Älvsjö Optik

Älvsjö Optik

Välkommen till Älvsjö Optik!

På Götalandsvägen 221A i Älvsjö hittar du Älvsjö Optik och vi som jobbar här heter Kevin och Mikael.

2019 är här och vi sitter framför skärmar mer än någonsin. Du kan därför lätt drabbas av “Digitala ögon”. Men lugn, låt någon av våra legitimerade optiker ta hand om dig och din ögonhälsa. Här på Älvsjö Optik sätter vi alltid dig som kund i fokus och värnar om din ögonhälsa i första hand.

Vi kan hjälpa dig med allt från att hitta rätt glasögon, terminalglasögon, solglasögon och kontaktlinser till ögontrycksmätning, remiss till ögonläkare, synundersökning, synintyg för körkortstillstånd och mycket mer. Varmt välkommen att besöka oss eller hör av dig om du har några frågor.

Läs vad 449 kunder tycker om Älvsjö Optik 2

2022-08-01 Verifierad kund
    Väldigt bra! Jättetrevlig optiker.
    2022-07-28 Verifierad kund
    Trevliga och enkla att ha att göra med. Lite seg återkoppling efter besöket, då de skulle höra av sig när mina beställda linser kommit in. Men detta är under sommaren så jag jag lite förståelse :)
    2022-07-28 Verifierad kund
    Jag kände mig väldigt välkommen och Kevin var väldigt duktig!
    2022-07-22 Verifierad kund
    Långt väntande och onödigt dyrt
    2022-07-11 Verifierad kund
    Trevlig personal och bra bemötande fick all den hjälp som jag behövde
    2022-07-09 Verifierad kund
    Seriös mottagning och noggrann analys. Tog utan extra kostnad en andra analys för att säkerställa att en ny medicinering inte påverkar resultatet.
    2022-07-08 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, bra noggrann synkoll!
    2022-07-06 Verifierad kund
    Besöket för mitt syntest var väldigt smidigt. Personalen som hjälpte mig var väldigt trevlig och lätta att förstå.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Snabbt o smidigt löstes behovet
    2022-07-01 Verifierad kund
    Jag har gjort synkontroll för både linser och glasögon och jag fick snabbt tid och proffsig hjälp. Stort utbud och trevlig personal. Kan absolut rekommendera :)
    2022-07-01 Verifierad kund
    Väldigt noggrann synundersökning, bra hjälp vid val av glasögon
    2022-06-25 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande och dem var ärliga
    2022-06-24 Verifierad kund
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    2022-06-22 Verifierad kund
    Alltid ett proffsigt bemötande, bra service och priser. Har redan rekommenderat företaget till flera vänner genom åren.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Underbart bemötande, helt nöjd :)
    2022-06-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och professionellt utförd undersökning.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Good service and can be reffered
    2022-06-11 Verifierad kund
    Bra bemötande. Remiss skickades till ögonläkare eftersom synen var för dålig. Undersökning var efter förväntningar. Bokning fungerade bra.
    2022-06-09 Verifierad kund
    Blev bra bemött och fick kvalificerad handläggning.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Det sas att det skulle ta två till tre veckor för glasögonen att komma. Det har nu gått över tre veckor och jag har fortfarande inte fått besked om när de är klara.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Mycket väl emottagen. Grundlig undersökning. Någon att lita på.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra undersökning!
    2022-05-30 Verifierad kund
    Optiker Kevin gav ett mycket professionellt bemötande. Fick förslag på olika slags bågar som passade mig och hjälpte till med att välja den nästa bågen för mig. Gav seriös feedback. Fick alternativ på olika slags glas och för och nackdelar med dem. Är mycket nöjd och har stort förtroende för optikern Kevin.
    2022-05-28 Verifierad kund
    I went there to get contact lenses and I couldn’t be more satisfied. Kevin was very thorough with the examination and very patient to teach me how to use them. Can warmly recommend!
    2022-05-28 Verifierad kund
    Kan inte svara innan leverans av glasögon
    2022-05-27 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt! Höll tiden!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Är en återkommande kund som alltid fått trevligt och professionellt bemötande samt hjälp med det jag behövt. Företaget levde upp till över mina förväntningar faktiskt. Fick sån bra hjälp med synundersökning, info om synfelet försämrats, hitta rätt bågar samt beställning
    2022-05-26 Verifierad kund
    Bra bemötande och noggrann undersökning.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Han är bäst som optikern
    Jag är glad att jag hittade honom tillbaka.
    2022-05-23 Verifierad kund
    Bra bemötande,bra service,jag är nöjd
    2022-05-18 Verifierad kund
    Bra bemötande, gjorde en synundersökning och blev rekommenderad att inte skaffa nya glasögon, skillnaden skulle bli försvinnande liten.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Proffesionellt och vänligt bemötande.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Blev väl bemött av en oerhört professionell optike

Mina förväntningar blev som jag hade hoppats på.

Glasögon
    2022-05-05 Verifierad kund
    Bra och noggrann undersökning och trevligt bemötande!
    2022-05-05 Verifierad kund
    Suverän hjälp för mig med alla mina glasögon. Kevin är noggrann och mycket professionell. Allra Bästa rekommendationer från mig!
    2022-05-04 Verifierad kund
    Fantastisk service. Och ett väldigt personligt bemötande. Kunnig, intresserad, noggrann. State-of-the-art utrustning och fina bågar att välja på. Rekommenderas varmt.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Kevin är både trevlig och kunnig! Gjorde synkontroll och köpte nya glasögon.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Bra generellt sen fins det lite grejer som skulle göra så man skulle känna sig så lite extra välkommen till butiken så som typ bli erbjuden typ en kopp kaffe eller te eller något liknande.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Smidigt, snabbt, enkelt och trevligt bemötande. Extra plus att man kan boka online.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Jag är nöjd med undersökningen
    2022-04-24 Verifierad kund
    Har endast gjort synundersökning, som resulterade i en remiss till ögonläkare. Kan därför inte svara mer nu.
    Bra service och smidigt.
    Fick den tjänst jag ville ha.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Bra service, trevligt bemötande och smidig kontroll kan varmt rekommendera denna optiker :)
    2022-04-21 Verifierad kund
    👍 vi bemöttes med respekt och ni är mycket proffetionella 😉
    2022-04-21 Verifierad kund
    Jag gjorde synundersökning och köpte ett par glasögon. Vi blev väldigt bra bemötta. Kan absolut rekommendera Älvsjö Optik till andra!
    2022-04-18 Verifierad kund
    Jag skulle testa på linser. Instruktionerna mannen gav var väldigt bra och tydlig och prisen var rättvist.
    2022-04-17 Verifierad kund
    Amazing service, friendly and very good communication with customer
    2022-04-15 Verifierad kund
    Gick in för syntest, fick tid samma vecka där jag bemötes av trevlig personal som jag upplevde var mycket proffsig och nogran i sitt arbete.

Jag byter sällan i glasögon då de kan bli dyrt, men de sista gångerna har de varit denna local och jag ser inga anledningar att byta.
    2022-04-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och en förträfflig noggrannhet när mina ögon undersöktes. Det bästa jag varit med om trots att jag är 71 år gammal
    2022-04-13 Verifierad kund
    Trevlig, effektiv och sympatisk