Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Bromma Norra Ängby Tandvårdsgruppen Bromma

Tandvårdsgruppen Bromma

Stora Ängby Alle 1, 168 55 Bromma — Visa karta

Välkommen in för tandvård i våra trevliga och fräscha lokaler i Norra Ängby!

Här har det funnits tandläkare i över 30 år och vi jobbar för DIG. Vi vill att du ska känna dig trygg och lugn när du kommer till oss och vi strävar mot att erbjuda en stressfri miljö och vara omhändertagande.

Vi hjälper både barn och vuxna med allt från rutinmässig undersökning till akuta besvär och vi arbetar med estetisk tandvård när vi gör behandlingar för att det ska bli både snyggt och hållbart.

Har du tandvårdsrädsla är du också välkommen till oss. Vi har hjälpt många som tidigare varit rädda att känna sig trygga och som hemma i vår vård. Välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 316 kunder tycker om Tandvårdsgruppen Bromma

• Tommy N
    Tommy N skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jättenöjd med allt nu har gjort för mig
    Från bemötande till allt ni har gjort
    Återkommer gärna framöver
  • Jimmie S
    Jimmie S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag har bara gott att säga om tandvårdsgruppen i Bromma och deras personal.
    Jag gjorde ett antal olika Dentalingrepp under en längre tidsperiod och blev väldigt väl omhändertagen. Framför allt av den tandläkaren och sköterskan som utförde ingreppen men även av hela personalen. Med stor noggrannhet, hög servicegrad och ett varmt och omtänksamt tillvägagångssätt är Tandvårdsgruppen bland de absolut bästa och mest professionella företag jag kommit i kontakt med. Rekommenderas utan tvekan!
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Man möts alltid av fantastisk service från telefonsamtal tills man sitter i stolen. Kan varmt rekommendera Tandvårdsgruppen.
  • Arvid S
    Arvid S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Proffsigt bemötande, vänliga och bra på att hantera såväl barn som deras föräldrar 😊
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Dom är bäst ! Har alltid varit nöjd trevliga och kunniga !!!!
  • Lucas E
    Lucas E skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Trevligt ich proffsigt bemötande i en fräsch miljo.
  • Nathalie F
    Nathalie F skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Min tandläkare Tove är bäst. Jag känner mig trygg och avslappnad. Hon är så snäll och berättar allt hon gör. Jag är inte rädd längre att gå till tandläkare.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Fick snabbt hjälp då jag ringde och alltid bra service samt pratar igenom vad tandläkaren gör ner besöket.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Kontroller regelbundna,
    Tandhygienist 2 ggr/år
    Rådgivning ang tandreglering,
    Amalgamsanering mm

Mkt yrkesskickliga,
    Alltid vänligt och inkännande bemötande

Superbra tandläkarmottagning
    Rekommenderas varmt
  • Kerstin O
    Kerstin O skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Har aldrig besökt Tandvårdsgruppen i Bromma!
  • Joakim C
    Joakim C skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Nu blev det rejält fel:
    1: Ni har skickat mail till Joakim på adress borje_cederquist@hotmail.com= fel !
    2: Joakim har inte besökt Tandläkargruppen i Bromma på över 3 är = troligen fel målgrupp för undersökningen.
    4. Ni har fel underlag eller gamla register = fel .
  • Nils S
    Nils S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Det var bra. Hon som gjorde rent mina tänder var nyutbildad med en äldre kollega och dom var helt ok
  • Christoffer W
    Christoffer W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Alltid förstklassig service på Folktandvården.
  • Mona L
    Mona L skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Bästa tandläkaren i Västerort! Tack Tove för att du fixar mina tänder så fina!
  • Nellie S
    Nellie S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag heter Nellie S. Wide och har genomgått tandställnings processen.
    Jag tror det är tillhörande "tandvårdsgruppen Bromma"

Jag hade vänner med tandställning som förklara, innan jag tackade ja till min, att man efteråt får ha en ståltråd bakom tänderna efter installationen. Tanken på den ståltråden gjorde mig tveksam till hela tandställningen.

Men min tandhygienist/reglerare (kommer inte ihåg vad de benämns som) Penny, förklara att den ståltråden man får efter den riktiga tandställningen kommer man ta bort efter 20-25 års åldern, då skelettet vuxit klart.
    Och efter den informationen tog jag beslutet att genomgå hela tandställnings processen.

Processen gick bra och resultatet blev också bra och jag fick ståltråd bakom övre och undre tandraderna.

Dock lossnade det två gånger och jag fick laga. Jag fick förklarat att det är normalt i början.

Sedan ville jag ha tandställning på nytt då mina tänder flyttat på sig så tvärt. Jag hade då tanställning igen på övre tandraden i ett år.

