Alla kategorier Byta Däck Stockholms län Stockholm Södermalm Söderdäcken AD Bilverkstad

Söderdäcken AD Bilverkstad

Bjurholmsplan 27, 116 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Söderdäcken AD Bilverkstad!

Vi är din däckverkstad på Södermalm. Hos oss får du hjälp med allt från balansering till däckhotell, däckomläggning, hjulskiften, punkteringslagning samt däck och fälgar. Vi monterar, underhåller, stämplar och fixar. Allt för att du ska slippa sköta jobbet själv och kunna njuta av en välfungerande bil.

Utöver vår specialitet inom däck erbjuer vi såklart även bilservice som AC-service, alkolås och reparationer. Det är få saker vi inte klarar av.

Kontakta oss för en problemfri bilvardag!
Mån-Tor: 07:00-16:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 43 kunder tycker om Söderdäcken AD Bilverkstad

• Lotta L
    Lotta L skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Det blev bra till slut. Enligt överenskommelse betalade dem för hälften av mina nya däck som jag ju var tvungen att köpa.

Skulle göra ett däckskifte i söndags då killen som skulle byta däck sa att dessa däck var helt nedslitna dessutom passar inte dessa däck din bil. Och jag ser att det stämmer för mina däck var dubbade vilket inte dessa var.
    Jag blir alldeles chockad och förstår att när jag senast bytte däck så har man stulit mina och lagt in dessa istället i min bil.
    Jag bytte däck på stora parkeringen utanför ICA i Sickla köpkvarter den 26 mars 2017. Det var BYTHJUL i samarbete med Söderdäck AB. Jag har varit i kontakt med båda men tyvärr ingen återkoppling alls. Dom är nu polisanmälda och snart i tidningen också Läs mer
  • Tom H
    Tom H skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Inga glamorösa lokaler eller annat lullull, bara bra kvalitet på arbetet och en service som är utöver det vanliga. Precis som jag vill ha min bilverkstad! Läs mer
  • Viktor D
    Viktor D skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Lämnade in bilen för att montera på nya däck i höstas, som jag hade beställt från Bythjul.com. Nu på våren lämnade jag in bilen på Euromaster i Älvsjö för att justera framvagnen pga vibrationer som hade uppkommit. Jag bad montören att för säkerhets skull kolla om det var obalans, men eftersom det bara visade sig vid 110km/h så tänkte jag att det kanske bara är framvagnen. Det visade sig vara balanseringen av hjulen som var gjorda på ett så amatörmässigt sätt att 3 av 4 hjul var tvugna att balanseras om. Klåparen hade till och med monterat vikt ovanpå andra vikter och när det blev för mycket så monterade han på andra sidan istället för att plocka bort. Otroligt dåligt. Välj en annan verkstad för allt i världen Läs mer
  • Ove L
    Ove L skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Efter däckbyte, 4/4, som var kaotiskt redan från början, har jag upptäkt att en hjulbult saknas. Tyvärr är det låsbulten som är borta. Jag har sökt Söderdäck per telefon, lämnat meddelanden och mailat, utan att få något svar. Söderdäck fungerade tidigare utmärkt, men har helt plötsligt blivit hopplösa. Jag kan inte åka med tre hjulbultar, utan låter en annan verkstad lösa problemet. Fakturan hoppas jag Söderdäck står för. Kommer inte att anlita Söderdäck i fortsättningen. Läs mer
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Helt okej, flexibla! Trots strul (leveransen av däck) ser de ut som de löser det på ett smidigt sätt. Läs mer
  • Claes T
    Claes T skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Fantastiskt proffsiga och trevliga. Löste mitt däckproblem med glimten i ögat trots att det var värsta däckbytardagen. Läs mer
  • Josephine L
    Josephine L skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Det var lite svårt att boka en tid. Jag mailade flertalet gånger och fick inget svar, men när jag väl fick tag på dem och de insåg att jag fallit mellan stolarna, ordnade de en tid super snabbt. Mötet med all personal är mycket professionellt och trevligt! Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Däcksbyte efter beställning från däck 365 Läs mer
  • Jonas
    Jonas skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra service, fungerande processer. Känner inte att man blir lurad. Läs mer
  • Tobias V
    Tobias V skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    proffsiga på däckbyte och balansering Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra, trevlig personal med trevligt bemötande. Läs mer
  • Jörgen C
    Jörgen C skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    De har hjälpt mig många gånger när jag haft problem med mina däck. (Jag har ofta problem med mina däck). Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Mycket bra, däckmontering och skifte fungerade utan bekymmer. Läs mer
  • Michael O
    Michael O skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Köpte mina däck via Däckonline och fick perfekt hjälp av personalen på Söderdäck att få det att fungera tills att däcken satt på bilen. Läs mer
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Andra gången på knappt ett år jag är här och fixar nya däck, den här gången till motorcykeln. Fick kaffe, tillgång till wifi och ett vänskapligt bemötande i väntan på däckbytet. Och innan jag drog iväg hade jag dessutom fått bra tips om hur jag ska efterdra hjulbultarna och anpassa körstilen efter nya sulorna. Kanonservice! Läs mer
  • Fred J
    Fred J skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Trevligt bemötande, snabb service Läs mer
  • Robert B
    Robert B skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Vänligt bemötande. Enkelt och snabbt. Läs mer
  • Mats O
    Mats O skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Trevligt bemötande och hyfsat snabbt utförande när jag skulle byta framdäck på min hoj. Det bjöds på kaffe och trådlöst nätverk under tiden, men jag tror att det var enhetspris på byte av däck så jag betalade samma pris för ett däck som det skulle kostat för två. På det viset så var det ju dyrt kaffe... ;-) Läs mer
  • Malcolm W
    Malcolm W skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Montage av 2 nya däck (R17)

skicklig. Proffsig. ärlig. Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Söderdäck har haft erfarenhet av barncanser liksom jag!
    Därför valde jag SÖDERDÄCK AB!
    Jag valde sommardäck!
    Personalen var toppen!
    Ligger bra i Stockholm och man kan lagra sina vinterdäck där! Läs mer
  • Erik P
    Erik P skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Helt perfekt! Behövde två nya vinterdäck då jag hade punktering på ett. Ringde sent en eftermiddag, två timmar senare var allting fixat. De hade bra begagnade däck hemma, monterade, balanserade och skiftade allt medan jag väntade. Personalen är trevlig och kunnig. Man tror knappt att det finns folk med yrkesheder idag, men de här vet vad de sysslar med och försöker inte blåsa en. Jag tror knappt att jag kunde ha fått ett bättre pris heller, även detta hjälpte de till med. Kan särskilt rekommendera dem till folk med lite större bilar, då de jobbar mycket med ambulanser och färdtjänstbussar. I min åsikt gör det inget om det är lite skräpigt på golvet, viktigare att de gör jobbet bra än att de går runt och städar hela tiden! Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Klockrent! Trevlig personal och snabb service. Rekommenderas!
    Borde dock be fastighetsägaren ta fram kvasten och städa av i entre'n. Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Klockrent! Trevlig personal! Rekommenderas! Dock borde man få fastighetsägaren att ta fram kvasten och städa upp i entrén. Läs mer
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    De är grymma, jag har lämnat in vår BMW 525 några gånger för reparation. Få tid snabbt, löser problemet på avsatt tid enligt BMWs list-tid. BMW original delar eller begagnat fungerar. Trevliga att snacka med. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Söderdäck känns som en väldigt seriös och trevlig däckfirma, som jag skulle rekommendera att använda. Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra service och mycket trevlig personal.
    Tryckte och fyllde mitt ac anläggning där.
    Mycket bra pris! Läs mer
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande. Flexibelt, snabbt och prisvärt! Läs mer
  • Caterina B
    Caterina B skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Väldigt snälla och kunniga, bra service helt enkelt Läs mer
  • Jan W
    Jan W skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Det var perfekt service o dom är duktiga återkommer till dom Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Snabb, trevlig och bra ac service. Läs mer
  • annelie k
    annelie k skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Jag känner verkligen inte igen det mora skrivit.
    verkstan inte smutsigare än andra verkstäder jag varit på.
    mina hjul och bultar som jag har haft förvarade i 5 år har det aldrig varit problem med.
    en toppen verkstad helt enkelt. Läs mer
  • mora n
    mora n skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Amatörer. Försöker vara trevöoga men misslyckas. Bjuder på kaffe i smutsiga muggar och i en smutsig lokal.
    Glömmer att bestälöa hem däck som utlovats. Blandar ihop hjulbultar med andras, dvs några kromade andra svarta. Vid ett tillfälle blev jag anklagad för att låsbulten satt för hårt så de knäckte den, fast ingen annan har rört dem. Läs mer
    2013-05-31 Micke K svarar mora n
    Jag är ledsen att se detta.
    Vi har flyttat till nya lokaler vid årsskiftet som vi jobbar på att hålla renare här har vi dessutom en diskmaskin som ska se till att våra koppar är rena.
    vad gäller dom beställda däcken så kommer jag inte ihåg vad som hände men säger du det så ursäkta.
    svarta och kromade hjulbultar kommer johan ihåg fallet du ville ha "dina kromade men vi hade svarta bmw orginal till din bmw.
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Mycket bra bemötande och service Läs mer
  • Tomas G
    Tomas G skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Ett smärtfri och personlig service som också aldrig fallerat hittills. Läs mer
  • Sessan F
    Sessan F skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Vi har anlitat dem i flera år och är mycket nöjda med bemötande och service. Läs mer
  • Tony
    Tony skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Kanon bra ;)) Läs mer
  • vetinte v
    vetinte v skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    bra service, levererar enligt förväntningar Läs mer
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra bemötande och bra service. Rekomenderas! Läs mer
  • Claes R
    Claes R skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra service, nöjd med företagets arbete. Hade varit högre betyg om man tog itu med städning i lokalerna.
    Förstår att det är svårt i denna bransch. Men ändå det är för skitigt och dålig arbetsmiljö. Läs mer
    2013-05-23 Micke K svarar Claes R
    Hej Claes.

