Jag vill starkt avråda från att lämna bilen på denna verkstad. Min bil fungerade utmärkt när jag lämnade in den för service, men vid hämtningen lät AC:n som en traktor. När jag kom tillbaka för att få en förklaring hittade de på plötsligt ett fel och tog betalt för det. Jag känner mig lurad och har helt tappat förtroendet för denna verkstad.
Bilia
Omdömen totalt
Snittbetyg
1027 omdömen om Bilia
Hade bokat tid för hjulbyte. Möts av ganska ointresserad tjej som är hårt sminkad, lösögonfransar och Botox i läpparna. Berättar om mitt ärende och passar på att fråga om det går att ordna så att sommardäcken krängs av från fälgarna och att jag kan ta med dom hem. Svaret blir ”det vet inte jag, det får du prata med dom på verkstaden om”. Tänker att jag struntar i det ändå och går och sätter mig. Studerar tjejen som mest sitter och gäspar och är väldigt intresserad av sina naglar. Behöver dock inte vänta länge förrän bilen är klar och blir förvånad över snabbheten. När jag ska hämta ut bilen så står det en kille som troligtvis är från verkstaden bredvid och jag passar på att fråga honom om att kränga av sommardäcken, får då helt plötsligt svar från tjejen att man bara har 20 minuter på sig att byta hjul. Det hade väl hon kunnat upplysa mig om redan när jag frågade om möjligheten fanns. Får frågan om hur det ska betalas och jag säger på faktura eftersom det är en företagsbil. Då stönas det och pustas och får höra att det måste tas en kreditupplysning, jag frågar då varför eftersom man redan har alla uppgifter och tidigare har det fakturerats. Får besked om att det ska kosta 1295 kronor för skiftet och förvaring 6 månader men i nästa andetag får jag frågan om vilken årsmodell det är på bilen, trots att det borde synas på skärmen framför henne. Sedan säger hon själv att det är en 2022 och då blir priset 1495 kronor. Jag frågar naturligtvis varför och får besked att det är dyrare med en nyare bil. Oavsett om hjulen är från en bil från 2022, 2025 eller 2010 borde väl rimligtvis kostnaden vara densamma, varför ska det skilja? Ifrågasätter detta men får bara en snäsning tillbaka. Betalar med kort och begär att få min bilnyckel så jag kan komma därifrån fortast möjligt. Sommarhjulen får vara kvar fram till våren hos Bilia men sedan blir det inget förnyat förtroende för det har man sett till att man inte är värda. Det finns andra aktörer som säkerligen vill ha mig och mitt företag som kund.
Jag har tyvärr bara dålig erfarenhet av Bilia Segeltorp. Framförallt skadeverkstad på Bilia Segeltorp. När man ringer upp tar det evigheter att komma fram efter att växel kopplat över en. När man äntligen kommit fram möts man av personer som är trötta, slöa och till och med kan be en vänta för de har kund eller annat. Väntar i upp till 20 min innan jag lägger på och för ringa om med start till växel etc. Bilen som hade mindre skada har behövt stå där i lite mer än 2 veckor. Upplever generellt inte att dom har en bra struktur och ornding för att få bra flyt och effektivitet i sin arbeten på varken skadeverkstad eller service verkstad. Dom skull behöva se över ledarskapet på hela Bilia Segeltorp i flera led för att få ordning på fleratalet delar så helt uppenbart verkar brista, så som t.ex. kundbemötande, upplägg i processer och standarder på verkstäderna, uppföljning av kundnöjdhet och utvärdering av utförda arbeten m.fl.
Sämste service nånsin Idag var jag och kolla på en nyare bil hos Bilia i Lund som jag kunde vara intresserat i att köpa . Jag har själv en likadan som är 3 år gammal som jag tänkte byta ut då jag kör en del mil varje år. Bilen jag tittade på kostade strax över 800000. När jag kom in i bilhallen var det en del bilsäljare runt vid olika skrivbord. Det stod 3 säljare och pratade med varann bara några meter från den bil som jag ville titta på. Jag gick runt vid bilen, öppnade dörrar, satte mig in i bilen och hade ganska stort intresse för bilen. Det räckte dock inte för att någon av dem 3 säljare tyckte det var lönt att prata med mig så jag gick runt och kollade vad dem annars hade för bilar på lager men ingen övriga säljare kom fram till mig och ville sälja nått. Man hade i övrigt en dålig känsla när man gick runt där. Det var trångt mellan bilarna och allmän tråkig stämning. Jag brukar att handla mina bilar på Rejmesbil i halmstad. Servicen och mottagandet där är som natt och dag om man jämföra med Bilia i Lund. När man kommer in i billhallen på Rejmesbil i Halmstad kommer där ganska omgående en medarbetare fram och tar emot dig. Bilhallen är inbjudande och servicen är superbra både när det gäller bilsäljare och i bilverkstan. Kan tycke att det är otroligt att där på företag som säljer samma sak kan vara en sån stor skillnad på upplevelsen. Bilia i Lund borde åka på studiebesök hos Rejmesbil i Halmstad och lära lite om service. Snart kommer jag att köpa min nya bil hos Rejmesbil i Halmstad och det ser jag fram emot.
Servat min bil på Bilia i Kungälv i flera år. Samt haft bilen på skadehantering efter påbackning vid två tillfällen. Alltid lika trevligt bemötande, varje gång. Mycket kompetent personal. Skadehanteringsavdelningen är suuuuper. Hon är otroligt kompetent, kunnig, hjälpsam och helt fantastisk. De som servar bilen bemöter en också mycket bra. Jag ställer frågor och de svarar, förklarar och lyssnar. Personal vid disk, också trevligt bemötande. Jag har haft mest kontakt med Miriam på Skadehantering: Miriam, du är bäst! Resa, som servade min bil senast: Du är grym, tack för ditt engagemang och svar på mina frågor. Håkan, som återlämnade bilen till mig: Gick igenom alla papper, förklarade och är urtrevlig. Tack från mig med Volvo V60 ;) Rekommenderas varmt.
If you consider to buy a new car, I would recommend to select another dealer: in the case of any troubles with that car you would be alone, the dealer will not provide any help. I have picked new XC60 recently and got issues with the car from the very first day: blocked rear door and wrongly functioning blinkers. When I contacted dealer, they said "we are so sorry" and that is it. We have sold you broken car, but you deal with your problems on your own. The sales representative — a nice person, but with really little knowledge about the product he is selling. Clearly, not enough education about Volvo cars. 3 weeks after picking up broken car I'm still driving it with mentioned issues.
Bytte däck 20/10 på en caddy. Tog 35 minuter ( På våran tidigare gummiverkstad så tar det max 5 min) När jag sen rullar ut på 73:an Nynäsvägen så larmar den om lågt däcktryck, fick fylla på samtliga däck Helt Miserabelt att det ska ta sån tid och inte rätt lufttryck i däcken 🤬
Ingen bra upplevelse av bilköp här. Köpte en Audi och fick ej korrekt info av säljaren. Förstagångsköpare av elbil och man borde sätta sig in i hur dessa fungerar innan köp. Trots att det saknas vissa saker som borde ingått efter att frågor ställts och säljare konfirmerat att det finns på denna bil. Audi är en bra bil men inga mer köp här.
Provkörde fin bil. Kommer tillbaks, då meddelar säljaren att bilen tyvärr har sålts medan jag provkörde den. Man blir inte helt glad.
Var in med bilen för byte av huvudbränsle pump. Låter som en tvättmaskin i tanken. Med påföljd att spridarna slamrar för att det kommer in luft i bränslesystemet. Hämtar bilen & felet består. Talar om vid kundmottagningen vilken symtom den har ändå nedskrivs ej något om spridarna. Varit in 2ggr för åtgärd, inget händer. Skall in en gång till???
Servade min Qashqai här för premiumpris. Upptäckte en punktering när jag rullade hem ifrån verkstaden som definitivt inte fanns där innan då en 6cm stålspin satt fast i däcket. Serviceteknikern svarade inte på mail och när jag ringde blev jag inte bemött med någon förståelse. Kommer aldrig återkomma som kund. Obs! Kundervice hörde av sig på google där recensionen ligger och ville att jag skulle kontakta dem vilket jag gjorde. De skickade mailet vidare till Bilia Segeltorp som inte svarade alls på 2 veckor. När jag låg på skickade de mailet till verkstadschefen som i princip svarar: "Goddag yxskaft!". Det ser alltså bara bra ut på papperet att kundservice ber en att återkomma. I verkligheten bryr de sig inte och därför kvarstår mitt omdöme.
Helt ok. Leasar en bil Bilia och har köpt en via Bilia Outlet.
5000 kr för en felsökning. Som dessutom inte gjordes eftersom mekanikern redan innan visste vad felet var. Dessa auktoriserade verkstäder till Volvo har fri prissättningen.
Katastrof, slappt bemötande, mekaniker som inte tar ansvar för reparationer som gjorts och skyller på varandra eller lämnar ut bilen igen trots samma fel fortfarande…
Fick hjälp med felsökning och byte av tändningslåset på min Volvo v70 2008 Lämnade in bilen och de tog ut en felsökningsavgift på 3000:-. En erfaren bilmekaniker borde veta att det är tändningslåset utan att ta ut en felsöknings avgift och gjort bytet direkt. Felsökning med instrument gav inget. Bytet av tändningslåset kostade mig nästan 10000:- inkl felsökning 3000:- Jag går aldrig till Bilia längre. Bilia är till för de med leasing bilar eller företagsbilar där användaren av bilen slipper betala verkstadsnotan. Jag har bytt till Hagmans Bilservice
Företagsbil Stod inte för överenskommet pris. Plussade på både det ena och det andra. Fick även lämna in bilen i efterhand hos saneringsföretag för att andra företag/mekaniker inte ville skruva i bilen, då allt var nedgrisat med olja. Rekommenderas inte.
Extremt otrevlig telefon servicen, anställda bad mig att "avakta jag har kund" när jag skulle beställa en reservdel till bilen. Så jag satt kvar och väntade i ca 17 minuter på nått sorts svar som aldrig kom. Otrevliga via mobil
Största skojarna man varit med om. Deras mekaniker måste vara utbildade på Harvard för de har ett högre timpris än advokater och läkare. Tar dubbelt så mycket betalt för samma jobb som andra auktoriserade Toyota-verkstäder men kan inte förklara varför samma material och arbete kan ha sånt påslag. Tar även ut en hutlös felsökningskostnad på 3000 kronor för en diagnos som tar tre minuter att göra. Undvik till varje pris!
Överväg inte ens att serva bilen hos Bilia i Nacka. Efter en bekräftelse från deras tekniker att vi var välkomna att lämna bilen på service, blir vi en vecka senare uppringda av teknikern. Då fick vi besked att han inte kunde ta bilen den aktuella dagen, eftersom det var helgdag dagen efter. Att överhuvudtaget kommunicera med honom kräver stort tålamod och gott om tid. Vi fick ringa fem olika samtal (växel olika kollegor) innan vi fick ett nytt nummer till ”vår” tekniker. Han ringde aldrig tillbaka, trots både mail och tekefonmeddelande. Stor frustration och en känsla av maktlöshet.
Jag har utfört service och bytt däck här och måste säga att Bilia i Nacka inte är helt smidiga att ha att göra med. Framförallt är det klurigt med var man ska ställa bilen, hur man anmäler sig.
Jag hade länge gått hos Mekonomen men sedan jag för ett år sedan började lämna in min Volvo hos Bilia blev jag sjukt imponerad över hur service minded och proffsiga de är på Bilia. Snygga fräscha lokaler. Plats att jobba och bra kaffe medans man väntar. Bättre priser och i allmänhet känner jag mig mycket tryggare här än i någon annan bilverkstad jag varit på.
Axel Bertlin är riktig kung tveka inte att höra av er till honom rekommenderar starkt jätte trevligt bemötande och professionell!!
Bilia i nack. Toyota av delning. Jag rekommenderar att aldrig vi ska komma tillbaka hit. Det här är sämsta företag som jag set mitt live 2025-05-06 på grund av en växellåda packning jag fick vänta tre veckor kostnaden var dubbelt så mycket ändå andra billiga. Skillnaden var bara 260 kr Tänk om du köper mer delar eller en dyraste del varning
Service på Bilia Haga Norra är inte något vi gör om. Förutom extremt dyr service och felsökning, där olika indikationer som anges av oss på att kopplingen kan behöva ses över/bytas, skulle resulterat i en felsöknings avgift på flera tusen kr per indikation vi nämner, totalt 13 000 kr bara för att felsöka! Återkoppling på frågor om t ex pris eller om viss däcktyp finns i lager får man inte heller om man försöker maila/ringa. Det visar sig att teknikern är sjuk och ingen bevakning finns hos företaget eller hos någon kollega på att frågorna behöver klaras ut före besöket.Nu blir det lokala verkstaden i fortsättningen!
Efter att ha varit på många bilfirmor kom vi in till Lexus Sthlm Norr. Där vi stötte på Fuat Cetinkaya som var otroligt trevlig och professionell. Vi har aldrig upplevt den servicen någon annanstans. Han bjöd på fika och kakor på plats. Det kändes riktigt bra. Oavsett om min man ville ha en tysk bil. Så valde vi tills slut att köpa en bil från Fuat. Vi är grymt tacksamma över den hjälpen vi fick. Dessutom vill vi höja Hosep Ofanis som hjälpte oss med ett keramiskt lackskydd till vår nya bilen. Den lyser nu. Vi vill tacka er två och har rekommenderar er till nära och kära!
Kom in till Lexus då jag och min bror var på flera andra varumärken under samma dag. Vi var jakt ute efter familjebil. Väl inne på Lexus Norr stötte vi på Fuat Cetinkaya som var otrolig proffsig! Han bjöd på fixa och förklarade historian om Lexus. Han kändes genuin och äkta! Efter mycket skratt, skrev vi under och familjebilen blev en 450h+. Vi vill tacka Fuat Cetinkaya och Hosep Ofanis för deras fantastiska bemötande och service. Hosep rekondade bilen och det blev riktigt schysst, är otroligt NÖJD. Rekommenderas dessa herrar till alla som svänger förbi Lexus Stockholm Norr. Bra rekrytering av Lexus!
Grymt bra omhändertagande av Fuat som dels hjälpte mig att få min gamla bil såld och den nya levererad proffsigt, sen ytterligare ett stort tack till Hoseph som såg till att nya bilen var i ett utomordentligt skick när den levererades. Mycket nöjd kund hos Lexus Stockholm Norr.
Sista bilen jag köper härifrån.