Våren 2015 tog jag bort tandställningen och fick åter igen en ståltråd bakom övre tandraden. Men då, andra gången de satte in ståltråden bakom tänderna så fick jag ny information av samma tandhygienist, att tråden bakom tänderna ska jag ha så länge min ordinarie tandläkare ser att den inte gör någon skada.

Jag ska alltså ha den resten av livet.
    Och min mun är redan så liten att den är konstant ivägen.

Den gick sedan sönder två gånger den våren, och då studerade jag i tyskland och fick åka långt och krångligt för att få hjälp att sätta fast den.

Mellan åren har den gått sönder av och till. Och senast var nu i våras, 2017, gick den av igen på ett ställe. Alltid på ett ställe men inte alltid samma, jag fick hjälp hos en tandläkare. Men sedan gick den sönder en andra gång strax en vecka efter det. Gick tillbaka och fick hjälp, en vecka efter det blev den lös för tredje gången. Jag har inte bett om hjälp och nu får den vara lite lös.
    För jag orkar inte.

Jag är tacksam för all hjälp jag fått, att jag inte har stora vampyrtänder längre, och att allt kännts professionellt.
    Men jag känner mig lurad över informationen som inte stämde överens om hur länge jag ska ha trådem bakom tänderna.
    Vågar jag ta bort den?

Jag är alltså inte så nöjd med hela upplevelsen. Jag önskar att jag var glad och nöjd, men jag är inte det. På grund av allt krångel. Och skräcken att äta knäckebröd eller knäck och att tandställningen skulle lossna nu. Går den sönder ännu mer tar jag nog hellre bort den än lagar.

Om tandvårdsgruppen Bromma inte är tandhygienist/reglerare utan folktandvården, så är jag nöjd med bemötandet och all hjälp även där.

Tack för att ni läst.
    Mvh Nellie.
  • Ann W
    Ann W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Pedagogiska trevliga och väldigt proffsiga.
  • Einar K
    Einar K skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag får alltid den hjälp jag behöver hos folktandvården och känner mig alltid väl omhändertagen och trevligt bemött. Senast jag var där var det för att jag trodde att jag hade fått karies i en tand, men det visade sig att det inte stämde. Istället fick jag andra tips om hur jag kunde förbättra min tandhälsa. Väldigt bra att gränsen för fri tandvård också är höjd!
  • Eva R
    Eva R skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Bästa bemötandet man kan få! Tove berättar konternuerligt vad hon tänker göra så man vet vad som händer.
    Har satt in en bro o överkäken och är supernöjd!
  • Lars B
    Lars B skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Mycket bra kontroll och åtgärder i alla år. Speciellt bettskenan har minskat antalet havererade tänder.
  • Ursula H
    Ursula H skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Bästa tandläkaren ever! Alltid ett trevligt bemötande och väldigt pedagogisk. enda dackdelen för mig är väl att det är en lång resväg dit men det har det varit värt!
  • Anders J
    Anders J skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    För dyr prisbild i övrigt bra bemötande.
  • Sten H
    Sten H skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Vill vänta med omdömen tills behandlingen är färdig i höst.
  • Maria O
    Maria O skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Mycket vänligt och kunnigt bemötande av både tandläkare och tandhygienist. Uppskattat var även stund för frågor och svar samt skötselråd och tips för att ytterligare förbättra tandhälsan.
  • Johan W
    Johan W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Allt fungerade som förväntat.
  • Stefano C
    Stefano C skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    fantastiskt mottagande utav mycket kompetenta och trevliga tandspecialister
  • Halldór B
    Halldór B skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag var mycket nöjd med Brynja som tandläkare. Jag har inte kommit sedan hon lämnade kliniken.
  • Pontus F
    Pontus F skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag kan verkligen rekommendera Tandvårdsgruppen!
  • Åke T
    Åke T skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    De två första besöken imponerade inte på mig. Vid det första besöket kom tandläkaren 30 min försent - jag var första patienten, så vi hann inte ens med att ta tillräckligt med bilder i o m att även jag hade ett möte inbokat som jag anpassat efter den tid jag fått , men att vänta så länge innan tandläkaren kom till jobbet är inte ok. Andra gången var tandläkaren inte heller där utan som jag upplevde det en tandläkarelev tog hand om mig, när tandläkaren dök upp så gjorde hon en snabb titt in i rummet och eleven bad henne kolla på hennes arbete vilket tog någon sekund och hon sa ok och försvann snabbt ut igen. Jag tänkte att jag skulle ge gruppen vid Ängby Torg en tredje chans och hör och häpna, denna gång fick jag utmärkt service av bra tandläkare. Jag går till tandläkaren med ca18 mån mellanrum och har inga problem med tänderna. Så om jag blir bra bemött nästa gång också så fortsätter jag hos er. Med vänlig hälsning, Hélène Blomberg
  • Jennifer T
    Jennifer T skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Alla som arbetar där är lugna & bra!
  • Tom H
    Tom H skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag har fått mina tänder omhändertagna hos Tandvårdsgruppen Bromma under de senaste åren. Hur många år? Minst 10 tror jag. Jag är mycket nöjd. Det där med "bemötande" och "förväntningar" tycker jag personligen luktar alltför mycket "corporate bullshit" om ni ursäktar. Men jag är alltså nöjd med det som gjorts med mina tänder, d v s det som en tandläkare ska göra
  • Lena M
    Lena M skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag är riktigt nöjd med behandlingar och bemötande. Proffsigt!
  • Petra L
    Petra L skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Alltid lika trevliga och tillmötesgående när man hör av sig. Köpt och köpt, de byggde en ny tand åt mig och då fick jag vara med och se hur det gick till. Hela familjen går där och alla är vi nöjda super nöjda.
  • Anders W
    Anders W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Utmärkt från kallelse till genomförd behandling.
  • Jarbrant L
    Jarbrant L skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Proffs på det de gör. Och otroligt vänliga
  • Mona S
    Mona S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Suverän och oerhört professionell tandvård.
    Är oerhört glad över att få vara
    patient hos min tandläkare i denna grupp.