Jag såg att du inte tyckte att våran städning inte var så strålande.
    Tack för din åsikt.
    Men om vi ska kunna bli bättre skulle jag vilja få mer utförligt vad du reagerade på (verkstad,kundmottagning,golv eller bara allmänt)?
    mvh Micke
    2013-05-23 Claes R svarar Micke K
    Hej Micke
    Det är dammet som finns på allt inklusive de återmonterade däcken. Vilka för visso inte var helt rena vid inlämningen men definitivt täckta av ett lager oljigt damm efter monteringen.
    Jobbar själv med renovering där hälsofarligt damm som genererats av rivning och allmän byggverksamhet varit ett hälsoproblem under många år. Numera avhjälps det rimligen med regelbunden städning. Jag kan tänka mig att det kontinuerliga flödet av fordon in och ut ur lokalen är en del av problemet.
    Hälsningar
    Claes
    2013-05-23 Micke K svarar Claes R
    Tack för återkopplingen.
    Då ska vi försöka hitta ett sätt att förbättra städningen evenuellt med vattnande sopmaskiner.

mvh Weit
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Micke K
    Micke K skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Alltid trevligt bemötande
    gott kaffe Läs mer
  • Hanna O
    Hanna O skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Snabba, tillgängliga, trevliga, tillmåtesgående Läs mer
  • Nicholas R
    Nicholas R skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Bra och trevlig service. Lätt att boka tid. Läs mer
  • Ernesto P
    Ernesto P skrev om Söderdäcken AD Bilverkstad
    Alltid nöjd! Möjligen skulle man önska att hjulen tvättades under vinterförvaringen, men det kanske helt enkelt är en tilläggstjänst. Läs mer

Bjurholmsplan 27, 116 63 Stockholm