Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

På Östermalm är bostadsmarknaden stenhård och för att få se de bästa objekten eller få bäst betalt behövs erfarenhet och kunskap om hur köpare och säljare fungerar just här. Vi på Svensk Fastighetsförmedling har koll på hela processen, och området, och vi delar gärna den kunskapen med dig.

Vi hjälper dig som vill sälja med värdering, fotografering, marknadsföring och visning. Självklart är vi med dig tills dess att affären är avslutad, och kanske kan vi till och med hjälpa dig hitta ditt nästa boende? Vill du köpa en bostad här handlar det om att veta vilka objekt som passar dina önskemål, vilka visningar du ska gå på och hur du ska agera i budgivningen. Vi ger dig de tips och råd du behöver!

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling på Östermalm!

Läs vad 287 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Östermalm 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Gulve en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-16
    Saklig, positiv och snabb med löpande återkoppling.
  • skrev om Madeleine Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-15
    En sådan mäklare du önskar. Madeleine var från första kontakten enormt service minded, återkopplade alltid snabbt och skötte processen enormt smidigt och professionellt. Kan varmt rekommendera Madeleine om du vill ha en trygg och stabil hand. Hon är grym!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Ekenstam en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-15
    Johan är supertrevlig, lyhörd, engagerad och kompetent. Vi kändes oss trygga och hade en bra och smidig försäljningsprocess på alla sätt. Jag kan verkligen rekommendera Johan.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Barnekow en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-14
    Fantastisk mäklare! Genomgående bra process med mycket lyckat avslut. Rekommenderar starkt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Hanna Gulve en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-10
    Hanna skötte försäljningen på ett fantastiskt bra sätt.
    Både min make och jag var krassliga och hon gjorde allt väldigt enkelt för oss.
    Vi har aldrig haft en så bra säljare tidigare.
    2021-09-09
    Trevlig, professionell, närvarande och pålitlig upplevde jag Hanna Gulve som.

Hanna Gulve levde upp till mina förväntningar.

Det har varit en smidig process, ända från första kontakten till avslut.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-08
    Jag har både sålt och köpt lägenhet av Mattias. Jag upplever honom som otroligt engagerad, kunnig och tillgänglig. Han finns alltid där vid frågor eller funderingar och är mån om att det ska bli bra för alla partner.

När jag köpte min lägenhet av Mattias märktes det att det var viktigt för honom att allt fungerade som det ska och han kom till och med förbi när vi hade problem med en kyl. Vid försäljningen gav han goda råd och analyserade marknaden på ett sätt som visade sig vara helt korrekt. Att upplevas som proffsig och engagerad vid både köp och sälj tycker jag tyder på att man är en riktigt bra mäklare.

Jag kommer utan tvekan använda Mattias i framtiden!
    2021-09-07
    Hanna är en genomproffsig mäklare. Hennes enkla och tydliga sätt har gjort att inga frågor känts dumma, hon har ställt upp med extra visningar och funnits där från att vi hittade annonsen och redan då hade frågor till att vi skrev kontrakt. Det är en stor affär att köpa lägenhet men med Hanna har det känts tryggt hela vägen. Vi skulle rekommendera Hanna som mäklare alla dagar i veckan.
    2021-09-07
    Hanna är en glad och trevlig person.
    Hon ställde utan problem upp på extra visningar och min känsla var att hon hade oss som kunder i fokus.

En toppenmäklare helt enkelt.
    2021-09-07
    Mäklaren uppfyllde alla krav och förväntningar jag hade!
    Bästa rekommendationer.
    • Gåshaga
    2021-09-06
    Kan verkligen rekommendera Mattias Wedberg och Svensk Fastighetsförmedling - otroligt proffsigt från början till slut!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-09-06
    Grymt trevlig, ärlig och hjälpsam!
    • Stockholm
    2021-09-06
    En allmänt bra upplevelse. Hade inga större förväntningar förutom att processen skulle vara snabb och smidig vilket den också var.
    2021-09-06
    Mattias är engagerad, kunnig och hjälper till utifrån ett helhetsperspektiv.

Mina förväntningar uppfylldes och jag blev väldigt nöjd!
    • Stockholm
    2021-08-10
    Bra bemötande, Snabb feedback och rak kommunikation. Trevlig och förtroende ingivande samt lösningsfokuserad.
    • Gåshaga
    2021-07-19
    Vi sålde vår lägenhet på Lidingö med Mattias och är otroligt nöjda. Professionell och mycket bra i kommunikation med både oss och spekulanter från början till slut. Kan varmt rekommendera!
    • Hjorthagen
    2021-07-03
    Trevlig och informative. Bidrog med både tips kring eventuell renovering samt var behjälplig när det kommer till att svara på frågor angående försäljningsprocessen. Vårt första köp i Sverige, men Mattias säkerställde att vi kände oss trygga och besvarade de frågor som kom upp.
    2021-06-29
    Fantastiskt bemötande av mäklaren, från första visningen till kontraktsskrivning. Hanna är professionell, förmedlar trygghet och visar stort intresse gentemot mig som köpare. Kunde inte haft en bättre mäklare.
    2021-06-29
    Kontaktade Hanna för att sälja vår lägenhet, vi ville snabbt få ut den på marknaden då vi precis köpt hus. Hon kom redan nästa dag och processen gick väldigt smidigt från start till avslut. Då vi tidigare köpt lägenhet som Hanna varit mäklare för kändes det tryggt då vi tyckt hon varit en utmärkt mäklare och vi har stormtrivts i vår lägenhet. Hanna är mycket proffessionell, pålitlig, tydlig i sin kommunikation och hjälpsam. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Hanna.
  • Rainer T
    2021-06-18
    Mycket bra mäklare!
    Stort tack för rekommendationen Rainer! Hanna Gulve
    • Ekhagen
    2021-06-10
    Proffsig, trevlig och snabb! Lägenheten värderad, stylad, fotad och såld inom loppet av två veckor. Mycket nöjd!
    2021-06-08
    Vi köpte en lägenhet av Mattias på Gärdet. Mattias gjorde inledningvis ett sämre intryck på oss via sms. Vi var direkt väldigt intresserade av lägenheten men fick jättekorta svar tillbaka. Vi förväntades oss ett mer inbjudande bemötande här då vi visade så starkt intresse för lägenheten. När vi väl träffade Mattias på visning förändrades det helt då han var väldigt proffsig och trevlig. Från det ögonblicket fram till påskrift kändes allt väldigt bra.
    2021-06-07
    Mattias sålde vår lägenhet på Gärdet, vi är väldigt nöjda med hans insats. Vi tog kontakt och det var en väldigt effektiv process där Mattias styrde upp allt från städning till styling, och höll oss uppdaterade under tiden. Vi är supernöjda och skulle rekommendera honom alla gånger.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Hallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-06-04
    Lila bra och proffsigt som förra gången (och gångerna)!

Eftersom det är
    Ennhyresrätt som numombildas är det viktigt för föreningen och alla medlemmar att allt är transparent och marknadsmässigt!

Marcus har skött det grymt bra!!/’Håkan
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Madeleine Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-05-31
    Vi har sålt en lägenhet. Bestämde oss för att arbeta med Madeleine efter snabb response och tydliga besked. Vi har också använt styling-firma som hon förmedlade och skötte alla kontakter med. Allt har fungera bra från början till slut.
    2021-05-31
    Andreas var suverän från början till slut. Han var rak i kommunikation, tillgänglig, strukturerad, intresserad och driven. En bra person som man ytterst gärna har som sin representant. Heidi o David, Gärdet
    2021-05-17
    Kunnig, energirik och ärlig. 10/10 would hire again
    Tusen tack för fint omdöme och och mycket trevligt samarbete! Hjälper er gärna igen! Hanna Gulve
    2021-05-14
    Sålde en lägenhet med Hanna som mäklare. Hon har alltid haft ett professionellt och kompetent bemötande. Håller det hon lovar och tydlig genom hela affären. Rekommenderar verkligen Hanna som mäklare.
    Tack snälla för att jag fick förtroendet att förmedla din fina bostad och tusen tack för ditt fina omdöme! Hanna Gulve
    2021-05-14
    Hanna is a very competent professional. She has been very swift and responsive to my questions, providing clear answers that helped me decide to buy the apartment.
    Thanks a lot! Wishing you the very best in your new home! Hanna Gulve
    2021-05-10
    Jättebra på alla sätt! Professionell, hjälpsam och snabb i kommunikation. Har tidigare sålt med Mattias och även denna gång är jag väldigt nöjd med att ha sålt och köpt av Mattias!
    Tack Ebba. Ett väldigt roligt samarbete även denna gång. Snabbt smidigt och bra. Lycka nu till med er renovering. Mattias Wedberg
    2021-05-10
    lägenhetsförsäljning genom god man, sade sig känna väl till hur man gick till väga, men det visade sig ej vara sant.

