Villagaranti

Linnégatan 15, 114 47 Stockolm — Visa karta

4.6 i betyg av av 21 omdömen
Ett bättre alternativ för villaägare

Villagarantis serviceavtal gör det enklare och billigare för dig som villaägare att underhålla ditt tak. Serviceavtalet är ett abonnemang för byggtjänster där du som kund har hantverkare och besiktningsmän tillgängliga året runt. Alla arbetsmoment samt allt material ingår i månadskostnaden. Du som villaägare undviker därför höga kostnader i samband med underhåll och reparationer. Processen vid utförande av arbeten blir också enklare med färre steg då du som villaägare undviker att gå igenom den vanliga processen bestående av att hitta seriösa hantverkare, boka in en tid, ta in offerter och samtidigt riskera att priset stiger under arbetets gång.

Taket är ett av ditt hus viktigaste delar och även den del som utsätts för mest slitage och påfrestningar. Det skyddar året runt mot regn, snö, vind och sol. Livslängden på taket varierar beroende på typ av tak och konstruktion. På samma sätt som en bil behöver servas och repareras behöver ditt tak kontinuerligt underhåll för att nå sin potentiella livslängd.
Vi arbetar förebyggande genom att besiktiga taket och därefter inhandla material innan skadan har skett för att skyndsamt kunna agera. Takserviceavtalet är till för att i förebyggande syfte hindra mer omfattande skador på taket. Takserviceavtalet täcker även akuta skador på taket som så som vattenläckage.

Läs vad 21 kunder tycker om Villagaranti

• Cisco O

2017-04-11

Cisco O skrev om Villagaranti
    Jag äger inte ens taket på radhuset, det gör föreningen. Det förklarade jag för er när en "säljare" ringde mig. Ändå får jag hem en faktura på 500 spänn när jag inte ens tackat ja till någonting.. Idag har jag pratat med en ny kundrepresentant som var väldigt trevlig och rättade till detta! En eloge till dig! Men säljaren borde ni göra er av med! Usch! Läs mer
    BM VillaTak
    4.9 / 5 i betyg — 132 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v"
  • Peter F

2017-02-23

Peter F skrev om Villagaranti
    Jag ringde in till supporten och fick bra råd ang min råspont som är missfärgad inne på vinden. Läs mer
  • mohammed f

2017-02-22

mohammed f skrev om Villagaranti
    Mycket bra service och resultat. Kan verkligen rekommenderas Läs mer
    Erikas Tak & Bygg AB
    4.7 / 5 i betyg — 111 omdömen
    Badge2017
    "Absolut bästa takläggare man kan tänka sig!🙏Ett seriöst företag!fick ett bra förtroende på en gång! Arbetade snabbt o ordentligt trots det"
    Gunilla G
  • 2017-02-21

Lisbeth E skrev om Villagaranti
    Proffs som vet vad de håller på med. Skickad dem ett ordentligt underlag och fick bra förslag på möjliga förbättringar. Problemfritt genomförande av takrenovering. Klarade av en del avancerat snickeriarbete som behövdes. Tidsplanen höll och arbetet utfördes till avtalat pris. Fick kanske 7-8 offerter på jobbet. Glad att jag i slutänden valde Villagaranti. Läs mer
  • 2017-02-21

Richard H skrev om Villagaranti
    Jag är kund sedan ett år tillbaka och vill speciellt tacka adam som hanterade ett nervöst samtal från mig kvällstid. Du tog dig tiden och lyckades lugna ner mig och ordna vår situation. Väldigt tacksam! Läs mer
    Vesivek
    4.8 / 5 i betyg — 165 omdömen
    Badge2019
    "Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e"
    Patrick S
  • Agneta B

2017-02-16

Agneta B skrev om Villagaranti
    Vi har ett gammalt tak och ville ha lite information om takets skick. Vi mailade in bilder och fick rådgivning via telefon.
    Vi känner oss nöjda och trygga med tjänsten.

Med vänlig hälsning, Agneta Läs mer
  • 2017-02-15

Nils B skrev om Villagaranti
    Jag och min hustru fick hjälp med vårt läckande papptak.
    Vi jämförde offerter och Villagarantis anbud var bäst i både pris och beskrivning.
    Duktiga hantverkare från initial kontakt till slutbesiktning av reparationen.
    Garantin för hela taket är utomordentlig eftersom vi slipper kosta på att renovera hela taket då vi bara kommer bo kvar i några år till.

Nils & Margareta
    Mycket nöjda Läs mer
    RAO Tak och Bygg AB
    4.9 / 5 i betyg — 47 omdömen
    Badge2019
    "Blev mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande😊💐 Bra genomgång av uppdraget innan det började. De höll tidsschemat. 👍"
    Elisabeth B
  • 2017-02-10

Ulf J skrev om Villagaranti
    Supertrevlig personal och bra kundbemötande. Jobbet blev bra utfört utan anmärkningar.

Ulf Läs mer
  • 2017-02-09

Börje P skrev om Villagaranti
    Professionellt bemötande. De höll oss underrättade om varje steg under arbetets gång och kunde svara på de frågor vi hade. Kan starkt rekommendera tjänsten. Läs mer
    Tio-Tak AB
    4.7 / 5 i betyg — 49 omdömen
    Badge2019
    "Mycket nöjda med byta tak på vårt hus från 1905. Proffsiga, håller exakt allt dem lovar och väldigt snabba. Man kan lätt luta sig tillbaka u"
    Tomas Henrik L
  • 2017-02-06

Michael L skrev om Villagaranti
    Superbra tjänst för oss villaägare! vi rekommenderar varmt Villagaranti. Läs mer
  • Karl T

2017-02-01

Karl T skrev om Villagaranti
    Top class!!!

Superbra jobb från planering till utförande.
    Absolut "Value for money"
    Stort tack till Fredrik och byggare!
    Så nöjd, rekommerderar villagaranti Läs mer
    Litabygg.se/Eriell AB
    4.8 / 5 i betyg — 70 omdömen
    Badge2018
    "Jag har använt dem till flera projekt, varje gång med utmärkt resultat: Stengång, gjutning och skifferbeklädnad av mur, stensatt uteplats, k"
  • 2017-02-01

daniel L skrev om Villagaranti
    Ja ringde in är jag blev orolig för taket - till ett mycket snabbt och proffsigt genomförande. Fredrik är väldigt serviceinriktad och vågar lita på sin profession och erfarenhet vilket gör ett grymt bra slutresultat. En plåt hade lossnat vilket killarna fixade. MYCKET NÖJD! Läs mer
  • Frida B

2017-01-30

Frida B skrev om Villagaranti
    Vi är mycket nöjda med hur Villagaranti har utfört reparerationen på vårat tak. De höll rent och snyggt och var väldigt lyhörda för våra önskemål.
    Resultatet levde verkligen upp till våra förväntningar, så vi kan absolut rekomendera andra att anlita Villagaranti.
    Två nöjd kunder Frida och Karl Bengtsson Läs mer
    Villatakspecialisten
    4.7 / 5 i betyg — 150 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av sälja"
  • Kristina S

2017-01-18

Kristina S skrev om Villagaranti
    Vi har ett äldre tak och hade två problem med taket som vi visste om sedan innan. Dels hade ett vindskivebeslag ramlat ned från huvudtaket, samt ett problem med avrinningen på vårt plasttak. Vi fick ett bra pris för reparationerna och blev sedan kunder. Känns skönt att slippa oroa sig över framtida underhåll och skador på taket.

Kristina Läs mer
  • 2016-12-24

Klasse skrev om Villagaranti
    Aggressiva telefonförsäljare. Akta er för detta nystartade bolag! Läs mer
    2017-01-30 Tristan L svarar Klasse
    Hej Klasse

Givetvis ska man kunna förvänta sig korrekt information och ett trevligt bemötande när man blir kontaktad av oss, och det är väldigt tråkigt att du inte upplevt din kontakt med oss som positiv.

Du får gärna skicka in din feedback till oss via formuläret på https://villagaranti.se/kontakt/, så får vi ta detta vidare samt reda ut på vilket sätt som vår hantering brustit.

Med vänlig hälsning
    Tristan Lindquist
    Villagaranti
    Kalle J gillar detta
    DM TAK
    4.6 / 5 i betyg — 72 omdömen
    Badge2017
    "Mycket professionell service och välutfört arbete vid genomgången av vårt tak. Kan varmt rekommendera detta företag. Mvh Ronny"
  • Johan P

2016-11-11

Johan P skrev om Villagaranti
    Vill tacka killarna som kom ut till oss i gårdagens snökaos för att täta takläckaget vi fick. Jag är riktigt nöjd med tjänsten!

Johan Läs mer
  • Peter K

2016-11-09

Peter K skrev om Villagaranti
    Trevlig och hjälpsam kundtjänst. Bra pris för tjänsten. Känns tryggt nu när det ligger snö på taket. Läs mer
    Villatakexperten
    4.9 / 5 i betyg — 110 omdömen
    Badge2019
    "Sällan jag rekommenderar hantverkare/entreprenörer men det här gänget kan jag verkligen rekommendera! De har lagt om mitt säteritak som utgj"
    Christoffer K
  • 2016-11-03

Fredrik O skrev om Villagaranti
    Tjänsten fungerar bra. Trevligt och proffsigt bemötande. Fick hjälp med vindskivebeslag som blåst ned. Läs mer
  • 2016-10-25

Lotta M skrev om Villagaranti
    Vi fick ett läckage i vardagsrummet i helgen, jag ringde in och bemöttes av Adam som hanterade vårt ärende snabbt och proffsigt.
    Det tog bara någon halvtimme innan taket var täckt och killarna plockade ut blöt isolering och torkade upp vatten som samlats inne på vinden. Dagen efter när det slutat regna kom killarna redan på morgonen och bytte ut de delar som var skadade.
    Kan inte ha fungerat bättre stort tack till Jonas och Fredrik som ryckte ut en regnig helg. Hoppas fikat smakade trots allt:)
    Med vänliga hälsningar Lotta. Läs mer
    Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    4.5 / 5 i betyg — 126 omdömen
    Badge2018
    "Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggn"
  • Johan E

2016-10-25

Johan E skrev om Villagaranti
    Tack för ett trevligt bemötande. Jag var skeptisk till en början och hade en del frågor, så jag ringde in till kundservice och pratade med Andreas. Vi hade ett väldigt trevligt samtal och jag fick alla mina frågor besvarade. Jag är jättenöjd med tjänsten, det känns skönt att veta vart man ska vända sig ifall något händer.

Johan Läs mer
  • Fredrik A

2016-10-19

Fredrik A skrev om Villagaranti
    Jag råkade ut för ett läckage vid skorstenen en kväll nu i oktober. Jag ringde in på journumret och behövde bara vänta en timme innan deras killar var ute. De var snabba och proffesionella med att täta läckaget och reparera skadan. Jag är jättenöjd med deras insats och kan rekommendera tjänsten. Läs mer

Bästa takläggarna i Stockholm:

Nils P Nils P tycker: