Titania

Ernst Ahlgrens väg 1 - 3, 112 55 Stockholm — Visa karta

Titania är ett Stockholmsbaserat bygg- och installationsföretag som utför allt från nyproduktion och ombyggnation av fastigheter till totalentreprenader och stambyten. Våra kunder utgörs av bostadsrättsföreningar samt fastighetsbolag. Vi utför inte längre arbeten åt privatpersoner.

Nedan ser du exempel på våra nyproduktionsprojekt:

www.titania.se/vara-projekt/141831-Nyproduktion-i-Botkyrka
www.titania.se/vara-projekt/121804-Nyproduktion-av-109-bostader-Arninge-Ullna
www.titania.se/vara-projekt/111867-Nyproduktion-Modellvillan-21
Disavägen 19, 19163, SOLLENTUNA
Norrsidans Bygg AB
Annette G:
Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fö...

Byggföretag nära Titania:

ULVSUNDAVÄGEN 44, Bromma
HRB Service är en bygg- och servicefirma som hela tiden strävar efter att du som... Läs mer ›
Kim N:
Riktigt bra kompetens och kundkontakt från början till slut. Väldigt trevliga projektledare och hantverkare som verkligen sätter kundens öns...

Alvastravägen 5, Stockholm
Ta gärna kontakt med oss på Svenska Byggruppen! Läs mer ›
Erika A:
Vi tog hjälp av företaget i fråga att lägga om vårt tak med nya takpannor, nya läkt samt plåtarbeten och en skorstenshuv. Från vår första ...

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Bjuletorg 13, Enskede
Det första Garant Bolaget etablerades 1958 och växte i snabb takt till de 6 st v... Läs mer ›
Christian:
Bra och pålitliga. Lyssnar in behov och kommer med bra förslag. Tiderna hölls och likaså budgeten.

Läs vad 244 kunder tycker om Titania

• Anders D
    Anders D skrev om Titania
    Titania har under platschef Ghiyam Zamanis ledning genomfört stambyte i och återställning av 78 lägenheter i Brf Trekanten på Söder där jag, Anders Dahl, varit beställare. Utöver stambytet drogs även två nya värmestammar i 60 lägenheter.
    Upphandlingen gjordes i full konkurrens baserat på ett upphandlingsunderlag som togs fram av en byggnadsexpert, Jan Fagerström från Fagerströms Konsult & Byggnads AB, anlitad av föreningen. Byggnadsexperten fungerade även som beställarombud i projektets genomförande.
    Projektet har genomförts på kortare tid än ursprungligen planerat och för lägre kostnad än ursprungligen budgeterat.
    Besiktningar som gjordes av oberoende part resulterade i godkända resultat förutom ett mindre antal mindre avvikelser och med några få undantag har kvaliteten på utfört arbete varit mycket bra.
    Projektet har genomförts med möjlighet till kvarboende vilket ställer stora krav på både boende och personal från entreprenören. Utförande personal har uppträtt värdigt och professionellt.
    Genomförande av ett stambytesprojekt kräver en fast hand som säkerställer att man utför projektet enligt överenskomna avtal och det finns alltid självutnämnda ”experter” som kan mer än entreprenören.
    Platschefen har varit den fasta handen och hållit en rak linje i dialogen med boende. Om det uppstått oenigheter har beställarombudet i regel bistått med sin kompetens och löst eventuella knutar. Övrigt har lösts på byggmöten som hållits minst en gång per månad.
    Här kommer några råd till er som planerar stambyte:
    • Kontakta en jurist inledningsvis för att höra vad som gäller för olika intressenter i ett stambyte.
    • Anlita en byggnadsexpert som tar fram transparanta upphandlingsunderlag för upphandling i full konkurrens.
    • Utse byggnadsexperten till ert ombud i genomförandet.
    • Utse ett arbetsutskott som av styrelsen får mandat att fatta ekomiska beslut under genomförande av projektet för att inte fördröja det.
    • Håll återkommande byggmöten.
    • Genomför besiktningar med oberoende part.
    2016-11-15 Kommunikationsansvarig T svarar Anders D
    Hej Anders.

Och tack för den uttömmande rekommendationen. Allt verkar ha varit i god ordning under projektet ser jag. Jag ska se till att Ghiyam får veta att ni är nöjda.

• Fredrik S
    Fredrik S skrev om Titania
    Fantastiskt kunniga och kundorienterade! Extra stor eloge till Tomek och Witek som hela tiden var lyhörda för våra önskemål. Tack också till Björn Askinger och Per Selander som arbetsledde hela entreprenaden.
    2016-11-08 Kommunikationsansvarig T svarar Fredrik S
    Hej Fredrik.

Vi är glada över att höra att du är nöjd med vår personal. Tack för din rekommendation.

• Maria H
    Maria H skrev om Titania
    Jag och min man tittade på vår dotters nyrenoverade tvättstuga och gästtoalett i Rönninge, och blev mycket imponerade av Titanias arbete. Vi valde därför att anlita Titania när vi skulle renovera vårat badrum i vår lägenhet.
    Vi har inte varit på plats under renoveringen. Vi har kännt fullt förtroende för Pawel Sakowicz, Björn Askinger och alla andra inblandade i detta projekt.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet.
    2016-09-17 Kommunikationsansvarig T svarar Maria H
    Hej Maria.

Och tack för din rekommendation. Det är alltid lika trevligt att höra att kunder blivit nöjda.

• Inger S
    Inger S skrev om Titania
    Mitt namn är Inger Stjernholm. Jag har sedan 2004 bott i Modellvillan 21 Gamla Tyresövägen 310. I januari 2016 började Titania en omfattande ombyggnad av fastigheten. Från början tyckte jag att jag fick för dålig information men efter att jag vid flera tillfällen haft kontakt med Niklas Sehlin både per telefon och vid besök i bygget känner jag mig lugn eftersom han lyssnat på mina synpunkter. Vi har diskuterat och kommit överens. Jag är särskilt nöjd med kök och badrum. Vid mina besök har jag också träffat arbetsledare Marcin Majchrowski som även han gjort ett gott intryck.
    2016-08-16 Kommunikationsansvarig T svarar Inger S
    Hej Inger.

Och tack för din rekommendation. Vad bra att du är nöjd med Niclas och Marcins insatser och att resultatet av ombyggnationen är till belåtenhet. Det gläder oss att höra.

• Johan Ä
    Johan Ä skrev om Titania
    Vi anlitade Titania för helrenovering av två badrum hösten 2015. Vi är mycket nöjda med hela projektet rakt igenom. Från offert och planering med Björn A till genomförandet som sköttes exemplariskt av Grzegorz och hans gäng. Vi hade en tät dialog genom projektet om vad som hände nu och vad som skulle ske härnäst och tack vare deras smidighet blev det inte alls så jobbigt som vi förväntat oss att bo i en byggarbetsplats i 8v. Allt blev klart inom utlovad tid och helt fantastiskt snyggt!
    2016-06-20 Kommunikationsansvarig T svarar Johan Ä
    Hej Johan.

Vad trevligt att höra att ni än nöjda med både projektets hastighet och resultatet

• Mimmi A
    Mimmi A skrev om Titania
    Vi anlitade Titania för totalrenovering av badrum vid årsskiftet mellan 2015 och 2016. Vi bestämde oss att anlita Titania, dels för att Titania hade många positiva recensioner och dels för att vi var imponerade av försäljningschefens (Björn A.) omfattande fackliga kunskap.
    Sedan har vi haft kontakt med projektledaren (Per S.). Per var nog också väldigt upptagen men han försökte alltid klämma in bokning för oss när det behövdes. Honom kan man se i många instruktionsfilmer på nätet. Per strävade efter perfektion och kunde inte kompromissa med halv-bra utförande. Den person som vi hade daglig kontakt var Pawel, en ung arbetsledare på fältet. Pawel kompromissade heller inte med arbetet, och han ville bara att utseendet skulle bli perfekt och var noggrann med att använda rätt material och rätt färg. Han och hans kollegor var också noggranna i att badrumsmöblerna skulle sitta stabilt.

Vårt badrum hade varit något som vi helst inte visa till gäster innan renovering, men nu har det blivit den bästa delen i lägenheten och vi bjuder gärna in gäster.

Vi kan hjärtligt rekommendera Titania.

Jag skrev recension först från en annan http, hoppas det inte blev dubbelt.
    2016-05-16 Kommunikationsansvarig T svarar Mimmi A
    Hej Mimmi.

Och tack för din rekommendation. Björn har varit med i branschen länge och har hunnit skaffa sig en både bred och djup samling fackkunskaper. Jag är glad att ni fick ta del av denna och att arbetet i övrigt gick bra.

• Linda E
    Linda E skrev om Titania
    Titania har renoverat mitt badrum och jag är väldigt nöjd med arbetet. Kontakten med Björn Askinger och Pavel har varit toppen från början till slut, vi fick bra råd och tips inför arbetet och badrummet blev till och med klart något före tidplanen. Offerten stämde väl överens med den slutliga summan. Jag skulle inte tveka att rekommendera Titania till andra eller anlita dem igen.
    2016-04-18 Kommunikationsansvarig T svarar Linda E
    Hej Linda.

Vad trevligt att höra att allt gått som, eller bättre än, planerat. Tack för din rekommendation!

• Aja R
    Aja R skrev om Titania
    Titania har renoverat mitt badrum. Jag är väldigt nöjd med arbetet och allt gick enligt planerna. Väl utfört arbete och väldigt fint bemötande från början till slut. Kändes tryggt att ha en så proffsig firma som även kunde ge en bra råd vid olika val och beslut. Ett stort tack till framför allt Björn och Pawel. Skulle utan tvekan anlita Titania igen.
    2016-03-29 Kommunikationsansvarig T svarar Aja R
    Hej Aja.

Och tack för din rekommendation! Det är alltid trevligt att höra från nöjda kunder.

• Fredrik H
    Fredrik H skrev om Titania
    Vi har anlitat Titania för renovering av tvättstuga och liten toalett och är mycket nöjda med resultatet. Vi fick många värdefulla tips och råd redan vid första kontakten med Björn Askinger och offerten stämde väl överens med den slutliga summan. Byggarbetet flöt på bra och blev klart inom utsatt tid.
    Vi tvekar inte att anlita Titania igen.
    2016-03-13 Kommunikationsansvarig T svarar Fredrik H
    Hej Fredrik.

Vad trevligt att höra att allt gått enligt planerna och att ni haft nytta av våra tips och råd. Tack för din rekommendation!

• Urban F
    Urban F skrev om Titania
    Vi har haft stambyte i BRF Trekanten på söder. Jag är väldigt nöjd både med platschef Ghiyam Zamani och den personal han har haft. Arbetet har gått punktligt t.o.m. före tidplan. Det har varit "rent" och ordning på på arbetsplatsen. Jag har bott hemma mesta tiden och det var inga problem. Väldigt proffsig och trevlig personal.
    Titania kan verkligen rekommenderas!
    2016-03-13 Kommunikationsansvarig T svarar Urban F
    Hej Urban.

Och tack för din rekommendation! Vad bra att det gick att bo hemma det mesta av tiden och att stambytet blev klart före utsatt tid.

