Mattias Wedberg
Registrerad mäklare sedan 2010
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-04 - 2020-03
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Anledningen till att jag efter 10 år fortsätter att älska mitt jobb är att man tillåts att vara kreatör och strateg i en och samma roll med en unik approach i varje enskild affär. Inget får eller bör någonsin säljas på rutin eller slentrian. Det finns alltid ett smartare sätt att ta sig an en bostadsförsäljning.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
När du som säljare väljer mig så väljer jag också dig och med det följer en stor lojalitet. Jag kommer stå bakom er och värna om era intressen tills vi har uppnått alla de mål vi tillsammans satt upp. En bostad ska säljas med eftertanke, noggrannhet och stort tålamod.

Hur ser mitt drömboende ut?
Jag älskar att skapa och designa efter eget huvud. Mitt drömboende har jag tillsammans med min sambo och förmodligen i nära samarbete med arkitekt själva ritat. Jag ser framför mig ett hus i olika etage i en form av ett U där man har en egen innergård finurligt stensatt samt med en ädeltall planterad i mitten. Väggarna mot denna innergård består till största del av glaspartier. Huset har nog en blandning av amerikansk, dansk och japansk design. Jag är överdrivet förtjust i nedsänkta vardagsrum med större platsbyggda soffor. Detaljer i huset består av smidesarbeten, träslag och natursten i en harmonisk kombination.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid umgås och lever jag mest med min familj bestående av sambo och två barn i vårt radhus på Lidingö. När jag får tillfälle så spelar jag padeltennis så mycket jag hinner och orkar. När jag inte orkar så återhämtar jag mig på soffan med en serie på HBO eller Netflix och dricker en öl av sorten Alhambra eller ett glas vin som min sambo rekommenderat. Läs mer

Läs vad 49 Läs vad Mattias Wedberg

• JOHAN E skrev om Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-25

Mattias hjälpte mig att köpa min första lägenhet. Extremt kunnig i kombination med en ödmjuk inställning fick mig verkligen att känna mig trygg genom hela processen. Kan varmt rekommendera Mattias Läs mer
    2020-03-30 Mattias W svarar JOHAN E
    Va roligt att du känner så Johan.
    Det va ett sant nöje att hjälpa dig köpa och jag hoppas vi får chansen att jobba ihop snart igen när det är dags för nästa steg i livet.
  • Niklas L köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-25

Östermalm
    Vår första lägenhet köpte vi genom Mattias på Svensk Fastighetsförmedling Östermalm. Mattias ställde hela tiden upp, svarade på alla frågor vi kunde tänkas ha och gjorde att vi kände oss trygga genom hela köpet. Kan varmt rekommendera Mattias! Läs mer
    2020-03-30 Mattias W svarar Niklas L
    Tack för er recension. Härligt att höra att ni kände er trygga. Det är min högsta målsättning för mina spekulanter i alla lägen..
    njut av livet och er bostad!
  • Anders A sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-12

Östermalm
    Fick hjälp av Mattias W för ett år sedan rörande försäljning av bostadsrätt som han dessutom förmedlade till oss för flera år sedan. Imponerad av hans kunskap och kännedom om marknaden, samt hans mycket trevliga och hjälpsamma sätt. God kontakt med både oss säljare och köpare. Skulle absolut kontakta honom igen om det behövs. Läs mer
  • Ulf P köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Gärdet
    Köpt lägenhet på Gärdet.
    Seriös och engagerad.

Det blev affär 👍 Läs mer
  • Helena P sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Stockholm
    Jag har såväl sålt som köpt/löst ut en bostad. Mattias har varit mycket professionell, vänlig, klar, tydlig och snabb. Bra, helt enkelt! Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Helena P
    Tack för det Helena. Lycka till med kommande renovering. Välkommen åter!
  • Ananda W sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Norra Djurgårdsstaden
    Professionell och ambitiös mäklare med ett stort driv. Väldigt nöjda och rekommenderar varmt! Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Ananda W
    Stort tack för dina ord Ananda. Hoppas livet som husägare blir allt vad ni drömt om!
  • Maria W sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-05

Kungsholmen
    Mattias hjälpte mig att sälja min lägenhet på Kungsholmen, och är mer än nöjd med vårt samarbete. Oerhört proffsig, kunnig och väldigt engagerad. Kommer alltid ta hjälp av Mattias i fortsättningen då han är den överlägset bästa mäklaren i Stockholm. Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Maria W
    Tack Maraja! Din lilla pärla till lägenhet var ett rent nöje att sälja. Så kul att det gick så bra och att vi fick en så glad köpare som Joakim. Välkommen åter när det är dags för flytt igen!
  • Anders L sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-05

Stockholm
    Ett bra och trevligt bemötande. Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Anders L
    Tack för mycket trevligt bemötande från er sida också. Hoppas er renovering blir bra och går som planerat.
  • Ulf Lennart W köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-04

Gärdet
    Köpt Brf.
    Mattias är trevligt, kunnig och ger bra råd. Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Ulf Lennart W
    Tack Ulf. Det är lätt att vara trevlig när man jobbar med så trevliga människor som er! NI är varmt välkomna åter för fler trevliga affärer.
  • Marcus B sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-04

Stockholm
    Köparnas mardröm - säljarnas dröm. Skämt o sido, Mathias är proffsig och får mig som säljare att känna att jag minst får vad bostaden är värd. Jag kan luta mig bakåt och får alltid snabb uppdatering om vad som händer under försäljningen. Rak och ärlig med vad han anser bör fixas eller inte, och sist men inte minst skicklig förhandlare. Mina bästa rekommendationer trotts dialekten! ;) Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Marcus B
    HAHA du är för go du! Detta va ju alltså fjärde lägenheten jag hjälpte dig att sälja. Suveränt roligt att få hjälpa dig varje gång och bevisa varför det är värt att komma tillbaka gång på gång!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Mattias Wedberg