Salong Beautech

Läs vad 28 kunder tycker om Salong Beautech

• Ebba D

2019-09-25

Ebba D skrev om Salong Beautech
    Hade tidigare inte klippt mig på Salong Beautech. Fick tid den 27 aug för klippning och färgning i form av slingor. Är gravid vilket jag berättade redan när jag bokade besöket. Fick information om att färgen eventuellt inte skulle sitta lika bra men att man de då brukar vara snälla att ge reducerat pris ifall färgen släpper. Blev inte avrådd från att avstå färgning utan de tog gladeligen emot mina pengar.

Blev klippt och färgad i håret och nöjd med resultatet. Ungefär 1,5 veckor efter besöket hade färgen försvunnit och de ljusa slingorna som gjordes innan färgen sattes i syntes=såg ut som en tiger i håret. Ringer till salongen den 15 sep och berättar detta. Får då rådet att köpa silverschampo och återkomma om det inte blivit bättre.

Gick förbi salongen den 23 sep och visade hur håret hade blivit samt visade foton på hur det hade sett ut. Frisören som fanns på plats höll med om att slingorna bleknat. Frisören som färgade och klippte skulle höra av sig.

Idag den 25 sep ringer frisören (Rebecca) som säger att ingen kompensation kan ges då jag skulle ha hört av mig inom en vecka efter besöket samt att de faktiskt hade berättat för mig att färgen eventuellt inte skulle fästa lika bra. Att "tigerslingorna" syntes först efter ett antal duschar verkade hon inte bry sig om. Hon nämnde till och med att det inte är ovanligt att denna problematik uppstår för gravida. Med det i åtanke skulle hon självklart ha avrått från behandlingen eller förtydligat att inga garantier ges från början.
    Hon erbjöd mig att komma och färga om vilket skulle kosta minst 500 kr, har redan betalat 2500 kr innan så det känns minst sagt ruttet när det kunnat undvikas från början.

Kommer absolut inte gå tillbaka eller rekommendera denna salong till andra. Läs mer
    2019-09-27 Salong Beautech svarar Ebba D
    Hej Ebba
    Det var jag (Jeanette) som bokade dig och jag förstår att du är besviken att färgen har släppt och att du ångra att du bokade din behandling, trots jag informerade dig om risken för färgförändring vid graviditet. Jag vet inte vem du har prata här på salongen, men när din frisör Rebecca ringde dig idag, var det första gången hon hört om ditt problemet och det är nu 4 veckor efter din behandling. Rececca tyckte självklart att det var tråkigt och erbjöd dig därför en ny behandling för 500 kr, vilket är mycket billigt för en färgbehandling. Du har fått ett reducerade pris, vilket vi inte brukar ge 4 veckor efter utfört arbete och du har själv valt att göra denna behandling trots min information. Förstår därför inte din besvikelse eller kritik. Jag önskar även informera om att vi är 9 personer här på Salong Beautech och det därför är viktigt att kontakta den som utfört behandlingen. Vi har våra mobilnummer på visitkortet, så det skall vara lätt att få kontakt.
    Med vänliga hälsningar
    Jeanette
    Salong Beautech
    2019-09-27 Ebba D svarar Salong Beautech
    Hej, att ni har en gräns på att man ska hör av sig inom en vecka från behandlingstillfället när det gäller färgning är bara det märkligt, då börjar man ju undra vilken kvalitet ni har på färgningen. Det är tillräckligt dåligt om färgen släpper även efter 1,5 vecka, färgen borde väl sitta i längre än så?

För övrigt ska rimligen reklamation ske inom skälig tid efter att fel märkts eller borde märkts (se konsumenttjänstlagen 17 paragraf, analogt tillämplig för frisörtjänster).

Denna tidpunkt uppstod efter ett antal duschar, vare sig det gått 6, 9 eller 12 dagar osv. Vill ni verkligen vara den salongen som vägrar ta ansvar om färgen släppt efter 8 eller 14 dagar eftersom ni har en gräns på 7 dagar? Det är skrattretande.

Att ni försöker lägga över allt ansvar på mig som kund är också anmärkningsvärt. Jag tycker att jag ska kunna ringa det officiella numret och förutsätter då att ni inom personalgruppen pratar med varandra. Till och med hela nio anställda ska kunna kommunicera internt.
    Ett visitkort har jag aldrig heller fått. Menar ni på allvar att konsumenten har en skyldighet att ta med sig visitkort från er ifall klagomål ska tas emot? Jag hörde som sagt av mig till er 2 veckor och 5 dagar efter färgningen och då sades det ingenting om att jag skulle kontakta den som utfört färgningen, utan jag fick rådet att börja med silverschampo, vilket jag gjorde utan god effekt. Skärmdump som visar att samtalet ägt rum inkl datum och tid kan ni få på begäran om ni betvivlar att det skett. Den som jag talade med kanske borde hänvisat till utförande frisör om det var så viktigt. Eller varför inte bett mig komma ner och hämta ett visitkort om det är det enda korrekta sättet att få kontakt med frisör kring brister i utförande/avrådande?

Det handlar inte bara om informationen som jag fick, ni har även skyldighet att avråda klart och tydligt, särskilt om det nu är så vanligt att färgen sitter sämre hos gravida (konsumenttjänstlagen 6-7 paragraf, analogt tillämplig).

500 kr är säkert ett reducerat pris, men känns såklart fortfarande dyrt att betala när jag redan har betalat 2500 kr. Mer bekymmersamt än pengarna i sig är såklart er teflonhantering av ärendet, vilket minst sagt borde avskräcka framtida kunder.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Sonder
    4.9 / 5 i betyg — 183 omdömen
    Badge2019
    "Väldigt avslappnad och trevlig upplevelse. Rebecca gav mig en ny frisyr och klippte bort det sorgliga i att ha drabbats av håravfall. Jag ha"
  • 2019-06-27

Leyla G skrev om Salong Beautech
    Var och gjorde slingor+toning som jag brukar, slingorna blev ojämna och de absolut vägrade att ens kompensera mig med ett riskorn, dåligt utförda slingor händer inte med tiden. Otroligt trist att bli bemött på det viset när det råkar bli fel och man har gått till denna salong i 2 år. Aldrig mer. Dessutom fick jag aldrig ett utlåtande från frisören utan ägaren höll all kontakt och skrev "att vi är 4 frisörer som tvivlar på din yrkeskunskap" när ägaren inte ens är frisör. Jag är tillräckligt erfaren för att veta när jag har hackiga slingor. Läs mer
    2019-07-02 Salong Beautech svarar Leyla G
    Hej,

Mitt beslut grundar sig inte på kvaliteten av behandlingen utom på tidsperioden du väntat innan du återkom med ditt missnöje. Denna gång väntade du 24 dagar och det är tyvärr för länge för att utföra en korrigering. Utväxt kommer snabbt och det blir därför inte en enkel korrigering utan frågan om färg av utväxt samt en ny behandling. Salong Beautech gör korrigeringar utan kostnad när vi får återkoppling inom en vecka.
    Du kommenterar att vårt svar kommer från mig som är ansvarig på salongen och det är en självklarhet eftersom du kontaktade mig och vi tar synpunkter från kunder på största allvar. Vid problem tar vi hjälp av frisörförbundet och vi följer konsumentverkets rekommendationer.

Så här skriver konsumentverket
    Om du känner dig missnöjd efter besöket ska du så snart som möjligt vända dig till salongen med ett klagomål. Arbete som utförs på hår förändras snabbt och frisören måste få en möjlighet att undersöka håret och åtgärda eventuella fel så snart som möjligt. Samma sak gäller andra typer av skönhetsbehandlingar. Väntar du längre än 14 dagar med att klaga kan det vara svårare för dig att bevisa vad som har hänt, och dröjer det alltför länge så tappar du rätten att klaga helt och hållet.
  • Karin Annelie N

2019-05-17

Karin Annelie N skrev om Salong Beautech
    Klipp och färg hos Viktor. Klippte mycket, blev ojämnt och det slitna framtill klipptes inte utan håret klipptes bara rakt av. Färgen blev grå när jag specifikt sa att jag ville att den skulle vara varm. Fick dessutom fläckar på min tröja. Läs mer
    Cardell Hair Lounge & Cardell Barber
    4.7 / 5 i betyg — 410 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Har köpt flera olika tjänster som omfattat klippning, färgning och nyansering, behandling/inpackning. Har även köpt olika produkter som scha"
  • 2018-11-13

