Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Norrmalm Astondental AB

Astondental AB

Oxtorgsgatan 4, 111 56 Stockholm — Visa karta

Välkommen till vår moderna klinik mitt i city. Vi har mer än 15 års erfarenhet och vår specialitet är implantat, estetisk tandvård och amalgamsanering. Vi tillverkar porslinskronor på ett enda besök medan du väntar. Vi hjälper dig att le stort!
EKLUNDSHOVSVÄGEN 22, 14637, Tullinge
TullingeTandläkarna
Bird O:
Väldigt proffsiga och välbemötande. Fina och fräscha lokaler. //Bird

Tandläkare nära Astondental AB:

Kungsgatan 18, STOCKHOLM
Vi tar emot bokningar samma dag och hjälper dig både med regelbunden och akut ta... Läs mer ›
Annika H:
När jag kom till Ivonne så försvann min tandläkar rädsla! Ivonne är alltid glad och positiv samt en mkt varm människa. Hon är extremt duktig...

Lästmakargatan 15, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
Magnus H:
Har fått hjälp av Tandläkare Anders Ericson med ett tandimplantat. Mycket professionellt bemötande och verkligen väl utfört arbete!

Nybrogatan 16, STOCKHOLM
Få kvalitativ och personlig tandvård hos Tandläkare Rolf Cronqwist. Läs mer ›
Ulf B:
25 år med Rolf&Birgit. Behöver jag säga mer. Många skratt med de få riktiga tänder man har kvar. :-)Kul, roligt att återse en tandläkare??? ...

Birger Jarlsgatan 8, Stockholm
Varmt välkommen till Experia Dental, oavsett vad ditt besök gäller brinner vi fö... Läs mer ›
Liisa L:
Bemötandet har varit både professionellt och mycket trevligt från första kontakten och under hela behandlingsperioden. Jag kan verkligen re...

Läs vad 35 kunder tycker om Astondental AB

• Miranda G
    Miranda G skrev om Astondental AB
    Modernt,rent, bra bemötande från alla på kliniken. Tandtekniker på kliniken därför göra tänderna mycket snabbt. Tandläkare Shahla Hassanzadeh bäst. Varmt rekommenderar jag Astondental.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Astondental AB
    Äntligen har jag hittat till rätt tandläkare och klinik. Jag hade fått ett kostnadsförslag med massa åtgärder som var nödvändiga att utföra enligt folktandvården. Tandläkare Shahla Hassanzadeh på Astondental kollade noga mina tänder och tog med sina moderna apparater alla röntgen bilder osv och konstaterade att det det var bara 2 små fyllningar som ska göras och för att jag hade dragit ut en tand då gjorde hon ett tandimplantat också. Jätte nöjd. Det har gått nu fyra år och det bevisades verkligen att den första tandläkaren ville överbehandla mig. Tack för rekommendationen jag fick av mina vänner att gå till astondental. Personalen är alltid vänliga och mycket bra bemötande. Inte så dyrt heller.
  • Annika D
    Annika D skrev om Astondental AB
    Jätte trevlig personal, tandläkare Shahla är mycket professionell, kunnig och erfaren framför allt lätt på handen. Jag fått äntligen jätte fina tänder tack vare Shahla. Mycket bra bemötande också. Rekommenderar varmt Astondental.
  • alexander e
    alexander e skrev om Astondental AB
    Kan inte begära bättre, rent, artiga och hjälpsam hygienister och tandläkare.

