Elin Andersson
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-02 - 2020-01
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med jobbet som mäklare är mötet med alla de människor jag har förmånen att träffa.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
I min roll som fastighetsmäklare är jag engagerad och strävar ständigt efter att göra mina kunder, såväl köpare som säljare nöjda.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag skulle beskriva mig själv som trygg, trovärdig och positiv.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Ett av de starkaste minnen jag har från mina år som mäklare är min allra första egna visning. Det var på en hästgård en varm sommardag och det strömmade in folk och slutresultatet blev mycket lyckat. Då visste jag att jag hamnat precis rätt i mitt yrkesval.

Vad gör du helst på fritiden?
Ledig tid spenderar jag gärna på hästryggen, i skidspåret eller på resande fot. Läs mer

Läs vad 32 Läs vad Elin Andersson

• Deana E sålde sitt hus med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

2020-02-01

Billingssluttningen
    Elin hjälpte oss att sälja vårt hus i Skövde och har under säljförfarandet uppvisat ett professionellt bemötande, haft tålamod och förståelse för vår familjesituation samt upplevts som pålitlig och kompetent. Vi är väldigt nöjda med försäljningen. Läs mer
    2020-02-03 Elin A svarar Deana E
    Hej på er!
    Tack för den fina responsen och återigen- tack för ett bra samarbete.
    Önskar er stort lycka till i Stockholm och hoppas att ni ska trivas i ert nya fina radhus.

Varma hälsningar Elin
  • Conny U sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

2020-01-09

Norrmalm
    Jobbade änna in kaklet ockmed en go pondus så hittade vi ett bra slut Läs mer
    2020-01-14 Elin A svarar Conny U
    Hej Conny,

Tack för dina uppmuntrande ord och för ett bra samarbete.
    Jag är glad att försäljningen blev lyckad.

Jag hoppas att ni kommit i ordning i er nya fina lägenhet. Allt gott! /Elin
  • Linn K köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

2019-12-08

Havstena
    Köpte en bostadsrätt! Allt gick smidigt och jag fick ett toppen bemötande! Läs mer
    2019-12-09 Elin A svarar Linn K
    Hej Linn,

Tack för din fina rekommendation och välkommen till Havstena :)
    Vi springer säkert på varandra på innergården framöver.

Varma hälsningar Elin
  • Sandra A köpte sitt hus med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Hentorp
    Vi köpte ett hus, vi blev bra bemötta men mäklaren var väldigt passiv under visning och hade heller inte särskilt mycket kännedom om huset som var relevant att veta före beslut, tex bärande väggar så vi redan under visningen hade kunnat se olika möjligheter för fler rum/ flytta vägg eller så. Det löste sig för oss ändå för vi tog reda på det men är ju en fin service om det finns lite mer information. Läs mer
    2019-12-09 Elin A svarar Sandra A
    Hej Sandra,

Tack för ditt omdöme och grattis till ert fina hus! Jag minns precis frågeställningen angående den eventuellt bärande väggen och just bärande väggar är ofta en komplicerad fråga. I många fall räcker det inte att studera en konstruktionsritning exempelvis utan i många fall krävs en ganska utvecklad byggteknisk kompetens. För att säkerställa att inte lämna ett felaktigt svar försöker jag i stället att bolla den frågan vidare till någon mer kunnig. Jag är glad att ni är nöjda och hoppas att ni ska trivas i er nu ombyggda bostad i många år framöver.

Önskar er en riktigt God jul och ett Gott nytt år.
    Hälsningar Elin
  • Johan G sålde sitt hus med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Hentorp
    Jag har sålt ett radhus.
    Jag blev under hela affären bra bemött av Elin. När de första köparna drog sig ur väldigt sent höll Elin mig väl informerad om hur vi skulle ta affären vidare.
    I det stora hela är jag väldigt nöjd och affären blev över förväntan. Läs mer
    2019-12-09 Elin A svarar Johan G
    Hej Johan,

Stort tack för ditt fina omdöme.
    Jag är glad att slutresultatet blev så lyckat även om vägen dit blev lite krokig stundtals.
    Tack för ett fint samarbete och God jul!

Varma hälsningar Elin
  • Tomasz D sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Lunden
    Sålde en lägenhet i Skövde. Försäljningen gick snabbt och mäklaren sköte allt snyggt och proffsigt. Läs mer
    2019-12-09 Elin A svarar Tomasz D
    Hej Tomasz,

Tack för dina värmande ord och för ett gott samarbete.
    Önskar dig en God jul och ett Gott nytt är!
  • Sandra S köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Centrum
    Initialt väldigt stressat och ointresserad och bitvis otrevlig i bemötande av sin kund och objekt hon skulle sälja. Okunnig om objektet men hon växte allt eftersom processen fortgick. Läs mer
    2019-12-06 Elin A svarar Sandra S
    Hej Sandra,

Tack för din feedback, den får mig att växa och utveckla min mäklartjänst. Jag är ledsen att du upplevt mig som stressad och ointresserad men jag kan försäkra dig om att det inte varit min avsikt. När jag förmedlar en bostad är min ambition alltid att ha all information en köpare kan tänkas vilja ta del av men ibland kan jag behöva ta vissa frågor vidare till säljare eller bostadsrättsförening innan jag kan ge korrekta svar.

Jag är glad över att du upplevt vårt samarbete på ett positivt sätt på det stora hela och jag hoppas att du ska trivas i din nya fina lägenhet i många år framöver.
    Önskar dig en God jul och ett Gott nytt år.
    Varma hälsningar Elin
  • Klas A sålde sitt hus med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Stöpen
    Har sålt en villa med hjälp av Elin Andersson.
    Trevligt bemötande och hjälpsam.
    Affären är ej avslutad ännu återstår överlämnande
    och avslut maj 2020. Läs mer
    2019-12-05 Elin A svarar Klas A
    Tack för din rekommendation Klas, jag ser fram emot vårt fortsatta samarbete.
    Önskar er en riktigt god jul så hörs vi snart igen!

/Elin
  • Lars A sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Centrum
    Sålt en lägenhet. Mäklaren var vid startmöte väl påläst och kunde uppvisa prisnivåer för relevanta jämförelselägenheter.Tog in all data om lägenheten och återkom snabbt efter att diskuterat med kollegor om möjligt pris. Lyssnade in på vad vi ville och uppdaterade oss regelbundet om hur säljprocessen gick. Tydlig vid avslu Läs mer
    2019-12-05 Elin A svarar Lars A
    Hej Lars,

Tack för en uppmuntrande feedback. Det har varit ett trevligt samarbete med dig och din syster rakt igenom och jag är glad att jag fick förtroende att hjälpa er.
    Allt gott/Elin
  • Jan B köpte sitt hus med hjälp av Elin Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Skövde

Simsjön
    Vi köpte ett fritidshus.
    Mäklaren var kunnig och engagerad. Tog sig tid att ordna en extra visning för oss. Kunde svara på de flesta frågorna och tog i övrigt reda på svaren. Lätt att prata med. Trevlig. Vårt intryck var mycket positivt. Läs mer
    2019-12-05 Elin A svarar Jan B
    Hej Jan,

Tackar återigen för en mycket trevlig affär. Det har varit ett nöje att få hjälpa er med köpet av ert fritidshus. Jag är övertygad om att ni kommer få många fina sommarkvällar på Babordsstigens härliga trädäck.

Bästa hälsningar Elin

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Skövde