Särelinds Bygg AB

Särelinds Bygg AB

Särelinds Bygg AB är ett litet familjeföretag som har lång erfarenhet av bygg och entreprenadverksamhet. Vi åtar oss såväl stora som små projekt. Allt från byggnadsarbeten till måleri eller snickerier kan du få hjälp med av oss - vi har erfarenhet av det mesta.

Vi levererar alltid högkvalitativa och trygga entreprenader. Engagemanget för våra kunder ligger till grund för allt vi gör. Välkommen till oss!

Läs vad 48 kunder tycker om Särelinds Bygg AB 2

2021-05-13
    Kristofer på Särelinds bygg har hjälpt mej med bl.a. mycket fina altanbyggen, montering av skjutdörr och fönster. Jag fick en mycket seriös och ansvarstagande bild av Särelinds bygg. 👍🏽
    2021-05-11
    Mycket hög arbetsmoral, vill man ha jobbet utfört med kvalite så ska man definitivt anlita Särelinds Bygg!
    2021-05-11
    Mindre renovering utförd snabbt och bra! Lätta att ha att göra med.
    Tack för uppdraget och recon. Allt gott Särelinds Bygg AB
    2021-05-09
    Denna gång gjorde vi ett litet projekt och fick hjälp snabbt och smidigt.
    Tack för uppdraget och omdömet, kul litet projekt. Må bäst Särelinds Bygg AB
    2020-09-28
    Renovering av lägenhet.
    Mycket bra bemötande. Hade förslag på smarta lösningar och blev en god diskussionspartner.
    Jag är nöjd!
    Är du nöjd så är vi nöjda. Tack för Recon Särelinds Bygg AB
    2020-09-04
    Jag behövde snabb hjälp med att bygga upp en vägg och innerdörr. Trodde inte det skulle gå att hitta när jag började ringa runt.
    Särelinds Bygg, var mycket snabba att svara, hitta plats i sitt schema redan inom en vecka. Trevliga och proffsiga i sitt bemötande.
    Väggen, Dörren allt på plats, snyggt och städat, på en dag, trots att det inte var standardmått på dörr eller något annat.
    Mycket, mycket nöjd.
    Tack för Uppdraget och tack för recon :-) Allt gott /Kristofer Särelinds Bygg AB
    2020-01-02
    Noggrann och kunnig samt trevlig snickare mycket nöjd.
    2020-01-02
    Anlitade Särelinds Bygg AB för en efterlängtad badrumsrenovering.
    Hade en positiv och ”allt går att ordna” dialog under hela projektet vilket gjorde oss trygga. Badrummet blev fantastiskt och just så som vi ville ha det.
    Planerar att åter anlita dem för att renovera resten av lägenheten.
    Kan varmt rekommendera Särelinds Bygg AB.
    2019-12-31
    Jag har under flera år anlitat Särelinds Bygg AB, för diverse renoveringar i hemmet.
    Alltid blivit trevligt bemött, med snabb service och ett väl utfört arbete.
    De har utan tvekan levt upp till alla krav man som kund kan tänkas ställa, när man anlitar någon.
    En firma som genom god kommunikation, genuint engagemang och mycket goda slutresultat, alltid mer än levt upp till mina förväntningar.
    Kommer definitivt vända mig till dem I framtiden och tvekar inte att starkt rekommendera dem till andra, både för små och stora projekt.
    Hej Mikael. tack för en väldigt fin RECO. Jag ser fram emot fler spännande projekt i framtiden, stort som litet. Det är alltid extra trevligt med återkommande kunder. God fortsättning och gott nytt år //Kristofer Särelinds Bygg AB
  • Karl F
    2019-04-24
    Vi anlitade Särelinds Bygg AB för renovering av toalett och läggning av vattenburen golvvärme och golv i toa och intilliggande hall.
    Lösningsinriktade, lätta att ha att göra med, snabbt utfört och fint resultat. Allt på plats som överenskommet.
    Inga konstigheter helt enkelt. Vi är väldigt nöjda.
    Tack Karl! Skönt att det blåste medvind hos er, dessa ”klart innan Jul” är det tuffaste många gånger, ni var ju störtsköna och det var kul att jobba hos er. Då blir det helt klart enklare :-) Ha det /K Särelinds Bygg AB
    2019-04-11
    En riktigt pålitlig samarbetspartner.
    2019-04-09
    Särelinds totalrenoverade vårt ruckel från -39, dvs rev ut allt ut till skalet och tilläggsisolerade och byggde upp enl våra önskemål.
    Lite delbetyg:
    - Kommunikation/dialog om lösning: 5
    - Kvalitet och detalj: 5
    - Pris: 4 (inte billigast)
    - Hålla tidplan: 2 (skulle ta ca 3 månader men vi flyttade in efter 4,5 och sedan slutfix dock rätt tydligt redan i startdiskussionerna att de var överbokade men ville anta jobbet, så viss förståelse).

