Solpojkarna AB

Solpojkarna AB

Välkommen till Solpojkarna AB!

Vi älskar att sätta tänderna i en rejäl renovering. Våra lyhörda medarbetare lyssnar på vad du vill ha och planerar byggnationen utefter det. Med nära avstämningar varje vecka ser vi till att arbetet blir gjort utan missförstånd.

Tjänster: renovera badrum, renovera kök, måleri, bygga altan, rengöring av solpaneler och mycket mer.

Vi kan även öka effekten på dina solpaneler med upp till 25%. Dina solpaneler blir skitiga av vägdamm, pollen, avgaser och fågelspillning. Vi rekommenderar därför att du ser över dina solpaneler 1-2 gånger per år för bästa resultat. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller vill ha ett prisförslag på arbete.

Läs vad 22 kunder tycker om Solpojkarna AB 2

2021-07-14
    Solpojkarna var underentreprenörer till de vi anlitat för ett arbete, så problemen kan ha legat i samarbetet mellan företagen. Med det sagt så var det ändå uppenbart att överenskommelser inte hölls, folk dök inte upp när de skulle och arbetet drog ut på tiden och tog 3-4 gånger längre tid än planerat. Kvaliteten i leveransen var också varierande. Arbetet innefattade markarbete på en liten framsida och arbete med fasad och insida av ett förråd. Totalt pågick arbetet i över ett halvår.
    2021-07-09
    Köpte luftvärmepump, just nu för kyla.
    Snabbt svar, fantastiskt bemötande och ett
    mycket gott arbete.
    Kan verkligen rekommendera Solpojkarna och särskilt John som var den som gjorde jobbet hos oss.
    2021-06-18
    Fantastiskt trevligt bemötande, bra dialog, service minded på alla sätt & vis. Helhetstänkande & smidigt tillsammans med en bra prisbild har gjort att vi är mycket nöjda med installationen av vår värmepump/AC
  • RUTH H
    2021-06-09
    Har fått en offert som inkluderade flera olika tjänster som skulle utföras under högst två sammanhängande dagar. Arbetet utfördes bara delvis och vi fick betala samma dag med löfte om att fakturan skulle skickas digitalt samma kväll och att uppdraget skulle slutföras inom en vecka. Det har nu gått sex veckor. Under tiden har vi fått besök av en hantverkare från solpojkarna som förstörde kopplingarna till en ny blandare och orsakade bestående fuktskador. Solpojkarna svarar inte i telefon eller på sms när vi vill att de kommer och rättar till alla fel och slutför uppdraget och skickar inte ngn faktura för det vi redan betalat. Starkt avråder att anlita solpojkarna
    2021-05-17
    Installation av luftvärmepump. De svarade snabbt på min offertförfrågan. Vid besök i hemmet var de väldigt trevliga och pedagogiska. De lyssnade på våra önskemål och kom med synpunkter och förslag. Det var lätt att ställa vidare frågor via mail. Vid installation var de inriktade på att göra ett väldigt bra jobb och tog sig tid att komma på lösningar som var både snygga och enkla. De drog alla slangar snyggt och prydligt där vi ville ha dem.
    2021-05-14
    Anmälde intresse för luftvärme pump för både värme och kyla.
    Fick snabbt ett sms från Solpojkarna AB att man fått in intresse från min sida. Snabbt efter detta bokade vi efter ett samtal ett hembesök och John på Solpojkarna dök upp proffsigt tydligt och fick mycke välgrundad information både muntligt och i skrift.

I vårat fall köpte vi en INNOVA Titanium luftvärmepump.
    Mycket glad och väldigt nöjda . snabb återkoppling snabb installation ordning och redan och en maskin som verkligen lever upp till utlovat.

Vi kommer definitivt andvända Solpojkarna även för annat och för framtiden och tipsa våra vänner.
    2021-05-14
    Jag mailade en förfrågan på en luft/luft värme pump
    De ringde upp mycket snabbt å frågade om de fick komma och besöka. Det uppskattas mycket då jag inte kan så mycket om detta. Säljare/ montören gjorde ett mycket bra intryck, jag känner mig trygg att det är just Solpojkarna som ska göra montaget
    De ska montera detta på tisdag så jag vet ej hur det blir än
    Men det bli nog bra :-)
  • Kristoffer S
    2021-05-06
    Köpte värmepump Innova.
    Snabbt besök och proffesionell utfört installation. Installatörer har tom dragit en elledning utan någon extra avgift.
    Mycket nöjd och återkommer när det blir dags att installera nya eller byta ut gamla enheter på gården.
    2021-04-23
    Använt dem inom, industriell rengöring av maskin. Bra kommunikation, trevligt bemötande, mycket flexibla och serviceinriktade...
  • Andreas S
    2021-04-23
    Passar tider. Gör ett bra jobb. Ansvarsfullt och engagerat.
    2021-04-23
    Professionell städning och fönsterputs till ett bra pris. Flexibel service och alltid trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!
    2021-04-23
    Solpojkarna hjälpte mig med ”hemmafix ” vid inflytt. Hög service, professionellt och inget var omöjligt! Mycket prisvärda, kommer definitivt att anlita dem igen vid behov.
    /Annica
    2021-04-08
    Professionella, serviceinriktade, noggranna och dessutom prisvärda!
    Så nöjd, kan varmt rekommendera!
  • LENA A
    2021-03-15
    Vi anlitade Solpojkarna på rekommendation sommaren 2020 för att förvandla vår 20 kvm slitna gamla altan till en 60 kvm terass med spa-bad, ny trall, flera nivåskillnader, ribbstaket och en plastbygd blomlåda på hjul. Vi har aldrig ångrat det beslutet. Varenda liten detalj är perfektion, inte en skruv syns någonstans och vår terass är verkligen ett fantastiskt hantverk som vi njöt av resten av sommaren. Solpojkarna är otroligt bra att ha att göra med och är lyhörda, påhittiga och framför allt otroligt kompetenta hantverkare. Nu har vi ett nytt större projekt på gång inomhus dit vi hoppas kunna samarbeta med Solpojkarna igen.
    2021-02-23
    Fick Solpojkarna AB på rekommendation av en god vän, då jag sett resultatet av hur de renoverade deras lägenhet. Hos oss har de platsbyggt en bokhylla.

Kan varmt rekommendera Solpojkarna. De är pålitliga, lyhörda och leverar enligt ök på samtliga punkter!
    2021-02-18
    Oerhört nöjda! Lyhörda, lösningsorienterade och mycket hög kvalitet i utfört arbete. En tydlig yrkesstolthet hos samtliga killar från Solpojkarna som varit hos oss i ett omfattande projekt.

Vi kommer definitivt använda oss av Solpojkarna igen och rekommenderar de varmt!
    2021-02-12
    Bra bemötande och mycket nöjd med deras leverans!
    2021-02-10
    Grymt team 😊 med allt från snickare elektriker rörmokare våtrumsbehörig och den absolut noggrannaste kakelsättaren jag varit med om så nöjd och alltid med ett leende på läpparna. Känner oss omhändertagen
    2021-02-10
    Så himla nöjd och har nu använt dom i över ett år! Alltid supertrevliga och flexibla och toppenfint!
  • Andreas S
    2021-02-10
    Bra kommunikation och väl utfört arbete.
    2021-02-10
    Noggranna, flexibla och prisvärda, Vänligt och personligt bemötande. Rekommenderas varmt!
  • Elena G
    2021-02-10
    Noggranna, jätteduktiga, snabba och professionella. Håller deadlinens och har mycket trevligt bemötande!