Boka aldrig service på Bilia Haga Norra! Hade en skräckupplevelse med den sämsta kundservicen jag någonsin upplevts, ni måste bara läsa, helt otroligt! För det första, när man ringer och ska boka en årsservice på Volvobilen så kan de inte uppge pris i telefonen eller se till att det skickas när de tagit reda på det!? Vi bokar ändå en standard service. När vi kommer med bilen säger den så kallade serviceteknikern, jaha, dags för kamremsbyte idag. Kamrem frågar vi, bilen har gått drygt 10 000 mil, låter tidigt? Teknikern säger, men det står det i datorn... kollar och säger, ojdå, ja det har ni rätt i, det är för tidigt. Då slapp ni en kostnad på 23 000, nu blir det bara 12 000 kr! Vi blir inte gladare för 12 000 och frågar varför. Jo, två filter ska bytas också. Inget vi visste om så vi frågar om det. Visar sig att de ska bytas var 6 000 mil. men bilen har inte gått över 12 000 ännu. Då säger teknikern att filtren ska bytas när man ser att sträckan kommer passeras. Han säger också att filtren aldrig bytts på bilen. Vi frågar hur han vet det. Han säger att han ser i systemet att det inte gjorts, hade stått i datorn då säger han. Men nu kommer det värsta, helt plötsligt säger teknikern, Jag har inte tid att prata service med er, ska ni serva bilen eller inte?! Vi blir helt paffa, det var så otrevligt sagt så t.o.m. hans kollegor reagerade på hans otrevliga ton. Då sa vi, NEJ vi ska inte serva bilen här och åkte därifrån. Valde en annan verkstad som var trevliga med kundservice och dessutom betydligt billigare! Kollade också upp det teknikern sagt om att filtren aldrig hade bytts. De hade de visst bytts och det var loggat i datasystemet för Volvo service så utöver extremt otrevlig så ljög han oss också rakt upp i ansiktet! Serva aldrig bilen på Bilia Haga Norra. De är extremt dyra, otrevliga och verkar ha total avsaknad av kundservice och totalt ointresserad av mig som kund! Finns massor med seriösa alternativ till betydligt lägre priser där man får pris i förväg och ett trevligt och kompetent bemötande till skillnad mot Bilia Haga Norra.
Hosep!! Vilken kille. Han har gjort vår Lexus så otroligt fin! Lackbehandlingen blev lysande. Och nu tvätten och städning inne. Jätte bra gjort! Och bemötandet överhuvudtaget är väldigt trevligt och professionellt! Mattias som sålde bilen är väldigt bra att ha att göra med. Svarar på alla frågor; och de är många speciellt kring CarPlay!
Köpte en ny Lexus NX450h. Blev proffsigt bemött från första stund. Allt från första möte till leverans. Mycket nöjd med bil, bilfirman och säljaren. 5 stjärnor!
Fuat är definitivt en av de bästa bilsäljarna som jag har träffat. Han är mycket trevlig och behaglig person och tar hänsyn till kundens önskemål. Han sätter kunden i centrum och har en aktiv roll under hela säljprocess och besvarar och reder ut alla punkter och problem. Det känns trevligt och tryggt att köpa en bil som säljs via Fuat-
Very very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. I said okay for diagnosis. He called later and told me it will cost 4000 SEK if the problem is on cable and if on sensor it costs 5250 SEK for changing the sensor, he said he does not have time to fix the problem and later he would call another appointment time and he would report to the insurance. Already a month, no call, no insurance reporting, nothing and when i asked providing for diagnosis report, they said they did not record it. I was very angry and I called them and they refused to accept that I did not book any time with them. I dont trust them anymore. and please be careful about the price and customer approach. I hope this review will improve their service and be better in customer service. I am going to sell my BMW because of poor customer service and never buy any car from BMW until they change their mindset be better in service, never ever go to this workshop again.
Leasade en bil med Bilua Personbilar som återförsäljare. När jag lämnade tillbaka bilen bröt de mot avtalet om oberoende besiktningsman. Bilias egen verkstadskille gjorde besiktningen, anmärkte på flera punkter och lämnade sedan hutlösa priser på hur mycket de skulle ta betalt för att fixa anmärkningarna. Inte så lite jäv där! Bilia skickade sedan en faktura och undlät sig att skicka specifikationer på vad fakturan gällde. När jag hörde av mig till Bilia och frågade efter specifikationerna fick jag först ett svar. Efter lite mer mailväxling ändrade de sig och jag fick ett nytt svar på vilka specifikationerna var. Inte så trovärdigt! Dessutom är det inte rätt att skicka en faktura på renoveringar utan att båda parter först är överens. Det sista dem gjorde var att begära ägarbyte utan att tvisten är löst. Jag har nu blivit tvungen att vända mig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp då jag efter flera försök till att lösa tvisten från mitt håll inte kommer någon vart eftersom Bilia själva inte är ett dugg intresserade av att komma överens och lösa tvisten så att båda parter blir nöjda.
Kom in till Lexus återförsäljare i Täby och möttes upp av Fuat Certinkaya. Fuat lyssnade på vad jag var ute efter. Kände direkt att han inte bara ville sälja utan viktigast för honom att jag skulle bli nöjd och det blev jag verkligen. Vilken härlig kille, dessutom kunnig, professionell och bjöd på sig själv. Det blev en ny NX 350h som snart landar i Sverige. Fuat du borde hålla kurser i hur man bemöter kunder så bra är du min vän. Även Niklas och de övriga på Lexus var mycket trevliga och personliga! Tack till er ALLA ⭐️ Vi ses / Ulf Örblom
Bilia certified är ett skämt, läs noga villkoren så ni vet vad som ingår. Man friskriver sig från i princip det mesta.
Vi har leasat en Volvo härifrån. Det ENDA positiva är själva bilen. ALLT annat har varit kaos, från däckbyte till verkstad. Fått betala för "lånebil" tvärt emot kontraktet pga miss i kommunikationen, däck som inte fanns på plats trots att vi betalt för däckhotell mm mm. Orkar inte ens lista allt vi genomgått under denna leasingtid. Som exempel skulle vi åtgärda några saker innan bilen återlämnades. Besiktning gjordes före jul 2024. Bilen bokades in för att åtgärdas för dessa saker den 27/12 2024. Efter två veckor (!) hade de inte ens börjat arbetet! Blivit bemött mycket nonchalant varje gång. Nej tack till Segeltorp! Och om du vill leasa en Volvo, läs noga igenom återlämningsinstrukrionerna, de vill i princip ha tillbaka samma fabriksnya bil du hämtade ut tre år tidigare. Dessutom skulle den vara fulltankad! Vi fick så mycket att det räckte till närmsta mack när vi hämtade bilen. Det räckte iaf till deras egen mack, 50 meter därifrån... Älskade "vår" Volvo Jessica men resten (servicen) är rent skräp! Vi kommer ALDRIG ha med dessa människor att göra gen.
Otroligt dåligt. Blev bärgad hit i aug 23 pga fel på broms. De bytte bromsskivor. Mindre än en mån senare var det samma problem, felet var på bromsoket som kvarstod. Fick betala för två reparationer då! Nu 1år och 4mån senare är det samma problem igen! Kört ca 1200mil, ok ska tydligen hålla 10 000mil! De vill inte kännas vid felet utan hänvisar till 1års arbetsgaranti. Vägrar prata med firman min bil står på nu, jag ska själv bärga min bil genom hela stan för att de ska ”titta” på den. Så uppenbart att de skiter i sina kunder och kvalitet. Undvik detta ställe.
Varning: Undvik Bila BMW & Mini verkstad! Väldigt dåliga kundbemötande och garanterad sämsta tänkbara service jag har varit med om, två gånger. Första gången, vindruta byte, andra gången alu-fälgar reparation. Aldrig skulle jag rekomendera Bila BMW & Mini verkstad till någon. Jag kommer aldrig sätter fotten hos de igen. Varje besök kommer med garantier av besfikelser och sämsta tänkbar service du kan tänka dig. Oseriosa chefer som inte ta sitt ansvar och struntar återkoppling, det är klart att personalen fölljer efter.
Jag är otroligt besviken på både Mercedes-Benz och deras kundservice. Vi har ägt fyra Mercedes-bilar under de senaste tio åren, men den senaste erfarenheten har varit katastrofal. På grund av en trasig liten del står vår bil på verkstaden, och ingen tar ansvar eller ger oss några svar. Att påstå att delar inte finns tillgängliga är bara en ursäkt som visar ansvarlöshet. För oss har detta lett till stora problem, och vår familj befinner sig nu i en svår ekonomisk situation på grund av att bilen inte fungerar och vi inte får någon hjälp. Jag tycker att man borda tänka lite till innan man väljer sin bil då eftertjänst är mycket viktigt
Vi har väntat i över 7 veckor på att få bilen reparerad men får inget svar av verkstaden kring när bilen blir klar. VI HÅLLER PÅ I KONKURS PGA DETTA MEN BLIR IGNORERAD AV BILIA. KÖP ALDRIG EN BIL FRÅN DETTA FÖRETAG, VARE SIG DET ÄR PRIVAT ELLER FÖR FÖRETAG VARNING!!
På helheten upplevde jag att det var enormt dyrt och att servicen inte var så bra som priset. Hade bilen inne på service där de missade en felsökning de hade tagit betalt för vid bokningen. Servicen med byte av olja, filter och annat i basservicen kostade strax under 7000 kr och de tog 1600 kr för att byta bromsvätska. Fick skickat till mig ett antal filmer med förslag på ytterligare kostsamma åtgärder som jag tackade nej till. Veckan efter service fick jag en varningslampa i bilen och då skulle de ha 3600 kr för felsökning. Bytte då till Mekonomen och sparade 1600 kr på felsökningen direkt. Visade sig att det var en ledning som lossnat som Bilia inte tyckte de kan ha orsakat. Ganska tråkig upplevelse och sista besöket på Bilia för min del.
Efter omfatande och oväntat motorhaveri på en så kallade 'premium'-bil (en Audi Cab) Lexus tillförlitlighetsberömmelse lockade oss men vi var försiktiga med att bestämma oss för nästa steg. Snabbspolning framåt: Fuat Cetinkaya överträffade alla förväntningar genom att tillhandahålla enastående information och service före och leverans (22 november 2025) av vår nya Lexus NX 450h+. Hans professionella och personliga egenskaper, att lyssna och möta våra behov och förväntningar är enastående. Han är mycket kompetent och vänlig. Vi rekommenderar varmt hans tjänster som Lexus Säljledare på Lexus Stockholm Norr
Undvik Bilia Segeltorp! Slarvigt och dåliga kundmöten på verkstaden . Jag lämnade foto besiktning och fick bekräftelse att de fick bilder. Jag väntade en månad för att lämna bilen men inget svar. Försökte att ringa de , men de svarade inte. Jag var tvungen att åka ditt och de sa att de inte fick bilder trots att jag visade bekräftelse från de. Jag fick annan tid för att åka ditt för foto besiktning. Skit dålig service
Hej, Väldigt missnöjd med kommunikationen och extra fakturor Min upplevelse med Bilia Lund har tyvärr varit långt ifrån positiv. Kommunikationen har varit under all kritik – det är svårt att få klara besked och när man väl får svar känns det som att informationen inte är genomtänkt eller tydlig. Det känns som att man hela tiden får en ny överraskning istället för att få en tydlig och transparent bild av vad man faktiskt betalar för, framför allt i deras samarbete med Care by Volvo. Jag förväntade mig bättre service och ett professionellt bemötande från en så etablerad aktör som Bilia. Tyvärr lämnar denna upplevelse en bitter eftersmak, och jag skulle inte rekommendera någon att använda deras tjänster utan att vara extremt noggrann med vad som faktiskt ingår och vad som kan tillkomma.
Sämsta service ringer dagen innan sen eftermiddag vill avboka lagning av bil till annan dag har ett stort jobb svar tagit ledigt för lämna in bil ingen förståelse
Var inne för att köpa en bil till min fru i Lexus Täby. Tråkigt nog hälsade ingen på oss. Sen dök upp en fanatiskt duktig säljare som frågade om vi hade fått hjälp, han hälsade på både mig och min fru. Han bjöd oss på fika och vi hade en hel del frågor. Han var utomordentligt duktig! Han svarade på alla frågor vi hade på ett pedagogiskt sätt. Från start hur Lexus historian började till varje detalj och del, samt hur hybriderna fungerade. Både jag och min fru vill tacka Fuat Cetinkaya för en jäkligt grym service! Vi har köpt många bilar från olika varumärken! Vi har ALDRIG upplevt det vi fick uppleva av Fuat. Därav vill jag lyfta honom till den bästa säljaren jag någonsin mött! Rekommenderar honom starkt! Tack snälla Fuat Cetinkaya, vi är otroligt nöja! Du är ett föredöme för resten av bilbranschens säljare.
Tack vara Fuad nu äger jag en ny bil 🚘 jag har köpt en Lexus NX 350h . Jag kom in skulle köpa en begagnad bil , sen Fuad visade runt lite och sa till mig du borde köpa en ny bil för att räntan är låg på med 2,95% , då det blev affär och jag tackade jag till Erbjudandet. Även jag vill tacka Niclas Olsson för all info och service . Säker kommer jag tillbaka igen till er för att jag är mycket nöjd med bilen och servicen . Jag rekommenderar stark (Fuad Cetinksya , Niclas Olsson) för att både är kunnig och trevlig . Tack Fuad och Niclas och Lexus Täby för allt jag uppskattar verkligen . Hälsingar Kardo Miro
Jag har varit på Lexus i Täby. Som tur träffade vi Fuat Cetinkaya och han var otroligt duktig och hjälpsam. Har ALDRIG träffar en roligare och professionell säljare tidigare i mitt liv. Jag och mina vänner har aldrig skrattat så mycket. Vi visste inte om det var en bil eller en helikopter han sålde. Han var otroligt duktig. Han kunde varje detalj gällande bilen samt att han alltid var kontaktbar oavsett om han var ledig eller ej. Man fick alltid en återkoppling. Han gav verkligen en WAOOW upplevelse. Han är helt enkelt en magnifik säljare. Han bör ni bevara! Jag vill tacka honom för hans insats. Både jag och mina vänner kommer att göra fler affärer med Fuat Cetinkaya! Tack snälla för all SERVICE! Du är bäst!
Oerhört oseriösa. Jag skulle köpa bil (Toyota Corolla TS 2,0) i september. Annonsen läggs upp 5 september, jag kontaktar dem inom loppet av en timme via mail med frågor men fick aldrig något svar. Ringer på eftermiddagen vid 17:00 och frågar om mönsterdjup, lackskador etc och de säger att allt är bra. Kontaktar igen dagen efter via mail och begär offert med vinterdäck. Nu får man ett svar med något lurendrejeripris på nästan 30 000 kr för vinterdäck?! Jag förklarar att jag i sådana fall löser det själv men vill reservera bilen då jag har 20 mil att åka, säljaren skulle kolla. Fick aldrig någon återkoppling. Jag ringer vid lunch och då säger dem att en annan kund har hittat en stor lackskada på bilen och de ska ta bort den för försäljning för den ska omlackeras? Liksom hallå jag fråga specifikt om detta dagen innan? De säger att bilen är borta en vecka och jag förklarar att jag är fortfarande intresserad och att de kan kontakta mig när den kommit tillbaka från omlackeringen. 1,5 vecka går och får inget svar. Ringer Bilia och nej då har säljaren jag talat med gått på semester och de har precis sålt den till någon annan. Ett fullkomligt skämt.
Jag hade beställt en helt ny bil ifrån Lexus Norr, det var planerat att jag skulle ta med denna bil utomlands. Den säljaren jag köpte ifrån var på ledighet och han lovade mig att bilen skulle komma det datumet vi kom överens om. Jag var inne 4 gånger bara för att säkerställa att bilen skulle komma det datumet. Varje dag som gick fick jag nästan ont i magen. Båt biljetterna och hela resan skulle bli förstörd i och med att bilen inte kom. När jag kom in 5:e gången fick jag hjälp av Fuat Cetinkaya som var min räddning. Han trollade fram en likadan bil till mig och min familj. Därför vill jag tacka honom för en en superbra service, han har känslan för service samt kund upplevelse. Han rekommenderar jag alla dagar i veckan om tankarna går i att köpa en Lexus! Tack snälla Fuat för din fina insats!
Semsta kund service jag har upplevt i reservdelar försäljning och verkstad personal. Jag skulle köpa packning till en Volvo. Personen som sat i disken va väldigt ohjälpsam och helt otrevlig bemötande. När jag gick till bilen, bilen gick inte att starta, jag gick till verkstan för att få någon hjälp, väldigt dåligt bemötande och bara skicka vidare från person till person , när jag nämnde att jag hade köpt delar till Volvo, gå till Volvo her det är verkakst till Reno. Till slut inte någon hjälp. Det jobbigaste va beteendet. Jag rekommenderar inte den Volvo Billia i Smista.
Försäkringsskada. Ringer för att boka tid, de fixar hyrbil direkt som jag kan hämta upp på verkstaden. När jag kommer dit går incheckningen smidigt, men det finns en självrisk på inlämningskvittot som jag påpekar inte ska vara där. Han ber om ursäkt och kontrollerar uppgifterna från försäkringsbolaget och stryker självrisken direkt. Hyrbilen är ny. Samma fina service vid återlämnandet. Snabbt och smidigt!
Tack Fuat Cetinkaya! Du gav oss en otroligt fin service! Fanns alltid tillgänglig när vi hade frågor. Mycket kunnig och serviceminded. Även mänsklig och omtänksam. Såg oss inte bara som någon som ska köpa bil utan även som individer var för sig. Vi är mycket nöjda med både dig, Fuat, bilen och all service vi fått. Peo och Marie
Fantastiskt mottagandet av Fuat Cetinkaya när jag besöket Lexus i Täby för at köpa vinterhjul.( köpte bilen i våras av just honom som säljare). Jag, som kund, behövde nästan inte säga något han läste av mina tankar och besvarade mina frågor väldigt professionellt och kunnigt. Ett sådant mottagandet och servicen har jag aldrig upplevt tidigare när jag ägde en annan bil. Lexus försäljning har en rätt man på rätt plats och ska vara stolta över honom som kan fånga kunder på alla nivåer. Har pratat med andra i butiken också samt i bilverkstad och träffat mekanikern Hosep Olanfis som skiftade hjulen. Han bemötte mig respektfullt, gjorde jobbet snabbt och professionellt det gör mig mycket glad att jag kommer att rekommendera mina vänner och på sociala medier om Lexus och servicen den står för. All ära. Tack för allt. NI er bäst.
bilia har omplacerat min servicetekniker mot hans vilja, kommer vara tvungen att byta verkstad
Gjorde en recond och keramisk lackförsegling som blev helt otroligt bra, resultatet blev som en ny bil. Det var dock inte det som var det bästa utan servicen och engagemanget som Hosep hade med leende på läpparna hela tiden, kommer jag minnas länge. Så vill ni ha fin bil och underbar service vet ni vart ni skall någonstans.
Dålig service från bilförsäljarna. Man får olika info från olika personer. Efter tre personer fick jag ett kontrakt som var helt inkorrekt. Den första hade gett mig en typ av info, den andra hade bara fortsatt med att låsa affären den tredje gjorde kontraktet med helt annan info. Allt slutade med att det inte blev någon affär. Riktigt oproffsigt.
Jag har köpt en Lexus 450rxh+ och är mycket nöjd med all information och ett mycket bra bemötande av Fuat Cetinkaya, han var mycket trevlig och proffsig, kan varmt rekommendera honom. Jag kommer även i framtiden köpa en bil av honom. Tidigare hade jag en el-bil i 6 månader som kändes som en tvålkopp med dator i. Det är väldigt skönt att jag nu kan köra en riktig bil. Tack även Mathias Lilljebäck för all teknisk information, det kommer vi har mycket nytta av. Mvh Hans Segerpalm Vaxholm
Jag skulle vilja lämna en varm rekommendation för Fuat Cetinkaya. Under hela processen kände jag mig väl omhändertagen och lyssnad på. Fuat var både kunnig och engagerad, och tog sig tid att förstå mina behov och önskemål. Det märktes att han har stor erfarenhet och en genuin vilja att hjälpa kunden att hitta rätt bil. Allting gick smidigt och professionellt, från första mötet till avslutande affär. Om du är på jakt efter en bil och vill ha en säljare som verkligen bryr sig, tveka inte att kontakta Fuat Cetinkaya. Jag är otroligt nöjd med mitt köp! Jag vill dessutom tacka Hosep Ofanis på rekondavdelning för ett otroligt fint arbete och ren bil, behandlade bilen som om den vore sin egen. Tack grabbar
Jag kom till Lexus för att köpa en begagnad bil. Jag möttes av Fuat Cetinkaya som visade oss runt och sa att jag borde slå till på en helt ny bil i och med att räntan låg på 2,95% Han sa att jag skulle tjäna på det i längden. Han är en väldigt bra säljare! Han sålde in en bil som jag var tveksam till i början. Då bilen var kopparfärgad istället för vit eller svart, de färger som jag egentligen hade tänkt köpa. Jag gillade inte heller lukten av en ny bil, men Hosep Ofanis lyckades trolla fram en ny doft istället. Lexus har gjort en fantastiskt värvning. Idag älskar vi bilen. Ett stort eloge till herrarna. Rekommenderar Fuat Cetinkaya starkt, han vet vad han pratar om och han vägleder en rätt i sina affärer.
Besökte dem med inställningen att köpa en bil. I hallen var jag och min fru ensamma kunder och minst två säljare som satt med sina mobiler vid var sitt skrivbord. Ingen av säljarna verkade det minsta intresserade av att varken resa på sig eller ens hälsa. Lämnade hallen och åker aldrig mer tillbaka.
Otroligt nöjd med Fuat Cetinkaya! Kom in med hela familjen för att interessekolla på en NX350h. Inom nån timme så skriver vi på köpesavtalet. Allt detta var i lugn lördag stämning med lite fika och glädje såklart. Tack Fuat och Lexus Täby :)
Kan start rekommendera Lexus Stockholm Norr på alla sätt. När jag kom in i bill affären möttes jag av Fuat, otroligt proffesionellt bemötande där han direkt la mig i fokus och hjälpte mig. Hade kollat på en bil på deras hemsida, Fuat visade mig en annan bil som var bättre och i samma bra skick och sa att han kunde fixa den för samma pris som den jag hade sett på nätet. Bilen jag skulle köpa behövde lite återgärder så som en kommande service, bilen behövde även en hjul inställning detta fixade Fuat innan leverans utan någon kostnad. Jag fick även otroligt bra vinterdäck utan någon extra kostnad som annars hade kostat 10 tusen kronor. Eftersom det skulle ta några dagar tills bilen kunde levereras så erbjöd Fuat mig en låne bil utan någon kostnad alls. När bilen skulle hämtas så fick jag även en del presenter o liknande vilket är väldigt uppskattat. Bilen levererades utan några konstigheter, ren och fräsch. Detta är verkligen vad jag kallar service på topp nivå, är otroligt nöjd även om jag skulle va riktigt petig så har jag verkligen inget dåligt att säga om denna bilhandlare allt var verkligen perfekt. Dem andra personalen som var på plats var också otroligt trevliga och hjälpsamma.
Fredag morgon och en varningslampa tänds i bilen. Tidigt på lördag ska vi ut och bila i Europa. Letar i brukshandboken men hittar inte felet. Åker till Bilia i Sävedalen och ber en tekniker titta på varningslampan. Han vägrar, och hänvisar till deras bokningssystem. Bilen står 10 meter bort, jag vill bara veta vad den larmar om, och om vi kan åka på bilsemester dagen därpå. Teknikern vägrar. Riktigt dålig service.
Jag vill tacka Lexus Täby för mycket bra service och affär! Vill rikta ett extra stort tack till Fuat Cetinkaya, Hosep Ofanis och Christoffer Andersson. Fuats otroliga service och tillgänglighet gjorde att vi genomförde affären. Han är en extremt bra säljare som gör sitt yttersta för att uppfylla kundens önskemål, vilket han lyckades med! Hosep utförde ett utmärkt jobb med lacken på vår nya vita bil. Att bilen kan skina på ett sådant sett trodde jag inte, men waow vad fint det blev! Christoffer kontrollerade att allt stämde med bilen och bidrog med extremt bra service! Jag kommer utan tvekan rekommendera Lexus Täby till alla jag känner, stort tack! Med vänlig hälsning/I
Vill tacka Lexus i Täby för en enastående affär! Professionellt bemötande från personalen. Hatten av för Fuat Cetinkaya, Christoffer Andersson och Hosep Ofanis som skötte detta galant. Fuats suveräna service och säljteknik gjorde att vi slog till, dessutom fick jag mer betalt för mitt inbyte. Duktigare säljare får man leta efter. Hosep är den som utförde lack behandling på bilen, innan leverans. Han såg till att bilen var skinande ren. Ärligt talat har jag aldrig sett en renare bil. Christoffer tog in bilen för diverse kontroll och service. Kommer definitivt rekommendera JUST Täby anläggningen till familj och vänner. Med vänliga hälsningar/E
Kundfientliga, inget kundfocus, bokar fönsterbyre i Kungälv fast man ber om Alvik, uppdaterar inte mjukvara i bilen fast Volvo själva begär det och det är överenskommet! Det här är tredje gången som Bilia tydligt visar hur man inte lyssnar på kunden, inte vid bokningstillfället och inte heller då dom själva har gjort fel. I det här fallet har tid bokats för vindrutebyte hos Bilia Alvik. Bokningen gjordes genom Bilias växel då växeln inte fick svar i Alvik då de försökte. Två arbetsdagar före byte av vindrutan kommer ett e-mail från Kungälv som säger att fönsterrutan är restnoterad??? 1) Varför Kungälv 2)) Varför restnoterad då bokningen skedde för tre veckor sedan?? Varför säga rutan är restnoterad och ge mig en ny tid till 1 månad senare? Svar till "2", helt enkelt för att Bilia själva inte har den logistik och översikt som krävs för att kunna garantera de överenskommelser de gör med kunder. Det är otroligt "basic" att med den digitala tekniken säkerställa när en leverans kan ske. Istället för att använda detta har Bilia endast 3 dagars framförhållning, hur kan någon kund acceptera det? Avasr till "1", Växeln hos Bilia har helt enkelt bokat på fel plats. Konsekvens, jag sitter här med en XC90 som får körförbud om polisen ser detta! Vem tar ansvaret? Bilia? Inte en chans, dom puttar ifrån sig totalt och tar inte något ansvar alls. Dom vill inte ge mig en lånebil så jag kan undvika att få körförbud, dom vill inte på något sätt medverka till att lösa problemet. Som ansvarig för en säljkår på 186 personer hade jag aldrig accepterat detta, kunden är ett fokus, kunden är den som betalar våra löner, den som ser till att vi har våra jobb. Men, det är står klart, att Bilia har så mycket att göra att kundfokus har glömts bort. Det som retar mig ännu mer är att jag behöver sitta här i Nya Zealand och ringa dom och skriva detta. Det här här 3:e gången som Bilia gör totalt fel, den som drabbas, det är jag! V<bem tar kostnaden, jo det skall jag göra. JAG REKOMMENDERAR ALLA ATT HANDLA HOS OCH REPERARA HOS EN ANNAN ÅTERFÖRSÄLJARE!. Bilia skiter i dig som kund!
Verkar som butiken Nacka lagts ner för samtal. Ingen svarar på tel.
En varning för privatleasing från Bilia. Själva leasingperioden funkade jättebra (förutom prisökning när räntan gick upp vilket jag naivt trodde var bunden) och service-personalen är kanon. Men återlämningen var under all kritik. Processen att lämna tillbaka var plågsamt dålig. Jag hade en repa på bilen så jag lämnade in den tidigare för att få den lagad och betalade 6500 i självrisk för att få den fixad. Men sen en månad efter återlämningen så dimper det ner två separata fakturor från Ziklo/Bilia. En för en annan repa på stötfångaren och ett märke på ett säte, och en för 357 övermil. Totalt över 10 000 kronor. Riktigt snålt Bilia!
Wow, kundservice när den är som bäst! Kunde inte varit mer nöjd med hjälpen jag fick. Köpte en begagnad bil och fick hjälp hela vägen från köp till leverans. Kan varmt rekomendera för den som är ute efter en snabb och personlig hjälp! Stort tack till Aladdin för din hjälp med köpet och ditt stora engagemang.
Det här omdömet gäller kundmottagaren Erdem Tumturk på Bilia Segeltorp och teknikern Hugo Lindholm Bilia Varvsgatan. Bägge två tar sitt jobb på stort allvar och levererar alltid. Lyssnar ordentligt på kunden och återkopplar inom rimlig tid med vettiga förslag på lösningar. Dessutom ytterst trevliga och artiga. Bilia måste se till att vårda dessa två medarbetarna ömt så de inte försvinner till konkurrenter. Höj deras löner.
Fick hjälp med en gång när jag hade fått en Smygpunka på höger bak däck.
Använd aldrig bilia på Lidingö. Sämsta service - lämna in bilen fick betala 7000kr ocför att de ska paja bilen. Skjutsade inte ens mig därifrån till ett möte som jag blev försenad till.
Bilhallen är fin och bra kundmottagning. Däremot kvalitet på utfört arbete är under all kritik. Två exempel pp min bil. När bromsarna skulle smörjas så missar de en viktig vital del på varje bromsok. Glidbultarna såg ut som att ha tillhört Vasaskeppet. De är ordenkligt rostangripna samt att ingen har försökt putsa upp dem eller kontakta mig för att byta dem. Kärvande ok till följd. Var inne för felsökning pga lysande varningslampor. Åtgärden skulle kosta 62000, efter att själv laddat batteriet och läst av felkoder själv med en enklare dignaosverktyg. Visade sig att jag fick kontakt med komponenten som fungerar som den ska. Inga felkoder fanns på den. Däremot abs sensor vänster bak. Löste felet själv till en kostnad av 1200 kronor istället för 62000.
VARNINGEN för Bilia och deras Care By Volvo, rent utsagt kriminella, kräver pengar på potentiella skador som inte är skador när man ska lämna tillbaka bilen. Fick dom att skriva på underlag att dom inte ska debitera för vissa kostnader för att sen ångra sig, Tråkigt att Volvo får sitt varumärke nedsvärtat via Bilia.
Vilken dåligt bilaffär, köpte en bil där och lämnade tillbaka 4 gånger pga fel. De vill inte ger mina pengar tillbaka och jag fått faktura för reparation! helt otroligt!