Summa: Kan rekommendera Särelinds. Väldigt bra dialog och genomförande!
    Tack Johan, jag får erkänna att det svåraste med dessa stora projekt är att uppskatta tidsåtgången, och sedan att hålla den. Men efter varje renovering så tar man med sig lärdomar till nästa projekt. Hopps att ni ska trivas i många år framöver. //K Särelinds Bygg AB
    2019-02-08
    Platsbyggd bokhylla runt fönster med inbyggt elementskydd. Kristofer was väldigt trevlig och flexibel i sitt arbete, slut resultatet blev skit snyggt och jag är en nöjd kund.
    Tack Olivia, det var ett superkul jobb och du var väldigt trevlig och bra att göra med :-) Särelinds Bygg AB
    2019-02-05
    Väldigt snabb och proffsig hjälp. Kan varmt rekommendera dom.
    Tack Thomas, kul att få hjälp en granne i ”nöd” :-) Särelinds Bygg AB
  • Rolf W
    2018-10-06
    Beställde träaltan + entrégång, totalt c:a 40 m2.
    Blev mycket gott bemött hela tiden, både per mail och per telefon
    Mina förväntningar på material och jobb var mycket höga. Dessa förväntningar uppfylldes med råge. Jag är extremt nöjd med Särelinds Bygg.

Leverantören av material var rent ut sagt usel. Han lastade av på uppfarten till min granne och mig. När Särelind påpekade detta flyttades virket till min tomt. För detta debiterade leverantören 1140 kr + moms, extra. Det ogillar jag skarpt.Mycket skarpt.

Särelinds är toppenleverantör men underleverantören är lat och usel!
    Ett område jag aldrig vistats i förut, var imponerad över landskapet, häftiga hus och trevliga människor, vad mer kan man begära? Var extra roligt att jobba åt dig Rolf, en riktigt gentleman men fötterna på jorden. Tack för uppdraget, och vinflaskan :-D Tråkigt med leverantören annars hade det varit mycket trevligare helhetsbild. Särelinds Bygg AB
    2018-10-05
    Särelinds byggde upp vårt badrum och en toalett efter ett stambyte. Alla hantverkarna var mycket trevliga och duktiga på sina jobb. Kristofer verkade tycka det var kul med våra material- och möbelval och kom med bra förslag och förklaringar där vi inte visste vad vi skulle välja. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Ett av de smakfullaste badrummen vi gjort, det var slit och varmt, många trappor utan hiss men värt mödan och är tacksamma för uppdraget. Ni var väldigt bra att jobba med! Ha det ;-) Särelinds Bygg AB
    2018-09-22
    Mycket bra och noggrann fasadmålning! Dessutom ett väldigt positivt bemötande!
    Tack Marianne, all cred Till bästa Lasse på Leds måleri. Tack för recon ???? Särelinds Bygg AB
    2018-06-17
    Målning och tapetsering av tre rum, upptagning av fönster i fasad, byggande av ny vägg, läggande av heltäckningsmatta mm

Mycket nöjd med genomfört arbete. Både byggare (Kristofer), målare och elektriker lyhörda för önskemål och noggranna vid genomförandet. Kom även med egna förbättringsförslag. Flexibla med arbetstider för att komma i mål så snabbt som möjligt (jobbar kväll/helg vid behov och möjlighet).

Lätt att få kontakt med både via mail, telefon och sms vilket underlättade samarbetet. Även prismässigt bra, inte billigast men prisvärt.

Rekommenderas verkligen!

Jörgen, Danderyd
    2018-06-11
    Utmärkt betyg på utfört jobb. Noggranna och serviceminded. De verkade gilla sitt jobb och visade stolthet över det de åstadkommit. Däremot är de svåra att få kontakt med. Och de ringer inte tillbaka fastän att man lämnar meddelande och ber de göra det.
    Hej Bengt, stort tack för recon. Jag minns inte riktigt om det var 2 år sedan vi var hos er, jag har för mig det var sommar och semestertider, men jag hoppas verkligen att vi fick kontakt igen och ber om ursäkt för slarvig återkoppling. Ha en riktigt härlig sommar Särelinds Bygg AB
    2018-06-11
    Renovering av bad och duschrum.
    Bra bemötande.
    Företaget levererar en lite optimistisk tidslinjal, med hänsyn till deras övriga åtaganden.
    En hel del småbrister uppdagades vid kundens egen besiktning av arbetet, dessa rättades dock till av företaget efter påpekande.