Emma H skrev om Salong Beautech
    Klippte mig hos Victor idag! Proffesionellt bemötande och otroligt trevlig!
    Gjorde en makeover och klippte av stora delar av mitt hår och kunde inte vara mer nöjd!! Hit kommer jag absolut gå igen och rekommendera till alla. Tack Victor! Läs mer
  • 2018-05-06

Lisa skrev om Salong Beautech
    Hårborttagning
    Har tidigare testat IPL ett par gånger och märker stor skillnad i effekt med den teknik som Jeanette använder nu. Jeanette är erfaren, lyhörd och vet verkligen vad hon håller på med. Alla andra på salongen jag träffat är också jättetrevliga. Jag bor på andra sida stan, men det är värt resan. Rekommenderar! Läs mer
    BangerHead Studio
    4.8 / 5 i betyg — 438 omdömen
    Badge2020
    "Hur ska jag sammanfatta denna kvinna, i hennes stol är jag som gladast! Hon är duktig som få, håret mår bäst och kunden är alltid i fokus. E"
  • 2015-08-14

Carolin E skrev om Salong Beautech
    Världens härligaste människor jobbar på denna salong, mycket trevlig atmosvär och duktiga arbetare blir alltid nöjd när jag lämnar salongen.

jag klipper mig här och färgar. Läs mer
  • 2015-07-07

Malin C skrev om Salong Beautech
    Frans- och brynfärg
    Lätt att boka på nätet, trevligt bemötande och proffsigt jobb! Läs mer
    Ekman Hair
    4.9 / 5 i betyg — 671 omdömen
    Badge2019
    "Helt underbart att bli ompysslad av fina Sofie. Fräschat upp topparna, tidigare gjort håret sunkissed. Alltid lika nöjd, både med behandling"

Tove K skrev om Salong Beautech
    Jag bokade fotvård hos Bozena. Behandlingen och bemötandet var jättebra. Jag är jättenöjd och kommer nog att boka fler behandlingar där. Läs mer

Casper R skrev om Salong Beautech
    Casper var mycket nöjd med klippningen och tyckte att Gabriella var jätte-trevlig! Läs mer
    Deevi Sthlm
    4.8 / 5 i betyg — 237 omdömen
    Badge2018
    "Proffsig och personlig! Klipper, färgar och gör mig glad😍"
    Caroline P

Ulla B skrev om Salong Beautech
    Har testat naglar, nya och påfyllning, plockning och färgning av bryn och hårklippning hos Jeanette och Gabbi och är mycket nöjd.
    Det är trevligt att komma till dom Läs mer

Maria Ö skrev om Salong Beautech
    Proffsiga, vänliga, hjälpsamma och oerhört kunniga Läs mer
    Grieco Ericsson Hair Couture
    4.9 / 5 i betyg — 181 omdömen
    Badge2019
    "Proffsigt och trevligt med väldigt fint slutresultat! Nöjd med både färg och klipp!"

Lena K skrev om Salong Beautech
    Flexibla - kom på fel dag men de fixade så jag fick en tid samma dag trots allt. Känns gemytligt när man besöker salongen Läs mer

Lise-lotte R skrev om Salong Beautech
    Fint bemötande. Proffsig behandling. Återkommer gärna Läs mer
    Kameleonten
    4.4 / 5 i betyg — 329 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Trevlig personal, fin miljö och bra resultat ger en mycket bra kundupplevelse!"
    Teresia A

Ingmarie C skrev om Salong Beautech
    Mycket bra och trevligt bemötande. Flexibelt och lösningsorientrat. Läs mer

Ann-mari E skrev om Salong Beautech
    Hade sökt på Shellack o fick upp denna salong, när jag väl var där säger hon som ska göra det att det har inte det märket det gör på annat sätt o slipar av min gamla färg fast jag inte ville. Utbudet på färger var minimalt. Nästa gång jag gick dit var för att ta bort det helt o sedan hitta en bättre salong. När hon slipade bort färgen brände hon mig några gånger o förstörde flera naglar. Läs mer
    Lazy Barber and Coffee
    4.8 / 5 i betyg — 220 omdömen
    Badge2019
    "Är superglad över att ha hittat denna salong. Superservice, bra priser, bra produkter och kanonläge. Toppen med onlinebokning så kan jag väl"
  • Birgitta D

