Mattias Wedberg

Mattias Wedberg

Mattias Wedberg är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Mattias Wedberg har varit registrerad mäklare sedan 2010-09. Mattias Wedberg har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 77 omdömen med ett betyg på 4.9. Mattias Wedberg har haft 32 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 80% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Anledningen till att jag efter 10 år fortsätter att älska mitt jobb är att man tillåts att vara kreatör och strateg i en och samma roll med en unik approach i varje enskild affär. Inget får eller bör någonsin säljas på rutin eller slentrian. Det finns alltid ett smartare sätt att ta sig an en bostadsförsäljning.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
När du som säljare väljer mig så väljer jag också dig och med det följer en stor lojalitet. Jag kommer stå bakom er och värna om era intressen tills vi har uppnått alla de mål vi tillsammans satt upp. En bostad ska säljas med eftertanke, noggrannhet och stort tålamod.

Hur ser mitt drömboende ut?
Jag älskar att skapa och designa efter eget huvud. Mitt drömboende har jag tillsammans med min sambo och förmodligen i nära samarbete med arkitekt själva ritat. Jag ser framför mig ett hus i olika etage i en form av ett U där man har en egen innergård finurligt stensatt samt med en ädeltall planterad i mitten. Väggarna mot denna innergård består till största del av glaspartier. Huset har nog en blandning av amerikansk, dansk och japansk design. Jag är överdrivet förtjust i nedsänkta vardagsrum med större platsbyggda soffor. Detaljer i huset består av smidesarbeten, träslag och natursten i en harmonisk kombination.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid umgås och lever jag mest med min familj bestående av sambo och två barn i vårt radhus på Lidingö. När jag får tillfälle så spelar jag padeltennis så mycket jag hinner och orkar. När jag inte orkar så återhämtar jag mig på soffan med en serie på HBO eller Netflix och dricker en öl av sorten Alhambra eller ett glas vin som min sambo rekommenderat.

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 77 Läs vad Mattias Wedberg

• sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    • Gåshaga
    2021-07-19
    Vi sålde vår lägenhet på Lidingö med Mattias och är otroligt nöjda. Professionell och mycket bra i kommunikation med både oss och spekulanter från början till slut. Kan varmt rekommendera!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    • Hjorthagen
    2021-07-03
    Trevlig och informative. Bidrog med både tips kring eventuell renovering samt var behjälplig när det kommer till att svara på frågor angående försäljningsprocessen. Vårt första köp i Sverige, men Mattias säkerställde att vi kände oss trygga och besvarade de frågor som kom upp.
    • Ekhagen
    2021-06-10
    Proffsig, trevlig och snabb! Lägenheten värderad, stylad, fotad och såld inom loppet av två veckor. Mycket nöjd!
    2021-06-08
    Vi köpte en lägenhet av Mattias på Gärdet. Mattias gjorde inledningvis ett sämre intryck på oss via sms. Vi var direkt väldigt intresserade av lägenheten men fick jättekorta svar tillbaka. Vi förväntades oss ett mer inbjudande bemötande här då vi visade så starkt intresse för lägenheten. När vi väl träffade Mattias på visning förändrades det helt då han var väldigt proffsig och trevlig. Från det ögonblicket fram till påskrift kändes allt väldigt bra.
    2021-06-07
    Mattias sålde vår lägenhet på Gärdet, vi är väldigt nöjda med hans insats. Vi tog kontakt och det var en väldigt effektiv process där Mattias styrde upp allt från städning till styling, och höll oss uppdaterade under tiden. Vi är supernöjda och skulle rekommendera honom alla gånger.
    2021-05-10
    Jättebra på alla sätt! Professionell, hjälpsam och snabb i kommunikation. Har tidigare sålt med Mattias och även denna gång är jag väldigt nöjd med att ha sålt och köpt av Mattias!
    Tack Ebba. Ett väldigt roligt samarbete även denna gång. Snabbt smidigt och bra. Lycka nu till med er renovering. Mattias Wedberg
    2021-05-10
    lägenhetsförsäljning genom god man, sade sig känna väl till hur man gick till väga, men det visade sig ej vara sant.

Väntar nu på yttrande i från överförmyndare om alla dokument kommer in.

ej klar
    God man hade inte skickat in papper på förhand och skulle ansvara för utskriften av ansökan mot överförmyndaren. Vi gick inte in specifikt på vem som skulle göra exakt vad i ansökan men vi/jag har haft koll på detta från första dag till sista. Om god man inte skickat in ansökan på förhand så går den med alla överlåtelsepapper vilket skett i vårt fall och allt blev godkänt utan några frågetecken. Hoppas ni känner er nöjda med processen så här i efterhand. Mattias Wedberg
  • 2021-04-29
    Har anlitat Mattias till två lägenhetsförsäljningar och valet av mäklare var lika enkelt båda gångerna. Uppskattar att Mattias är påläst och verkligen kan området han säljer inom. Han är på tårna och finns alltid tillgänglig för dig som säljare och även som potentiell köpare av andra objekt. Det märks tydligt att Mattias värnar om goda kundrelationer med såväl köpare som säljare.

Mattias ger verkligen det där lilla extra och det är en trygghet att ha honom vid sin sida. En lägenhetsförsäljning innehåller många känslor då ett stort och viktigt beslut ska fattas. Mattias lyssnar och ger råd och följer med från start till mål.

Vill ni ha en mäklare som kommer göra allt för att du ska bli en nöjd kund rekommenderar jag varmt Mattias!
    Underbart Anna, tack så hjärtligt. Vi hörs "snart" igen när det är dags för nästa steg! Njut nu av er nya lägenhet med tillräckligt med rum åt båda barn=) Mattias Wedberg
  • 2021-04-29
    Är återkommande kund till Mattias, nu för andra gången. Skälet är den erfarenhet, relationsbyggande färdigheten och trygghet man får.

Mattias lyckats bygga en nära kontakt med potentiella köpare, som kan vara en bidragande faktor till köp vid en försäljning. Rekommenderar!
    Alltid lika roligt att hjälpa dig Henrik. Du resonerar alltid smart oca h har bra koll men är samtidigt väl medveten om vikten av att lyssna på råd och utvärder samt omvärdera situationerna som kan uppstå i en försäljning. En egenskap som gör dig till en mycket bra och smart säljare. Mattias Wedberg
    • Herserud/Torsvik
    2021-04-08
    Både sålt och köpt av Mattias. Mycket trevlig, proffsig och förtroendeingivande.
    Tack Elisabeth. Det va extra kul att även få sälja en lägenhet till dig. Jag vet att du kommer trivas som fisken med Tessinparken som din egen trädgård. Mattias Wedberg