I det stora hela positivt.
    Hej Håkan, tack för att du tog dig tid att skriva. Även hos dig var det länge sedan och man kan bara bli bättre. Tack för uppdragen och feedback Särelinds Bygg AB
    2018-06-09
    Dom var bra att ha att göra med och gjorde ett bra jobb. Dom renoverade vår tvättstuga.
    Tack Håkan, tror det är 4 år sedan vi var hos er, så stort tack för recon! :-) Särelinds Bygg AB
  • Gabriella S
    2018-06-09
    Kunde inte fått ett finare badrum! Så nöjd!💖
    Stora kramen fina syster, väldigt smakfullt badrum ni designat! Särelinds Bygg AB
    2018-06-09
    Särelinds bygg AB är en pålitlig samarbetspartner som vi har arbetat med ett antal år. Trevlig personal som ställer upp i ur och skur för att kunden ska få det dom eftersöker. Jag rekommenderar Särelinds bygg AB till alla som söker en stabil firma som löser det mesta inom byggnation.
    / Jocke Ubblix
    Tror det är därför vi jobbar så bra ihop Jocke :-) Tack för recon :-) Särelinds Bygg AB
    2018-06-07
    Jättenöjd, bra kundbemötande och proffotionelt utfört arbete, högsta betyg!
    Tackar för fina ord och bra betyg! ???? Särelinds Bygg AB
  • Brani O
    2018-06-07
    Professionella hantverkare, bra kontakt från början till slut, snabbt utförda jobb och mycket konkurrenskraftiga priser.
    Rekommenderas starkt!
    Säger stans bästa reklambyrå! Tack och bock :-) Särelinds Bygg AB
  • Kristofer S
    2018-05-17
    Fantastiskt bra underentreprenörer! :-)
  • Emil B
    2018-04-04
    Sjukt nöjd. Fick träpanel uppsatt i mitt kök. Detaljarbetet och passningen runt fönster och andra svårare utrymmen är väldigt proffsigt gjort. Sen fick man det lilla extra med snygga fogningar, så allt ser helt original ut i min sekelskifteskåk. Kan skicka bilder om någon skulle vilja se, så nöjd är jag!
    Heyyy det glädjer mig att höra, och ni förtjänar det bästa ! :-) Tack och bock Särelinds Bygg AB
    2018-02-15
    De har gjort om min kök, jag är super nöjd med de.
    Fint bemötande och perfekt jobb. De är mycket duktiga och kunniga. Jag kommer att ha de i framtiden för min badrum och tvättstugan.
    Har rekommenderat de till många.
    Tack Sara, det var ett nöje att arbeta hos er. Varma hälsningar Särelinds Bygg AB
    2017-12-06
    Noggrann , duktig & en trevlig prick.
    Tack Lasse, kul att våra vägar korsades :-) Särelinds Bygg AB
  • Jakob H
    2017-12-02
    Jag har anlitat Kristoffer för köks renovering och bygga gäst wc. Kvaliteten på arbetet är 100%. Enkel att kommunicera med. Återkopplar alltid direkt.
    Tack kompis för reco och fina ord :-) Särelinds Bygg AB
    2017-11-29
    Mkt bra bemötande & trevlig personal.
    Tack för uppdraget, och recon :-) Särelinds Bygg AB
    2017-10-27
    Nej, vi är inte nöjda här. Kristofer fick en förfrågan att på kort varsel sätta upp ett nytt kök hos oss. Hade inte vårt köksskåp ramlat ned hade allt kanske varit ok, men det blev inte uppsatt som det skulle (obvi). Efter det var det ett arbete fullt av bortförklaringar och lättvindighet över det som hade hänt (vilket var en nära döden-upplevelse för oss + att allt vårt finporslin inkl arvegods och minnen sparade över 20 års boende är borta). Därifrån drog arbetet ut på tiden, dagar skulle arbetas men det kom ingen och fakturor skickades med 0 dagars betalning och vi fick otrevliga mess när de inte betalades snabbt nog.

Det är vår upplevelse. Ibland vill ngn göra gott och bra, men ibland är det ändå inte bra nog.
    Hej Frida och Niklas, verkligen tråkigt att ni känner så och väljer att dela den bilden av mig som hantverkare. Men det finns ju alltid 2 sidor av ett mynt. Ni ringer mig mitt i semestertider och vill ha hjälp, ni ringer fredag vi bokar måndag. Ikea leveransen är inte komplett, det kommer en till leverans, jag åker tvärs över stan för att ta emot ert paket då ni arbetar. Har som alltid noterat lite färgkoder osv, ni har som de flesta 0502-y på snickerier. Ni vill anlita oss för montering socklar i hela lägenheten, skickar dit en kille som sågar upp allt och preppar. Målaren är i full gång, målar fönster foder osv med 0-500 vilket är snyggt! Jag får samtal, jag har minsann köpt fel socklar det är fel färg. Jag förklarar att det var 0502-y eftersom det var det i övriga lägenheten. Varning 1, det har alltid varit 0-500 du har köpt fel, Oj, OK dom väljer alltså att ljuga om det. Fan skitsamma, pratar ihop mig med kollegan, bestämmer mig för att bjuda på nya Socklar i 0-500, för vem gör det annars..? Måste uppskattas, det får man igen med nöjd kund osv Flyttlass kommer till lägenheten, mitt i allt. Vi drar runt bland kartonger och försöker montera gratis-socklar, slutför. Det uppstår väntetider, leverans av vitvaror diskbänkar m.m måste komma, däremellan ska plattis in och sätts kakel, min plattis klappar igen för semester och kunde Tyvärr inte, vad ska man göra? Men det fick ju iallafall mina rabatter på kaklet de hade valt, blev rätt stor skillnad. Jag ordnar med VVS, fixar elektriker, svårt under semestertider och dessutom så plötsligt utan planering. Det blir lite hattigt, man kommer när man kan och det passar, men man försöker hjälpa till. Här blir det tokigt, utan förvarning börjar ni packa upp stora mängder porslin i skåpet (som vi inte har förstärkt ännu) och under helgen händer en olycka , skåpet pallar inte tyngden och lossnar från sina fästen. Här blir det otrevligt, jag får ta hela skulden och blir ifrågasatt om mitt kunnande osv osv Försöker förklara, be om ursäkt (slingra tyckte ni) men var mest lättad över att ingen skadade sig. Kontaktar mitt försäkringsbolag som talar om för mig att jag inte har någon skyldighet att ersätta detta, det var en olycka självrisken var dessutom högre än värdet på godset, struntade i försäkringsbolagets råd och bestämde mig för att åka och städa upp och köpa nya skåp, luckor lådor täcksidor osv, som fått skador. Men som ni säger ibland försöker man göra gott men det räcker inte för alla. Livet är orättvist, men önskar er all lycka i framtiden. Är verkligen ledsen och ber om ursäkt för det inträffade, vad det än berodde på. /Kristofer Särelinds Bygg AB
    2017-08-24
    Trevligt bemötande genom hela processen. Gör ett snyggt arbete och bygget gediget. Kommer med förslag och lösningar på uppkomna problem.

Rekommenderas starkt om ni vill ha hjälp med ett byggprojekt.
    Tack Hampus, only the best for the best! ;) nöjet är mitt Särelinds Bygg AB
  • Martin Z
    2017-05-09
    Väldigt nöjd med slutresultatet och mitt nya kök. Bra och enkla att ha att göra med.
    Enda anledningen att det inte blir en 5:a i omdöme är att projektet tog ganska mycket längre tid än utlovat.
    2017-02-05
    Otroligt duktig och proffesionell i sitt arbete. Serviceinriktad och bra kommunikation från början till slut. Rekommenderar varmt Särelinds Bygg.
    Tack för en fin RECO, :-) nöjet var mitt. Särelinds Bygg AB
    2017-01-14
    Duktiga och effektiva och håller alltid vad dom lovat
    2017-01-13
    Det blev tryggt att anlita Särelind Bygg. Som vanligt vet man man inte innan om jobbet jag beställt skulle bli bea. Särelind Bygg levererade på tid o inom budget samt att jag är mycket nöjd med resultatet.
    Jag kan varmt rekommendera företaget!
    Mvh Benny Jagnson
    Om jag kunde betygsätta kunden tillbaka skulle du få en klockren 5:a, tack för RECON, tack för uppdraget. Allt gott Särelinds Bygg AB
    2017-01-11
    Bra och servicevänligt med bred kunskap. Håller tider och alltid hög kvalitet. Bra underleverantörer:).
    Tack för fina ord, må bäst! :-) Särelinds Bygg AB
    2016-09-26
    Mycket bra bemötande. Håller tider och meddelar om dom blir sena. Alla hantverkare som har varit inblandade har dykt upp.