Smidigt proffsigt, sympatisk ödmjuk säljare Welat Kartal
Lämnade in bilen hos Bilig Group Segeltorp för att bilen larmar för chassi fel när det är minus grader ute. Efter att Bila undersökt bilen ringer dom och påstår att luftbälgarna på båda sidorna bak gått sönder och de hade i sin tur dragit med sig kompressorn som enligt dom också var trasig. För att åtgärda allt detta ville Bilia ha hutlösa 70.000kr! Jag kan inte mycket om bilar men i mina öron lät det helt otroligt så jag lämnade därför in bilen hos min lokala bilverkstad som konstaterade att båda luftbälgarna faktiskt var OK och även kompressorn fungerade helt felfritt. Däremot var det glapp i en jordkabel som min lokala verkstad bytte ut. Efter bytet av jordkabel fungerar nu bilen felfritt igen. Pris för byte av jordkabel & felsökning 2.700kr Aldrig mera Bilia!
Katastrofalt dålig bilförsäljning... beställer svarta fälgar till min RAV4 , när bilen ska levereras står den på vanliga lm-fälgar med lite svart på insidan..säljaren blir aggressiv när jag ifrågasätter, och börjar ljuga om att jag beställt de fälgar som kunde komma först, sen att svarta fälgar skulle kosta över 50 tusen (kostar 26 tusen) , han vägrar erkänna att det blivit fel...när han blir hotfull väljer jag att gå därifrån utan bil. Toyota i Kungens kurva var bra förut, men nu har de verkligen sjunkit till bilnasare på nåt halvskumt biltorg.. Sorry, aldrig mer.
Rörigt, mekar som går om kring och snackar... med varandra, alltså. Kaos på "kundparkeringen", krockade bilar, övrsnösde bilar, nya bilar om varandra och inga lediga platser. Hade bokat tid för mindre krockskada, bilen ficka jag ställa på övre parkeringen utanför bilförsäljningen, där stod den obevakad i FEM dar, dygnet runt, innan den togs in för reparation. Bokade en hyrbil, fick givetvis fel modell, spräckt vindruta och ostädad. Min bil klar 3 dar försent mot utlovat. Men den kom ju inte bort iallafall, som på Macken med Roy och Roger.. Kort sagt: ABSOLUT sämsta bemötande nånsin för mig och så klart, never more Bilia.. Finns överstrukna stjärnor, btw?
Har nu lämnat Bilia Lund som kund efter återkommande dålig service. Har vid flera tillfällen inte hört av något under hela dagen när jag lämnat in bilen på service eller reparation, för att komma på eftermiddagen för att hämta den och då har de inte åtgärdat problemen eftersom "de inte fick tag på mig", trots att de inte försökt. Sist fick jag vänta över två timmar på ett hjulskifte.. Upprepat nochalant beteende, så jag vet inte ens varför jag fortsatt gett dem chansen i över fem år.
Fick mig att tappa lusten att äga en Volvo, orsakade skador på min bil som krävde omlackering, lämnade in bilen på nästa klåparföretag som lackade bilen, ännu fler repor i bilen, fick därefter en rekond betalat av bilia av ett företag som inte gjorde ett ordentligt jobb....Man blir bara matt, vart finns den professionella stoltheten ?
Denna verkstad är ett stort skämt! Boka inte tid där. 2 ggr har jag fått min tid avbokad samma dag pga att teknikern sjuk, ena gången fick jag inte beskedet förrän jag åkt dit på morgonen. Ingen ursäkt el erbjudande om ny tid. De ggr jag ”lyckats” lämna in bilen har de gjort ett uselt jobb
Köpte min BMW iX hos BMW Bilia Segeltorp. Deras eftermarknad i form av verkstad och service är minst sagt under all kritik. Det är helt omöjligt att komma i kontakt med verkstaden och de återkommer aldrig efter att man frågat om det. Har haft min nya bil på verkstaden i drygt 2,5 månad för ett garantiärende och får ingen återkoppling över huvud taget. Kan verkligen inte rekommendera BMW Bilia Segeltorp.
Bilförsäljningen fungerar inte! Skulle köpa en bil men inga försäljare tillgängliga. Dom satt i ett hörn och fikade. Jag gick fram för att fråga om någon försäljare var ledig. Dom pekade och sa att han gått ditåt. När jag vände för att gå skrattade dom bakom min rygg
Pontus en stjärna i hjälpsamhet på skadeavdelningen. . Fick komma direkt med bilen som sprayats med fult ord på ena sidan. Han fixade lätt som en plätt.
Otroligt uselt företag på alla nivåer. Lämnade min bil för reparation (kollade tyvärr inte omdömen först) och när jag besiktigade den några månader senare så upptäckte man att man struntat i att justera strålkastarljuset och lacken var under all kritik. När jag reklamerade blev stämningen närmast hotfull och jag tvingades betala två självrisker. Ofattbart att inte företaget konkat och att Bilias centrala ledning låter det fortsätta.
Gjorde min första Daciaservice hos bilia och jag är förvånad hur ett så stort företag kan bete sig och bemöta sina kunder så illa. Vid servicen så skulle även pumpen till spolarvätskan repareras och efter samtal med bilias mekaniker så kom vi fram till att han skulle börja med att byta säkringen för att se om problemet låg där. När jag hämtade bilen fick jag höra att den här modellen inte hade någon säkring för spolarvätskepumpen och att jag behövde komma tillbaka för en felsökning som skulle kosta 3000+kr. När jag sen skulle boka en ny tid så fanns det inga i närtid. Lyckades då få en tid på en annan verkstad som på 5 min lyckades byta säkringen som enligt bilia inte finns för några hundralappar. Det är tydligt att bilia försöker lura sina kunder och håller på med bedrägeri! När jag sedan ringde verkstaden fick jag ett väldigt kort och otrevligt bemötande där personen jag pratade med la på i örat på mig. Så inte bara att bilia försöker lura sina kunder som har inget intresse av att bemöta det eller ställa saker till rätta när dom väl blir påkomna heller.
Jättebra service. Christian Hadad hjälpte mig mycket. Snäll mot kunder. Han kan jag lita på
Alltid lika trevligt att besöka Fick bästa service av säljare Denis och Mevlut Snabbt och smidigt även verkstaden Minns inte killarna tidigare Men senast fick hjälp av Daniel Rekommenderas starkt hela BMW Bilia Segeltorp!
Bästa säljare!!! Fantastiskt bemötande oavsett tiden på dagen. Glad, lyssnande. Är super nöjd! Tack Maja.
Bilen lämnades in i ett försäkringsärende, trafikskada. Tid för reparation bokades in men sent på eftermiddagen dagen innan inlämning ringer verkstaden och säger att de behöver flytta min tid då de inte kommer hinna med. De föreslår då att flytta fram mig en dryg månad vilket jag finner märkligt, ska de flytta fram alla kunder en månad då eller hamnar jag sist i deras lista, oklart! Dock är detta inget jag accepterar utan begär att få komma in tidigare vilket "plötsligt" går att lösa. När jag lämnar in bilen så beräknas reparationen ta 7 dagar vilket jag kändes lite i överkant för denna skada, detta är något som framgår av dokumenten samt att jag får en hyrbil av försäkringsbolaget under denna tid. Dock påtalar personen som tar emot nycklarna och mitt ärende som sista kommentar att "du får nog räkna med att det tar några extra dagar". Detta var inget jag reagerade på för än jag var på väg hem, vad sa han egentligen!? När dag 7 hade kommit och jag förberedde mig på att åka och hämta bilen på eftermiddagen, hade planerat i arbetskalender så det skulle lösa sig, då verkstaden stänger 17.00 så får jag ett sms typ 1 1/2 timme innan att de inte kan lämna ut bilen utan flyttar fram det ytterligare 5 dagar. Lätt irriterad ringer jag upp och försöker förstå varför, och hur kunde de inte veta detta för än timmar innan stängning/utlämning? Ingen vet varför, ingen kan svara på något, bara att nytt beräknat datum är 5 dagar framåt. Man hävdar även att det alltid varit det datumet som gällt vilket inte är sant. Så när ytterligare 5 dagar har gått och jag inte hört något, och med tanke på hur det sköttes tidigare så kontaktar jag verkstaden för att höra om den är klar. Ringde först på förmiddagen utan att komma fram till någon - Ingen svarar. Ringde åter på eftermiddagen utan att komma fram - Ingen svarar, kopplade mig till Bilias centrala telefonist var på hen sa att personal X och Y fortfarande var anträffbar (ca. 16.00). Bra koppla mig till någon av dem svarar jag - Inget svar. Jag ringde åter upp Bilias centrala telefonist och förklarade att ingen svarade var på hen bad mig hänga kvar i luren medan hen ringde upp X och Y. Hon återkom sen med beskedet att även hon inte får något svar. Jag frågar henne "lätt irriterad" hur man kan bedriva en verksamhet utan att svara eller kommunicera med kund!? Telefonisten förstod min frustration men sa att hon kunde lämna ett meddelande om att de skulle återkoppla till mig direkt dagen efter - vilket ingen gjorde! Jag ringer åter tillbaka, ca 10-11 tiden - Ingen svara! Jag tar åter igen kontakt med Bilias centrala telefonist varpå jag förklarar allt ovanstående varpå hen ber mig hänga kvar medan hen tar kontakt med verkstan - Inget svar! Telefonisten säger då att vi kan återigen lämna ett meddelande och denna gång lämnar hon till samtliga, även verkstadschefen - Ingen återkoppling från någon! Strax efter 15.00 får jag ett sms om att bilen är klar att hämta. Ingen har alltså då vågat eller orkat bemöda sig att kontakta mig och förklarat läget - Kan man sammanfatta det på annat sätt än uselt! När jag hämtar ut bilen förklarar jag allt ovanstående varpå hens kommentar är att de är kort om folk. Vilket är en förklaring men ingen ursäkt. Simpel logik: Om 10 mekaniker gör 40 bilar i veckan så gör 5 mekaniker 20 bilar i veckan! Ta inte in kunders bilar om ni inte kan hålla det ni lovar. Då detta var ett försäkringsärende och jag hade rätt till hyrbil kan man ju fundera på om jag som kund ska behöva ta den extra kostnaden som uppstår i och med att verkstaden dragit ut på det!? Man kan ju också fundera på om verkligen alla delar som enligt specifikationen var bytta var nödvändiga utifrån skada, jag är tveksam. Sist men inte minst fick jag ett mail från Bilia som man vanligtvis får där man ska fylla i hur man upplevde servicen. Detta är något jag sällan eller aldrig gör men valde denna gång att skriva en kritisk men ärlig sammanfattning. Detta var någon som Bilia Vinsta tog åt sig av och kontaktade mig via telefon, dock var detta under min arbetstid så jag hade inte möjlighet att svara men hen lämnade ett meddelande och att hen skulle återkomma på måndag (detta var på fredag). Gissa, tror ni att någon ringde på måndag - Nej! Känns det igen - Ja! :) Då jag ville följa upp detta tog jag själv kontakt med verkstaden igen under tisdag - inget svar, under onsdag - inget svar. Så är du som person konflikträdd, har social fobi, ångest att prata i telefon och absolut inte bråttom. Om du värderar andras tid högre än din egen då är detta verkstaden för dig. Men för oss "mellanmjölk", välj något annat.
Jag kan inte tänka mig något sämre kundbemötande. Kl 07.00 körde jag ner i Bilias garage i tron om att byte av vinterdäck och vindrutebyte maximalt kommer att tar 30 minuter. I garaget vet jag inte vart jag ska ställa min bil, det är ett virrvarr av våningar och arga bilister som tutar när man tvekar och ingen personal som slussar mig rätt. Slutligen springer en stressad personal förbi och hänvisar en parkeringsplats. På serviceplan blev jag pekad mot en skärm där jag ska registrera mitt reg. nummer. Av datorn blev hänvisad till servicedepå nr 27 som är tom och ingen mekaniker tog emot mig. Inne i ett bås hittar jag en oförstående person som undrar vad jag gör i servicehallen. Han tar ut mig i receptionen igen där en sur farbror skriver in min bil i systemet. Totalt har jag vid det här laget varit inne i Bilia 40 minuter. Jag får nu veta att serviceteknikern som ska serva min bil inte börjar jobbet förrän kl 09.00. Receptionisten vet inte hur länge någonting kommer ta, teknikern kommer in kl 9.00 och det finns ingen att fråga före dess. Min vindruta kommer inte heller att bytas för jag har skrivit "stenskott" och inte "spricka". Receptionisten gör det klart att jag får skylla mig själv för det är ju självklart otroligt stor skillnad mellan stenskott och sprickor. Jag får också veta att jag kan glömma att byta ruta för glasmästaren är fullbokad. De kan inte heller lägga på några tilläggstjänster som tex. städning av bilen. En timme senare går jag ut från Bilia, utan att veta när bilen blir klar, vindrutan kommer ej bytas och bilen kommer ej städas. Jag promenerar 8km hem och sitter nu och väntar på att höra något från Bilia. Hur kan en permiumtjänst vara så urusel? Vi har nu kört Volvo i 3 år och varje erfarenhet av Bilia gör mig arg. När vi körde Mini Cooper och använde oss av BMWs service gick allt ovanstående på 20 minuter och man åkte därifrån med ett leende på läpparna. Jag vill byta från Volvo till BMW - enbart för att Bilia är så fruktansvärt dåliga. Skärp till er Bilia!
Däckbyte igår på min sprillans fabriksnya Volvo XC90 som jag hämtade ut för bara några veckor sedan. När kommer tillbaka är bilen inparkerad så att det varken går att köra rakt fram eller bakåt, och den står inte i någon parkeringsruta trots att sådana fanns lediga. Lyckas luxera ut bilen men när jag vänder en sista gång så går den in i en sned pelare som backningsradarn eller jag inte noterade. Påtalar detta och parkeringen direkt och däckkillen rycker på axlarna och säger att går ju bra att köra hem ändå. Han fortsätter med att klockan är ju halv 5, det här får du ta själv med ditt försäkringsbolag och att den som kör, dvs jag är fullt ansvarig. Fortsätter sedan med att säga att det lilla trånga garaget de har är egentligen inte till för bilar (?) 😳 Hör av oss till hans chef som säger samma sak och inte ser att de har gjort något fel. Tilläggas kan att detta är den sjätte fabriksnya Volvon vi har köpt genom åren både privat och som företag och vi har haft en fantastisk bra och samma säljare för alla bilarna. Dock aldrig mer med sådan usel service kopplad till sig och sådant nonchalant bemötande 😢
Platser 162
Bilia Lexus Stockholm Norr
4.8 av 452 omdömenBilia Lexus Stockholm Söder
4.8 av 223 omdömenBilia Lexus Malmö
4.8 av 173 omdömenBilia Nacka BMW
1.7 av 29 omdömenBilia Segeltorp Volvo
2.4 av 27 omdömenBilia Haga Norra Volvo
1.4 av 25 omdömenBilia Segeltorp BMW
2.0 av 23 omdömenBilia Vinsta Volvo
2.7 av 9 omdömenBilia Kungens Kurva Toyota
1.3 av 9 omdömenBilia Lund Volvo
2.0 av 8 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bilia har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Ok
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Reco anser att företaget har en okej trovärdighet utifrån möjligheten att verifiera kundrelationen samt andelen tillfrågade kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg