Sverige & Co

Sverige & Co är din städfirma i Göteborg med omnejd och vi hjälper både privatpersoner, föreningar och företag med städning.
Våra tjänster innefattar allt från hemstädning, flyttstädning, trädgårdsskötsel, kontorsstädning och trappstädning till byggstädning, gymstäd och fönsterputsning.

Vi finns till för dig så att du kan göra annat i vardagen än att...just det - Städa! Som kund hos oss kan du känna dig trygg och säker på att du får valuta för pengarna. Vår personal är väldigt erfaren och dessutom utbildade inom lokalvård och städning. Våra ledord är Kvalitet, miljö, tillgänglighet, trygghet och lojalitet.

Välkommen till Sverige & Co - som också är Glenn Hysén Approved!

Läs vad 304 kunder tycker om Sverige & Co 2

• 2022-09-08 Insamlad av företaget
    Beställde städhjälp inför flytt. Tydlig kommunikation och smidigt utförande!
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Trevlig personal rakt igenom. Billigare än andra firmor men också väldigt nöjd med resultatet.
    Han som städade var väldigt noggrann och duktig. Flexibel med tid och bokning. Tydlig i sin offert. Kan varmt rekommendera!
  • 2022-08-23 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött av företaget.
    Vänliga, informativa och väldigt snabba i kommunikationen.

Hade köpt tjänsten "flyttstäd" och blev jättenöjd och likaså blev hyresvärd efter en slutbesiktning av lägenheten.

Jag är nöjd både med priset, kommunikationen och utförd tjänst. Kommer att använda igen om behovet återkommer i framtiden.
    2022-08-19 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Sverige & Co för flyttstäd av vår tvåplansvilla. De var snabba med offert, och all kontakt med företaget har varit mycket smidig. Hämtning och lämning av nyckel hos granne var inga problem. Både vi och de som flyttat in är mycket nöjda med hur städningen genomförts.
  • 2022-08-09 Spontant omdöme
    Personalen är först 1,5 timmar sena. Jag försöker ringa huvudnumret och efter 30 min kommer jag fram. Först då blir jag kontaktad av någon som kommer och hämtar upp nycklarna. Otroligt frustrerande att man inte ens kan höra av sig om man blir sen.

Vi frågar då ungefär hur lång tid städningen ska ta, varpå personen säger att de är klara vid 3-4. Vid halv 6 på fredagskvällen har vi fortfarande inte hört någonting. Vi tycker det är konstigt då lägenheten som ska städas är liten och enbart använts som övernattningslägenhet och därmed inte är så stökig. Vi ringer upp och får svar att det kommer ta en timme till. Personen hävdar också att hen inte alls sagt att de kommer vara klara vid 3-4, utan 5-6. Vid 7 är det färdigstädat efter några mindre anmärkningar.

Synd med bemötandet och förseningarna då städningen i övrigt var bra. Skulle trots detta inte anlita igen. Skulle jag mot förmodan göra det, hade jag avtalat en tid när städningen skall vara klar, för att förhoppningsvis slippa allt krångel.
    2022-08-04 Insamlad av företaget
    Vi köpte flyttstäd. Lätt att boka, trevligt bemötande, hög kvalitet på utfört arbete.
  • Tove A
    skrev om Sverige & Co
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande vid bokning av flyttstäd och väl utfört arbete i lägenheten av killarna denna väldigt varma dag.
  • 2022-07-26 Insamlad av företaget
    Bra, snabb kontakt offert, bra jobb.
  • 2022-07-06 Insamlad av företaget
    Min städare va lite försenad, men inget större problem då det bara var 20 min.

Lite damm kvar vissa ställen, men överlag ett bra jobb!
  • 2022-07-03 Insamlad av företaget
    - Bra kommunikation och service
    - Tydligt vad som ingick i offerten
    - Bra tillgänglighet
    - Gick igenom lägenheten innan och efter städningen
    - Trevligt bemötande

Rekommenderas.
  • 2022-06-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande vid första kontakten och tydligt vad Som ingick och vad förväntningarna var på vårt hem ang avfrostad frys etc för att nöjd kundgarantin skulle gälla.
    Billig och bra flyttstäd. Både vi och de nya ägarna av vår bostad var mycket nöjda!
  • 2022-06-23 Insamlad av företaget
    Enkelt, smidigt och bra bemötande.
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Lättillgängliga och snabba på att svara. Städningen var inget att anmärka på och personalen hade ett trevligt bemötande.
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    När jag frågade efter en offert på flyttstädning, fick jag svar omgående och eftersom deras alternativ var både prisvärt och passade mig bäst, så valde jag dem.
    Mina förväntningar var självklart att det skulle städas ordentligt och om det blev några problem så skulle de lösas.
    Båda infriades till fullo.
  • 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Otroligt tillmötesgående och kunnig personal.
    De överlämnade ett skinande rent hem redo för nästa ägare att flytta in i.
    Kan varmt rekommendera.
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Jag köpte flyttstäd och blev väldigt nöjd med både utförandet av städningen och servicen. Väldigt snabba svar och bra pris dessutom.
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Företaget bemötte mig på ett professionellt sätt å det gillade jag dom visste vad dom pratade om.
    Mina förväntningar av städningen var helt fantastiskt bästa jag har sätt någonsin.
    Kommer anlita dom igen om jag ska flytta igen 👍👍👍
  • 2022-04-27 Insamlad av företaget
    Flyttstädning av lägenhet på 80 kvm - utmärkt städat! Uppfyllde alla krav/ spec enligt avtal. Fönster, lister, ugn- ugnsplåtarna såg helt nya ut! Utöver mina förväntningar, kan varmt rekommendera Sverige&Co när det är dags för flyttstäd. Punktliga till avtalad tid, vi hade två lägenheter som dem flyttstädade och gjorde ett galant jobb med bägge.
  • 2022-04-26 Insamlad av företaget
    Väldigt professionella och flexibla med datum och allt kring flytten. Jag blev väldigt nöjd med servicen.
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Snabb support och noggrant städat!
  • 2022-03-16 Insamlad av företaget
    Happy with the cleaning service, as well as with planning it.
    Everything was on spot and when i mentioned that balcony was agreed, people immediately cleaned it. Very much appreciated
  • 2022-03-11 Insamlad av företaget
    The cleaners were very professional and thorough with the move out cleaning.
    The cleaning was done very meticulously and with proper care.
    I would definitely recommend their service to friends and families and anyone who wants their cleaning services. Thank you.
  • 2022-03-07 Insamlad av företaget
    Behövde hjälp med flyttstäd. Det fixade Sverige & Co utmärkt.
    De kom i tid, gav ett trevligt bemötande och städade bra. Jag är nöjd!
  • 2022-03-04 Insamlad av företaget
    Använde dem för flyttstäd. De höll vad de lovade, var punktliga och städningen var utan anmärkningar.
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande, fint städat. Vi fick slutstädat inför en försäljning av lägenhet.
  • 2022-02-23 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra service. Rekommenderar fler använda detta företag.
  • 2022-02-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande ifrån start till mål. Små missar i städningen men det löstes enkelt och smidigt.
  • 2022-02-15 Insamlad av företaget
    Bokade en flyttstädning av detta företag, vi blev mycket nöjda med resultatet. Allt var perfekt rent och snyggt städat.
    Också trevligt bemötande via Mail och i telefon! Dessutom billigast!
    Kan varmt rekommenderas!
    //Lillis
  • 2022-02-13 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som gör ett toppenbra arbete. Rekommenderas varmt!
  • 2022-02-11 Insamlad av företaget
    James and Maureen the cleaners were super fast at what they did and were so friendly! Couldn’t have asked for a better experience- they deserve a raise! 😅
    2022-02-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.

Köpte flyttstäd och flytthjälp.
    Städet gjorde ett bra jobb men med några missar som jag fick komplettera/åtgärda. Men jag är nöjd!

