Svensia

Svensia

Call 08-647 03 15 www.svensia.se
4.5

About company

Svensia är ett företag som arbetar inom flytt, städ och bygg. Vi strävar alltid efter att ha en god dialog med våra kunder så att alla är överens.

35 omdömen om Svensia

Lars J

Anlitade Svensia som flyttfirma och flyttstädning. Själva flytten utfördes snabbt tror det var 5-6 killar som jobbade på. Flyttstädningen, där slarvade man ganska rejält, fick själv fixa en del saker då det var ont om tid. Kändes som att de var nybörjare. Städningen drar ned betyget, kan inte rekommendera denna. Flytten kan jag rekommendera.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Shahram P

Bemötande var oerhört bra. Flytt o Städ. Som sagt , var de jätte arbetsamma och effektiva i arbetet. Jag är 100% nöjd. Shahram Pourotrab

Hanna W

Bra service och trevlig personal. Kunde kanske ha städat lite bättre men annars super.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 75 omdömen 4.4 av 75 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Anders H

Flytten fungerade bra med mycket trevliga flyttgubbar. Några marginella flyttskador uppstod som flyttgubbarna upplyste mig om. Även flyttstädningen gick bra. Mycket värde för pengarna.

Anna Lena M

Mycket bra bemötande, snabb och välorganiserad flytt

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Jelena M

Flytten var underbart, killarna jobbade jätte hårt och var även omtänksamma. Däremot städningen var dålig, både bemötandet och arbetet. Jag rekommenderar flytt men inte städ.

Niklas S

Trevligt och tillmötesgående bemötande. Totalt missbedömt hur långt tid flytten skulle ta. En fyra på 100kvm och de skulle ha börjat 14.00, kom sent och kom igång ca 15.30, var klara 23.30! Flyttkillarna jobbade på bra efter bästa förmåga, men var inga proffs. Fortfarande ganska prisvärt.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Murat A

Kom i tid. Fixade allt jätte nöjd

Bo B

Hej Jag kan inte annat än att varmt rekommenderar Swensia Flytta för en väl genomförd flyttning efter lite startproblem. Bästa hälsningar Bo Björksten det blir

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 437 omdömen 4.8 av 437 omdömen

Tommy L
Wrote about Svensia

Fantastisk service och ett väl utfört arbete, både på flytt och städ. Fick kontakt med Erik på kontoret och han hjälpte mig igenom hela processen. Tack igen, jag kan varmt rekommendera företaget. Tommy

Tommy L

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Mehdi

Pålitlig och plikttrogen samt bra ansvarstagandet och ställer upp med en hel del och trevlig personal

Göran C
Wrote about Svensia

Sedan juni 2013 köper vi trappstädning i våra 2 fastigheter, som utförs 1g/vecka. Svensia levererar en prisvärd tjänst md bra kvalitet. Kontaktpersonen är lyhörd. Vi är en nöjd kund.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Eva Å

Jag fick ett väldigt trevligt bemötande av Latifa. Har erfarenhet sen tidigare av flytthjälp och var väldigt nöjd, trevliga och snabba. Städningen likaså.

Margita J
Wrote about Svensia

Svensia städar trapphuset i vår Bostadsrättsförening sedan många år tillbaka. Vi har bara goda erfarenheter av dem och rekommenderar dem gärna till andra.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Maj B

Prisvärt och trevlig personal. några missar i städningen och lite fel i planeringen, allt fick inte plats i transporten.

Emelie W

Flyttkillarna kom för sent men jobbade sen på oförskämt bra. Kände en viss oro över att dom inte tog ordentlig rast för att äta. Fick inte ha flyttkartongerna så länge som det var utlovat vilket gjorde att vi kände oss lite stressade att packa upp snabbt.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Anders B

Mycket bra från början till slut: Allt från bemötande av administrativ personal till utförande av tjänster som bestod flytt ggr 2 samt flyttstädning. Bra prissättning dessutom. Tvekar inte att anlita Svensia ytterligare och jag rekommenderar firman varmt. Anders Benonius

Sirpa L

Jag anlitade Svensia för flytt och flyttstäd samt frakt av 2 st skåp i december 2013. Jag är mycket nöjd med den hjälp och bemötande som jag fick och kan starkt rekommendera Svensia för denna typ av uppdrag.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Erik O

Trevligt och professionellt bemötande. Beställning av flyttbil med packning och flyttstädning från Sthlm till Gbg. Överlag ger jag ett gott betyg till Svensia. De var alltid hjälpsamma och trevliga. Det som drag ner betyget något var lite slarv av de som packade och de som lastade flyttbilen. De slarvade lite med inpackningen av vissa möbler och lastningen av vissa mindre prylar i lastbilen blev lättare skador på. Inget allvarligt, men lite slarvigt.

Gabriel P

Väldigt smidigt och bra företag. Flytten gick perfekt. Körde hela rubbet med packning och allt och det blev långt ifrån så dyrt (ungefär hälften) mot vad jag hade trott. Rekommenderas!

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 185 omdömen 4.8 av 185 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Birgitta S

Allt funkar utmärkt med Svesia. Jag har anlitat dem med både flytt o städ. Killar som hjälpte till artiga o trevliga. Städning kanon.

Daniel E

Mycket bra hela vägen igenom allting.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Frida J

Snabba, noggranna och pålitliga - vi var jättenöjda! Lätta att ha att göra med från offert till fakturering.

Mikael K

Seriöst och bra från början till slut. Snabba, duktiga och jätte trevliga flyttgubbar. Rekommenderas starkt! +++++

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Joakim L

Väldigt vänligt bemötande av samtliga. Pålitliga, snabba och prisvärda. Rekommenderas!

Marlene S

Bra flytthjälp men med städningen märktes det knappt att de varit där.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Mats L

Vi anlitade Svensia när vi skulle flytta till vårt nya hus. Vi blev extremt imponerade av servicen, punktligheten och deras hårda arbete! Dessutom var personalen väldigt ödmjuka och trevliga! Svensia bistod med att paketera ömtåliga möbler och porslin, borttagande av grovsopor i vindsförrådet, flytt samt flyttstäd. Flytten hanterades varsamt och inget har skadats. Vi rekommenderar Svensia till alla som ska flytta! Mats & Senada

Elsa H

Vi flyttade med Svensia från vår 3:a till en 4:a på Södermalm. Kontakten med företaget var bra och servicenivån hög. Flyttgubbarna var rutinerade och jobbade på fint. Priset var konkurrenskraftigt. Jag kan rekommendera Svensia!

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Patrik R

Vi anlitade Svensia för flytthjälp efter rekomendation. De var mycket bra att ha att göra med på alla sätt. Vi är helnöjda. Bra pris dessutom.

Mia

Vi anlitade Svensia vid flytt. Vi fick låna hur många flyttkartonger vi ville gratis och de körde ut dem till oss. Väldigt nöjda med de vi hade kontakt med. Tillmötesgående flyttkillar. 2 av dem kunde ingen svenska men den tredje, han som var mer chef för de andra kunde det, så det gick jättebra! Skulle absolut använda dem igen!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Maria B

Vi anlitade Svensia till flytt & flyttstäd och är mycket nöjda! Vi fick utmärkt service både innan och efter arbetet. Svensia har mycket hög kvalité på sin service och sina arbeten. Jag kan varmt rekommendera de till andra.

Amir N

Bra utfört arbete med personal som var tillmötesgående med de önskemål som jag hade.

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Irina C

Hej, Vi har kontaktat Svensia i samband med renovering av vårt badrum. Företaget planerar och utför sitt arbete på bästa sätt. Personalen är trevlig och snabb samt kan sitt arbete. Man föreslår olika lösningar och idéer, bjuder på bra pris och håller det man lovar. Starkt rekommenderas som bra kombination av bra kvalité till lågt pris.

Gunilla P

Ett bra bemötande. Städning av entréer och trapphus, storstädning 1 gång per år. Vi är nöjda med företaget.Kommunikation med företaget fungerar bra.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen