Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Bilia

Omdömen totalt

1 027

Snittbetyg

4.3
Ok
Skriv ett omdöme

1027 omdömen om Bilia

Sedan starten 2008
Visar 1027 omdömen med 4.3 i snittbetyg
Ramin A
Skrev om Bilia Kista Mercedes-Benz Bekräftad företagssida

Jag vill starkt avråda från att lämna bilen på denna verkstad. Min bil fungerade utmärkt när jag lämnade in den för service, men vid hämtningen lät AC:n som en traktor. När jag kom tillbaka för att få en förklaring hittade de på plötsligt ett fel och tog betalt för det. Jag känner mig lurad och har helt tappat förtroendet för denna verkstad.

Bengt Jan B
Skrev om Bilia Lund Volvo Bekräftad företagssida

Hade bokat tid för hjulbyte. Möts av ganska ointresserad tjej som är hårt sminkad, lösögonfransar och Botox i läpparna. Berättar om mitt ärende och passar på att fråga om det går att ordna så att sommardäcken krängs av från fälgarna och att jag kan ta med dom hem. Svaret blir ”det vet inte jag, det får du prata med dom på verkstaden om”. Tänker att jag struntar i det ändå och går och sätter mig. Studerar tjejen som mest sitter och gäspar och är väldigt intresserad av sina naglar. Behöver dock inte vänta länge förrän bilen är klar och blir förvånad över snabbheten. När jag ska hämta ut bilen så står det en kille som troligtvis är från verkstaden bredvid och jag passar på att fråga honom om att kränga av sommardäcken, får då helt plötsligt svar från tjejen att man bara har 20 minuter på sig att byta hjul. Det hade väl hon kunnat upplysa mig om redan när jag frågade om möjligheten fanns. Får frågan om hur det ska betalas och jag säger på faktura eftersom det är en företagsbil. Då stönas det och pustas och får höra att det måste tas en kreditupplysning, jag frågar då varför eftersom man redan har alla uppgifter och tidigare har det fakturerats. Får besked om att det ska kosta 1295 kronor för skiftet och förvaring 6 månader men i nästa andetag får jag frågan om vilken årsmodell det är på bilen, trots att det borde synas på skärmen framför henne. Sedan säger hon själv att det är en 2022 och då blir priset 1495 kronor. Jag frågar naturligtvis varför och får besked att det är dyrare med en nyare bil. Oavsett om hjulen är från en bil från 2022, 2025 eller 2010 borde väl rimligtvis kostnaden vara densamma, varför ska det skilja? Ifrågasätter detta men får bara en snäsning tillbaka. Betalar med kort och begär att få min bilnyckel så jag kan komma därifrån fortast möjligt. Sommarhjulen får vara kvar fram till våren hos Bilia men sedan blir det inget förnyat förtroende för det har man sett till att man inte är värda. Det finns andra aktörer som säkerligen vill ha mig och mitt företag som kund.

Filippa P
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Jag har tyvärr bara dålig erfarenhet av Bilia Segeltorp. Framförallt skadeverkstad på Bilia Segeltorp. När man ringer upp tar det evigheter att komma fram efter att växel kopplat över en. När man äntligen kommit fram möts man av personer som är trötta, slöa och till och med kan be en vänta för de har kund eller annat. Väntar i upp till 20 min innan jag lägger på och för ringa om med start till växel etc. Bilen som hade mindre skada har behövt stå där i lite mer än 2 veckor. Upplever generellt inte att dom har en bra struktur och ornding för att få bra flyt och effektivitet i sin arbeten på varken skadeverkstad eller service verkstad. Dom skull behöva se över ledarskapet på hela Bilia Segeltorp i flera led för att få ordning på fleratalet delar så helt uppenbart verkar brista, så som t.ex. kundbemötande, upplägg i processer och standarder på verkstäderna, uppföljning av kundnöjdhet och utvärdering av utförda arbeten m.fl.

Jens Ole L
Skrev om Bilia Lund Volvo Bekräftad företagssida

Sämste service nånsin Idag var jag och kolla på en nyare bil hos Bilia i Lund som jag kunde vara intresserat i att köpa . Jag har själv en likadan som är 3 år gammal som jag tänkte byta ut då jag kör en del mil varje år. Bilen jag tittade på kostade strax över 800000. När jag kom in i bilhallen var det en del bilsäljare runt vid olika skrivbord. Det stod 3 säljare och pratade med varann bara några meter från den bil som jag ville titta på. Jag gick runt vid bilen, öppnade dörrar, satte mig in i bilen och hade ganska stort intresse för bilen. Det räckte dock inte för att någon av dem 3 säljare tyckte det var lönt att prata med mig så jag gick runt och kollade vad dem annars hade för bilar på lager men ingen övriga säljare kom fram till mig och ville sälja nått. Man hade i övrigt en dålig känsla när man gick runt där. Det var trångt mellan bilarna och allmän tråkig stämning. Jag brukar att handla mina bilar på Rejmesbil i halmstad. Servicen och mottagandet där är som natt och dag om man jämföra med Bilia i Lund. När man kommer in i billhallen på Rejmesbil i Halmstad kommer där ganska omgående en medarbetare fram och tar emot dig. Bilhallen är inbjudande och servicen är superbra både när det gäller bilsäljare och i bilverkstan. Kan tycke att det är otroligt att där på företag som säljer samma sak kan vara en sån stor skillnad på upplevelsen. Bilia i Lund borde åka på studiebesök hos Rejmesbil i Halmstad och lära lite om service. Snart kommer jag att köpa min nya bil hos Rejmesbil i Halmstad och det ser jag fram emot.

Carina J
Skrev om Bilia Kungälv Volvo Bekräftad företagssida

Servat min bil på Bilia i Kungälv i flera år. Samt haft bilen på skadehantering efter påbackning vid två tillfällen. Alltid lika trevligt bemötande, varje gång. Mycket kompetent personal. Skadehanteringsavdelningen är suuuuper. Hon är otroligt kompetent, kunnig, hjälpsam och helt fantastisk. De som servar bilen bemöter en också mycket bra. Jag ställer frågor och de svarar, förklarar och lyssnar. Personal vid disk, också trevligt bemötande. Jag har haft mest kontakt med Miriam på Skadehantering: Miriam, du är bäst! Resa, som servade min bil senast: Du är grym, tack för ditt engagemang och svar på mina frågor. Håkan, som återlämnade bilen till mig: Gick igenom alla papper, förklarade och är urtrevlig. Tack från mig med Volvo V60 ;) Rekommenderas varmt.

Aleksander C
Skrev om Bilia Haninge Volvo Bekräftad företagssida

If you consider to buy a new car, I would recommend to select another dealer: in the case of any troubles with that car you would be alone, the dealer will not provide any help. I have picked new XC60 recently and got issues with the car from the very first day: blocked rear door and wrongly functioning blinkers. When I contacted dealer, they said "we are so sorry" and that is it. We have sold you broken car, but you deal with your problems on your own. The sales representative — a nice person, but with really little knowledge about the product he is selling. Clearly, not enough education about Volvo cars. 3 weeks after picking up broken car I'm still driving it with mentioned issues.

Peter L
Skrev om Bilia Haninge Volkswagen Bekräftad företagssida

Bytte däck 20/10 på en caddy. Tog 35 minuter ( På våran tidigare gummiverkstad så tar det max 5 min) När jag sen rullar ut på 73:an Nynäsvägen så larmar den om lågt däcktryck, fick fylla på samtliga däck Helt Miserabelt att det ska ta sån tid och inte rätt lufttryck i däcken 🤬

Martin L
Skrev om Bilia Haninge Audi Bekräftad företagssida

Ingen bra upplevelse av bilköp här. Köpte en Audi och fick ej korrekt info av säljaren. Förstagångsköpare av elbil och man borde sätta sig in i hur dessa fungerar innan köp. Trots att det saknas vissa saker som borde ingått efter att frågor ställts och säljare konfirmerat att det finns på denna bil. Audi är en bra bil men inga mer köp här.

Mattias B
Skrev om Bilia Täby Volvo Bekräftad företagssida

Provkörde fin bil. Kommer tillbaks, då meddelar säljaren att bilen tyvärr har sålts medan jag provkörde den. Man blir inte helt glad.

Kent Lennart J
Skrev om Bilia Luleå Mercedes-Benz Bekräftad företagssida

Var in med bilen för byte av huvudbränsle pump. Låter som en tvättmaskin i tanken. Med påföljd att spridarna slamrar för att det kommer in luft i bränslesystemet. Hämtar bilen & felet består. Talar om vid kundmottagningen vilken symtom den har ändå nedskrivs ej något om spridarna. Varit in 2ggr för åtgärd, inget händer. Skall in en gång till???

