Riktigt uselt Dyrast o sämsta av alla
Synsam Stockholm Mariatorget
29 omdömen om Synsam Stockholm Mariatorget
De har tagit fram ett leasing förslag för glasögon (som de kallar abbonemang) Dock är det helt absurt, då man kan "säga upp efter 2 år" men får betala ett år till för att få glasögonen. Detta är inte tydligt i införsäljningen alls. Det de inte berättar är att kostanden efter 2 år är vad de kostar nytt första året. det innebär defacto att de lånar dig pengar för en effektivränta på cirka 25% plus detta kallas ju ocker och reglerat i andra sammanhang
Dyrt och dåligt. Obegripliga "lifestyle" avtal. Direkt oseriöst hanterande av klagomål. Kommer aldrig rekommendera någon att använda dem.
Jag har varit kund hos Synsam i Gallerian. Bra utbud bågar men ständigt ”ny personal ” och ”ny optiker ”. Bristande information, en säger si en annan så eller berättar inte alls. Strul med felglas som fick bytas ut. Ändå betalar man hela tiden. Jag var INTE informerad om att hela abonnemanget förlängdes med automatik ett år då man enligt abonnemanget kan byta bågar för ett par varje år.Resultatet blir att de andra paren glasögon har du i tre år. De är inte heller dina du ”leasar” dem och får betala om bågarna inte håller....
Mkt märkligt bemötande då jag bokade tid på nätet (Inloggad på Synsams sida, mina sidor), för årlig undersökning (har glasögon- och linsabonnemang sedan flera år tillbaka). Fick ett slappt telefonsamtal där uppringande person kort meddelade att de inte kan ta emot mig, jag fick ställa flera frågor och även ringa tillbaka för att förstå vad som menades. Som jag förstår det har denna Synsam slutat att ta emot abonemangskunder då de inte har ngn lönsamhet i dessa, men det gör man då utan att meddela sina kunder och utan att...
Fått min synundersökning avbokad tre ggr under loppet av ca 2 mån. En av gångerna hade de glömt meddela detta. Otrevliga och slarviga. Fick en annans kunds ögonuppgifter med dennes pers.nr och alla övriga uppgifter. Lång väntetid. Känsla av att de vill pracka på en bågar osv trots påtalade att man vill avvakta. Känner inte att jag kan lita på deras rekommendationer eller bedömningar.
Okunnig och otrevlig personal, kundsupport fungerar inte, svarar om två veckor .
Struntar fullkomligt i sina kunder och vill bara ha in så mycket pengar de bara kan. Lurar på gamla personer att hyra glasögon istället för köp, så de i slutändan står utan glasögon.
Är kund på Synsam i Luleå som varken levererar inom skälig tid eller bemöter kund på ett korrekt sätt. Inte många rätt om jag ska sammanfatta de senaste årens alla turer. Har väntat på korrekta glas sedan undersökning i december 2024 och väntar fortfarande nu i april 2025... Två felaktiga leveranser har man lyckats med under tiden men tyvärr med fel glas. Glömt bort och ramlat mellan stolarna heter det i butiken. Synsam Luleå har nu bett mig kontakta Synsams leverantör vilket är horribelt.
I dag vi på Synsam på Emporia i Malmö. Ville prova solglasögon. Frågade om de kunde låsa upp så vi kunde prova. Fick till svar: ta en nummerlapp
Köp inte abonnemang! Framför allt: byt inte butik inom sfären. Senaste tre åren har det varit alla fel man kan göra: felbeställda bågar, fel skärpa, tintade när det inte ska vara, skickat till fel Synsam, glas beställda på recept som de såg ut för två år sedan. Framför allt ett riktigt uselt bemötande och noll ägandeskap över misstag. Som grädde på moset är det två års uppsägningstid. Sade upp både mitt och sonens abonnemang igår. Nu får det vara nog!
Gå inte dit!! Så oseriösa. De påstår att synen är sämre än vad den är samt bara införsäljning. Nu börsnoterade.
Abonemang av glasögon, ALDRIG MER inte från Synsam. Då de 24mån abonemanget gick ut gick jag innan in på butik, pratade med personal om att byta glas en sista gång och sedan avsluta abonemanget. Inget hände, pengar drogs fortfarande från autogiro. När jag upptäckte det och avslutade så skickar dom ut faktura på avbruten abonemangstid..... så nu ska jag få betala pengar igen för att få behålla glasögonen. Summan för ett par glasögon ca. 17tkr över 31 månader, konsumentombudsmannan borde stämma skiten av Synsam, oseriöst företag delux!!!!
Känner mig grundlurad. Dessutom hopplöst svårt att hitta info om hur man säger upp abonnemanget.
One star is way to much! Had a booking on Sunday 3 nov 13.00. They called me 30 oct, I couldn’t answer, I call back, I speak with a guy, I told him I do not want an assistant, I need an optician because I need to change the lenses, because I get headaches, and he clearly re-assures me that there is no issue, there will be an optician. Sunday comes, 11:00 ( 2 hours before the appointment) a woman is calling me to re-book me because there is no optician. 2 hours. I planned all my Sunday around this appointment. I made a new...
Tränger in kunden i ett hörn Jag har aldrig varit med om så extrema påtryckningar från någon försäljare någonstans och då har jag ändå rest mycket. Jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag sa nej och att jag inte hade råd för att jag studerar. Jag var tyvärr tvungen att vänta en halvtimme på glasögon receptet och under den tiden blev jag aldrig lämnad ifred. Personalen påtryckningar om deras glasögon abbonemang trots alla nej från min sida var så extremt påtvingade och konstant att det blev en jobbig situation...
Synsam lurar folk systematisk utan att folk vet om det jag har tecknat ett abonnemang hos Synsam enligt avtalet det ska ingår ett glasögon byte per år men det stämmer inte eftersom om man byter glasögon då förlängs abonnemanget två till.
Ren bluff, man kallas inte till synundersökning som det sägs, går inte heller att boka syntest heller. KOMMER ALDRIG förlänga abonnemanget
Köpte ut mina glasögon för 5800 och ska betala ändå 10 100 för uppsägningstid. Vilka jäkla maffia metoder. Betala för varor du redan har köpt
Vilket buffel och båg företag.. deras abonnemang är en del av ett pyramidspel som bygger på att varje gång du förnyar ditt abonnemang så läggs det på 24 månaders bindningstid. Jag plockade ut glasögon men lämnade tillbaka dem innan 100 dagar enligt avtalet så skulle jag inte behöva betala. Jag avslutade abonnemanget men fick en slutfaktura på 22000 kr, dvs 22 månader. Hänvisades till det finstilta.. Akta er för dessa clowner.
Väldigt dålig information inför start av abonnemang. De säger inför tecknande av tjänsten att man får byta glasögon efter ett år men ingenting om man då förlänger abonnemanget med ett år (från början 3 år). Man ska avsluta avtalet en månad innan sista dag, men om man då under den månaden vill ha gratis synundersökning samt ev byte av glas så går inte det då man har sagt upp tjänsten (trots att jag betalat för den månaden). Snälla, gå inte på detta!
Synsam > tjuvpack de lurade på min handikappade sambo ett par glasögon som är värdelösa. Men det är ju därför de slår nytt rekord på allmänna reklamationsnämnden. Som sagt jävla tjuvpack !
Kund sedan 1972 men inte länge till😡 Köpte glasögon och solglasögon på abonnemang. Upptäckte att något inte stämmer, i samråd med personal i Mall of Scandinavium bytte jag till progressiva glasögon. Vi började med glasögonen för att se om det blev skillnad, vilket det blev men också dyrare. Skulle test en vecka och sen boka progressiva även för solglasögonen (ingår i abonnemang) När jag kommer in och ska byta glas vill de ha ännu mer per månad trots att jag verkligen frågade innan och fick svaret - inga fler höjda priser. Känner mig så dum som gick på hela abonnemang- pratet 😢
Dåligt kundservice bemötande, lovade mig att få samtal från chefen inom två dagar (tydligen fick jag inget), bristfälliga information och uppgifter, vägrar erkänna deras fel, oerhört dyrt jämfört med andra med samma eller t.o.m. bättre kvalitet
Otroligt besviken på Synsams abonnemangstjänst. Betalar multum för mina glasögon och då fick jag bara välja mellan ett fåtal bågar. Hörde på radio att det heller inte går att säga upp abonnemanget utan man får då lämna tillbaka glasögonen. Bristfällig information och luddiga regler. Är arg och frustrerad och kommer aldrig rekommendera Synsam till någon.
Skickade mig en sten i Ray-ban kartongen för att hålla samma vikt. De tar inget ansvar.
Synsam i Huddinge C, förtjänar inte ens en cirkel. Men de kan få ett omdöme här: Jag sa upp mitt Lifestyle-avtal, de bekräftar att det är 30 dagars uppsägning. Men de ska ha fortsatt betalt för ytterligare 12 månader framåt. Avtalet är alltså uppsagt och de ska ha betalt för ett avtal som inte finns. Vad heter den juridiska termen där företag kräver betalt av folk utan att ha ett giltigt avtal..? Bedrägeri. Lurendrejeri, scam...
Personalen i butiken ljuger för att få 1000 kr extra, kundservice hjälper inte o dålig kvalitet Very cheap place!
Det absolut bästa med Synsam är att de alltid har ett väldigt bra utbud när det gäller märkesbågar. Jag letade länge efter rätt bågar, och hos Synsam på Hornsgatan fanns det massor att välja på. Mycket trevligt bemötande från personalens sida.