De allra högsta rekommendationer till denna mottagning.
  • James M
    James M skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Mycket bra!!! Snabb och proffsigt bemötande.
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Vart annat år går jag till Tandhygenist hos Tandvårdsgruppen Bromma. Jag är mycket nöjd med behandling och bemötande.
  • Anders M
    Anders M skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Hög kompetens.Jobben utförda till belåtenhet. Lite väl lång tid för bokning. Tandhygienist behandling samt lagning av tand.
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Allt var otroligt bra! Inget att klaga på över huvud taget. Mycket bra omhändertagande från början till slut. Jag fick min flisade framtand ifylld och är mer än nöjd med resultat.
  • Ann W
    Ann W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Tandläkaren är mycket sympatisk och professionell. Känns tryggt och bra. Ibland svårt att komma fram på telefon och väntetiden lång om man måste ändra tid. Men ok.
    Priserna är en bra bit högre än de riktpriser som man kan jämföra med. Som kund har jag svårt att bedöma om det är berättigat.
    Det jag upplevt som negativt är att man gör reklam för botoxbehandlingar i kosmetiskt syfte. Känns inte ok på en tandläkarmottagning. Inte seriöst. Gränsen går vid tandblekning tycker jag.
  • Leena M
    Leena M skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Är hel nöjd . Bra bemötande.
    Gjort årskontroller och några lagningar
  • Astrid N
    Astrid N skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Var där på den årliga tandkontrollen och är blev väl bemött och lätt att boka tid. Trevlig personal och fina lokaler. Rekommenderas varmt.
  • Ebba A
    Ebba A skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Mycket trevligt & professionellt bemötande. Har genomfört rutinkontroller och de lever alltid upp till förväntningarna.
  • Annika O
    Annika O skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Brinya bar underbart och hjälpte mitt barn när hon fick några karies.
  • Kent W
    Kent W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Allt har varit mycket bra ända från början - bemötande, behandling och resultat. Jag har bara positiva erfarenheter.
    Ett företag med stort kund/patientfokus.
  • Lars B
    Lars B skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Bra personal och modern teknik. Rent och snyggt
  • Anna W
    Anna W skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Jag har blivit mycket trevligt bemött. Personalen är kunnig och lyhörd. Jag har gått till denna tandvård i flera år och trivs med den. De har kontrollerat mina tänder grundligt och rengjort och putsat tänderna. Jag har en gång köpt blekmedel till tänderna.
  • Viveka S
    Viveka S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Trevligt och förtroendeingivande
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Alltid trevligt och mycket proffsigt bemötande. Jag har märkt att de är oerhört kompetenta vid mina besök.
  • Christian S
    Christian S skrev om Tandvårdsgruppen Bromma
    Ett mycket bra informationsflöde från bokning och påminnelser av undersökning. Ett fantastiskt bemötande av personalen.
    Jag som tidigare haft tandläkarskräck har blivit bemött av Tove med stor försiktighet vilket hjälpt mig avsevärt. Hon informerar hela tiden om vad som händer så man är förberedd. Hon tar det försiktigt och avvaktar om det börjar kännas olustigt.

Jag vill gärna varmt rekommendera Tandvårdgruppen för alla som känner olust till att gå till en tandläkare.

//Chrille

Stora Ängby Alle 1, 168 55 Bromma