Paul Richard S
Paul Richard S
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Servade min Qashqai här för premiumpris. Upptäckte en punktering när jag rullade hem ifrån verkstaden som definitivt inte fanns där innan då en 6cm stålspin satt fast i däcket. Serviceteknikern svarade inte på mail och när jag ringde blev jag inte bemött med någon förståelse. Kommer aldrig återkomma som kund. Obs! Kundervice hörde av sig på google där recensionen ligger och ville att jag skulle kontakta dem vilket jag gjorde. De skickade mailet vidare till Bilia Segeltorp som inte svarade alls på 2 veckor. När jag låg på skickade de mailet till verkstadschefen som i princip svarar: "Goddag yxskaft!". Det ser alltså bara bra ut på papperet att kundservice ber en att återkomma. I verkligheten bryr de sig inte och därför kvarstår mitt omdöme.

Skrev om Bilia Group AB Bekräftad företagssida

Helt ok. Leasar en bil Bilia och har köpt en via Bilia Outlet.

Stefan Olov Fredrik J
Skrev om Bilia Lidingö Volvo Bekräftad företagssida

5000 kr för en felsökning. Som dessutom inte gjordes eftersom mekanikern redan innan visste vad felet var. Dessa auktoriserade verkstäder till Volvo har fri prissättningen.

Angelica J
Skrev om Bilia Haninge Volvo Bekräftad företagssida

Katastrof, slappt bemötande, mekaniker som inte tar ansvar för reparationer som gjorts och skyller på varandra eller lämnar ut bilen igen trots samma fel fortfarande…

Christian K
Skrev om Bilia Group AB Bekräftad företagssida

Fick hjälp med felsökning och byte av tändningslåset på min Volvo v70 2008 Lämnade in bilen och de tog ut en felsökningsavgift på 3000:-. En erfaren bilmekaniker borde veta att det är tändningslåset utan att ta ut en felsöknings avgift och gjort bytet direkt. Felsökning med instrument gav inget. Bytet av tändningslåset kostade mig nästan 10000:- inkl felsökning 3000:- Jag går aldrig till Bilia längre. Bilia är till för de med leasing bilar eller företagsbilar där användaren av bilen slipper betala verkstadsnotan. Jag har bytt till Hagmans Bilservice

Stefan E
Skrev om Bilia Luleå Mercedes-Benz Bekräftad företagssida

Företagsbil Stod inte för överenskommet pris. Plussade på både det ena och det andra. Fick även lämna in bilen i efterhand hos saneringsföretag för att andra företag/mekaniker inte ville skruva i bilen, då allt var nedgrisat med olja. Rekommenderas inte.

Alf Elis Emanuel L
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Extremt otrevlig telefon servicen, anställda bad mig att "avakta jag har kund" när jag skulle beställa en reservdel till bilen. Så jag satt kvar och väntade i ca 17 minuter på nått sorts svar som aldrig kom. Otrevliga via mobil

Jacob Anton Georg J
Skrev om Bilia Nacka BMW Bekräftad företagssida

Största skojarna man varit med om. Deras mekaniker måste vara utbildade på Harvard för de har ett högre timpris än advokater och läkare. Tar dubbelt så mycket betalt för samma jobb som andra auktoriserade Toyota-verkstäder men kan inte förklara varför samma material och arbete kan ha sånt påslag. Tar även ut en hutlös felsökningskostnad på 3000 kronor för en diagnos som tar tre minuter att göra. Undvik till varje pris!

Karl-Axel Tore W
Skrev om Bilia Nacka BMW Bekräftad företagssida

Överväg inte ens att serva bilen hos Bilia i Nacka. Efter en bekräftelse från deras tekniker att vi var välkomna att lämna bilen på service, blir vi en vecka senare uppringda av teknikern. Då fick vi besked att han inte kunde ta bilen den aktuella dagen, eftersom det var helgdag dagen efter. Att överhuvudtaget kommunicera med honom kräver stort tålamod och gott om tid. Vi fick ringa fem olika samtal (växel olika kollegor) innan vi fick ett nytt nummer till ”vår” tekniker. Han ringde aldrig tillbaka, trots både mail och tekefonmeddelande. Stor frustration och en känsla av maktlöshet.

Mattias P
Skrev om Bilia Nacka BMW Bekräftad företagssida

Jag har utfört service och bytt däck här och måste säga att Bilia i Nacka inte är helt smidiga att ha att göra med. Framförallt är det klurigt med var man ska ställa bilen, hur man anmäler sig.

David F
David F
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Jag hade länge gått hos Mekonomen men sedan jag för ett år sedan började lämna in min Volvo hos Bilia blev jag sjukt imponerad över hur service minded och proffsiga de är på Bilia. Snygga fräscha lokaler. Plats att jobba och bra kaffe medans man väntar. Bättre priser och i allmänhet känner jag mig mycket tryggare här än i någon annan bilverkstad jag varit på.

Demir S
Skrev om Bilia Segeltorp BMW Bekräftad företagssida

Axel Bertlin är riktig kung tveka inte att höra av er till honom rekommenderar starkt jätte trevligt bemötande och professionell!!

Alireza E
Skrev om Bilia Nacka BMW Bekräftad företagssida

Bilia i nack. Toyota av delning. Jag rekommenderar att aldrig vi ska komma tillbaka hit. Det här är sämsta företag som jag set mitt live 2025-05-06 på grund av en växellåda packning jag fick vänta tre veckor kostnaden var dubbelt så mycket ändå andra billiga. Skillnaden var bara 260 kr Tänk om du köper mer delar eller en dyraste del varning

Folke K
Skrev om Bilia Haga Norra Volvo Bekräftad företagssida

Service på Bilia Haga Norra är inte något vi gör om. Förutom extremt dyr service och felsökning, där olika indikationer som anges av oss på att kopplingen kan behöva ses över/bytas, skulle resulterat i en felsöknings avgift på flera tusen kr per indikation vi nämner, totalt 13 000 kr bara för att felsöka! Återkoppling på frågor om t ex pris eller om viss däcktyp finns i lager får man inte heller om man försöker maila/ringa. Det visar sig att teknikern är sjuk och ingen bevakning finns hos företaget eller hos någon kollega på att frågorna behöver klaras ut före besöket.Nu blir det lokala verkstaden i fortsättningen!

Marie M
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Efter att ha varit på många bilfirmor kom vi in till Lexus Sthlm Norr. Där vi stötte på Fuat Cetinkaya som var otroligt trevlig och professionell. Vi har aldrig upplevt den servicen någon annanstans. Han bjöd på fika och kakor på plats. Det kändes riktigt bra. Oavsett om min man ville ha en tysk bil. Så valde vi tills slut att köpa en bil från Fuat. Vi är grymt tacksamma över den hjälpen vi fick. Dessutom vill vi höja Hosep Ofanis som hjälpte oss med ett keramiskt lackskydd till vår nya bilen. Den lyser nu. Vi vill tacka er två och har rekommenderar er till nära och kära!

David M
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Kom in till Lexus då jag och min bror var på flera andra varumärken under samma dag. Vi var jakt ute efter familjebil. Väl inne på Lexus Norr stötte vi på Fuat Cetinkaya som var otrolig proffsig! Han bjöd på fixa och förklarade historian om Lexus. Han kändes genuin och äkta! Efter mycket skratt, skrev vi under och familjebilen blev en 450h+. Vi vill tacka Fuat Cetinkaya och Hosep Ofanis för deras fantastiska bemötande och service. Hosep rekondade bilen och det blev riktigt schysst, är otroligt NÖJD. Rekommenderas dessa herrar till alla som svänger förbi Lexus Stockholm Norr. Bra rekrytering av Lexus!

Sebastian Anders A
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Grymt bra omhändertagande av Fuat som dels hjälpte mig att få min gamla bil såld och den nya levererad proffsigt, sen ytterligare ett stort tack till Hoseph som såg till att nya bilen var i ett utomordentligt skick när den levererades. Mycket nöjd kund hos Lexus Stockholm Norr.

Claes Håkan Gunnar W
Skrev om Bilia Haga Norra Volvo Bekräftad företagssida

Boka aldrig service på Bilia Haga Norra! Hade en skräckupplevelse med den sämsta kundservicen jag någonsin upplevts, ni måste bara läsa, helt otroligt! För det första, när man ringer och ska boka en årsservice på Volvobilen så kan de inte uppge pris i telefonen eller se till att det skickas när de tagit reda på det!? Vi bokar ändå en standard service. När vi kommer med bilen säger den så kallade serviceteknikern, jaha, dags för kamremsbyte idag. Kamrem frågar vi, bilen har gått drygt 10 000 mil, låter tidigt? Teknikern säger, men det står det i datorn... kollar och säger, ojdå, ja det har ni rätt i, det är för tidigt. Då slapp ni en kostnad på 23 000, nu blir det bara 12 000 kr! Vi blir inte gladare för 12 000 och frågar varför. Jo, två filter ska bytas också. Inget vi visste om så vi frågar om det. Visar sig att de ska bytas var 6 000 mil. men bilen har inte gått över 12 000 ännu. Då säger teknikern att filtren ska bytas när man ser att sträckan kommer passeras. Han säger också att filtren aldrig bytts på bilen. Vi frågar hur han vet det. Han säger att han ser i systemet att det inte gjorts, hade stått i datorn då säger han. Men nu kommer det värsta, helt plötsligt säger teknikern, Jag har inte tid att prata service med er, ska ni serva bilen eller inte?! Vi blir helt paffa, det var så otrevligt sagt så t.o.m. hans kollegor reagerade på hans otrevliga ton. Då sa vi, NEJ vi ska inte serva bilen här och åkte därifrån. Valde en annan verkstad som var trevliga med kundservice och dessutom betydligt billigare! Kollade också upp det teknikern sagt om att filtren aldrig hade bytts. De hade de visst bytts och det var loggat i datasystemet för Volvo service så utöver extremt otrevlig så ljög han oss också rakt upp i ansiktet! Serva aldrig bilen på Bilia Haga Norra. De är extremt dyra, otrevliga och verkar ha total avsaknad av kundservice och totalt ointresserad av mig som kund! Finns massor med seriösa alternativ till betydligt lägre priser där man får pris i förväg och ett trevligt och kompetent bemötande till skillnad mot Bilia Haga Norra.

Thomas H
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Hosep!! Vilken kille. Han har gjort vår Lexus så otroligt fin! Lackbehandlingen blev lysande. Och nu tvätten och städning inne. Jätte bra gjort! Och bemötandet överhuvudtaget är väldigt trevligt och professionellt! Mattias som sålde bilen är väldigt bra att ha att göra med. Svarar på alla frågor; och de är många speciellt kring CarPlay!

Lars Erik R
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Köpte en ny Lexus NX450h. Blev proffsigt bemött från första stund. Allt från första möte till leverans. Mycket nöjd med bil, bilfirman och säljaren. 5 stjärnor!

Koorosh S
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Fuat är definitivt en av de bästa bilsäljarna som jag har träffat. Han är mycket trevlig och behaglig person och tar hänsyn till kundens önskemål. Han sätter kunden i centrum och har en aktiv roll under hela säljprocess och besvarar och reder ut alla punkter och problem. Det känns trevligt och tryggt att köpa en bil som säljs via Fuat-

Muhammed Akif Ü
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Very very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. I said okay for diagnosis. He called later and told me it will cost 4000 SEK if the problem is on cable and if on sensor it costs 5250 SEK for changing the sensor, he said he does not have time to fix the problem and later he would call another appointment time and he would report to the insurance. Already a month, no call, no insurance reporting, nothing and when i asked providing for diagnosis report, they said they did not record it. I was very angry and I called them and they refused to accept that I did not book any time with them. I dont trust them anymore. and please be careful about the price and customer approach. I hope this review will improve their service and be better in customer service. I am going to sell my BMW because of poor customer service and never buy any car from BMW until they change their mindset be better in service, never ever go to this workshop again.

Malin H
Skrev om Bilia Haga Norra Volvo Bekräftad företagssida

Leasade en bil med Bilua Personbilar som återförsäljare. När jag lämnade tillbaka bilen bröt de mot avtalet om oberoende besiktningsman. Bilias egen verkstadskille gjorde besiktningen, anmärkte på flera punkter och lämnade sedan hutlösa priser på hur mycket de skulle ta betalt för att fixa anmärkningarna. Inte så lite jäv där! Bilia skickade sedan en faktura och undlät sig att skicka specifikationer på vad fakturan gällde. När jag hörde av mig till Bilia och frågade efter specifikationerna fick jag först ett svar. Efter lite mer mailväxling ändrade de sig och jag fick ett nytt svar på vilka specifikationerna var. Inte så trovärdigt! Dessutom är det inte rätt att skicka en faktura på renoveringar utan att båda parter först är överens. Det sista dem gjorde var att begära ägarbyte utan att tvisten är löst. Jag har nu blivit tvungen att vända mig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp då jag efter flera försök till att lösa tvisten från mitt håll inte kommer någon vart eftersom Bilia själva inte är ett dugg intresserade av att komma överens och lösa tvisten så att båda parter blir nöjda.