Särelinds Bygg har gjort om vår lilla toalett samt renoverat vår dotters rum (målning, tapetsering och byggt om en garderob).
    Hej Elisabeth, tack för din RECO, önskar jag hade fått delta mer i ert projekt men glad att ni är nöjda (strävar alltid efter att få utomordentligt nöjda kunder) och vet stt det blev lite stressigt med småslarv som följd på vissa moment, det viktiga är att det inte är OK och stt det åtgärdas utan dröjsmål. Tack igen för att du lämnade en RECO ;) Särelinds Bygg AB
    2016-09-23
    Mycket bra utfört arbete. Ordning och reda städat och fint efter varje dag. Trevliga hantverkare som hållit på över två månader med total renovering av mitt hus. Kan varmt rekommendera detta företag! Varma hälsningar från Lasse!
    Tack Lasse, det har varit hur kul som helst att jobba med dig och ditt hus. Kommer sakna både dig (kungen Av Väsby) och ditt ställe, det är extra roligt att jobba med kunder som är engagerade och följer projektet med spänning! Tack för ett roligt och utvecklande projekt! På återseende Särelinds Bygg AB
    2016-09-22
    Särelinds bygg AB har gjort ett mycket bra jobb i vårat radhus.
    Jobbet bestod av att göra en ny rak trappa till övervåningen, Kristoffer var på plats och utförde ett mycket bra jobb med en mycket bra precision då det va lite speciella vinklar mm, vi är jätte nöjda! Jobbet gick smidigt och han var mycket punktlig och noggran.
    Finns inget att "klaga" på, har haft dålig erfarenhet av snickare men särelinds bygg fick mig verkligen att ändra uppfattning! Verkligen att rekommendera detta företag/ Philip Hansson Tegvägen 63 Vallentuna
    Första och främst vill jag tacka dig för att du tog dig tid stt skriva en RECO. Och tack för en fin recension, det betyder mycket och gör det lite lättare och roligare att gå varje morgon. Sen så älskar jag ju att snickra också ;) stort tack för ett roligt jobb! /Kristofer Särelinds Bygg AB
    2016-06-21
    Särelinds Bygg bytte vindskivor hos oss. Snabbt, proffsigt med kunskap.
    2016-01-10
    Anlitade Särelinds Bygg för renovering av ett badrum och stambyte av tvättstuga. Allt har gått superbra. Dammfritt och snyggt utförande av bygge jobben. Kommunikationen med Kristofer under bygget har fungerat utmärkt!
    Tack Mikael! Det har varit ett roligt och intressant projekt, önskar er god fortsättning 2016! Vi ses snart Särelinds Bygg AB
  • Andreas L
    2015-11-19
    Skulle renovera kök samt lägga golv i hela lägenheten då vi stötte på Särelinds Bygg genom gott omdöme från grannar som anlitat dem. Under hela renoveringen så har vi haft en god kontakt och de har varit mycket trevliga & tillmötesgående. Arbetet har utförts klanderfritt och som extra plus så har de alltid varit noggranna med att städa efter sig vilket vi har uppskattat mycket. Särelinds kan varmt rekommenderas.
    Hej och tack för er fina recension, vi tackar för uppdraget och hoppas att ni ska trivas bra i er lägenhet :) krama om din trevliga fru så hörs vi snart igen ;-) Särelinds Bygg AB
  • David B
    2015-10-14
    Kristofer är snabb och duktig. Vi fick en lista av mäklaren med saker vi behövde fixa innan försäljningen. Efter ett samtal till Särlinds Bygg fick vi snabb återkoppling och de var på plats redan dagen efter och fixa det som behövdes. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera denna firma.

David och Anna Vanadisvägen 24
    2015-10-11
    Jättetrevlig och kunde hjälpa oss på kort varsel. Jobbet är jättebra gjort, det märks att man är mån om detaljerna och att det finns glädje i arbetet. Arbetstiderna var väldigt flexibla och anpassades efter vad som passade oss. Kan varmt rekommendera dem och skulle absolut anlita dem igen.
    Tack för denna fina recension Louise, det glädjer mig verkligen att höra! Tusen tack :) Särelinds Bygg AB
    2015-10-11
    Duktiga och mycket hjälpsamma. Gör sitt jobb med engagemang och på utsatt tid.
    Kan varmt rekommenderas
    Hej Björn Tack för det, det var ett rent nöje att jobba hos dig i ditt fina sommarhus. Vi ses fler gånger :) Särelinds Bygg AB
    2015-10-10
    Duktiga och pålitliga hantverkare!
    Tack så mycket bästa Yolanda! Ord som värmer nu när kylan kryper på. Ha det bäst Särelinds Bygg AB