Sverige & Co

Hildedalsgatan 2, 417 05 Göteborg — Visa karta

Sverige & Co är din städfirma i Göteborg med omnejd och vi hjälper både privatpersoner, föreningar och företag med städning.
Våra tjänster innefattar allt från hemstädning, flyttstädning, trädgårdsskötsel, kontorsstädning och trappstädning till byggstädning, gymstäd och fönsterputsning.

Vi finns till för dig så att du kan göra annat i vardagen än att...just det - Städa! Som kund hos oss kan du känna dig trygg och säker på att du får valuta för pengarna. Vår personal är väldigt erfaren och dessutom utbildade inom lokalvård och städning. Våra ledord är Kvalitet, miljö, tillgänglighet, trygghet och lojalitet.

Välkommen till Sverige & Co - som också är Glenn Hysén Approved!
Lör-Sön: 09:30-18:00

Läs vad 208 kunder tycker om Sverige & Co

• 2020-09-26

Susanne A skrev om Sverige & Co
    Trevligt bemötande i telefon, och snabb hjälp. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-09-11

Anders G skrev om Sverige & Co
    Flyttstäd.
    Jag känner mig nöjd. Initialt var de som flyttade in nöjda. Sen efter några dagar upptäckte dem något de inte var nöjda med och villa ha kontaktuppgifter till städfirman. Sen hörde vi inget mer. Det är jag nöjd med då det ingick i priset att städfirman tog fullt ansvar och skötte kontakt mot köparna. Läs mer
  • 2020-09-05

Leif A skrev om Sverige & Co
    Bra service, bra resultat och trevlig personal. 5/5 Läs mer
  • 2020-09-04

Kajsa B skrev om Sverige & Co
    Mycket bra flyttstäd, kommer anlitas igen! Läs mer
  • 2020-09-03

Cajsa R skrev om Sverige & Co
    Vi köpte flyttstädning av vårt hus. Jag fick svar snabbt på min förfrågan och en tydlig offert på arbetet. Städarna gjorde det vi förväntat oss så vi är nöjda! Läs mer
  • 2020-09-01

Daniel E skrev om Sverige & Co
    Köpte flyttstäd av min 1:a, fick snabbt svar via sms på min offertförfrågan och kunde smidigt boka in tid som passade mig med relativt kort varsel. Trevligt och effektivt bemötande. Prisvärt. Läs mer
  • 2020-08-31

Marcus J skrev om Sverige & Co
    Utflyttningsstädning. Mycket bra service. Läs mer
  • 2020-08-18

Petra J skrev om Sverige & Co
    Jag köpte flyttstäd. Beställningen och kontakten var väldigt smidig och alla jag hade kontakt med var väldigt tillmötesgående. Överlag är jag väldigt nöjd med min upplevelse! Läs mer
  • 2020-08-18

Mats J skrev om Sverige & Co
    Bra utförd städning. Bra dialog kring det praktiska runt flyttstädningen. Läs mer
  • 2020-08-17

Kristina B skrev om Sverige & Co
    Anlitade dem för flyttstädning och allt fungerade problemfritt. Snabb kommunikation och flexibla Läs mer
  • 2020-07-25

Olof L skrev om Sverige & Co
    Köpte flyttstäd och det gick som en dans! Snabbt svar och offert, rimligt pris och gick att lösa just den dagen som passade oss, men framförallt var städningen helt exemplarisk. Det var helt otroligt, vitvaror såg som nya ut och badrummet var kliniskt rent! Mycket bra! Läs mer
  • 2020-07-22

Emelie J skrev om Sverige & Co
    Jätte nöjd med städningen, kommer anlita igen! Läs mer
  • 2020-07-22

Erik J skrev om Sverige & Co
    Snabb och snygg städning! Företaget hade ett trevligt bemötande. Skulle använda igen vid nästa flyttstädning. Läs mer
  • 2020-07-10

Erik C skrev om Sverige & Co
    Pågrund av ändrade planer fick vi med kort varsel köpa flyttstäd. Sverige & Co löste problem åt oss. Vi är väldigt nöjda med både bemötandet och resultatet. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-08

Bobby P skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstädning som utfördes utmärkt och utan anmärkningar. Bra kommunikation och service från början till slut. Läs mer
  • NAKHSHIN A

2020-06-18

NAKHSHIN A skrev om Sverige & Co
    Behövde hjälp med flyttstädning av två lägenheter och Sverige & Co blev det självklara valet då de kunde erbjuda en snabb lösning till ett rimligt pris jämfört med andra företag i Göteborgsområdet. Särskilt Tack till Martin som är kontaktperson och kunde lösa jobbet åt mig smidigt och med kort varsel. Måste även berömma de två killarna som var och städa hos mig! Det gjorde ett fantastiskt jobb, var punktliga precis som avtalat, hade ett trevligt bemötande och dessutom utförde jobbet snabbt! Jag är mycket nöjd och rekommenderar Sverige & Co till alla som behöver hjälp med städningen :) Läs mer
  • 2020-06-18

Nicolas M skrev om Sverige & Co
    I bought the moving out cleaning service.

It was really well done, took about 6 hours for an 80sqm apartment. Everything ended up really clean.

The only issue was communication - I do not speak swedish and the guys did not speak much english. But we ended up understanding each other (= Läs mer
  • 2020-06-09

Julia C skrev om Sverige & Co
    Jag är mycket nöjd med den personliga servicen och resultatet av flyttstädningen. Skinande rent, trots den äldre och slitna standarden på lägenheten. All kommunikation fungerade smidigt och ni underlättade verkligen min flytt. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-06-03

Davor R skrev om Sverige & Co
    Trevligt bemötande och bra jobb utfört! Läs mer
  • LENA D

2020-06-01

LENA D skrev om Sverige & Co
    Ett otroligt bra bemötande på telefon. Många skratt och härlig humor. Är supernöjd med flyttstädet. Rekommenderas till 100%.
    Lena Dessables Läs mer
  • 2020-05-18

Ben W skrev om Sverige & Co
    Very good dealings with Martin - friendly and prompt. I had a move-out clean and there were a couple of items that needed redoing, but Martin arranged for this to be rectified quickly and easily (I wasn't needed for that at all, actually). Läs mer
  • 2020-05-18

Erica S skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd av Sverige & Co då jag ville anlita en städfirma med bra omdömme. Jag fick snabbt och enkelt en offert via mailkontakt. Jag är nöjd med städningen och de erbjuder nöjd-kund-garanti som jag ville ha. Hyggligt pris också. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-12

Ann-chatrine L skrev om Sverige & Co
    Min bostadsrätt blev mycket väl städad.
    Den nya ägaren av bostaden var också
    mycket nöjd.
    Jag fick ett trevligt bemötande och en
    god hjälpsamhet när det krånglade med
    en nyckel, till lägenheten.
    Martin var mycket trevlig att ha kontakt med under uppdraget.
    Flyttar jag igen, så får de en påringning från mig./Ann-chatrine Läs mer
  • 2020-04-22

Johanna R skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd av vår lägenhet i centrala Göteborg.
    Uppskattade snabba svar och möjligheten till att bolla via mail vid bokning. Städningen fick inga anmärkningar av de som tog över lägenheten och det fanns flera lösningar för nyckel-lämning.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2020-04-20

Christian skrev om Sverige & Co
    Väldigt proffsiga och helt klart prisvärt med tanke på prestationen. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2020-04-15

Amad R skrev om Sverige & Co
    Jag beställde flyttstädning till min lägenhet och sålt.

Väldigt nöjd med resultat och inga klagomål från den nya ägaren.

Bra priser och väldigt flexibla med tider. Läs mer
  • 2020-04-10

Daniel H skrev om Sverige & Co
    Jag behövde få min lägenhet flyttstädad med mycket kort varsel. Det var inget problem för Sverige & Co att åka dit redan nästa dag. Eftersom jag var lite krasslig kunde jag lämna nycklarna i deras brevlåda. Kort sagt gick det hela väldigt smidigt till. Vad gäller själva städningen så har jag ingenting att anmärka på. Läs mer
  • 2020-03-19

Lars B skrev om Sverige & Co
    Köpt flyttstäd hos Sverige o co med utmärkt resultat, alltifrån den smidiga kontakten med Martin till ett resultat som väl uppfyllde bostadsbolaget i Gbg-s 52 punkters slutstäd-lista, allt godkänt direkt! Även oerhört lyhörda för tidsbestämning osv, snabba svar även utanför arbetstid.
    Kan varmt rekommendera detta företag då de överträffade mina förväntningar till marknadens bästa pris!! /Lars Läs mer
  • 2020-03-18

Bo B skrev om Sverige & Co
    Flyttstädning.

Blev bemött på ett professionellt sätt och arbetet utfördes efter företages anvisningar vilket innebar att jag och de som skall flytta in var mycket nöjda med resultatet.

Jag kan rekommendera Sverige & Co

Hälsningar Bo Berg Läs mer
  • 2020-03-12

Hanna E skrev om Sverige & Co
    Vi hade tänkt att städa själva vid flytt men då dottern blev sjuk och behövde vård fick vi omprioritera. Vi bad om offerter på en fredag för städning kommande tisdag. Vi är väldigt tacksamma att Sverige & Co ställde upp och hade städat snabbare än flera städfirmor hann svara på min offertförfrågan. Tack för att ni underlättade våran flytt! Läs mer
  • 2020-03-10

Johan N skrev om Sverige & Co
    Bokade flyttstädning och fick bra service från start till allt var färdigt. Städningen i sig sköttes bra och det finns inget att anmärka på där. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-06

Alexandra O skrev om Sverige & Co
    Snabbt svar på alla mina frågor. Dök upp när dom skulle och städade bra! Läs mer
  • 2020-02-25

Masoom K skrev om Sverige & Co
    I bought the service för flyttstäd (moveout cleaning). The service was of good quality. The service people were on time and professional in their service

The final quality of cleaning was good, and passed the inspection during visning without any problem

The owner of the company, Martin is a great person, and very professional too. I would recommend Sverige and Co for cleaning service Läs mer
  • Vickey T

2020-02-24

Vickey T skrev om Sverige & Co
    I have ordered their service recently. It was perfect and no complaints from the person I sold my apartment to. Martin was especially very helpful as he arranged the staff very quickly and I would also like to thank the people who cleaned my apartment, unfortunately, I do not know their names. However, they did a wonderful job. As a company, they are very professional and keep everything documented. You also get 4 days buffer in case you are not satisfied. I would definitely recommend them. Läs mer
  • 2020-02-20

Minshu X skrev om Sverige & Co
    It has been a very pleasant experience with Sverige & Co. The cleaning service was flawless. What worth mentioning is that the customer service was so kind and responsive, especially International user friendly. We made the plan and order before Christmas and when it's close to the date of service, the customer service reached us for a reminder and double confirmation about the plan. This is really appreciated! Highly recommended! Läs mer
  • 2020-02-07

Lina F skrev om Sverige & Co
    Jag köpte flyttstäd hos Sverige & co för att en kollega rekommenderade dem. Jag fick svar väldigt fort på min offertförfrågan och de svarade på alla mina frågor. De var väldigt tillmötesgående och trevliga. Städet var väldigt bra och min hyresvärd var nöjd med resultatet. Jag skulle rekommendera denna firma ifall ni behöver flyttstäd! Läs mer
  • 2020-02-07

MIMMI H skrev om Sverige & Co
    Att gå i försvarsläge så fort någon har ett klagomål är inte en bra egenskap som företagare. När vi bad om offert pratade jag med världens trevligaste människa, när städningen var skit så blev samma människa världens mest otrevliga människa, tänka sig hur det kan bli.

Bokade flyttstädning till min lägenhet, när de var klara så såg det ut som att de hade torkat av bänkytorna i köket men ingenting annat. Alla skåpsluckor var fortfarande smutsiga och listen under skåpen längsmed golvet hade ingen ens tittat på. Det var damm kvar i skåpen och bakom spisen hade de inte brytt sig om att städa trots att spisen var framdragen. Golven var dessutom klibbiga genom hela lägenheten.

Med vitmålade väggar blir det lätt smutsigt, vi hade nämnt detta vid bokning och bett dem torka av väggarna då de var målade och inte tapetserade och fick till oss muntligt att detta inte skulle vara några problem att lägga till. Hade de torkat av väggarna? Absolut inte, och när jag ringde för att klaga på städningen och be dem komma tillbaka möttes jag av en stenvägg av otrevlighet där personen hävdade att de minsann aldrig skulle röra väggarna för att de inte vill vara ansvariga för om något händer med väggarna när de städar där.

Kan tillägga att det räckte med att torka väggarna med en fuktig trasa för att göra rent dem så det var inte direkt någon hård smuts som satt fast.

En städare kom tillbaka och åtgärdade köket. Golven var fortfarande klibbiga, antar att det har att göra med deras rengöringsmedel eller nåt sånt, men väggarna fick vi ändå spendera 1-2 timmar att torka av själva eftersom vi bara hade en disktrasa kvar i lägenheten inför den andra besiktningen.

Anlita inte det här skojarföretaget om ni inte vill bli grovt missnöjda. Läs mer
    2020-03-05 Sverige & Co svarar MIMMI H
    Hej Mimmi,

Tråkigt att du tolkar vår svar till dig som försvarsläge när det enda vi gör är att förklara vår städlista och det faktum att det tydligt framgår att målade väggar endast dammas, vilket även nämnts under samtalet. Detta pga. de nyansskillnader som kan uppkomma vid tvätt med vatten/medel. Detta står även på orderbekräftelsen du fick.

För att summera din städning:

1. Flyttstädning sker
    2. Ni återkommer med synpunkter och åberopar er städgaranti
    3. Vi gör ett återbesök
    4. Städningen blir godkänd av er värd

Tråkigt att du inte blev nöjd men jag önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
  • 2020-02-06

Viktor L skrev om Sverige & Co
    Inget krångel. Bra städat. Bra service. Läs mer
  • 2020-02-06

Gustaf O skrev om Sverige & Co
    Bra bemötande och väldigt flexibla i lösning med tid och tillvägsgångssätt. Resultatet var mkt bra! Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-02-03

Gustav J skrev om Sverige & Co
    Flexibel, bra kundbemötande och slutstädning med bra resultat! Kan rekommendera Sverige & CO Läs mer
  • 2020-01-29

Per-inge S skrev om Sverige & Co
    Det gällde flyttstädning.
    Bemötandet var vänligt och informativt.
    Förväntningarna var en professionellt genomförd
    städning och min uppfattning är att man levde upp till
    förväntningarna. Läs mer
  • 2020-01-28

Hanna S skrev om Sverige & Co
    Enkla och smidiga. Läs mer
  • 2020-01-27

Eva E skrev om Sverige & Co
    Trevligt bemötande, snabba och tydliga svar på offert med mera. Fin flyttstädning med trevlig personal. Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-01-17

Rickard F skrev om Sverige & Co
    Dom fixade min flyttstädning toppen lätta att ha å göra med kan rekommenderas Läs mer
  • 2020-01-09

Mikaela B skrev om Sverige & Co
    Ett proffesionellt och bra bemötande som resulterade i en väl utförd flyttstädning. Läs mer
  • 2020-01-07

Paolo M skrev om Sverige & Co
    Fantastisk städföretag med trevliga & noggranna lokalvårdare. Företaget har för övrigt toppen service & toppen bemötande👍🏻 Läs mer
  • 2019-12-20

Kerstin L skrev om Sverige & Co
    Flyttstäd från detta företag. Jätterent! Också bra och snabbt svar och återkoppling på frågor man kan ha haft via mail. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-12-11

Maja N skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd och är jättenöjd med servicen vad gäller kommunikation före och efter städtillfället, städningen var precis som den skulle och det har känts som ett tryggt och stabilt företag med hög professionalitet. Tusen tack för bra service. Jag hade rekommenderat detta till nära och kära.

/Maja Läs mer
  • 2019-12-04

Ossian W skrev om Sverige & Co
    Flyttstädning, trevlig personal och enkla att ha och göra med!
    Snabba och adaptiva! Läs mer
  • 2019-12-03

Lisa E skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd och blev fint bemött både per Mail och när personalen mötte mig i lägenheten. Helt okej genomfört, kunde dock se rester av rengöringsmedel på vissa ställen och damm fanns kvar på några fönsterbrädor. Allt som allt bra genomfört men saknade det lilla extra. Läs mer

Hildedalsgatan 2, 417 05 Göteborg