Mattias Wedberg är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Mattias Wedberg har varit registrerad mäklare sedan 2010-09. Mattias Wedberg har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 58 omdömen med ett betyg på 4.9. Mattias Wedberg har haft 29 försäljningar sen 2019-11 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Anledningen till att jag efter 10 år fortsätter att älska mitt jobb är att man tillåts att vara kreatör och strateg i en och samma roll med en unik approach i varje enskild affär. Inget får eller bör någonsin säljas på rutin eller slentrian. Det finns alltid ett smartare sätt att ta sig an en bostadsförsäljning.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
När du som säljare väljer mig så väljer jag också dig och med det följer en stor lojalitet. Jag kommer stå bakom er och värna om era intressen tills vi har uppnått alla de mål vi tillsammans satt upp. En bostad ska säljas med eftertanke, noggrannhet och stort tålamod.

Hur ser mitt drömboende ut?
Jag älskar att skapa och designa efter eget huvud. Mitt drömboende har jag tillsammans med min sambo och förmodligen i nära samarbete med arkitekt själva ritat. Jag ser framför mig ett hus i olika etage i en form av ett U där man har en egen innergård finurligt stensatt samt med en ädeltall planterad i mitten. Väggarna mot denna innergård består till största del av glaspartier. Huset har nog en blandning av amerikansk, dansk och japansk design. Jag är överdrivet förtjust i nedsänkta vardagsrum med större platsbyggda soffor. Detaljer i huset består av smidesarbeten, träslag och natursten i en harmonisk kombination.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid umgås och lever jag mest med min familj bestående av sambo och två barn i vårt radhus på Lidingö. När jag får tillfälle så spelar jag padeltennis så mycket jag hinner och orkar. När jag inte orkar så återhämtar jag mig på soffan med en serie på HBO eller Netflix och dricker en öl av sorten Alhambra eller ett glas vin som min sambo rekommenderat.

Försäljningar 2019-11 - 2020-10

Läs vad 58 Läs vad Mattias Wedberg

• 2020-11-02
    Mattias hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Gärdet med stor framgång. Han är tydlig, engagerad och trygg i sin roll som mäklare. Mattias håller dig som säljare kontinuerligt uppdaterad och ger utrymme för att skapa välgrundade beslut i säljprocessen. Vi kan varmt rekommendera Mattias!
    Petra F
    • 2.5:a
    • 57.0 m²
    • Nedre Gärdet
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    Stort tack Petra! Det va superkul att få hjälpa er.

• 2020-10-23
    Ett mycket proffsigt bemötande, klar i kommunikationen. Pålitlig och serviceminded och intiativrik. Lika bra på att hantera mig som säljare som köpare.
    Annika B
    • 62.0 m²
    • Djursholm
    Tack för dina ord Annika. Ett sant nöje att få samarbeta med dig.

• 2020-10-04
    Marcus G
    • 69.0 m²
  • 2020-10-02
    Mattias är engagerad, lättsam och enkel- precis så som många mäklare inte är vilket gör att han sticker ut i mängden. Trevligt och seriöst bemötande där vi kunde diskutera på en professionell nivå och där det inte var något hymlande eller oseriöst. Snyggt köp rakt igenom och med nöjda parter från både oss som köpare och från säljaren. En mäklare som även efter en affär tar ansvar och är hjälpsam.
    Louise L
    • 72.0 m²
    • Larsberg
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    Det va väldigt fina ord Louise! Tack så hjärtligt!

• 2020-07-27
    Jag har precis sålt min större lägenhet i Östermalm då barnen flugit ur boet och jag är ensamstående. Jag kontaktade Svensk Fastighetsförmedling eftersom jag köpt lägenheten via dem. Mattias var från första telefonsamtal ett bollplank och enormt stöttande. Hela processen skedde virtuellt då jag jobbar utomlands och inte kunde vara fysiskk närvarande. Mattias var med hela vägen, informerade kontinuellt, och gav goda råd. Jag Uppskattade möjligheten till styling innan fotografering och visning, men framför allt Mattias flexibilitet och närvaro under hela försäljningen, från början till slut. Även att jag vill köpa ny lgh beaktades och Mattias tipsade och sökte lösningar. Jag kan bara rekimmendera honom starkt!
    Lucie S
    Lucie S
    • 81.0 m²
    • Nedre Gärdet
  • 2020-07-15
    Sålde en etta på Gärdet i Stockholm med Mattias hjälp. Han gjorde ett bra jobb där han återkopplade under tidens gång hur försäljningen gick med eventuella spekulanter. Jag är mycket nöjd med försäljningen och skulle rekommendera Mattias och Svensk Fastighetsförmedling vidare.
    Dennis K
    • 1:a
    • 29.0 m²
  • 2020-06-30
    Pålitlig och enträgen, har bara positivt att säga om Mattias!
  • 2020-06-25
    Trots rådande pandemi gjorde Mattias ett strålande arbete med försäljningen av min lägenhet. Kunnnig, engagerad och proffsig. Rekommenderas starkt!
    Jan E
    Jan E
    • 44.0 m²
    • Hjorthagen
  • 2020-06-02
    Mattias fick uppdraget att sälja min lägenhet under pågående Corona-pandemi. Det jag uppskattade med Mattias är hans trevliga och vad jag uppfattade genuina och personliga bemötande. Jag tyckte Mattias hade förmågan att lyssna och höra mina åsikter och perspektiv, och samtidigt dela sina. Mattias ger ett erfaret intryck av försäljningsprocessen vilket kändes tryggt för mig. Uppskattade att han höll mig informerad under hela processen, efter visningarna, och även gjorde skriftliga statussammanfattningar, han var även snabb att återkoppla på sms, lätt att nå och ha en dialog med. Jag ör dessutom nöjd med utfallet av försäljningen. Rekommenderar Mattias som mäklare!!
    DANIELLA K
    • 65.0 m²
    • Gärdet
    Stort tack Daniella! Det va väldigt roligt att samarbeta med dig och kul att vi hittade en så härlig köpare till din fina lägenhet också!

• 2020-03-25
    Mattias hjälpte mig att köpa min första lägenhet. Extremt kunnig i kombination med en ödmjuk inställning fick mig verkligen att känna mig trygg genom hela processen. Kan varmt rekommendera Mattias
    Va roligt att du känner så Johan. Det va ett sant nöje att hjälpa dig köpa och jag hoppas vi får chansen att jobba ihop snart igen när det är dags för nästa steg i livet.

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte