Mattias Wedberg
Registrerad mäklare sedan 2010-09-13
Aktiv på Reco.se sedan 2016-09-05
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Anledningen till att jag efter 10 år fortsätter att älska mitt jobb är att man tillåts att vara kreatör och strateg i en och samma roll med en unik approach i varje enskild affär. Inget får eller bör någonsin säljas på rutin eller slentrian. Det finns alltid ett smartare sätt att ta sig an en bostadsförsäljning.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
När du som säljare väljer mig så väljer jag också dig och med det följer en stor lojalitet. Jag kommer stå bakom er och värna om era intressen tills vi har uppnått alla de mål vi tillsammans satt upp. En bostad ska säljas med eftertanke, noggrannhet och stort tålamod.

Hur ser mitt drömboende ut?
Jag älskar att skapa och designa efter eget huvud. Mitt drömboende har jag tillsammans med min sambo och förmodligen i nära samarbete med arkitekt själva ritat. Jag ser framför mig ett hus i olika etage i en form av ett U där man har en egen innergård finurligt stensatt samt med en ädeltall planterad i mitten. Väggarna mot denna innergård består till största del av glaspartier. Huset har nog en blandning av amerikansk, dansk och japansk design. Jag är överdrivet förtjust i nedsänkta vardagsrum med större platsbyggda soffor. Detaljer i huset består av smidesarbeten, träslag och natursten i en harmonisk kombination.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid umgås och lever jag mest med min familj bestående av sambo och två barn i vårt radhus på Lidingö. När jag får tillfälle så spelar jag padeltennis så mycket jag hinner och orkar. När jag inte orkar så återhämtar jag mig på soffan med en serie på HBO eller Netflix och dricker en öl av sorten Alhambra eller ett glas vin som min sambo rekommenderat. Läs mer

Läs vad 54 Läs vad Mattias Wedberg

• Lucie S
    Lucie S sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-07-27

3:a
    Nedre Gärdet
    Jag har precis sålt min större lägenhet i Östermalm då barnen flugit ur boet och jag är ensamstående. Jag kontaktade Svensk Fastighetsförmedling eftersom jag köpt lägenheten via dem. Mattias var från första telefonsamtal ett bollplank och enormt stöttande. Hela processen skedde virtuellt då jag jobbar utomlands och inte kunde vara fysiskk närvarande. Mattias var med hela vägen, informerade kontinuellt, och gav goda råd. Jag Uppskattade möjligheten till styling innan fotografering och visning, men framför allt Mattias flexibilitet och närvaro under hela försäljningen, från början till slut. Även att jag vill köpa ny lgh beaktades och Mattias tipsade och sökte lösningar. Jag kan bara rekimmendera honom starkt! Läs mer
  • Dennis K sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-07-15

Gärdet
    Sålde en etta på Gärdet i Stockholm med Mattias hjälp. Han gjorde ett bra jobb där han återkopplade under tidens gång hur försäljningen gick med eventuella spekulanter. Jag är mycket nöjd med försäljningen och skulle rekommendera Mattias och Svensk Fastighetsförmedling vidare. Läs mer
  • Nils Erik G
    Nils Erik G skrev om Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-06-30

Pålitlig och enträgen, har bara positivt att säga om Mattias! Läs mer
  • Jan E
    Jan E sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-06-25

Hjorthagen
    Trots rådande pandemi gjorde Mattias ett strålande arbete med försäljningen av min lägenhet. Kunnnig, engagerad och proffsig. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • DANIELLA K sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-06-02

Gärdet
    Mattias fick uppdraget att sälja min lägenhet under pågående Corona-pandemi. Det jag uppskattade med Mattias är hans trevliga och vad jag uppfattade genuina och personliga bemötande. Jag tyckte Mattias hade förmågan att lyssna och höra mina åsikter och perspektiv, och samtidigt dela sina. Mattias ger ett erfaret intryck av försäljningsprocessen vilket kändes tryggt för mig. Uppskattade att han höll mig informerad under hela processen, efter visningarna, och även gjorde skriftliga statussammanfattningar, han var även snabb att återkoppla på sms, lätt att nå och ha en dialog med. Jag ör dessutom nöjd med utfallet av försäljningen. Rekommenderar Mattias som mäklare!! Läs mer
    2020-06-15 Mattias W svarar DANIELLA K
    Stort tack Daniella! Det va väldigt roligt att samarbeta med dig och kul att vi hittade en så härlig köpare till din fina lägenhet också!
  • JOHAN E skrev om Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-25

Mattias hjälpte mig att köpa min första lägenhet. Extremt kunnig i kombination med en ödmjuk inställning fick mig verkligen att känna mig trygg genom hela processen. Kan varmt rekommendera Mattias Läs mer
    2020-03-30 Mattias W svarar JOHAN E
    Va roligt att du känner så Johan.
    Det va ett sant nöje att hjälpa dig köpa och jag hoppas vi får chansen att jobba ihop snart igen när det är dags för nästa steg i livet.
  • Niklas L köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-25

Östermalm
    Vår första lägenhet köpte vi genom Mattias på Svensk Fastighetsförmedling Östermalm. Mattias ställde hela tiden upp, svarade på alla frågor vi kunde tänkas ha och gjorde att vi kände oss trygga genom hela köpet. Kan varmt rekommendera Mattias! Läs mer
    2020-03-30 Mattias W svarar Niklas L
    Tack för er recension. Härligt att höra att ni kände er trygga. Det är min högsta målsättning för mina spekulanter i alla lägen..
    njut av livet och er bostad!
  • Anders A sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-12

1.5:a
    Östermalm
    Fick hjälp av Mattias W för ett år sedan rörande försäljning av bostadsrätt som han dessutom förmedlade till oss för flera år sedan. Imponerad av hans kunskap och kännedom om marknaden, samt hans mycket trevliga och hjälpsamma sätt. God kontakt med både oss säljare och köpare. Skulle absolut kontakta honom igen om det behövs. Läs mer
  • Ulf P köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-06

3.5:a
    Köpt lägenhet på Gärdet.
    Seriös och engagerad.

Det blev affär 👍 Läs mer
  • Helena P sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

2020-03-06

5:a
    Stockholm
    Jag har såväl sålt som köpt/löst ut en bostad. Mattias har varit mycket professionell, vänlig, klar, tydlig och snabb. Bra, helt enkelt! Läs mer
    2020-03-09 Mattias W svarar Helena P
    Tack för det Helena. Lycka till med kommande renovering. Välkommen åter!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Mattias Wedberg