Solpojkarna AB

Välkommen till Solpojkarna AB!

Luftvärmepump med installation till rätt pris
HÄRJEDALEN - DALARNA- HÄLSINGLAND - STOCKHOLM
Alltid 10 års maskin & installations garanti
till företag & privatpersoner.
Vi är ett familjeföretag.
Våra lyhörda medarbetare lyssnar på vad du vill ha och planerar byggnationen utefter det. Med nära avstämningar varje vecka ser vi till att arbetet blir gjort utan missförstånd.

Tjänster: Luftvärmepump. Bergvärme. Luft vatten värmepump. Energi optimering. Solpaneler. Laddstationen. renovera badrum, Rengöring av solpaneler och mycket mer.

Vi kan även öka effekten på dina solpaneler med upp till 25%. Dina solpaneler blir skitiga av vägdamm, pollen, avgaser och fågelspillning. Vi rekommenderar därför att du ser över dina solpaneler 1-2 gånger per år för bästa resultat. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller vill ha ett prisförslag på arbete.

Läs vad 120 kunder tycker om Solpojkarna AB 2

2022-08-08 Verifierad kund
    Bra och proffsig service! Mycet snygg installation som blev optimal för huset och mina önskemål.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Jag upplevde dem som väldigt positiva och engagerade och jag har all anledning att tro att det blev väl utfört. Att det "bara" blir en fyra är för att de kom någon timme senare än de sagt och att fakturan var fel först. Vilket de bemötte med god attityd och ändrade direkt, så inga problem egentligen.
    2022-08-06 Verifierad kund
    Mycket nöjda så här långt. Trevliga killar som jobbade snabbt och effektivt med montering av luftvärmepump. Dock en aning förvånade över att vi endast fick 5 dagar på oss till betalning efter det att vi erhållit fakturan.
    2022-08-03 Verifierad kund
    Vi installerade en Toshiba Daiseikai 9.5 /35 luft-luftvärmepump.
    Bra rådgivning -placeringen fungerar precis så bra som utlovat.
    Snabb leverans -blev uppringd och fick frågan om vi kunde flytta på installationsdatum, till 6 dagar tidigare!
    Trevligt bemötande -bra killar som var lätta att prata med.
    Snygg installation och bra pris.
    Solpojkarna har överträffat våra förväntningar och vi kan varmt rekommenderar dom!
    2022-07-23 Verifierad kund
    Fick en luftvärmepump installerad i min kolonistuga av Solpojkarna. Mycket nöjd med både service och arbetet.Trevliga, serviceminded och duktiga killar både på telefon och på plats. Rekommenderas varmt.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Vill verkligen rekommendera Solpojkarna till alla som är intresserade av tjänster i deras profil! Vi anlitade de för att installera en AC/värmepump. Allt gick smidigt och enkelt. Proffsiga och pålitliga.
    2022-07-15 Verifierad kund
    Duktiga o proffsiga
    Rekommenderar skarpt!
    2022-07-15 Verifierad kund
    Grymt bra, trevliga och serviceminded!
    2022-07-14 Verifierad kund
    Jätte trevliga killar.Alla förväntningar uppfylldes.Trevligt att killarna hade tröjor med Solpojkarna tryckt på.Jag fick en värmepump installerad.
    2022-07-12 Verifierad kund
    Gott, kunnigt och trevligt bemötande.

Blev fel utedel levererad, men den bytte de efter någon dag utan kostnad förstås.

Rekommenderar särskilt John som jag upplevde som väldigt seriös, noggrann och trevlig.

Kanske inte billigast, men verkade kunniga och måna om att hitta rätt, inte sälja produkten med bäst avans.

