Svensia

Box 42117, 126 14 Stockholm — Visa karta

4.5 i betyg av av 35 omdömen

Svensia är ett företag som arbetar inom flytt, städ och bygg. Vi strävar alltid efter att ha en god dialog med våra kunder så att alla är överens.

Läs vad 35 kunder tycker om Svensia

• 2014-12-03

Lars J skrev om Svensia
    Anlitade Svensia som flyttfirma och flyttstädning. Själva flytten utfördes snabbt tror det var 5-6 killar som jobbade på. Flyttstädningen, där slarvade man ganska rejält, fick själv fixa en del saker då det var ont om tid. Kändes som att de var nybörjare. Städningen drar ned betyget, kan inte rekommendera denna. Flytten kan jag rekommendera. Läs mer
    Köksspecialisten i Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 69 omdömen
    Badge2020
    "Höll vad de lovade. Arbetade snabbt och proffsigt. Väldigt nöjda med resultatet. Även bra på att kommunicera innan arbetet, så vi fick snabb"
    Micaela B
  • 2014-11-24

Shahram P skrev om Svensia
    Bemötande var oerhört bra. Flytt o Städ. Som sagt , var de jätte arbetsamma och effektiva i arbetet.

Jag är 100% nöjd.

Shahram Pourotrab Läs mer
  • 2014-11-24

Hanna W skrev om Svensia
    Bra service och trevlig personal. Kunde kanske ha städat lite bättre men annars super. Läs mer
    Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    4.5 / 5 i betyg — 130 omdömen
    Badge2020
    "Omläggning av takpannor. Vi blev mycket bra bemötta. Gjorde ett mycket bra jobb och arbetet blev klart på två veckor som dom sa. Hoppas a"
    Rickard N
  • 2014-11-22

Anders H skrev om Svensia
    Flytten fungerade bra med mycket trevliga flyttgubbar. Några marginella flyttskador uppstod som flyttgubbarna upplyste mig om.
    Även flyttstädningen gick bra.
    Mycket värde för pengarna. Läs mer

Anna Lena M skrev om Svensia
    Mycket bra bemötande, snabb och välorganiserad flytt Läs mer
    Vikströms Bygg & Kakel AB
    4.9 / 5 i betyg — 22 omdömen
    Badge2018
    "Proffigt på alla sätt. Kommer när han ska, gör ett jättebra jobb och så är han trevligt."
    Fredrik C

Jelena M skrev om Svensia
    Flytten var underbart, killarna jobbade jätte hårt och var även omtänksamma. Däremot städningen var dålig, både bemötandet och arbetet. Jag rekommenderar flytt men inte städ. Läs mer

Niklas S skrev om Svensia
    Trevligt och tillmötesgående bemötande. Totalt missbedömt hur långt tid flytten skulle ta. En fyra på 100kvm och de skulle ha börjat 14.00, kom sent och kom igång ca 15.30, var klara 23.30! Flyttkillarna jobbade på bra efter bästa förmåga, men var inga proffs. Fortfarande ganska prisvärt. Läs mer
    M5 BYGG AB
    4.8 / 5 i betyg — 110 omdömen
    Badge2019
    "Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på"
    Rebecka P

Murat A skrev om Svensia
    Kom i tid. Fixade allt jätte nöjd Läs mer

Bo B skrev om Svensia
    Hej
    Jag kan inte annat än att varmt rekommenderar Swensia Flytta för en väl genomförd flyttning efter lite startproblem.
    Bästa hälsningar
    Bo Björksten det blir Läs mer
    Max Martin Construction AB
    4.7 / 5 i betyg — 123 omdömen
    Badge2020
    "Jag vet knappt vart jag ska börja? Så jävla nöjd är jag över mitt nya badrum! Jag anlitade Max Martin Construction för en totalrenovering"

Tommy L skrev om Svensia
    Fantastisk service och ett väl utfört arbete, både på flytt och städ. Fick kontakt med Erik på kontoret och han hjälpte mig igenom hela processen. Tack igen, jag kan varmt rekommendera företaget. Tommy Läs mer

Tommy L skrev om Svensia
  • Sponsor
    I.K.A Byggkonsult AB
    4.6 / 5 i betyg — 20 omdömen
    "Har funkat bra, projektet växte fram, fick God tid för reflektion, och man kunde tänka till för att få det som man ville ha det"
    Fredrik L

Mehdi skrev om Svensia
    Pålitlig och plikttrogen samt bra ansvarstagandet och ställer upp med en hel del och trevlig personal Läs mer