Villig att prata igenom eventuella problem jag hade och rekommendera behandlingar utan att ta till kirurgiska ingrepp eller lösningar som kostar massor av pengar.
  • 	Margareta l
    Margareta l skrev om Astondental AB
    Jag har varit en patient hos detta företag under de senaste tre åren och kan rekommenderar denna praktik.
  • Peter
    Peter skrev om Astondental AB
    Varning! Gå inte hit. Du måste betala före ditt besök före och jag förstod varför efteråt. Jag gick dit akut pga värk i en tand och fick istället för lindring förslaget att dra ut tanden om jag inte valde att sätta in en dyr krona. När jag inte ville det blev tandläkaren irriterad och bokade in en tid för lagning utan mitt medgivande och lämnade sedan rummet. I receptionen fick jag sedan stryka tiden efter mycket diskussion, men då ville de att jag skulle skriva under ett papper att jag "accepterar kostnadsförslaget". Gör inte det! Är i efterhand, trots förlorad tusenlapp, väldigt glad att jag iaf inte lät dem borra i mina tänder. Läs även övriga recensioner som inte har betyg 5 (eftersom dessa uppenbart inte är riktiga kunder). Gick sedan till min ordinarie tandläkare veckan efter som borrade upp tanden temporärt för att lätta på trycket och fick tid för rotfyllning senare.
  • hasse k
    hasse k skrev om Astondental AB
    bra tandläkare
    bra mottagning och duktig personal
  • Helen B
    Helen B skrev om Astondental AB
    Jag har bara gott att säga om Astondental, har under året satt in implantat i hela överkäken. Jag har tidigare inte trott att jag kunnat göra det pga dåligt benfäste mm. Hos Astondental fick jag genomgå en undersökning och panoramaröntgen, där man direkt såg att det inte var några problem. Var förstås orolig inför operationen, men hela processen har gått otroligt bra. Allt har utförts professionellt, effektivt och smärtfritt från första möte till det att implantaten satt på plats.
    Jag är jättenöjd och skall snart börja åtgärda min underkäke. Jag kan verkligen rekommendera Shahla och hennes personal.
  • tommy  å
    tommy å skrev om Astondental AB
    Jag gick in för att träffa tandläkare Shahla idag och hon var riktigt bra, lika med hennes assistent.

Jag hade inte varit till tandläkaren sedan jag var liten och minst sagt var jag riktigt nervös.

Alla fick mig att känna mycket bekväm och alla besvarade frågorna jag hade.

Dr Shahla var verkligen bra och mjuk på handen när hon rengjorde mina tänder, det var nog det jag var mest nervös för.

Hon lät mig välja vilken musik jag ville lyssna på och tillbringade mycket tid med att prata med mig och svara på alla mina frågor. Super noggrann!

Jag har redan rekommenderat henne till några av mina vänner.
  • eva b
    eva b skrev om Astondental AB
    Jag visste inte att tandläkare skulle kunna vara så här. Det är som att ha en god vän som råkar vara tandexpert och som diskuterar min mun.
  • lars å
    lars å skrev om Astondental AB
    Låt mig börja med att säga jag hatar att gå till tandläkaren, Jag hade 8 mjölktänder som drogs ut när jag var 9 år gammal och hade efter det skräck för att gå till tandläkaren. Min bror gick till Astondental för att dra ut sina visdomständer så han rekommenderade Astondental. Jag fick en tid föra måndagen för en konsultation med Shahla och i fredags var den utdragen. Det gjorde inte ont alls och Shahla och personalen gör att du verkligen trivs.
  • inger a
    inger a skrev om Astondental AB
    Jag älskar shahla Hon är den bästa tandläkaren och överlägset den trevligaste jag någonsin har varit till. Jag skulle rekommendera henne till alla.
  • sara l
    sara l skrev om Astondental AB
    Jag har haft flera tandläkare genom åren och de har alla varit bra, inte dåliga men ingenting att skriva hem om. Med detta i åtanke kan jag inte säga tillräckligt bra saker om mina erfarenheter av Astondental, så mycket så att jag blev inspirerad att skriva min första recension här på RECO.

deras anställda är utmärkta, vänlig, uppmärksamma och bra på sitt jobb - och jag älskar att de skickar mig sms för att påminna mig om tiderna.

Till min första avtalade tid var jag sen men de fixade in mig ändå. Min tandhygienist (Jag är ledsen att säga att jag har glömt hans namn) var fantastisk, super vänlig och trevlig. På senare tid har jag behövt göra flera lagningar 6 stycken under loppet av fyra månader - och tandläkare Shahla har varit fantastiskt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna säga att jag älskar min tandläkare, men det gör jag verkligen. Hon har tagit sig tid att visa mig vad som försiggår i varje steg på vägen. Ovanpå det har hon ett underbart sätt och är inte rädd för ett gott skratt. Hon bryr sig verkligen om min oro och känslor och det är uppfriskande att komma från en tandläkare som arbetar mitt i en storstad.
  • inger a
    inger a skrev om Astondental AB
    Jag har gått till Astondental sedan 2005 Trots jobb och försäkrings förändringar under de senaste 10 åren, jag skulle aldrig överväga att gå till någon annan tandläkare. Jag har haft en rotfyllning här och kanske ett dussin fyllningar i alla storlekar genom åren (jag är 57).
    Jag har fem vänner/medarbetare som också går till henne. Alla har sagt till mig hur tacksamma de är för att jag rekommenderade henne.
    Annika D, Mark M gillar detta
  • lars Å
    lars Å skrev om Astondental AB
    Min erfarenhet av Astondental och tandläkare Shahla var bra. Mottagningen ren, hi-tech och personalen var trevlig och tillmötesgående.
    Mark M gillar detta
  • Mark M
    Mark M skrev om Astondental AB
    Här finns det bara trevlig och professionell personal bra priser, bra service, toppen modern. Rekommenderas varmt.
  • debe k
    debe k skrev om Astondental AB
    @björn o: att hon skriker på sina anställda tyckte jag konstig från dag 1 men att det skulle drabba mig ännu konstigare.
    När jag frågar varför min tand svullnat får hon en fnatt och säger du bara inbillar dig. Jag ser ju svullnader efter tand implantat operationen. Jag känner väl min tand bäst.
    Jag försökte hålla tyst och låtsas hålla med. Betalade en del pengar kan jag säga.
    Ibland säger hon att jag inte behöver betala något ibland säger hon att jag ska betala. Hon har inte koll på siffror.
    Hur kan man vara tandläkare, receptionist, tandhygienist och faktura avdelningen samtidigt.
    Hon styr sina anställda med järn hand och behandlar dem illa.
    Ibland kände jag i obehag när jag ser hon trycker ner dem.

Faktum: hennes medhjälpare har inte ens rätt utbildning och de sitter där sköter en del arbete med patienter. De är så snälla men , Är det tillåtet ens enligt lag?

Sedan kom fakturan som jag inte räknade med.
    När jag ställer frågan varför kostar det mycket och ville ha förklaring så sa hon.
    Nu vill jag inte ha dig längre som patient . Gå och sök dig till annanstans var ordet. Elak till kärring från något m* land.

Hursomhelst nu sitter jag utan framtand eftersom hon vägrar behandla mig. Svullnader och min protes hon lagat har gått sönder i två. Det enda som återstod var sätta sätta fast det nya tanden. Det känns som hon lämnat mig på motorvägen bara för att jag ställde en fråga.

Snälla Välj folktandvården framför sådana skojare!
    Hur ska man bedöma en tandläkare?
    Jo, Hur hon/han behandlar dig när du är missnöjd. Då kommer den rätta karaktären fram hos personen. Hon har en hemsk karaktär kan jag säga. Till och med hotar med att polis anmäla. Vem är det som ska polis anmäla. Jag eller hon. Jag har blivit rånad på pengar, tid och oro.

Nu är jag liv rädd. Vad som skall hända med min fel opererad skruv? Granntanden har svullnat nu när hon försökte städa en tidigare fast klistrad bro på den. En hänsynslös och pengar driven till tandläkare utan hjärta.
    Jag har gjort anmälan och hoppas på svar så fort som möjligt.

Din hälsa är allt och betala pengar för det. Försök inte komma undan billigt utan kom ut levande och frisk.
    Jag ångrar att jag valde en tandläkare efter priset. Priset var det samma ändå i slut ändan. Det bara att hon delade de i bitar.

Tack för mig.
    Ha de mina vänner
  • Samantha S
    Samantha S skrev om Astondental AB
    Jag blev rekommenderad av en kollega och min erfarenhet blev ännu bättre än vad jag hade förväntat mig. Mycket proffsigt arbete, trevlig personal, toppen modern och allt på samma ställe. Även tänderna görs på plats och det gör att väntetider för nya kronor osv blir betydligt kortare. Blev av med min tandvårdsrädsla och jag kan varmt rekommendera Shahla Hassanzadeh och Astondental. Ett bra val.
  • Sara R
    Sara R skrev om Astondental AB
    Mycket proffsig och uppdaterad om moderna behandlingsmetoder. Alltid trevligt bemötande och hon informerar hela tiden om varje moment som utförs. Man känner sig välkommen där och mycket väl omhändertagen. Dessutom hyggliga priser.
  • Richard A
    Richard A skrev om Astondental AB
    Det jag tycker bäst om hos Astondental är att jag har fått kronor monterade under samma besök. Priserna verkar dock vara en bit över genomsnittet.
  • Lena Ö
    Lena Ö skrev om Astondental AB
    Astondental och tandläkare
    Shahla Hassanzedeh vill jag varmt rekommendera!! Vänligt bemötande från all personal också.
    Har nyligen gjort implantat helt smärtfritt även efteråt!! Var rädd för smärta från tidigare implantatoperation som min förra tandläkare gjorde, men allt gick nu snabbt och utan värk!!
  • Uldouz G
    Uldouz G skrev om Astondental AB
    Bästa tandläkaren i stan, jag kan verkligen rekommendera Astondental och Tandläkare Shahla Hassanzadeh. Jätte fin praktik och personalen är jätte professionell.
  • Annika D
    Annika D skrev om Astondental AB
    Jag kan verkligen rekommendera Astondental. Det fattades tänder i min mun som jag ville ha inplantat för. Jag fick jätte fina inplantat tänder som ingen kan se skillnad mellan de och riktiga tänder. Har rekommenderat de redan till mina arbetskamrater. Mycket kunnig, omtänksam tandläkare och personal samtidigt inte så dyrt.
  • Sophia H
    Sophia H skrev om Astondental AB
    Oerhört kunnig och kompetent personal, Shala är det bästa tandläkaren jag har gått till!
  • Maria-Desirée P
    Maria-Desirée P skrev om Astondental AB
    Bästa tandläkaren i stan! Hon blekte mina tänder för 9 år sen och ja får fortfarande komplimanger för dom! Går till Shala 1-2 gånger om året! Lite väntetid är d ju men hoppas att den praktiken expanderar:)))
  • Sara E
    Sara E skrev om Astondental AB
    Hej, Jag har gått till Astondental i 10 år nu, och tycker att Shahla är den bästa tandläkaren i hela Sverige, hon är väldigt pålitlig, omtänksam, professionell, duktig och ärlig. Jag har varit hos andra tandläkare som har varit oärliga och ville ta betalt för behandlingar som jag inte behövde, men när jag kom till Shahla förklarade hon röntgen bilderna och visade mig att dem behandlingarna inte behövdes, och 10 år senare är all mina tänder fina och behöver absolut inga behandlingar, bara vanliga kontroll besök. Jag gillar verkligen hennes nya lokal, den är väldigt modern och har alla nya maskiner inom tandlakar teknologin. Jag kan verkligen varmt rekommendera Astondental.
  • Björn O
    Björn O skrev om Astondental AB
    Jag var hos Astondental för att få en tand lagad. Bokade besöket dagen innan på nätet och det skulle kosta ca 800 kr. Jag kom i god tid och fick vänta vilket var helt ok. Kunden före mig blir överraskad att priset är höjt sedan sist och protesterar högt men betalar och verkar nöjd med behandlingen. Besöket verkar gå bra men tandläkaren verkar inte förstå att det är tanden som skall lagas. Hon tittar överallt och tar bilder vilka jag antar skall vara för att hon skall klara av lagningen. Då min sambo tidigare hos annan tandläkare och fått tänder utdragna och behandlingar utförda vilka enbart verkar gjorda för att tjäna pengar talar jag om att jag vill behålla så mycket som möjligt av tanden. Tandläkaren ställer mycket frågor och tittar runt men verkar inte förstå att det är tanden som skall lagas med komposit. Visar var tanden är men rätt vad det är får hon fnatt och skriker att jag inte skall vara så misstänksam. Vi hade en helt normal konversation men helt plötsligt blev hon som tokig. Har aldrig vart med om något liknande. Tandläkarens förslag var en lagning för flera tusen (har för mig att det var ca 7700 kr) men hon vill inte laga min tand för att jag var misstänksam. Hade bokat besöket för en lagning och tog ledigt den eftermiddagen men var tvungen att dagen därpå uppsöka folktandvården som utförde lagningen för 1450 kr utan problem. Jag känner igen mycket av det Robert beskriver och då mitt besök var den 4/4-11 antar jag att tandläkaren kanske hade en långdragen pms eller personliga problem under denna tid vilket gick ut över kunderna. Verkar dock som att privata läkare och kanske Astondental i en klass för sig överdebiterar/arbetar för att få verksamheten att gå runt. Slutsatsen är min egen och skall naturligtvis tas med en nypa salt då det är baserat på mitt besök och kontakt med företaget. Jag blev debiterad över 1000 kr för en lagning de ej ville utföra vilket jag påpekade och då sa killen i receptionen att jag kunde gå utan att skriva på slippen då tandläkaren inte ville tala med mig. Jag talade om att jag hur som helst inte skulle betala mer än vad jag hade bokat på nätet och då i synnerhet för att de ej utfört begärd behandling. NU ett antal månader senare sänder de en räkning på besöket trots att de drog summan den 4/4 vilken de inte skulle ha gjort d v s de vill ha betalt två gånger för en lagning de ej utfört. VARNING till andra att hon ev. satt i system att göra mer än vad kunden begärt och önska ett återbesök för att kunna ta betalt två gånger. Har mailat två gånger och ringt fem gånger men de svarar inte på mail och inte heller via tel. endast telefonist som verkar vara inhyrd och sitter någon helt annanstans och inte har koll, dock går det bra att lämna meddelande om att de skall ringa åter vilket de inte gör.

2011-08-05 blev jag glad för att tandläkaren från Aston Dental tog sig tid och ringde upp mig (kunden) visserligen ett antal månader för sent men jag blev mycket glad i alla fall. Tandläkaren försöker förklara sitt beteende vid besöket och hur det kunde bli så fel. Hon talar om att de inte avsåg att dra summan och att hon kommer att betala tillbaka pengarna omgående. Jag får uppfattningen att det är en normal person jag talar med precis som vid besöket innan tandläkaren betedde sig så besynnerligt. Vi kan alla ha en dålig dag. Man kan naturligtvis ha synpunkter på om samtalet var av välvilja eller om det skedde på rent egoistiska motiv då tandläkaren gärna såg att jag skulle ta bort min recension. Hur som helst så var det bra att hon ringde och löste situationen. Allt besvär och frustration hade enkelt kunnat vara ogjord bara genom att handla företagsekonomiskt och mänskligt rätt långt tidigare men nu är ärendet löst mellan oss. Jag höjer mitt betyg ett snäpp då även om det tog väldigt lång tid så svarade de till sist och handlade rätt genom att återbetala summan.

Björn
    Representant för Astondental AB, Tobias B gillar detta
  • micke h
    micke h skrev om Astondental AB
  • christer j
    christer j skrev om Astondental AB
    Jag uppskattar kvaliteten i arbetet och snabbheten. Tiden mellan första besök till att, som i mitt fall, de nya fasaderna sitter på plats, är kort. Trevligt bemötande också.
  • Åsa M
    Åsa M skrev om Astondental AB
    Jag har varit en nöjd patient hos Astondental sen praktiken startades. Under årens lopp har det hänt mycket i min mun. Allt har blivit med skicklighet åtgärdat. All den nyaste tekniken underlättar och gör besöken färre. Min man och en son är också nöjda patienter hos Astondental.
  • s
    s skrev om Astondental AB
    Har tyckt om tandläkarens mjuka handlag, eftersom munnen är ett så känsligt område och jag dessutom haft tandläkarskräck.
  • Robert S
    Robert S skrev om Astondental AB
    Kompetent, profesionellt och omhändertagande. Har under några månader genomgått rotfyllning, stiftinsättningar, byte av gamla plomber och nu även pollering av tänderna. Lider av tandläkarskräck, men här kan jag vara avslappnad.
  • Ann R
    Ann R skrev om Astondental AB
    Jag håller på med amalgansanering av mina tänder och tycker att det går mycket bra. Tandläkaren är kunnig, effektiv och har mitt fulla förtroende. Har inga besvär alls av behandlingen, vilket man kan få om det inte görs på rätt sätt. Jag åker 40 mil varje gång bara för att jag är så nöjd!
  • Anders Z
    Anders Z skrev om Astondental AB
    Jag har under årens lopp fått både en brygga samt flera implantat och är mycket nöjd !! Tack för ett bra jobb!!
  • Anders Z
    Anders Z skrev om Astondental AB
    Proffsigt bemötande av kompetent personal, mycket modern utrustning o alltid uppdaterad tandläkare beträffande nya tekniker! Jag har varit patient sedan nuvarande ägare startade företaget, och det fortsätter jag med!!
    Representant för Astondental AB, Sara E, s gillar detta

Oxtorgsgatan 4, 111 56 Stockholm