Älvsjö Optik

Älvsjö Optik

Välkommen till Älvsjö Optik!

På Götalandsvägen 221A i Älvsjö hittar du Älvsjö Optik och vi som jobbar här heter Kevin och Mikael.

2019 är här och vi sitter framför skärmar mer än någonsin. Du kan därför lätt drabbas av “Digitala ögon”. Men lugn, låt någon av våra legitimerade optiker ta hand om dig och din ögonhälsa. Här på Älvsjö Optik sätter vi alltid dig som kund i fokus och värnar om din ögonhälsa i första hand.

Vi kan hjälpa dig med allt från att hitta rätt glasögon, terminalglasögon, solglasögon och kontaktlinser till ögontrycksmätning, remiss till ögonläkare, synundersökning, synintyg för körkortstillstånd och mycket mer. Varmt välkommen att besöka oss eller hör av dig om du har några frågor.

Läs vad 315 kunder tycker om Älvsjö Optik 2

2021-07-23
    Jag blev bemött bra av företaget och kan rekommendera till andra och rimligt pris
    2021-07-22
    Fantastiskt! Bra, trevligt och hjälpsam kundservice
    Proffsigt! Väl bemött och snabba
    Världsklass! Kevin var väldigt serviceminded
    2021-07-21
    Bra trevlig väldig härligt person
    2021-07-21
    Proffs .Kan verkligen rekommenderas varmt till alla som behöver synundersökning
    Säkert en av den bästa optikern.
    I Stockholm.
    2021-07-20
    Bra, snabbt och trevligt bemötande
    2021-07-19
    snälla arbetare, fina glasögon
    2021-07-15
    Bra, billigt och professional services
    2021-07-15
    Exellent!!
    Tredje i vår familj som bytt optik.
    2021-07-13
    Jättebra service Kevin är en väldigt trevlig och duktig optiker jag är jätte nöjd
    2021-07-07
    Supertrevligt bemött.
    Jag skulle gå in för ett syntest och det fick jag samma dag. Allting gick väldigt effektivt och smärtfritt!
    2021-07-05
    Mycket bra bemötande och vål utfört arbete.
    2021-07-01
    Kevin är en mycket trevlig och kunnig optiker. Jag köpte glasögon och priset ingick det nya glas till mina solglasögon med den styrkan som jag har.
    2021-07-01
    Alltid bra bemötande och god service.
    2021-07-01
    En noggrann och kunnig optiker som jag fick förtroende för

( var dagen innan hos Synsam Kungens kurva och som tur var tappade jag förtroende för deras agerande och gjorde en ny synundersökning i Älvsjö dom hade missat att jag hade gråstarr på vr öga och felkorrigering av glas )
    2021-07-01
    Trevligt bemötande och bra service. Noggrann synundersökning
    2021-06-28
    Kevin är jättetrevlig och jätteduktig.
    Jag gjorde synundersökning och beställde två par glasögon, de kom inom en vecka, mycket snabb leverans. Kan bara ge högsta betyg!
    2021-06-27
    2021-06-26
    Mycket bra och proffsigt bemötande,, fick synundersökning och beställde nya glasögon av en trevlig Optiker.
    2021-06-25
    Kevin är mycket duktig och professionell. Han ger personlig service.
    2021-06-19
    Jag blir alltid väl bemött, av en väldigt kunnig person.
    2021-06-16
    Personen bakom disken var mycket trevlig och proffessionell . Det syn-testet jag gjorde gick bra .
    Billigt var det också ; 250:-
    Älvsjö Optik rekommenderas varmt !
    /// Andrea
    2021-06-03
    Det gick snabbt och bra. Hofohisphispgohoqpw
    2021-05-28
    väldigt nöjd med mitt besök, blev bra bemött av personal
    2021-05-28
    Gjorde synkontroll för körkort, superbra service. Men han var ensam i butiken och skulle göra min kontroll och hjälpa en kund i butiken samtidigt.
    2021-05-27
    Jag blir alltid trevligt bemött Har alltid fått hjälp med det jag har behövt även med tips. Noggrannhet. Har bara positivt att säga b
    2021-05-26
    Var hos Älvsjö optik för synundersökning för ansökan om körkortstillstånd, jag hade förbokat tid. Blev väldigt trevligt bemött av mannen som jobbade där! Lokalen är lugn och fräsch och det var ingen annan kund där när jag var där. Kommer absolut välja dem igen om jag behöver hjälp från optiker i framtiden!
    2021-05-11
    Upplever Kevin som mycket kompetent när ha genomförde synundersökning och provade ut nya glasögon.
    2021-05-10
    Syntest inför körkortstillstånd. Det gick snabbt att få tid och besöket gick utan anmärkning.
    2021-05-02
    Bra och trevlig personal, mycket trevligt.
    2021-04-30
    Jag gjorde synundersökning till körkort och har köpt ett par glasögon. Jag fick väldigt gott bemötande från Kevin. Han är proffsig, jättetrevlig, och hjälpsam. Jag är väldigt nöjd med köpet hos honom.
    2021-04-29
    Synundersökning för körkortstillstånd
    Blev jättebra bemött det gick snabbt
    2021-04-28
    Skulle göra ögon koll inför körkort, de va supertrevliga och proffsiga. Rekommenderar dem starkt!
    2021-04-17
    Väldigt vänligt, professionellt bemötande med extrem snabbt avklarat arbete!
  • Knut E
    skrev om Älvsjö Optik
    2021-04-12
    Synundersökning. Bra bemötande genomgående. Noggrann undersökning med användning av avancerad utrustning hanterad på ett mycket professionellt sätt. Har varit här flera gånger - även min fru - och alltid varit nöjd. Så även denna gång.
    Hit går jag med förtroende!
    2021-04-12
    Jag gjorde en synundersökning för körkortstillstånd och det gick jättebra. Han var trevlig och det gick snabbt och jag förstod om jag hade problem.
    2021-04-12
    Synundersökning + utprovning och köp av glasögon, linser och solglasögon. Väldigt bra bemötande, kunnig, trevlig. Noggrann och tydlig. Levde upp till alla förväntningar och mer därtill.
    Jag är väldigt nöjd med besöket och rekommenderar Älvsjö optik till mina vänner.
    2021-04-06
    Kunnig och mkt trevlig optiker
    Synundersökning.
    Kvar att till hösten beställa nya glasögon.
    2021-04-04
    bra.
    2021-04-01
    Kevin är så trevlig och hjälpsam.
    2021-03-24
    Snabbt för provet av trafikverket!
    2021-03-20
    Gjorde synundersökning för körkort och det var mycket trevligt bemötande!
    2021-03-20
    Köpte mina första glasögon! Jättebra och trevlig personal :)
    2021-03-17
    Dags för nya superprogressiva glasögon. Kevin var, som vanligt, noggrann; jag förväntar mig inget annat.

Helt klart värt omvägen från andra sidan sta'n.
    2021-03-15
    Hej! I checked my eyes for a driving license in Älvsjö optik.
    The personnel was very professional and friendly.
    Thanks to them I felt confident and cared.
    2021-03-15
    Fick den hjälp jag sökte. Mycket bra
    2021-03-14
    Proffsigt, vänligt o hyfsat snabbt!
    2021-03-10
    Jag gick till Älvsjö optik för att köpa glasögon. Jag blev bemött på ett professionellt sätt och fick bra rekommendationer som gjorde att jag valde rätt. Kände mig trygg och säker under undersökningen.
    Jag hade innan gått till andra butiker för att skaffa glasögon, men ingen av de hade glasögon som passade mig. Jag gick till Älvsjö optik och hoppades att jag äntligen skulle hitta rätt glasögon för mig, och de hade väldigt stort utbud som gjorde mig säker att jag skulle hitta något.
    Jag var väldigt nöjd med mitt val, och rekommenderar att man går dit om man ska skaffa glasögon.
    2021-03-10
    Brita köpte nya glasögon.
    Kevin gav som vanligt ett väldigt bra och vänligt bemötande.
    Brita är min mamma och jag hade höga förväntningar på Älvsjö Optik, eftersom jag har väldigt goda erfarenheter som en av de tidigaste kunderna så jag rekommenderade att hon skulle gå dit.
    Förväntningarna infriades med råge.
    Brita har aldrig fått en så noggrann synundersökning hos tidigare optiker (och det är även min erfarenhet).
    De valde tillsamman ut större och stabilare bågar än hon haft förut, vilket hon nu är mycket tacksam för
    Nu kan hon läsa även när det blir lite mörkare, vilket var problemet.
    Som helhet en väldigt positiv kundupplevelse. Kevin levererar som vanligt. Jag har rekommenderat Älvsjö Optik till många.
    Hälsningar Peter Lindberg på uppdrag av min mor Brita Lindberg