2015-07-05

Birgitta D skrev om Salong Beautech
    Precis vad man söker - ett genuint kunnande i kombination med en fantastisk förmåga att kunna översätta kundens önskemål till resultat.
    Dessutom en trevlig stämning som smittade av sig på alla i salongen - kunder såväl som personal! Ser fram emot kommande besök! Läs mer

Helene P skrev om Salong Beautech
    Färgade ögonbryn och fransar, otroligt kunnig personal som valde helt rätt färg och ton. Jag är supernöjd med resultatet! Läs mer
    Monas Klippotek
    4.8 / 5 i betyg — 124 omdömen
    Badge2019
    "Får alltid ett väldigt varmt och trevligt bemötande. Mona är en skicklig och lyhörd frisör. Mycket prisvärd för såväl klippning, produkter"

Lina N skrev om Salong Beautech
    Supertrevlig personal! Väldigt kunniga och man känner sig trygg:-) Läs mer

Jeanette L skrev om Salong Beautech
    Ingen salong jag skulle rekommendera Läs mer
    ScissorHands
    4.9 / 5 i betyg — 315 omdömen
    Badge2019
    "Det finns inte många frisörer med lika mycket erfarenhet som Kim. Han kan sina grejer! 👍👍"

Evelina S skrev om Salong Beautech
    Bästa frisören och bästa fotvården. Läs mer
  • Anja M

2015-07-03

Anja M skrev om Salong Beautech
    Både jag och min tonårsdotter har klippt oss på Salong Beautech och är mer än nöjda både med klippningen och den underbara trevliga frisören. Salongen är liten och charmig med en välkomnande familjär stämning. Jag ser ingen anledning att gå någon annanstans, nu när jag äntligen hittat en frisör som kan klippa mitt hår så jag känner mig snygg med minimal ansträngning. Läs mer
    WAU Notuddskajen
    4.8 / 5 i betyg — 385 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Gjorde ett jättebra jobb med klippning av min son"
    Cornelia L
  • Christine W

2015-07-03

Christine W skrev om Salong Beautech
    Mysig, personlig salong med xtra allt och världens bästa frisör Gabby, för fina naglar Jeanette :-) Fixat naglar och klippning är det jag använt mig av och är mer än nöjd :-) Läs mer

Anna-karin C skrev om Salong Beautech
    Snabb bokning, bra service, omtanke under behandlingen och bra resultat. Läs mer
    O Frisör
    5.0 / 5 i betyg — 68 omdömen
    Badge2019
    "Har länge letat efter en frisör som förstår och lyckas skapa det resultat jag vill åt! O Frisör lyckas med det varje gång! O Frisör är he"

Catherine Z skrev om Salong Beautech
    Trevligt bemötande, duktiga tjejer. Läs mer

Maud J skrev om Salong Beautech
    Bra och professionellt bemötande av proffsig och trevlig personal! Läs mer
    WAU Jakobsbergsplatsen
    4.8 / 5 i betyg — 747 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Gjorde ett jättebra jobb med klippning av min son"
    Cornelia L
  • 2014-02-05

Fatima L skrev om Salong Beautech
    Jag har fått jättefina naglar tack vare Jeanette! mycket kunnig nagelteknolog som jag rekommenderar starkt!!!!
    Jag gick från att vara nagelbitare till att få jättefina naglar tack vare henne!

/Fatima L Läs mer
  • 2014-02-05

Donna k skrev om Salong Beautech
    Jätte jätte nöjd med min frisyr. Den första frisör jag mött som faktiskt lyssnar och så fick jag gott espresso kaffe, det kan inte bli bättre.
    OBS! Reco har fel adr salong Beautech ligger på Brunnsgatan 4 men det syns på deras hemsida Läs mer
    Zebrasalongen
    4.8 / 5 i betyg — 26 omdömen
    Badge2017
    "Alltid Trevlig Hon är min bästa frisör"
  • 2010-11-10

gabriella g skrev om Salong Beautech
    Jättenöjd med mina vita tänder!! Har även provat IPL hårborttagning, liten mysig salong med kanon priser! Värd att rekommendera Läs mer

Bästa Frisörerna nära Salong Beautech:

Åsa Å Åsa Å tycker: