Sverige & Co

Hildedalsgatan 2, 417 05 Göteborg — Visa karta

Sverige & Co är din städfirma i Göteborg med omnejd och vi hjälper både privatpersoner, föreningar och företag med städning.
Våra tjänster innefattar allt från hemstädning, flyttstädning, trädgårdsskötsel, kontorsstädning och trappstädning till byggstädning, gymstäd och fönsterputsning.

Vi finns till för dig så att du kan göra annat i vardagen än att...just det - Städa! Som kund hos oss kan du känna dig trygg och säker på att du får valuta för pengarna. Vår personal är väldigt erfaren och dessutom utbildade inom lokalvård och städning. Våra ledord är Kvalitet, miljö, tillgänglighet, trygghet och lojalitet.

Välkommen till Sverige & Co - som också är Glenn Hysén Approved!
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:30-18:00

Läs vad 188 kunder tycker om Sverige & Co

• 2020-05-18

Ben W skrev om Sverige & Co
    Very good dealings with Martin - friendly and prompt. I had a move-out clean and there were a couple of items that needed redoing, but Martin arranged for this to be rectified quickly and easily (I wasn't needed for that at all, actually). Läs mer
  • 2020-05-18

Erica S skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd av Sverige & Co då jag ville anlita en städfirma med bra omdömme. Jag fick snabbt och enkelt en offert via mailkontakt. Jag är nöjd med städningen och de erbjuder nöjd-kund-garanti som jag ville ha. Hyggligt pris också. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-12

Ann-chatrine L skrev om Sverige & Co
    Min bostadsrätt blev mycket väl städad.
    Den nya ägaren av bostaden var också
    mycket nöjd.
    Jag fick ett trevligt bemötande och en
    god hjälpsamhet när det krånglade med
    en nyckel, till lägenheten.
    Martin var mycket trevlig att ha kontakt med under uppdraget.
    Flyttar jag igen, så får de en påringning från mig./Ann-chatrine Läs mer
  • 2020-04-22

Johanna R skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd av vår lägenhet i centrala Göteborg.
    Uppskattade snabba svar och möjligheten till att bolla via mail vid bokning. Städningen fick inga anmärkningar av de som tog över lägenheten och det fanns flera lösningar för nyckel-lämning.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2020-04-20

Christian skrev om Sverige & Co
    Väldigt proffsiga och helt klart prisvärt med tanke på prestationen. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2020-04-15

Amad R skrev om Sverige & Co
    Jag beställde flyttstädning till min lägenhet och sålt.

Väldigt nöjd med resultat och inga klagomål från den nya ägaren.

Bra priser och väldigt flexibla med tider. Läs mer
  • 2020-04-10

Daniel H skrev om Sverige & Co
    Jag behövde få min lägenhet flyttstädad med mycket kort varsel. Det var inget problem för Sverige & Co att åka dit redan nästa dag. Eftersom jag var lite krasslig kunde jag lämna nycklarna i deras brevlåda. Kort sagt gick det hela väldigt smidigt till. Vad gäller själva städningen så har jag ingenting att anmärka på. Läs mer
  • 2020-03-19

Lars B skrev om Sverige & Co
    Köpt flyttstäd hos Sverige o co med utmärkt resultat, alltifrån den smidiga kontakten med Martin till ett resultat som väl uppfyllde bostadsbolaget i Gbg-s 52 punkters slutstäd-lista, allt godkänt direkt! Även oerhört lyhörda för tidsbestämning osv, snabba svar även utanför arbetstid.
    Kan varmt rekommendera detta företag då de överträffade mina förväntningar till marknadens bästa pris!! /Lars Läs mer
  • 2020-03-18

Bo B skrev om Sverige & Co
    Flyttstädning.

Blev bemött på ett professionellt sätt och arbetet utfördes efter företages anvisningar vilket innebar att jag och de som skall flytta in var mycket nöjda med resultatet.

Jag kan rekommendera Sverige & Co

Hälsningar Bo Berg Läs mer
  • 2020-03-12

Hanna E skrev om Sverige & Co
    Vi hade tänkt att städa själva vid flytt men då dottern blev sjuk och behövde vård fick vi omprioritera. Vi bad om offerter på en fredag för städning kommande tisdag. Vi är väldigt tacksamma att Sverige & Co ställde upp och hade städat snabbare än flera städfirmor hann svara på min offertförfrågan. Tack för att ni underlättade våran flytt! Läs mer
  • 2020-03-10

Johan N skrev om Sverige & Co
    Bokade flyttstädning och fick bra service från start till allt var färdigt. Städningen i sig sköttes bra och det finns inget att anmärka på där. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-06

Alexandra O skrev om Sverige & Co
    Snabbt svar på alla mina frågor. Dök upp när dom skulle och städade bra! Läs mer
  • 2020-02-25

Masoom K skrev om Sverige & Co
    I bought the service för flyttstäd (moveout cleaning). The service was of good quality. The service people were on time and professional in their service

The final quality of cleaning was good, and passed the inspection during visning without any problem

The owner of the company, Martin is a great person, and very professional too. I would recommend Sverige and Co for cleaning service Läs mer
  • Vickey T

2020-02-24

Vickey T skrev om Sverige & Co
    I have ordered their service recently. It was perfect and no complaints from the person I sold my apartment to. Martin was especially very helpful as he arranged the staff very quickly and I would also like to thank the people who cleaned my apartment, unfortunately, I do not know their names. However, they did a wonderful job. As a company, they are very professional and keep everything documented. You also get 4 days buffer in case you are not satisfied. I would definitely recommend them. Läs mer
  • 2020-02-20

Minshu X skrev om Sverige & Co
    It has been a very pleasant experience with Sverige & Co. The cleaning service was flawless. What worth mentioning is that the customer service was so kind and responsive, especially International user friendly. We made the plan and order before Christmas and when it's close to the date of service, the customer service reached us for a reminder and double confirmation about the plan. This is really appreciated! Highly recommended! Läs mer
  • 2020-02-07

Lina F skrev om Sverige & Co
    Jag köpte flyttstäd hos Sverige & co för att en kollega rekommenderade dem. Jag fick svar väldigt fort på min offertförfrågan och de svarade på alla mina frågor. De var väldigt tillmötesgående och trevliga. Städet var väldigt bra och min hyresvärd var nöjd med resultatet. Jag skulle rekommendera denna firma ifall ni behöver flyttstäd! Läs mer
  • 2020-02-07

MIMMI H skrev om Sverige & Co
    Att gå i försvarsläge så fort någon har ett klagomål är inte en bra egenskap som företagare. När vi bad om offert pratade jag med världens trevligaste människa, när städningen var skit så blev samma människa världens mest otrevliga människa, tänka sig hur det kan bli.

Bokade flyttstädning till min lägenhet, när de var klara så såg det ut som att de hade torkat av bänkytorna i köket men ingenting annat. Alla skåpsluckor var fortfarande smutsiga och listen under skåpen längsmed golvet hade ingen ens tittat på. Det var damm kvar i skåpen och bakom spisen hade de inte brytt sig om att städa trots att spisen var framdragen. Golven var dessutom klibbiga genom hela lägenheten.

Med vitmålade väggar blir det lätt smutsigt, vi hade nämnt detta vid bokning och bett dem torka av väggarna då de var målade och inte tapetserade och fick till oss muntligt att detta inte skulle vara några problem att lägga till. Hade de torkat av väggarna? Absolut inte, och när jag ringde för att klaga på städningen och be dem komma tillbaka möttes jag av en stenvägg av otrevlighet där personen hävdade att de minsann aldrig skulle röra väggarna för att de inte vill vara ansvariga för om något händer med väggarna när de städar där.

Kan tillägga att det räckte med att torka väggarna med en fuktig trasa för att göra rent dem så det var inte direkt någon hård smuts som satt fast.

En städare kom tillbaka och åtgärdade köket. Golven var fortfarande klibbiga, antar att det har att göra med deras rengöringsmedel eller nåt sånt, men väggarna fick vi ändå spendera 1-2 timmar att torka av själva eftersom vi bara hade en disktrasa kvar i lägenheten inför den andra besiktningen.

Anlita inte det här skojarföretaget om ni inte vill bli grovt missnöjda. Läs mer
    2020-03-05 Sverige & Co svarar MIMMI H
    Hej Mimmi,

Tråkigt att du tolkar vår svar till dig som försvarsläge när det enda vi gör är att förklara vår städlista och det faktum att det tydligt framgår att målade väggar endast dammas, vilket även nämnts under samtalet. Detta pga. de nyansskillnader som kan uppkomma vid tvätt med vatten/medel. Detta står även på orderbekräftelsen du fick.

För att summera din städning:

1. Flyttstädning sker
    2. Ni återkommer med synpunkter och åberopar er städgaranti
    3. Vi gör ett återbesök
    4. Städningen blir godkänd av er värd

Tråkigt att du inte blev nöjd men jag önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
  • 2020-02-06

Viktor L skrev om Sverige & Co
    Inget krångel. Bra städat. Bra service. Läs mer
  • 2020-02-06

Gustaf O skrev om Sverige & Co
    Bra bemötande och väldigt flexibla i lösning med tid och tillvägsgångssätt. Resultatet var mkt bra! Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-02-03

Gustav J skrev om Sverige & Co
    Flexibel, bra kundbemötande och slutstädning med bra resultat! Kan rekommendera Sverige & CO Läs mer
  • 2020-01-29

Per-inge S skrev om Sverige & Co
    Det gällde flyttstädning.
    Bemötandet var vänligt och informativt.
    Förväntningarna var en professionellt genomförd
    städning och min uppfattning är att man levde upp till
    förväntningarna. Läs mer
  • 2020-01-28

Hanna S skrev om Sverige & Co
    Enkla och smidiga. Läs mer
  • 2020-01-27

Eva E skrev om Sverige & Co
    Trevligt bemötande, snabba och tydliga svar på offert med mera. Fin flyttstädning med trevlig personal. Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-01-17

Rickard F skrev om Sverige & Co
    Dom fixade min flyttstädning toppen lätta att ha å göra med kan rekommenderas Läs mer
  • 2020-01-09

Mikaela B skrev om Sverige & Co
    Ett proffesionellt och bra bemötande som resulterade i en väl utförd flyttstädning. Läs mer
  • 2020-01-07

Paolo M skrev om Sverige & Co
    Fantastisk städföretag med trevliga & noggranna lokalvårdare. Företaget har för övrigt toppen service & toppen bemötande👍🏻 Läs mer
  • 2019-12-20

Kerstin L skrev om Sverige & Co
    Flyttstäd från detta företag. Jätterent! Också bra och snabbt svar och återkoppling på frågor man kan ha haft via mail. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-12-11

Maja N skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd och är jättenöjd med servicen vad gäller kommunikation före och efter städtillfället, städningen var precis som den skulle och det har känts som ett tryggt och stabilt företag med hög professionalitet. Tusen tack för bra service. Jag hade rekommenderat detta till nära och kära.

/Maja Läs mer
  • 2019-12-04

Ossian W skrev om Sverige & Co
    Flyttstädning, trevlig personal och enkla att ha och göra med!
    Snabba och adaptiva! Läs mer
  • 2019-12-03

Lisa E skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstäd och blev fint bemött både per Mail och när personalen mötte mig i lägenheten. Helt okej genomfört, kunde dock se rester av rengöringsmedel på vissa ställen och damm fanns kvar på några fönsterbrädor. Allt som allt bra genomfört men saknade det lilla extra. Läs mer
  • 2019-11-28

HADI S skrev om Sverige & Co
    Första försöket va inte så bra men de kom ut dagen efter och åtgärdade alla brister och den nya ägaren godkände städningen. Läs mer
  • 2019-11-28

Filip J skrev om Sverige & Co
    Jag beställde en flyttstädning av Sverige & Co och jag har aldrig varit så nöjd med en flyttstädning som nu. Både jobbet som dom utförde och bemötandet jag fick har varit perfekt.
    För det priset som Sverige & Co erbjuder för en flyttstädning så kan jag rekommendera dom varmt. Allt har varit smidigt. Läs mer
  • 2019-11-22

Martin B skrev om Sverige & Co
    Snabb och smidig flyttstäd. Varken vi eller köparna hade något att anmärka på. Bra pris. Läs mer
  • 2019-11-18

Stefan C skrev om Sverige & Co
    Anlitade Sverige &Co gällande en flyttstädning. Snabbt, proffsigt och flexibelt bemötande både vid offertgivning och bokning. Duktig städpersonal som dök upp på rätt plats vid rätt tid och utförde ett strålande arbete. Rekommender verkligen Sverige & Co. Läs mer
  • 2019-11-16

Robert U skrev om Sverige & Co
    Proffsigt bemötande över telefon och väl utfört arbete. Kände mig trygg genom hela affären. Läs mer
  • 2019-11-16

Jonatan W skrev om Sverige & Co
    Jag beställde flyttstäd på en lägenhet på drygt 90 kvadrat. Resultatet av städningen var inte världsklass. Jag upplever att de följde upp på mina klagomål dock och pga andra omständigheter kunde vi inte nyttja nöjd kundgarantin för ett återbesök. Tack vare deras bra kundservice så kunde vi komma överens trots detta vilket gör att mitt helhetsbetyg ändå är "helt ok".

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med bemötandet, och jag upplever iallfall att de följer upp på synpunkterna jag hade på städningen. Läs mer
  • 2019-11-11

Tommy F skrev om Sverige & Co
    Flyttstäd utan anmärkningar och färdigt rätt dag Läs mer
  • 2019-11-06

Josefin G skrev om Sverige & Co
    Jag bokade ett flyttstäd av Sverige & Co. Det gick otroligt smidigt från det att jag tog kontakt till att städarna dök upp på dagen vi bestämt. Alla delar av en flyttstädning var genomförda när jag kom tillbaka till lägenheten. Jag är väldigt nöjd med Sverige & Co, och kan absolut rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-10-30

Tony L skrev om Sverige & Co
    Vi anlitade Sverige och Co för en flyttstädning av en lägenhet i Göteborg i oktober månad. Vi tog in några offerter och pratade också med några städföretag. Vi beslutade att anlita Sverige och Co tack vare bra ett pris och att vi fick ett gott bemötande av städföretaget och en tydlig information kring flyttstädningen. Vi hade också några önskemål vad som skulle ingå i denna flyttstädning och vi upplevde att företaget lyssnade och var tillmötesgående kring detta.

På flyttstäddagen kom två stycken lokalvårdare och vi gick igenom vissa städmoment i lägenheten. När vi kom tillbaka på eftermiddagen och gick vi igenom städningen tillsammans så var det till vår fulla belåtenhet! Dessutom hade lokalvårdarna ett mycket fint bemötande utöver att de hade städat vår lägenhet utmärkt!

Det var första gången vi anlitade detta städföretag och vi kommer att göra det igen! Läs mer
  • 2019-10-18

Robert P skrev om Sverige & Co
    Snabba svar, bra städat och lätt hantering med nyklar. är nöjd kund och kan rekomendera till andra Läs mer
  • 2019-10-08

Anders H skrev om Sverige & Co
    Beställde flyttstädning av stor villa. Enkelt att boka och beställa denna tjänst. Och städningen inkl fönsterputsningen blev mycket bra utförd och till vår fulla belåtenhet. Kan absolut rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-20

William E skrev om Sverige & Co
    Jag hade enkel och smidig kontakt i samband med bokningen. Städningen sköttes fint utefter överenskommelse. Läs mer
  • Anna H

2019-09-11

Anna H skrev om Sverige & Co
    Nöjd med bemötande, både av städpersonalen och av kontoret! Städning utan anmärkning och alla löften infriade🙂👍 Läs mer
  • 2019-09-11

Katerina T skrev om Sverige & Co
    Flyttstädning, smidigt och bra blev det. Trevlig personal. Kan varmt rekommendera Sverige & Co. Läs mer
  • Marcus I

2019-09-10

Marcus I skrev om Sverige & Co
    Notera hur företaget endast fått högt betyg av "insamlad av företaget", resterande ger lågt betyg. Verkar lurt...

Min erfarenhet av företaget har inte varit något vidare.
    Vi beställde flyttstäd både för villa och lägenhet, krävdes tre åtgärder. Då fick man själv ta ledigt från jobbet och agera "kvalitetsansvarig" och påvisa vad en ren yta innebär. Lägenheten valde vi att komplettera själva, med tanke på hur oseriöst det varit och besiktning låg nära inpå.

I lägenheten lämnades ketchup kvar i skafferi, lager med damm, slarvigt städade lister och hörn. I huset var det brister lite överallt, framförallt våttorkning och städning av element.
    När jag var på plats i villan slarvade städarna även med att rengöra trasor, särskilt beaktansvärt att samma trasa kunde användas mellan kök, badrum & vardagsrum.

Vid framförande av klagomål fick man verkligen stå på sig och nämna ARN för att få gehör. Tillslut blev vi någorlunda överens, men många hade nog inte orkat ta fighten hela vägen. Missnöjd och ångrar valet av den här firman! Skulle rekommendera att höra med andra städbolag som är lite mer seriösa. Läs mer
    2020-03-05 Sverige & Co svarar Marcus I
    Hej Marcus,

Tack för din feedback. Om du söker verifiering för våra omdömen är du välkommen att kontakta RECO. När du själv skrev detta omdöme var du förmodligen tvungen att via Bank-Id identifiera dig. Men prata med RECO för intyg tack.

Jättetråkigt att du upplevde att din städning inte blev så bra. Men vi höll vad vi lovade och gjorde återbesök. I slutändan klagade inte de nya som flyttade in, det tycker vi är viktigt. Som ett plåster på såret fick du även en ekonomiskersättning.

Jag känner inte igen att du skulle ha nämnt någon kontakt med ARN, men du är mer än välkommen att kontakta det du anser är rätt kanal.

Önskar dig en trevlig vecka,
  • 2019-09-09

Emelie S skrev om Sverige & Co
    Vi använde Sverige & Co vid vårt flyttstäd. De svarade snabbt på mail, svarade på frågor, hjälpte med information och var tillmötesgående kring lämning av nycklar och tillgång till lägenheten. Både vi och den nya ägaren var nöjda med städningen! Läs mer
  • 2019-09-04

Chris H skrev om Sverige & Co
    Bra städtjänst. Enda minuset var missförstånd med tiden men det löste sig. Läs mer
  • 2019-08-22

Helena K skrev om Sverige & Co
    Jag bokade flyttstäd och angav portkod, dagen Sverige & company skulle komma och städa hade min förening bytt portkod. Sverige & company löste detta galant och kunde komma förbi dagen på väldigt kort varsel, är väldigt imponerad. Städningen var kanon och allting löste sig. Tack för kanonhjälp! Läs mer
  • Michaela N

2019-08-20

Michaela N skrev om Sverige & Co
    Flyttstäd. Mycket trevlig & hjälpsam personal! Dom städade plåtarna i ugnen som jag hade sagt att dom kunde lämna. Men när jag kom dit var även dom städade! Även vår uteplats var jättefint städad även fast det heller ej ingick :) kommer absolut välja er igen i framtiden!

Stort plus, tack för städningen! Läs mer
  • Stefan J

2019-08-15

Stefan J skrev om Sverige & Co
    Visade stort intresse till sin städning.
    Fint och välgjort arbete.
    Kan rekommenderas. Läs mer

Hildedalsgatan 2, 417 05 Göteborg