Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Täby Särelinds Bygg AB

Särelinds Bygg AB

Ullna Allé 45, 187 61 Täby — Visa karta

Särelinds Bygg AB är ett litet familjeföretag som har lång erfarenhet av bygg och entreprenadverksamhet. Vi åtar oss såväl stora som små projekt. Allt från byggnadsarbeten till måleri eller snickerier kan du få hjälp med av oss - vi har erfarenhet av det mesta.

Vi levererar alltid högkvalitativa och trygga entreprenader. Engagemanget för våra kunder ligger till grund för allt vi gör. Välkommen till oss!

Läs vad 17 kunder tycker om Särelinds Bygg AB

• Frida F
    Frida F skrev om Särelinds Bygg AB
    Nej, vi är inte nöjda här. Kristofer fick en förfrågan att på kort varsel sätta upp ett nytt kök hos oss. Hade inte vårt köksskåp ramlat ned hade allt kanske varit ok, men det blev inte uppsatt som det skulle (obvi). Efter det var det ett arbete fullt av bortförklaringar och lättvindighet över det som hade hänt (vilket var en nära döden-upplevelse för oss + att allt vårt finporslin inkl arvegods och minnen sparade över 20 års boende är borta). Därifrån drog arbetet ut på tiden, dagar skulle arbetas men det kom ingen och fakturor skickades med 0 dagars betalning och vi fick otrevliga mess när de inte betalades snabbt nog.

Det är vår upplevelse. Ibland vill ngn göra gott och bra, men ibland är det ändå inte bra nog.
    2017-10-27 Särelinds Bygg AB svarar Frida F
    Hej Frida och Niklas, verkligen tråkigt att ni känner så och väljer att dela den bilden av mig som hantverkare.

Men det finns ju alltid 2 sidor av ett mynt.

Ni ringer mig mitt i semestertider och vill ha hjälp, ni ringer fredag vi bokar måndag.

Ikea leveransen är inte komplett, det kommer en till leverans, jag åker tvärs över stan för att ta emot ert paket då ni arbetar.

Har som alltid noterat lite färgkoder osv, ni har som de flesta 0502-y på snickerier.

Ni vill anlita oss för montering socklar i hela lägenheten, skickar dit en kille som sågar upp allt och preppar. Målaren är i full gång, målar fönster foder osv med 0-500 vilket är snyggt!

Jag får samtal, jag har minsann köpt fel socklar det är fel färg. Jag förklarar att det var 0502-y eftersom det var det i övriga lägenheten.

Varning 1, det har alltid varit 0-500 du har köpt fel,

Oj, OK dom väljer alltså att ljuga om det. Fan skitsamma, pratar ihop mig med kollegan, bestämmer mig för att bjuda på nya
    Socklar i 0-500, för vem gör det annars..? Måste uppskattas, det får man igen med nöjd kund osv

Flyttlass kommer till lägenheten, mitt i allt. Vi drar runt bland kartonger och försöker montera gratis-socklar, slutför.

Det uppstår väntetider, leverans av vitvaror diskbänkar m.m måste komma, däremellan ska plattis in och sätts kakel, min plattis klappar igen för semester och kunde Tyvärr inte, vad ska man göra? Men det fick ju iallafall mina rabatter på kaklet de hade valt, blev rätt stor skillnad.

Jag ordnar med VVS, fixar elektriker, svårt under semestertider och dessutom så plötsligt utan planering.

Det blir lite hattigt, man kommer när man kan och det passar, men man försöker hjälpa till.

Här blir det tokigt, utan förvarning börjar ni packa upp stora mängder porslin i skåpet (som vi inte har förstärkt ännu) och under helgen händer en olycka , skåpet pallar inte tyngden och lossnar från sina fästen.

Här blir det otrevligt, jag får ta hela skulden och blir ifrågasatt om mitt kunnande osv osv

Försöker förklara, be om ursäkt (slingra tyckte ni) men var mest lättad över att ingen skadade sig. Kontaktar mitt försäkringsbolag som talar om för mig att jag inte har någon skyldighet att ersätta detta, det var en olycka självrisken var dessutom högre än värdet på godset, struntade i försäkringsbolagets råd och bestämde mig för att åka och städa upp och köpa nya skåp, luckor lådor täcksidor osv, som fått skador.

