Jag vill starkt avråda från att lämna bilen på denna verkstad. Min bil fungerade utmärkt när jag lämnade in den för service, men vid hämtningen lät AC:n som en traktor. När jag kom tillbaka för att få en förklaring hittade de på plötsligt ett fel och tog betalt för det. Jag känner mig lurad och har helt tappat förtroendet för denna verkstad.
Bilia
Omdömen totalt
Snittbetyg
1027 omdömen om Bilia
Hade bokat tid för hjulbyte. Möts av ganska ointresserad tjej som är hårt sminkad, lösögonfransar och Botox i läpparna. Berättar om mitt ärende och passar på att fråga om det går att ordna så att sommardäcken krängs av från fälgarna och att jag kan ta med dom hem. Svaret blir ”det vet inte jag, det får du prata med dom på verkstaden om”. Tänker att jag struntar i det ändå och går och sätter mig. Studerar tjejen som mest sitter och gäspar och är väldigt intresserad av sina naglar. Behöver dock inte vänta länge förrän bilen är klar och blir förvånad över snabbheten. När jag ska hämta ut bilen så står det en kille som troligtvis är från verkstaden bredvid och jag passar på att fråga honom om att kränga av sommardäcken, får då helt plötsligt svar från tjejen att man bara har 20 minuter på sig att byta hjul. Det hade väl hon kunnat upplysa mig om redan när jag frågade om möjligheten fanns. Får frågan om hur det ska betalas och jag säger på faktura eftersom det är en företagsbil. Då stönas det och pustas och får höra att det måste tas en kreditupplysning, jag frågar då varför eftersom man redan har alla uppgifter och tidigare har det fakturerats. Får besked om att det ska kosta 1295 kronor för skiftet och förvaring 6 månader men i nästa andetag får jag frågan om vilken årsmodell det är på bilen, trots att det borde synas på skärmen framför henne. Sedan säger hon själv att det är en 2022 och då blir priset 1495 kronor. Jag frågar naturligtvis varför och får besked att det är dyrare med en nyare bil. Oavsett om hjulen är från en bil från 2022, 2025 eller 2010 borde väl rimligtvis kostnaden vara densamma, varför ska det skilja? Ifrågasätter detta men får bara en snäsning tillbaka. Betalar med kort och begär att få min bilnyckel så jag kan komma därifrån fortast möjligt. Sommarhjulen får vara kvar fram till våren hos Bilia men sedan blir det inget förnyat förtroende för det har man sett till att man inte är värda. Det finns andra aktörer som säkerligen vill ha mig och mitt företag som kund.
Jag har tyvärr bara dålig erfarenhet av Bilia Segeltorp. Framförallt skadeverkstad på Bilia Segeltorp. När man ringer upp tar det evigheter att komma fram efter att växel kopplat över en. När man äntligen kommit fram möts man av personer som är trötta, slöa och till och med kan be en vänta för de har kund eller annat. Väntar i upp till 20 min innan jag lägger på och för ringa om med start till växel etc. Bilen som hade mindre skada har behövt stå där i lite mer än 2 veckor. Upplever generellt inte att dom har en bra struktur och ornding för att få bra flyt och effektivitet i sin arbeten på varken skadeverkstad eller service verkstad. Dom skull behöva se över ledarskapet på hela Bilia Segeltorp i flera led för att få ordning på fleratalet delar så helt uppenbart verkar brista, så som t.ex. kundbemötande, upplägg i processer och standarder på verkstäderna, uppföljning av kundnöjdhet och utvärdering av utförda arbeten m.fl.
Sämste service nånsin Idag var jag och kolla på en nyare bil hos Bilia i Lund som jag kunde vara intresserat i att köpa . Jag har själv en likadan som är 3 år gammal som jag tänkte byta ut då jag kör en del mil varje år. Bilen jag tittade på kostade strax över 800000. När jag kom in i bilhallen var det en del bilsäljare runt vid olika skrivbord. Det stod 3 säljare och pratade med varann bara några meter från den bil som jag ville titta på. Jag gick runt vid bilen, öppnade dörrar, satte mig in i bilen och hade ganska stort intresse för bilen. Det räckte dock inte för att någon av dem 3 säljare tyckte det var lönt att prata med mig så jag gick runt och kollade vad dem annars hade för bilar på lager men ingen övriga säljare kom fram till mig och ville sälja nått. Man hade i övrigt en dålig känsla när man gick runt där. Det var trångt mellan bilarna och allmän tråkig stämning. Jag brukar att handla mina bilar på Rejmesbil i halmstad. Servicen och mottagandet där är som natt och dag om man jämföra med Bilia i Lund. När man kommer in i billhallen på Rejmesbil i Halmstad kommer där ganska omgående en medarbetare fram och tar emot dig. Bilhallen är inbjudande och servicen är superbra både när det gäller bilsäljare och i bilverkstan. Kan tycke att det är otroligt att där på företag som säljer samma sak kan vara en sån stor skillnad på upplevelsen. Bilia i Lund borde åka på studiebesök hos Rejmesbil i Halmstad och lära lite om service. Snart kommer jag att köpa min nya bil hos Rejmesbil i Halmstad och det ser jag fram emot.
Servat min bil på Bilia i Kungälv i flera år. Samt haft bilen på skadehantering efter påbackning vid två tillfällen. Alltid lika trevligt bemötande, varje gång. Mycket kompetent personal. Skadehanteringsavdelningen är suuuuper. Hon är otroligt kompetent, kunnig, hjälpsam och helt fantastisk. De som servar bilen bemöter en också mycket bra. Jag ställer frågor och de svarar, förklarar och lyssnar. Personal vid disk, också trevligt bemötande. Jag har haft mest kontakt med Miriam på Skadehantering: Miriam, du är bäst! Resa, som servade min bil senast: Du är grym, tack för ditt engagemang och svar på mina frågor. Håkan, som återlämnade bilen till mig: Gick igenom alla papper, förklarade och är urtrevlig. Tack från mig med Volvo V60 ;) Rekommenderas varmt.
Platser 162
Bilia Lexus Stockholm Norr
4.8 av 452 omdömenBilia Lexus Stockholm Söder
4.8 av 223 omdömenBilia Lexus Malmö
4.8 av 173 omdömenBilia Nacka BMW
1.7 av 29 omdömenBilia Segeltorp Volvo
2.4 av 27 omdömenBilia Haga Norra Volvo
1.4 av 25 omdömenBilia Segeltorp BMW
2.0 av 23 omdömenBilia Vinsta Volvo
2.7 av 9 omdömenBilia Kungens Kurva Toyota
1.3 av 9 omdömenBilia Lund Volvo
2.0 av 8 omdömenBilia Haninge Volvo
2.5 av 8 omdömenBilia Sävedalen Volvo
2.0 av 5 omdömenBilia Kista Mercedes-Benz
1.8 av 5 omdömenBilia Södermalm Volvo
2.8 av 4 omdömenBilia Lidingö Volvo
1.0 av 3 omdömenBilia Värnhem Volvo
4.0 av 2 omdömenBilia Almedal Volvo
1.0 av 2 omdömenBilia Lerum Volvo
5.0 av 2 omdömenBilia Tyresö Volvo
2.5 av 2 omdömenBilia Alvik Volvo
3.0 av 2 omdömenBilia Luleå Mercedes-Benz
1.0 av 2 omdömenBilia Täby Volvo
3.0 av 2 omdömenBilia Trelleborg Volvo
4.0 av 1 omdömenBilia AB
1.0 av 1 omdömenBilia Köping Volvo
1.0 av 1 omdömenBilia Haninge Audi
2.0 av 1 omdömenBilia Haninge Volkswagen
1.0 av 1 omdömenBilia Kungälv Volvo
5.0 av 1 omdömenBilia Jägersro Dacia
0.0 av 0 omdömenBilia Sisjön Nissan
0.0 av 0 omdömenBilia Västerås Polestar
0.0 av 0 omdömenBilia Segeltorp MINI
0.0 av 0 omdömenBilia Norrköping Volkswagen
0.0 av 0 omdömenBilia Södertälje Toyota
0.0 av 0 omdömenBilia Borås XPENG
0.0 av 0 omdömenBilia Lund Nissan
0.0 av 0 omdömenBilia Kungälv Dacia
0.0 av 0 omdömenBilia Borlänge BMW
0.0 av 0 omdömenBilia Eskilstuna Polestar
0.0 av 0 omdömenBilia Eskilstuna Renault
0.0 av 0 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bilia har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Ok
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Reco anser att företaget har en okej trovärdighet utifrån möjligheten att verifiera kundrelationen samt andelen tillfrågade kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg