra kundservice, trevlig personal och fina bilar. Läs mer
  • NAJAH F
    NAJAH F skrev om Reko Bil
    Bästa service och hrymt bemötande Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Reko Bil
    Mycket bra service!.............. Läs mer
  • Dawid Ł
    Dawid Ł skrev om Reko Bil
    Jag är mycket nöjd med hanteringen och köpa en bil. Bilen fungerar bra.
    Hälsningar Sylwia i Dawid Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Reko Bil
    Är superduper nöjd med min fina Audi, tack till Emanuel och till Reko Bil för den bästa bilaffären jag gjort i mitt liv!!!! Läs mer
  • Robin K
    Robin K skrev om Reko Bil
    Bästa säljarna i stan. Bra hjälp o gå till Emanuel för hjälp. Läs mer
  • Samantha C
    Samantha C skrev om Reko Bil
    Väldigt bra service, är så nöjd! Kommer definitivt komma åter när de är dags! Läs mer
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Reko Bil
    Bääääääässsssssssstttraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Läs mer
  • Sandra K
    Sandra K skrev om Reko Bil
    Proffsiga och kunniga från start, rekommenderar dom starkt! Läs mer
  • Simon S
    Simon S skrev om Reko Bil
    Snabb enkel services. Duktiga killar som kan bilar och lägger ner tid på sina kunder. Går därifrån med en najs deal Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Reko Bil
    Jätte bra bemötande och supernöjd med mitt köp 😊 Läs mer
  • Gabriel C
    Gabriel C skrev om Reko Bil
    Tack för ett bra bil köp. Bra personal bra service. Läs mer
  • Sargon Michael L
    Sargon Michael L skrev om Reko Bil
    Reko bil kändes bara rätt!
    En snabb och smidig affär.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Benji K
    Benji K skrev om Reko Bil
    Bra service professionella och snabba Läs mer
  • Urban R
    Urban R skrev om Reko Bil
    Bra bemötande och engagerade försäljare.
    Ett stort visat engagemang även efter bilköpet. Lite problem med kunniga mekaniker rekonderare. Läs mer
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Reko Bil
    Otroligt serviceinriktade, hjälpsamma och pålitliga!
    Jag rekommenderar starkt Reko Bil både för privatpersoner och för företag! Läs mer
  • Otto V
    Otto V skrev om Reko Bil
    Emanuel gav en fantastisk eftersupport!
    Tack för en trevlig upplevelse! Läs mer
  • Robin H
    Robin H skrev om Reko Bil
    Har köpt två bilar här ifrån.Varit mer en nöjd båda gångerna.Trevlig personal och seriös bilfirma Läs mer
  • Michel C
    Michel C skrev om Reko Bil
    Otroligt duktiga och erfarna säljare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Reko Bil
    Bra service och professionella bilhandlare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Soheil B
    Soheil B skrev om Reko Bil
    Grymt bra service! När man lämnar bilen vet man att allt sköts av proffesionella arbetstagare. Läs mer
  • Dani G
    Dani G skrev om Reko Bil
    Jättenöjd med försäljningen . Bra service och kommunikation från säljaren. Kan starkt rekommendera, speciellt om man inte har tid att sälja på Blocket. Läs mer

Jonvägen 1, 141 49 Huddinge