Men som ni säger ibland försöker man göra gott men det räcker inte för alla.

Livet är orättvist, men önskar er all lycka i framtiden.

Är verkligen ledsen och ber om ursäkt för det inträffade, vad det än berodde på.

/Kristofer
  • Hampus D
    Hampus D skrev om Särelinds Bygg AB
    Trevligt bemötande genom hela processen. Gör ett snyggt arbete och bygget gediget. Kommer med förslag och lösningar på uppkomna problem.

Rekommenderas starkt om ni vill ha hjälp med ett byggprojekt.
    2017-08-24 Särelinds Bygg AB svarar Hampus D
    Tack Hampus, only the best for the best! ;) nöjet är mitt
  • Martin Z
    Martin Z skrev om Särelinds Bygg AB
    Väldigt nöjd med slutresultatet och mitt nya kök. Bra och enkla att ha att göra med.
    Enda anledningen att det inte blir en 5:a i omdöme är att projektet tog ganska mycket längre tid än utlovat.
  • Zozan S
    Zozan S skrev om Särelinds Bygg AB
    Otroligt duktig och proffesionell i sitt arbete. Serviceinriktad och bra kommunikation från början till slut. Rekommenderar varmt Särelinds Bygg.
    2017-02-09 Särelinds Bygg AB svarar Zozan S
    Tack för en fin RECO, :-) nöjet var mitt.
  • Claes W
    Claes W skrev om Särelinds Bygg AB
    Duktiga och effektiva och håller alltid vad dom lovat
  • Benny J
    Benny J skrev om Särelinds Bygg AB
    Det blev tryggt att anlita Särelind Bygg. Som vanligt vet man man inte innan om jobbet jag beställt skulle bli bea. Särelind Bygg levererade på tid o inom budget samt att jag är mycket nöjd med resultatet.
    Jag kan varmt rekommendera företaget!
    Mvh Benny Jagnson
    2017-01-15 Särelinds Bygg AB svarar Benny J
    Om jag kunde betygsätta kunden tillbaka skulle du få en klockren 5:a, tack för RECON, tack för uppdraget. Allt gott
  • Jon I
    Jon I skrev om Särelinds Bygg AB
    Bra och servicevänligt med bred kunskap. Håller tider och alltid hög kvalitet. Bra underleverantörer:).
    2017-01-13 Särelinds Bygg AB svarar Jon I
    Tack för fina ord, må bäst! :-)
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Särelinds Bygg AB
    Mycket bra bemötande. Håller tider och meddelar om dom blir sena. Alla hantverkare som har varit inblandade har dykt upp.

Särelinds Bygg har gjort om vår lilla toalett samt renoverat vår dotters rum (målning, tapetsering och byggt om en garderob).
    2016-09-26 Särelinds Bygg AB svarar Elisabeth K
    Hej Elisabeth, tack för din RECO, önskar jag hade fått delta mer i ert projekt men glad att ni är nöjda (strävar alltid efter att få utomordentligt nöjda kunder) och vet stt det blev lite stressigt med småslarv som följd på vissa moment, det viktiga är att det inte är OK och stt det åtgärdas utan dröjsmål. Tack igen för att du lämnade en RECO ;)
  • Lars M
    Lars M skrev om Särelinds Bygg AB
    Mycket bra utfört arbete. Ordning och reda städat och fint efter varje dag. Trevliga hantverkare som hållit på över två månader med total renovering av mitt hus. Kan varmt rekommendera detta företag! Varma hälsningar från Lasse!
    2016-09-26 Särelinds Bygg AB svarar Lars M
    Tack Lasse, det har varit hur kul som helst att jobba med dig och ditt hus. Kommer sakna både dig (kungen
    Av Väsby) och ditt ställe, det är extra roligt att jobba med kunder som är engagerade och följer projektet med spänning! Tack för ett roligt och utvecklande projekt! På återseende
  • Philip H
    Philip H skrev om Särelinds Bygg AB
    Särelinds bygg AB har gjort ett mycket bra jobb i vårat radhus.
    Jobbet bestod av att göra en ny rak trappa till övervåningen, Kristoffer var på plats och utförde ett mycket bra jobb med en mycket bra precision då det va lite speciella vinklar mm, vi är jätte nöjda! Jobbet gick smidigt och han var mycket punktlig och noggran.
    Finns inget att "klaga" på, har haft dålig erfarenhet av snickare men särelinds bygg fick mig verkligen att ändra uppfattning! Verkligen att rekommendera detta företag/ Philip Hansson Tegvägen 63 Vallentuna
    2016-09-22 Särelinds Bygg AB svarar Philip H
    Första och främst vill jag tacka dig för att du tog dig tid stt skriva en RECO. Och tack för en fin recension, det betyder mycket och gör det lite lättare och roligare att gå varje morgon. Sen så älskar jag ju att snickra också ;) stort tack för ett roligt jobb! /Kristofer
  • Eric E
    Eric E skrev om Särelinds Bygg AB
    Särelinds Bygg bytte vindskivor hos oss. Snabbt, proffsigt med kunskap.
  • Mikel J
    Mikel J skrev om Särelinds Bygg AB
    Anlitade Särelinds Bygg för renovering av ett badrum och stambyte av tvättstuga. Allt har gått superbra. Dammfritt och snyggt utförande av bygge jobben. Kommunikationen med Kristofer under bygget har fungerat utmärkt!
    2016-01-10 Särelinds Bygg AB svarar Mikel J
    Tack Mikael! Det har varit ett roligt och intressant projekt, önskar er god fortsättning 2016! Vi ses snart
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Särelinds Bygg AB
    Skulle renovera kök samt lägga golv i hela lägenheten då vi stötte på Särelinds Bygg genom gott omdöme från grannar som anlitat dem. Under hela renoveringen så har vi haft en god kontakt och de har varit mycket trevliga & tillmötesgående. Arbetet har utförts klanderfritt och som extra plus så har de alltid varit noggranna med att städa efter sig vilket vi har uppskattat mycket. Särelinds kan varmt rekommenderas.
    2015-11-19 Särelinds Bygg AB svarar Andreas L
    Hej och tack för er fina recension, vi tackar för uppdraget och hoppas att ni ska trivas bra i er lägenhet :) krama om din trevliga fru så hörs vi snart igen ;-)
  • David B
    David B skrev om Särelinds Bygg AB
    Kristofer är snabb och duktig. Vi fick en lista av mäklaren med saker vi behövde fixa innan försäljningen. Efter ett samtal till Särlinds Bygg fick vi snabb återkoppling och de var på plats redan dagen efter och fixa det som behövdes. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera denna firma.

David och Anna Vanadisvägen 24
    Särelinds Bygg AB, Kristofer S gillar detta
  • Louise O
    Louise O skrev om Särelinds Bygg AB
    Jättetrevlig och kunde hjälpa oss på kort varsel. Jobbet är jättebra gjort, det märks att man är mån om detaljerna och att det finns glädje i arbetet. Arbetstiderna var väldigt flexibla och anpassades efter vad som passade oss. Kan varmt rekommendera dem och skulle absolut anlita dem igen.
    2015-10-12 Särelinds Bygg AB svarar Louise O
    Tack för denna fina recension Louise, det glädjer mig verkligen att höra! Tusen tack :)
  • Björn F
    Björn F skrev om Särelinds Bygg AB
    Duktiga och mycket hjälpsamma. Gör sitt jobb med engagemang och på utsatt tid.
    Kan varmt rekommenderas
    2015-10-11 Särelinds Bygg AB svarar Björn F
    Hej Björn

Tack för det, det var ett rent nöje att jobba hos dig i ditt fina sommarhus. Vi ses fler gånger :)
  • Yolanda L
    Yolanda L skrev om Särelinds Bygg AB
    Duktiga och pålitliga hantverkare!
    2015-10-10 Särelinds Bygg AB svarar Yolanda L
    Tack så mycket bästa Yolanda! Ord som värmer nu när kylan kryper på. Ha det bäst

Ullna Allé 45, 187 61 Täby