• Ulf R
    Ulf R skrev om Titania
    Titania har utfört stambyte i BRF Bofinken Wiboms väg 5, i Solna, och jag har haft en bra dialog med Niclas Sehlin under entreprenaden.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet i våra våtutrymmen även om tidplanen blev förskjuten.
    Ulf Rundqvist
    2016-01-18 Kommunikationsansvarig T svarar Ulf R
    Hej Ulf.

Vad trevligt att höra att ni är nöjda med slutresultatet av stambytet och att dialogen med Niclas har varit bra.

• Lena L
    Lena L skrev om Titania
    Michal arbetsledare
    Gjorde hantverksjobb i min lgh. Satte upp hyllor, gardinstänger lampor.
    Snyggt och effektivt.
    Lena Lindblom
    2016-02-22 Kommunikationsansvarig T svarar Lena L
    Hej Lena.

Och tack för din rekommendation. Det gläder oss att allt verkar ha gått smidigt.

• Nina S
    Nina S skrev om Titania
    Titania har renoverat vårt badrum på Solsidan och vi är mer än nöjda. Alla dokument och certifikat kom både på mail och post innan arbetet. Offerten var tydlig. Likväl som dokument vid slutbesiktning. Björn, Per, Grzegorz och Karrol hade ett trevligt och hjälpsamt kundbemötande. Några små kommunikationsmissar. Jag kommer att anlita dem igen.
    Nina Sidander
    2015-12-21 Kommunikationsansvarig T svarar Nina S
    Hej Nina.

Det gläder oss att ni tycker vår dokumentation före, under och efter renoveringen varit tydlig. Och att ni är "mer än nöjda" med ert badrum.

• Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Titania
    Titania har i anslutning till stamrenovering i vår brf på Wiboms väg i Solna renoverat våra två badrum. Platschefer har varit Massoud Zolfaghari och Niclas Sehlin, arbetsledare Marcin Majchrowski. Alla hantverkare har varit proffsiga, nu senast vill vi särskilt nämna plattsättaren Arkadiusz Gierszewski och elektrikern Tadeusz Jamrozik,
    Vi är mycket nöjda med våra fina, funktionella och lättskötta badrum och vill därför varmt rekommendera Titania.
    Elisabeth och Gert Auer
    2015-12-21 Kommunikationsansvarig T svarar Elisabeth A
    Hej Elisabet och Gert.

Vad kul att ni är nöjda med ert nya badrum och att ni rekommenderar Titania. Det tackar vi för.

• Agneta W
    Agneta W skrev om Titania
    Rekommenderas bara om ni gillar otrelivgt bemötande och problem.
    Vi stambytte i somras. Jag vet inte ens var jag ska börja. Listan är så lång på alla felaktigheter,oproffsigt slarv och brist på kommunikation. Det värsta dock var Ghiyam Zamani, platschefen. Hans otrevliga bemötande var rent kränkande. Jag kan inte förstå hur en sådan otrevilg lögnaktig människa får ha sitt jobb kvar och fortsätta att mobba boende. Tyvärr kan jag inte ge sämre betyg än en nolla. Jag skulle vilja ge honom minus. Jag önskar att jag fick vara hans chef för en dag!
    2015-12-14 Kommunikationsansvarig T svarar Agneta W
    Hej Agneta.

Kan du vara vänlig och meddela vilken adress detta gäller, samt dina kontaktuppgifter, till kommunikationsansvarig@titania.se så att jag kan ta upp detta med de ansvariga inom projektet och återkomma till dig.

Johan F gillar detta
  • Michael R
    Michael R skrev om Titania
    Vi har fått badrummet renoverat hemma hos oss på Rottnerosbacken i Farsta. Vi är jättenöjda med resultatet och hur alt har hanterats av Titania. Kommunikationen med dom som arbetat här har varit excellent! Vi har haft Pawel och några av hans gubbar här, vi hade lite missförstånd som snabbt och proffsigt löstes. Vi är jättenöjda med Titania.
    2015-12-14 Kommunikationsansvarig T svarar Michael R
    Hej Michael.

Vad kul att höra att du är nöjd med Titania och att kommunikationen generellt har fungerat bra.

• Anders W
    Anders W skrev om Titania
    Jag har arbetat utomlands de senaste fem åren och kom hem först dagarna innan arbetet i min del av huset startade (Etapp 4). Jag fick jag ett mycket bra bemötande av Hamid på kontoret och kunde trots den sena ankomsten göra min beställning av utrustning till toalett och badrum. Mitt under arbetet kom så mitt flyttlass med 120 kolli att lossas i min lägenhet. Flexibiliteten hos montörerna var stor och man undvek arbete i min lägenhet under tiden flyttgubbarna var i huset, vilket var till gott stöd. Jag hade ett ett läckage fr diskmaskinen strax efter det att rören bytts. Sehlin skickade snabbt en man som undersökte läckan, varvid man konstaterade att maskinen gått sönder och att rörarbetena var ok.
    Platschefen Niclas Sehlin har varit mycket behjälplig, förmannen Marcin Majchrowski och montörerna har gjort ett mycket bra jobb och det har varit trevligt att ha med dem att göra. Tack!
    2015-12-14 Kommunikationsansvarig T svarar Anders W
    Hej Anders.

Och tack för din rekommendation! Vad bra att vi kunde hjälpa dig med din diskmaskin och att det gick så smidigt för dig att flytta in mitt under pågående renovering.

• Tomas B
    Tomas B skrev om Titania
    Jag har anlitat Titania Bygg & VVS AB för att totalrenovera mitt badrum, Allt blev bra o arbetet flöt på som det skulle och inom tidsramen. Tack Björn Askinger och Jozef för at lått och gott samarbete. Tack!
    Tomas Bergström, Slätbaksvägen, Årsta
    2015-12-14 Kommunikationsansvarig T svarar Tomas B
    Hej Thomas.

