Solpojkarna AB

Solpojkarna AB

Ring 076-858 04 55 www.solpojkarna.nu

Välkommen till Solpojkarna AB! Luftvärmepump med installation till rätt pris HÄRJEDALEN - DALARNA- HÄLSINGLAND - STOCKHOLM Alltid 10 års maskin & installations garanti till företag & privatpersoner. Vi är ett familjeföretag. Våra lyhörda medarbetare lyssnar på vad du vill ha och planerar byggnationen utefter det. Med nära avstämningar...

257 omdömen om Solpojkarna AB

First-Name L
Skrev om Solpojkarna AB

Riktiga fifflare tyvärr, mycket snack och lite verkstad skulle jag säga. Håller inte vad dom lovar och slutar svara till slut.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Barbara R
Skrev om Solpojkarna AB

Hade bra kontakt i början. Men nu har det framkommit att fel luftvärmepump installerats, inte alls den som presenterats för mig och nu har bolaget gått i konkurs.... Nu inväntar jag hjälp från Sundbybergs kyl & värmecenter, förhoppningsvis kan jag få det bytt till rätt.

Guillaume E M H D
Skrev om Solpojkarna AB

Jag rekommenderar varmt företaget som installerade min Toshiba Haori värmepump. Deras anpassning till husets behov, snabba insatser, vänliga och professionella bemötande imponerar. Det ser snygg ut och fungerar perfekt. En mycket nöjd kund här!

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 223 omdömen 4.5 av 223 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Henric K
Skrev om Solpojkarna AB

Mycket trevliga, lätta att jobba med, professionella.

Mats G
Skrev om Solpojkarna AB

det tog tid innan de kom, när de kom utfördes arbetet snabbt med god kvalitet och kunnig och trevlig personal.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Inga S
Skrev om Solpojkarna AB

Proffsiga och trevliga! De kom lite senare än avtalat så det fanns ont om tid att gå igenom maskinen och jag har ännu ej testat den.

Catarina L
Skrev om Solpojkarna AB

Jag är mycket nöjd med allt från mailkontakt, offerter och pris till installation. Installationen utfördes proffsigt av kunniga installatörer enligt plan, och alla har varit mycket trevliga genom hela processen. Med Vänliga Hälsningar Catarina Lundblad i Upplands Väsby

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Matti L
Skrev om Solpojkarna AB

Toppen ,allt från kontakt till montering inom 14 dagar. Väldigt ambitiösa ville komma på fredag kväll och montera. Men vi kom överens om monteringen fick bli på lördag morgon. Uppe efter ett par timmar och fungerar perfekt tyst och fin. Och jag är jättenöjd. Matti

Henrik P
Skrev om Solpojkarna AB

Väldigt service minded, trevliga och snabba samt gjorde en mycket bra installation av en Toshiba Haori 35. Dessutom lämnar dom 10 års garanti på material och arbete.

Värmedynamik
4.7/5 i betyg av 289 omdömen 4.7 av 289 omdömen

Vi har anlitat Värmedynamik vid de senaste tre tillfällena då vår värmepanna, en 16 år gammal IVT 490, gått sönder eller strulat. Vid samtli

Christer S
Skrev om Solpojkarna AB

De var kunniga och lätt att ha att göra med. De kommunicerade tydligt och var punktliga.

Johanna H
Skrev om Solpojkarna AB

Montörerna var tillmötesgående och gjorde ett bra jobb med installationen. Det var däremot ingen kommunikation mellan säljare och montörer och således var montörerna inte informerade om överenskommet arbete. Återställning av vägg offereredas men har inte blivit utförd och företaget svarar inte längre på mail. Mycket bra produkt men skulle inte anlita företaget igen.

Erik O
Skrev om Solpojkarna AB

Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Bra råd och förslag som för mig innebar en annan och billigare lösning än jag trodde jag behövde. Snabb och smidig installation och dem gjorde mycket snyggt efter sig när dem var klara. Rekommenderas varmt!

Lena S
Skrev om Solpojkarna AB

Vi kontaktade Solpojkarna efter rekommendation från en granne, då vi var intresserade av att installera en luftvärmepump. Vi hade haft kontakt med ett företag innan som inte gjorde hembesök innan utan allt bestämdes på telefon och enligt dom så ordnade dom allt, borrade i betong mm, sedan när installatören kom ut så gjorde dom inte det utan då skulle dom skicka vidare till någon som gjorde hål och så skulle ny tid bokas! Till råga på allt skulle vi få en faktura på 2000 kr för bomkörning! När vi sedan sökte killen som...

Louise A
Skrev om Solpojkarna AB

Bra kommunikation. Smidig installation, snyggt och prydligt.

