Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Sundbyberg Stures Bilvård Allservice

Stures Bilvård Allservice

Sturegatan 21, 172 31 Sundbyberg — Visa karta

Företaget ligger i Sundbybergs centrum har funnit i 10 år. Vi sysslar med biltvätt, bil recond, däckservice och bilservice.

Läs vad 8 kunder tycker om Stures Bilvård Allservice

• Ivan Å
    Ivan Å skrev om Stures Bilvård Allservice
    Värsta tänkbara!
    De repade min helt nya bil!

Kom dit ett par dagar innan för att kolla läget och hur de tvättar bilar och killen som jag pratar med som påstår sig ha 15år i branschen säger att de aldrig skulle skada en bil och visar mig en bil som har en skada där han citat "kommer be kunden dra åt helvete om han påstår att det är vi som gjort det här".. (?)
    Sedan säger han att de sköljer bilen INNAN de lägger på något medel. Eftersom detta är helt fel påpekar jag det och han svarar att de kommer ha avfettningsmedel på bilen innan de blöter min bil om jag vill det.

Ringer och bokar tid och ber dem vara försiktiga eftersom bilen är ny. Han svarar då att han har 30år i branschen..(för någon dag sedan var det ju 15)
    Lämnar in bilen.
    När jag ska hämta den så vill de ha olika mycket betalt beroende på om jag ska betala med kort eller inte.
    Betalar med kort i alla fall. Kommer hem och upptäcker brutala tvättrepor på flera ställen. De har uppenbarligen gnuggat med svamp där det fortfarande funnits grus och annan hård smuts kvar!
    Bilen var inte ens jättesmutsig. Ändå lyckas de förstöra en bil som inte ens rullat 400mil!

Avråder alla starkt från dessa två idioter till näringsidkare. Hoppas skattemyndigheten fimpar er verksamhet. Läs mer
  • Erica B
    Erica B skrev om Stures Bilvård Allservice
    Lämnade in min bil som var jättesmutsig efter två småbarn var av en åksjuk, hämtade bilen efter nån timme och insidan samt utsidan såg ny ut superfräsch och då har jag beige tygklädsel. Rekommenderar varmt sturesbilvård
    //Erica Läs mer
  • Kash
    Kash skrev om Stures Bilvård Allservice
    Svar till Danny N nedan:
    Danny, jag vet att du lämnade din bil utanför Stures garage och jag hade min bil inne för tvätt, du nåddes inte på din mobil i flera timmar och totalt "fuckade up" min helg då de hade tvättat klar min bil, jag fick vänta i 5 timmar extra innan du dök upp. Du hade lämnat fel nyckel till din bil till Stures, det jag kan konstatera är att jag var rasande på dig för du förstörde hela min lördag och att Stures bilvård gick miste om flr tusen kr intäkt på grund av dig då de pga av dig inte kunde ta emot fler kunder den eftermiddag så du kanske borde ta med den lilla fadäsen i beräkning när du svartmålar Stures bilvård!

Jag har själv en tysk sportbil av högre prisklass och alltid väldigt nöjd med Stures Bilvård och kommer fortsätta gå till dem...

//Kash T Läs mer
  • Danny N
    Danny N skrev om Stures Bilvård Allservice
    Lämnar inte definitivt min bil där mer, köpte ny bil i miljonklassen höstas och handtättade den själv första tvättarna men normalt resultat.
    Sen lämnade jag den till min stora förtvivlan bilen på Stures bilvård en lördagseftermiddag och killen som tog imot den kunde knappt svenska. När jag kom tillbaka möttes jag av en smärre chock.
    Bilen var repig över hela lacken och dom hade inte spolat av den ordentligt innan dom gick på med tvättsvampen eller så hade dom gammal svamp eller något. Sen kom ägaren ut och visade mig hur någon försökt polera bilen på ena sidan då det var fullt med poleringsvirvlar på min nya bil som såg helt förstörd ut på den sidan. Han sa att dom inte gjort det. Bilen köpte jag i December och detta var i nu i februari, jag vet att dom försökt polera bort reporna och sen gjort det ännu värre istället. Kommer att lämna den till Mr cap för att fixa det som fixas kan och sen får det vara slut med oseriösa, slarviga och nonchalanta bilrekondare... Läs mer
  • Ronnie L
    Ronnie L skrev om Stures Bilvård Allservice
    jag rekommenderar varmt Bebak och hans personal för trevligt bemötande,bra pris,bra arbete och bra service!

Hälsningar

Ronnie Läs mer
  • andreas l
    andreas l skrev om Stures Bilvård Allservice
    Mycket bra ställe, varmt bemötande bra service och riktig bra priser faktiskt. Jag lämnar alltid min bil där för recond och däckservice,dem gör utmärkt jobb mycket professionell och trevlig personal. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Stures Bilvård Allservice
    Jag köpte nya däck till min Mini Cooper (den klassiska - inte den hippa nya) via Däck Online eller något liknande. Fick dem levererade till Stures Bilvård, en tjänst tillhandahållen av onlineaffären. Jag åkte dit med min bil och skulle komma tillbaka en timme senare, med de nya däcken påsatta på mina befintliga fälgar. När jag kom dit var de inte färdiga. Problemet var att deras däckkrängningsmaskin inte kunde hantera så små däck, så de hade inte kunnat lösa uppgiften.

Hade det slutat där hade jag accepterat situationen.

Dock hade de med bruk av våld lyckats ta av ett av mina däck, med resultatet att de hade repat min aluminiumfälg på insidan. Det såg ut som när man drar en gaffel genom potatismos. Jag fick åka med min bil till Däckproffsen istället. De hade en maskin som klarade mina knattedäck och gjorde ett utmärkt jobb.

Jag skall lämna in min repiga fälg för omsvarvning och lagning, då det är stört omöjligt att få tag i nya originalfälgar. Detta kommer kosta i runda slängar 2400 kr, som jag har fått en handskriven lapp på att de skall ersätta. Inte utan det sedvanliga snacket om att de kan göra det billigare genom någon kompis dock.

Tycker det är uselt av dem att inte bara säga att de inte klarade av det, utan gjorde ett taffligt försök med katastrofal följd.

Nu återstår bara att se hur det blir med betalningen...

Uppdatering: Fick betalt efter lite suckar och stånk. Läs mer
  • Piotr K
    Piotr K skrev om Stures Bilvård Allservice
    Personalen kan ingen svenska - så jag fick prata med en tolk (chefen). Jag ringde för drop-in och när jag väl kom dit ville dem att jag skulle lämna bilen ett par timmar - med "fattar du väl" attytid.

Jag har aldrig tvättat bilen där - dem kanske är bra på det om man har tålamod. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Sundbyberg:

Kemistvägen 16, 18379, TÄBY