Rekommenderas å det allra varmaste.
    2022-07-12 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, både av Micke i telefon och av John på plats. Ordnade snabb tid för installation av luftvärmepump. Snyggt och kompetent utfört arbete!
  • Maria E
    skrev om Solpojkarna AB
    2022-07-04 Verifierad kund
    Väl utfört arbete, fick hjälp förvånansvärt snabbt!
    Lite strul med leveransförseningar, inte deras fel, löstes med arbete sen fredagskväll.
    2022-07-02 Verifierad kund
    Allt fungerade bra. Inga klagomål.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Tänkte bara tacka för en bra installation! John kom visserligen nästan 11 timmar sent pga sjukdom och båtförbindelser, men trots viss frustration från min sida över den långa väntan, lyckades han ändå vända det till en bra upplevelse, tack vare sin servicekänsla. Sent på kvällen kom även Gregor till förstärkning. Tror de höll på till 01:30 innan de var klara. Men de löste uppgiften. Maken till commitment har sällan skådats.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Proffsiga, snabba, trevliga och smidiga!
    2022-06-30 Spontant omdöme
    Kommer inte som utlovat på leveransdagen.
    Meddelar inte om detta
    Svarar inte på mejl.
    Lovar runt - håller tunt.
    Välj annat företag.
    2022-06-16 Verifierad kund
    Grymt bra service och installation.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Rakt igenom proffs.

Kunniga, lösningsorienterade.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Mycket trevliga att ha att göra med från första kontakt till färdig installation. Tillgängliga på telefon vid frågor. Välstädat efter färdigt arbete. Rekommenderar dem varmt!
    (Installation av luftvärmepump).
    Proffsig installation i spöregn
    2022-05-30 Verifierad kund
    Personligt möte med saklig kunskap är tryggt och kundomhändertagande

Överträffade förväntningarna genom snabb och yrkesmässig montering.

Kan starkt rekommendera Solpojkarna AB för montage av luftvärmepump Innova.
    2022-05-29 Verifierad kund
    Strålande kommunikation. Snabba och effektiva.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Snabb respons på såväl offertföfrågan, hembesök och installation. Hade kontakt med tre personer och blev väldigt bra bemött av samtliga. Rekommenderas!
    2022-05-20 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och proffsiga montörer. Vi köpte Toshiba Seiya Nordic wifi och är mycket nöjda! Solpojkarna som företag har känts seriösa från första kontakt.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Riktigt bra service och bemötande.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av de vi haft kontakt med. Allt fungerade jättebra med installation osv, vi är supernöjda so far.
    2022-05-15 Verifierad kund
    Bra bemötande. Tydligt och proffisonellt i familjär anda.
    Snabba på att svara oavsett tid.
    Kändes tryggt och bra genom hela processen.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Företaget ansvarar för ett helhetsarbete, god service och punktlighet. Jag rekommenderar samarbete med detta företag.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande vid installation av luftvärmepumpar. Trevliga killar!!!
    2022-04-30 Verifierad kund
    Bra på alla sätt! Levde upp till alla förväntningar.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Ambitiös, ser till att det blir klart på den utsatta tiden trots försening från leverantören. Noggrann med att få det så snyggt som möjligt
    2022-04-27 Verifierad kund
    Vi fick bra råd om vilken typ av värmepump som passar vårt hus och personalen på företaget har ett väldigt professionellt och har ett bra bemötande. Installationen av värmepumparna gick smidigt.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och professionellt utfört arbete. Vi har varit kunder i över 15 år och är mycket nöjda
    2022-04-22 Verifierad kund
    Mycket trevligt och ostressat bemötande.
  • 2022-04-19 Spontant omdöme
    Har en reklamation då pumpen inte motsvarade det vi blev lovade. Hoppas solpojkarna tar detta på allvar och hjälper oss så vi förblir nöjda kunder.
    2022-04-11 Verifierad kund
    Duktig tekniker och trevligt bemötande!
    2022-04-09 Verifierad kund
    Bra bemötande, lite strul med tid för leverans.
    Tack för omdömet Ingemar 🙂☀️
    Ja det är bra trist när världen sett ut som den gjort under Corona och ju helt galet att man får vänta så länge på en värmepump i dag , vi får hoppas att nu allt går i rätt riktning och inte rådande situationen ute i Europa ska ställa till mer problematik på komponenter 😊☀️

Fortsatt trevlig helg 😊☀️
    Vänliga hälsningar John och så ses vi efter påsk igen trevligt trevligt 🙂
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionellt bemötande, allt var enligt lovad leverans och i tid gällande min Luftvärmepump och installation av denne.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Bra och trevlig rep. Som både offererade och gjorde jobbet.
    Allt gick bra och jag är jättenöjd.
    Skall rekommendera till mina grannar.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Installation luftvärmepump. Snabb offert, Proffsigt och trevligt bemötande
    2022-03-26 Verifierad kund
    Köpte luft/luftvärmepump. De var snabba på att höra av sig, från första till sista kontakt. Tydlig rådgivning och slutligen snabb och snygg installation. Väldigt nöjda! Rekommenderas varmt!
    2022-03-25 Verifierad kund
    Kunniga, ödmjuka, snabba o trevliga!
  • 2022-03-25 Spontant omdöme
    Köpte 2 luftvärmepumpar ä. En till övervåning och en till undervåning.
    Bad dem sätta utedelarna på en specifik plats. Smackade bara upp dem utan att prata med oss. Vi nämnde att vi snart får en braskamin och var tilluften skulle tas ifrån. Trots detta satt dom bara upp enheterna där.
    Vi bad om att få köpa ett markstativ, vilket beställdes. Sen dess har dom inte hört av sig. Men vi har sett 2 personer från företaget gå omkring på vår tomt utan att höra av sig till oss. Och inget jobb är utfört. Creapy
    Kontaktade VD som inte svarar på mejl längre. Ljuger och säger att dom har skickat meddelande. När jag ber om att få se kopian när det var skickat så slutade dom svara.

Rörig person som säljer in jobbet. Rörde ihop det med rot avdrag och fakturerade fel.

Rörigt företag. Personen som installerade verkade kunnig iaf. Men lyssnade inte på våra önskemål.

Jobbet är fortfarande inte utfört sen i december ! Står ni och velar så välj ett annat företag. Detta företag kan ta jobb snabbt och det kan man ifrågasätta. Alla seriösa företag är fullbokade långt framöver efter denna pandemi. Men detta företag kan komma direkt 🤨
    Hej Annette och Carro 🙂

Jättetråkigt att ni är missnöjda och allt inte blivit som ni hade tänkt.
    Helt klart har vi ett helt annat facit där vi ovidkommande har väldigt nöjda kunder☀️🙂 och det är helt klart alltid våran eftersträvan.

Sen vet vi ganska tydligt att våran nackdel ofta är att vi har väldigt lite tid när vi konstant är väldigt fullbokad, men ibland kan vi finna tider med kort varsel pga av avbokningar som frekvent skett under Corona pandemin.
    Vi har levererat precis det ni beställt och på precis den plats ni angivit och utifrån den offert ni godtagit.
    Vill påtala som tidigare så faststår fortfarande erbjudandet om att flytta på aggregaten utan kostnad.
    Motser fortfarande en skriftlig beställning på det.
    Väl mött vänliga hälsningar
    John på solpojkarna AB ☀️
    2022-03-13 Verifierad kund
    Bra bemötande genom hela processen
    Snabbt och bra utfört
    2022-03-12 Verifierad kund
    Luftvärmepump Inova
    Mycket bra bemötande och snabbt och bra montering
    2022-03-11 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt från offert till färdig installation. Rekommenderar verkligen Solpojkarna. Nu slipper jag och min familj frysa på vintern och svettas på sommaren :)
    2022-03-07 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Bra, snabbt och direkt kommunikation per besök, telefon och e-mail.
    Snabbt och bra utfört arbete med installationen/ utbyte av två stycken Innova Platinum. Duktig, kompetent och lojal kille som utförde installationen, väldigt snyggt utfört. Kan bara rekomendera företaget till vänner och bekanta.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Byte av varmluftsfläkten och installation. Redan vid första kontakten blev vi bemötta av ett proffs. Solpojkarna vet vad som gör och vi kände oss trygga och nöjda genom hela processen.
    2022-03-01 Verifierad kund
    Proffsiga och trevliga Mycket nöjd
    2022-02-27 Verifierad kund
    Proffsiga, noggranna och snabba. Mycket positiv till Solpojkarna.