Mats E
Skrev om Solpojkarna AB

Trevligt personligt bemötande och leverans i tid. Bara goda vitsord.

Dan M
Skrev om Solpojkarna AB

Proffsiga, snygg installation och bra kontaktperson.

Britt-marie M
Skrev om Solpojkarna AB

Så trevliga och snabba att åtgärda fel som uppstod vid installationen

Tomas H
Skrev om Solpojkarna AB

Proffsigt rakt igenom från A-Ö. Tack för en fin produkt och upplevelse.

Christer F
Skrev om Solpojkarna AB

Mycket bra bemötande, duktiga och hade turen att få en otroligt snabb leverans/installation av anläggningen. Perfekt med möjlighet till air conditioning innan sommarens varma dagar. Har bara gott att säga, kändes tryggt, fick bra information, och ett vettigt pris på allt. Köpte en dual-split med 2 innedelar till kök/entreområdet och sovrum, samt en separat enhet för vardagsrum/köksområdet. Allt från Toshiba. Ger bra med kyla varma dagar, skönt!

Robert C
Skrev om Solpojkarna AB

Allt gick bra från beställning till installation

Bengt S
Skrev om Solpojkarna AB

Minus: bokad tid hölls inte, tog inte reda på adressen(kunde ha ringt och verifierat med kunden) Plus: noggrann installation och allt fungerar perfekt hittills

LENA A
Skrev om Solpojkarna AB

Rekommenderas varmt! De har installerat 2 stycken nya Luftvärmepumpar hos oss. Smidigt som bara den! Tack John för att Du fixade det sista här! Du är guld värd! 💐

Roland S
Skrev om Solpojkarna AB

Fick ett mycket positivt intryck av företaget. Trevlig och kunnig personal. Fick min luftvärmepump monterad på ett proffsigt sätt med en eldragning där jag slapp några ledningar på innerväggen. Rekommenderar verkligen Solpojkarna.

Jonas N
Skrev om Solpojkarna AB

Installation av luftvärmepump. Ett bra och professionellt bemötande från första kontakt till färdig installation. Installatörerna städade upp och lämnade rent och prydligt efter färdig installation.

Manoush M
Skrev om Solpojkarna AB

Proffsigt bemötande och service hela vägen från start till slut. Skulle rekommendera dem alla dagar i veckan!

Daniel M
Skrev om Solpojkarna AB

Trevliga och professionella från första kontakt. Väldigt snabba både avseende att komma på platsbesök och att boka en tid för installation. Installatörerna blev rätt sena på morgonen, vilket det informerade om. Förseningen hindrade inte slutförandet, utan de va tydliga med att de kör på tills de är klara, och frågade flera gånger så att det var ok att de arbetade något längre än planerat. Kan varmt rekommendera Solpojkarna som vi själva anlitade efter just rekommendationer.

Kjell J
Skrev om Solpojkarna AB

Efter lite strul i början föll allt på plats då luft/luftvärmeaggregatet skulle installeras. Trevliga o lättsamma solpojkar.

Ritva V
Skrev om Solpojkarna AB

Jag fick mycket bra hjälp utav dem

Nina R
Skrev om Solpojkarna AB

Fantastiskt bemötande, tillgänglighet och kunnande om luftvärmepumpar. Även längre garanti än andra firmor. Rekommenderar varmt!

Tommy S
Skrev om Solpojkarna AB

Ett pålitligt företag som håller vad de lovar.

Jacob G
Skrev om Solpojkarna AB

Riktigt nöjd. 1v dröjde de innan de kom och installera en toshiba haori 35. Trevliga och seriösa. Rekommenderar.

CHRISTIAN W
Skrev om Solpojkarna AB

Kund sedan tidigare, därför var valet av leverantör självklart. Snabb återkoppling på min förfrågan, prisvärt, snabb leverans och väldigt snygg installation. Alltså, riktiga proffs !

Klas M
Skrev om Solpojkarna AB

Bra bemötande, snabb leverans!

Gun W
Skrev om Solpojkarna AB

Installationen tog hela dagen och är inte klar än . Tekn skulle återkomma. Trevligt bemötande från tekniker och säljare

Stephan M
Skrev om Solpojkarna AB

Bra och proffsigt bemötande snabb hantering av vår förfrågan och inbokning och genomförande av själva arbetet med att installera luftvärmepump

Inga P
Skrev om Solpojkarna AB

Bra produktinformation. Kampanjpris. Mycket trevligt bemötande vid första kontakt med företaget och vid montering. Hjälp med paketering och förvaring av den nermonterade pumpen.

Janina P
Skrev om Solpojkarna AB

Solpojkarna är ett av de bästa företag jag någonsin har anlitat. Såå serviceinriktade, trevliga och snabba. Från min första kontakt tog det bara en dryg vecka så var min luftvärmepump på plats. Jag kan varmt rekommendera dom. Med vänlig hälsning Janina

Daniel S
Skrev om Solpojkarna AB

Till att börja med så ska jag säga att jag är jättenöjd, trevliga installatörer och trevlig kontakt via mail lite strul med vilken enhet som jag beställt men när det väl klargjorts så flöt allt på efter en del sms kontakt. Men fick känslan att det var bra att vara lite om sig och kring sig. Även fast jag som sagt är jätte nöjd med den produkt och service jag fick i slutändan.

Peter K
Skrev om Solpojkarna AB

Bra jobb och trevliga installatörer kan rekommenderas

Marie-Louise D

Utmärkt, bra bemötande trevlig

Eja E
Skrev om Solpojkarna AB

Trevliga och kunniga från början till slut! Supernöjd

Tommy A
Skrev om Solpojkarna AB

Anlitade Solpojkarna efter att bekanta som var mycket nöjda med dem, rekommenderade dem och jag kan bara instämma i det. Snabba, trevliga, lätt att få kontakt med, noggranna, snygg installation. Viktigt för mig är att det är lätt att få kontakt med dem via telefon, att få prata med en fysisk person och inte bara via mail. Hälsningar Tommy

John B
Skrev om Solpojkarna AB

Helt klart får man säga att Solpojkarna AB är en jackpott. Från första kontakten med John som tog sig tid och presenterade olika varianter och märken på ett enkelt konkret sätt valde vi en Toshiba. Redan efter några timmar kunde vi känna hur värmen fylldes i huset och då betydligt snabbare än John lovat. Helt magiskt nu har vi haft Bertil igång i snart 4 veckor och det handlar inte bara om hur värmen blir fördelad utan vi kan känna att den allmänna komforten och luftkvaliteten blivit otroligt mycket bättre. De duktiga...

Lars B
Skrev om Solpojkarna AB

Inget fel på montören som person MEN jag önskar att han hade stannat en stund för att förvissa sig om att köparen av luftvärmepumpen för 21.950:- kan hantera den på ett enkelt och begripligt sätt utan att behöva gå igenom den intrikata instruktionsskriften till punkt och pricka. Han visste inte ens att det krävs en rauter för styrning från t ex annan ort. Det han demonstrerade var hur man monterar och demonterar det yttre dammfiltret. När montören avslutat arbetet och åkt iväg stod jag kvar med instruktionsskriften i hand...

Svar från Solpojkarna AB

Hej Lars - Erik med familj ☀️🙂 Får tacka för ett mycket trevligt möte , och att ni nu vet hur ni ska hantera eran nya luftvärmepump 🙂❤️ och att ni också vet lite djupare hur en luftvärmepump fungerar och vad man ska tänka på. Tex att automatiskt läge sällan är bra och att det då lätt växlar att kyla när solen ligger på på dagen 🙂 Ser framemot att träffas igen mycket trevligt 😊 och nu vet ni att vi finns 24/7 oavsett dag. Lärdom till oss och våra killar att faktiskt dubbelkolla så man verkligen förstår funktionerna Fortsatt trevlig helg

Roger T
Skrev om Solpojkarna AB

Från första mötet då vi gick igenom bästa alternativet för oss, till installation och driftsättning av klimatanläggningen från Toshiba, är vi 100% nöjda. John och company vet vad de gör och ger ett helt igenom proffsigt intryck. Rekommenderas.

Conny V
Skrev om Solpojkarna AB

Tydlig info och snabb installation

Maj-Lis L
Skrev om Solpojkarna AB

Artiga, smidiga, snabba, mkt Bra..!

Rebecca E
Skrev om Solpojkarna AB

Vi har en sommarstuga på en ö, vilket många företag ser som ett hinder, men inte Solpojkarna! Dom var snabba, trevliga och lätta att ha att göra med. Hade lite problem vid installation, men det fixade dom snabbt efter vi hittat en tid som passade båda parter. Kunniga och trevliga, känns tryggt och bra. Kan verkligen rekommendera Solpojkarna.

Anette R
Skrev om Solpojkarna AB

Ett positivt o trevligt bemötande och otroligt lätt att kommunicera med M som representerade företaget och få svar på alla frågor INNAN beställningen och när beställningen var gjord fick jag snabbt en tid och arbetet utfördes snabbt och effektivt - också utearbetet trots snö och blåst (och i mitt fall var det en Toshiba lufvärmepump.

Stockholms B
Skrev om Solpojkarna AB

Kostnadsfritt förbesök gjorde att vi ändrade beställningen och det var verkligen kanon. Montörerna kom sen på avtalad tid och monterade två LF pumpar, och var trevliga och gjorde ett mycket bra jobb! Rekommenderas!