Vad trevligt att du är nöjd med Björns, Jozefs och Titanias insats! Tack för din rekommendation!

• Kambo H
    Kambo H skrev om Titania
    Vårat omdöme om företaget Titania Bygg & VVS har under ledning av platschef Ghiyam Zamani utfört stambyte och renovering av badrum WC och en hel del i köket i vårt hem i BRF trekanten på söder i Stockholm.
    Jag och min dotter hade ett mycket givande möte med platschefen Ghiyam Zamani.
    Vi kände oss trygga redan då när vi gick ifrån mötet.
    Vi har valt att ta deras material till vårt badrum och gäst-WC.
    Deras arbete har utförts på ett mycket grundligt och noggrant samt på ett väldigt effektivt sätt, allt detta höll mycket bra kvalité. Vi har ofta haft kontakt med platschefen Zamani, och han har alltid varit tillmötesgående. Zamanis medarbetare har alla varit välbemötande mot oss. Dom har gjort ett fantastiskt jobb i vårt hem och blev väldigt nyligen klara med arbetet.
    Platschefen Zamani får ett mycket högt betyg ifrån oss.Vi är väldigt glada, även väldigt nöjda med resultatet. Vi är så stolta över att få vara en av Titanias kunder, hjärtligt tacksamma till Zamani och hans medarbetare. Vi kan varmt rekommendera företaget Titania.

Khambou Hagberg samt mina barn Johan och Marie-Thin.
    2015-12-07 Kommunikationsansvarig T svarar Kambo H
    Hej Khambou.

Vad trevligt att höra att ni är nöjda med Titanias arbete och att ni fann kontakten med Titanias medarbetare förtroendeingivande. Tack för rekommendationen.

• Kjell L
    Kjell L skrev om Titania
    Titania Bygg & VVS har under ledning av platschefen Niclas Sehlin utfört stamrenovering och renovering av badrum och WC i Brf Bofinken i Solna. I vår lägenhet valde vi att välja ett eget utförande på inredning och vägg- och golvbeläggning. Jag hade givande möten med Titania där våra lösningar diskuterades. Arbetet utfördes sedan på ett mycket bra sätt och jag är mycket nöjd med slutresultatet.
    Kjell Lindberg
    Wiboms Väg 11
    17160 Solna
    2015-12-02 Kommunikationsansvarig T svarar Kjell L
    Hej Kjell.

Vad bra att du är nöjd med ditt inflytande över, och slutresultatet av, renoveringen av ditt badrum.

• Maria  B
    Maria B skrev om Titania
    Tog in flera offerter och Titania var överlägset bäst när det gällde att skriva utförlig offert, bifoga alla nödvändiga dokument och det var det enda företaget som även postade offerten utöver att maila den. Mycket uppskattat. Första gången som jag renoverade och fick ett mycket bra bemötande av Titania med Per Selander och Pawel i spetsen, fick svara på alla dumfrågor som jag hade och de gjorde ett utmärkt jobb. De rekommenderade mig även att installera en extra lampa i badrummet vilket var kanon, om de inte hade gjort det så hade det blivit mycket sämre ljus i rummet.

Nya badrummet är numera favoritplatsen i lägenhet och jag kan varmt rekommendera Titania.
    2015-11-17 Kommunikationsansvarig T svarar Maria B
    Hej Maria.

Vad bra att du fick ett ljust badrum. Jag ska hälsa Per och Pawel är du uppskattar deras insatser.

• Stig-olof C
    Stig-olof C skrev om Titania
    Mitt namn är Stig-Olof Carlsson och bor på Wiboms väg2 i Solna, BRF Bofinken. Titania har utfört stambyte i vårat område, badrummet blev mycket fint renoverat.
    Jag har även haft kontakt med platschefen Niclas Sehlin och arbetsledaren Marcin Majchrowski och dom har alltid varit tillmötesgående. Jag vill rekommendera Titania.
    2015-11-09 Kommunikationsansvarig T svarar Stig-olof C
    Hej Stig-Olof.

Och tack för din rekommendation. Vi försöker alltid vara tillmötesgående gentemot våra kunder och det är alltid glädjande när det uppskattas.

• Thomas L
    Thomas L skrev om Titania
    Fina slutresultat generellt, lätta att kommunicera med, dokumentationen framme och viljan och förmågan att få ihop allt till slut. Företaget och platsledning Ghiyam Zamani, har skött sig väldigt bra genom hela processen och gett ett stabilt intryck. Som byggprojektledare (Brf Gyllen, Gyllenstiernsgatan 15-19) kan jag verkligen rekommendera Titania för ett stambyte.
    2015-11-03 Kommunikationsansvarig T svarar Thomas L
    Hej Thomas.

Det var trevligt att höra att du är nöjd med Titanias insats och att du kan rekommendera oss. Tack för det.

• Daniel B
    Daniel B skrev om Titania
    Jag letade efter en seriös företag som hade alla typ av behörigheter såsom Säker vatten, BKR, allmänbehörighet för el etc. och lite till. Jag önskade att hitta en pålitlig företag för el dragning i hela lägenheten, vattendragning till köket och renovera/bygga det gamla badrum/förrådet till en bekväm och minst sagt modern badrum med Unidrain istället för den klassisk runda golvbrunn i mitten av badrum, vägghängd WC, golvvärme, sänkt tak och spottar, sätta laserskuren kaklen, göra bästa fall med dem klinker av stengodslera och så vidare. Det var mycket små detaljer i detta projekt vilket efterfrågade en noggrann och kunnig hantverkare.
    Jag hade hört från en nära vän att dem hade värsta drama med sin hantverkare och drog på tid och mycket tjafs.
    Så jag var väldigt försiktig efter alla historier som jag hade hört om oseriösa hantverkare.

