Mattias Wedberg

Mattias Wedberg

Mattias Wedberg är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Östermalm

Mattias Wedberg har varit registrerad mäklare sedan 2010-09. Mattias Wedberg har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 114 omdömen med ett betyg på 4.8. Mattias Wedberg har haft 23 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Anledningen till att jag efter 10 år fortsätter att älska mitt jobb är att man tillåts att vara kreatör och strateg i en och samma roll med en unik approach i varje enskild affär. Inget får eller bör någonsin säljas på rutin eller slentrian. Det finns alltid ett smartare sätt att ta sig an en bostadsförsäljning.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
När du som säljare väljer mig så väljer jag också dig och med det följer en stor lojalitet. Jag kommer stå bakom er och värna om era intressen tills vi har uppnått alla de mål vi tillsammans satt upp. En bostad ska säljas med eftertanke, noggrannhet och stort tålamod.

Hur ser mitt drömboende ut?
Jag älskar att skapa och designa efter eget huvud. Mitt drömboende har jag tillsammans med min sambo och förmodligen i nära samarbete med arkitekt själva ritat. Jag ser framför mig ett hus i olika etage i en form av ett U där man har en egen innergård finurligt stensatt samt med en ädeltall planterad i mitten. Väggarna mot denna innergård består till största del av glaspartier. Huset har nog en blandning av amerikansk, dansk och japansk design. Jag är överdrivet förtjust i nedsänkta vardagsrum med större platsbyggda soffor. Detaljer i huset består av smidesarbeten, träslag och natursten i en harmonisk kombination.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid umgås och lever jag mest med min familj bestående av sambo och två barn i vårt radhus på Lidingö. När jag får tillfälle så spelar jag padeltennis så mycket jag hinner och orkar. När jag inte orkar så återhämtar jag mig på soffan med en serie på HBO eller Netflix och dricker en öl av sorten Alhambra eller ett glas vin som min sambo rekommenderat.

114 omdömen om Mattias Wedberg

Mattias L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
Nedre Gärdet

Trevlig, engagerad och leveranssäker. Rekommenderar starkt!

Kenth E
Köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Wedberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östermalm
Vasastan Östermalm

Bra tillgänglighet och snabb med återkoppling på frågor. Tydlig och strukturerad. Sympatisk framtoning, skapar förtroende.

P
Östermalm

Det är alltid stort och pirrigt att sälja MEN med Mattias skulle jag kunna sälja ett helt land och vara hur lugn som helst, he got this. Jag har sålt med Mattias vid två tillfällen, det råder ingen tvivel att han har överträffat ALLA mina förväntningar båda gångerna. Som säljare värderar jag en god kommunikation, någon som är kunnig, erfaren, teamwork känsla, tydlighet, ärlighet och någon som verkligen gör sitt yttersta i ALLA lägen - Mattias bockar av varenda kriterium. Hela processen gick över förväntan och det tackar...

Caroline B
Östermalm

Mattias wedberg har i mitt tycke varit professionell i sin värdering och planering och tydlig i sitt sätt att kommunicera när vi sålde vår lägenhet. Vi är mycket nöjda

Claes T
Östermalm

Mattias är mycket kompetent och lyssnande. Han inger stort förtroende och ger bra förslag. Mattias anlitades tidigare vid försäljning av en lägenhet påStyrmansgatan. jag var mycket nöjd då och ärminst lika nöjd vid denna försäljning Claes Tornberg

Svar från Mattias Wedberg

Tack för dina ord Claes. Mycket roligt att återigen få förtroendet att hjälpa er.

Kerstin K
Östermalm

Mattias har varit kunnig, pålitlig och trevlig. Genom hela köpprocessen har han förmedlat trygghet och struktur. Rekommenderar honom varmt!

Svar från Mattias Wedberg

Tack Kerstin. Så roligt att ni är nöjda med ert köp. Jag hoppas ni ska trivas med er nya fina lägenhet och att vi får tillfälle att jobba med varandra igen i framtiden.

Marcus H
Kungsholmen

Rekommenderar varmt Mattias till alla som har planer på att sälja bostad. Allt gick snabbt och effektivt från början till slut och hans förmåga att förhandla resulterade även i ett förvånansvärt bra pris för lägenheten, trots svåra förutsättningar med rådande bostadsmarknad. Tack för ett bra jobb!

Svar från Mattias Wedberg

Tack för ditt omdöme Marcus. Då du tidigare själv jobbat som mäklare är det extra kul att få så fina ord från dig. Lyckat till med alla dina framtida äventyr.

Agneta A
Nedre Gärdet

Samarbetet med Mattias har fungerat utmärkt. Från det att jag köpte lägenheten genom honom tills han hjälpte mig att sälja den 8 år senare. Han är professionell, lyhörd, hjälpsam. Trevlig utan att vara inställsam. Han har kunskap och erfarenhet. Jag skulle definitivt välja Mattias som mäklare vid ev framtida bostadsaffärer.

Svar från Mattias Wedberg

Tack Agneta. Vi har haft lång och mycket trevlig kontakt och du gjorde en så fin lägenhet av den tidigare oslipade diamant som nu en ny familj ska få njuta av. All lycka i framtiden och välkommen åter!

Josef F
Gärdet

Om du går i säljtankar gällande din lägenhet på Gärdet i Stockholm (eller i närområdet), ta ett snack med Mattias!👍😊

Svar från Mattias Wedberg

Tack för det Josef. Ett sant nöje att få samarbeta med er och även i svåra och tuffa tider lyckas få till en försäljning av er mycket fina lägenhet.

Allan C
Nedre Gärdet

Bra och hjälpsam. Rak och okonventionell.

Svar från Mattias Wedberg

Tack för det Allan. Hoppas att Josefine kommer trivas i sin nya lägenhet.