Alla kategorier Rörmokare Uppsala Uppsala Teubers Rör AB

Läs vad 6 kunder tycker om Teubers Rör AB

• Katharina T
    Katharina T skrev om Teubers Rör AB
    Hej Hans

Vi på Teubers rör beklagar att du inte är nöjd.

Vår montör har gått igenom fakturan med dig men du har kanske fler funderingar.
    Våra montörer har varit hos dig vid ett flertal tillfällen som vi inte har debiterat för så att fakturan är felaktig stämmer inte. Det är snarare tvärtom att vi skulle kunnat debitera för mer än vad vi gjort.
    Vad det gäller debiteringen av verktyg så menar du de hydrauliska pressverktygen som vi använder oss av vid rördragning. De verktygen kostar i inköp och skickas in på service samt kalibreras en gång per år. De pressverktygen spar mycket tid eftersom det andra alternativet är att svetsa så för dig som kund är pressverktyget ändå en kostnadsbesparing.

Vår målsättning är att ha nöjda kunder och det är viktigt för oss.
    Du är välkommen att höra av dig så berättar vi gärna vad du har debiterats för.

Mvh/Katharina / Teubers Rör AB
  • hans k
    hans k skrev om Teubers Rör AB
    Överdeitering ,felaktigt utfört arbete samt rättelse debiterat kunden,utfäst arbete två dagar utan att komma..debitering för verktyg som andra vvs montörer har med 300.00/dag.
    Debiterat tid som vida överskrider närvarotiden.
    Något vidare arbete torde inte vara ifråga.
  • Katharina T
    Katharina T skrev om Teubers Rör AB
    Teubers Rör AB är ett vvs företag med målsättning att ha nöjda kunder vilket känns viktigt för oss.Vi har erfarna,duktiga och licensierade montörer som arbetar enligt Säker Vattens rekommendationer.
    För att svara på Hugos inlägg så vill jag säga till honom att vi gärna tar kontakt med en oberoende besiktningsman som tittar på det utförda arbetet hos dig. Du kan inte jämföra vvs arbetenas kostnad om det inte är samma förutsättningar för arbetet. Din golvbrunn skulle inte bara bytas utan den skulle flyttas och bytas vilket innebär att det måste till en hel del bilningsarbeten.
    Du är välkommen att höra av dig
    Mvh/Katharina/Teubers Rör AB
  • hugo k
    hugo k skrev om Teubers Rör AB
    Jag möttes av en väldigt stressig hantverkare som inte informerade tillräckligt och tydligt.
    Jobbet blev utfört men det var 3 personer totalt som gjorde jobbet, en som kollade på och bytte av under bilningsarbete och en tredje som gjorde själva rörjobbet.
    Jag blev riktigt besviken när fakturan kom då de hade fakturerat nästan 3 gånger så mkt tid som är normalt för liknande jobb. Det här kollade jag upp med min förening där samma jobb varit utför välldigt många gånger.
    Jobbet blir utfört men du får betala extra för allt och de är välldigt oeffektiva sett till tiden de tar betalt för.
    Det här gällde byte av en golvbrunn. Tidsåtgång 21 timmar, normalt är ca 8. Här ska tilläggas att de även tog betalt för att laga grannens tak efter att de bilade igenom.
  • M L
    M L skrev om Teubers Rör AB
    Tyvärr fick jag en dålig känsla av att vi blev överfakturerade. Det började med att de hade glömt bort vår bokning. Jag ringde dem efter 20 min och han konstaterade att han hade glömt oss, men att han skulle vara där om 5 min. De kom ytterligare 20 min senare. Det var en yngre hantverkare (möjligen under upplärning?) med. Det fanns inte jobb eller plats för två man så det var en som arbetade. Totalt tog det 45 min från att de kom tills de åkte inklusive en tur för att hämta material. Detta blev vi debiterade 1.5 timme för. Jag blev aldrig säker på om de faktiskt tog betalt för två man eller om det var någon slags framkörningsavgift, han svarade lite svävande att de tog betalt även för restid utöver den bilavgift som man får betala för servicebilen de kör med. På detta kommer också en faktureringsavgift om 40 kr plus moms=50 kr. Så mitt omdöme är att de är trevliga och säkert kunniga och duktiga, men att man får en dålig känsla av att man ändå betalar mer än man borde. Att de kom 40 minuter sent verkade heller inte vara anledning för dom att ge någon form av rabatt och det tycker jag kan vara på sin plats. 40 min av min tid är heller inte gratis att ta ledigt från jobbet, men jag är möjligen överkritisk i just den åsikten.
  • Laban N
    Laban N skrev om Teubers Rör AB
    De har varit med länge och utför snabbt och bra det som behövs och överfakturerar inte.
    Pålitliga helt enkelt!
    Katharina T gillar detta