Jag fick tips av en besiktningsman som rekommenderade Titania.
    Dem besökte mig och vi gick genom arbetet, jag fick en trevlig och professionell bemötande vilket som bekräftade mina förväntningar, sedan fick jag en detaljerad offert, dem berättade allt för mig, det var en tydlig redogörelse av arbetsåtagande.
    Dem började jobba arbetet och arbetet slutades tidigare än jag trodde.
    Det var Grzegorz Swiatkowski som applicerat tätskiktet och plattsättare och Björn som var arbetsledare.
    Jag är väldigt nöjd med Grzegorz Swiatkowski arbete. Toppen, vilket bra team Titania har.
    Dem gjorde det i högsta kvalitet som man kunde tänka sig. Titania gjorde väldigt fint arbete hos mig som jag kommer att altid komma ihåg det.

Jag varit väldigt nöjd med Titania. Jag rekommenderar dock till alla som är i renoverings tankar eller vill bygga från grunden ska anlita Titania. Du behöver inte vara orolig för något. Titania fixar allt. Jag måste ha haft tur att jag anlitade Titania.
    Återigen tackar jag Tittania för deras jätte fina arbete. Stor tack!!!
    2015-11-03 Kommunikationsansvarig T svarar Daniel B
    Hej Daniel.

Och tack för din rekommendation. Vi är glada över att vi lever upp till dina förväntningar, som av inlägget att döma verkar vara rätt höga.

• Alex K
    Alex K skrev om Titania
    Jag heter Alex Karpsson, som bor i Wiboms väg 9 (17160 Solna). VVS Titania utför stambyte och badrums renovering i hela byggnaden. Arbetet pågår smidigt för oss, allt göras enligt planen och vi kan följa med schemat som hänger på våra dörren.
    Niclas Sehlin är platschef hos Titania på detta projekt. Det blir lätt å kontakta honom och ta allt i ordningen. Han vet hur man ska styra stora projekt och planerar arbetet ordentligt. Jag tycker om hans insats i hela renoveringen och skulle rekommendera honom till framtidiga projekt.
    2015-10-12 Kommunikationsansvarig T svarar Alex K
    Hej Alex.

Och tack för din rekommendation. Detta kommer Niclas tycka om att höra.

• Marita S
    Marita S skrev om Titania
    Jag heter Marita och bor på Wiboms väg i Bostadsrättsföreningen Bofinken, Solna.
    Vi har beställt fullständig renovering av Titania AB av badrum och Wc i vår lägenhet, vi har mycket goda erfarenheter av vår kontakt med Titania, deras platschef Nicklas Sehlin och övrig arbetsledning. De har varit mycket tillmötesgående och tålmodiga i alla kontakter från beställning till färdigt arbete. Vi är mycket nöjda med kvaliteten på genomfört arbete som helt motsvarar våra förväntningar. Alla hantverkare är skickliga yrkesmän och dessutom trevliga, trots ibland påfrestande arbete,
    Vi vill särskilt nämna vår positiva kontakt med Josef Kubik som vi träffade ofta i och omkring vår lägenhet under en två veckors period.
    2015-10-05 Kommunikationsansvarig T svarar Marita S
    Hej Marita.

Vi är glada att ni gett oss förtroendet att få hjälpa er med ert badrum.

• Andreas P
    Andreas P skrev om Titania
    I samband med stamrenovering Brf Bofinken så kontaktade jag platschef Niclas Sehlin ang radiatorbyte . Snabb leverans och riktigt duktiga rörmokare Piotr Kapuscinski , Zenonn Gorkiewicz gjorde en 1a klassig installation av detta . Andreas Petersen Wibomsväg 17
    2015-09-21 Kommunikationsansvarig T svarar Andreas P
    Hej Andreas.

Det var trevligt att höra att det gått snabbt och blivit bra. Vi tackar för din rekommendation

• Benny A
    Benny A skrev om Titania
    Vi tog in ett antal offerter på Bra Byggare och vi anlitade Titania, mycket tack vare att vår kontakt Hans-Christer ingav ett stort förtroende, för att renovera vårt badrum på nedervåningen samt elcentralbyte i tvättrum.
    Offerten var mycket utförlig och förtroendeingivande med alla certifieringar för våtrum mm.
    Vi är mycket nöjda med arbetet och resultatet. Snyggt, snabbt och proffsigt av arbetsledaren Grzegorz och de andra i teamet. De var klara snabbare än beräknat, trots att influensan härjade.
    2015-09-07 Kommunikationsansvarig T svarar Benny A
    Hej Benny.

Och tack för din rekommendation. Det var trevligt att höra att det blev klart snabbare än väntat och att ni är nöjda med resultatet.

• Mats B
    Mats B skrev om Titania
    Titania har genomfört stambyte för vår brf
    på Gyllenstiernsgatan. För vår bostad har detta bl.a. inneburit totalrenovering av badrum och WC, nybyggnad av ett
    duschrum samt installation av ny diskbänk. Arbetet är snyggt utfört av duktiga hantverkare och vi är verkligen nöjda med
    resultatet.
    På Gyllenstiernsg.15 har vi haft glädjen att ha Ghiyam Zamani som platschef. Vi har upplevt kontakten med Ghiyam som mycket positiv, han är glad och vänlig i sin utstrålning och har visat både flexibilitet och tillmötesgående, samtidigt som han varit tydlig i vad som gäller. Ghiyams stora fackkunskap har möjliggjort direkta koncisa svar på våra frågor. Det har också alltid varit lätt att snabbt komma i kontakt med honom. Det vi kommit överens om har alltid uppfyllts. Vi har även upplevt arbetsstämningen i teamet som positiv.

Stort tack till Ghiyam och hans arbetsteam som vi varmt kan rekommendera.

Ulla och Mats
    2015-08-24 Kommunikationsansvarig T svarar Mats B
    Hej Ulla och Mats.

Vad trevligt att ni är nöjda. Jag ska meddela Ghiyam detta.

• Pascual G
    Pascual G skrev om Titania
    Vi gjorde stambyte hemma, renoverade badrummet med Titania och de gör ett mycket bra jobb. Jag tycker att Niclas Sehlin hos Titania var mycket duktig, han lyssnade på våra frågor och hela teamet jobbade bra, fast vi fick problem med hissen i huset under tre veckor :-( Det som jag uppskattar mest är att de har varit mycket hjälpsamma även med design. Badrummet blir nästan klart och jag är säker att vi kommer att få bästa resultat.
    Tack för det.

Gonzalo Gonzalez
    Wiboms väg 11-BRF Bofinken
    2015-08-17 Kommunikationsansvarig T svarar Pascual G
    Hej Pascual.

Och tack för din rekommendation. Vad kul att höra att du är nöjd. Det var tråkigt med hissen men vi tror och hoppas att badrummet blir riktigt bra!

• Lennart P
    Lennart P skrev om Titania
    Hej !

Vi är otroligt nöjda med vårt badrum på Wiboms väg 5, 171 60 Solna i BRF Bofinken.
    Allt är snyggt och noggrant gjort.

Vår kontaktperson Niclas Sehlin har vart guld värd, och alltid tillmötesgående,
    och även alla arbetare har vart duktiga och kompetenta på utmärkt sätt.

De var noggranna med att städa efter sig och det var inte alls så farligt med allt damm osv.

Hälsningar
    Michaela & Lennart
    2015-07-20 Kommunikationsansvarig T svarar Lennart P
    Hej Lennart.

Och tack för din rekommendation. Jag ska hälsa Niclas att ni är nöjda med hans och hans teams insats.

• Leif L
    Leif L skrev om Titania
    Titania stamrenoverar i vår förening Bofinken i Solna. De har gjort det på ett suveränt sätt. Dessutom behövde jag hjälp efter att huvudjobbet var klart. Marcin Majchrowski och Matti Siklander var snabba att ge mig exakt den hjälp jag behövde! Mycket tacksam för det!
    2015-07-13 Kommunikationsansvarig T svarar Leif L
    Hej Leif.

Det är alltid lika trevligt att höra att våra kunder är nöjda. Tack för din rekommendation.

• Erik S
    Erik S skrev om Titania
    Vi är nöjda med badrumsrenoveringen. Det gick mycket bättre och smidigare än
    vi trodde. Det utförda arbetet höll hög kvalitet och tidsplaneringen gick som beräknat.
    Vi är särskild nöjda med målaren Krawiec, som är väldigt serviceinriktad, gjorde ett fint arbete och lyssnade på våra synpunkter.
    Platschefen Niclas Sehlin är mycket kunnig och ledde sina hantverkare bra.
    Erik Svensson, Wiboms väg 4. BRF Bofinken Solna.
    2015-06-29 Kommunikationsansvarig T svarar Erik S
    Hej Erik.

Och tack för din rekommendation. Vi är glada för att du är nöjd.

• Per
    Per skrev om Titania
    Stam- och badrumsrenovering i BRF på Östermalm, våren 2015. Ett mycket bra helheltsintryck av Titania och vi blev nöjda med arbetena i vår lägenhet.

Stamrenovering i BRF är aldrig roligt. Stök, bök och damm överallt under lång tid. Titania gjorde dock ett mycket bra jobb i vår förening. Hantverkarna var huvudsakligen utländska med begränsade språkkunskaper men mycket skickliga och alltid vänliga och hänsynsfulla. Platschefen Ghiyam höll ihop det hela på ett mycket bra sätt. Han var alltid lätt att nå och gav snabba och raka besked. Inte minst var han duktig på att behandla olika BRF-medlemmar rättvist och inte ge efter för ogrundade krav. Vi blev på det hela taget mycket nöjda med Titanias arbete i vår lägenhet och kan rekommendera dem för liknande arbeten.
    2015-06-22 Kommunikationsansvarig T svarar Per
    Hej Per.

Och tack för din rekommendation. Stamrenoveringar är, som du säger, inte kul för de boende och det krävs en viss kunskap och erfarenhet för att ge en rättvis behandling till alla brf-medlemmar. Vi är glada över att ni tycker vi klarat detta bra.

• Per
    Per skrev om Titania

2015-06-22 Kommunikationsansvarig T svarar Per
    Hej Per.

• anders s
    anders s skrev om Titania
    Tack Titania!
    Mitt badrum i Brf Gyllen, Gyllenstiernsgatan 15, blev toppenfint! Stort tack till platschefen Ghiyam Zamani som alltid varit tillgänglig och tillmötesgående.
    /Anders
    2015-06-15 Kommunikationsansvarig T svarar anders s
    Tack själv Anders!

Hoppas du kommer trivas i ditt nya badrum.

• Jens M
    Jens M skrev om Titania
    Efter att ha tagit in ett antal offerter anlitade vi Titania, mycket tack vare att vår kontakt Hans-Christer ingav ett stort förtroende, för att renovera vårt badrum på nedervåningen samt stambyte ner i källaren.
    Vi är mycket nöjda med arbetet och resultatet. Snyggt, snabbt och proffsigt av arbetsledaren Grzegorz och Karol. De var klara snabbare än beräknat, trots att de upptäckte en tidigare okänd brandskada gömd under det gamla badrummet och priset blev närapå exakt detsamma som offerten, förutom extraarbetet som krävdes på grund av brandskadan.
    2015-06-15 Kommunikationsansvarig T svarar Jens M
    Hej Jens.

Tack för din rekommendation och för ditt förtroende.

• Kent V
    Kent V skrev om Titania
    Vi anlitade Titania för en helrenovering av vårt badrum på övervåningen. Björn Askinger som blev min första kontakt ingav stort förtroende. Jag hade lite tankar om hur jag ville ha det men fick vettiga råd om varför vissa saker inte fungerade, både praktiskt och estetiskt. Arbetsledaren Roman hade jag som direktkontakt, det fungerade jättebra. (Jag upptäckte visserligen då hur dålig jag var på engelska, men det fungerade bra.) Om jag funderade över något så fixade han det på en gång. Killarna som jobbade var väldigt duktiga och försynta, ville inte störa mer än nödvändigt. Höll riktigt rent och fint. Det tog visserligen lite längre tid än utlovat men resultatet blev över förväntan. Vi är jättenöjda med vårt badrum. Vi blev faktiskt så nöjda att vi anlitade Titania på en gång för att renovera vårt nedre badrum. Så nu väntar vi på att det ska bli lika bra som det övre.
    Kent o Marie V. i Vallentuna
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Kent V
    Hej Kent och Marie.

Vi är glada för att vi fått förtroendet att utföra fler arbeten åt er. Tack för rekommendationen.

• Kari O
    Kari O skrev om Titania
    Stambyte / vattenledningar i ett 11-våningshus HSB . Riktiga proffs, vänligt bemötande . håller tidtabellen. kunde bo kvar i huset. total entreprenad tog ca.5 månader. Nackdelen .dammigt, hög bullernivå vid vissa speciella arbetsmoment..Jobbet är klart nu - kan rekommendera . utmärk finish på kakeljobb samt vattenledningar -toa-kök-badrum.
    Helnöjd

Sitt Namn: Kari Ohtamaa

Adress: Wiboms väg 4, Solna

BRF: BRF Bofinken

Kontaktperson hos Titania: Niclas Sehlin
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Kari O
    Hej Kari.

Stambyten är, tyvärr, med nödvändighet, en dammig och bullrig business. Vi är glada för att du är nöjd med oss.

• Gunnar E
    Gunnar E skrev om Titania
    Ghiyam Zamani har varit platschef på Gyllenstiernsgatan i samband med stamrenoveringen där. Renovering och ombyggnad har skötts på ett snyggt och proffsigt sätt
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Gunnar E
    Hej Gunnar.

Och tack för din rekommendation. Bra att du blev nöjd.

• Hans P
    Hans P skrev om Titania
    I år var det dags att helrenovera vårt badrum. För två år sedan lät vi Titania renovera vårt lilla badrum och det fungerade så bra på alla sätt så vi beslöt att anlita Titania den här gången också. Vi är helt nöjda med Titanias arbete. Arbetet utfördes snabbare än beräknat; så snabbt att vi inte hann få hem badrumsspegeln i tid. Installationen av spegeln fixades i efterhand av Titania utan extra kostnader. De Titania-personer vi mött har alla varit professionella i sitt arbete. Björn (privatkundsansvarig) kom med många goda råd om hur vi kunde utforma badrummet . Roman (arbetsledare) omsatte våra idéer i praktik, vilket innebar en hel del omdragning av rör. Arbetsgänget skötte sig perfekt, höll rent och fint omkring sig.
    Christina och Hans
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Hans P
    Hej Christina och Hans.

Vad trevligt att ni är nöjda med ert badrum och med hur vi skötte vårt arbete. Jag ska meddela de medverkande i projektet.

• Hans P
    Hans P skrev om Titania
    Christina och Hans
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Hans P
    Hej Christina och Hans.

• Bo K
    Bo K skrev om Titania
    Vi har en bostadsrättslägenhet på Wiboms Väg 2 BRF Bofinken i Solna. Den har genomgått en besvärlig renovering efter vattenskada och dessutom genomförs stambyte i föreningen. Detta har medfört betydande påfrestnionmgar i det dagliga livet, men nu , när det närmar sig fullbordan, vill jag gärna lämna positiva synpunkter på hur Titania handskats med oss. Vattenskadan infann sig den 27 juli 2014 och var upptorkad veckan före nyår. Det är klart att livet blir surt (!) vid sådana händelser, men Titania ställde upp så gott de kunde - man får betänka att företaget drev revoveringar i föreningens samtliga byggnaderoch innebyggarna år förmodligen inte alla försedda med tålamod. Nu, närbad och toalett årer börjar fungera så kan vi sammanfatta hela äventyret på följande sätt.
    Ett allmänt artigt och professionellt bemötande. Byggledningen kör med öppna dörrar och har alltid haft tid och sympati för våra bekymmer och löst problemen så gott man kan begära. Titania bör ha ett högt betyg för professionalitet och bemötande. Ett särskilt beröm bör riktas till den polska byggkadern, som trots vissa språkliga tillkortakommanden från båda sidor, varit verkligt sympatiska, diskretaq och rejält kunniga och snabba. Det är svårt att plocka ut någon när man inte har namnet, med kakelsättaren som fixade badrummet var oerhört skicklig och snabb. Titanias stabsparsonal med Matti och Hamid har haft tålamod och lugnande ord. Slutet på övningen ligger ännu några månader bort, men vi känner att vi kan överleva .
    Jag kan tillägga att Niclas Sehlin, som bas för denna enorma ombyggnadsinsats, har varit hjälpsam, organiserad och gripbar på ett föredömligt sätt. Det förra stambytet som vi var med om nådde inte riktigt lika högt i omdömena, med det var å andra sidan SKANSKA.
    Bo och Elisabeth Krantz
    2015-06-02 Kommunikationsansvarig T svarar Bo K
    Hej Bo och Elisabeth.

Vattenskador och stambyten är besvärliga saker. Vi är glada att ni uppskattar vårt bemötande och våra arbetsinsatser.

• Atze D
    Atze D skrev om Titania
    Vi är mycket nöjda med stambytet i vår lägenhet (4 rok, Brf Gyllen, Gyllenstiernsgatan 15). Badrummet och gästtoaletten blev jättesnygga. Platschefen Ghiyam Zamani, arbetsledare Marius och hans team jobbade effektiv, kundvänlig och enligt planering. Vi rekommenderar Titania och speciell det här teamet om man vill bygga eller renovera badrum och toalett.
    2015-05-19 Kommunikationsansvarig T svarar Atze D
    Hej Atze.

Vad kul att du är nöjd. Tack för din rekommendation.

• Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Titania
    Titania hjälpte oss att bygga om vårt badrum i sommarstugan på Ljusterö. Vi är väldigt nöjda med resultatet, allt har gjorts med bra kvalitet och snyggt genomfört. Under byggtiden så har jag haft kontakt med Grzegorz som har varit väldigt hjälpsam med alla frågor och som har ställt upp väldigt bra. Vi är väldigt nöjda med jobbet som Titania har gjort och kan rekommendera dem.
    2015-05-18 Kommunikationsansvarig T svarar Torbjörn B
    Hej Torbjörn.

Det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete.

• Jan A
    Jan A skrev om Titania
    Renoverat badrum i villa. Mycket seriöst och bra företag. Initial kontakt med Hans-Christer Ahlin som gjorde ett verkligt stabilt intryck. Vi hade billigare alternativ men hade på känn att det skulle löna sig i slutänden att betala lite extra för några som har koll. Processen uppstyrd och bra, Hans-Christer höll vad han lovat.

Arbetsledaren Grzegorz väldigt kunnig, lätt att ha att göra med och mycket lösningsorienterad. Svarar alltid snabbt på tel/sms, löser problem smart och smidigt och är allmänt proffsig.

Vi är väldigt nöjda med detta företag och deras medarbetare.
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Titania
    Jag är helnöjd med stambytet i Brf Gyllen. Platschef Ghiyam Zamani har varit enkel att ha kontakt med. Väldigt snabb och hjälpsam när jag undrat något. Jag tycker även att de anställda på Titania har varit trevliga och tillmötesgående. Häromdagen fick jag till exempel låna en stor stege när jag behövde en. Det är verkligen sånt som jag uppskattar!
    2015-05-11 Kommunikationsansvarig T svarar Amanda L
    Hej Amanda.

Hoppas allt gick bra med stegen :). Tack för ditt inlägg.

• Eva E
    Eva E skrev om Titania
    Februari-15 påbörjades stambyte i min pappas lägenhet Wiboms väg 4, Brf Bofinken, Solna. Titania i Stockholm var företaget som skulle utföra arbetet. Informationen som gavs före stambytet och under arbetets gång har varit klar och tydlig, vilket som hyresgäst känts mycket tryggt. Niklas Sehlin och samtliga medarbetare har varit tillgängliga och mycket hjälpsamma och tillmötesgående under hela stambytesprocessen. Utförandet är snyggt och professionellt och till stor belåtenhet. Likaså efterarbetet där återställande av lägenhet och städning ingår har hållit hög klass. Nu är arbetet snart klart och Titania, med Niklas Sehlin som platschef, får ett mycket högt betyg.
    Eva Karlsson
    2015-05-07 Kommunikationsansvarig T svarar Eva E
    Hej Eva.

Tackar hjärtligast för den fina rekommendationen. Det är glädjande att höra att Niklas m.fl. varit dig till lags.

• Thomas T
    Thomas T skrev om Titania
    Via vår brf (Gyllen, på Gyllenstiernsgatan) i Sthlm anlitades Titania och jag, som har en etta, är mycket nöjd med det stambyte som gjorts. Jag hade speciell önskemål och har haft en bra dialog med platschefen Ghiyam Zamani. Resultatet av stambytet är i min lilla etta mycket lyckat.
    Jag kan rekommendera Titania.
    2015-05-07 Kommunikationsansvarig T svarar Thomas T
    Hej Thomas.

Och tack för din rekommendation. Det var kul att höra att resultatet blev bra.

• Leif L
    Leif L skrev om Titania
    Titania har genomfört en stamrenovering på Wiboms väg 6, i BRF Bofinken Solna som inkluderade 3 badrum hos mig. De gjorde det på ett mycket förtjänstfullt sätt! Bemötandet från såväl platsansvariga Niclas Sehlin och Matti Siklander som hantverkare har varit väldigt bra. Det jag upplever extra tryggt är att när något inte gått enligt plan har de varit snabba att rätta till felen och detta utan "uppslitande" diskussioner om vems felet var etc (något som tyvärr annars är ganska vanligt vid anlitande av hantverkare...). Sammanfattninsgvis ett mycket bra arbete utfört av Titania!
    2015-05-05 Kommunikationsansvarig T svarar Leif L
    Hej Leif.

Och tack för din rekommendation. Vad bra Niclas och Matti, i enlighet med vår företagskultur, snabbt ”satt planet i rätt kurs” igen.

Ernst Ahlgrens väg 1 - 3, 112 55 Stockholm