Göran C skrev om Svensia
    Sedan juni 2013 köper vi trappstädning i våra 2 fastigheter, som utförs 1g/vecka.
    Svensia levererar en prisvärd tjänst md bra kvalitet. Kontaktpersonen är lyhörd.
    Vi är en nöjd kund. Läs mer
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 66 omdömen
    Badge2019
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"

Eva Å skrev om Svensia
    Jag fick ett väldigt trevligt bemötande av Latifa.
    Har erfarenhet sen tidigare av flytthjälp och var väldigt nöjd, trevliga och snabba.
    Städningen likaså. Läs mer
  • Margita J

Margita J skrev om Svensia
    Svensia städar trapphuset i vår Bostadsrättsförening sedan många år tillbaka. Vi har bara goda erfarenheter av dem och rekommenderar dem gärna till andra. Läs mer
    Tollberg Bygg & Inredning
    4.8 / 5 i betyg — 25 omdömen
    Badge2020
    "Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som"

Maj B skrev om Svensia
    Prisvärt och trevlig personal. några missar i städningen och lite fel i planeringen, allt fick inte plats i transporten. Läs mer

Emelie W skrev om Svensia
    Flyttkillarna kom för sent men jobbade sen på oförskämt bra. Kände en viss oro över att dom inte tog ordentlig rast för att äta. Fick inte ha flyttkartongerna så länge som det var utlovat vilket gjorde att vi kände oss lite stressade att packa upp snabbt. Läs mer
    Annedal Bygg och Badrum AB
    4.9 / 5 i betyg — 74 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag renoverade ett badrum och en WC med hjälp av Annedal Bygg. Det goda intryck jag fick från första början, höll i sig genom hela processen"
    therese b

Anders B skrev om Svensia
    Mycket bra från början till slut: Allt från bemötande av administrativ personal till utförande av tjänster som bestod flytt ggr 2 samt flyttstädning. Bra prissättning dessutom. Tvekar inte att anlita Svensia ytterligare och jag rekommenderar firman varmt.
    Anders Benonius Läs mer

Sirpa L skrev om Svensia
    Jag anlitade Svensia för flytt och flyttstäd samt frakt av 2 st skåp i december 2013. Jag är mycket nöjd med den hjälp och bemötande som jag fick och kan starkt rekommendera Svensia för denna typ av uppdrag. Läs mer
    DEKÅ Entreprenad AB
    4.7 / 5 i betyg — 140 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Totalrenoverade vår sekelskiftesvåning med snäva tidsmarginaler. Är själv väldigt krävande och noggrann kund. Resultatet och vägen dit var e"

Erik O skrev om Svensia
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Beställning av flyttbil med packning och flyttstädning från Sthlm till Gbg.

Överlag ger jag ett gott betyg till Svensia. De var alltid hjälpsamma och trevliga. Det som drag ner betyget något var lite slarv av de som packade och de som lastade flyttbilen. De slarvade lite med inpackningen av vissa möbler och lastningen av vissa mindre prylar i lastbilen blev lättare skador på. Inget allvarligt, men lite slarvigt. Läs mer

Gabriel P skrev om Svensia
    Väldigt smidigt och bra företag. Flytten gick perfekt. Körde hela rubbet med packning och allt och det blev långt ifrån så dyrt (ungefär hälften) mot vad jag hade trott. Rekommenderas! Läs mer
  • Sponsor
    XLrenovering
    4.9 / 5 i betyg — 18 omdömen
    "Vi ville genomföra en helrenovering av vår lägenhet på Dalagatan i Stockholm. Vi tog in ett antal offerter och efter en noggrann utvärdering"

Birgitta S skrev om Svensia
    Allt funkar utmärkt med Svesia. Jag har anlitat dem med både flytt o städ. Killar som hjälpte till artiga o trevliga.
    Städning kanon. Läs mer

Daniel E skrev om Svensia
    Mycket bra hela vägen igenom allting. Läs mer
    Entreprenadhuset
    4.8 / 5 i betyg — 110 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Valde Entreprenadhuset för en mycket stor, komplex och omfattande totalrenovering av en lägenhet med toppläge i Stockholm. Innebar rivning"

Frida J skrev om Svensia
    Snabba, noggranna och pålitliga - vi var jättenöjda! Lätta att ha att göra med från offert till fakturering. Läs mer
  • Mikael K

Mikael K skrev om Svensia
    Seriöst och bra från början till slut.
    Snabba, duktiga och jätte trevliga flyttgubbar.

Rekommenderas starkt! +++++ Läs mer
    DM TAK
    4.6 / 5 i betyg — 76 omdömen
    Badge2017
    "Mycket professionell service och välutfört arbete vid genomgången av vårt tak. Kan varmt rekommendera detta företag. Mvh Ronny"

Joakim L skrev om Svensia
    Väldigt vänligt bemötande av samtliga. Pålitliga, snabba och prisvärda. Rekommenderas! Läs mer

Marlene S skrev om Svensia
    Bra flytthjälp men med städningen märktes det knappt att de varit där. Läs mer
    Villatakspecialisten
    4.7 / 5 i betyg — 162 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av sälja"

Mats L skrev om Svensia
    Vi anlitade Svensia när vi skulle flytta till vårt nya hus. Vi blev extremt imponerade av servicen, punktligheten och deras hårda arbete! Dessutom var personalen väldigt ödmjuka och trevliga! Svensia bistod med att paketera ömtåliga möbler och porslin, borttagande av grovsopor i vindsförrådet, flytt samt flyttstäd. Flytten hanterades varsamt och inget har skadats.
    Vi rekommenderar Svensia till alla som ska flytta!
    Mats & Senada Läs mer

Elsa H skrev om Svensia
    Vi flyttade med Svensia från vår 3:a till en 4:a på Södermalm. Kontakten med företaget var bra och servicenivån hög. Flyttgubbarna var rutinerade och jobbade på fint. Priset var konkurrenskraftigt. Jag kan rekommendera Svensia! Läs mer
    Värmdö Kakel & Design AB
    4.0 / 5 i betyg — 39 omdömen
    Badge2020
    "Kan varmt rekommendera Värmdö Kakel & Design! Allt gick smidigt från start till slut under renoveringen av vårt badrum. Lättillgängliga,"
    Evelina T

Patrik R skrev om Svensia
    Vi anlitade Svensia för flytthjälp efter rekomendation. De var mycket bra att ha att göra med på alla sätt. Vi är helnöjda. Bra pris dessutom. Läs mer
  • Mia

Mia skrev om Svensia
    Vi anlitade Svensia vid flytt. Vi fick låna hur många flyttkartonger vi ville gratis och de körde ut dem till oss. Väldigt nöjda med de vi hade kontakt med. Tillmötesgående flyttkillar. 2 av dem kunde ingen svenska men den tredje, han som var mer chef för de andra kunde det, så det gick jättebra! Skulle absolut använda dem igen! Läs mer
    JCS Company AB
    4.8 / 5 i betyg — 22 omdömen
    Badge2019
    "Trevlig personal och bra service! Lägenheten känns som ny när dom varit framme och städat!"

Maria B skrev om Svensia
    Vi anlitade Svensia till flytt & flyttstäd och är mycket nöjda!
    Vi fick utmärkt service både innan och efter arbetet. Svensia har mycket hög kvalité på sin service och sina arbeten. Jag kan varmt rekommendera de till andra. Läs mer
  • Amir N

2014-11-17

Amir N skrev om Svensia
    Bra utfört arbete med personal som var tillmötesgående med de önskemål som jag hade. Läs mer
    LPT Construction AB
    4.3 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Proffsiga och effektiva. Det märks att de gjort stambyten tidigare. För oss var det en ny upplevelse och vi förväntade oss kaos, stambyten ä"
  • 2014-11-17

Irina S skrev om Svensia
    Hej,
    Vi har kontaktat Svensia i samband med renovering av vårt badrum. Företaget planerar och utför sitt arbete på bästa sätt. Personalen är trevlig och snabb samt kan sitt arbete. Man föreslår olika lösningar och idéer, bjuder på bra pris och håller det man lovar. Starkt rekommenderas som bra kombination av bra kvalité till lågt pris. Läs mer
  • 2014-11-17

Gunilla P skrev om Svensia
    Ett bra bemötande.
    Städning av entréer och trapphus, storstädning 1 gång per år.
    Vi är nöjda med företaget.Kommunikation med företaget fungerar bra. Läs mer
    Stenfirma Lapital AB
    4.8 / 5 i betyg — 60 omdömen
    Badge2019
    "Trevligt bemötande, professionellt och leverans i tid samt en kostnad som stämde väl med offerten."

Bästa byggföretagen i Solna:

Anna / Björn R Anna / Björn R tycker:
“Evangelos lämnade en mycket br...” Läs mer