Och flytthjälpen gick enkelt och smidigt, väldigt tillmötesgående!
  • 2022-02-08 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig kontakt kring offert och mycket bra utförd flyttstädning.
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Prisvärd flyttstädning av vår lägenhet.
    Tack,
  • 2022-01-07 Insamlad av företaget
    Jättesnabbt och smidigt med offerten, väldigt bra pris och uppföljning.
    Jobbet blev gjort ordentligt och jag kan inte säga mer än att jag är supernöjd. Tack!
  • 2022-01-04 Insamlad av företaget
    Smidigt och lätt att boka, fick återkoppling på frågor snabbt. Kom exact på avtalad tid. Flyttstäd som var perfekt. Rent och fint i varje vrå och bakom allt. Uppfyllt alla mina förväntningar
  • 2021-12-26 Insamlad av företaget
    Skulle ha flytt städ på en lördag eftermiddag. Tog kontakt någon dag innan bara. Räknade med att det inte skulle gå. Det var inga problem de löste det, kom i tid gjorde ett kanon jobb. Och vi blev riktigt nöjda. Super trevligt bemötande också. Fick gå igenom hela lägenheten innan de lämnade platsen ifall de var något jag var missnöjd med. Men det fanns inget att klaga på. Super
  • 2021-12-23 Spontant omdöme
    Helt värdelösa. Först kom det 3 timmar för sent efter den utsatta tiden, sedan så Städade dom inget, Damsög inte, tog inte ut soporna efter, spisen inte städad, kylskåpet inte städat, Värdta blåsningen jag vart med om. huset är 110kvm och dom var 3 personer där och kunde inte ens dammsuga, men dom var väldigt snabba på att behöva pengar i förskott så
    Dom inte kunde lämna faktura efter att man inspekterat arbetet
    Hej Martin,

Tråkigt att du upplever det så.
    Pga. din anmärkning och skuld hos Kronofogden på närmare 80 000 kr kunde vi inte fakturera i efterskott – som vi annars alltid gör. Därmed fick du betala i förskott.

Det är även av den anledning vi fick skjuta upp din städning några timmar, då en faktura skulle skapas och betalas in av dig innan vi kunde skicka ut personalen. Under tiden fick de åka på annat uppdrag.

Vidare beställde du en storstädning av 110 kvm med ett max tak som du angett. Personalen utförde så många punkter de hann under den tiden du beställt.
  • 2021-12-22 Insamlad av företaget
    Mycket pålitligt företag som håller vad de lovar. Vi beställde en flyttstädning och både vi och köparna var nöjda med resultatet. Rekommenderar dem verkligen!
  • 2021-10-04 Insamlad av företaget
    Väl utförd flyttstädning. Speciellt rent i kök, kyl/frys samt badrum.
  • 2021-09-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, förväntade mig ett ren och snygg bostad som de nya ägarna skulle ta över. De nya ägarna hade inget att anmärka på och det gjorde även att vi blev nöjda. En eloge till killen som fick städa ensam ner hans kollega blev sjuk.
  • 2021-09-15 Insamlad av företaget
    Riktig bra, rekommenderas. 3 bra saker:
    - Smidiga och trevliga att kommunicera med.
    - Lösningsorienterade och snabba när problem uppstod.
    - Utmärkt resultat av städningen slutändan
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Serviceminded. Tillmötesgående. Prisvärt. Bra uppföljning.
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Bra resultat på flyttstädning. Fint bemötande i telefon och via mail, enkla att komma i kontakt med.
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Bra upplevelse. De var i tid, noggranna och det var inga konstigheter med överlämning av nyckel osv.

Både jag och köparen av lägenheten var mycket nöjda.
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Nöjd på alla sätt! Fin kundservice!
  • 2021-07-23 Insamlad av företaget
    Bra service och bra utfört arbete, jag är jättenöjd!
  • 2021-07-22 Insamlad av företaget
    Snabba svar, bra priser, men vikigast av allt - SKINANDE rent överallt 👌
  • 2021-07-19 Insamlad av företaget
    Lätta att nå, trevliga och snabba. Ingenting att anmärka på med städningen. Rekommenderas!
  • 2021-07-16 Insamlad av företaget
    Jag har inget annat att säga än väldigt bra flyttstäd med rimligt pris för en äldre lägenhet på 64kvm! Nya gästen hade inga klagomål och ägarna var väldigt nöjda, så pass nöjda att de ville veta vilka jag anlitat som städbolag för framtida flyttar. Det om något är ett väldigt bra betyg!
  • 2021-07-11 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling vid offertförfrågan av flyttstäd. Snabba och trevliga på att svara på frågor. Mycket god kundservice. Städarna var på plats vid lovad tid (till och med lite tidiga vilket är positivt) Väldigt nöjd med resultatet. Rekommenderas.