Väntar nu på yttrande i från överförmyndare om alla dokument kommer in.

ej klar
    God man hade inte skickat in papper på förhand och skulle ansvara för utskriften av ansökan mot överförmyndaren. Vi gick inte in specifikt på vem som skulle göra exakt vad i ansökan men vi/jag har haft koll på detta från första dag till sista. Om god man inte skickat in ansökan på förhand så går den med alla överlåtelsepapper vilket skett i vårt fall och allt blev godkänt utan några frågetecken. Hoppas ni känner er nöjda med processen så här i efterhand. Mattias Wedberg
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Ekenstam en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    • Djursholm
    2021-05-09
    Johan Ekenstam sålde en villa till oss i Djursholms Ekeby, Johan, varmt tack för ett oerhört professionellt och trevligt bemötande. Johan ingav stort förtroende under hela processen. Av alla mäklare vi stött på senaste månaderna så upplevelse vi Johan som den mest pålitliga och sympatiska personen. Vi kommer definitivt vilja anlita honom på nytt när den dag det skulle bli aktuellt att sälja. På återseende! Hälsningar/Fredrik&Helena Fagerman
    2021-05-08
    Hanna gjorde ett fantastiskt jobb. Hon är bra på att kommunicera, visa lägenheten och mycket informerad. Hon gjorde att köpet blev en strålande upplevelse.
    Tusen tack för fint betyg och att ni uppskattade min insats i köpprocessen! Hanna Gulve
    2021-05-07
    Marcus Hallgren har visat ett stort intresse från början tills min fina118kvm bostadsrättslägenhet såldes den21-05-06.Jag kommer att varmt rekommendera Marcus.Han är en mycket kunnig mäklare.Tack för en snabb försäljning. Mvh Ulla Steen
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Barnekow en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-05-07
    Har köpt lägenhet på Gärdet och Andreas har varit har agerat mycket professionellt i alla lägen.
    2021-05-06
    Vi både köpte och sålde vår 2a på Gärdet med Hanna som ansvarig mäklare. Inför försäljning var vi i kontakt med och träffade flera olika mäklare men i slutändan var det självklara valet att fortsätta med Hanna! Detta eftersom Hanna kändes rak och ärlig och precis så upplevde vi även henne under vår affär. Det uppstod inget krångel och processen gick snabbt och smidig!
    4,8/5 toasters!!
    Tusen tack för förtroendet och de fina orden! Hanna Gulve
    2021-05-06
    Hanna sålde vår lägenhet på Gärdet.

Under hela processen höll Hanna en trevlig och professionell nivå och lyckades överträffa alla våra förväntningar.

Kan starkt rekommendera Hanna till alla som vill ha en superbra mäklare!
    Tack snälla för fin rekommendation och tack själva! Ni är en lyhörda säljare som ger mig de optimala förutsättningarna för att uppnå bästa möjliga resultat. Hanna Gulve
    2021-05-05
    När jag sålde min lägenhet valde jag Marcus som mäklare efter att ha kollat runt en del, hans trovärdighet och lugna känsla kändes som helt rätt mäklare för mig. För första gången också en mäklare som jag känner att jag verkligen litar på!
    Marcus sitter på mycket kunskap, vilket gör att affären känns lugn, smidig och trygg. Kommer rekommendera Marcus till vänner, familj och även själv välja honom igen.
    En försäljning som jag innan hade en jobbig känsla inför, blev mycket bra och jag känner att jag kan lämna min älskade lägenhet på ett bra sätt. Rekommenderar Marcus alla dagar i veckan, tack Marcus för ditt arbete & för ditt engagemang under försäljningen!
  • skrev om Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-04-29
    Har anlitat Mattias till två lägenhetsförsäljningar och valet av mäklare var lika enkelt båda gångerna. Uppskattar att Mattias är påläst och verkligen kan området han säljer inom. Han är på tårna och finns alltid tillgänglig för dig som säljare och även som potentiell köpare av andra objekt. Det märks tydligt att Mattias värnar om goda kundrelationer med såväl köpare som säljare.

Mattias ger verkligen det där lilla extra och det är en trygghet att ha honom vid sin sida. En lägenhetsförsäljning innehåller många känslor då ett stort och viktigt beslut ska fattas. Mattias lyssnar och ger råd och följer med från start till mål.

Vill ni ha en mäklare som kommer göra allt för att du ska bli en nöjd kund rekommenderar jag varmt Mattias!
    Underbart Anna, tack så hjärtligt. Vi hörs "snart" igen när det är dags för nästa steg! Njut nu av er nya lägenhet med tillräckligt med rum åt båda barn=) Mattias Wedberg
  • HENRIK R
    skrev om Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-04-29
    Är återkommande kund till Mattias, nu för andra gången. Skälet är den erfarenhet, relationsbyggande färdigheten och trygghet man får.

Mattias lyckats bygga en nära kontakt med potentiella köpare, som kan vara en bidragande faktor till köp vid en försäljning. Rekommenderar!
    Alltid lika roligt att hjälpa dig Henrik. Du resonerar alltid smart oca h har bra koll men är samtidigt väl medveten om vikten av att lyssna på råd och utvärder samt omvärdera situationerna som kan uppstå i en försäljning. En egenskap som gör dig till en mycket bra och smart säljare. Mattias Wedberg
    • Herserud/Torsvik
    2021-04-08
    Både sålt och köpt av Mattias. Mycket trevlig, proffsig och förtroendeingivande.
    Tack Elisabeth. Det va extra kul att även få sälja en lägenhet till dig. Jag vet att du kommer trivas som fisken med Tessinparken som din egen trädgård. Mattias Wedberg
    2021-04-08
    Köpt lgh på Gärdet. Hanna agerade proffsigt
    Tack snälla för rekommendationen! Hoppas ni kommer att trivas fint i er nya bostad! Hanna Gulve
    2021-04-06
    Duktig och erfaren mäklare som guidade mig igenom processen på ett bra sätt med ett utmärkt resultat.
    Tack snälla Niklas för din rekommendation. Jag får passa på att tacka för trevligt samarbete. Vi ses snart för tillträde! Hanna Gulve
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Hallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-04-02
    Fantastisk mäklare! , ärlig, rak, lösningsorienterad och framförallt väldigt trevlig!
    2021-04-02
    I en djungel av mäklare och mäklartyper så vill jag med handen på hjärtat säga att Mattias får mina varmaste rekommendationer. Som en ’förstagångensäljare’ så var det extra (extra) viktigt att välja en mäklare som är genuin, kunnig, trygg, pålitlig och som vill mitt bästa till 100% (eftersom jag inte sålt en bostad förut). Mattias överträffade mina förväntningar på alla punkter. Mattias har hållit mig uppdaterad igenom alla steg, stora som små samt fått mig att känna mig involverad (som ett team) vilket uppskattats enormt. Förutom att hjälpa till att få min lägenhet såld så har han även hjälpt mig och gett vägledning i sökandet av ny bostadsrätt vilket också visar vilken typ av mäklare Mattias är, genuin och hjälpsam oavsett om du ska köpa eller sälja. Han är bäst!!!
    The One! Underbara säljare / uppdragsgivare som du växer inte på träd. Det va kul från första sms till såld lägenhet att hjälpa dig. Tack för att jag fick förtroendet! Lycka till med ditt köp nu! Mattias Wedberg
    2021-03-20
    Sålde lägenhet i Stockholm via Marcus, grym upplevelse från första mötet till kontraktskrivning
    2021-03-18
    Vi har köpt en mindre lägenhet genom Marcus.
    Jag upplever att Marcus har en professionell attityd och är mycket service-minded. Snabb med att återkoppla och följa upp saker.
    Jag känner förtroende för Marcus och skulle gärna engagera honom om jag behöver mäklarhjälp.
    2021-03-18
    Tillsammans med mina föräldrar köpte vi i veckan min första lägenhet, en supermysig etta på Gärdet i Stockholm. Vi kunde inte ha väntat oss en bättre upplevelse med en så pålitlig och bemötande mäklare som Andreas! Han höll oss väl uppdaterade om läget vilket underlättade för vad som annars kan vara en relativt stressig process. Tack!
    2021-03-18
    Kunnig. Proffsig. Trevlig. Snabb.
  • Erik Oscar Robert H
    skrev om Marcus Hallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
    2021-03-15
    Mycket professionell och bra bollplank genom hela processen.