Ulf Ö
Ulf Ö
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Kom in till Lexus återförsäljare i Täby och möttes upp av Fuat Certinkaya. Fuat lyssnade på vad jag var ute efter. Kände direkt att han inte bara ville sälja utan viktigast för honom att jag skulle bli nöjd och det blev jag verkligen. Vilken härlig kille, dessutom kunnig, professionell och bjöd på sig själv. Det blev en ny NX 350h som snart landar i Sverige. Fuat du borde hålla kurser i hur man bemöter kunder så bra är du min vän. Även Niklas och de övriga på Lexus var mycket trevliga och personliga! Tack till er ALLA ⭐️ Vi ses / Ulf Örblom

Kent K
Skrev om Bilia Group AB Bekräftad företagssida

Bilia certified är ett skämt, läs noga villkoren så ni vet vad som ingår. Man friskriver sig från i princip det mesta.

Marianne P
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Vi har leasat en Volvo härifrån. Det ENDA positiva är själva bilen. ALLT annat har varit kaos, från däckbyte till verkstad. Fått betala för "lånebil" tvärt emot kontraktet pga miss i kommunikationen, däck som inte fanns på plats trots att vi betalt för däckhotell mm mm. Orkar inte ens lista allt vi genomgått under denna leasingtid. Som exempel skulle vi åtgärda några saker innan bilen återlämnades. Besiktning gjordes före jul 2024. Bilen bokades in för att åtgärdas för dessa saker den 27/12 2024. Efter två veckor (!) hade de inte ens börjat arbetet! Blivit bemött mycket nonchalant varje gång. Nej tack till Segeltorp! Och om du vill leasa en Volvo, läs noga igenom återlämningsinstrukrionerna, de vill i princip ha tillbaka samma fabriksnya bil du hämtade ut tre år tidigare. Dessutom skulle den vara fulltankad! Vi fick så mycket att det räckte till närmsta mack när vi hämtade bilen. Det räckte iaf till deras egen mack, 50 meter därifrån... Älskade "vår" Volvo Jessica men resten (servicen) är rent skräp! Vi kommer ALDRIG ha med dessa människor att göra gen.

Julia Ida Laura F
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Otroligt dåligt. Blev bärgad hit i aug 23 pga fel på broms. De bytte bromsskivor. Mindre än en mån senare var det samma problem, felet var på bromsoket som kvarstod. Fick betala för två reparationer då! Nu 1år och 4mån senare är det samma problem igen! Kört ca 1200mil, ok ska tydligen hålla 10 000mil! De vill inte kännas vid felet utan hänvisar till 1års arbetsgaranti. Vägrar prata med firman min bil står på nu, jag ska själv bärga min bil genom hela stan för att de ska ”titta” på den. Så uppenbart att de skiter i sina kunder och kvalitet. Undvik detta ställe.

Michael G
Skrev om Bilia Segeltorp BMW Bekräftad företagssida

Varning: Undvik Bila BMW & Mini verkstad! Väldigt dåliga kundbemötande och garanterad sämsta tänkbara service jag har varit med om, två gånger. Första gången, vindruta byte, andra gången alu-fälgar reparation. Aldrig skulle jag rekomendera Bila BMW & Mini verkstad till någon. Jag kommer aldrig sätter fotten hos de igen. Varje besök kommer med garantier av besfikelser och sämsta tänkbar service du kan tänka dig. Oseriosa chefer som inte ta sitt ansvar och struntar återkoppling, det är klart att personalen fölljer efter.

