Ampere-Specialisten

Ampere-Specialisten

Ring 072-150 73 75 ampere-specialisten.se

Välkommen till Ampere-Specialisten! Vi hjälper dig med elarbeten i hela Stockholms län. Från Nynäshamn i Söder till Norrtälje i norr. Vårt fokus ligger på servicekänsla, pålitlighet och kvalitet. Vi garanterar att arbetet utförs professionellt. Våra medarbetare här på Ampere-Specialisten har den kompetens som krävs för att...

304 omdömen om Ampere-Specialisten

Sven K
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevligt och bra bemötande. Bra att veta vem man ska vända sig tlll vid behov… SEK

Sollentuna El & Automation
4.8/5 i betyg av 216 omdömen 4.8 av 216 omdömen

Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb som infriade förväntningarna.

Oliver Emanuel B
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevligt till en början. När jag meddelade att vi avvaktar samt att jag hör av mig godtog Stefan Blomberg det. Sedan ringer han drygt 2 månader senare för att fråga hur vi vill göra med arbetet. Då meddelar jag att vi tog in 10-15 offerter och valde att gå vidare med ett annat företag i januari. Det slog då slint och personen önskade mig inte jättetrevliga saker. Trevlig ton men mycket otrevliga ord. För vad? En smart kund begär flera offerter och går vidare med det den vill? Är inte det vedertaget att man gör så? Eller är det kränkande som företagare?

Svar från Ampere-Specialisten

Hej Oliver, det är aldrig roligt när kunder är missnöjda med utfört arbete eller med dålig kommunikation, I det här fallet handlade det om kommunikation. Du tog kontakt med oss i december 2023 ör att vi kunde erbjuda dig ett kostnadsfritt platsbesök för att kunna räkna på ett arbete. Den 29 e December avbokar du vår platsbokning (2 januari). Då sa att du behövde invänta information från Elevio. Du trodde att det skulle ta di över en månad. Men du lovade att återkomma till mig så att vi kunde få lämna vår offert. Jag hör...

Maisa Goncalves P
Skrev om Ampere-Specialisten

Very quick to book an appointment and great service.

SHL El & Nätverksservice
5.0/5 i betyg av 77 omdömen 5.0 av 77 omdömen
BadgeFourYears

Bästa hantverkare som jag träffat på Ekerö. Proffsigt arbete med en hög servicenivå.

Sandra K
Skrev om Ampere-Specialisten

Elektrikern var inte förberedd på vad som skulle göras fastän vi gått igenom det på plats innan samt att jag mejlat en detaljerad lista. Hade inte med sig rätt verktyg och tog två arbetsbesök innan han sa att en av grejerna kunde han inte göra alls, att det krävdes snickare (tog in en annan elektriker som fixade det på 20 min). Men allt annat han fixade ser väldigt bra.

Markus J
Skrev om Ampere-Specialisten

Duktiga och trevliga! Har anlitat fem flera gånger och de har ofta kunnat fixa tid inom någon/några dagar. Rekommenderas verkligen!

Mella El
4.7/5 i betyg av 86 omdömen 4.7 av 86 omdömen

Inkoppling av el i utbyggnad och väldigt nöjd med resultatet, trevlig personal och snyggt och prydligt utfört.

Christian S
Skrev om Ampere-Specialisten

Elektrikeren kunne komme få dage efter og gjorde et godt arbejde. Alt vel!

Louise N
Skrev om Ampere-Specialisten

Jobbet var att installera nya strömställare bland annat. Mycket trevligt bemötande. Fick snabbt en tid. Kom i avtalad tid. Gjorde ett bra jobb. Fyra istället för fem för att de glömde att beställa en produkt som behövdes för att slutföra installationen. Jag kommer att anlita Ampere-specialisten igen.

Din Elektriker i Stockholm
4.8/5 i betyg av 258 omdömen 4.8 av 258 omdömen
BadgeFourYears

Professionell, kompetent, pålitlig och service-minded elektriker som jag varmt kan rekommendera. Mitt självklara val.

Catharina F
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabb och bra service, flexibelt och lösningsorienterat när min spis blivit försenad och ej kunde installeras på det tänkta datumet.

Holmgren Harriet H
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabb kontakt. Fick snabbt hjälp med det jag behövde på överenskommen tid.

Bright Elteknik AB
4.8/5 i betyg av 188 omdömen 4.8 av 188 omdömen

Professionella killar. Använder alltid Bright ElTeknik slår aldrig fel.

Charbel R Charbel R
Fredrik K
Skrev om Ampere-Specialisten

Fick ett bra pris från början, vilket visade sig inte alls stämma överens med verkligheten; dels överfakturerade man rejält sedan skyller man på att anledningen var att man varit tvungen att anlita extern arbetskraft pga att man har haft så mycket att göra och därmed inte hunnit med att låta sina egna anställda utföra arbetet (installation av golvvärme). Mest uppseendeväckande var dock den första kostnadsbedömningen av utförande av arbetet; säljaren var ständigt stressad och ville påtala hur mycket man hade att göra och...

Jens M
Skrev om Ampere-Specialisten

Kom i tid enligt överenskommelse (tom tidigare), gjorde ett bra installationsjobb, trevliga, sakliga, snabb faktura. Anledningen till att sätta 4/5 istället för 5/5: Det saknades material som vi pratat om skulle medfölja elektrikern hit....extra shoppingrunda.

Alain D
Skrev om Ampere-Specialisten

till punkt, effektiv, inte pressa på utgifterna.

Wicktor R
Skrev om Ampere-Specialisten

Engagerade och trevliga. Och lösnings orienterade.

Caroline K
Skrev om Ampere-Specialisten

Ett av eluttagen som installerades fungerade inte som det skulle, elektrikern kom dock snabbt tillbaka för att korrigera. Fakturan blev något högre än vad man hade sagt per telefon, vilket dock också ändå kändes helt OK med tanke på att vi är nöjda med slutresultatet.

Bo J
Skrev om Ampere-Specialisten

Företaget utförde vad vi bad dem om. Vi hade strömavbrott i badrummet och vi fick tillbaka strömmn där.

Mats N
Skrev om Ampere-Specialisten

Fantastisk service. Förstod mitt problem, löste det snabbt till rimligt pris.

Birgitta K
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabb och mycket trevligt bemötande!

Herbert R
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevligt bemötande och ett bra jobb.

Monica S
Skrev om Ampere-Specialisten

Bara bra. Ingen anmärkning. Behövde inte vänta länge tills dom kom och utförde sitt arbete. Väldigt smidigt och bra.

Ann-Kristin N
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevliga. Höll vad de lovade. Stefan höll kontakten när tiden blev knasig.

Lars S
Skrev om Ampere-Specialisten

Elektrikerna som kom hade inte något av de två materialen som krävdes för den av mig specificerade uppgiften, att säkra ned: bottenplattor och säkringar, det är ju rudimentärt och lika på alla nätanslutningar. När sedan fakturan kom så var beloppet 64% högre än det överenskomna, efter mycket tjafs och många telefonsamtal så fick jag tillslut en faktura med avtalat belopp.

Toni E
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevliga snubbar som hjälper snabbt och effektivt

Gabriel U
Skrev om Ampere-Specialisten

Allt förstklassigt, produkt och handhavande. TopShop

David C
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabb respons och tillmötesgående!

Massihollah E
Skrev om Ampere-Specialisten

Jag fick mycket trevlig bemötande när jag ringde och frågade om elektrisk hjälp jag behövde. Sedan fick jag mycket bra service av den elektriker som var hos mig och fixade det jag behövde jag hjälp med.

Anders H
Skrev om Ampere-Specialisten

Proffsiga/kunniga, snabba + trevliga!

Simon S
Skrev om Ampere-Specialisten

Bra kundmottagande, snabbt och enkelt.

Aeromax A
Skrev om Ampere-Specialisten

Hej. Vi har tecknat sms avtal på 7900kr (det är princip inte bästa prise på marknaden). Efter arbetet är klart fick jag en faktura på över 12000kr (40% över sms avtalet). På fråga varför jag fick svaret att jag förstår inte ordet "installation".

Nanette B
Skrev om Ampere-Specialisten

Mycket trevligt bemötande och god service. Var mån om att lösa mitt ärende

Maria W
Skrev om Ampere-Specialisten

Trevligt bemötande och kunniga.

Marie L
Skrev om Ampere-Specialisten

Ringde på måndag och på tisdag kom en elektriker, hem och bytte ut min timer till värmegolvet. Och nu fungerar golvvärmen.Bra bemötande från början till slut. Snabbt jobbat. Kommer att ringa Ampere-specialisten om jag behöver mer el hjälp. Rekommenderar dom

Karl D
Skrev om Ampere-Specialisten

Felsökning borrad brunn. Kom fram till vad som fanns att göras kontaktade därefter en borrentrepenör som konfirmerade elektrikerns resultat. Borren fick bytas och därefter fungerade allt som vanligt.

Per O
Skrev om Ampere-Specialisten

Bra och snabbt utfört.Allt till belåtenhet.

Oscar W
Skrev om Ampere-Specialisten

Ampere-Specialisten gjorde en snabbutryckning när vår jordfelsbrytare (huvudbrytaren) löste ut. Vi uppskattade den snabba insatsen mycket!

Simon B
Skrev om Ampere-Specialisten

Alltigenom mycket nöjd med arbetet och elektrikern. Mycket bra jobb rent tekniskt men även en noggrann, lyhörd och trevlig elektriker. Kan ge mina varmaste rekommendationer. Och kommer definitivt anlita dem igen! (Bor i en lite äldre fastighet där elen är ”gammal” och det krävs att elektrikern verkligen är erfaren och kompetent)

Björn K
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabbt, trevligt och tillmötesgående bemötande när det gällde att hitta en tid för mitt ärende (sökning efter elfel). Elektrikern var på plats i tid trots kort varsel och gjorde ett grundligt jobb, utan att fakturera för mer än faktisk arbetstid. Kommer definitivt anlita dem igen om behov uppstår!

Dennis Agne Tommy H
Skrev om Ampere-Specialisten

Tydlig och trevlig kommunikation. Jag behövde hjälp med en felsökning av ett elfel. Felsökningen hade ett fast pris och inga dolda kostnader vilket jag uppskattade. Felet kunde avhjälpas utan problem.

Magnus G
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabb hjälp och bra bemötande men ngt osäker

Matilda M
Skrev om Ampere-Specialisten

Vi försökte boka tid hos denna firma men ställde in och bokade om tider i sista stund hela tiden. Sista försöket så skulle dem dyka upp men kom aldrig - vi hör av oss igen och efterlyser elektrikern och får då till slut svar att dem ej kommer komma. Vilket är 30 minuter efter utsatt tid. Otroligt dålig upplevelse. Ingen aning om hur de utför själva jobbet, pga dök aldrig upp.

Petter S
Skrev om Ampere-Specialisten

Jag kontaktade Södermalms Elektriker som tydligen skickade mig till Ampere-Specialisten. Som boende på Södermalm och när man kontaktar en Södermalmsbaserad firma är det magstarkt att bli fakturerad för trängselavgift...

Tobias R
Skrev om Ampere-Specialisten

Väldigt snabba på att hjälpa till med akuta ärenden. Tagit hjälp av dem flera gånger för värmegolvsinstallation till felsökning av elcentralen.

Mauritz S
Skrev om Ampere-Specialisten

Snabbt och trevligt bemötande vid beställning och utförande av elinstallation/eldragning till tvättmaskin. Även bra pris.

Eddie L
Skrev om Ampere-Specialisten

Att kontakta dem och boka en tid för nästa dag var inget problem. De var i tid och effektiva. De hittade problemen och löste dem snabbt. Inga problem att rekommendera dem.

Sixten Ö

Toppen, allt gick superbra! Tack

Anna F
Skrev om Ampere-Specialisten

Professionellt, trevligt och prisvärt!

Gabriella E
Skrev om Ampere-Specialisten

+ Bra bemötande i telefon + Höll det pris vi kommit överens om + Elektriker kom snabbt - Slarvig elektriker som var klumpig och satte upp ett eluttag på fel ställe (bakom vår spis) så att spisen inte kunde få in, fick därefter göra om jobbet. Installerade sedan vår spishäll på ett inkorrekt sätt. Inte nöjd alls. Trevlig var han iaf.

Eva C
Skrev om Ampere-Specialisten

Jag fick smnabb tid och arbetet var proffsigt utfört.

Per L
Skrev om Ampere-Specialisten

Hade ett mycket bra och trevligt telefonsamtal där jag ingående förklarade vad jag behövde hjälp med. Problemet diskuterades och lösning togs fram under samtalet. Fick intrycket att de exakt visste vad som skulle göras. När dagen kom och elektrikern kom, så hade han ingen som helst aning om vad som skulle göras! Försökte förklara, men hans svenska var så dålig att han fick ringa upp en kollega som var bakfull men kunde bättre svenska. När elektrikern till slut visste vad som skulle göras, så behövde han åka iväg och köpa...

Fredrik R
Skrev om Ampere-Specialisten

Enkelt att boka och duktig elektriker

Peter Mikael S
Skrev om Ampere-Specialisten

Bra utfört jobb till bra pris.