Rozita A
Skrev om Bilia Kista Mercedes-Benz Bekräftad företagssida

Jag är otroligt besviken på både Mercedes-Benz och deras kundservice. Vi har ägt fyra Mercedes-bilar under de senaste tio åren, men den senaste erfarenheten har varit katastrofal. På grund av en trasig liten del står vår bil på verkstaden, och ingen tar ansvar eller ger oss några svar. Att påstå att delar inte finns tillgängliga är bara en ursäkt som visar ansvarlöshet. För oss har detta lett till stora problem, och vår familj befinner sig nu i en svår ekonomisk situation på grund av att bilen inte fungerar och vi inte får någon hjälp. Jag tycker att man borda tänka lite till innan man väljer sin bil då eftertjänst är mycket viktigt

Skrev om Bilia Kista Mercedes-Benz Bekräftad företagssida

Vi har väntat i över 7 veckor på att få bilen reparerad men får inget svar av verkstaden kring när bilen blir klar. VI HÅLLER PÅ I KONKURS PGA DETTA MEN BLIR IGNORERAD AV BILIA. KÖP ALDRIG EN BIL FRÅN DETTA FÖRETAG, VARE SIG DET ÄR PRIVAT ELLER FÖR FÖRETAG VARNING!!

Nima H
Skrev om Bilia Lund Volvo Bekräftad företagssida

På helheten upplevde jag att det var enormt dyrt och att servicen inte var så bra som priset. Hade bilen inne på service där de missade en felsökning de hade tagit betalt för vid bokningen. Servicen med byte av olja, filter och annat i basservicen kostade strax under 7000 kr och de tog 1600 kr för att byta bromsvätska. Fick skickat till mig ett antal filmer med förslag på ytterligare kostsamma åtgärder som jag tackade nej till. Veckan efter service fick jag en varningslampa i bilen och då skulle de ha 3600 kr för felsökning. Bytte då till Mekonomen och sparade 1600 kr på felsökningen direkt. Visade sig att det var en ledning som lossnat som Bilia inte tyckte de kan ha orsakat. Ganska tråkig upplevelse och sista besöket på Bilia för min del.

João Manuel D
Skrev om Bilia Lexus Stockholm Norr Bekräftad företagssida

Efter omfatande och oväntat motorhaveri på en så kallade 'premium'-bil (en Audi Cab) Lexus tillförlitlighetsberömmelse lockade oss men vi var försiktiga med att bestämma oss för nästa steg. Snabbspolning framåt: Fuat Cetinkaya överträffade alla förväntningar genom att tillhandahålla enastående information och service före och leverans (22 november 2025) av vår nya Lexus NX 450h+. Hans professionella och personliga egenskaper, att lyssna och möta våra behov och förväntningar är enastående. Han är mycket kompetent och vänlig. Vi rekommenderar varmt hans tjänster som Lexus Säljledare på Lexus Stockholm Norr

Munir Y
Skrev om Bilia Segeltorp Volvo Bekräftad företagssida

Undvik Bilia Segeltorp! Slarvigt och dåliga kundmöten på verkstaden . Jag lämnade foto besiktning och fick bekräftelse att de fick bilder. Jag väntade en månad för att lämna bilen men inget svar. Försökte att ringa de , men de svarade inte. Jag var tvungen att åka ditt och de sa att de inte fick bilder trots att jag visade bekräftelse från de. Jag fick annan tid för att åka ditt för foto besiktning. Skit dålig service

Karl K
Karl K
Skrev om Bilia Lund Volvo Bekräftad företagssida

Hej, Väldigt missnöjd med kommunikationen och extra fakturor Min upplevelse med Bilia Lund har tyvärr varit långt ifrån positiv. Kommunikationen har varit under all kritik – det är svårt att få klara besked och när man väl får svar känns det som att informationen inte är genomtänkt eller tydlig. Det känns som att man hela tiden får en ny överraskning istället för att få en tydlig och transparent bild av vad man faktiskt betalar för, framför allt i deras samarbete med Care by Volvo. Jag förväntade mig bättre service och ett professionellt bemötande från en så etablerad aktör som Bilia. Tyvärr lämnar denna upplevelse en bitter eftersmak, och jag skulle inte rekommendera någon att använda deras tjänster utan att vara extremt noggrann med vad som faktiskt ingår och vad som kan tillkomma.

Ladda fler omdömen

Platser 162

Visar: 20 av 162
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bilia har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Ok

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Reco anser att företaget har en okej trovärdighet utifrån möjligheten att verifiera kundrelationen samt andelen tillfrågade kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: